Nee. Zover was ik niet van huis. De foto's zijn in buurlanden Duitsland, België of Luxemburgquote:Op zondag 18 juli 2010 11:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
albufeira?
anders lijkt het er wel veel op
Dat oncomfortabele komt door de (nutteloze) verbouwing van een paar jaar terug. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit in een origineel Mat'64-stel gereden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:14 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..
Ik vond het juist meer op België lijkenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:34 schreef Ascendancy het volgende:
De ophanging van de draden lijkt wel op dat van Duitsland,
Het lijkt wel wat veranderd ten opzichte van een jaar of tien geleden!quote:
Ja ok, op zich begrijpelijk, maar Guillemins is helemaal nieuwbouw, het oude Guillemins was veel lelijker dan dat op de raadplaat. Hier een oud fototje van het huidige Guillemins:quote:Op zondag 18 juli 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ik dacht het ook door die kap die je daarboven zag.
Leuvenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:59 schreef greavy het volgende:
Jup! Ascendancy heeft hem geraden. De laatste hint maakte hem echter wel makkelijk![]()
En de volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Kerels,
Is er ergens een overzicht waar ik kan zien wat de vertragingen waren van de NS treinen. Dit omdat ik laatst rond de 30 min vertraging had en ik me afvraag of ik geld terug kan vragen.
Hoe werkt het dan?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon doen.
Het werkt hier niet zo van "voor deze en deze treinen mag je geld terugvragen" zoals in België
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)quote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stondquote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan?
Ze moeten toch controleren of de aanvrager echt wel die vertraging had?
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:54 schreef JustinK het volgende:
[..]
Treinkaartje meesturen (tenzij je abonnement hebt)
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
NS kan het wel controleren adhv tijden in een prorail-systeem, gewoon aanvragen, als je het niet doet krijg je zeker nietsquote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp hoe het aanvragen werkt, dat heb ik vaker gedaan.
Maar de NS moet toch controleren of mijn aanvraag terecht is, dus of ik echt de vertraging had die ik zeg dat ik had? (30+ of 60+ min)
Bron: nu.nlquote:Treinbotsing India eist tientallen levens
NEW DELHI - Zeker vijftig mensen zijn maandag in India om het leven gekomen door een treinongeluk in het oosten van het land. Ongeveer honderd mensen raakten gewond, hebben functionarissen laten weten.
Een passagierstrein knalde met hoge snelheid tegen een andere, stilstaande passagierstrein in de stad Sainthia in de deelstaat West-Bengalen. ''Het gebeurde rond kwart over twee vanochtend'', kon een van de overlevenden navertellen. ''Ik kon mensen horen huilen en schreeuwen in het donker.''
Reddingswerkers
Door de harde klap waren enkele coupés de lucht ingeschoten. Een daarvan was beland op een brug. Reddingswerkers en omstanders trokken lichamen en gewonden uit de treinen. Sommige passagiers klommen zelf via de ramen naar buiten.
Hoe het mogelijk was dat de twee treinen op hetzelfde spoor waren, gaan de autoriteiten onderzoeken. Dagelijks reizen ongeveer 18 miljoen mensen in India met de trein. De Indiase spoorwegen kampen echter met achterstallig onderhoud en overbelasting.
quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou het voor student een heel makkelijk zakcentje worden als die database online stond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juckquote:Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Afgelopen Dinsdag is er een kapotte bovenleiding bij een trein ingeboord. Hierdoor heeft het treinverkeer volledig stil gelegen.
Momenteel is er nog in een beperktere mate vertraging, en rijden enkele treinen niet.
De volgende aanpassingen zijn sowieso van toepassing (geweest):
* intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Amsterdam C-Leiden C via Haarlem/Leiden-Amsterdam via Schiphol (geen stop op Amsterdam Sloterdijk, was wel de planning).
* sneltrein Den Haag - Leiden - Schiphol - Amsterdam (2600) : extra stop op Hoofddorp
* stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (3300) : rijdt gewoon Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd.
* intercity Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol (3700) : opgeheven
* intercity Lelystad / Amsterdam Centraal - Hoofddorp (3900) : opgeheven Amsterdam CS - Hoofddorp.
* stoptrein Lelystad / Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp (4300) : rijdt niet naar Lelystad Centrum maar gewoon tot Almere Oostvaarders (planning was tot Lelystad te laten rijden).
De defecten die sowieso in de tunnel zijn:
-Ca. 3km bovenleiding naar beneden is gekomen
-Ophangbeugels zijn van de tunnelwand geslagen
-Een trein beschadigd is geraakt door de brokstukken
Een aantal foto's ter plekke (Deeplinken naar foto's / Foto's elders gebruiken is niet toegestaan): Spoortechniek
De verwachting is dat het ongeveer 16 weken zal duren voor alles weer op orde is.
De constructie van de tunnelwand is namelijk zwaar beschadigd, en moet weer helemaal nagekeken worden over een minimale lengte van 3 kilometer. Verwacht word nog meer om overige problemen ook gelijk aan te pakken.
Op dit moment zijn er (als ik mij niet vergis) 2 sporen beschikbaar op dat deel.
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:18 schreef Cerbie het volgende:
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*
Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB
Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
Als je München Hbf invoert (hun eigen notatie zelfs) krijg je een error, de umlaut wordt niet herkendquote:Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
[..]
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...quote:
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:
[..]
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.quote:Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Echt leuk, twee bedrijven die zich door McKinsey hebben laten misbruiken en nu naar elkaar wijzen...quote:Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.
Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Het kan geen spoorspatting zijn...quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
"Sein- en overwegstoring". Kan van alles betekenen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.
Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.
Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Dan begreep ik je vraag verkeerdom. Ik ben geen electronica-expert. Maar in dat geval is de bezetspoormelding dus ook niet onterecht: er is een duidelijke oorzaak aan te wijzen... het is alleen geen trein. Het systeem heeft ook een voordeel: een spoorstaafbreuk detecteert ook als bezetspoor.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrrquote:Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Ehh owja? Van de trein naar de bus en bus naar de trein is geen overstap te noemen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 03:11 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrr
Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!quote:Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Ja, maar ik moet sowieso eruit om over te stappen op Amersfoort, dus een extra overstap is het niet (wat het wel zou zijn als ik dat in Apeldoorn zou doen).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!
En ik mis isolatoren in het verhaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan heb je kans dat je volgende week weer moet
Waar denk je dat die 20 MBO'ers voor waren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |