abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86972789
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86972845
quote:

[..]

Als ze zich nou gelijk dood zouden hoesten zou je gelijk hebben, maar helaas zit het merendeel van de rokers vast aan een jarenlang ziektebed met veel ziekenhuisbezoek, veel problemen aan de luchtwegen, en diverse etterende kankervarianten die jaren doorslepen. Veel rokers kunnen wel oud worden, het is vooral de manier waarop ze oud worden dat nog veel erger is dan men denkt. En dat geeft veel meer zorgkosten dan die paar jaar dat ze korter leven.
Is er wel eens berekend wat het rookverbod in cafe's in zijn totaliteit op moest brengen?
  woensdag 29 september 2010 @ 10:58:42 #28
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972848
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
pi_86972916
quote:

[..]

Dikke vette onzin. Uiteraard zijn er rokers die ernstig ziek worden en jarenlang verzorgd moeten worden. Maar geldt dat dan niet voor niet-rokers? Zat mensen ziek zien worden die hun complete leven gezond hebben geleefd.

Maar goed, bovenstaande is slechts gevoelsmatig, aangezien ik natuurlijk de complete situatie kan overzien. Er is echter wel uitgerekend dat de gemiddelde roker de staat minder geld kost dan een niet-roker. Dat komt doordat een roker doorgaans minder lang leeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 september 2010 @ 11:02:03 #30
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86972937
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Er is onderzocht dat niet rokers duurder zijn dan rokers.
Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
pi_86972951
Rookverbod weg top en meer wegen flop.
Privacy zal ook wel verder ingeperkt gaan worden.
pi_86973006
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Daar hoor ik graag meer over, aangezien vele afdelingen in het ziekenhuis gewoon vol liggen met rokers. Misschien dat het in de ouderenzorg of thuiszorg zit, maar eerlijk gezegd zou ik dit onderzoek graag erbij willen pakken.
http://www.depers.nl/binn(...)okers-goedkoper.html

Onderzoek van het RIVM.

quote:
Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun twintigste jaar komt dat neer op 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen ruim 250 duizend euro en die van rokers bijna 220 duizend euro.
Logisch ook als je weet dat de zorgkosten na het 75-ste jaar explosief stijgen tot 29k p.p. per jaar.
pi_86973422
quote:
De onderzoekers stelden vast dat zwaarlijvigen in de leeftijd van 20 tot 56 de overheid het meest aan medische zorg kosten. Maar omdat zowel rokers als zwaarlijvigen eerder doodgaan dan 'gezonde' mensen, kosten zij de staat uiteindelijk minder geld.
Dat onderzoek is dus al achterhaald aangezien de pensioen leeftijd omhoog is gegaan... En dat zal niet de laatste keer geweest zijn.
pi_86973496
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Grumpey het volgende:
Ik ken genoeg ondernemers in mijn omgeving die vooral janken dat de hypotheekrente-aftrek nou nog steeds niet is aangepakt (tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze dat niet opeens donderdag gaan meedelen).
En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_86973597
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

En wat voor ondernemers zijn dat dan? Space-Arie met zijn weggeefshop?
Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
pi_86973621
Pracht kabinet. *O*

Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
pi_86973626
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat jij denkt dat enkel linkse de HRA bij voorkeur zien verdwijnen.
Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86973648
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is niet opmerkelijk. Dat is strijden tegen nivellering.
Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
pi_86973729
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rechts hoort te strijden te overheidsbemoeienis. Met andere woorden; weg met de HRA.
Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:28:59 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86973799
quote:

[..]

Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86973828
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben niet persé voorstander van de HRA, maar zie het wel als een te rechtvaardigen correctie op ons absurde stelsel van inkomstenbelasting. 52% over 50K>, het moet niet gekker worden natuurlijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 52 procent beginnend bij 50k ook te ver vind gaan. Een belastingsschijf met zo'n percentage, daar heb ik in principe niets op tegen. Ik denk echter dat het minimale inkomen dat in aanmerking komt voor die schijf verhoogd dient te worden.
pi_86973850
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:
Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
Tja, ik woon hier in Nederland, niet in de tropen, en ik woon liever tussen een paar leuke boompjes dan op een plaat asfalt.

Al dat extra asfalt gaat natuurlijk weinig helpen, de steden kunnen echt niet meer auto's verwerken als je er opeens een paar snelwegen bij bouwt. Het kabinet kan veel beter thuiswerken eens flink gaan stimuleren, dat is goed voor het milieu en ook leuk voor de werknemer die hierdoor flexibeler met zijn tijden om kan gaan en reistijd bespaart. En mijn persoonlijk ervaring is ook dat op dagen dat ik thuis werk ik productiever ben dan dagen dat ik op kantoor zit omdat je dan niet gestoord wordt door collega's die je ergens voor nodig hebben. En de mensen die wel de weg op moeten zijn er ook bij gebaat als anderen thuis blijven werken. Ik zie eigenlijk alleen maar winst, dus waarom men daar nog steeds niet op grote schaal op inzet snap ik nog steeds niet.
pi_86973863
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als daar een evenredig belastingvoordeel voor staat, dan wel ja. Jammer dat geen enkele partij dit voorstelt.
Wel opmerkelijk dat een student zo hamert op belastingvoordeeltjes. Je bent ervan overtuigd dat je binnen gaat lopen?
pi_86973898
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Zoals fortuyn al goed aankaartte: wat boeien die paar boompjes in nederland nou ... "natuur pff" steek liever geld in gebieden als de tropen.
Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:32:29 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_86973915
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat was het ook een godse domme klootzak, die Fortuyn.
Dat ben ik met je eens.
pi_86973959
quote:

[..]

Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86973977
Het Nederlandse volk is de domme klootzak aan het worden. Met de VVD als grootste. Kan het nog erger?
pi_86973998
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Pracht kabinet. *O*

Waarin de helft gemarginaliseerd gaat worden.
De nutteloze helft.
pi_86974009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef Boomlaars het volgende:
Eindelijk meer geld naar het wegennet. Ik heb een ongelooflijke hekel aan het OV en vind het onbegrijpelijk dat hier niet jaren geleden al in is geinvesteerd. Altijd dat gezever over die paar boompjes in Nederland. Weg ermee *O*
Er is jarenlang niet geïnvesteerd in het wegennet?
pi_86974013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het strijden tegen een absurde belastingdruk geniet prioriteit.
Je zou als beter verdienende wat meer belasting moeten betalen. Ik heb zwaar met je te doen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')