abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 04:34:37 #101
258802 Yreal
henk..!
pi_84190344
veenedaal west. Daar noem je dan ook wel wat
  zondag 18 juli 2010 @ 10:35:31 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84191825
Daar beginnen ze zeer binnenkort ook heur.

De vorderingen van de nieuwe Lingebrug kun je live op webcam zien: Werkzaamheden vervanging Lingebrug (Webcam)
De traverse van Geldermalsen ook: Werkzaamheden Traverse Geldermalsen (Webcam)
  zondag 18 juli 2010 @ 11:18:37 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84192463
De komende dagen zullen er een aantal 'Raad de Plaat' setjes voorbij komen vanaf mijn kant. Om alvast af te trappen:


Op welk station ben ik hier?

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 18-07-2010 11:26:20 ]
pi_84192662
Het staat maar 4 keer op de paaltjes
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84192698
fail
  zondag 18 juli 2010 @ 11:35:30 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84192842
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:27 schreef Ascendancy het volgende:
Het staat maar 4 keer op de paaltjes
Oh. Dat zie ik nu pas
  zondag 18 juli 2010 @ 11:40:54 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84192953
En om nu een betere te krijgen:


Op welk station sta ik hier?
pi_84193001
albufeira?

anders lijkt het er wel veel op
  zondag 18 juli 2010 @ 11:51:13 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84193189
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
albufeira?

anders lijkt het er wel veel op
Nee. Zover was ik niet van huis. De foto's zijn in buurlanden Duitsland, België of Luxemburg
  zondag 18 juli 2010 @ 11:57:34 #110
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_84193330
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:14 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..
Dat oncomfortabele komt door de (nutteloze) verbouwing van een paar jaar terug. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit in een origineel Mat'64-stel gereden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 18 juli 2010 @ 14:46:24 #111
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84198699
Mooie foto's van de HSB. Daar moet ik ook nog een keer heen vind ik

Vrijdagnacht trouwens een V250 op de HSL zien rijden. Testritten, neem ik aan. 's nachts zien ze er nog wel enigszins acceptabel uit
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_84198805
Is het station luxemburg?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 juli 2010 @ 14:49:54 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84198807
@greavy: Esch-sur-Alzette?
  zondag 18 juli 2010 @ 15:26:30 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84199937
@Ascendancy en Olyfes2: Nee, dat is het niet. Jullie zoeken het te ver van Nederland af (hint..)
pi_84200034
Dan is het station zwijndrecht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 juli 2010 @ 15:31:17 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84200076
Nee, het is wél in het Buitenland. Kijk naar de borden waar de spoornummers op staan, en je weet het land
pi_84200162
Ik ben niet bekend met belgisch en luxemburgs spoor.
De ophanging van de draden lijkt wel op dat van Duitsland, maar t is te vaag om dat zeker te weten.
In Duitsland heb je voor de middelgrote RB stationnetjes wel zulke gebouw, zoals garmisch partenkirchen en Lenggries, maar daar zagen de perrons enzo er niet zo goed verzorgt uit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 juli 2010 @ 15:35:25 #118
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84200193
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
De ophanging van de draden lijkt wel op dat van Duitsland,
Ik vond het juist meer op België lijken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 18 juli 2010 @ 15:35:28 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84200195
Als je in Nederland vrij reist, dagkaart of what else, kan je een kaartje vanaf .... Grens kopen.
* greavy gaf zijn laatste hint
pi_84200302
Herzogenrath
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 juli 2010 @ 15:59:12 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84200874
Jup! Ascendancy heeft hem geraden. De laatste hint maakte hem echter wel makkelijk

En de volgende:
  zondag 18 juli 2010 @ 16:32:54 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84201673
Liège-Guillemins?
  zondag 18 juli 2010 @ 16:41:56 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84201920
Treinstel 4066 heeft werkende WiFi.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 juli 2010 @ 17:29:22 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84203591
quote:
Op zondag 18 juli 2010 16:32 schreef James1988 het volgende:
Liège-Guillemins?
Ehr... jij woont onder een steen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84203758
Ik dacht het ook door die kap die je daarboven zag.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 juli 2010 @ 17:36:12 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84203789
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:39 schreef Ascendancy het volgende:
Herzogenrath
Het lijkt wel wat veranderd ten opzichte van een jaar of tien geleden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 juli 2010 @ 17:38:24 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84203845
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht het ook door die kap die je daarboven zag.
Ja ok, op zich begrijpelijk, maar Guillemins is helemaal nieuwbouw, het oude Guillemins was veel lelijker dan dat op de raadplaat. Hier een oud fototje van het huidige Guillemins:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 juli 2010 @ 20:00:43 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84207919
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:59 schreef greavy het volgende:
Jup! Ascendancy heeft hem geraden. De laatste hint maakte hem echter wel makkelijk

En de volgende:
[ afbeelding ]
Leuven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 juli 2010 @ 20:26:03 #129
91409 JustinK
Lepel :+
pi_84208880
Voor stations raden hebben we toch al een topic voor:

Welk station is dit? #7 Waar we vrolijk verder raden..
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_84209515
Kerels,

Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
gr gr
  zondag 18 juli 2010 @ 20:42:36 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84209580
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Kerels,

Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
Gewoon doen.

Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84210082
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon doen.

Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
gr gr
  zondag 18 juli 2010 @ 20:54:36 #133
91409 JustinK
Lepel :+
pi_84210119
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:55:29 #134
258802 Yreal
henk..!
pi_84210159
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
pi_84210165
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef JustinK het volgende:

[..]

Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.

Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
gr gr
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 juli 2010 @ 20:57:17 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84210224
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond

Er was een keer iemand die het bijhield

Alleen zijn site werkt al tijden niet meer geloof ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 18 juli 2010 @ 21:02:51 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84210452
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.

Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
NS kan het wel controleren adhv tijden in een prorail-systeem, gewoon aanvragen, als je het niet doet krijg je zeker niets
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juli 2010 @ 22:25:07 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84213948
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuven
You're right.
pi_84216857
Ik wist niet dat ze bij de NS ook HSL toestellen hadden .
Er staat ICE op en het zijn dezelfde als Die van de DB
pi_84216877
NS hispeed heeft enkele ICE 3M's
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 00:21:52 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84218656
Klopt, NS Hispeed heeft er 4. Die 4 rijden mee in de pool van ICE-3M's, en komen daardoor bijvoorbeeld ook in België terecht, ook al biedt NS zelf geen ICE-dienst naar België aan.
  maandag 19 juli 2010 @ 00:36:33 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84219270
Klopt. Maar om de ICE dienst aan te bieden, dient iedere vervoerder (Deutsche Bahn, NS HiSpeed) een aantal ICE's ter beschikking te stellen, die dan ook flexibel ingezet kunnen worden. De Duitsers hebben er 13.
  maandag 19 juli 2010 @ 08:18:29 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84223274
quote:
Treinbotsing India eist tientallen levens

NEW DELHI - Zeker vijftig mensen zijn maandag in India om het leven gekomen door een treinongeluk in het oosten van het land. Ongeveer honderd mensen raakten gewond, hebben functionarissen laten weten.

Een passagierstrein knalde met hoge snelheid tegen een andere, stilstaande passagierstrein in de stad Sainthia in de deelstaat West-Bengalen. ''Het gebeurde rond kwart over twee vanochtend'', kon een van de overlevenden navertellen. ''Ik kon mensen horen huilen en schreeuwen in het donker.''

Reddingswerkers
Door de harde klap waren enkele coupés de lucht ingeschoten. Een daarvan was beland op een brug. Reddingswerkers en omstanders trokken lichamen en gewonden uit de treinen. Sommige passagiers klommen zelf via de ramen naar buiten.

Hoe het mogelijk was dat de twee treinen op hetzelfde spoor waren, gaan de autoriteiten onderzoeken. Dagelijks reizen ongeveer 18 miljoen mensen in India met de trein. De Indiase spoorwegen kampen echter met achterstallig onderhoud en overbelasting.
Bron: nu.nl

R.I.P.
pi_84228465
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:24:29 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84231682
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.

Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).

De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken

Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek

De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.

Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 19-07-2010 13:30:37 ]
  maandag 19 juli 2010 @ 14:26:23 #146
258802 Yreal
henk..!
pi_84234375
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.

Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).

De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken

Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek

De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.

Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.
Juck
  maandag 19 juli 2010 @ 14:27:52 #147
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84234452
Echt geweldig hoe ProRail zich in de reet heeft laten nemen door McKinsey...

Ik kom woorden tekort om die organisatie finaal uit te schelden...
pi_84234787
Greavy dat weten we toch allemaal al na een week

Er zijn inderdaad 2 sporen beschikbaar.
Je kan moeilijk de ophanding en bovenleiding vervangen als er direct naast(2 sporen per tunneldeel) treinen op volle snelheid rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 14:37:35 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84234834
Dat klopt. Ze hebben te weinig onderdelen op voorraad, is nu ook gebleken. Daarom duurt het dus nog eens extra lang.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:06:24 #150
258802 Yreal
henk..!
pi_84235905
het word wel feest al dadelijk den bosch -> utrecht uitloopt
pi_84236277
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*

Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB

Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 15:30:43 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84236596
Volgens mij kun je prima via DB boeken (zelf geen ervaring mee)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 15:39:24 #153
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84236891
Goed staaltje onderdelenbeheer bij ProRail Zal ook wel weer wat uitlopen, want dat is altijd zo bij dit soort dingen... Is er al iets meer bekend over wat er nou precies gebeurd is? Qua oorzaken dus, bedoel ik
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:41:01 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84236940
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:18 schreef Cerbie het volgende:
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*

Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB

Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
pi_84237362
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef greavy het volgende:

[..]

NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
Als je München Hbf invoert (hun eigen notatie zelfs) krijg je een error, de umlaut wordt niet herkend

Zit nu een beetje te balen, gister waren de Eurospezial tickets nog beschikbaar, nu zijn ze op voor de terugweg.
De euronightline is ook een optie, lijkt me best mooi. Maar weet niet of mijn vriendin het daarmee eens is
*kijkt naar vliegtickets terug*

[ Bericht 20% gewijzigd door Cerbie op 19-07-2010 16:05:22 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 19 juli 2010 @ 16:36:48 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84238894
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:39 schreef V2 het volgende:
Goed staaltje onderdelenbeheer bij ProRail
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 16:38:46 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84238984
Vandaag in Arnhem.

De CTA:


De trein:


Vraag: hoe vaak moet ik toeslag betalen voor deze trein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 16:50:45 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84239585
3x. En je moet reserveren.

Het blijft wel NS Hispeed he
pi_84241710
Wie betaalt eigenlijk zo'n reparatie, zoals nu bij Schiphol? ProRail? De overheid? Een verzekering? De NS?
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 17:54:36 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84242326
Nouja, het is een NS-trein die de bovenleiding omlaag heeft gehaald, maar misschien was er ook al wel een gedeelte niet in orde, wat dan weer Prorail's schuld is. Zal wel een lang getouwtrek worden lijkt me. Een verzekering lijkt me niet, aangezien de kosten van zo'n verzekering waarschijnlijk veel hoger zouden zijn dan de kosten van herstel maal het aantal keren dat het gebeurd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 18:15:10 #161
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84243031
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 19 juli 2010 @ 18:28:27 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84243422
Ze hebben ook wel wat voorraad, maar niet voor 3 km.
pi_84243665
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 18:42:38 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84243863
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:

[..]

Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 18:45:31 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84243977
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 18:48:27 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84244071
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.

Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
  maandag 19 juli 2010 @ 18:50:28 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84244140
En als je het niet kunt aantonen omdat het een grote klerebende geworden is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 19:04:30 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84244635
50/50?
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 19:14:35 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84244964
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84245143
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 19:23:56 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84245309
De Algemene Voorwaarden zeggen:
quote:
Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 19:25:45 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84245391
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.

Overigens deed ik deze route wel vaak toen ik nog met OV-studentenkaart van Apeldoorn naar Leeuwarden reisde: in Zwolle kwamen er veel studenten bij de trein in en dan had ik tenminste een zitplaats.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:32:40 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84245715
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.

Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.

Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
  maandag 19 juli 2010 @ 19:37:38 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84245933
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:39:05 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_84245997
nog maar één week station Arnhem...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 19 juli 2010 @ 19:39:29 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84246021
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.

Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
Echt leuk, twee bedrijven die zich door McKinsey hebben laten misbruiken en nu naar elkaar wijzen...
pi_84246243
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.

Dus je reed ook heel langzaam op het traject?
Roestrijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 19:46:42 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84246309
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Het kan geen spoorspatting zijn...
  maandag 19 juli 2010 @ 19:47:37 #179
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84246343
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
"Sein- en overwegstoring". Kan van alles betekenen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84246420
Maar dit zou toch eerder een wisselstoring zijn dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 19:50:23 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84246429
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 19:53:32 #182
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84246533
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:07:11 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84246985
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 20:11:49 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84247174
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.

Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.

Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.

Mij idee was namelijk:
Enschede-Amersfoort (1e klas Leeuwarden-kaartje)
Amersfoort-Utrecht (retourtje met korting 6,40)
Utrecht-Maliebaan-Utrecht (museumkaartje)
Utrecht-Amersfoort (zelfde retourtje met korting)
Amersfoort-Zwolle (zelfde 1e klas Leeuwarden-kaartje)
Zwolle-Enschede (enkele reis met korting 4,60)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 20:17:54 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84247426
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:20:10 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84247520
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 20:22:14 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84247599
Voordat we naar links gingen werd er wel redelijk afgeremd, eenmaal links werd er weer behoorlijk hard gereden, met redelijk hoge snelheid gingen we ook weer terug naar rechts. Op het rechter spoor was verder niets te zien van een trein, rijtuig of wat een spoor bezet kan houden.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:27:01 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84247797
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Dan begreep ik je vraag verkeerdom. Ik ben geen electronica-expert. Maar in dat geval is de bezetspoormelding dus ook niet onterecht: er is een duidelijke oorzaak aan te wijzen... het is alleen geen trein. Het systeem heeft ook een voordeel: een spoorstaafbreuk detecteert ook als bezetspoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:01:45 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84249186
Het is een net systeem ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84261331
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrr
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:14:25 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84263265
Ik zit op dit moment in een Koploper met nummer 4210, die voorzien is van internet aan boord, ook al ontbreken de stickers aan de buitenkant. Het werkt best aardig!

Volgens www.ip2location.com zit ik alleen wel in Bonn, Duitsland.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:24:51 #192
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_84263472
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_84263596
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.
Ehh owja? Van de trein naar de bus en bus naar de trein is geen overstap te noemen?

Er zijn werkzaamheden rond Nijverdal Waarbij je een stukje met de bus moet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 09:59:52 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84264198
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 03:11 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrr

mja, dan heb je kans dat je volgende week weer moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:07:45 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84264375
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!
  Redactie Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 10:15:22 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84264532
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!
Ja, maar ik moet sowieso eruit om over te stappen op Amersfoort, dus een extra overstap is het niet (wat het wel zou zijn als ik dat in Apeldoorn zou doen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:36:57 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84266877
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, dan heb je kans dat je volgende week weer moet
En ik mis isolatoren in het verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84267202
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

En ik mis isolatoren in het verhaal.
Waar denk je dat die 20 MBO'ers voor waren.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84267952
Wat is er rond Assen gebeurd?

Geen treinverkeer mogelijk
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:02:50 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84268126
Sein- en wisselstoring Assen
Van en naar Assen moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Assen geen treinen.
Prognose:
*treindienst normaal om 13.30 uur.

Sein- en overwegstoring Zevenaar-Wehl
De beperkingen als gevolg van een sein- en overwegstoring tussen Zevenaar en Wehl zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Zevenaar en Wehl wordt geleidelijk hervat.
Prognose:
*treindienst normaal om 12.15 uur.

Aanrijding Anna Paulowna - Schagen
Tussen Anna Paulowna en Schagen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Schagen en Anna Paulowna geen treinen maar bussen.
Prognose:
*treindienst normaal om 14.30 uur.

Het gaat dus weer lekker, én Zevenaar - Wehl ligt er wederom uit.. Rondom 12:00 hervat.

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 20-07-2010 12:12:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')