Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelenquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland.
Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Duvel het volgende:
En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
De rest:
[ link | afbeelding ]
Iets van 10 minuten later kwam de volgende, de trein uit Moskou. Deze kwam wat bruusk binnenrijden, dus hier een verneukte foto door de scantechniek van de HTC die bewegende beelden vervormt.
[ link | afbeelding ]
Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Overnemen van foto's is toegestaan, uiteraard met bronvermelding.
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's, waarom werden deze treinen vandaag getrokken door deze locs?
Ja, klopt, maar ik weet dus niet hoe het uiteindelijk uitgevoerd gaat worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die hoeven in beide gevallen maar één keer om te schakelenLijkt me gewoon vreemd dat het gevolg van een oplossing voor het "dubbel omschakelen" voor het ene deel van het treinverkeer juist weer datzelfde probleem zou introduceren voor een ander deel.
Venlo is gebouwd toen ProRail nog niet bestond. Dus nee, Venlo geeft technisch geen problemen.quote:Geeft dat dan zo veel problemen in Venlo?
Oh tuurlijk, ik zit niet op te letten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat iemand vergeten was dat Arnhem vanaf vandaag weer open is, en de eigenlijke locs voor deze treinen naar Venlo stuurde i.p.v. Emmerich.
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraardquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
Door de snelheid kwam ie achter de ES-las tot stilstand, waardoor het groene sein direct afviel naar rood. Ziet er raar uit, maar seintechnisch niets raars.
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dubbele panto's zien er raarder uit. Waarom is dat? Dan bedoel ik niet het tweebenige aspect ervan uiteraard
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..quote:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Zojuist met Sneltrein 37360 (Vertrek 15.53u) van Groningen naar Leeuwarden gegaan. Ging prima. Alleen even moeten wachten te Veenwouden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Straks (van twee tot tien) mijn eerste echte dienst als trdl. Blijf maar uit de buurt van Groningen, die eerste zelfstandige diensten zijn berucht.
Welke Sneltrein had je? Ik die van 10.59u uit Leeuwarden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben er al
Je collega zorgde er vanochtend voor dat een sneltrein uit Leeuwarden een minuut te vroeg aan het perron stond
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
Noch het voltage, noch het ontwerp van bovenleidingen is erg veel veranderd de laatste paar decennia..
Oh okee, bij die ouwe krengen is dat blijkbaar niet ingebouwd dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Duvel het volgende:
Maar de aandrijving van een trein wel, dus bij moderne e-locs is het niet nodig, bij een 1200 wel.
Dat zou kunnen, maar misschien is het dan inderdaad iets wat in de loc zelf geregeld wordt en zoals Duvel al zei, een 1200 zal dus moeten optrekken zoals een 1200 dat 40 jaar geleden ook al deed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees weleens wat over dat je dat kan opvangen met vermogens-electronica en zo?
De 1600/1700 hoeven in feiten niet te doen, het schijnt een oude gewoonte te zijn. Wanneer gaat DB met een multispanning loc dat treintje naar berlijn rijden zou een stuk makkelijker zijnquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:19 schreef De_Hertog het volgende:
16/17/1800 heeft dat ook nog niet eens ingebouwd denk ik trouwens, want ik heb nog foto's van een 1600 met beide pantografen omhoog.
Voor wie hem niet kent: http://langsderails.nl/scans/metro-krant/metro_20060914.JPGquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Duvel het volgende:
De machinist op de eerste trein met 1200 vandaag was volgens mij trouwens Laurens Pit. U allen bekend, natuurlijk.
Met binnenrijden niet persé, als het ding gewoon het station binnenrolt is dat niet nodig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat doen elocs toch altijd bij het binnenrijden/verlaten van een station, zodat niet alle stroom voor (relatief) lange tijd over één punt loopt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |