Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijnquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:12 schreef Cerbie het volgende:
Zal kijken of ik wat foto's kan maken
Ook voor Dus Int. Airport <--> Duisburg hoeven we dus geen kaartje te kopen omdat dat op het traject Arnhem-Dusseldorf Hbf ligt dus?
Vanaf Enschede, of is dat nu DB regio? Klopt trouwens dat die harem 15 TL meer kost, maar je bent een cultuurbarbaar als je je lira's daarvoor niet wil uitgeven.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Topkapi was het inderdaad wel waard ja
Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam
Enschede - Glanerbrug, als onderdeel van 2 concessies naar Gronau en verder Duitsland in. Maar niet zo lang meer. Per komende Fahrplanwechsel (december 2010) gaan die beide concessies naar DB Regio dacht ik. Nu rijdt PEG Enschede - Dortmund en DB Regio Enschede - Münster.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijn
Nee.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
nou nou, petje af hoor. Gaan mensen voor jou ook op de knieën als je gewoon doet waar je voor betaald wordt?
Sorry?quote:Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?
Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt?
Ik ben bèta. Mijn antwoord zou "ja" zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt?
Wat niet wil zeggen dat je meteen je hoofd in hun reet hoeft te douwen als het bij wijze van toeval een keer niet in het honderd loopt.quote:Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Tot nu toe heeft alleen Fles langdurig in het ziekenhuis gelegen, dus met dat afschieten valt het wel mee.quote:En fles: Op al je vragen aan olyfes2: Je schiet mensen af, je wekt de suggestie van schreewen en je komt zeker niet met oplossingen. Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.quote:Halloo. Ben nu in Enschede, en ga nog Hengelo, Oldenzaal zutphen, apeldoorn, a mersfoort, ede-wageningen rhenen, tiel gelderma,sen, dordrecht en zwijndrecht.
Tuurlijk johquote:Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen
Ik denk dat complimentjes wel degelijk iets toevoegen af en toe.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:43 schreef Duvel het volgende:
Verder ben ik onbescheiden van mening dat posts als:
[..]
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vanmiddag eens in Arnhem ga kijken wat er van geworden is, nu er vandaag voor de eerste keer sinds end juli weer treinen naartoe rijden
Ik kan niet beoordelen of het in andere reeksen allemaal kusje kroel is, maar hier heeft bijvoorbeeld greavy soms zo'n bord voor z'n kop dat je er niet aan ontkomt de pneumatische hamer in te zetten. Treurig? Ja. Nodig? Helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het kan hier imo allemaal best wat aardiger tegen elkaar. Iets wat in veel reeksentopics wel gewoon gebeurt.
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeldquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).
Inderdaad. Volgens mij is er in Europa maar één spoorwegbedrijf dat het wellicht iets beter doet, de SBB, maar als je dan ziet hoe veel je daar betaalt* dan denk ik dat wij in NL heel tevreden mogen zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Wees blij dat het niet zo is als in Japan. Dan had je ook een werkcultuur die je niet zou willen.
Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Ja, er is één nieuwe overkapping klaar als het goed is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeldik bekijk wel wat er vanaf het perron te zien is. Hopelijk is er een overkapping klaar?
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL:
Ik heb er wel 1 maar die willen jullie vast niet horen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar dat dit nu weer gebeurt trouwens. Eind juni heb ik met de CNL terug uit Praag in Venlo ook een uur op een loc staan wachten. Je zou daar toch wat van geleerd kunnen hebben.
En nee, het spijt me. Geen constructieve oplossing van mijOf je moet "Zorg dat er genoeg locs op de juiste plaatsen staan" een constructieve oplossing willen noemen
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL: de locs zijn naar Venlo gestuurd terwijl de treinen gewoon weer via Emmerich komen. EETC heeft nu zelf twee 1200-locs naar Emmerich gestuurd.
Zou zo'n machinist van te voren weten wat voor trein hij moet gaan ophalen? Kan me best voorstellen van niet namelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:26 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik mij wel afvraag. Denkt zo'n machinist niet van huh, dit klopt toch niet?
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarktquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?
Ik denk twee treinen met beiden één locquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?
Ohja, het zijn Railion-loc, mijn foutquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?
Ja zeg, dan heb ik drie camera's thuis liggen. Verder is het in Utrecht kutweer.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarkt
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?quote:Op het traject ten oosten van Zevenaar worden ook het spanningssysteem (25 kV) en het beveiligingsysteem (ERTMS) aan de Betuweroute aangepast. Die systemen zijn voor 2015 klaar, aldus Eurlings.
Ga maar uit van het eerste.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemenquote:
Ze komen er aan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemen
Leukquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera.
Vetquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera.
Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Mwah, de laatste paar heb ik met een opgevoerde sensor gemaakt (+2 EV), en dat ziet er gelijk wat beter uit, vind ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
Kleuren vallen trouwens nog wel mee, voor een telefooncamera, met dit donkere weer.. Toch?
Maar, als je nadenkt, bedenk je je toch ook dat er veel meer treinen van de Betuweroute naar Duitsland rijden dan van Arnhem naar Duitsland. En je weet niet half wat voor troep je je op de hals haalt als je 15 kV in Nederland aanlegt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |