3quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:35 schreef Duvel het volgende:
Uit.
Ff naar FB.
Maar mijn vraag was dus: reden er vandaag twee of drie stellen Plan T richting Amsterdam?
Damn, daar had ik wel een foto van willen maken...quote:
Ik word niet vrolijk van dat uitzwaaien.quote:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
http://somda.nl/forum/8828/Wijzigingsblad+6+september+2010/
Er gaat weer standaard ICM(m) in de 3600 rijden
Dat het maar vaak buiten jou tijden mag rijdenquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ochjee dan zal ik het helaas met ICRm moeten doenquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat het maar vaak buiten jou tijden mag rijden
't Lijkt mij dat de buitenkant eronder beschadigd was en er dus later een sticker overheen is geplakt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Socios, we hebben je nodig!
Wat je altijd al wilde weten...
Post 65.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Lijkt mij dat de buitenkant eronder beschadigd was en er dus later een sticker overheen is geplakt.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Meestal is alleen het beschadigde deel opnieuw geschilderd na uiteraard eerst de boel ontroest te hebben. Dit wordt ook wel stempelen genoemd.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Ja, nostalgie ftw.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Momenteel het beste tractiegeluid op het Nederlandse spoorwegnet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Ja, dat zeker. Waarom? Het is een mooi geluid, en het zijn tenminste nog wat echte treinen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject nietquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:52 schreef greavy het volgende:
En de ICE en Thalys tussen Aken - Keulen is ook vet. Toeslag vrij en dergelijke (sowieso bij InterRail)
Inderdaad.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:04 schreef Ascendancy het volgende:
En VIRM ook, maar daar zijn jullie het vast niet mee eens.
ICE niet. Thalys is zelfs reserveringsplicht en dat kost sowieso geld. En met de kosten die dat in Nederland met zich mee brengt, kan ik me niet voorstellen dat het daar gratis is.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet?
Van dezelfde paginaquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
ICE niet. Thalys is zelfs reserveringsplicht en dat kost sowieso geld. En met de kosten die dat in Nederland met zich mee brengt, kan ik me niet voorstellen dat het daar gratis is.
Toeslag voor internationale ICE-reizen van/naar Duitsland is ¤5,50 en toeslag voor Railjet tussen München en Budapest is ¤3,-. Volgens Interrailnet dan. 'k Vind sowieso het concept toeslag een beetje absurd als je een treinkaartje van 240 euro hebt, CityNightLine is zelfs ¤40.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
poeh dan vind ik 10 euro toeslag nog ermm krap langs het randje begroot
Jij denkt dat je dan de hele wereld krijgt of zo?quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toeslag voor internationale ICE-reizen van/naar Duitsland is ¤5,50 en toeslag voor Railjet tussen München en Budapest is ¤3,-. Volgens Interrailnet dan. 'k Vind sowieso het concept toeslag een beetje absurd als je een treinkaartje van 240 euro hebt, CityNightLine is zelfs ¤40.
Alle reden om maar gelijk een slaapplaats met douche gratis te eisen ook jaquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Binnenlandse ICE is sowieso gratis met interrail, dus daar betaal je niets extra's voor comfort
Nee dat ook weer niet.. 'k heb er ook weinig moeite mee om gewoon voor ICE of Railjet te betalen. Maar voor Thalys of Eurostar betaal je gewoon tientallen euro's, voor de Eurostar is de toeslag zelfs duurder dan wanneer je een gewoon enkeltje zou kopenquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij denkt dat je dan de hele wereld krijgt of zo?Voor hogesnelheidstreinen en slaaptreinen betaal je gewoon voor het extra comfort, zo raar is dat niet
Zou daar een idee achter zitten misschien? Ze hebben geen zin in stinkende zwerfjongeren die op badslippers heel Europa door crossen voor een scheet en drie knikkers. Niet in DIE trein tenminste. Wordt niet zo gewaardeerd door het publiek waar die treinen WEL voor bedoeld zijn, namelijk zakenreizigers. Die WEL dikke toeslag betalen om een beetje op stand vervoerd te wordenquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee dat ook weer niet.. 'k heb er ook weinig moeite mee om gewoon voor ICE of Railjet te betalen. Maar voor Thalys of Eurostar betaal je gewoon tientallen euro's, voor de Eurostar is de toeslag zelfs duurder dan wanneer je een gewoon enkeltje zou kopen.
Neuh, ik wandel gewoon de grens overquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
En als straks de benelux weg is, is de goedkoopste manier om met een interrail in België te komen waarschijnlijk via Duitsland
Omdat ze natuurlijk vooral gebruikt worden, door de interrailers, voor het mijlen trappenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
Maar waarom zijn binnenlandse hogesnelheidstreinen dan niet zo duur?
Daar rijd toch de plan V i.p.v. de plan T?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is idd jammer ja. Als men in dit tempo doorgaat, dan rijdt medio volgend jaar mat'64 alleen nog op Zwolle - Emmen
* Ofyles2 vindt de Plan T wel oké, alleen jammer dat deze voor geluidsoverlast zorgen. Zelf vindt hij de SGMm een hobbelend kutpaard...quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Ik durf er ¤ 5k op in te zetten dat de DM'90 de 30 jaar niet haalt, ¤ 3k als de laatste DM'90 voor 2034 wordt afgevoerd.quote:
Yep.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 03:05 schreef tho_Omas het volgende:
Hallo vrindelijke medespotters, moeten jullie zien wat ik vandaag weer heb gezien.
Vinden jullie niet dat de politie haar ogen sluit voor dit maatschappelijk échec?
Ik had het nagevraagd voor InterRail, en vertelden ze mij bij het loket dat je Aken - Keulen met Thalys zonder toeslag en reservering mag, enkel in wagen 28. Anders wel reserveren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet?
Nee. Op dit moment kan er behalve Reizen op Saldo, een Voordeelurenabonnement en een NS-jaarabonnement nog helemaal niks aan NS-formules op een OV-Chipkaart worden geladen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 06:52 schreef sk888er het volgende:
kan een maand traject worden geladen op een studenten ov chipkaart?
Geluidsoverlast? Wat is dat voor onzin? Die dingen denderen al 40 jaar door Nederland en nou zorgen ze ineens voor geluidsoverlast?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 02:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 vindt de Plan T wel oké, alleen jammer dat deze voor geluidsoverlast zorgen. Zelf vindt hij de SGMm een hobbelend kutpaard...
Ok dank jequote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee. Op dit moment kan er behalve Reizen op Saldo, een Voordeelurenabonnement en een NS-jaarabonnement nog helemaal niks aan NS-formules op een OV-Chipkaart worden geladen.
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:09 schreef Fixers het volgende:
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.
Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 02:28 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Daar rijd toch de plan V i.p.v. de plan T?
Inderdaad. 1 blik op het prijspeil in GB zegt al genoeg. En anders die herrie die die hobbelende kuttreinen daar makenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:09 schreef Fixers het volgende:
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.
Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
En het staat me bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat British Rail nog meer vertragingen heeft dan de NS.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad. 1 blik op het prijspeil in GB zegt al genoeg. En anders die herrie die die hobbelende kuttreinen daar maken
Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..quote:
Als je kijkt in de achterhoek en het noorden is de klant er wel op vooruit gegaan. Simpelweg omdat de nieuwe partijen vaak wel 2x in het uur rijdt waarbij de NS dat niet rendabel vond en dus niet deed.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Met Bingo aanboordquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)g+roze+trein+in.aspx
Roze trein? Welke bedoelen ze?
die ov chipkaart virm?
De oude THR toevallig?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:51 schreef Yreal het volgende:
Ik sta nu al een paar dagen te werken op een school in rijswijk, helemaal aan het begin van de stad, op het dak. En die zit dus vlak naast het spoor, is wel tof, kan ik de hele dag treintjes kijken
En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En het staat me bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat British Rail nog meer vertragingen heeft dan de NS.
Gaaf, ik hou dit topic in de gaten!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:32 schreef dennistd het volgende:
Gisteren met de Harzer SmallspurBahnen van Wernigerode naar de Brocken geweest, en vervolgens onderlangs via Stiege en Quedlinburg terug gegaan. Foto's volgen morgen!
Het is wel een prachtig station. Overigens is dat hele gebied enorm in ontwikkeling, zie onderstaand filmpje:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
En kings cross houden ze maar prachtig voor de eurostar reizigers.
Hoe wil jij op plekken waar het eruitziet zoals hieronder, nog plek vinden om airco-installaties kwijt te raken? Dit is iets waar ingenieurs van Transport for London zich al jaren het hoofd over breken, en ze ook prijsvragen uitschrijven zodat ze tenminste ideeën binnenkrijgen?quote:De metro is er overigens ook klote. In het centrum zeker, warme tunnels enzo.
Dan reizen er dagelijks zoveel mensen mee. De infrastructuur ligt er. Dan moet er toch best een beetje airco mogelijk zijn, Of in ieder geval een iets betere presentatie.
Het is het oudste metronetwerk ter wereld, ze zijn er zelfs begonnen met stoomtractie meen ik me te herinneren. Het onderhoud van dit netwerk kost gigantisch veel geld, die reclameuitingen betalen daar aan mee, samen met de inkomsten vanuit de stad Londen, de ticketverkoop, enzovoorts.quote:In plaats daarvan is geldt gestoken in schermen om reclame op weer te geven
En dat levert blijkbaar ook niets op voor de kwaliteit van de metro.
Is er een probleem met dat de RET dat doen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
In Parijs kan het anders ook flink warm zijn hoor... bovendien hebben al die krappe tunneltjes wel zo z'n charme.
Niet te vergelijken met Rotterdam, waar het strak modern is en het oudste spul (type T) er alweer uitgaat terwijl het nog best 10 jaar mee zou kunnen.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:01 schreef Ascendancy het volgende:
Goh, de NS weet nu al precies wanneer over 2.5 dagen de problemen bij schiphol opgelost zijn.
Ik zet 10 euro op het niet halen van de deadline.
Als je die foto's ziet op die bron die daar vermeld wordt, is direct helemaal duidelijk hoe een ravage dat is geweest.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het is idd de vraag of het gaat lukken.
Als dit waar is dan ben je wel ff zoet
Algehele vernieuwing van het wagenpark.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is er een probleem met dat de RET dat doen?
Misschien heeft het te maken met de algehele hernieuwing van het voorstedelijke spoorwegnetwerk in Londen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.
[ afbeelding ]
Dit is victoria station ofzo. Echt heel sneu, deze tent is groter dan utrecht CS en dan ligt het er zo bij.
Een student journalistiek, die er best een paar treinrampen voor overheeft om de boel te privatiseren. Maar hij is serieus.... ik kan echt geen greintje sarcasme ontdekken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Dus als ik eens op bezoek wil bij mijn tante in Heerhugowaard moet ik dat een maand of 3 van te voren boeken en reserveren, of de hoofdprijs betalen. Ik herinner me nog het nieuwsbericht dat het goedkoper is om van Londen naar Manchester te reizen met een taxi dan met de trein.quote:"...of zelfs door meerdere vervoerders tegelijk op één route te laten rijden, zoals in Groot-Brittanië goed werkt"
"Op tijd boeken is weinig betalen. Zo is het mogelijk om van Londen naar Newcastle te reizen voor 22 euro. [...] Dit systeem zou Nederland ook goed doen."
Och, we laten een paar treinen ontsporen, klappen er nog een paar frontaal op elkaar. Maar dan krijgen we wel een übertof volstrekt ondoorzichtig reserverings- en prijssysteem en treinen die nog slechter op elkaar aansluiten als nu. Oh, en vergeet niet het oerwoud aan OV-chip paaltjes op de perrons, zodat je bij de juiste vervoerder kan incheken.quote:"Tegenstanders van dit model wijzen naar het Verenigd Koninkrijk en hebben deels gelijk. Daar ging bij de privatisering vanaf 1993 veel mis. Dat leidde in het begin tot dodelijke ongelukken. Maar inmiddels hebben de britten geleerd"... "
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/
En de 4000/7400/17400/14700 gaat ook volledig met SLT gereden worden.quote:Alvast wat eerste nieuwtjes over het wijzigingsblad van 6-9-2010:
* Plan T heeft op papier nog 1 dienst: OND Mt.
* Plan V diensten van 126 naar 99, waarvan 15 als reserve op Dgr.
* Planmatig ICM op de IJssellijn: één dienst dat ma-vr 73615 Nm-Ht/3615/24/41/50/67/76/91 (nvr)/73691 Ah-Nm (nvr) rijdt met III+IV.
Op zaterdag gezamelijk 3623/32/49 en dan de IV solo 3658/75/84.
Op zondag 3620/37 en pikt dan te Rsd de III weer op om 3646/3663/3672/3689 te rijden.
* Mat. '64 na hele lange tijd weer terug in de 5800: 3 composities (veelal 2 of 3x Plan V) rijden hier ma-vr, in de stille uren aangevuld met wat slagen Asd-Hfd in de 3900. Ook in het weekend rijdt er Mat.'64 in de 5800.
Ook op zaterdag vinden we Mat.'64 zelfs in een dienst dat start in 5820 maar daarna via 3920 in 3933 naar Lls terecht komt en vervolgens de hele dag in de IC-diensten van de 3700/3900 rijdt. Nadat het overnacht in Llso, gaat ditzelfde duo weer de hele dag in de 3900 rijden en via 3977 en 5877 weer goed te Amf uit te komen voor de maandagse 5800.
Ook is Mat.'64 weer volledig terug in de 12100.
* Het aantal diensten voor ICR neemt ook af, hetgeen is af te leiden uit de hoeveel diensten van de BDs-en: van 24 naar 21. In de 1900 rijden nog 8 compo's, in de 3500 nog steeds in de bekende treinen en 5 in de 3600. De rest rijdt wat overbrengingsslagen of staan reserve te Mt.
* DDM1 heeft nog wel 12 diensten, maar allemaal GDST te Aswplz.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/
Nee. Zover was ik niet van huis. De foto's zijn in buurlanden Duitsland, België of Luxemburgquote:Op zondag 18 juli 2010 11:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
albufeira?
anders lijkt het er wel veel op
Dat oncomfortabele komt door de (nutteloze) verbouwing van een paar jaar terug. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit in een origineel Mat'64-stel gereden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:14 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..
Ik vond het juist meer op België lijkenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
De ophanging van de draden lijkt wel op dat van Duitsland,
Het lijkt wel wat veranderd ten opzichte van een jaar of tien geleden!quote:
Ja ok, op zich begrijpelijk, maar Guillemins is helemaal nieuwbouw, het oude Guillemins was veel lelijker dan dat op de raadplaat. Hier een oud fototje van het huidige Guillemins:quote:Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht het ook door die kap die je daarboven zag.
Leuvenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:59 schreef greavy het volgende:
Jup! Ascendancy heeft hem geraden. De laatste hint maakte hem echter wel makkelijk![]()
En de volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Kerels,
Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
Hoe werkt het dan?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon doen.
Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)quote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stondquote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef JustinK het volgende:
[..]
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
NS kan het wel controleren adhv tijden in een prorail-systeem, gewoon aanvragen, als je het niet doet krijg je zeker nietsquote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.
Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
Bron: nu.nlquote:Treinbotsing India eist tientallen levens
NEW DELHI - Zeker vijftig mensen zijn maandag in India om het leven gekomen door een treinongeluk in het oosten van het land. Ongeveer honderd mensen raakten gewond, hebben functionarissen laten weten.
Een passagierstrein knalde met hoge snelheid tegen een andere, stilstaande passagierstrein in de stad Sainthia in de deelstaat West-Bengalen. ''Het gebeurde rond kwart over twee vanochtend'', kon een van de overlevenden navertellen. ''Ik kon mensen horen huilen en schreeuwen in het donker.''
Reddingswerkers
Door de harde klap waren enkele coupés de lucht ingeschoten. Een daarvan was beland op een brug. Reddingswerkers en omstanders trokken lichamen en gewonden uit de treinen. Sommige passagiers klommen zelf via de ramen naar buiten.
Hoe het mogelijk was dat de twee treinen op hetzelfde spoor waren, gaan de autoriteiten onderzoeken. Dagelijks reizen ongeveer 18 miljoen mensen in India met de trein. De Indiase spoorwegen kampen echter met achterstallig onderhoud en overbelasting.
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juckquote:Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.
Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).
De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken
Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek
De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.
Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:18 schreef Cerbie het volgende:
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*
Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB
Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
Als je München Hbf invoert (hun eigen notatie zelfs) krijg je een error, de umlaut wordt niet herkendquote:Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
[..]
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...quote:
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:
[..]
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.quote:Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Echt leuk, twee bedrijven die zich door McKinsey hebben laten misbruiken en nu naar elkaar wijzen...quote:Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.
Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Het kan geen spoorspatting zijn...quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
"Sein- en overwegstoring". Kan van alles betekenen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.
Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.
Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Dan begreep ik je vraag verkeerdom. Ik ben geen electronica-expert. Maar in dat geval is de bezetspoormelding dus ook niet onterecht: er is een duidelijke oorzaak aan te wijzen... het is alleen geen trein. Het systeem heeft ook een voordeel: een spoorstaafbreuk detecteert ook als bezetspoor.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrrquote:Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Ehh owja? Van de trein naar de bus en bus naar de trein is geen overstap te noemen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 03:11 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrr
Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!quote:Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Ja, maar ik moet sowieso eruit om over te stappen op Amersfoort, dus een extra overstap is het niet (wat het wel zou zijn als ik dat in Apeldoorn zou doen).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!
En ik mis isolatoren in het verhaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan heb je kans dat je volgende week weer moet
Waar denk je dat die 20 MBO'ers voor waren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |