SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het station van buiten
Warschau is een erg mooie stad! Je zou het misschien niet zeggen, maar het is toch echt zo. Ze hebben een oud centrum (erg mooi!) en een nieuw centrum (moderne hoogbouw met wat flats ertussen). Warszawa Centralna is in het nieuwe centrum. Vlak daarbij stond een toren waar je over de stad kon uitkijken.
Warszawa Centralna vanaf de top van de toren (met het blauwe dak)
Verder nog een beetje door het oude centrum geslenterd. Vervolgens weer de kroeg in gedoken, de volgende ochtend rond 5.00 wachtte de trein naar Krakow Glowny.
Een Poolse intercity op Warszawa
Krakow Glowny
Het interieur van de stoptrein naar Oswiecim
Een weggerangeerde stoptrein op Oswiecim, exact dezelfde als die wij hadden
Toen hebben we een hele middag doorgebracht het concentratiekamp Auschwitz en het vernietigingskamp Birkendau een stukje verderop. Erg indrukwekkend om te zien. Ik heb het niet zo snel, maar ik was echt geraakt en heb de hele dag met een brok in m'n keel rondgelopen.
Na het bezoeken van de kampen terug naar het station, waar de slaaptrein zouden nemen naar Praag. Ons eerste bed!
Het stationsgebouw van Praag
We kwamen hier op tijd aan, dat wil zeggen om kwart over 6 's ochtends. Na de nodige formaliteiten op het station (plaatsje reserveren voor de volgende trein naar Wenen, naar een SCHOON toilet gaan, douchen, ontbijt kopen) verlieten we rond half 8 het station en gingen we Praag in. Wederom een erg mooie stad! Veel foto's geschoten van de diverse toeristische attracties en lekker op een terrasje gezeten. Toen weer terug naar het station, om 00.37 vertrok de trein naar Wenen namelijk! Helaas geen slaaptrein, maar een ICK-achtige lay-out. Coupe's met 6 stoelen dus. Helaas zaten we er ook met z'n 6'en in, dus slapen was niet comfortabel.
We kwamen aan op Wien Westbahnhof. Meteen verder gereisd naar Sudbahnhof, daar zou die avond onze trein naar Bratislava Petrzalka gaan vertrekken. Die hoefde niet gereserveerd te worden, dus dat was makkelijk. Toen meteen de stad ingegaan. We zijn naar Schonbrunn geweest (het huis van de keizerlijke familie van Oostenrijk-Hongarije). Vervolgens de toeristentram genomen die een rondje om het centrum rijdt en daarna heerlijk gegeten in het Prater.
Toen weer terug naar Sudbahnhof:
Wien Sudbahnhof, dat wordt omgebouwd tot Hauptbahnhof
De trein die ons naar Bratislava Petrzalka zou brengen, met daarnaast mijn reisgenoot
De rit naar Petrzalka duurde slechts een klein uurtje. Daar aangekomen geen foto's gemaakt, we hadden namelijk een hostel gereserveerd waar we voor een bepaalde tijd in moesten zijn, dus het was haasten. De volgende dag het slot van Bratislava bezocht, wat een schitterend uitzicht gaf over de stad. Verder drank ingeslagen en uit eten geweest. Toen was het tijd om de trein naar Budapest te nemen. Hier ging het fout: wij waren weer naar Petrzalka gegaan, om er 20 minuten voor vertrektijd achter te komen dat onze trein vanaf Hlavana Stanica zou gaan... Gelukkig deed de bus er een kwartier over en kwamen we flink rennend precies op tijd op het juiste station/perron aan.
Toen was het op naar Budapest Keleti! Dat was een ritje van 2.5 uurtjes met een trein van DB. Daarin konden we dus even bijkomen van het rennen naar de trein. Toen dus aangekomen in Budapest Keleti Palyaudvar (waarbij Palyaudvar Hongaars is voor station), zoals het station voluit heet.
Budapest Keleti
Daar meteen weer naar ons hostel gegaan, geslapen en de volgende dag de stad in gegaan. Budapest was - wederom - erg mooi! Wel waanden we ons in een Nederlandse enclave: bijna overal waar we kwamen werd er Nederlands gesproken. Ook in ons hostel zaten er alleen maar Nederlandse vrouwen. Die wisten ons te vertellen dat Sziget populair zou gaan worden, maar dat hadden we zelf ook al bedacht.
's Avonds weer terug naar Keleti Pu. Hier namen we de trein naar Zagreb Glavni Kolodvor. Weer een trein met ICK-layout. Dat kwam sowieso erg vaak voor in Oost-Europa, eigenlijk alleen maar. Dit keer hadden we de hele coupe voor ons zelf. Schoenen uit, armleuning opklappen en lekker liggen dus!
Onze prive-coupe
Na een reisje van 6 uur kwamen we aan in Zagreb. Mooi stationsgebouw:
Door een speling van het lot werd dit stationsgebouw ook de plek waar we de nacht moesten doorbrengen. Het hostel dat we wilden ging om 22.00 dicht en wij kwamen om 23.30 aan en de 24/7 hostels waren vol. Helaas waren er ook weinig kroegen en/of clubs te vinden, dus we gingen maar weer de stationshal in. Daar hebben we de nacht doorgebracht met 4 Ierse meiden die hetzelfde probleem hadden, dus dat was erg gezellig. We hebben nu een uitnodiging op zak om volgend jaar naar Cork te komen, dus da's prima nietwaar?
De volgende dag Zagreb in gegaan. Helaas was het weer niet al te best, dus hebben we veel tijd doorgebracht onder luifels van terrasjes. Op zich is het een leuke stad, maar bij ons viel het wat tegen door het weer. Bovendien moesten we rond 18.00 de trein naar Ljubljana nemen, dus we waren vroeg weer terug.
De route van Zagreb naar Ljubljana is erg mooi! Als je de grens over bent, ga je helemaal door het dal heen. Schitterende beelden en mooie foto's te maken. Deze foto's moet ik jullie helaas nog even schuldig blijven, mijn batterij was toen leeg dus m'n reisgenoot heeft die foto's gemaakt en die moeten we nog even uitwisselen.
Hier weer geslapen en de volgende dag zijn we naar Maribor gegaan. De stoptrein vanuit Ljubljana genomen. Die deed er 3 uur over om in Maribor te komen.
Onze stoptrein Ljubljana-Maribor
Een tentoongestelde stoomloc op Maribor
Het stationsgebouw van Maribor
Toen een middagje rondgelopen in Maribor. Leuk stadje, niet zo heel groot. Na een paar uurtjes hadden we het wel weer gezien en gingen we terug naar Ljubljana. Daar zouden we een slaaptrein naar Belgrado nemen.
Overzicht van het station van Ljubljana met op de achtergrond onze IC Maribor-Ljubljana
Gerangeerde locs op Ljubljana
De voetgangerstunnel van Ljubljana, met kroeg
De MacDonalds-trein. Staat zelfs apart in het spoorboekje
Een stoptrein naar Ljubljana. Dat bordje zit er gewoon los in, had het zo mee kunnen nemen als ik had gewild![]()
Een Sloveense loc
Toen was het op naar de volgende locatie: Belgrado! Dat betekende weer een trein met een bed, iets wat ons niet verkeerd uitkwam na 2 nachten op het station. Ook in Ljubljana waren de hostels namelijk vol...
Gelukkig hadden we in deze trein een rit van ruim 8 uur voor de boeg, dus dat zou een prima nacht worden. Het enige vervelende was dat we rond 2 uur 's nachts Kroatië in moesten en daar dus een paspoortcontrole hadden, net als enkele uren later toen we Kroatië weer uit gingen en Servië in. Volgens mij heb ik dit alles half slapend doorstaan, ik weet er weinig meer van en ik had toch echt geen druppel alcohol op!
In Belgrado meteen weer de volgende trein geregeld en wel de trein naar Bucuresti Nord. Deze zou om 15.50 vanaf Belgrado vertrekken om de volgende ochtend om 5.37 aan te komen in Boekarest. Een leuk reisje dus, hoewel je in Boekarest in een andere tijdszone komt (uur later).
Eerst Servisch geld halen. We wilden voor 60 euro halen, maar de pinautomaten namen geen Maestro-pasjes aan. We hadden nog 20 euro cash, toen hebben we dat maar omgeruild, vrezend dat dat lang niet genoeg zou zijn. Uiteindelijk hadden de grootste moeite om dit alles op te maken
In de kroeg op het station betaalde je omgerekend 50 cent voor een halve liter bier, we hebben uitgebreid gelunched voor omgerekend 70 cent per persoon.... Kortom, heerlijk!
Toen weer terug naar het station. Ook hier een mooi gebouw erbij:
Belgrado is een kopstation, de sporen
Onze trein naar Bucuresti Nord
De trein naar Boekarest was wederom in ICK-layout, alleen nu met banken van 4 in plaats van 3 personen. Ook hier waren we weer de enige die erin zaten. Ondanks dat het geen bed was dus wel een prima nacht gehad!
Het spoor was echter vrij onderontwikkeld: het was niet eens geëlektrificeerd! Ondanks alles prima uitgeslapen aangekomen in Boekarest. Daar een dagkaart voor de metro genomen (kosten 5 lei, oftewel 1.25 euro) en de stad in gegaan. Ook over Boekarest weinig klachten: een hele mooie stad!
Het station zelf was ook vrij modern. Alleen jammer van de toiletten: bij de ingang 0.5 lei betalen en in ruil daarvoor kreeg je 3 velletjes mee. En daar heb je weinig aan als je al 3 dagen geen fatsoenlijk toilet hebt gezien!!![]()
Maar goed, verder geen klachten over Boekarest, een overzicht:
Vanuit hier ging het naar Sofia, Bulgarije. Daar eerst de slaaptrein naar Istanbul geregeld. Er werd ons verteld dat we geluk hadden, we hadden de laatste 2 bedden! Prima dus!
Toen Sofia zelf in. Hier vonden we echter weinig aan en we waren het na 2 uurtjes alweer zat. Toen terug naar het station gegaan, waar we nog 6 uur hadden te doden. Kortom, een kaartje gelegd, gesocialized met andere backpackers/interrailers, je kent het wel!
Foto's van het station:
De ingang
Een tentoongestelde trein
De stationshal
Decoratie aan de muren
Toen ging het in de slaaptrein, waar wij de laatste 2 bedden zouden hebben, naar Istanbul Sirkeci. Leuk detail: in het 3e bed van de cabine (er zijn 3 bedden per cabine) lag een Brit en die vertelde dat er tegen hem precies hetzelfde werd gezegd
We dachten een lekkere nacht te krijgen. De trein zou namelijk om 21.00 vertrekken en om 7.50 aankomen. Helaas werd dat anders. Rond 2 uur 's nachts gingen we Turkije in. En iemand die in Turkije al eens in is geweest weer: visum kopen! Kortom, trein uit, in de rij om een visum te kopen, in de volgende rij om een stempel erop te laten zetten en weer terug de trein in. Al met al duurde dat 2.5 uur
Om het allemaal nog eens leuker te maken werd het eindpunt van de trein een station zo'n 100km voor Istanbul. Dit alles vanwege het feit dat het spoor verzakt was door een aardverschuiving een paar maanden geleden. Laatste stukje ging per bus naar Sirkeci.
Het stationsgebouw van Istanbul Sirkeci
De stationshal
Een loc met rechts daarvan een vertrekkende trein, die niet voorbij het verzakte spoor hoefde
Toen maar weer de hele dag de stad in. Istanbul dus. Erg mooie stad, maar ook erg duur. De toeslag voor de slaaptrein naar Thessaloniki kostte ons bijvoorbeeld 120 lira's, de entree voor het Topkapi-paleis was 40 lira's en ga zo maar door. Toch heb ik erg genoten in Istanbul. Prachtige stad en heerlijk eten bovendien.
Voor we het wisten was het weer avond en tijd voor de volgende trein, naar Griekenland dus! In Thessaloniki hadden we weinig tijd, we gingen meteen door naar Athena Larissa. Na een reis van 24 uur (18 uur naar Thessaloniki, vervelende grenscontroles... en 5 uur naar Athene ) kwamen we aan in Athene
Het station Athene Larissa
Hierna meteen weer het hostel opgezocht waar we dit keer 4 nachten zouden blijven. Eerste nacht gelijk flink geslapen (14 uur lang). Dag daarna de Akropolis beklommen in 42 graden. Best warm, maar zeker de moeite waard! Prachtig uitzicht over de hele stad en de Akropolis zelf is ook mooi.
Na daar de middag te hebben doorgebracht zijn we even naar Piraeus gegaan en aan het strand gegeten. Vanaf daar weer terug naar het hostel, even een drankje gedaan in de bar en gaan slapen.
Volgende dag de ferry gepakt naar Kreta. Daar deden we 6 uur over. We kwamen rond 18.00 aan in Heraklion. Daar de bus genomen naar Chersonissos en een nachtje feest gehad. Volgende ochtend weer terug naar Heraklion, ferry van 14.00 en om 22.00 terug in het hostel. Daar nog een meer dan gezellige nacht gehad in de bar.
De dag daarna was Athene ook weer voorbij. Trein naar Kiato genomen, waar we moesten overstappen op de bus naar Patras. Normaal is dat ook trein, maar er ligt smalspoor. Dat zijn ze nu aan het ombouwen, dus het was nu tijdelijk een busroute. In Patras de ferry genomen naar Venetië. Die deed er 35 uur over, dus weer heerlijk kunnen slapen.
Aangekomen in Venetië zijn we eerst naar het station St Lucia gegaan. Daar de trein naar Bern geregeld, waar we de laatste 2 nachten van onze vakantie zouden doorbrengen. Toen de stad in. Ik vond het op zich een aardige stad, maar had me er meer van voorgesteld.
Station Venezia St. Lucia
Wagons van de Orient Express
Vanaf Venetië naar Milaan gereisd en aldaar overgestapt op de EuroCity naar Bern. Daar 2 nachten geslapen en een dag doorgebracht in het Thermalbad van Brig. Best een aanrader na zo'n vermoeiende reis!
Overzicht van het station van Bern
Na die 2 nachten hebben we in Bern de trein naar huis weer gepakt. Eerst met de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, alwaar we overstapten op de ICE naar Eindhoven. Daar de IC naar Rotterdam genomen, alwaar we met de auto werden opgehaald door de ouders van m'n reisgenoot.
Al met al een vermoeiende, maar erg leuke reis geweest!!
PS: eerst nog even foto's uitwisselen met die vriend van me, dan plaats ik nog wat meer treinfoto's en last but not least: de bordjes!!
Zeker weten, maar het was het allemaal waardquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt zo te lezen heel wat meegemaakt
Ik ben iemand die overal kan slapen, dus met weinig slaap viel het wel meequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:36 schreef Igen het volgende:
Wow, wat een reis!
En zo weinig slaap en het dan ook nog leuk vinden, respect!
Ah okee.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben iemand die overal kan slapen, dus met weinig slaap viel het wel mee
Verdomme, net iets van 50 kilometer meer dan ik deze zomer heb gedaan.quote:We hebben het overigens uitgerekend, in totaal 11000 km gereisd
Bij mij is het in zo'n geval matje uitrollen en slapen maarquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah okee.
Ik kan juist totaal niet slapen als ik me ergens aan erger (zoals bijvoorbeeld in een station moeten overnachten) dus voor mij zou iets een totale ramp zijn. Maar goed, des te beter voor jou.
[..]
We hebben de ferry Patras - Venetie ook meegenomen in de berekeningquote:Verdomme, net iets van 50 kilometer meer dan ik deze zomer heb gedaan.![]()
Mja, bij extra treinen mag je niet klagen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Zat gisteren in een "extra trein" richting Amsterdam. Waarom vertrekken die dingen altijd 5 mins. te laat? En dan ook nog tot aan Maarssen met een kruipgangetje, dan over de wissels over het snelle spoor weer 140.
't Was in elk geval tof om te lezen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Je wilt niet weten hoe lang ik hierover gedaan heb trouwens
Mja, bij zo'n groot reisverslag vind ik het verhaal bij de foto belangrijker dan de foto zelf, dus een fotografisch niet 100% exemplaar maakt in dat geval weinig uit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:46 schreef Andyy het volgende:
@Irritatie100
Probeer de camera eens recht te houden
Sorryquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:46 schreef Andyy het volgende:
@Irritatie100
Probeer de camera eens recht te houden
Dank u!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Was in elk geval tof om te lezen!
Tja, ik fotografeer ook nooit, dus jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, bij zo'n groot reisverslag vind ik het verhaal bij de foto belangrijker dan de foto zelf, dus een fotografisch niet 100% exemplaar maakt in dat geval weinig uit.
Ja, die ICE zat ik ook jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:02 schreef Socios het volgende:
Leuk reisverslag!
Zat je ook in de ICE van 17.42u uit Köln Hbf, ja?
Dan heb ik dat van dat personeel te Venlo gemist. Stapte die gewoon midden in de tuin in? We stonden niet langs een perron ofzo.
Ja zoiets dacht ik alquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mja, het lijkt heel wat, maar een aantal van die treinen rijden eens per dag of eens in de 6 uur ofzo
Heel vet! Begint ´ie ook in Hoek van Holland Haven?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef bork het volgende:
Iets anders, de Rheingold gaat deze winter naar Zwitserland, zaterdag 19 februari heen, terug zaterdag 26 februari 2011. Originele Rheingold-Aussichtswagen rijdt mee, doe er je voordeel mee zo vaak krijg je de kans niet om in dit historische voertuig met 200 km per uur door Duitsland te crossen.
Nu niet echt zin in eigenlijk. Misschien vanavond, of een ander keertje deze week. Bordjescollage is sowieso VEEL werk: 229 nieuwe gemaaktquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgende pagina even fotoverslagje van treinreis?
Nee, je dient over te stappen op Düsseldorf Hbf. Het ligt ook niet op dezelfde lijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:02 schreef Cerbie het volgende:
We gaan morgen met de ICE van Arnhem naar Düsseldorf Vliegveld. (Eerste dag na de buitendienststelling).
De NS Hispeed site zegt overstappen: 1, maar geeft vervolgens alleen aan Arnhem - Duesseldorf Hbf. Kun je hier gewoon in de trein blijven zitten dus
En op de geprintte tickets staat in het Nederlands Arnhem - Duesseldorf Hbf, in het Duits Emmerich(GR) - Duesseldorf. Ligt het vliegveld op dit traject of moet je daarvoor overstappen in Düsseldorf?
Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dat wordt wel een krappe overstap op de terugweg. Dan landen we om 14:05 op het vliegveld en om 15:14 vertrekt onze ICE vanaf Düsseldorf Hbf. Kun je dan een trein later pakken als je de aansluiting mist of heb je dan een probleem?
Er staan een trein-, rijtuig- en zitplaatsnummer op. Ben bang van wel dusquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt.
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen
Dat is maar voor de helft ervan. Wil je de andere helft ook zien, dan moet je nog eens 20 lira betalen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Topkapi in isranbul is trouwens maar 20 lire per persoon (E10), maar dat is het geld echt waard.
Die euro kan ik wel missen, maar de ticket is inclusief plaatsnummer en alles tot Hbf. En we hebben ruim de tijd, vertrekken om 15:30 in Arnhem en vliegen om 20:00quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.
Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.
Ik zou in Duisburg Hbf overstappen trouwens. Düsseldorf Hbf ligt namelijk voorbij Düsseldorf Flughafen. Tenzij je echt naar Düsseldorf Flughafen TERMINAL wilt, dat is een ander station. Dan moet je door naar D Hbf en dan met S-Bahn lijn 11 naar Flughafen TERMINAL.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen
Ah ja, wat Igen al zei dusquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.
Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.
Zo'n bedrijf zal het ongetwijfeld beter gaan doen dan die NS-dochterquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Good luck![]()
Namens FOK!Railways HiSpeed
Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijnquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:12 schreef Cerbie het volgende:
Zal kijken of ik wat foto's kan maken
Ook voor Dus Int. Airport <--> Duisburg hoeven we dus geen kaartje te kopen omdat dat op het traject Arnhem-Dusseldorf Hbf ligt dus?
Vanaf Enschede, of is dat nu DB regio? Klopt trouwens dat die harem 15 TL meer kost, maar je bent een cultuurbarbaar als je je lira's daarvoor niet wil uitgeven.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Topkapi was het inderdaad wel waard ja
Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam
Enschede - Glanerbrug, als onderdeel van 2 concessies naar Gronau en verder Duitsland in. Maar niet zo lang meer. Per komende Fahrplanwechsel (december 2010) gaan die beide concessies naar DB Regio dacht ik. Nu rijdt PEG Enschede - Dortmund en DB Regio Enschede - Münster.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijn
Nee.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
nou nou, petje af hoor. Gaan mensen voor jou ook op de knieën als je gewoon doet waar je voor betaald wordt?
Sorry?quote:Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?
Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt?
Ik ben bèta. Mijn antwoord zou "ja" zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt?
Wat niet wil zeggen dat je meteen je hoofd in hun reet hoeft te douwen als het bij wijze van toeval een keer niet in het honderd loopt.quote:Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Tot nu toe heeft alleen Fles langdurig in het ziekenhuis gelegen, dus met dat afschieten valt het wel mee.quote:En fles: Op al je vragen aan olyfes2: Je schiet mensen af, je wekt de suggestie van schreewen en je komt zeker niet met oplossingen. Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.quote:Halloo. Ben nu in Enschede, en ga nog Hengelo, Oldenzaal zutphen, apeldoorn, a mersfoort, ede-wageningen rhenen, tiel gelderma,sen, dordrecht en zwijndrecht.
Tuurlijk johquote:Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen
Ik denk dat complimentjes wel degelijk iets toevoegen af en toe.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:43 schreef Duvel het volgende:
Verder ben ik onbescheiden van mening dat posts als:
[..]
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vanmiddag eens in Arnhem ga kijken wat er van geworden is, nu er vandaag voor de eerste keer sinds end juli weer treinen naartoe rijden
Ik kan niet beoordelen of het in andere reeksen allemaal kusje kroel is, maar hier heeft bijvoorbeeld greavy soms zo'n bord voor z'n kop dat je er niet aan ontkomt de pneumatische hamer in te zetten. Treurig? Ja. Nodig? Helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het kan hier imo allemaal best wat aardiger tegen elkaar. Iets wat in veel reeksentopics wel gewoon gebeurt.
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeldquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).
Inderdaad. Volgens mij is er in Europa maar één spoorwegbedrijf dat het wellicht iets beter doet, de SBB, maar als je dan ziet hoe veel je daar betaalt* dan denk ik dat wij in NL heel tevreden mogen zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Wees blij dat het niet zo is als in Japan. Dan had je ook een werkcultuur die je niet zou willen.
Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Ja, er is één nieuwe overkapping klaar als het goed is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeldik bekijk wel wat er vanaf het perron te zien is. Hopelijk is er een overkapping klaar?
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL:
Ik heb er wel 1 maar die willen jullie vast niet horen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar dat dit nu weer gebeurt trouwens. Eind juni heb ik met de CNL terug uit Praag in Venlo ook een uur op een loc staan wachten. Je zou daar toch wat van geleerd kunnen hebben.
En nee, het spijt me. Geen constructieve oplossing van mijOf je moet "Zorg dat er genoeg locs op de juiste plaatsen staan" een constructieve oplossing willen noemen
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL: de locs zijn naar Venlo gestuurd terwijl de treinen gewoon weer via Emmerich komen. EETC heeft nu zelf twee 1200-locs naar Emmerich gestuurd.
Zou zo'n machinist van te voren weten wat voor trein hij moet gaan ophalen? Kan me best voorstellen van niet namelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:26 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik mij wel afvraag. Denkt zo'n machinist niet van huh, dit klopt toch niet?
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarktquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?
Ik denk twee treinen met beiden één locquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?
Ohja, het zijn Railion-loc, mijn foutquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?
Ja zeg, dan heb ik drie camera's thuis liggen. Verder is het in Utrecht kutweer.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarkt
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?quote:Op het traject ten oosten van Zevenaar worden ook het spanningssysteem (25 kV) en het beveiligingsysteem (ERTMS) aan de Betuweroute aangepast. Die systemen zijn voor 2015 klaar, aldus Eurlings.
Ga maar uit van het eerste.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemenquote:
Ze komen er aan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemen
Leukquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera.
Vetquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera.
Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Mwah, de laatste paar heb ik met een opgevoerde sensor gemaakt (+2 EV), en dat ziet er gelijk wat beter uit, vind ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
Kleuren vallen trouwens nog wel mee, voor een telefooncamera, met dit donkere weer.. Toch?
Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland. En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelenquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland.
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:
En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
De rest:
[ link | afbeelding ]
Iets van 10 minuten later kwam de volgende, de trein uit Moskou. Deze kwam wat bruusk binnenrijden, dus hier een verneukte foto door de scantechniek van de HTC die bewegende beelden vervormt.
[ link | afbeelding ]
Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Overnemen van foto's is toegestaan, uiteraard met bronvermelding.
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
Ja, klopt, maar ik weet dus niet hoe het uiteindelijk uitgevoerd gaat worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelenLijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.
Venlo is gebouwd toen ProRail nog niet bestond. Dus nee, Venlo geeft technisch geen problemen.quote:Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
Oh tuurlijk, ik zit niet op te letten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraardquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..quote:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Zojuist met Sneltrein 37360 (Vertrek 15.53u) van Groningen naar Leeuwarden gegaan. Ging prima. Alleen even moeten wachten te Veenwouden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Straks (van twee tot tien) mijn eerste echte dienst als trdl. Blijf maar uit de buurt van Groningen, die eerste zelfstandige diensten zijn berucht.
Welke Sneltrein had je? Ik die van 10.59u uit Leeuwarden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben er al
Je collega zorgde er vanochtend voor dat een sneltrein uit Leeuwarden een minuut te vroeg aan het perron stond
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Oh okee, bij die ouwe krengen is dat blijkbaar niet ingebouwd dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Duvel het volgende:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
Dat zou kunnen, maar misschien is het dan inderdaad iets wat in de loc zelf geregeld wordt en zoals Duvel al zei, een 1200 zal dus moeten optrekken zoals een 1200 dat 40 jaar geleden ook al deed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?
De 1600/1700 hoeven in feiten niet te doen, het schijnt een oude gewoonte te zijn. Wanneer gaat DB met een multispanning loc dat treintje naar berlijn rijden zou een stuk makkelijker zijnquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:19 schreef De_Hertog het volgende:
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
Voor wie hem niet kent: http://langsderails.nl/scans/metro-krant/metro_20060914.JPGquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Duvel het volgende:
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
Met binnenrijden niet persé, als het ding gewoon het station binnenrolt is dat niet nodig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Bijna 60 zelfs.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar wat een locs, die 1200. Ze zijn al bijna 50 jaar en ze rijden die-hard door.
Mooi mazzel mee danquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:33 schreef greavy het volgende:
JOEPIIEEE!
[..]
Gelukkig is tie boven water.
Voor een kwartiertje vertraging?quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
formuliertje schrijven, eurootjes vangen
Een half uur als het een aansluiting in Den Bosch betreftquote:
Werkzaamheden? Neen, dit is gevolg van slechte planning. Sinds afgelopen zaterdag is spoor 11 buiten dienst, en NS heeft wel een aangepast dienstregeling bedacht waarmee bijna alle treinen van het normale spoor kunnen vertrekken, maar dat geldt pas vanaf 6 september. Dus we krijgen nu eerst twee weken chaos.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht de trein naar Eindhoven nemen van 18.22. I.v.m. de werkzaamheden aldaar vertrekt deze niet van spoor 15, maar spoor 18b.
Ah ja, dat vond ik al zo gek! Want per 6 september wordt in de IC's tussen Den Haag/Rotterdam en Leeuwarden/Groningen gesneden omdat er niet voldoende perroncapaciteit was in Utrecht. Dat gaat lekker dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Werkzaamheden? Neen, dit is gevolg van slechte planning. Sinds afgelopen zaterdag is spoor 11 buiten dienst, en NS heeft wel een aangepast dienstregeling bedacht waarmee bijna alle treinen van het normale spoor kunnen vertrekken, maar dat geldt pas vanaf 6 september. Dus we krijgen nu eerst twee weken chaos.
Het schijnt dat de gele vertrekstaten momenteel geen sporen aangeven, en het dus grotendeels via de omroep gaat, of de CTA's en AV schermen in de hal. Dit komt omdat 11 buiten gebruik is, en er nog geen 'nieuw' plan is. Vanaf 6 september schijnt het weer beter te worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht [...]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat de 12755 geen IC naar Enschede is maar naar Leeuwardenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Vb: trein 12755 (IC Rotterdam - Enschede) en trein 1755 (IC Den Haag - Enschede) rijden los van elkaar. Ze stonden beide op 12AB gepland, terwijl 1755 in dat geval pas binnen kan komen als 12755 al vertrokken is.
Dat gaat helaas niet op: 4 treinen per uur tussen 's-Hertogenbosch en Breda.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een half uur als het een aansluiting in Den Bosch betreft
Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburgquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:35 schreef Socios het volgende:
Leuke foto´s! Hoe is het afgelopen met dat ´kapotte´ treintje? Hoe verder gegaan?
Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan hier de gaarste trein van de hele vakantie, een enkelbaks dieseltreinstel van een mij onbekend type (BR 127?). De enige trein die het onderweg ook gewoon opgaf
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:03 schreef ReisT het volgende:
Van de week zat ik in de kortste internationale trein (DK-DE) die ik ooit heb gezien:
[ afbeelding ]
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, allebei even "betrouwbaar", etc.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.
Dit was er ook zo een (die het onderweg niet opgaf):
[..]
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburg
Nee ik had een middenrijtuig. Met heerlijk zachte stoelenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef Igen het volgende:
Die TER-trein, heb jij daar in het stuurstandrijtuig gezeten? Waren die van binnen wel een beetje in een fatsoenlijke toestand? Ik ben toevallig daar onlangs ook geweest, maar dan in een middenwagon, en dat was echt versleten troep, met vieze en kapotgesneden zittingen enzo. Zonde!
Ongeveer de zelfde fabrikant ook. Broertje dus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dagquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Begin nog even over de betrouwbaarheid andersquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:04 schreef De_Hertog het volgende:
De Höllentalbahn is ook een best leuk ritje trouwens, ben je verder nog die kant op geweest? Mooie rit door die kloof en over een oud viaduct, naar het hoogste station van Duitsland.
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.
Ah op die manier. Ik vind het een mooie regio, Kaisersstuhl en Freiburg, maar dat laatste stukje vond ik wat minder de moeite waardquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dag![]()
The relevant portion of the network is shown in the exhibit:
[ afbeelding ]
O ja, dat was ik nog vergeten. Zal het even aanpassen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Begin nog even over de betrouwbaarheid anders
Ja, gemistquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.
Dit bordje bedoelde je?
[ afbeelding ]
Ja klopt, maar ik bedoelde dat die spoorlijnen twee verschillende namen hadden maar er wel een trein over beide rijdt. In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopenquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, gemistErg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Nee dat bleek zaterdag welquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef De_Hertog het volgende:
In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopen
Mittenwald lag op 800 geloof ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, gemistErg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Nog leuker is de museumspoorbaan daar in de buurt, de Sauschwanzlebahn. Ze moesten een spoorlijn aanleggen richting de Rijn en wilden niet door Zwitserland (Schaffhausen). Dat zorgde voor een aantal erg creatieve oplossingen zoals een volledige keertunnel (vandaar de naam) en een paar viaducten. En nu rijdt er een stoomtrein over. Prachtige rit was dat. Moet eigenlijk weer eens terug gaanquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat bleek zaterdag welik ben eerst vanuit Freiburg vertrokken naar Neustadt (ieder half uur rijdt er een trein FR - Titisee, die om beurten doorrijdt naar Seebrugg en naar Neustadt). Van daar verder door hetzelfde terrein naar Donaueschingen, bleek niet eens geëlectrificeerd te zijn
BR218 met 3 N-wagen en lekker van-je-hotsie-knotsie-knetter
![]()
Die heb ik dan weer gemist. Altijd goed om een reden te hebben om terug te gaan. Zeker naar die regioquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Hochrheinbahn moet ik ook nogeens doen ja. Heb wel gekeken naar de Sauschwänzle, maar heb toch voor deze keer gekozen voor de Kandertalbahn. Weet niet meer waarom precies. Maar ik ga graag naar Konstanz, zit eigenlijk te spelen met het idee om in oktober nogeens 4 of 5 dagen die kant op te gaan. Nog zat te doen daar iig
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nogquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:29 schreef De_Hertog het volgende:
Hadden ze in Endingen trouwens nog steeds dat depot? Ziet er kleiner uit op de foto, maar ja, ik was jonger toen..
Zeker jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:27 schreef bork het volgende:
fijn om te zien dat je het allemaal weer kan doen.
Leuk, volgens mij heb ik die ook nog gezien...quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nog![]()
Daar heb ik nog ergens een foto van online staan, alleen is die site nu dood.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:27 schreef dennistd het volgende:
Overigens is dit het hoogstgelegen station aan een normaalsporige lijn, de Brocken (1100m) is namelijk nog een stuk hoger.
Misschien i.v.m. de voorbije buitendienststelling van Arnhem?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch voor een charme offensief bij de NS? Op Den Bosch wordt er nu weer eens gratis koffie verstrekt "ter compensatie van het ongemak". Maar welk ongemak dat nu is? Er is volgens mij niets noemenswaardigs gaande, behalve eenvoudige kleine vertraginkjes en wat spoorwijzigingen op Utrecht CS.
Niet echt iets bijzonders bij Den Bosch. Er was wel een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Best. Is nu alweer verholpen, dus daar zal het wel door komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch voor een charme offensief bij de NS? Op Den Bosch wordt er nu weer eens gratis koffie verstrekt "ter compensatie van het ongemak". Maar welk ongemak dat nu is? Er is volgens mij niets noemenswaardigs gaande, behalve eenvoudige kleine vertraginkjes en wat spoorwijzigingen op Utrecht CS.
Edit: O.K. iets meer dan kleine vertraginkjes. De IC naar amsterdam heeft nu al een +10 opgelopen. Maar dat is nog steeds niet bijzonder te noemen.
Zou wel voor het eerst zijn dat je daar koffie voor krijgt andersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet echt iets bijzonders bij Den Bosch. Er was wel een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Best. Is nu alweer verholpen, dus daar zal het wel door komen.
15 juli was ik er:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar heb ik nog ergens een foto van online staan, alleen is die site nu dood.
Op de koffie bij Bombardier?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik nog 2 reisdagen over op mijn Interrail Flexipas, dus ik zit komend weekend in de buurt van Kassel
Dit is de beste oplossing. Je moet wel in Venlo ook een Zusatzticket kopen voor het stukje over de grens, maar je hoeft er in Kaldenkirchen niet meer uit want het NRWticket kan je ook in Venlo kopen. Good luck.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef greavy het volgende:
Morgen MOET ik naar Wuppertal Hbf om mijn koffer op te halen. Ben dan nog vrij met school
Ik heb meerdere mogelijkheden:
* De veels te dure ICE naar Duisburg Hbf en dan verder
* AH kaartje tot Venlo Grens, en vanaf daar een SchönerTagTicket NRW. -> Is deze in Venlo te kopen?
* AH kaartje tot Venlo Grens, een kaartje Venlo Grens - Kaldenkirchen en dan SchönertagTicket NRW
Of heeft een ander een betere oplossing voor mij?
Zo heet dat kaartje gewoon. Kost ¤ 2,10. Heb je nodig als je bijvoorbeeld een hond mee wil nemen, of een klein stukje over de grens wilt waar je NRW-ticket nog niet geldig is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef greavy het volgende:
Oke, bedankt. Een Zusatzticket, wat houdt dat in?
Je kan wel met je NRW-ticket door naar de Drakenrots maar daar ging je al naar toe met speciale rit of zo?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:28 schreef greavy het volgende:
Dank! Dan weet ik voldoende.
En ja, jammer van die Schwewebahn dan. Wegens school is later niet mogelijk. Anders had ik die Schwewebahn er wel bij gedaan denk ik zo.
EUR 67,80.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:11 schreef greavy het volgende:
Weet je hoe fucking DUUR de ICE is als ik morgen wil gaan?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha! Ik ken één iemand die een VIRM wél leuk vindt...
[ afbeelding ]
Mwoah. Hij houdt niet zo van GTW's.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:20 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Baby´s vinden het zelfs leuk als ze plaatsnemen in het meest krotte treintje.
Hoi James1988quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha! Ik ken één iemand die een VIRM wél leuk vindt...
[ afbeelding ]
Wat is hij al grootquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha! Ik ken één iemand die een VIRM wél leuk vindt...
[ afbeelding ]
Voeten op de stoel. Boete!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha! Ik ken één iemand die een VIRM wél leuk vindt...
[ afbeelding ]
Ja, per bordje ben je ongeveer een minuut bezig, dus dit was een kleine 4 uur werkquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:47 schreef Socios het volgende:
Haha, nice hoor. Wat een werk ook echt.
Ja, en dat is erg duur..quote:
Je vergeet nog hoeveel dwarsliggers hij op zijn reis tegengekomen is en hoeveel grindsteentjes er onderweg in totaal lagen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:06 schreef James1988 het volgende:
Ga je ons ook nog vertellen hoe je rit precies gaat zijn, hoe laat je langs welke punten komt (inclusief wissels en onderstations), het liefst voorzien van treinnummers en afkortingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
OMFG!quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan de altijd lastige kwestie "Hoe regel je Europese subsidie voor behoud van architectonisch erfgoed?" Nou, dat is eenvoudig. Dat doe je door uitgerekend in Strasbourg dit met je monumentale stationsgebouw te doenDan heb je het echt goed begrepen
![]()
[ afbeelding ]
Ziet er gammel uit eigenlijk... Maar toch gelast.quote:Langs de Elzbachtalbahn Freiburg - Elzach liggen bijzondere dwarsliggers. Het lijkt er zelfs op dat dit gewoon verbogen spoorstaven ondersteboven zijn? Weet iemand hier iets meer van?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ehr... Zit vast toch?quote:Deze las in de Kandertalbahn doet vermoeden dat het spoor hier op een soort Decauville-manier is aangelegd...![]()
[ afbeelding ]
Ik durf het je niet te vertellen... Ziet er meer uit als hakken dan slijpen. Lag het in een boog?quote:En wat is dit precies? Is dit een gevolg van slijpen? Of betekent dit juist dat er geslepen moet worden?![]()
[ afbeelding ]
Maar dat hoeft niet elke josti te weten, wij hebben het al druk genoeg met onze eigen randgroepjongeren*!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Nou ja, zeg.![]()
Serieus, dit is het leukste topic van heel FOK!
Haha, mooi belegen woord.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
Maar dat hoeft niet elke josti te weten, wij hebben het al druk genoeg met onze eigen randgroepjongeren*!
* De jaren '80 willen hun woord terug.
Laat maar, hij zit al op slot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, mooi belegen woord.
Maar goed, ik zal het even editten dan.
Meen je dat nou? Mijns inziens is hier juist nooit ´gekloot´. Ook niet met users die niet eerder hier geweest zijn. Als ik men over treinen zie praten, verwijs ik ze weleens vaker hier naartoe. (Vaak ook omdat het offtopic is in een ander topic)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet dat wij een eenkennig navelstarend clubje xenofobe sociopaten zijn of zo hoor. Maar we zitten gewoon niet zo te wachten op buitenstaanders.
Ik heb ook niks tegen Turken, als ze maar in Turkije blijven. Zoiets?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet dat wij een eenkennig navelstarend clubje xenofobe sociopaten zijn of zo hoor. Maar we zitten gewoon niet zo te wachten op buitenstaanders.
Tuurlijk, maar er zijn ook weleens van die vlagen dat ONZ- of KLB-uitschot hier gezellig een keer een avondje de boel komt verkloten. Dat soort gedrag hoef je niet uit te nodigen natuurlijk, wat jij in dat topic op zich wel deedquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:08 schreef Socios het volgende:
Meen je dat nou? Mijns inziens is hier juist nooit ´gekloot´. Ook niet met users die niet eerder hier geweest zijn. Als ik men over treinen zie praten, verwijs ik ze weleens vaker hier naartoe. (Vaak ook omdat het offtopic is in een ander topic)
Dat was in General Chat. Ik dacht dat de TS daar gewoon leuke topics zocht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, maar er zijn ook weleens van die vlagen dat ONZ- of KLB-uitschot hier gezellig een keer aan avondje de boel komt verkloten. Dat soort gedrag hoef je niet uit te nodigen natuurlijk, wat jij in dat topic op zich wel deed
Een topic openen omdat je leuke topics zoektquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat was in General Chat. Ik dacht dat de TS daar gewoon leuke topics zocht.
Socios mod?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat was in General Chat. Ik dacht dat de TS daar gewoon leuke topics zocht.
Eujquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet dat wij een eenkennig navelstarend clubje xenofobe sociopaten zijn of zo hoor. Maar we zitten gewoon niet zo te wachten op buitenstaanders.
Leesch die rescht van die diskussie majsjequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Euj. Zolang je newbies maar niet weg jaagt
.
Dat hoeft niet eens. Zolang ze maar meer WILLEN weten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:27 schreef Peter het volgende:
Zolang ze maar meer weten van treinen als dat ie geel is en dat ze er elke dag in en uitstappen..
Deze vroeger wel (toen ie nog geen 2 wasquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Hij houdt niet zo van GTW's.
Ik zou niet durven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Euj. Zolang je newbies maar niet weg jaagt
.
Om half 12 savondsquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
pak je toch een bus naar de Riet of zo, boejje. Of schrijf een GtbV
Ja, dat is wel de bedoeling.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Krijg ik überhaupt wel geld terug met mn OV Chipkaart (ik kan gewoon gratis reizen student)
**OV-Zones en OV-gedeeltes bij Jaartrajectabonnementen, (Jeugd-)Maandtrajectabonnementen, het OV-Jaarabonnement, Maandnetabonnement, Dagkaart en Zomertoer worden niet meegerekend.
¤ 4,54 krijg je terug als je OV kaart hebt bij een uur of meer vertragingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is wel de bedoeling.
Ik wil dat ook wel eens uitproberen, maar op station Bijlmer ArenA hadden ze geen GtbV-formulieren voor chipkaarten, alleen voor papieren kaartjes.
Precies, daarom was ik vandaag ook ineens naar Arnemuiden en niet naar Vlissingen toen de Benelux vertraging had.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
¤ 4,54 krijg je terug als je OV kaart hebt bij een uur of meer vertraging
Je moet de klantenservice bellen, en vragen om een GtbV formulier voor de OV-Chipkaart. Die krijg je dan opgestuurd, en kan je invullen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is wel de bedoeling.
Ik wil dat ook wel eens uitproberen, maar op station Bijlmer ArenA hadden ze geen GtbV-formulieren voor chipkaarten, alleen voor papieren kaartjes.
Och, ik heb het nog veel bonter gemaakt. Kwam uit Vlissingen en wilde door naar Breda, maar er was een stroomstoring. Heb dus een formuliertje ingevuld, terwijl ik als alternatief maar doorgereisd ben naar Zandvoort aan Zeequote:Op woensdag 25 augustus 2010 01:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies, daarom was ik vandaag ook ineens naar Arnemuiden en niet naar Vlissingen toen de Benelux vertraging had.
Ja. Maar dus niet op station Bijlmer. "Ga maar naar Amstel of Centraal"quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:17 schreef James1988 het volgende:
Die formulieren hebben ze ook bij de Tickets & Service-balies, volgens mij. Ik heb er pasgeleden in ieder geval eentje ingevuld waar een OV-chipkaartnummer op stond en moest ook mijn chipkaartnummer invullen...
Ja hallo, ik ga toch geen geld verspillen aan de wachtrij van een 0900-nummer om van mijn rechten gebruik te kunnen maken?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 06:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Je moet de klantenservice bellen, en vragen om een GtbV formulier voor de OV-Chipkaart. Die krijg je dan opgestuurd, en kan je invullen.
Ik heb tot nu toe nog nooit geclaimd, want eigenlijk vind ik de regeling veel te coulant. Geld vergoeden als een aansluiting door pech eens een keertje fout loopt...quote:
Het was een van de weinige keren dat ik iets geclaimd heb. Heb vrijwel nooit vertraging.quote:
Wat lijkt het me toch een prachtig selling point van de OV-Chipkaart, als ze aan de hand van je toch wel van seconde tot seconde bekende reisgegevens automatisch je vergoeding zouden bijboeken zodra je met je OV-Chipkaart een half uur vertraging zou oplopen. Technisch moet dat geen enkel probleem zijn. Kan heel die papierwinkel ook overboordquote:Op woensdag 25 augustus 2010 06:03 schreef greavy het volgende:
Je moet de klantenservice bellen, en vragen om een GtbV formulier voor de OV-Chipkaart. Die krijg je dan opgestuurd, en kan je invullen.
Jup.quote:
Jij houdt toch de hele dag de AV bij van een grote hoeveelheid stations om te kijken waar je nu weer fictief hebt gereisd met vertraging?quote:
Ziggy in z'n probation waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Heb die dag trouwens ook nog 40 minuten voor station Groningen moeten wachten. Door een wisselstoring kon de trein het station niet binnenrijden. Uiteindelijk hebben ze handmatig wat wissels omgekrukt zodat ook de laatste honderden meters naar het perron afgelegd konden worden.
Nooit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien willen mensen dan wel echt "om"
Nope. het was enkele jaren geleden en toen was ziggy geen trdl, maar gewoon forensquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziggy in z'n probation waarschijnlijk
Dat zou ik wel best kansloos vinden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jij houdt toch de hele dag de AV bij van een grote hoeveelheid stations om te kijken waar je nu weer fictief hebt gereisd met vertraging?
Normaal niet ik bewijsstukken daarom altijd vast, maar dat mag van NS ook niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb 1 keer wat geclaimd, maar toen kreeg ik een brief dat ik m'n kaartje niet had meegestuurd terwijl ik dat nou juist WEL gedaan had
Daar heb ik dus echt nog nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb 1 keer wat geclaimd, maar toen kreeg ik een brief dat ik m'n kaartje niet had meegestuurd terwijl ik dat nou juist WEL gedaan had
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo'n CF1 stoel lijkt me best geil voor in mn nieuwe huis
Ja, schofterig is het.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef King_of_Kool het volgende:
Moet je kijken hoe zonde: Veiling van oude Amsterdamse trams
Het Amsterdams openbaar vervoer museum is failliet gegaan en nu worden al deze mooie antieke trams op de veiling gezet.
Met je krokodillentranen. Waar was je toen het museum nog open was? Toen ging je geld er ook niet heen, wel?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef King_of_Kool het volgende:
Moet je kijken hoe zonde: Veiling van oude Amsterdamse trams
Het Amsterdams openbaar vervoer museum is failliet gegaan en nu worden al deze mooie antieke trams op de veiling gezet.
Omdat er ook mensen zijn met een verstand groter dan dat van een pinda.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap niet waarom al dat soort meuk bewaart moet blijven. Kost alleen maar geld.
Ah, mijn mening maakt mij uiteraard weer direct dom.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn met een verstand groter dan dat van een pinda.
Nee, jouw mening niet, maar je kortzichtigheid wel. Oh, en je d/t-fouten werken ook niet in je voordeel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, mijn mening maakt mij uiteraard weer direct dom.
Er is geen positieve kosten/batenanalyse te maken bij dit soort dingen als het gaat om de financiële kant. Gelukkig heb je ook nog de culturele kant. En die zegt dat het wèl belangrijk is om oude meuk te bewaren.quote:Ik vind de kosten-baten bij dit soort projecten te negatief. Voor spoor heb je in Utrecht een prima museum. Wil je voor de rest dingen bewaren, dan zal dat imo vooral uit eigen zak moeten komen.
Alleen de onderstellen zijn va PCC's. Die bekijk ik niet dagelijks.quote:Overigens kan je ook gewoon naar Den Haag gaan, daar rijden nog dagelijks genoeg antieke trams.
Dat moet je zelf weten, ik trek daar wel conclusies uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:20 schreef Ascendancy het volgende:
Oh en dt fouten en dergelijke kunnen me op een forum aan me reet roesten,
Ik vrees van niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:39 schreef Socios het volgende:
Eeuwig zonde als er geen Koploper in originele vorm wordt behouden. Hopelijk houden ze wat interieur achter de hand zodat nadat ICM ´helemaal op´ is een trein in originele vorm hersteld kan worden.
Daar gaat het wel om.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef King_of_Kool het volgende:
Maar daar gaat het niet om. Zulke trams horen thuis in een museum waar ze onderhouden worden. Niet bij iemand in de achtertuin.
Als ik naar eerdere nieuwsberichten kijk dan lijkt het alsof het probleem juist was dat ze nergens een plek konden vinden om het museum te vestigen. En dus ook nul inkomsten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om.
Als mensen die dat vinden, zoals jij, ook daadwerkelijk de daad bij het woord zouden voegen en dat museum daadwerkelijk zouden gaan bezoeken, dan leverde dat geld op waarmee die dingen inderdaad bewaard hadden kunnen blijven. Maar zo groot is de behoefte blijkbaar niet.
Volgens mij wilden ze eerst in de voormalige tramremise in West gaan zitten. Het stadsdeel heeft daar andere hoogmoedige plannen voor die maar niet willen lukken en alsmaar vertraging oplopen. Maar het stadsdeel was blijkbaar zo overtuigd van zichzelf dat ze zelfs niet eens tijdelijk het trammuseum daar wilden hebben. Met als resultaat dat nu het trammuseum failliet is en de voormalige tramremise al jarenlang leeg staat. en ook nog wel even zal blijven staan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dan is het een kein beetje een ander verhaal, maar nog steeds geldt dan dat de behoefte kennelijk niet groot genoeg was, vind ik. Al gaat dat dan natuurlijk niet over die ene user persoonlijk, maar de behoefte van de maatschappij als geheel.
Phoe, ik heb mij nog nooit ingecheckt. Ik ben gister dan naar Rotterdam geweest maar niemand zei er wat van. Maar ik twijfel toch...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:29 schreef James1988 het volgende:
Geen idee, wat krijg je te zien als je probeert in te checken? En is dat niet toevallig het tijdelijk reisproduct dat iedereen had voordat het definitieve reisproduct erop stond?
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien weten jullie het hier:
[ afbeelding ]
Is mijn OV nog geldig? Aangezien er staat dat het niet meer geldig is.
Maar daarachter staat dat het product nog geldig is tot eind 2012?
Bedanktquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.
Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
hmm.. okejquote:Tussen Nunspeet en Putten rijden geen treinen door het onschadelijk maken van een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
Er rijden stopbussen tussen Putten en Nunspeet.
Er staat nu op de AV van Putten dat er een NSBtrein naar Nunspeet gaatquote:
Internationale trein naar Brusselquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef Fixers het volgende:
Ik krijg net als tip om Edinburgh te bezoeken. Is dat treinenderwijs een beetje te doen of vlieg ik beter? Ik zou dan ook nog iemand op sleeptouw hebben die het liefst zo stressarm mogelijk reist.
Ik zal het TanteFix maar eens vragen. Die werkt voor die club.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim aan deze kant van de dampkring. Altijd al zo geweest.
Waarschijnlijk weet alleen IdéFix het antwoord...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zal het TanteFix maar eens vragen. Die werkt voor die club.
Je moet sowieso bij voorkeur een beneluxtrein eerder pakken. Dus dat is +1 uur.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:51 schreef Fixers het volgende:
Prijs geeft Bahn.de niet. Maar ze weten me wel te vertellen dat ik met de trein het milieu in totaal 130kg co2 zal besparen als ik de trein pak ipv het vliegtuig. 10,5 uur is best lang in de trein zitten. Vliegen is anderhalf uur + 1 uur incheck + 2 uur reizen naar schiphol + 1 uur vertragingsmarge. Is ook al 5,5 uur.
Ik zal het wel even fixen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Duvel het volgende:
Waarschijnlijk weet alleen IdéFix het antwoord...
Ik vind het altijd wel mooi als ik weer eens een geweldige Europa-Spezial via Deutsche Bahn heb weten te produceren waar conducteurs altijd weer iets langer na moeten kijken of de aangegeven route wel klopt etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:06 schreef Ascendancy het volgende:
Je moet sowieso bij voorkeur een beneluxtrein eerder pakken. Dus dat is +1 uur.
En ja, het is werkelijk ongelofelijk hoe moeilijk het zonder interrail is om internationaal verder te reizen dan met de vaststaande bestemmingen van de huidige treinen.
Sowieso is het dan zelfs lastig, want je komt om in de verschillende kaartjes en dergelijke. En ook wanneer je boekt enzo. Doe mij maar 1 plat praktisch tarief.
Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.
Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Ach, met vliegtuigen net zo. Maar net wanneer je boekt via welke maatschappij/ tussenpersoon etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim aan deze kant van de dampkring. Altijd al zo geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |