abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85547633

Welkom in alweer deel 248 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_85547886
tjoek tjoek
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:08:54 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85548037
Tuuu duuuuuuu dieeedeelieeeeduuuuuuuuu ttuuuuuuuuuuuu

(Ofwel: hoi)
pi_85548830
@Socios' reisverslag...

Wat blijf ik die ICE 3's toch mooie treinen vinden... O+
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_85549194
Dan zat ik in dezelfde ICE als Socios, alleen deed ik Frankfurt (Main) Hbf - Eindhoven :D
Overigens kwam er in Venlo NS-personeel de trein in, vandaar de stop. Wel mooi: ik was m'n OV voor NL vergeten, maar de NS'ers controleerden alleen iedereen die in Koln of Monchengladbach was ingestapt, want in Frankfurt was er al controle van DB'ers geweest. Ik dus zeggen: ja, ik ben in Frankfurt erin gegaan en toen was het goed :D

Maar goed, nu wat foto's van mijn interrailreisje. Begin was 30 juli. M'n pa bracht mij en m'n reisgenoot (we waren met z'n 2'en) met de auto van Rotterdam naar Amersfoort.

Die intercity namen wij naar Berlin Hbf. 6 uurtjes reizen. Jullie zijn ongetwijfeld allemaal al eens op Berlin Hbf geweest. Ik niet. Erg indrukwekkend station moet ik zeggen!

Die middag zijn we Berlijn in geweest, Reichstag op gegaan. Verder hadden we Berlijn al gezien met school een paar jaar geleden, dus een filmpje gepakt op het Potsdammer Platz en daar ook wat gegeten. Daarna gezellig de kroeg in gegaan om te wachten op de Intercity naar Warszawa Centralna van 06.15.

De stationshal van Warszawa Centralna
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het station van buiten

Warschau is een erg mooie stad! Je zou het misschien niet zeggen, maar het is toch echt zo. Ze hebben een oud centrum (erg mooi!) en een nieuw centrum (moderne hoogbouw met wat flats ertussen). Warszawa Centralna is in het nieuwe centrum. Vlak daarbij stond een toren waar je over de stad kon uitkijken.

Warszawa Centralna vanaf de top van de toren (met het blauwe dak)

Verder nog een beetje door het oude centrum geslenterd. Vervolgens weer de kroeg in gedoken, de volgende ochtend rond 5.00 wachtte de trein naar Krakow Glowny.

Een Poolse intercity op Warszawa

Krakow Glowny

Het interieur van de stoptrein naar Oswiecim

Een weggerangeerde stoptrein op Oswiecim, exact dezelfde als die wij hadden

Toen hebben we een hele middag doorgebracht het concentratiekamp Auschwitz en het vernietigingskamp Birkendau een stukje verderop. Erg indrukwekkend om te zien. Ik heb het niet zo snel, maar ik was echt geraakt en heb de hele dag met een brok in m'n keel rondgelopen.
Na het bezoeken van de kampen terug naar het station, waar de slaaptrein zouden nemen naar Praag. Ons eerste bed!

Het stationsgebouw van Praag

We kwamen hier op tijd aan, dat wil zeggen om kwart over 6 's ochtends. Na de nodige formaliteiten op het station (plaatsje reserveren voor de volgende trein naar Wenen, naar een SCHOON toilet gaan, douchen, ontbijt kopen) verlieten we rond half 8 het station en gingen we Praag in. Wederom een erg mooie stad! Veel foto's geschoten van de diverse toeristische attracties en lekker op een terrasje gezeten. Toen weer terug naar het station, om 00.37 vertrok de trein naar Wenen namelijk! Helaas geen slaaptrein, maar een ICK-achtige lay-out. Coupe's met 6 stoelen dus. Helaas zaten we er ook met z'n 6'en in, dus slapen was niet comfortabel.

We kwamen aan op Wien Westbahnhof. Meteen verder gereisd naar Sudbahnhof, daar zou die avond onze trein naar Bratislava Petrzalka gaan vertrekken. Die hoefde niet gereserveerd te worden, dus dat was makkelijk. Toen meteen de stad ingegaan. We zijn naar Schonbrunn geweest (het huis van de keizerlijke familie van Oostenrijk-Hongarije). Vervolgens de toeristentram genomen die een rondje om het centrum rijdt en daarna heerlijk gegeten in het Prater.

Toen weer terug naar Sudbahnhof:

Wien Sudbahnhof, dat wordt omgebouwd tot Hauptbahnhof

De trein die ons naar Bratislava Petrzalka zou brengen, met daarnaast mijn reisgenoot

De rit naar Petrzalka duurde slechts een klein uurtje. Daar aangekomen geen foto's gemaakt, we hadden namelijk een hostel gereserveerd waar we voor een bepaalde tijd in moesten zijn, dus het was haasten. De volgende dag het slot van Bratislava bezocht, wat een schitterend uitzicht gaf over de stad. Verder drank ingeslagen en uit eten geweest. Toen was het tijd om de trein naar Budapest te nemen. Hier ging het fout: wij waren weer naar Petrzalka gegaan, om er 20 minuten voor vertrektijd achter te komen dat onze trein vanaf Hlavana Stanica zou gaan... Gelukkig deed de bus er een kwartier over en kwamen we flink rennend precies op tijd op het juiste station/perron aan.

Toen was het op naar Budapest Keleti! Dat was een ritje van 2.5 uurtjes met een trein van DB. Daarin konden we dus even bijkomen van het rennen naar de trein. Toen dus aangekomen in Budapest Keleti Palyaudvar (waarbij Palyaudvar Hongaars is voor station), zoals het station voluit heet.

Budapest Keleti

Daar meteen weer naar ons hostel gegaan, geslapen en de volgende dag de stad in gegaan. Budapest was - wederom - erg mooi! Wel waanden we ons in een Nederlandse enclave: bijna overal waar we kwamen werd er Nederlands gesproken. Ook in ons hostel zaten er alleen maar Nederlandse vrouwen. Die wisten ons te vertellen dat Sziget populair zou gaan worden, maar dat hadden we zelf ook al bedacht.

's Avonds weer terug naar Keleti Pu. Hier namen we de trein naar Zagreb Glavni Kolodvor. Weer een trein met ICK-layout. Dat kwam sowieso erg vaak voor in Oost-Europa, eigenlijk alleen maar. Dit keer hadden we de hele coupe voor ons zelf. Schoenen uit, armleuning opklappen en lekker liggen dus!

Onze prive-coupe

Na een reisje van 6 uur kwamen we aan in Zagreb. Mooi stationsgebouw:

Door een speling van het lot werd dit stationsgebouw ook de plek waar we de nacht moesten doorbrengen. Het hostel dat we wilden ging om 22.00 dicht en wij kwamen om 23.30 aan en de 24/7 hostels waren vol. Helaas waren er ook weinig kroegen en/of clubs te vinden, dus we gingen maar weer de stationshal in. Daar hebben we de nacht doorgebracht met 4 Ierse meiden die hetzelfde probleem hadden, dus dat was erg gezellig. We hebben nu een uitnodiging op zak om volgend jaar naar Cork te komen, dus da's prima nietwaar?

De volgende dag Zagreb in gegaan. Helaas was het weer niet al te best, dus hebben we veel tijd doorgebracht onder luifels van terrasjes. Op zich is het een leuke stad, maar bij ons viel het wat tegen door het weer. Bovendien moesten we rond 18.00 de trein naar Ljubljana nemen, dus we waren vroeg weer terug.

De route van Zagreb naar Ljubljana is erg mooi! Als je de grens over bent, ga je helemaal door het dal heen. Schitterende beelden en mooie foto's te maken. Deze foto's moet ik jullie helaas nog even schuldig blijven, mijn batterij was toen leeg dus m'n reisgenoot heeft die foto's gemaakt en die moeten we nog even uitwisselen.
Hier weer geslapen en de volgende dag zijn we naar Maribor gegaan. De stoptrein vanuit Ljubljana genomen. Die deed er 3 uur over om in Maribor te komen.

Onze stoptrein Ljubljana-Maribor

Een tentoongestelde stoomloc op Maribor

Het stationsgebouw van Maribor

Toen een middagje rondgelopen in Maribor. Leuk stadje, niet zo heel groot. Na een paar uurtjes hadden we het wel weer gezien en gingen we terug naar Ljubljana. Daar zouden we een slaaptrein naar Belgrado nemen.

Overzicht van het station van Ljubljana met op de achtergrond onze IC Maribor-Ljubljana

Gerangeerde locs op Ljubljana

De voetgangerstunnel van Ljubljana, met kroeg :9

De MacDonalds-trein. Staat zelfs apart in het spoorboekje :D

Een stoptrein naar Ljubljana. Dat bordje zit er gewoon los in, had het zo mee kunnen nemen als ik had gewild :')

Een Sloveense loc

Toen was het op naar de volgende locatie: Belgrado! Dat betekende weer een trein met een bed, iets wat ons niet verkeerd uitkwam na 2 nachten op het station. Ook in Ljubljana waren de hostels namelijk vol...
Gelukkig hadden we in deze trein een rit van ruim 8 uur voor de boeg, dus dat zou een prima nacht worden. Het enige vervelende was dat we rond 2 uur 's nachts Kroatië in moesten en daar dus een paspoortcontrole hadden, net als enkele uren later toen we Kroatië weer uit gingen en Servië in. Volgens mij heb ik dit alles half slapend doorstaan, ik weet er weinig meer van en ik had toch echt geen druppel alcohol op!

In Belgrado meteen weer de volgende trein geregeld en wel de trein naar Bucuresti Nord. Deze zou om 15.50 vanaf Belgrado vertrekken om de volgende ochtend om 5.37 aan te komen in Boekarest. Een leuk reisje dus, hoewel je in Boekarest in een andere tijdszone komt (uur later).

Eerst Servisch geld halen. We wilden voor 60 euro halen, maar de pinautomaten namen geen Maestro-pasjes aan. We hadden nog 20 euro cash, toen hebben we dat maar omgeruild, vrezend dat dat lang niet genoeg zou zijn. Uiteindelijk hadden de grootste moeite om dit alles op te maken :D
In de kroeg op het station betaalde je omgerekend 50 cent voor een halve liter bier, we hebben uitgebreid gelunched voor omgerekend 70 cent per persoon.... Kortom, heerlijk!

Toen weer terug naar het station. Ook hier een mooi gebouw erbij:

Belgrado is een kopstation, de sporen

Onze trein naar Bucuresti Nord

De trein naar Boekarest was wederom in ICK-layout, alleen nu met banken van 4 in plaats van 3 personen. Ook hier waren we weer de enige die erin zaten. Ondanks dat het geen bed was dus wel een prima nacht gehad!
Het spoor was echter vrij onderontwikkeld: het was niet eens geëlektrificeerd! Ondanks alles prima uitgeslapen aangekomen in Boekarest. Daar een dagkaart voor de metro genomen (kosten 5 lei, oftewel 1.25 euro :') ) en de stad in gegaan. Ook over Boekarest weinig klachten: een hele mooie stad!

Het station zelf was ook vrij modern. Alleen jammer van de toiletten: bij de ingang 0.5 lei betalen en in ruil daarvoor kreeg je 3 velletjes mee. En daar heb je weinig aan als je al 3 dagen geen fatsoenlijk toilet hebt gezien!! :D
Maar goed, verder geen klachten over Boekarest, een overzicht:

Vanuit hier ging het naar Sofia, Bulgarije. Daar eerst de slaaptrein naar Istanbul geregeld. Er werd ons verteld dat we geluk hadden, we hadden de laatste 2 bedden! Prima dus!
Toen Sofia zelf in. Hier vonden we echter weinig aan en we waren het na 2 uurtjes alweer zat. Toen terug naar het station gegaan, waar we nog 6 uur hadden te doden. Kortom, een kaartje gelegd, gesocialized met andere backpackers/interrailers, je kent het wel!
Foto's van het station:

De ingang

Een tentoongestelde trein

De stationshal

Decoratie aan de muren

Toen ging het in de slaaptrein, waar wij de laatste 2 bedden zouden hebben, naar Istanbul Sirkeci. Leuk detail: in het 3e bed van de cabine (er zijn 3 bedden per cabine) lag een Brit en die vertelde dat er tegen hem precies hetzelfde werd gezegd :D
We dachten een lekkere nacht te krijgen. De trein zou namelijk om 21.00 vertrekken en om 7.50 aankomen. Helaas werd dat anders. Rond 2 uur 's nachts gingen we Turkije in. En iemand die in Turkije al eens in is geweest weer: visum kopen! Kortom, trein uit, in de rij om een visum te kopen, in de volgende rij om een stempel erop te laten zetten en weer terug de trein in. Al met al duurde dat 2.5 uur :')
Om het allemaal nog eens leuker te maken werd het eindpunt van de trein een station zo'n 100km voor Istanbul. Dit alles vanwege het feit dat het spoor verzakt was door een aardverschuiving een paar maanden geleden. Laatste stukje ging per bus naar Sirkeci.

Het stationsgebouw van Istanbul Sirkeci

De stationshal

Een loc met rechts daarvan een vertrekkende trein, die niet voorbij het verzakte spoor hoefde

Toen maar weer de hele dag de stad in. Istanbul dus. Erg mooie stad, maar ook erg duur. De toeslag voor de slaaptrein naar Thessaloniki kostte ons bijvoorbeeld 120 lira's, de entree voor het Topkapi-paleis was 40 lira's en ga zo maar door. Toch heb ik erg genoten in Istanbul. Prachtige stad en heerlijk eten bovendien.
Voor we het wisten was het weer avond en tijd voor de volgende trein, naar Griekenland dus! In Thessaloniki hadden we weinig tijd, we gingen meteen door naar Athena Larissa. Na een reis van 24 uur (18 uur naar Thessaloniki, vervelende grenscontroles :(... en 5 uur naar Athene ) kwamen we aan in Athene

Het station Athene Larissa

Hierna meteen weer het hostel opgezocht waar we dit keer 4 nachten zouden blijven. Eerste nacht gelijk flink geslapen (14 uur lang :@ ). Dag daarna de Akropolis beklommen in 42 graden. Best warm, maar zeker de moeite waard! Prachtig uitzicht over de hele stad en de Akropolis zelf is ook mooi.
Na daar de middag te hebben doorgebracht zijn we even naar Piraeus gegaan en aan het strand gegeten. Vanaf daar weer terug naar het hostel, even een drankje gedaan in de bar en gaan slapen.
Volgende dag de ferry gepakt naar Kreta. Daar deden we 6 uur over. We kwamen rond 18.00 aan in Heraklion. Daar de bus genomen naar Chersonissos en een nachtje feest gehad. Volgende ochtend weer terug naar Heraklion, ferry van 14.00 en om 22.00 terug in het hostel. Daar nog een meer dan gezellige nacht gehad in de bar.

De dag daarna was Athene ook weer voorbij. Trein naar Kiato genomen, waar we moesten overstappen op de bus naar Patras. Normaal is dat ook trein, maar er ligt smalspoor. Dat zijn ze nu aan het ombouwen, dus het was nu tijdelijk een busroute. In Patras de ferry genomen naar Venetië. Die deed er 35 uur over, dus weer heerlijk kunnen slapen.

Aangekomen in Venetië zijn we eerst naar het station St Lucia gegaan. Daar de trein naar Bern geregeld, waar we de laatste 2 nachten van onze vakantie zouden doorbrengen. Toen de stad in. Ik vond het op zich een aardige stad, maar had me er meer van voorgesteld.

Station Venezia St. Lucia

Wagons van de Orient Express

Vanaf Venetië naar Milaan gereisd en aldaar overgestapt op de EuroCity naar Bern. Daar 2 nachten geslapen en een dag doorgebracht in het Thermalbad van Brig. Best een aanrader na zo'n vermoeiende reis!

Overzicht van het station van Bern

Na die 2 nachten hebben we in Bern de trein naar huis weer gepakt. Eerst met de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, alwaar we overstapten op de ICE naar Eindhoven. Daar de IC naar Rotterdam genomen, alwaar we met de auto werden opgehaald door de ouders van m'n reisgenoot.

Al met al een vermoeiende, maar erg leuke reis geweest!!

PS: eerst nog even foto's uitwisselen met die vriend van me, dan plaats ik nog wat meer treinfoto's en last but not least: de bordjes!!
pi_85549202
Je wilt niet weten hoe lang ik hierover gedaan heb trouwens :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:17:32 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85549578
Je hebt zo te lezen heel wat meegemaakt :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85550049
Wow, wat een reis! :o

En zo weinig slaap en het dan ook nog leuk vinden, respect! ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2010 19:36:37 ]
pi_85550689
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt zo te lezen heel wat meegemaakt :)
Zeker weten, maar het was het allemaal waard :Y

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:36 schreef Igen het volgende:
Wow, wat een reis! :o

En zo weinig slaap en het dan ook nog leuk vinden, respect! ^O^
Ik ben iemand die overal kan slapen, dus met weinig slaap viel het wel mee :D

We hebben het overigens uitgerekend, in totaal 11000 km gereisd :D
pi_85550841
Zat gisteren in een "extra trein" richting Amsterdam. Waarom vertrekken die dingen altijd 5 mins. te laat? En dan ook nog tot aan Maarssen met een kruipgangetje, dan over de wissels over het snelle spoor weer 140.
pi_85551326
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:01 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben iemand die overal kan slapen, dus met weinig slaap viel het wel mee :D
Ah okee.

Ik kan juist totaal niet slapen als ik me ergens aan erger (zoals bijvoorbeeld in een station moeten overnachten) dus voor mij zou iets een totale ramp zijn. Maar goed, des te beter voor jou. :)

quote:
We hebben het overigens uitgerekend, in totaal 11000 km gereisd :D
Verdomme, net iets van 50 kilometer meer dan ik deze zomer heb gedaan. :( :+

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2010 20:25:57 ]
pi_85551827
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah okee.

Ik kan juist totaal niet slapen als ik me ergens aan erger (zoals bijvoorbeeld in een station moeten overnachten) dus voor mij zou iets een totale ramp zijn. Maar goed, des te beter voor jou. :)
[..]
Bij mij is het in zo'n geval matje uitrollen en slapen maar :Y
Overigens is niet slapen een veel betere optie als er 4 Ierse meiden op het station zitten die om 5.00 de trein willen hebben en je om 0.30 aankomt :+

quote:
Verdomme, net iets van 50 kilometer meer dan ik deze zomer heb gedaan. :( :+
We hebben de ferry Patras - Venetie ook meegenomen in de berekening :@
Maar het was ook iets meer dan 11.000 :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:46:14 #13
Maffe Fries
pi_85551894
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Zat gisteren in een "extra trein" richting Amsterdam. Waarom vertrekken die dingen altijd 5 mins. te laat? En dan ook nog tot aan Maarssen met een kruipgangetje, dan over de wissels over het snelle spoor weer 140.
Mja, bij extra treinen mag je niet klagen.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:46:45 #14
145146 Andyy
pi_85551910
@Irritatie100
Probeer de camera eens recht te houden :+
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:57:00 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85552167
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Je wilt niet weten hoe lang ik hierover gedaan heb trouwens :')
't Was in elk geval tof om te lezen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:58:42 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85552206
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:46 schreef Andyy het volgende:
@Irritatie100
Mja, bij zo'n groot reisverslag vind ik het verhaal bij de foto belangrijker dan de foto zelf, dus een fotografisch niet 100% exemplaar maakt in dat geval weinig uit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85552304
Leuk reisverslag! :D

Zat je ook in de ICE van 17.42u uit Köln Hbf, ja? :P

Dan heb ik dat van dat personeel te Venlo gemist. Stapte die gewoon midden in de tuin in? We stonden niet langs een perron ofzo. :+
pi_85555019
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:46 schreef Andyy het volgende:
@Irritatie100
Sorry :+

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Was in elk geval tof om te lezen!
Dank u!

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, bij zo'n groot reisverslag vind ik het verhaal bij de foto belangrijker dan de foto zelf, dus een fotografisch niet 100% exemplaar maakt in dat geval weinig uit.
Tja, ik fotografeer ook nooit, dus ja :+

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:02 schreef Socios het volgende:
Leuk reisverslag! :D

Zat je ook in de ICE van 17.42u uit Köln Hbf, ja? :P

Dan heb ik dat van dat personeel te Venlo gemist. Stapte die gewoon midden in de tuin in? We stonden niet langs een perron ofzo. :+
Ja, die ICE zat ik ook ja :D Voor mij was het 16.29 vanaf Frankfurt am Main Hbf, maar het was dezelfde :P
Personeel stapte inderdaad gewoon in de tuin in ja, in mijn wagon ook. We waren nog niet eens aan het raden of er kwam al controle in onze wagon.
pi_85555743
Ben niet zo vaak in dit topic maar ik heb je reisverslag gelezen Irritatie100, erg leuk!
Vooral ook omdat ik heel vaak in die regio ben geweest vind ik het wel grappig dat er toch veel treinen rijden daar, ik dacht dat dat echt tegenviel.
pi_85555919
Mja, het lijkt heel wat, maar een aantal van die treinen rijden eens per dag of eens in de 6 uur ofzo :D
pi_85556062
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mja, het lijkt heel wat, maar een aantal van die treinen rijden eens per dag of eens in de 6 uur ofzo :D
Ja zoiets dacht ik al :D

In de rest van de Balkan zijn ze iig al een stuk verder met treinverkeer dan in Macedonië, daar is het best wel een ramp.
pi_85556185
Het is wel zo dat veel trajecten enkel spoor zijn, niet geëlektrificeerd en sommige stations zijn alleen een rijtje stoeptegels. En de treinen zelf zijn ook vrij oud. Gordijntjes die de hele tijd uit de rails vallen, geen airco, wegzakkende banken...
pi_85556249
Wat me trouwens opviel: in die 3 weken hebben we in totaal 29 treinen genomen en in serieus elke trein hebben we controle gehad :D
Op de reisjes die ik in Nederland gemaakt heb, ben ik misschien op 10% van de treinen gecontroleerd :')
pi_85557101
In ieder geval in de nachttreinen in Oost-Europa heb je dan ook nog echt een of twee conducteurs per wagon die bij het begin van de rit de kaartjes innemen, van ieder gezicht(!) de bestemming onthouden en je op tijd wakker maken voor het uitstappen. :)
pi_85557126
Leuk verslag Irritatie100 !
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:49:36 #26
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85557556
Leuk verslag ja Irritatie 100, al hoewel ik er niet meer aan moet denken met die nachten zonder een bed, affijn been there done that.
Warschau mooie stad dat hoor je niet vaak, ik kom er ook graag maar al het oude is nep, alle straatstenen komen bijvoorbeeld uit Szczecin (Stettin). Krakow had je wel een n8tje of 2 kunnen blijven, stikt van de goedkope backpackerhotels en is echt oud, mooi en gezellig!

Iets anders, de Rheingold gaat deze winter naar Zwitserland, zaterdag 19 februari heen, terug zaterdag 26 februari 2011. Originele Rheingold-Aussichtswagen rijdt mee, doe er je voordeel mee zo vaak krijg je de kans niet om in dit historische voertuig met 200 km per uur door Duitsland te crossen :).

Rheingold nl beter Rheingold de

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85564576
Jeeee wat een verhaal zeg _O_ Nou, ik ben ook weer thuis dus. Vanmiddag of vanavond kom ik ook wel met een verhaaltje, al zal hethier schril bij afsteken :@ Ter indicatie: Ik heb in totaal 3357 km gereden met de trein (en 5 km met een bus, 4 km met een tram en 0,3 km met een kabelbaantje)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:10:26 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85564821
Halloo. Ben nu in Enschede, en ga nog Hengelo, Oldenzaal zutphen, apeldoorn, a mersfoort, ede-wageningen rhenen, tiel gelderma,sen, dordrecht en zwijndrecht.
pi_85565664
oke :)
pi_85566703
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef bork het volgende:
Iets anders, de Rheingold gaat deze winter naar Zwitserland, zaterdag 19 februari heen, terug zaterdag 26 februari 2011. Originele Rheingold-Aussichtswagen rijdt mee, doe er je voordeel mee zo vaak krijg je de kans niet om in dit historische voertuig met 200 km per uur door Duitsland te crossen :).
Heel vet! Begint ´ie ook in Hoek van Holland Haven? :D
pi_85571106
Interessant wel, ik kan er weinig over vinden. Rheingold.de is een site over een advertentiekrantje :') Maar als Bork gelijk heeft, en daar gaan we maar even van uit, wat gaat dat dan wel kosten?? Dat is vast niet te betalen voor ordinary mortals, aangezien ze die trein ook wel vol krijgen met dikke nostalgische Duitsers die er grif een paar duizend voor lappen (als je ziet hoe dat in Engeland gaat bijvoorbeeld...)
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:55:02 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85572688
Zie Treinreiswinkel voor tarieven e.d.
pi_85573129
Het T-woord :|W
pi_85573282
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Het T-woord :|W
Volgende pagina even fotoverslagje van treinreis? c_/
pi_85573803
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgende pagina even fotoverslagje van treinreis? c_/
Nu niet echt zin in eigenlijk. Misschien vanavond, of een ander keertje deze week. Bordjescollage is sowieso VEEL werk: 229 nieuwe gemaakt :9
pi_85576214
Ik had een paar vraagjes over de ICE omdat ik van de NS Hispeed site niet veel wijzer wordt :@

We gaan morgen met de ICE van Arnhem naar Düsseldorf Vliegveld. (Eerste dag na de buitendienststelling).
De NS Hispeed site zegt overstappen: 1, maar geeft vervolgens alleen aan Arnhem - Duesseldorf Hbf. Kun je hier gewoon in de trein blijven zitten dus :?

En op de geprintte tickets staat in het Nederlands Arnhem - Duesseldorf Hbf, in het Duits Emmerich(GR) - Duesseldorf. Ligt het vliegveld op dit traject of moet je daarvoor overstappen in Düsseldorf?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_85576377
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:02 schreef Cerbie het volgende:
We gaan morgen met de ICE van Arnhem naar Düsseldorf Vliegveld. (Eerste dag na de buitendienststelling).
De NS Hispeed site zegt overstappen: 1, maar geeft vervolgens alleen aan Arnhem - Duesseldorf Hbf. Kun je hier gewoon in de trein blijven zitten dus :?

En op de geprintte tickets staat in het Nederlands Arnhem - Duesseldorf Hbf, in het Duits Emmerich(GR) - Duesseldorf. Ligt het vliegveld op dit traject of moet je daarvoor overstappen in Düsseldorf?
Nee, je dient over te stappen op Düsseldorf Hbf. Het ligt ook niet op dezelfde lijn.

Je ticket naar Düsseldorf Hbf is ook geldig in een trein naar Düsseldorf Flughafen.
pi_85576621
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen :)

Dat wordt wel een krappe overstap op de terugweg. Dan landen we om 14:05 op het vliegveld en om 15:14 vertrekt onze ICE vanaf Düsseldorf Hbf. Kun je dan een trein later pakken als je de aansluiting mist of heb je dan een probleem? :P
pi_85576676
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dat wordt wel een krappe overstap op de terugweg. Dan landen we om 14:05 op het vliegveld en om 15:14 vertrekt onze ICE vanaf Düsseldorf Hbf. Kun je dan een trein later pakken als je de aansluiting mist of heb je dan een probleem? :P
Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt. :P
pi_85576784
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt. :P
Er staan een trein-, rijtuig- en zitplaatsnummer op. Ben bang van wel dus :P
Maar zie net dat het een ritje van 10 minuten is van station naar station, dat moet te doen zijn. Bedankt :)

Wel lekkere informatievoorziening van de NS zo.
pi_85576827
Goeie reis. :P
pi_85576881
Topkapi in isranbul is trouwens maar 20 lire per persoon (E10), maar dat is het geld echt waard.

Ik loop nu door Istanbul rond, echt een prachtige stad. Morgen heb ik een dagje "vrij" en mag ik van m'n reisgenoot achter de hobby aan. Hier nog mensen interesse in foto's van een tramlijn die 200.000 mensen per dag vervoert met 60 meter lange trams door het ode stadscentrum, en een 38 kilometer lange buslijn die tussen 2 rijbanen van een snelweg ligt, wordt gereden met extra lange bussen met een frequentie van ongeveer elke 25 seconde en dagelijks 600.000 mensen vervoert? Dat is pas massatransport, de NS vervoert in heel Nederland met alle lijnen het dubbele...
pi_85576917
quote:
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen :)
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.

Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2010 18:24:57 ]
pi_85576995
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Topkapi in isranbul is trouwens maar 20 lire per persoon (E10), maar dat is het geld echt waard.
Dat is maar voor de helft ervan. Wil je de andere helft ook zien, dan moet je nog eens 20 lira betalen.
pi_85578193
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.

Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.
Die euro kan ik wel missen, maar de ticket is inclusief plaatsnummer en alles tot Hbf. En we hebben ruim de tijd, vertrekken om 15:30 in Arnhem en vliegen om 20:00

Was het goedkoopst en ze zijn nogal eens een (half) uur te laat in Arnhem :P

edit; Skytrain ziet er wel :9~ uit
pi_85580066
quote:
Ik zou in Duisburg Hbf overstappen trouwens. Düsseldorf Hbf ligt namelijk voorbij Düsseldorf Flughafen. Tenzij je echt naar Düsseldorf Flughafen TERMINAL wilt, dat is een ander station. Dan moet je door naar D Hbf en dan met S-Bahn lijn 11 naar Flughafen TERMINAL.

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ja, wat Igen al zei dus :)
pi_85580275
Op de heenweg hebben we tijd zat (teveel eigenlijk), dan nemen we denk ik maar de trein naar Düsseldorf om daar de S11 metro naar Düsseldorf Flughafen Terminal C te nemen, scheelt een overstap en je bent meteen in de terminal. Hebben we ook meteen beide routes gezien.

Dan nemen we op de terugweg dus de skytrain naar Düsseldorf Airport Trainstation, vanaf daar de trein naar Duisburg en in Duisburg stappen we op de ICE waar we een reservering voor hebben omdat we zo wat meer tijd hebben om de trein te halen.

Bedankt voor het advies :)
pi_85580353
Good luck :)

Namens Fok!Railways HiSpeed :P
pi_85580496
Zal kijken of ik wat foto's kan maken :P

Ook voor Dus Int. Airport <--> Duisburg hoeven we dus geen kaartje te kopen omdat dat op het traject Arnhem-Dusseldorf Hbf ligt dus?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 augustus 2010 @ 20:14:42 #50
Maffe Fries
pi_85580568
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Good luck :)

Namens FOK!Railways HiSpeed :P
Zo'n bedrijf zal het ongetwijfeld beter gaan doen dan die NS-dochter
pi_85581203
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:12 schreef Cerbie het volgende:
Zal kijken of ik wat foto's kan maken :P

Ook voor Dus Int. Airport <--> Duisburg hoeven we dus geen kaartje te kopen omdat dat op het traject Arnhem-Dusseldorf Hbf ligt dus?
Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijn :)
pi_85581459
Topkapi was het inderdaad wel waard ja :Y

Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam :?
pi_85581571
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Topkapi was het inderdaad wel waard ja :Y

Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam :?
Vanaf Enschede, of is dat nu DB regio? Klopt trouwens dat die harem 15 TL meer kost, maar je bent een cultuurbarbaar als je je lira's daarvoor niet wil uitgeven.
pi_85581645
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Enschede - Glanerbrug, als onderdeel van 2 concessies naar Gronau en verder Duitsland in. Maar niet zo lang meer. Per komende Fahrplanwechsel (december 2010) gaan die beide concessies naar DB Regio dacht ik. Nu rijdt PEG Enschede - Dortmund en DB Regio Enschede - Münster.
pi_85583514
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijn :)
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.
pi_85583709
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.
Nee.

Je mag alleen in DIE _ICE_ gaan zitten. Als jij ervoor kiest om hetzelfde traject met een extra overstap en een minder comfortabele trein met meer stops te gaan rijden door in Duisburg de RE te pakken, ben je vanuit DB gezien een domme lul, maar dat mag gewoon. Je mag alleen niet in een ANDERE ICE op dezelfde plaats aanspraak maken. Zugbindung == reservering. Een RE kan je niet reserveren. En voor het vervoer heb je gewoon betaald.
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:35:43 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85587379
NS verdient een pluim ^O^

Net thuis gekomen, 686 kilometer gereisd en OVERAL op tijd aangekomen of vertrokken.*O*
Oja, zo af en toe iets vertraagd (hoogstens een minuut) maar uiteindelijk op de overstap stations weer mooi op tijd ^O^
pi_85588131
nou nou, petje af hoor. Gaan mensen voor jou ook op de knieën als je gewoon doet waar je voor betaald wordt?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 augustus 2010 @ 23:07:24 #59
Maffe Fries
pi_85589113
Zit nu ff een stukje te lezen over het reizigers/goederenvervoer op het traject Sneek - Bolsward. Best interessant moet ik zeggen.

http://www.friesemodelbaa(...)mlijn_Sneek_Bolsward
  maandag 23 augustus 2010 @ 04:15:13 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85595242
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
nou nou, petje af hoor. Gaan mensen voor jou ook op de knieën als je gewoon doet waar je voor betaald wordt?
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?

Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt? :|W
pi_85595964
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?

Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt? :|W
Sorry? :')

Ik "schiet niemand af". Ik schreeuw niet, en in dit geval is er helemaal geen probleem. En jij verwijt mij dat ik niet met een constructieve oplossing kom? :') Oh, en ik ben geen "alfaman". Maar misschien kun je uitleggen wat je probleem WEL is? :?
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:28:16 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85596143
Ik weet zeker dat wanneer greavy zijn opmerking had geplaatst op een Japans spoorforum met een verwijzing naar de Japanse spoorwegen (hoe heten die eigenlijk?), dat hij was weggelachen. Ik vind het netjes dat hij al z'n aansluitingen gehaald heeft, maar om er nou een pluim voor te geven? Misschien als hij overal minstens -3 had bij binnenkomst.
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:34:42 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85596232
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben bèta. Mijn antwoord zou "ja" zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85596277
Wees blij dat het niet zo is als in Japan. Dan had je ook een werkcultuur die je niet zou willen.

Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.

En fles: Op al je vragen aan olyfes2: Je schiet mensen af, je wekt de suggestie van schreewen en je komt zeker niet met oplossingen. Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:43:37 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85596340
quote:
Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Wat niet wil zeggen dat je meteen je hoofd in hun reet hoeft te douwen als het bij wijze van toeval een keer niet in het honderd loopt.
quote:
En fles: Op al je vragen aan olyfes2: Je schiet mensen af, je wekt de suggestie van schreewen en je komt zeker niet met oplossingen. Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen :)
Tot nu toe heeft alleen Fles langdurig in het ziekenhuis gelegen, dus met dat afschieten valt het wel mee.

Verder ben ik onbescheiden van mening dat posts als:
quote:
Halloo. Ben nu in Enschede, en ga nog Hengelo, Oldenzaal zutphen, apeldoorn, a mersfoort, ede-wageningen rhenen, tiel gelderma,sen, dordrecht en zwijndrecht.
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:52:23 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85596461
Net weer wat meegemaakt... reizigersonderzoek, maar van iedereen die met een OV-chipkaart reist wordt de kaart gescand door de beste man van Synovate. Best opvallend.
pi_85596743
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen :)
Tuurlijk joh :')

Maar goed, laten we maar weer gewoon over treinen gaan lullen (beter dan over je lul treinen :') ) want dat doet iedereen toch het liefste *O*

Ik denk dat ik vanmiddag eens in Arnhem ga kijken wat er van geworden is, nu er vandaag voor de eerste keer sinds end juli weer treinen naartoe rijden :Y
pi_85596777
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 08:43 schreef Duvel het volgende:

Verder ben ik onbescheiden van mening dat posts als:
[..]

niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.
Ik denk dat complimentjes wel degelijk iets toevoegen af en toe.

Voor de rest ben ik het er wel mee eens dat sommige dingen van Greavy niets toevoegen. Zoals zijn unimat in Dordrecht bijvoorbeeld. Dat ding staat er al zolang ik met de trein reis. En ook foto's van reguliere VIRM kennen we nu wel...
Maar het kan hier imo allemaal best wat aardiger tegen elkaar. Iets wat in veel reeksentopics wel gewoon gebeurt.
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:19:20 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85596892
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat ik vanmiddag eens in Arnhem ga kijken wat er van geworden is, nu er vandaag voor de eerste keer sinds end juli weer treinen naartoe rijden :Y
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:21:14 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85596918
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar het kan hier imo allemaal best wat aardiger tegen elkaar. Iets wat in veel reeksentopics wel gewoon gebeurt.
Ik kan niet beoordelen of het in andere reeksen allemaal kusje kroel is, maar hier heeft bijvoorbeeld greavy soms zo'n bord voor z'n kop dat je er niet aan ontkomt de pneumatische hamer in te zetten. Treurig? Ja. Nodig? Helaas.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85599035
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeld :X ik bekijk wel wat er vanaf het perron te zien is. Hopelijk is er een overkapping klaar?
pi_85601478
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Wees blij dat het niet zo is als in Japan. Dan had je ook een werkcultuur die je niet zou willen.

Inderdaad. Volgens mij is er in Europa maar één spoorwegbedrijf dat het wellicht iets beter doet, de SBB, maar als je dan ziet hoe veel je daar betaalt* dan denk ik dat wij in NL heel tevreden mogen zijn.

* Bijna dubbel zo dure kaartjes voor enkele reis en retour, geen(!) dagkaart tegen voltarief, kortingskaart die dik 100 euro per jaar of speciaal voor toeristen "slechts" 75 euro voor een maand kost, etc. etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 12:07:02 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:22:16 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85602067
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeld :X ik bekijk wel wat er vanaf het perron te zien is. Hopelijk is er een overkapping klaar?
Ja, er is één nieuwe overkapping klaar als het goed is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:30:28 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85602378
Straks (van twee tot tien) mijn eerste echte dienst als trdl. Blijf maar uit de buurt van Groningen, die eerste zelfstandige diensten zijn berucht.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 augustus 2010 @ 12:35:36 #75
Maffe Fries
pi_85602592
ik ben er al :P

Je collega zorgde er vanochtend voor dat een sneltrein uit Leeuwarden een minuut te vroeg aan het perron stond :P
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 13:00:19 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85603561
NS is ook lekker aan het falen met de CNL: de locs zijn naar Venlo gestuurd terwijl de treinen gewoon weer via Emmerich komen. EETC heeft nu zelf twee 1200-locs naar Emmerich gestuurd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85603929
zo triest dat het grappig wordt haha :')
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:13:12 #78
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85604013
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL:
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?
pi_85604173
Wel raar dat dit nu weer gebeurt trouwens. Eind juni heb ik met de CNL terug uit Praag in Venlo ook een uur op een loc staan wachten. Je zou daar toch wat van geleerd kunnen hebben.

En nee, het spijt me. Geen constructieve oplossing van mij :N Of je moet "Zorg dat er genoeg locs op de juiste plaatsen staan" een constructieve oplossing willen noemen :)
pi_85604542
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar dat dit nu weer gebeurt trouwens. Eind juni heb ik met de CNL terug uit Praag in Venlo ook een uur op een loc staan wachten. Je zou daar toch wat van geleerd kunnen hebben.

En nee, het spijt me. Geen constructieve oplossing van mij :N Of je moet "Zorg dat er genoeg locs op de juiste plaatsen staan" een constructieve oplossing willen noemen :)
Ik heb er wel 1 maar die willen jullie vast niet horen.

Wat ik mij wel afvraag. Denkt zo'n machinist niet van huh, dit klopt toch niet?
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:33:53 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85604892
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL: de locs zijn naar Venlo gestuurd terwijl de treinen gewoon weer via Emmerich komen. EETC heeft nu zelf twee 1200-locs naar Emmerich gestuurd.
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis? }:|
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85604927
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:26 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik mij wel afvraag. Denkt zo'n machinist niet van huh, dit klopt toch niet?
Zou zo'n machinist van te voren weten wat voor trein hij moet gaan ophalen? Kan me best voorstellen van niet namelijk.
pi_85604957
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis? }:|
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarkt :P
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 13:35:43 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85604965
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk twee treinen met beiden één loc
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:13 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?
Ohja, het zijn Railion-loc, mijn fout :@
Het zijn iig de treinen naar Amsterdam.
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:36:35 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85604999
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarkt :P
Ja zeg, dan heb ik drie camera's thuis liggen. Verder is het in Utrecht kutweer.

Gaat het over INT 418 en 446? De eerste komt al over 10 minuten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 13:37:42 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85605051
Ja, die twee zijn het.
PM mij!
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 14:08:57 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85606522
Ik lees hier:
quote:
Op het traject ten oosten van Zevenaar worden ook het spanningssysteem (25 kV) en het beveiligingsysteem (ERTMS) aan de Betuweroute aangepast. Die systemen zijn voor 2015 klaar, aldus Eurlings.
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:24:21 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85607208
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ja, die twee zijn het.
Ze waren mooi. O+
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:24:36 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85607220
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]

Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Ga maar uit van het eerste.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85607232
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Duvel het volgende:
Ze waren mooi. O+
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemen O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:33:15 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85607589
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemen O+
Ze komen er aan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:39:20 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85607822

Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:44:01 #93
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85608011
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]

Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera. :P
Leuk :)

En ook mooi reisverslag Irritatie100, blij dat je je vermaakt hebt. Misschien ook leuk om het verslag met wat minder spoorfoto's en wat meer van de andere foto's in TRV te posten?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85608265
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]

Vet :s) Ik zie de rest zometeen wel, ga nu naar huis. En niet naar Arnhem want het giet als een aap.
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 14:54:56 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85608557
De zon schijnt volop hier hoor :6
Maarja, helaas is er niet zoveel interessants te zien hier in Twente...
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:56:40 #96
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85608647
Kleuren vallen trouwens nog wel mee, voor een telefooncamera, met dit donkere weer.. Toch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:58:11 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85608726
De rest:

Iets van 10 minuten later kwam de volgende, de trein uit Moskou. Deze kwam wat bruusk binnenrijden, dus hier een verneukte foto door de scantechniek van de HTC die bewegende beelden vervormt.

Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.

Overnemen van foto's is toegestaan, uiteraard met bronvermelding.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:58:26 #98
146033 ReisT
pi_85608738
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]

Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:59:19 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85608770
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
Kleuren vallen trouwens nog wel mee, voor een telefooncamera, met dit donkere weer.. Toch?
Mwah, de laatste paar heb ik met een opgevoerde sensor gemaakt (+2 EV), en dat ziet er gelijk wat beter uit, vind ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:00:38 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85608834
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.
Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland. En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:05:07 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85609043
Overigens heb ik geen idee wat het uiteindelijk wordt. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:26:15 #102
146033 ReisT
pi_85609969
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland.
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelen ;) Lijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:

En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
pi_85610290
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
De rest:
[ link | afbeelding ]

Iets van 10 minuten later kwam de volgende, de trein uit Moskou. Deze kwam wat bruusk binnenrijden, dus hier een verneukte foto door de scantechniek van de HTC die bewegende beelden vervormt.
[ link | afbeelding ]

Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Overnemen van foto's is toegestaan, uiteraard met bronvermelding.
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:35:17 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85610379
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:36:46 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85610445
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelen ;) Lijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.
Ja, klopt, maar ik weet dus niet hoe het uiteindelijk uitgevoerd gaat worden.
quote:
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
Venlo is gebouwd toen ProRail nog niet bestond. Dus nee, Venlo geeft technisch geen problemen. :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85610880
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
Oh tuurlijk, ik zit niet op te letten. |:(
pi_85612008
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:

Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard :P
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:27:36 #108
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85612484
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard :P
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85613226
Is dat nog steeds nodig ja?
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:45:27 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85613267
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nog steeds nodig ja?
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:12:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85614439
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85614451
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Straks (van twee tot tien) mijn eerste echte dienst als trdl. Blijf maar uit de buurt van Groningen, die eerste zelfstandige diensten zijn berucht.
Zojuist met Sneltrein 37360 (Vertrek 15.53u) van Groningen naar Leeuwarden gegaan. Ging prima. Alleen even moeten wachten te Veenwouden. :+

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben er al :P

Je collega zorgde er vanochtend voor dat een sneltrein uit Leeuwarden een minuut te vroeg aan het perron stond :P
Welke Sneltrein had je? Ik die van 10.59u uit Leeuwarden. :P
pi_85614457
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Duvel het volgende:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
Oh okee, bij die ouwe krengen is dat blijkbaar niet ingebouwd dan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:18:02 #114
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85614655
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?
Dat zou kunnen, maar misschien is het dan inderdaad iets wat in de loc zelf geregeld wordt en zoals Duvel al zei, een 1200 zal dus moeten optrekken zoals een 1200 dat 40 jaar geleden ook al deed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:19:10 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85614714
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 17:21:41 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85614826
De Berlijn-trein heeft ook vaak twee panto's op bij een station, en meestal is het een 1700 die ervoor hangt (heel af en toe een 1800)
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:29:23 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85615154
In de 16/17/1800 zit een chopper. Die regelt de spanning op de motoren. Daarmee loopt de stroomafname op met toename van de snelheid. Twee panto's zijn niet nodig, ingesleten gedrag.

In een 1200 zitten voorschakelweerstanden, net als in een 1100, 1300 en 1500. Daarmee begin je juist met een hoge stroom, die loopt vervolgens bij het toenemen van de snelheid terug, tot je de volgende schakelstand kiest. Bij een 1200 heb je dus, vanwege de hoge stroom en de lage snelheid, zeker wat aan twee panto's, want een dubbel contactoppervlak.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:33:49 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85615333
JOEPIIEEE!

Tijdens mijn Interrail tripje was ik op dag 3 mijn koffer kwijt geraakt in de ICE 16 van Keulen naar Aken. Een of andere sjaak had mijn koffer meegenomen.

Ligt er vandaag een brief met de mededeling dat mijn koffer gevonden is, en opgehaald kan worden in Wuppertal. Maandag tot en met vrijdag, 8 tot 15 uur. Of opsturen, 44 euro extra.
Dat laatste maar, want mijn school is weer begonnen. Word hem dus niet meer.

Gelukkig is tie boven water.
pi_85615349
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:19 schreef De_Hertog het volgende:
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
De 1600/1700 hoeven in feiten niet te doen, het schijnt een oude gewoonte te zijn. Wanneer gaat DB met een multispanning loc dat treintje naar berlijn rijden zou een stuk makkelijker zijn :').
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:37:22 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85615478
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:33 schreef greavy het volgende:
Gefeliciteerd!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:38:20 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85615512
Volgens mij heeft DB niet zoveel locs die én 200 km/h kunnen, én Nederland-geschikt zijn (1500V/ATB). De nieuwere Traxx'en kunnen dat wel, net als ES64U4 en de nieuwe Vectron van Siemens, of de Prima II van Alstom.

Nadeel? Geen van allen zijn op dit moment toegelaten in Nederland en ik denk dat het DB te duur is om die locs te laten toelaten... sowieso wil DB dat ding eigenlijk vervangen door een ICE maar is dat niet mogelijk omdat de Berlijntrein in de Nederlandse dienstregeling geïntegreerd is.
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:41:50 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85615628
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 17:56:44 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85616133
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Duvel het volgende:
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
Voor wie hem niet kent: http://langsderails.nl/scans/metro-krant/metro_20060914.JPG
En ook het verhaal van hoe de 1200'en bij ACTS zijn beland van zijn hand: www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/NS1200%20naar%20ACTS1250.pdf
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:12:53 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85616636
Vriendelijke vent overigens. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85616933
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Met binnenrijden niet persé, als het ding gewoon het station binnenrolt is dat niet nodig.

Maar wat een locs, die 1200. Ze zijn al bijna 50 jaar en ze rijden die-hard door. O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:28:24 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85617162
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Maar wat een locs, die 1200. Ze zijn al bijna 50 jaar en ze rijden die-hard door. O+
Bijna 60 zelfs. ;)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85617299
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:33 schreef greavy het volgende:
JOEPIIEEE!

[..]

Mooi mazzel mee dan :)
pi_85617452
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bijna 60 zelfs. ;)
Oh, verrek ja, je hebt gelijk. :@
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:48:24 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85617825
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht de trein naar Eindhoven nemen van 18.22. I.v.m. de werkzaamheden aldaar vertrekt deze niet van spoor 15, maar spoor 18b. Soit, da's geen punt. De trein had + 5 minuten vertraging, kan ook nog gebeuren.

Tussen spoor 15 en 18 ligt nog een spoor in het midden, 15 was bezet door een stel Koplopers en 18a bezet door een VIRM naar <weet ik veel>. Om 18.24 kwam op het middenspoor een VIRM aanrijden... die heel langzaam rijdt en een meter voor het wissel naar 18b stopt. En dat ding bleef daar maar staan... pas rond 18.30 reed hij weer verder om dan eindelijk te stoppen.

Waarom? Geen idee. Er gebeurde helemaal niets op dat stuk spoor: de trein op 18a bleef staan, de trein op 15 reed wel weg maar deed ook niets verder. Echt een beetje een "Jahaa, hij staat daar"-gevoel kreeg ik erbij.... mijn aansluiting in Den Bosch is nu wel mooi weg...

Gevingerverf?
pi_85618039
formuliertje schrijven, eurootjes vangen :s)
pi_85618608
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
formuliertje schrijven, eurootjes vangen :s)
Voor een kwartiertje vertraging?
pi_85618713
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor een kwartiertje vertraging?
Een half uur als het een aansluiting in Den Bosch betreft ;)
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:13:53 #133
146033 ReisT
pi_85618803
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht de trein naar Eindhoven nemen van 18.22. I.v.m. de werkzaamheden aldaar vertrekt deze niet van spoor 15, maar spoor 18b.
Werkzaamheden? Neen, dit is gevolg van slechte planning. Sinds afgelopen zaterdag is spoor 11 buiten dienst, en NS heeft wel een aangepast dienstregeling bedacht waarmee bijna alle treinen van het normale spoor kunnen vertrekken, maar dat geldt pas vanaf 6 september. Dus we krijgen nu eerst twee weken chaos.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:17:10 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85618948
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:13 schreef ReisT het volgende:

[..]

Werkzaamheden? Neen, dit is gevolg van slechte planning. Sinds afgelopen zaterdag is spoor 11 buiten dienst, en NS heeft wel een aangepast dienstregeling bedacht waarmee bijna alle treinen van het normale spoor kunnen vertrekken, maar dat geldt pas vanaf 6 september. Dus we krijgen nu eerst twee weken chaos.
Ah ja, dat vond ik al zo gek! Want per 6 september wordt in de IC's tussen Den Haag/Rotterdam en Leeuwarden/Groningen gesneden omdat er niet voldoende perroncapaciteit was in Utrecht. Dat gaat lekker dan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85619024
o|O hee hee hee, wel met constructieve oplossingen komen jullie he }:|
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:23:43 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85619286
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht [...]
Het schijnt dat de gele vertrekstaten momenteel geen sporen aangeven, en het dus grotendeels via de omroep gaat, of de CTA's en AV schermen in de hal. Dit komt omdat 11 buiten gebruik is, en er nog geen 'nieuw' plan is. Vanaf 6 september schijnt het weer beter te worden.

Vb: trein 12755 (IC Rotterdam - Enschede) en trein 1755 (IC Den Haag - Enschede) rijden los van elkaar. Ze stonden beide op 12AB gepland, terwijl 1755 in dat geval pas binnen kan komen als 12755 al vertrokken is.

Dit komt de komende dagen vaker voor.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:30:02 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85619556
Kwartiertje vertraging inderdaad, ik moet naar Breda en dan gaan om .19 en .49 de intercity, om .59 en .29 de stoptrein. Ik zou oorspronkelijk om 19.35 aankomen in Breda maar dat wordt 19.50.

Net niet genoeg voor een GtbV'tje dus...
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 20:02:16 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85621082
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef greavy het volgende:

[..]
Vb: trein 12755 (IC Rotterdam - Enschede) en trein 1755 (IC Den Haag - Enschede) rijden los van elkaar. Ze stonden beide op 12AB gepland, terwijl 1755 in dat geval pas binnen kan komen als 12755 al vertrokken is.
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat de 12755 geen IC naar Enschede is maar naar Leeuwarden
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:10:19 #139
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85621398
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een half uur als het een aansluiting in Den Bosch betreft ;)
Dat gaat helaas niet op: 4 treinen per uur tussen 's-Hertogenbosch en Breda.
pi_85621414
Dan valt het met het leed dus ook wel mee :)
pi_85622633
Hey, laten we elkaar vertellen met welke treinseries (drie stuks) je (opvallend genoeg) nog nooit gereisd hebt. :D

Treinseries:
1. 5600 (Stoptrein Zwolle - Utrecht Centraal): Ik reis zeer regelmatig van Zwolle naar Amerfoort (en evt. door Utrecht Centraal) maar heb nog nooit in de stoptrein tussen Zwolle en Amersfoort gezeten. Op dat traject ben ik altijd alle stations voorbij gereden. :D Ook nog nooit dus uitgestapt op een station op die lijn. Alleen maar hard voorbij geraasd. 8-) Alhoewel, ik bedenk mij dat ik één keer met de (10)787 (Vertrek 00.10u te Amersfoort) planmatig gestopt ben in Nijkerk en Harderwijk.

2. 7000 (Stoptrein Apeldoorn - Enschede): zelfde verhaal, altijd met een Intercity gereisd als ik naar ´het oosten´ ging.

3. 2900 (Stoptrein Leeuwarden - Wolvega): altijd een Intercity gehad als ik vanuit Leeuwarden richting Heerenveen/ Zwolle ging.

Vertel ook een station waar je vaak langsrijdt maar nog nooit uitgestapt bent. :D

Station:
Deinum: De laatste jaren was Leeuwarden - Harlingen v.v. mijn ´vaste´ traject, maar ben nog nooit in Deinum uitgestapt.

En als laatste: laat weten op welk traject je het langst niet geweest bent (en met welk materieel dat was). :D

Traject:
Haarlem - Leiden Centraal: in mei 1999 voor het laatst met de trein geweest. In Plan V toen (Sneltrein Hoorn - Den Haag Centraal)
pi_85623209
Ik doe niet mee, in het halfjaar dat ik OV had ben ik nog nooit in het noorden geweest, dus ik tel niet.
Het is dan ook wel het 1e wat ik ga doen als ik mijn OV weer heb is naar groningen en dan via leeuwarden terug.
Hoogste station wat ik ooit heb bezocht is 't harde. Wat een rampenplan als je daar om 8 uur moet zijn vanuit Gorinchem terwijl je slechts 4 uur hebt geslapen -O-
pi_85623493
Bij deze dan wat foto's van mijn vakantie.

Voor alle foto's geldt: Het is iedereen, behalve Durk Houtsma, toegestaan te doen en te laten met deze foto's wat hij of zij wil, behalve ze ter beschikking te stellen aan Durk Houtsma :P

We beginnen met een uitermate professionele uitbeelding van de Treinsamenstelling naar het oosten, op Utrecht Centraal.

Dan de altijd lastige kwestie "Hoe regel je Europese subsidie voor behoud van architectonisch erfgoed?" Nou, dat is eenvoudig. Dat doe je door uitgerekend in Strasbourg dit met je monumentale stationsgebouw te doen 8)7 Dan heb je het echt goed begrepen :X

Dan in de categorie "Trein en vrouw", nog een teleurstellend beeld. Wel ontzettend lekker zacht van binnen trouwens. Die trein.

Gaat er dan helemaal niets goed? Oh jawel hoor :9 In diezelfde categorie "Trein en vrouw" namelijk O+

Dan het onderdeel "Stationsgebouwen".

Allereerst mijn uitvalsbasis: Freiburg Littenweiler.

Dan het station van Kandern aan het eind van de museumstoomlijn Haltingen - Kandern.

Vervolgens het station Münstertal (Schwarzwald). Vanwege de korte kering (2 minuten) kon ik er niet even naartoe lopen helaas. Overigens moet ik wel even kwijt dat het lijntje erheen pure waanzin is. De lijn is zegge en schrijve 12 km lang. Daaraan liggen niet minder dan 9 stationnetjes en je moet onderweg nog een keer overstappen ook :')

Dan een blik in de stationshal van Basel SBB met prachtige handbeschilderde houten wandpanelen boven de loketten.

Voorts het station van Neuenburg (Baden). Ooit reden hiervandaan treinen door tot Mulhouse in Frankrijk, maar nu alleen nog een paar museumstomers in de zomer. Ook de ontvangsthal en wachtruimte hebben hun beste tijd gehad. Ik kreeg gelukkig nog wel een aardige blik op het wisselverstelgebeuren aangezien de deur open stond.

Tot slot nog het onderdeel "Spoorbouw".

Langs de Elzbachtalbahn Freiburg - Elzach liggen bijzondere dwarsliggers. Het lijkt er zelfs op dat dit gewoon verbogen spoorstaven ondersteboven zijn? Weet iemand hier iets meer van?

Deze las in de Kandertalbahn doet vermoeden dat het spoor hier op een soort Decauville-manier is aangelegd... :X

En wat is dit precies? Is dit een gevolg van slijpen? Of betekent dit juist dat er geslepen moet worden? :?

Treinen zelf volgen later :)
pi_85624750
De treinen.

Ik neem aan dat iedereen de ICE3 van NS HiSpeed wel gelooft, dus we beginnen met de Höllentalbahn. Hier zien we een typische samenstelling op deze lijn het station Freiburg Littenweiler binnenrijden: 4 dubbeldeksrijtuigen met aan beide kanten een E-loc BR 143. Zo veel power is nodig omdat de hellingen op het traject Freiburg - Titisee oplopen tot 4 %, wat voor een adhesiebaan volgens mij zo'n beetje de grens van het technisch mogelijke is.

Twee stuurstanden van treinen op de Höllentalbahn (de één getrokken, de ander geduwd door een E-loc BR 146) kruisen elkaar in Freiburg Wiehre.

Een railbusje BR 650 op de Elzbachtalbahn rijdt de halte Gutach (Breisgau) binnen.

De stoomloc van de Kandertabahn is aan het rangeren in Haltingen.

Een ICN (InterCity Neigezug, genoemd naar de kantelbaktechniek waarmee deze apparaten uitgerust zijn) van de SBB staat klaar om te vertrekken uit Basel SBB als InterRegio naar Zürich Flughafen.

SBB E-loc 11108 rijdt het station van Frick binnen met een IR naar Basel.

Dan hier de gaarste trein van de hele vakantie, een enkelbaks dieseltreinstel van een mij onbekend type (BR 127?). De enige trein die het onderweg ook gewoon opgaf :D

In Oberrotweil bekommeren een paar hesjes zich om "Hoe nu verder" met deze trein. Vermoedelijk een kapotte compressor, want toen we probeerden weg te rijden van het station bleek er opeens geen lucht te zijn om de remmen te lossen...

"Bewegung im ÖPNV", maar nu even niet, want de gereedschapkoffer wint.

Aardige line-up van de verschillende materieeltypen van de SWEG bij hun basis in Endingen am Kaiserstuhl.

En tenslotte een stuurstand (ik dacht eerst dat het een loc was, maar het is dus een stuurstand) van een SBB- InterRegio in Basel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 23-08-2010 21:38:28 ]
pi_85624845
Leuke foto´s! Hoe is het afgelopen met dat ´kapotte´ treintje? Hoe verder gegaan?
pi_85624898
Als sluitstuk had ik mezelf getrakteerd op een éénpersoons slaapplaats in de CNL terug van Zürich HB naar Utrecht Centraal. Met een echt bed dus.

En een wastafeltje met handdoeken _O_

En een keycard om de boel GOED af te kunnen sluiten. Zo'n slaapplaats is toch wel een klasse beter dan een ligplaats.

En gisterochtend ter hoogte van Eindhoven ook nog een ontbijtje O+ Geweldig :s)
pi_85624944
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:35 schreef Socios het volgende:
Leuke foto´s! Hoe is het afgelopen met dat ´kapotte´ treintje? Hoe verder gegaan?
Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburg :)
pi_85625473
Mooi reisje hoor.
Die las is wel heftig :o
pi_85625747
Leuk!

Apart ook, op dat handgeschreven papier, de spelling van "Kobenhan". :D

Die TER-trein, heb jij daar in het stuurstandrijtuig gezeten? Waren die van binnen wel een beetje in een fatsoenlijke toestand? Ik ben toevallig daar onlangs ook geweest, maar dan in een middenwagon, en dat was echt versleten troep, met vieze en kapotgesneden zittingen enzo. Zonde! :{w

Wat die ene rails betreft - dat ribbelpatroon komt toch eigenlijk heel vaak voor? Maar inderdaad een goeie vraag of dat nou zo hoort of een teken van slecht onderhoud is...

Leuk trouwens ook die foto's van het station van Basel. Toen ik daar was, had ik het te druk met andere dingen om iets van het station mee te krijgen, nou weet ik tenminste wat ik wel onbewust maar niet bewust heb gezien. :)

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 21:57:21 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:56:14 #150
146033 ReisT
pi_85625784
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan hier de gaarste trein van de hele vakantie, een enkelbaks dieseltreinstel van een mij onbekend type (BR 127?). De enige trein die het onderweg ook gewoon opgaf :D
[ afbeelding ]
Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.

Dit was er ook zo een (die het onderweg niet opgaf):
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:03 schreef ReisT het volgende:
Van de week zat ik in de kortste internationale trein (DK-DE) die ik ooit heb gezien:
[ afbeelding ]
pi_85625948
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.

Dit was er ook zo een (die het onderweg niet opgaf):
[..]
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, allebei even "betrouwbaar", etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 22:31:41 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:01:53 #152
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85626039
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburg :)
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..

Ik heb in '98 ook foto's gemaakt in, onder andere, Endingen. Het materieelaanbod is sindsdien nauwelijks gewijzigd zo te zien :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:04:43 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85626178
De Höllentalbahn is ook een best leuk ritje trouwens, ben je verder nog die kant op geweest? Mooie rit door die kloof en over een oud viaduct, naar het hoogste station van Duitsland. :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85626374
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef Igen het volgende:
Die TER-trein, heb jij daar in het stuurstandrijtuig gezeten? Waren die van binnen wel een beetje in een fatsoenlijke toestand? Ik ben toevallig daar onlangs ook geweest, maar dan in een middenwagon, en dat was echt versleten troep, met vieze en kapotgesneden zittingen enzo. Zonde! :{w

Nee ik had een middenrijtuig. Met heerlijk zachte stoelen O+ maar toch niet doorgezeten of kapot of zo. Ideaal treintje voor mijn rug wel dus _O_
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:11:46 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85626594
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:

[..]

De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Ongeveer de zelfde fabrikant ook. Broertje dus. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:12:25 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85626629
Lollig verslag trouwens, Fles!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85626842
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:01 schreef De_Hertog het volgende:

Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dag :)

The relevant portion of the network is shown in the exhibit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85626940
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Begin nog even over de betrouwbaarheid anders ;)
pi_85626986
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:04 schreef De_Hertog het volgende:
De Höllentalbahn is ook een best leuk ritje trouwens, ben je verder nog die kant op geweest? Mooie rit door die kloof en over een oud viaduct, naar het hoogste station van Duitsland. :)
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:26:06 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85627323
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.

Dit bordje bedoelde je? :)

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 22:27:58 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85627420
Overigens is dit het hoogstgelegen station aan een normaalsporige lijn, de Brocken (1100m) is namelijk nog een stuk hoger.
PM mij!
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:42 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85627500
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dag :)

The relevant portion of the network is shown in the exhibit:

[ afbeelding ]

Ah op die manier. Ik vind het een mooie regio, Kaisersstuhl en Freiburg, maar dat laatste stukje vond ik wat minder de moeite waard :P

Hadden ze in Endingen trouwens nog steeds dat depot? Ziet er kleiner uit op de foto, maar ja, ik was jonger toen.. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85627556
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Begin nog even over de betrouwbaarheid anders ;)
O ja, dat was ik nog vergeten. Zal het even aanpassen. :D
pi_85628076
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.

Dit bordje bedoelde je? :)

[ afbeelding ]
Ja, gemist :) Erg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:51:58 #165
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85628453
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, gemist :) Erg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Ja klopt, maar ik bedoelde dat die spoorlijnen twee verschillende namen hadden maar er wel een trein over beide rijdt. In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopen ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:53:55 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85628543
Psst, treinstoeltje kopen? http://www.thalys.com/nl/nl/renovatie
pi_85628584
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef De_Hertog het volgende:
In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopen ;)
Nee dat bleek zaterdag wel :D ik ben eerst vanuit Freiburg vertrokken naar Neustadt (ieder half uur rijdt er een trein FR - Titisee, die om beurten doorrijdt naar Seebrugg en naar Neustadt). Van daar verder door hetzelfde terrein naar Donaueschingen, bleek niet eens geëlectrificeerd te zijn :D BR218 met 3 N-wagen en lekker van-je-hotsie-knotsie-knetter O+ *O*
pi_85628615
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mittenwald lag op 800 geloof ik.
Op het station zelf merk je er weinig van. De rest is veel hoger. Maar tussen GaPa en Klais wel.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:59:51 #169
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85628794
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat bleek zaterdag wel :D ik ben eerst vanuit Freiburg vertrokken naar Neustadt (ieder half uur rijdt er een trein FR - Titisee, die om beurten doorrijdt naar Seebrugg en naar Neustadt). Van daar verder door hetzelfde terrein naar Donaueschingen, bleek niet eens geëlectrificeerd te zijn :D BR218 met 3 N-wagen en lekker van-je-hotsie-knotsie-knetter O+ *O*
Nog leuker is de museumspoorbaan daar in de buurt, de Sauschwanzlebahn. Ze moesten een spoorlijn aanleggen richting de Rijn en wilden niet door Zwitserland (Schaffhausen). Dat zorgde voor een aantal erg creatieve oplossingen zoals een volledige keertunnel (vandaar de naam) en een paar viaducten. En nu rijdt er een stoomtrein over. Prachtige rit was dat. Moet eigenlijk weer eens terug gaan ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85628959
Die Hochrheinbahn moet ik ook nogeens doen ja. Heb wel gekeken naar de Sauschwänzle, maar heb toch voor deze keer gekozen voor de Kandertalbahn. Weet niet meer waarom precies. Maar ik ga graag naar Konstanz, zit eigenlijk te spelen met het idee om in oktober nogeens 4 of 5 dagen die kant op te gaan. Nog zat te doen daar iig O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:07:08 #171
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85629089
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Hochrheinbahn moet ik ook nogeens doen ja. Heb wel gekeken naar de Sauschwänzle, maar heb toch voor deze keer gekozen voor de Kandertalbahn. Weet niet meer waarom precies. Maar ik ga graag naar Konstanz, zit eigenlijk te spelen met het idee om in oktober nogeens 4 of 5 dagen die kant op te gaan. Nog zat te doen daar iig O+
Die heb ik dan weer gemist. Altijd goed om een reden te hebben om terug te gaan. Zeker naar die regio :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:27:46 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85629897
Nice Flash, leuke fotoos en lekker gevat commentaar, weer fijn om te zien dat je het allemaal weer kan doen.

nb: dat weer kan inderdaad een lelijke spelbreker zijn, zo is bij mij (ons) door de hitte van afgelopen zomer menig bijzonder ritje letterlijk verdampfft!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85630385
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:29 schreef De_Hertog het volgende:
Hadden ze in Endingen trouwens nog steeds dat depot? Ziet er kleiner uit op de foto, maar ja, ik was jonger toen.. :P
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nog _O_

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:27 schreef bork het volgende:
fijn om te zien dat je het allemaal weer kan doen.
Zeker ja _O_ Hoewel het toch nog behoorlijk belastend bleek te zijn vaak hoor -O- Maar gelukkig gaat het allemaal de goede kant op wat dat betreft ^O^
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:54:46 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85630776
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nog _O_
Leuk, volgens mij heb ik die ook nog gezien... :)

Als ik een keer een scanner tegenkom zal ik mijn oude foto's van toen eens online zetten, wel leuk om het contrast te zien. Ik moet eigenlijk een keer een negatiefscanner aanschaffen, maar die krengen zijn zo duur als je een beetje kwaliteit wilt..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85635866
Wat is dat toch voor een charme offensief bij de NS? Op Den Bosch wordt er nu weer eens gratis koffie verstrekt "ter compensatie van het ongemak". Maar welk ongemak dat nu is? Er is volgens mij niets noemenswaardigs gaande, behalve eenvoudige kleine vertraginkjes en wat spoorwijzigingen op Utrecht CS.

Edit: O.K. iets meer dan kleine vertraginkjes. De IC naar amsterdam heeft nu al een +10 opgelopen. Maar dat is nog steeds niet bijzonder te noemen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Fixers op 24-08-2010 08:23:05 ]
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:19:43 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85635887
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:27 schreef dennistd het volgende:
Overigens is dit het hoogstgelegen station aan een normaalsporige lijn, de Brocken (1100m) is namelijk nog een stuk hoger.
Daar heb ik nog ergens een foto van online staan, alleen is die site nu dood. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:40:54 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85636118
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch voor een charme offensief bij de NS? Op Den Bosch wordt er nu weer eens gratis koffie verstrekt "ter compensatie van het ongemak". Maar welk ongemak dat nu is? Er is volgens mij niets noemenswaardigs gaande, behalve eenvoudige kleine vertraginkjes en wat spoorwijzigingen op Utrecht CS.
Misschien i.v.m. de voorbije buitendienststelling van Arnhem?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:19:30 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85636696
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef Fixers het volgende:

Edit: O.K. iets meer dan kleine vertraginkjes. De IC naar amsterdam heeft nu al een +10 opgelopen. Maar dat is nog steeds niet bijzonder te noemen.
Niet echt iets bijzonders bij Den Bosch. Er was wel een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Best. Is nu alweer verholpen, dus daar zal het wel door komen.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:39:33 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85637118
Een half uurtje terug zag ik bij Den Bosch een V250... wat oranje gekrabbel op de gigantische neus, op de zijkant had iemand "Ik ben lelijk" geschreven met z'n vinger en verderop zat nog meer graffiti. Ik zag geen nummers, maar weet ook niet met zekerheid te zeggen of er Fyra of AnsaldoBreda op stond, of helemaal niets.

Het blijft een lelijke trein, al is de graffiti zonde. Maar mensen die graffiti spuiten mogen ze sowieso flink bestraffen van mij.
pi_85638121
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Niet echt iets bijzonders bij Den Bosch. Er was wel een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Best. Is nu alweer verholpen, dus daar zal het wel door komen.
Zou wel voor het eerst zijn dat je daar koffie voor krijgt anders :?
pi_85638156
Overigens heb ik nog 2 reisdagen over op mijn Interrail Flexipas, dus ik zit komend weekend in de buurt van Kassel :7
  Redactie Sport dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:33:51 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85638520
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar heb ik nog ergens een foto van online staan, alleen is die site nu dood. :{
15 juli was ik er:
PM mij!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:37:44 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85638628
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik nog 2 reisdagen over op mijn Interrail Flexipas, dus ik zit komend weekend in de buurt van Kassel :7
Op de koffie bij Bombardier? :+
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:12:38 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85643409
Morgen MOET ik naar Wuppertal Hbf om mijn koffer op te halen. Ben dan nog vrij met school :+

Ik heb meerdere mogelijkheden:
* De veels te dure ICE naar Duisburg Hbf en dan verder
* AH kaartje tot Venlo Grens, en vanaf daar een SchönerTagTicket NRW. -> Is deze in Venlo te kopen?
* AH kaartje tot Venlo Grens, een kaartje Venlo Grens - Kaldenkirchen en dan SchönertagTicket NRW

Of heeft een ander een betere oplossing voor mij?
pi_85643614
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef greavy het volgende:
Morgen MOET ik naar Wuppertal Hbf om mijn koffer op te halen. Ben dan nog vrij met school :+

Ik heb meerdere mogelijkheden:
* De veels te dure ICE naar Duisburg Hbf en dan verder
* AH kaartje tot Venlo Grens, en vanaf daar een SchönerTagTicket NRW. -> Is deze in Venlo te kopen?
* AH kaartje tot Venlo Grens, een kaartje Venlo Grens - Kaldenkirchen en dan SchönertagTicket NRW

Of heeft een ander een betere oplossing voor mij?
Dit is de beste oplossing. Je moet wel in Venlo ook een Zusatzticket kopen voor het stukje over de grens, maar je hoeft er in Kaldenkirchen niet meer uit want het NRWticket kan je ook in Venlo kopen. Good luck.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20:57 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85643762
Oke, bedankt. Een Zusatzticket, wat houdt dat in?
pi_85643804
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef greavy het volgende:
Oke, bedankt. Een Zusatzticket, wat houdt dat in?
Zo heet dat kaartje gewoon. Kost ¤ 2,10. Heb je nodig als je bijvoorbeeld een hond mee wil nemen, of een klein stukje over de grens wilt waar je NRW-ticket nog niet geldig is.
pi_85643958
Jammer trouwens dat je morgen moet. De Schwebebahn in Wuppertal is tot en met donderdag buiten dienst. Vrijdag gaatie weer.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:28:39 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85644087
Dank! Dan weet ik voldoende.

En ja, jammer van die Schwewebahn dan. Wegens school is later niet mogelijk. Anders had ik die Schwewebahn er wel bij gedaan denk ik zo.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:50:49 #190
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85645020
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:28 schreef greavy het volgende:
Dank! Dan weet ik voldoende.

En ja, jammer van die Schwewebahn dan. Wegens school is later niet mogelijk. Anders had ik die Schwewebahn er wel bij gedaan denk ik zo.
Je kan wel met je NRW-ticket door naar de Drakenrots maar daar ging je al naar toe met speciale rit of zo?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:05:19 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85645610
Daar ga ik 25 september met de Stoomstichting Nederland (met een stoomtrein dus ^^) naar toe.
pi_85646268
Ga gewoon met ICE :P Keertje via Köln Hbf en het mooie omroepbericht horen waarin voorkomt "ICE nach Berlin Hbf über Wuppertal, Hagen".
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:11:59 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85648525
Weet je hoe fucking DUUR de ICE is als ik morgen wil gaan?
pi_85648586
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:11 schreef greavy het volgende:
Weet je hoe fucking DUUR de ICE is als ik morgen wil gaan?
EUR 67,80.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:17:26 #195
45532 ziggyziggyziggy
pi_85648780
Ha! Ik ken één iemand die een VIRM wél leuk vindt...

pi_85648903
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[ afbeelding ]
:')

Baby´s vinden het zelfs leuk als ze plaatsnemen in het meest krotte treintje. :')
pi_85649538
je bedoelt plan-v?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:40:37 #198
45532 ziggyziggyziggy
pi_85649765
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:20 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Baby´s vinden het zelfs leuk als ze plaatsnemen in het meest krotte treintje. :')
Mwoah. Hij houdt niet zo van GTW's.
pi_85649852
quote:

[ afbeelding ]
Hoi James1988 :W
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:43:00 #200
Maffe Fries
pi_85649864
quote:

[ afbeelding ]
Wat is hij al groot :D
pi_85649932
Oh, de oogst is ook klaar trouwens :9

pi_85650054
Haha, nice hoor. Wat een werk ook echt. :D
pi_85650093
quote:

[ afbeelding ]
Voeten op de stoel. Boete!
pi_85650182
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:47 schreef Socios het volgende:
Haha, nice hoor. Wat een werk ook echt. :D
Ja, per bordje ben je ongeveer een minuut bezig, dus dit was een kleine 4 uur werk :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:00:44 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85650653
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:13 schreef Socios het volgende:

[..]

EUR 67,80.
Ja, en dat is erg duur..
Ik ga morgen op en neer voor ¤57,80. Inclusief de ¤15,00 die ik moet betalen bij het Fundbüro
En je ziet tenminste iets van de omgeving :)

Heen via Venlo, terug waarschijnlijk via Enschede. *O*
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:06:05 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85653476
Ga je ons ook nog vertellen hoe je rit precies gaat zijn, hoe laat je langs welke punten komt (inclusief wissels en onderstations), het liefst voorzien van treinnummers en afkortingen? :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:07:28 #207
Maffe Fries
pi_85653531
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:06 schreef James1988 het volgende:
Ga je ons ook nog vertellen hoe je rit precies gaat zijn, hoe laat je langs welke punten komt (inclusief wissels en onderstations), het liefst voorzien van treinnummers en afkortingen? :+
Je vergeet nog hoeveel dwarsliggers hij op zijn reis tegengekomen is en hoeveel grindsteentjes er onderweg in totaal lagen.
pi_85655217
Zit die jongen niet zo te plagen, voor je het weet staat er weer een spopo-arrestatieteam in dit topic :P

SPOILER
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:13:39 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85657703
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

Dan de altijd lastige kwestie "Hoe regel je Europese subsidie voor behoud van architectonisch erfgoed?" Nou, dat is eenvoudig. Dat doe je door uitgerekend in Strasbourg dit met je monumentale stationsgebouw te doen 8)7 Dan heb je het echt goed begrepen :X
[ afbeelding ]
OMFG! :r

quote:
Langs de Elzbachtalbahn Freiburg - Elzach liggen bijzondere dwarsliggers. Het lijkt er zelfs op dat dit gewoon verbogen spoorstaven ondersteboven zijn? Weet iemand hier iets meer van?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er gammel uit eigenlijk... Maar toch gelast. :?
quote:
Deze las in de Kandertalbahn doet vermoeden dat het spoor hier op een soort Decauville-manier is aangelegd... :X
[ afbeelding ]
Ehr... Zit vast toch? :P

quote:
En wat is dit precies? Is dit een gevolg van slijpen? Of betekent dit juist dat er geslepen moet worden? :?
[ afbeelding ]
Ik durf het je niet te vertellen... Ziet er meer uit als hakken dan slijpen. Lag het in een boog?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85657994
nee, gewoon op het rechte eind :P
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:25:16 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85658086
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
nee, gewoon op het rechte eind :P
Raar soort slijtage dan. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:49:20 #212
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_85658931
Nieuwe Domino's pizza @ station Heerenveen :P :9 :9
pi_85659007
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:49 schreef Duvel het volgende:
Lul.

Oprecht: lul.
Nou ja, zeg. :{

Serieus, dit is het leukste topic van heel FOK!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:56:31 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85659227
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Nou ja, zeg. :{

Serieus, dit is het leukste topic van heel FOK!
Maar dat hoeft niet elke josti te weten, wij hebben het al druk genoeg met onze eigen randgroepjongeren*!

* De jaren '80 willen hun woord terug. ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85659354
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
Maar dat hoeft niet elke josti te weten, wij hebben het al druk genoeg met onze eigen randgroepjongeren*!

* De jaren '80 willen hun woord terug. ;(
Haha, mooi belegen woord. :D

Maar goed, ik zal het even editten dan. :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:06:31 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85659638
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:59 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, mooi belegen woord. :D

Maar goed, ik zal het even editten dan. :)
Laat maar, hij zit al op slot.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85659675
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:06 schreef Duvel het volgende:
Laat maar, hij zit al op slot.
Ja, daarom reageerde ik maar hier op jouw aantijging. :+
pi_85659688
Niet dat wij een eenkennig navelstarend clubje xenofobe sociopaten zijn of zo hoor. Maar we zitten gewoon niet zo te wachten op buitenstaanders.
pi_85659729
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet dat wij een eenkennig navelstarend clubje xenofobe sociopaten zijn of zo hoor. Maar we zitten gewoon niet zo te wachten op buitenstaanders.
Meen je dat nou? Mijns inziens is hier juist nooit ´gekloot´. Ook niet met users die niet eerder hier geweest zijn. Als ik men over treinen zie praten, verwijs ik ze weleens vaker hier naartoe. (Vaak ook omdat het offtopic is in een ander topic)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:09:27 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85659764
quote:
Ik heb ook niks tegen Turken, als ze maar in Turkije blijven. Zoiets?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85659809
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:08 schreef Socios het volgende:
Meen je dat nou? Mijns inziens is hier juist nooit ´gekloot´. Ook niet met users die niet eerder hier geweest zijn. Als ik men over treinen zie praten, verwijs ik ze weleens vaker hier naartoe. (Vaak ook omdat het offtopic is in een ander topic)
Tuurlijk, maar er zijn ook weleens van die vlagen dat ONZ- of KLB-uitschot hier gezellig een keer een avondje de boel komt verkloten. Dat soort gedrag hoef je niet uit te nodigen natuurlijk, wat jij in dat topic op zich wel deed :)
pi_85659847
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, maar er zijn ook weleens van die vlagen dat ONZ- of KLB-uitschot hier gezellig een keer aan avondje de boel komt verkloten. Dat soort gedrag hoef je niet uit te nodigen natuurlijk, wat jij in dat topic op zich wel deed :)
Dat was in General Chat. Ik dacht dat de TS daar gewoon leuke topics zocht. :)
pi_85659882
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Een topic openen omdat je leuke topics zoekt :')

Jij verwacht daar serieus geïnteresseerde bedoelingen achter? Think again ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:12:36 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85659920
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Socios mod?
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85659971
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:12 schreef Duvel het volgende:
Socios mod?
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
Haha, gelukkig heb ik die ambitie niet. :P
pi_85660528
quote:
Euj :{w. Zolang je newbies maar niet weg jaagt :Y.
pi_85660595
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Leesch die rescht van die diskussie majsje :s)
pi_85660648
Zolang ze maar meer weten van treinen als dat ie geel is en dat ze er elke dag in en uitstappen..
dag
pi_85660737
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:27 schreef Peter het volgende:
Zolang ze maar meer weten van treinen als dat ie geel is en dat ze er elke dag in en uitstappen..
Dat hoeft niet eens. Zolang ze maar meer WILLEN weten.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:54:38 #230
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85661987
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mwoah. Hij houdt niet zo van GTW's.
Deze vroeger wel (toen ie nog geen 2 was :X ), zucht alweer 5 sinds afgelopen weekend *O* ,wat gaat het toch snel -O-, treinen zijn even uit btw, lego is in (ook leuk voor papa *) )

dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:07:53 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85662576
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik zou niet durven.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85670602
Wat een gekut weer bij prorail,

Ik ging vandaag terug van Rotterdam naar Almelo (via Zwolle). Toen we boven de IJssel reden sloeg de bliksem in station Zwolle. Als gevolg alle seinen op rood. Maar 5 minuten later konden we weer verder.

Aansluiting gemist in Zwolle (had een overstap van 4 minuten, naja kan gebeuren niet erg) Dus een half uurtje wachten op de IC naar Deventer.

Toen ik in Deventer de IC naar Almelo wou pakken had die trein al 5 min vertraging (door een goederentrein volgens mij) We waren net Deventer uit en prorail liet een loc uit de richting Zutphen voor gaan, als gevolg +8 minuten.

En aangezien wij 8 minuten vertraging hadden hebben ze de stopper uit Nijverdal voor de IC waar ik in zat voor laten gaan op station Almelo. En ik moest nou net DIE trein hebben om naar Almelo de Riet te gaan -O- Met als gevolg weer een half uur wachten :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 00:36:45 ]
pi_85672985
pak je toch een bus naar de Riet of zo, boejje. Of schrijf een GtbV
pi_85673095
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
pak je toch een bus naar de Riet of zo, boejje. Of schrijf een GtbV
Om half 12 savonds ;( :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 00:42:18 ]
pi_85673168
Ik heb weleens om kwart over drie snachts een GtbV ingevuld *) Nee je mag me niet aanraken.
pi_85673239
Het ging meer om het busje :+
pi_85673617
Krijg ik überhaupt wel geld terug met mn OV Chipkaart (ik kan gewoon gratis reizen student)

**OV-Zones en OV-gedeeltes bij Jaartrajectabonnementen, (Jeugd-)Maandtrajectabonnementen, het OV-Jaarabonnement, Maandnetabonnement, Dagkaart en Zomertoer worden niet meegerekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 00:55:21 ]
pi_85673656
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Krijg ik überhaupt wel geld terug met mn OV Chipkaart (ik kan gewoon gratis reizen student)

**OV-Zones en OV-gedeeltes bij Jaartrajectabonnementen, (Jeugd-)Maandtrajectabonnementen, het OV-Jaarabonnement, Maandnetabonnement, Dagkaart en Zomertoer worden niet meegerekend.
Ja, dat is wel de bedoeling.

Ik wil dat ook wel eens uitproberen, maar op station Bijlmer ArenA hadden ze geen GtbV-formulieren voor chipkaarten, alleen voor papieren kaartjes. :')
pi_85673754
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil dat ook wel eens uitproberen, maar op station Bijlmer ArenA hadden ze geen GtbV-formulieren voor chipkaarten, alleen voor papieren kaartjes. :')
¤ 4,54 krijg je terug als je OV kaart hebt bij een uur of meer vertraging :')
pi_85674492
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

¤ 4,54 krijg je terug als je OV kaart hebt bij een uur of meer vertraging :')
Precies, daarom was ik vandaag ook ineens naar Arnemuiden en niet naar Vlissingen toen de Benelux vertraging had. O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 01:24:30 ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 06:03:57 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85676086
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet de klantenservice bellen, en vragen om een GtbV formulier voor de OV-Chipkaart. Die krijg je dan opgestuurd, en kan je invullen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:17:22 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85676742
Die formulieren hebben ze ook bij de Tickets & Service-balies, volgens mij. Ik heb er pasgeleden in ieder geval eentje ingevuld waar een OV-chipkaartnummer op stond en moest ook mijn chipkaartnummer invullen... :+
  Redactie Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 09:18:44 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85677666
In Enschede ligt in elk geval altijd een stapeltje op de balie, en ik neem aan dat dat op andere stations niet anders is.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 10:03:43 #244
Maffe Fries
pi_85678768
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies, daarom was ik vandaag ook ineens naar Arnemuiden en niet naar Vlissingen toen de Benelux vertraging had. O-)
Och, ik heb het nog veel bonter gemaakt. Kwam uit Vlissingen en wilde door naar Breda, maar er was een stroomstoring. Heb dus een formuliertje ingevuld, terwijl ik als alternatief maar doorgereisd ben naar Zandvoort aan Zee :P
pi_85679447
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 08:17 schreef James1988 het volgende:
Die formulieren hebben ze ook bij de Tickets & Service-balies, volgens mij. Ik heb er pasgeleden in ieder geval eentje ingevuld waar een OV-chipkaartnummer op stond en moest ook mijn chipkaartnummer invullen... :+
Ja. Maar dus niet op station Bijlmer. "Ga maar naar Amstel of Centraal" :{
pi_85679567
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 06:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Je moet de klantenservice bellen, en vragen om een GtbV formulier voor de OV-Chipkaart. Die krijg je dan opgestuurd, en kan je invullen.
Ja hallo, ik ga toch geen geld verspillen aan de wachtrij van een 0900-nummer om van mijn rechten gebruik te kunnen maken?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:29:54 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85679570
Stelletje smerige fraudeurs. :r
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85679876
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:29 schreef Duvel het volgende:
Ik heb tot nu toe nog nooit geclaimd, want eigenlijk vind ik de regeling veel te coulant. Geld vergoeden als een aansluiting door pech eens een keertje fout loopt...

Maar nu miste ik dus een aansluiting die wrs. juist heel vaak fout gaat en dan zou ik ineens toch niet mogen claimen omdat de sneltrein een paar minuten sneller is dan de stoptrein. Dat vond ik flauw en dus ga ik nou eens een keer maximaal gebruik maken van de GtbV-regeling.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 10:42:09 #249
Maffe Fries
pi_85679959
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:29 schreef Duvel het volgende:
Het was een van de weinige keren dat ik iets geclaimd heb. Heb vrijwel nooit vertraging.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:50:43 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85682442
Gelukkig happen jullie wel lekker. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85682475
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 06:03 schreef greavy het volgende:
Wat lijkt het me toch een prachtig selling point van de OV-Chipkaart, als ze aan de hand van je toch wel van seconde tot seconde bekende reisgegevens automatisch je vergoeding zouden bijboeken zodra je met je OV-Chipkaart een half uur vertraging zou oplopen. Technisch moet dat geen enkel probleem zijn. Kan heel die papierwinkel ook overboord ^O^ Waarom doen we dat niet gewoon? Misschien willen mensen dan wel echt "om" *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 11:54:08 #252
Maffe Fries
pi_85682559
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:
Jup. :P

Heb die dag trouwens ook nog 40 minuten voor station Groningen moeten wachten. Door een wisselstoring kon de trein het station niet binnenrijden. Uiteindelijk hebben ze handmatig wat wissels omgekrukt zodat ook de laatste honderden meters naar het perron afgelegd konden worden.
pi_85682642
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:
Jij houdt toch de hele dag de AV bij van een grote hoeveelheid stations om te kijken waar je nu weer fictief hebt gereisd met vertraging?
pi_85682659
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Heb die dag trouwens ook nog 40 minuten voor station Groningen moeten wachten. Door een wisselstoring kon de trein het station niet binnenrijden. Uiteindelijk hebben ze handmatig wat wissels omgekrukt zodat ook de laatste honderden meters naar het perron afgelegd konden worden.
Ziggy in z'n probation waarschijnlijk :P
pi_85682695
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien willen mensen dan wel echt "om" *O*
Nooit.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 12:00:58 #256
Maffe Fries
pi_85682852
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ziggy in z'n probation waarschijnlijk :P
Nope. het was enkele jaren geleden en toen was ziggy geen trdl, maar gewoon forens :P
pi_85683118
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jij houdt toch de hele dag de AV bij van een grote hoeveelheid stations om te kijken waar je nu weer fictief hebt gereisd met vertraging?
Dat zou ik wel best kansloos vinden.

Net als van die figuren die met InterRail op pad gaan en dan bij de eerste de beste vertraging een fictieve bestemming bedenken die ze die dag niet meer kunnen halen om zo een hele extra geldigheidsdag erbij te sjoemelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 12:09:36 ]
pi_85683152
Ik heb 1 keer wat geclaimd, maar toen kreeg ik een brief dat ik m'n kaartje niet had meegestuurd terwijl ik dat nou juist WEL gedaan had :')
pi_85683306
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb 1 keer wat geclaimd, maar toen kreeg ik een brief dat ik m'n kaartje niet had meegestuurd terwijl ik dat nou juist WEL gedaan had :')
Normaal niet ik bewijsstukken daarom altijd vast, maar dat mag van NS ook niet. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 12:13:20 ]
pi_85683365
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Daar heb ik dus echt nog nooit problemen mee gehad.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:12:42 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85685545
De veiling van allerlei dingen uit de Thalys-treinen van voor de verbouwing is begonnen. De opbrengst gaat volledig naar UNICEF, dus een buil kun je je er nooit aan vallen.

Zie eBay.
pi_85685688
Zo'n CF1 stoel lijkt me best geil voor in mn nieuwe huis :9
pi_85685777
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo'n CF1 stoel lijkt me best geil voor in mn nieuwe huis :9
:D !
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:06:33 #264
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_85687914
Moet je kijken hoe zonde: Veiling van oude Amsterdamse trams

Het Amsterdams openbaar vervoer museum is failliet gegaan en nu worden al deze mooie antieke trams op de veiling gezet.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:31:43 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85688927
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef King_of_Kool het volgende:

Het Amsterdams openbaar vervoer museum is failliet gegaan en nu worden al deze mooie antieke trams op de veiling gezet.
Ja, schofterig is het.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85688979
Mooie antieke trams?
Oude rotzooi is het :D

Jep meningen verschillen.
pi_85689583
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef King_of_Kool het volgende:

Met je krokodillentranen. Waar was je toen het museum nog open was? Toen ging je geld er ook niet heen, wel? :P
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:53:30 #268
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_85689835
Maar daar gaat het niet om. Zulke trams horen thuis in een museum waar ze onderhouden worden. Niet bij iemand in de achtertuin.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_85690045
Ik snap niet waarom al dat soort meuk bewaart moet blijven. Kost alleen maar geld.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:09:22 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85690437
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap niet waarom al dat soort meuk bewaart moet blijven. Kost alleen maar geld.
Omdat er ook mensen zijn met een verstand groter dan dat van een pinda.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85690564
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn met een verstand groter dan dat van een pinda.
Ah, mijn mening maakt mij uiteraard weer direct dom.
Ik vind de kosten-baten bij dit soort projecten te negatief. Voor spoor heb je in Utrecht een prima museum. Wil je voor de rest dingen bewaren, dan zal dat imo vooral uit eigen zak moeten komen.

Overigens kan je ook gewoon naar Den Haag gaan, daar rijden nog dagelijks genoeg antieke trams.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:14:43 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85690675
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ah, mijn mening maakt mij uiteraard weer direct dom.
Nee, jouw mening niet, maar je kortzichtigheid wel. Oh, en je d/t-fouten werken ook niet in je voordeel.
quote:
Ik vind de kosten-baten bij dit soort projecten te negatief. Voor spoor heb je in Utrecht een prima museum. Wil je voor de rest dingen bewaren, dan zal dat imo vooral uit eigen zak moeten komen.
Er is geen positieve kosten/batenanalyse te maken bij dit soort dingen als het gaat om de financiële kant. Gelukkig heb je ook nog de culturele kant. En die zegt dat het wèl belangrijk is om oude meuk te bewaren. :)

quote:
Overigens kan je ook gewoon naar Den Haag gaan, daar rijden nog dagelijks genoeg antieke trams.
Alleen de onderstellen zijn va PCC's. Die bekijk ik niet dagelijks.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85690916
En mijn culturele kant zegt dat dat prima allemaal op een eventueel uit te breiden terrein kan in Utrecht en dat je op gegeven moment ook teveel hebt om uberhaupt te bewaren. Want het oude moet allemaal bewaard blijven, maar er komt wel steeds meer nieuws bij. Op gegeven moment is het gewoon teveel.
Oh en dt fouten en dergelijke kunnen me op een forum aan me reet roesten, ik ben hier ook niet om te bewijzen of ik wel of niet intelligent ben. Zolang ik dat zelf maar weet :)
pi_85691537
Eeuwig zonde als er geen Koploper in originele vorm wordt behouden. Hopelijk houden ze wat interieur achter de hand zodat nadat ICM ´helemaal op´ is een trein in originele vorm hersteld kan worden.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:57:38 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85692299
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:20 schreef Ascendancy het volgende:
Oh en dt fouten en dergelijke kunnen me op een forum aan me reet roesten,
Dat moet je zelf weten, ik trek daar wel conclusies uit.

Wat betreft steeds groter wordende collecties: dat is onvermijdelijk en zal op een gegeven moment ook leiden tot een heroverweging. Nu kan het spoorwegmuseum al niet al zijn materieel tentoonstellen. Daarnaast is bij de verbouwing een paar jaar geleden besloten geen aandacht te besteden aan trams, terwijl die er vroeger wel stonden. Die passen er ook helemaal niet meer bij nu, en als je wilt uitbreiden moet je huizen slopen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:12:00 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85692998
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:39 schreef Socios het volgende:
Eeuwig zonde als er geen Koploper in originele vorm wordt behouden. Hopelijk houden ze wat interieur achter de hand zodat nadat ICM ´helemaal op´ is een trein in originele vorm hersteld kan worden.
Ik vrees van niet. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85696652
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef King_of_Kool het volgende:
Maar daar gaat het niet om. Zulke trams horen thuis in een museum waar ze onderhouden worden. Niet bij iemand in de achtertuin.
Daar gaat het wel om.

Als mensen die dat vinden, zoals jij, ook daadwerkelijk de daad bij het woord zouden voegen en dat museum daadwerkelijk zouden gaan bezoeken, dan leverde dat geld op waarmee die dingen inderdaad bewaard hadden kunnen blijven. Maar zo groot is de behoefte blijkbaar niet.
pi_85697151
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om.

Als mensen die dat vinden, zoals jij, ook daadwerkelijk de daad bij het woord zouden voegen en dat museum daadwerkelijk zouden gaan bezoeken, dan leverde dat geld op waarmee die dingen inderdaad bewaard hadden kunnen blijven. Maar zo groot is de behoefte blijkbaar niet.
Als ik naar eerdere nieuwsberichten kijk dan lijkt het alsof het probleem juist was dat ze nergens een plek konden vinden om het museum te vestigen. En dus ook nul inkomsten.
pi_85697299
Mja, dan is het een kein beetje een ander verhaal, maar nog steeds geldt dan dat de behoefte kennelijk niet groot genoeg was, vind ik. Al gaat dat dan natuurlijk niet over die ene user persoonlijk, maar de behoefte van de maatschappij als geheel.
pi_85697424
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dan is het een kein beetje een ander verhaal, maar nog steeds geldt dan dat de behoefte kennelijk niet groot genoeg was, vind ik. Al gaat dat dan natuurlijk niet over die ene user persoonlijk, maar de behoefte van de maatschappij als geheel.
Volgens mij wilden ze eerst in de voormalige tramremise in West gaan zitten. Het stadsdeel heeft daar andere hoogmoedige plannen voor die maar niet willen lukken en alsmaar vertraging oplopen. Maar het stadsdeel was blijkbaar zo overtuigd van zichzelf dat ze zelfs niet eens tijdelijk het trammuseum daar wilden hebben. Met als resultaat dat nu het trammuseum failliet is en de voormalige tramremise al jarenlang leeg staat. en ook nog wel even zal blijven staan.

Dat had gewoon echt niet zo gehoeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 18:05:40 ]
pi_85697814
Misschien weten jullie het hier:

Is mijn OV nog geldig? Aangezien er staat dat het niet meer geldig is.
Maar daarachter staat dat het product nog geldig is tot eind 2012?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 18:26:33 ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 18:29:45 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85698218
Geen idee, wat krijg je te zien als je probeert in te checken? En is dat niet toevallig het tijdelijk reisproduct dat iedereen had voordat het definitieve reisproduct erop stond?
pi_85698311
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:29 schreef James1988 het volgende:
Geen idee, wat krijg je te zien als je probeert in te checken? En is dat niet toevallig het tijdelijk reisproduct dat iedereen had voordat het definitieve reisproduct erop stond?
Phoe, ik heb mij nog nooit ingecheckt. Ik ben gister dan naar Rotterdam geweest maar niemand zei er wat van. Maar ik twijfel toch...

Ik heb een half jaar het product opgehaald...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 18:33:21 ]
pi_85698333
Bij mij staat dat er ook, want ik had mij OV opgezegd. Toen wilde ik er in de bus mee reizen en toen bleek er geen geld vanaf te gaan :')
Geen idee wat de apparaatjes van de NS weergeven.
  Redactie Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 18:57:04 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85699169
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien weten jullie het hier:

[ afbeelding ]
Is mijn OV nog geldig? Aangezien er staat dat het niet meer geldig is.
Maar daarachter staat dat het product nog geldig is tot eind 2012?
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.

Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
PM mij!
pi_85699271
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.

Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Bedankt
Lekker duidelijk staat het erop dan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 18:59:30 ]
pi_85700526
Goed vrienden, lastig vraagje. Ik heb al een vervoerbewijs, en wil alleen maar een reservering maken. Dat lijkt niet mogelijk via NS faalspeed.nl. Of mis ik iets?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:36:19 #288
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_85700582
quote:
Tussen Nunspeet en Putten rijden geen treinen door het onschadelijk maken van een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
Er rijden stopbussen tussen Putten en Nunspeet.
hmm.. okej :P
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_85702718
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:36 schreef Mkr het volgende:

[..]

hmm.. okej :P
Er staat nu op de AV van Putten dat er een NSBtrein naar Nunspeet gaat :')
pi_85703198
Ik krijg net als tip om Edinburgh te bezoeken. Is dat treinenderwijs een beetje te doen of vlieg ik beter? Ik zou dan ook nog iemand op sleeptouw hebben die het liefst zo stressarm mogelijk reist.
pi_85703374
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef Fixers het volgende:
Ik krijg net als tip om Edinburgh te bezoeken. Is dat treinenderwijs een beetje te doen of vlieg ik beter? Ik zou dan ook nog iemand op sleeptouw hebben die het liefst zo stressarm mogelijk reist.
Internationale trein naar Brussel
Eurostar naar Londen
Directe trein naar Edinbuirgh. Valt nog best mee. Ideale geval, 10 uur, maar je zal eigenlijk ruimere overstappen willen. Vliegen lijkt me dan goedkoper en comfortabeler.
Op de Duitse Bahn website kan je de hele reis in 1x plannen :)
pi_85703637
Prijs geeft Bahn.de niet. Maar ze weten me wel te vertellen dat ik met de trein het milieu in totaal 130kg co2 zal besparen als ik de trein pak ipv het vliegtuig. 10,5 uur is best lang in de trein zitten. Vliegen is anderhalf uur + 1 uur incheck + 2 uur reizen naar schiphol + 1 uur vertragingsmarge. Is ook al 5,5 uur.
pi_85703913
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim aan deze kant van de dampkring. Altijd al zo geweest.
pi_85703997
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim aan deze kant van de dampkring. Altijd al zo geweest.
Ik zal het TanteFix maar eens vragen. Die werkt voor die club.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:05:06 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85704113
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zal het TanteFix maar eens vragen. Die werkt voor die club.
Waarschijnlijk weet alleen IdéFix het antwoord...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85704163
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:51 schreef Fixers het volgende:
Prijs geeft Bahn.de niet. Maar ze weten me wel te vertellen dat ik met de trein het milieu in totaal 130kg co2 zal besparen als ik de trein pak ipv het vliegtuig. 10,5 uur is best lang in de trein zitten. Vliegen is anderhalf uur + 1 uur incheck + 2 uur reizen naar schiphol + 1 uur vertragingsmarge. Is ook al 5,5 uur.
Je moet sowieso bij voorkeur een beneluxtrein eerder pakken. Dus dat is +1 uur.
En ja, het is werkelijk ongelofelijk hoe moeilijk het zonder interrail is om internationaal verder te reizen dan met de vaststaande bestemmingen van de huidige treinen.
Sowieso is het dan zelfs lastig, want je komt om in de verschillende kaartjes en dergelijke. En ook wanneer je boekt enzo. Doe mij maar 1 plat praktisch tarief.
pi_85704164
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Duvel het volgende:
Waarschijnlijk weet alleen IdéFix het antwoord...
Ik zal het wel even fixen.
pi_85704231
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:06 schreef Ascendancy het volgende:
Je moet sowieso bij voorkeur een beneluxtrein eerder pakken. Dus dat is +1 uur.
En ja, het is werkelijk ongelofelijk hoe moeilijk het zonder interrail is om internationaal verder te reizen dan met de vaststaande bestemmingen van de huidige treinen.
Sowieso is het dan zelfs lastig, want je komt om in de verschillende kaartjes en dergelijke. En ook wanneer je boekt enzo. Doe mij maar 1 plat praktisch tarief.
Ik vind het altijd wel mooi als ik weer eens een geweldige Europa-Spezial via Deutsche Bahn heb weten te produceren waar conducteurs altijd weer iets langer na moeten kijken of de aangegeven route wel klopt etc. :P
pi_85705652
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?
pi_85706971
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, met vliegtuigen net zo. Maar net wanneer je boekt via welke maatschappij/ tussenpersoon etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')