Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland. En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelenquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland.
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:
En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
De rest:
[ link | afbeelding ]
Iets van 10 minuten later kwam de volgende, de trein uit Moskou. Deze kwam wat bruusk binnenrijden, dus hier een verneukte foto door de scantechniek van de HTC die bewegende beelden vervormt.
[ link | afbeelding ]
Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Overnemen van foto's is toegestaan, uiteraard met bronvermelding.
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
Ja, klopt, maar ik weet dus niet hoe het uiteindelijk uitgevoerd gaat worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelenLijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.
Venlo is gebouwd toen ProRail nog niet bestond. Dus nee, Venlo geeft technisch geen problemen.quote:Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
Oh tuurlijk, ik zit niet op te letten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraardquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..quote:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Zojuist met Sneltrein 37360 (Vertrek 15.53u) van Groningen naar Leeuwarden gegaan. Ging prima. Alleen even moeten wachten te Veenwouden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Straks (van twee tot tien) mijn eerste echte dienst als trdl. Blijf maar uit de buurt van Groningen, die eerste zelfstandige diensten zijn berucht.
Welke Sneltrein had je? Ik die van 10.59u uit Leeuwarden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben er al
Je collega zorgde er vanochtend voor dat een sneltrein uit Leeuwarden een minuut te vroeg aan het perron stond
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Oh okee, bij die ouwe krengen is dat blijkbaar niet ingebouwd dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Duvel het volgende:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
Dat zou kunnen, maar misschien is het dan inderdaad iets wat in de loc zelf geregeld wordt en zoals Duvel al zei, een 1200 zal dus moeten optrekken zoals een 1200 dat 40 jaar geleden ook al deed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?
De 1600/1700 hoeven in feiten niet te doen, het schijnt een oude gewoonte te zijn. Wanneer gaat DB met een multispanning loc dat treintje naar berlijn rijden zou een stuk makkelijker zijnquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:19 schreef De_Hertog het volgende:
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
Voor wie hem niet kent: http://langsderails.nl/scans/metro-krant/metro_20060914.JPGquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Duvel het volgende:
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
Met binnenrijden niet persé, als het ding gewoon het station binnenrolt is dat niet nodig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Bijna 60 zelfs.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar wat een locs, die 1200. Ze zijn al bijna 50 jaar en ze rijden die-hard door.
Mooi mazzel mee danquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:33 schreef greavy het volgende:
JOEPIIEEE!
[..]
Gelukkig is tie boven water.
Voor een kwartiertje vertraging?quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
formuliertje schrijven, eurootjes vangen
Een half uur als het een aansluiting in Den Bosch betreftquote:
Werkzaamheden? Neen, dit is gevolg van slechte planning. Sinds afgelopen zaterdag is spoor 11 buiten dienst, en NS heeft wel een aangepast dienstregeling bedacht waarmee bijna alle treinen van het normale spoor kunnen vertrekken, maar dat geldt pas vanaf 6 september. Dus we krijgen nu eerst twee weken chaos.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht de trein naar Eindhoven nemen van 18.22. I.v.m. de werkzaamheden aldaar vertrekt deze niet van spoor 15, maar spoor 18b.
Ah ja, dat vond ik al zo gek! Want per 6 september wordt in de IC's tussen Den Haag/Rotterdam en Leeuwarden/Groningen gesneden omdat er niet voldoende perroncapaciteit was in Utrecht. Dat gaat lekker dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Werkzaamheden? Neen, dit is gevolg van slechte planning. Sinds afgelopen zaterdag is spoor 11 buiten dienst, en NS heeft wel een aangepast dienstregeling bedacht waarmee bijna alle treinen van het normale spoor kunnen vertrekken, maar dat geldt pas vanaf 6 september. Dus we krijgen nu eerst twee weken chaos.
Het schijnt dat de gele vertrekstaten momenteel geen sporen aangeven, en het dus grotendeels via de omroep gaat, of de CTA's en AV schermen in de hal. Dit komt omdat 11 buiten gebruik is, en er nog geen 'nieuw' plan is. Vanaf 6 september schijnt het weer beter te worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
Mooi prutswerk weer van ProRail. Ik wilde vanaf Utrecht [...]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat de 12755 geen IC naar Enschede is maar naar Leeuwardenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Vb: trein 12755 (IC Rotterdam - Enschede) en trein 1755 (IC Den Haag - Enschede) rijden los van elkaar. Ze stonden beide op 12AB gepland, terwijl 1755 in dat geval pas binnen kan komen als 12755 al vertrokken is.
Dat gaat helaas niet op: 4 treinen per uur tussen 's-Hertogenbosch en Breda.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een half uur als het een aansluiting in Den Bosch betreft
Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburgquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:35 schreef Socios het volgende:
Leuke foto´s! Hoe is het afgelopen met dat ´kapotte´ treintje? Hoe verder gegaan?
Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan hier de gaarste trein van de hele vakantie, een enkelbaks dieseltreinstel van een mij onbekend type (BR 127?). De enige trein die het onderweg ook gewoon opgaf
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:03 schreef ReisT het volgende:
Van de week zat ik in de kortste internationale trein (DK-DE) die ik ooit heb gezien:
[ afbeelding ]
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, allebei even "betrouwbaar", etc.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.
Dit was er ook zo een (die het onderweg niet opgaf):
[..]
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburg
Nee ik had een middenrijtuig. Met heerlijk zachte stoelenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef Igen het volgende:
Die TER-trein, heb jij daar in het stuurstandrijtuig gezeten? Waren die van binnen wel een beetje in een fatsoenlijke toestand? Ik ben toevallig daar onlangs ook geweest, maar dan in een middenwagon, en dat was echt versleten troep, met vieze en kapotgesneden zittingen enzo. Zonde!
Ongeveer de zelfde fabrikant ook. Broertje dus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dagquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Begin nog even over de betrouwbaarheid andersquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:04 schreef De_Hertog het volgende:
De Höllentalbahn is ook een best leuk ritje trouwens, ben je verder nog die kant op geweest? Mooie rit door die kloof en over een oud viaduct, naar het hoogste station van Duitsland.
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.
Ah op die manier. Ik vind het een mooie regio, Kaisersstuhl en Freiburg, maar dat laatste stukje vond ik wat minder de moeite waardquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dag![]()
The relevant portion of the network is shown in the exhibit:
[ afbeelding ]
O ja, dat was ik nog vergeten. Zal het even aanpassen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Begin nog even over de betrouwbaarheid anders
Ja, gemistquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.
Dit bordje bedoelde je?
[ afbeelding ]
Ja klopt, maar ik bedoelde dat die spoorlijnen twee verschillende namen hadden maar er wel een trein over beide rijdt. In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopenquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, gemistErg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Nee dat bleek zaterdag welquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef De_Hertog het volgende:
In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopen
Mittenwald lag op 800 geloof ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, gemistErg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Nog leuker is de museumspoorbaan daar in de buurt, de Sauschwanzlebahn. Ze moesten een spoorlijn aanleggen richting de Rijn en wilden niet door Zwitserland (Schaffhausen). Dat zorgde voor een aantal erg creatieve oplossingen zoals een volledige keertunnel (vandaar de naam) en een paar viaducten. En nu rijdt er een stoomtrein over. Prachtige rit was dat. Moet eigenlijk weer eens terug gaanquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat bleek zaterdag welik ben eerst vanuit Freiburg vertrokken naar Neustadt (ieder half uur rijdt er een trein FR - Titisee, die om beurten doorrijdt naar Seebrugg en naar Neustadt). Van daar verder door hetzelfde terrein naar Donaueschingen, bleek niet eens geëlectrificeerd te zijn
BR218 met 3 N-wagen en lekker van-je-hotsie-knotsie-knetter
![]()
Die heb ik dan weer gemist. Altijd goed om een reden te hebben om terug te gaan. Zeker naar die regioquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Hochrheinbahn moet ik ook nogeens doen ja. Heb wel gekeken naar de Sauschwänzle, maar heb toch voor deze keer gekozen voor de Kandertalbahn. Weet niet meer waarom precies. Maar ik ga graag naar Konstanz, zit eigenlijk te spelen met het idee om in oktober nogeens 4 of 5 dagen die kant op te gaan. Nog zat te doen daar iig
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nogquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:29 schreef De_Hertog het volgende:
Hadden ze in Endingen trouwens nog steeds dat depot? Ziet er kleiner uit op de foto, maar ja, ik was jonger toen..
Zeker jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:27 schreef bork het volgende:
fijn om te zien dat je het allemaal weer kan doen.
Leuk, volgens mij heb ik die ook nog gezien...quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nog![]()
Daar heb ik nog ergens een foto van online staan, alleen is die site nu dood.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:27 schreef dennistd het volgende:
Overigens is dit het hoogstgelegen station aan een normaalsporige lijn, de Brocken (1100m) is namelijk nog een stuk hoger.
Misschien i.v.m. de voorbije buitendienststelling van Arnhem?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch voor een charme offensief bij de NS? Op Den Bosch wordt er nu weer eens gratis koffie verstrekt "ter compensatie van het ongemak". Maar welk ongemak dat nu is? Er is volgens mij niets noemenswaardigs gaande, behalve eenvoudige kleine vertraginkjes en wat spoorwijzigingen op Utrecht CS.
Niet echt iets bijzonders bij Den Bosch. Er was wel een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Best. Is nu alweer verholpen, dus daar zal het wel door komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef Fixers het volgende:
Wat is dat toch voor een charme offensief bij de NS? Op Den Bosch wordt er nu weer eens gratis koffie verstrekt "ter compensatie van het ongemak". Maar welk ongemak dat nu is? Er is volgens mij niets noemenswaardigs gaande, behalve eenvoudige kleine vertraginkjes en wat spoorwijzigingen op Utrecht CS.
Edit: O.K. iets meer dan kleine vertraginkjes. De IC naar amsterdam heeft nu al een +10 opgelopen. Maar dat is nog steeds niet bijzonder te noemen.
Zou wel voor het eerst zijn dat je daar koffie voor krijgt andersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet echt iets bijzonders bij Den Bosch. Er was wel een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Best. Is nu alweer verholpen, dus daar zal het wel door komen.
15 juli was ik er:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar heb ik nog ergens een foto van online staan, alleen is die site nu dood.
Op de koffie bij Bombardier?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik nog 2 reisdagen over op mijn Interrail Flexipas, dus ik zit komend weekend in de buurt van Kassel
Dit is de beste oplossing. Je moet wel in Venlo ook een Zusatzticket kopen voor het stukje over de grens, maar je hoeft er in Kaldenkirchen niet meer uit want het NRWticket kan je ook in Venlo kopen. Good luck.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef greavy het volgende:
Morgen MOET ik naar Wuppertal Hbf om mijn koffer op te halen. Ben dan nog vrij met school
Ik heb meerdere mogelijkheden:
* De veels te dure ICE naar Duisburg Hbf en dan verder
* AH kaartje tot Venlo Grens, en vanaf daar een SchönerTagTicket NRW. -> Is deze in Venlo te kopen?
* AH kaartje tot Venlo Grens, een kaartje Venlo Grens - Kaldenkirchen en dan SchönertagTicket NRW
Of heeft een ander een betere oplossing voor mij?
Zo heet dat kaartje gewoon. Kost ¤ 2,10. Heb je nodig als je bijvoorbeeld een hond mee wil nemen, of een klein stukje over de grens wilt waar je NRW-ticket nog niet geldig is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef greavy het volgende:
Oke, bedankt. Een Zusatzticket, wat houdt dat in?
Je kan wel met je NRW-ticket door naar de Drakenrots maar daar ging je al naar toe met speciale rit of zo?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:28 schreef greavy het volgende:
Dank! Dan weet ik voldoende.
En ja, jammer van die Schwewebahn dan. Wegens school is later niet mogelijk. Anders had ik die Schwewebahn er wel bij gedaan denk ik zo.
EUR 67,80.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:11 schreef greavy het volgende:
Weet je hoe fucking DUUR de ICE is als ik morgen wil gaan?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha! Ik ken één iemand die een VIRM wél leuk vindt...
[ afbeelding ]
Mwoah. Hij houdt niet zo van GTW's.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:20 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Baby´s vinden het zelfs leuk als ze plaatsnemen in het meest krotte treintje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |