abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:49:36 #26
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85557556
Leuk verslag ja Irritatie 100, al hoewel ik er niet meer aan moet denken met die nachten zonder een bed, affijn been there done that.
Warschau mooie stad dat hoor je niet vaak, ik kom er ook graag maar al het oude is nep, alle straatstenen komen bijvoorbeeld uit Szczecin (Stettin). Krakow had je wel een n8tje of 2 kunnen blijven, stikt van de goedkope backpackerhotels en is echt oud, mooi en gezellig!

Iets anders, de Rheingold gaat deze winter naar Zwitserland, zaterdag 19 februari heen, terug zaterdag 26 februari 2011. Originele Rheingold-Aussichtswagen rijdt mee, doe er je voordeel mee zo vaak krijg je de kans niet om in dit historische voertuig met 200 km per uur door Duitsland te crossen :).

Rheingold nl beter Rheingold de

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85564576
Jeeee wat een verhaal zeg _O_ Nou, ik ben ook weer thuis dus. Vanmiddag of vanavond kom ik ook wel met een verhaaltje, al zal hethier schril bij afsteken :@ Ter indicatie: Ik heb in totaal 3357 km gereden met de trein (en 5 km met een bus, 4 km met een tram en 0,3 km met een kabelbaantje)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:10:26 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85564821
Halloo. Ben nu in Enschede, en ga nog Hengelo, Oldenzaal zutphen, apeldoorn, a mersfoort, ede-wageningen rhenen, tiel gelderma,sen, dordrecht en zwijndrecht.
pi_85565664
oke :)
pi_85566703
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef bork het volgende:
Iets anders, de Rheingold gaat deze winter naar Zwitserland, zaterdag 19 februari heen, terug zaterdag 26 februari 2011. Originele Rheingold-Aussichtswagen rijdt mee, doe er je voordeel mee zo vaak krijg je de kans niet om in dit historische voertuig met 200 km per uur door Duitsland te crossen :).
Heel vet! Begint ´ie ook in Hoek van Holland Haven? :D
pi_85571106
Interessant wel, ik kan er weinig over vinden. Rheingold.de is een site over een advertentiekrantje :') Maar als Bork gelijk heeft, en daar gaan we maar even van uit, wat gaat dat dan wel kosten?? Dat is vast niet te betalen voor ordinary mortals, aangezien ze die trein ook wel vol krijgen met dikke nostalgische Duitsers die er grif een paar duizend voor lappen (als je ziet hoe dat in Engeland gaat bijvoorbeeld...)
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:55:02 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85572688
Zie Treinreiswinkel voor tarieven e.d.
pi_85573129
Het T-woord :|W
pi_85573282
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Het T-woord :|W
Volgende pagina even fotoverslagje van treinreis? c_/
pi_85573803
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgende pagina even fotoverslagje van treinreis? c_/
Nu niet echt zin in eigenlijk. Misschien vanavond, of een ander keertje deze week. Bordjescollage is sowieso VEEL werk: 229 nieuwe gemaakt :9
pi_85576214
Ik had een paar vraagjes over de ICE omdat ik van de NS Hispeed site niet veel wijzer wordt :@

We gaan morgen met de ICE van Arnhem naar Düsseldorf Vliegveld. (Eerste dag na de buitendienststelling).
De NS Hispeed site zegt overstappen: 1, maar geeft vervolgens alleen aan Arnhem - Duesseldorf Hbf. Kun je hier gewoon in de trein blijven zitten dus :?

En op de geprintte tickets staat in het Nederlands Arnhem - Duesseldorf Hbf, in het Duits Emmerich(GR) - Duesseldorf. Ligt het vliegveld op dit traject of moet je daarvoor overstappen in Düsseldorf?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_85576377
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:02 schreef Cerbie het volgende:
We gaan morgen met de ICE van Arnhem naar Düsseldorf Vliegveld. (Eerste dag na de buitendienststelling).
De NS Hispeed site zegt overstappen: 1, maar geeft vervolgens alleen aan Arnhem - Duesseldorf Hbf. Kun je hier gewoon in de trein blijven zitten dus :?

En op de geprintte tickets staat in het Nederlands Arnhem - Duesseldorf Hbf, in het Duits Emmerich(GR) - Duesseldorf. Ligt het vliegveld op dit traject of moet je daarvoor overstappen in Düsseldorf?
Nee, je dient over te stappen op Düsseldorf Hbf. Het ligt ook niet op dezelfde lijn.

Je ticket naar Düsseldorf Hbf is ook geldig in een trein naar Düsseldorf Flughafen.
pi_85576621
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen :)

Dat wordt wel een krappe overstap op de terugweg. Dan landen we om 14:05 op het vliegveld en om 15:14 vertrekt onze ICE vanaf Düsseldorf Hbf. Kun je dan een trein later pakken als je de aansluiting mist of heb je dan een probleem? :P
pi_85576676
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dat wordt wel een krappe overstap op de terugweg. Dan landen we om 14:05 op het vliegveld en om 15:14 vertrekt onze ICE vanaf Düsseldorf Hbf. Kun je dan een trein later pakken als je de aansluiting mist of heb je dan een probleem? :P
Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt. :P
pi_85576784
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt. :P
Er staan een trein-, rijtuig- en zitplaatsnummer op. Ben bang van wel dus :P
Maar zie net dat het een ritje van 10 minuten is van station naar station, dat moet te doen zijn. Bedankt :)

Wel lekkere informatievoorziening van de NS zo.
pi_85576827
Goeie reis. :P
pi_85576881
Topkapi in isranbul is trouwens maar 20 lire per persoon (E10), maar dat is het geld echt waard.

Ik loop nu door Istanbul rond, echt een prachtige stad. Morgen heb ik een dagje "vrij" en mag ik van m'n reisgenoot achter de hobby aan. Hier nog mensen interesse in foto's van een tramlijn die 200.000 mensen per dag vervoert met 60 meter lange trams door het ode stadscentrum, en een 38 kilometer lange buslijn die tussen 2 rijbanen van een snelweg ligt, wordt gereden met extra lange bussen met een frequentie van ongeveer elke 25 seconde en dagelijks 600.000 mensen vervoert? Dat is pas massatransport, de NS vervoert in heel Nederland met alle lijnen het dubbele...
pi_85576917
quote:
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen :)
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.

Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2010 18:24:57 ]
pi_85576995
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Topkapi in isranbul is trouwens maar 20 lire per persoon (E10), maar dat is het geld echt waard.
Dat is maar voor de helft ervan. Wil je de andere helft ook zien, dan moet je nog eens 20 lira betalen.
pi_85578193
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.

Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.
Die euro kan ik wel missen, maar de ticket is inclusief plaatsnummer en alles tot Hbf. En we hebben ruim de tijd, vertrekken om 15:30 in Arnhem en vliegen om 20:00

Was het goedkoopst en ze zijn nogal eens een (half) uur te laat in Arnhem :P

edit; Skytrain ziet er wel :9~ uit
pi_85580066
quote:
Ik zou in Duisburg Hbf overstappen trouwens. Düsseldorf Hbf ligt namelijk voorbij Düsseldorf Flughafen. Tenzij je echt naar Düsseldorf Flughafen TERMINAL wilt, dat is een ander station. Dan moet je door naar D Hbf en dan met S-Bahn lijn 11 naar Flughafen TERMINAL.

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ja, wat Igen al zei dus :)
pi_85580275
Op de heenweg hebben we tijd zat (teveel eigenlijk), dan nemen we denk ik maar de trein naar Düsseldorf om daar de S11 metro naar Düsseldorf Flughafen Terminal C te nemen, scheelt een overstap en je bent meteen in de terminal. Hebben we ook meteen beide routes gezien.

Dan nemen we op de terugweg dus de skytrain naar Düsseldorf Airport Trainstation, vanaf daar de trein naar Duisburg en in Duisburg stappen we op de ICE waar we een reservering voor hebben omdat we zo wat meer tijd hebben om de trein te halen.

Bedankt voor het advies :)
pi_85580353
Good luck :)

Namens Fok!Railways HiSpeed :P
pi_85580496
Zal kijken of ik wat foto's kan maken :P

Ook voor Dus Int. Airport <--> Duisburg hoeven we dus geen kaartje te kopen omdat dat op het traject Arnhem-Dusseldorf Hbf ligt dus?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 augustus 2010 @ 20:14:42 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85580568
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Good luck :)

Namens FOK!Railways HiSpeed :P
Zo'n bedrijf zal het ongetwijfeld beter gaan doen dan die NS-dochter
Altijd onderweg naar het avontuur