Wat lijkt het me toch een prachtig selling point van de OV-Chipkaart, als ze aan de hand van je toch wel van seconde tot seconde bekende reisgegevens automatisch je vergoeding zouden bijboeken zodra je met je OV-Chipkaart een half uur vertraging zou oplopen. Technisch moet dat geen enkel probleem zijn. Kan heel die papierwinkel ook overboordquote:Op woensdag 25 augustus 2010 06:03 schreef greavy het volgende:
Je moet de klantenservice bellen, en vragen om een GtbV formulier voor de OV-Chipkaart. Die krijg je dan opgestuurd, en kan je invullen.
Jup.quote:
Jij houdt toch de hele dag de AV bij van een grote hoeveelheid stations om te kijken waar je nu weer fictief hebt gereisd met vertraging?quote:
Ziggy in z'n probation waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Heb die dag trouwens ook nog 40 minuten voor station Groningen moeten wachten. Door een wisselstoring kon de trein het station niet binnenrijden. Uiteindelijk hebben ze handmatig wat wissels omgekrukt zodat ook de laatste honderden meters naar het perron afgelegd konden worden.
Nooit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien willen mensen dan wel echt "om"
Nope. het was enkele jaren geleden en toen was ziggy geen trdl, maar gewoon forensquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziggy in z'n probation waarschijnlijk
Dat zou ik wel best kansloos vinden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jij houdt toch de hele dag de AV bij van een grote hoeveelheid stations om te kijken waar je nu weer fictief hebt gereisd met vertraging?
Normaal niet ik bewijsstukken daarom altijd vast, maar dat mag van NS ook niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb 1 keer wat geclaimd, maar toen kreeg ik een brief dat ik m'n kaartje niet had meegestuurd terwijl ik dat nou juist WEL gedaan had
Daar heb ik dus echt nog nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb 1 keer wat geclaimd, maar toen kreeg ik een brief dat ik m'n kaartje niet had meegestuurd terwijl ik dat nou juist WEL gedaan had
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo'n CF1 stoel lijkt me best geil voor in mn nieuwe huis
Ja, schofterig is het.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef King_of_Kool het volgende:
Moet je kijken hoe zonde: Veiling van oude Amsterdamse trams
Het Amsterdams openbaar vervoer museum is failliet gegaan en nu worden al deze mooie antieke trams op de veiling gezet.
Met je krokodillentranen. Waar was je toen het museum nog open was? Toen ging je geld er ook niet heen, wel?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:06 schreef King_of_Kool het volgende:
Moet je kijken hoe zonde: Veiling van oude Amsterdamse trams
Het Amsterdams openbaar vervoer museum is failliet gegaan en nu worden al deze mooie antieke trams op de veiling gezet.
Omdat er ook mensen zijn met een verstand groter dan dat van een pinda.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap niet waarom al dat soort meuk bewaart moet blijven. Kost alleen maar geld.
Ah, mijn mening maakt mij uiteraard weer direct dom.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn met een verstand groter dan dat van een pinda.
Nee, jouw mening niet, maar je kortzichtigheid wel. Oh, en je d/t-fouten werken ook niet in je voordeel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, mijn mening maakt mij uiteraard weer direct dom.
Er is geen positieve kosten/batenanalyse te maken bij dit soort dingen als het gaat om de financiële kant. Gelukkig heb je ook nog de culturele kant. En die zegt dat het wèl belangrijk is om oude meuk te bewaren.quote:Ik vind de kosten-baten bij dit soort projecten te negatief. Voor spoor heb je in Utrecht een prima museum. Wil je voor de rest dingen bewaren, dan zal dat imo vooral uit eigen zak moeten komen.
Alleen de onderstellen zijn va PCC's. Die bekijk ik niet dagelijks.quote:Overigens kan je ook gewoon naar Den Haag gaan, daar rijden nog dagelijks genoeg antieke trams.
Dat moet je zelf weten, ik trek daar wel conclusies uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:20 schreef Ascendancy het volgende:
Oh en dt fouten en dergelijke kunnen me op een forum aan me reet roesten,
Ik vrees van niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:39 schreef Socios het volgende:
Eeuwig zonde als er geen Koploper in originele vorm wordt behouden. Hopelijk houden ze wat interieur achter de hand zodat nadat ICM ´helemaal op´ is een trein in originele vorm hersteld kan worden.
Daar gaat het wel om.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef King_of_Kool het volgende:
Maar daar gaat het niet om. Zulke trams horen thuis in een museum waar ze onderhouden worden. Niet bij iemand in de achtertuin.
Als ik naar eerdere nieuwsberichten kijk dan lijkt het alsof het probleem juist was dat ze nergens een plek konden vinden om het museum te vestigen. En dus ook nul inkomsten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om.
Als mensen die dat vinden, zoals jij, ook daadwerkelijk de daad bij het woord zouden voegen en dat museum daadwerkelijk zouden gaan bezoeken, dan leverde dat geld op waarmee die dingen inderdaad bewaard hadden kunnen blijven. Maar zo groot is de behoefte blijkbaar niet.
Volgens mij wilden ze eerst in de voormalige tramremise in West gaan zitten. Het stadsdeel heeft daar andere hoogmoedige plannen voor die maar niet willen lukken en alsmaar vertraging oplopen. Maar het stadsdeel was blijkbaar zo overtuigd van zichzelf dat ze zelfs niet eens tijdelijk het trammuseum daar wilden hebben. Met als resultaat dat nu het trammuseum failliet is en de voormalige tramremise al jarenlang leeg staat. en ook nog wel even zal blijven staan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, dan is het een kein beetje een ander verhaal, maar nog steeds geldt dan dat de behoefte kennelijk niet groot genoeg was, vind ik. Al gaat dat dan natuurlijk niet over die ene user persoonlijk, maar de behoefte van de maatschappij als geheel.
Phoe, ik heb mij nog nooit ingecheckt. Ik ben gister dan naar Rotterdam geweest maar niemand zei er wat van. Maar ik twijfel toch...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:29 schreef James1988 het volgende:
Geen idee, wat krijg je te zien als je probeert in te checken? En is dat niet toevallig het tijdelijk reisproduct dat iedereen had voordat het definitieve reisproduct erop stond?
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien weten jullie het hier:
[ afbeelding ]
Is mijn OV nog geldig? Aangezien er staat dat het niet meer geldig is.
Maar daarachter staat dat het product nog geldig is tot eind 2012?
Bedanktquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.
Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
hmm.. okejquote:Tussen Nunspeet en Putten rijden geen treinen door het onschadelijk maken van een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
Er rijden stopbussen tussen Putten en Nunspeet.
Er staat nu op de AV van Putten dat er een NSBtrein naar Nunspeet gaatquote:
Internationale trein naar Brusselquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:40 schreef Fixers het volgende:
Ik krijg net als tip om Edinburgh te bezoeken. Is dat treinenderwijs een beetje te doen of vlieg ik beter? Ik zou dan ook nog iemand op sleeptouw hebben die het liefst zo stressarm mogelijk reist.
Ik zal het TanteFix maar eens vragen. Die werkt voor die club.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim aan deze kant van de dampkring. Altijd al zo geweest.
Waarschijnlijk weet alleen IdéFix het antwoord...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zal het TanteFix maar eens vragen. Die werkt voor die club.
Je moet sowieso bij voorkeur een beneluxtrein eerder pakken. Dus dat is +1 uur.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:51 schreef Fixers het volgende:
Prijs geeft Bahn.de niet. Maar ze weten me wel te vertellen dat ik met de trein het milieu in totaal 130kg co2 zal besparen als ik de trein pak ipv het vliegtuig. 10,5 uur is best lang in de trein zitten. Vliegen is anderhalf uur + 1 uur incheck + 2 uur reizen naar schiphol + 1 uur vertragingsmarge. Is ook al 5,5 uur.
Ik zal het wel even fixen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:05 schreef Duvel het volgende:
Waarschijnlijk weet alleen IdéFix het antwoord...
Ik vind het altijd wel mooi als ik weer eens een geweldige Europa-Spezial via Deutsche Bahn heb weten te produceren waar conducteurs altijd weer iets langer na moeten kijken of de aangegeven route wel klopt etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:06 schreef Ascendancy het volgende:
Je moet sowieso bij voorkeur een beneluxtrein eerder pakken. Dus dat is +1 uur.
En ja, het is werkelijk ongelofelijk hoe moeilijk het zonder interrail is om internationaal verder te reizen dan met de vaststaande bestemmingen van de huidige treinen.
Sowieso is het dan zelfs lastig, want je komt om in de verschillende kaartjes en dergelijke. En ook wanneer je boekt enzo. Doe mij maar 1 plat praktisch tarief.
Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.
Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Ach, met vliegtuigen net zo. Maar net wanneer je boekt via welke maatschappij/ tussenpersoon etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim aan deze kant van de dampkring. Altijd al zo geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |