De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:27 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Nee hoor, als ze met een goed plan komen en niet uit opportunisme alles overboord gooien kan ik voor elke partij respect opbrengen. Ook al sta ik niet achter hun standpunten of idealen. Helaas heeft de VVD geen idealen meer alleen nog maar euro tekens en pluche lust
Ja, eindelijk een kabinet met een VVD-premier. Al moeten ze daarvoor met fascisten naar bed. Maar verder...?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.
Ik weet wel zeker van wel, alleen zal het waarschijnlijk niet op de manier zijn die jou aanstaat.quote:
Sorry, ik leef in 2010.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ministerie van Veiligheid... 1984, anyone?
O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
De VVD heeft wel idealen, alleen niet de jouwe.
Nu moet je echt ophouden hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 20:37 schreef xandra47 het volgende:
[..]
O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.
Kun je er een paar noemen buiten besparen (zonder visie in mijn ogen)?
Probeer eerst een helder voor ogen te krijgen wat het verschil is tussen idealen, ideologie en maatregelen, en probeer het dan nog eens.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:37 schreef xandra47 het volgende:
[..]
O ja?? Ik persoonlijk herken ze niet meer.
Kun je er een paar noemen buiten besparen (zonder visie in mijn ogen)?
Dan is de elite in Nederland behoorlijk groot op het moment.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
De VVD is een ordinaire elitepartij, meer niet. Altijd geweest, zal altijd blijven. Geeft niet, maar het zou ze sieren als ze daar ook eerlijk in zouden zijn.
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Probeer eerst een helder voor ogen te krijgen wat het verschil is tussen idealen, ideologie en maatregelen, en probeer het dan nog eens.
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
Nee hoor, de VVD heeft namelijk geen diealen meer. Die idealen waren samengevat in het liberalisme, maar aangezien ze nu met een soort neo-fascisten gaan regeren is dat blijven beweren natuurlijk lachwekkend. Om nog maar niet te spreken over het feit dat VVD'ers klaar komen als ze horen dat er weer wat meer wetten en regeltjes zin doorgevoerd om vrijheden af te pakken. Maar hey, ze willen minder belastingen voor rijke mensen, ten koste van arme mensen, dus ze zijn economisch liberaal want trickle-down economics enzo!11!
Dat arm klootjesvolk in hun leugens gelooft is wel weer een aardige PR-truuk van de VVD geweest ja.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan is de elite in Nederland behoorlijk groot op het moment.
Zullen we on topic blijven?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.
Je roept onwaarheden, als daar iets over wordt gezegd quote je een andere post.
Niet dapper.
En ik weet het verschil tussen idealen en ideologie heel goed. Maatregelen zijn enkel (in mijn ogen) een voortvloeisel maar dan nog: Noem eens een ideologie???
Als dat arm klootjesvolk de volgende keer de partij van jouw keuze stemt dan zijn ze ineens verstandige kiezers geworden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat arm klootjesvolk in hun leugens gelooft is wel weer een aardige PR-truuk van de VVD geweest ja.
Fijn, weer een column die waarschijnijk niets bijdraagt.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.
Maar mijn hemel, als er mensen zijn die kijkend door een bril als de jouwe politiek getinte uitspraken durven te doen houd ik mijn hart vast. Je hebt totaal geen benul waar het over gaat.... maar dat verwijt kan ik zeker aan meerderen hier doen! Zowel links als rechts.
Maar de tegenstanders van dit kabinet komen hier wel met hele erge uit hun verband gerukte doembeelden gebaseerd op hun eigen fantasie die even flink de loop met ze neemt...
In mijn ogen verlangen ze daar stiekem ook naar. Op die wijze is het beeld dat ze hebben over andere partijen bevestigd.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar de tegenstanders van dit kabinet komen hier wel met hele erge uit hun verband gerukte doembeelden gebaseerd op hun eigen fantasie die even flink de loop met ze neemt...
quote:
Dit is on topic. Ik vraag naar de ideologie van VVD. En aangezien ik hier volgens de Topic Titel mijn vinger bij af moet likken wil ik graag weten wat ik hieronder moet verstaan.quote:
Ik zeg wat ik vind, en ik constateer dat jij continu loopt te zeuren op de VVD. Dat jij er ooit op hebt gestemd doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:44 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Probeer jij eens op te houden met dingen te beweren die niet waar zijn. Op de vorige pagina heb ik je daar al op gewezen.
Je roept onwaarheden, als daar iets over wordt gezegd quote je een andere post.
Niet dapper.
En ik weet het verschil tussen idealen en ideologie heel goed. Maatregelen zijn enkel (in mijn ogen) een voortvloeisel maar dan nog: Noem eens een ideologie???
Je wilt ontkennen dat de VVD gaat samenwerken met de PVV? Je wilt ontkennen dat de VVD in de praktijk niks geeft om arme mensen, maar wel heel hard tegen haar zogenaamde principes in gaat om dingen voor de rijken in stand te houden, zoals de HRA? Je wilt ontkennen dat de VVD vooral goed zorgt voor de bovenlaag van de bevolking, ten koste van de zwakkeren (denk aan dingen als allerhande privatiseringen waarvan de zorg natuurlijk de schandelijkste is, plannen om collegegelden op te hogen, verwaarlozen van het ov ten koste van de automobilist)? Je wilt ontkennen dat de VVD zo'n beetje al haar liberale roots weg heeft geworpen om maar een keer te mogen regeren? Je wilt ontkennen dat de VVD een partij is die nog zo'n beetje gelooft dat Reagonomics een werkende theorie is, en dat iedereen profiteert als de rijken minder hoeven bij te dragen? Je wilt ontkennen dat de VVD een maatschappij voor staat waarin het ieder voor zich is, een winnaarsmaatschappij waarbij de verliezers het maar moeten uitzoeken?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik ga hier binnenkort wel een column ofzo over schrijven.... want hier heb ik aan een simpele reactie duidelijk niet genoeg.
Maar mijn hemel, als er mensen zijn die kijkend door een bril als de jouwe politiek getinte uitspraken durven te doen houd ik mijn hart vast. Je hebt totaal geen benul waar het over gaat.... maar dat verwijt kan ik zeker aan meerderen hier doen! Zowel links als rechts.
Dan zouden ze in elk geval voor hun eigen belang stemmen, en dus verstandiger zijn dan tegen hun belang stemmen ja.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als dat arm klootjesvolk de volgende keer de partij van jouw keuze stemt dan zijn ze ineens verstandige kiezers geworden natuurlijk.
Nee hoor hoeft niet maar ik ben nu al meer dan 10 minuten bezig met het vragen naar de idealen. Blijkbaar moeizaam. Zelfs van de PVV kan ikzelf zo een paar idealen opnoemen. Hoewel ik er niet mee eens ben.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zeg wat ik vind, en ik constateer dat jij continu loopt te zeuren op de VVD. Dat jij er ooit op hebt gestemd doet daar niets aan af.
En termen als dapper gebruiken op een internetforum, come onJe deponeert zelf een holle frase als "de vvd heeft geen idealen" en dan mag een ander zich gaan verdedigen. Is dat jouw definitie van dapper zijn.
Dapper
Ben benieuwd wat Ferrier en Koppejan gaan doen, moeilijke tijden voor hen nu.quote:@MBreedveld: Partijbestuur CDA positief over regeer- en gedoogakkoord.
Wellicht stemmen ze niet uit een financiële overweging.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan zouden ze in elk geval voor hun eigen belang stemmen, en dus verstandiger zijn dan tegen hun belang stemmen ja.
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft niet maar ik ben nu al meer dan 10 minuten bezig met het vragen naar de idealen. Blijkbaar moeizaam. Zelfs van de PVV kan ikzelf zo een paar idealen opnoemen. Hoewel ik er niet mee eens ben.
Laten we maar niet over mijn bril beginnen.... Ik heb het afgelopen jaar D66 gestemd en dat zou ik nu zo weer doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je wilt ontkennen dat de VVD gaat samenwerken met de PVV? Je wilt ontkennen dat de VVD in de praktijk niks geeft om arme mensen, maar wel heel hard tegen haar zogenaamde principes in gaat om dingen voor de rijken in stand te houden, zoals de HRA? Je wilt ontkennen dat de VVD vooral goed zorgt voor de bovenlaag van de bevolking, ten koste van de zwakkeren (denk aan dingen als allerhande privatiseringen waarvan de zorg natuurlijk de schandelijkste is, plannen om collegegelden op te hogen, verwaarlozen van het ov ten koste van de automobilist)? Je wilt ontkennen dat de VVD zo'n beetje al haar liberale roots weg heeft geworpen om maar een keer te mogen regeren? Je wilt ontkennen dat de VVD een partij is die nog zo'n beetje gelooft dat Reagonomics een werkende theorie is, en dat iedereen profiteert als de rijken minder hoeven bij te dragen? Je wilt ontkennen dat de VVD een maatschappij voor staat waarin het ieder voor zich is, een winnaarsmaatschappij waarbij de verliezers het maar moeten uitzoeken?
Zo ja, dan denk ik niet dat het probleem bij mij ligt, maar bij jouw roze bril over de VVD en het neoliberalisme wat ze nog steeds wilt uitvoeren, tesmaen met die zogenaamde christenen van het CDA.
Ik zou heel, heel verbaasd zijn als ze dit tegen gaan werken. Simpelweg omdat ze het niet meer aandurven/kunnen. Misschien gaan ze op de Klink-tour. Dan hoop ik dat ze hun zetel meenemen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Ferrier en Koppejan gaan doen, moeilijke tijden voor hen nu.
Ja dat is inderdaad een ideaal. We hebben er een!!quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.
Noem mij eens een van jouw idealen?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad een ideaal. We hebben er een!!
Ben je ook voorstander van een bepaalde partij of alleen maar tegenstander? Want dat laatste is wel erg makkelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Minder overheid, meer vrijheid.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Een samenleving waar ieder als gelijk mens wordt gezien.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Noem mij eens een van jouw idealen?
Vertaling: Survival of the fittest.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een samenleving waarin iedereen naar kracht meedoet. Dat is een ideaal.
Ook goed maar daarbij wil ik stellen dat ik persoonlijke vrijheid erg hoog in het vaandel heb. Ik geloof wel dat de overheid nodig is. Wel efficienter (en dus misschien kleiner) dan we nu hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Minder overheid, meer vrijheid.
Je tweede gaat alweer uit van een manier, dat is dus een ideologie. Je ziet het: idealen heeft iedereen wel. Kunnen we nu doorgaan over inhoudelijke redenen waarom je tegen de VVD bent?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Een samenleving waar ieder als gelijk mens wordt gezien.
Een regering die ervoor zorgt dat dit mogelijk is.
En ook een regering die mede ervoor zorg draagt dat we moedertje aarde niet helemaal uitleven zodat volgende generaties ook nog wat zuurstof en water over hebben. (even heel kort door de bocht)
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen. We hebben het over idealen hier.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertaling: Survival of the fittest.
Ik heb altijd al gezegd dat als mensen niet mee kunnen komen, de overheid in een vangnet kan voorzien. Wat mij betreft is belasting an sich dan ook niet immoreel. De discussie wat effectief is, is m.i. veel interessanter.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen. We hebben het over idealen hier.
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ik ging er even van uit dat eriksd wel een plan heeft voor de mensen die gewoon niet mee kunnen doen.
Als de overheid voor meer dan 50% je eigen zuurverdiende centjes uitgeeft, kan er toch nooit sprake zijn van heel veel vrijheid?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:04 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ook goed maar daarbij wil ik stellen dat ik persoonlijke vrijheid erg hoog in het vaandel heb. Ik geloof wel dat de overheid nodig is. Wel efficienter (en dus misschien kleiner) dan we nu hebben.
Toch Çörüz er nog bij.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Jojoke het volgende:
Een blik in het Hilton
[ afbeelding ]
Koppejan, Ferrier en Çörüz bellend in de hotellobby
Hoewel ik het vaak met je eens ben moet ik hier toch even zeggen dat eriksd hier dit antwoordde:quote:Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb altijd al gezegd dat als mensen niet mee kunnen komen, de overheid in een vangnet kan voorzien. Wat mij betreft is belasting an sich dan ook niet immoreel. De discussie wat effectief is, is m.i. veel interessanter.
Frappant dat de moraalpolitie mij de hele tijd aanvalt met suggesties en insinuaties die echt compleet haaks staan op wat ik post. Dan kom je met een tegenvraag of een open verzoek om dan maar dergelijke reacties van mij te vinden, daar krijg je - uiteraard - geen respons op, maar men wordt vervolgens wel weer boos bij de gedachte ongelijk te krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk: Die moeten maar gaan werken. En als ze arbeidsongeschikt of werkloos worden en ze hebben kinderen, doen ze die maar naar een tehuis of met een paar bakstenen in een zak in de Maas. Zolang ze maar niet het lef hebben, een uitkering aan te vragen en zo te voorkomen dat Roelof-Jan in Wassenaar zijn HRA kan behouden.
Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als de overheid voor meer dan 50% je eigen zuurverdiende centjes uitgeeft, kan er toch nooit sprake zijn van heel veel vrijheid?
Let wel: ik ben niet tegen belastingheffing of tegen de overheid, maar het mag van mij wel een heel stuk minder dan nu.
Probeer nou eens niet meteen weer de hele discussie te chargeren maar gewoon inhoudelijk erop in te gaan, waarom uitgerekend een tarief van 52% nodig zou zijn voor deze voorzieningen. Als je niet genoeg achtergrondinformatie hebt over inkomenspolitiek en fiscaal recht, dat is geen schande, maar verbloem dat dan niet met een soort overschreeuw actie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je bent dus bereid een stap terug te doen op het gebied van orde, veiligheid, nutsvoorzieningen, ambulancezorg, brandweer, politie, cultuur, infrastructuur, sport en alle andere dingen waar de overheid (voor jou wellicht onzichtbaar) een grote rol speelt? Je wilt eigenlijk naar een land op het niveau van, laten we zeggen, Burundi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |