abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 19:39:29 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84246021
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.

Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
Echt leuk, twee bedrijven die zich door McKinsey hebben laten misbruiken en nu naar elkaar wijzen...
pi_84246243
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.

Dus je reed ook heel langzaam op het traject?
Roestrijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 19:46:42 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84246309
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Het kan geen spoorspatting zijn...
  maandag 19 juli 2010 @ 19:47:37 #179
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84246343
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
"Sein- en overwegstoring". Kan van alles betekenen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84246420
Maar dit zou toch eerder een wisselstoring zijn dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 19:50:23 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84246429
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 19:53:32 #182
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84246533
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:07:11 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84246985
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 20:11:49 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84247174
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.

Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.

Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.

Mij idee was namelijk:
Enschede-Amersfoort (1e klas Leeuwarden-kaartje)
Amersfoort-Utrecht (retourtje met korting 6,40)
Utrecht-Maliebaan-Utrecht (museumkaartje)
Utrecht-Amersfoort (zelfde retourtje met korting)
Amersfoort-Zwolle (zelfde 1e klas Leeuwarden-kaartje)
Zwolle-Enschede (enkele reis met korting 4,60)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 20:17:54 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84247426
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:20:10 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84247520
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 20:22:14 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84247599
Voordat we naar links gingen werd er wel redelijk afgeremd, eenmaal links werd er weer behoorlijk hard gereden, met redelijk hoge snelheid gingen we ook weer terug naar rechts. Op het rechter spoor was verder niets te zien van een trein, rijtuig of wat een spoor bezet kan houden.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:27:01 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84247797
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Dan begreep ik je vraag verkeerdom. Ik ben geen electronica-expert. Maar in dat geval is de bezetspoormelding dus ook niet onterecht: er is een duidelijke oorzaak aan te wijzen... het is alleen geen trein. Het systeem heeft ook een voordeel: een spoorstaafbreuk detecteert ook als bezetspoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:01:45 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84249186
Het is een net systeem ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84261331
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrr
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:14:25 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84263265
Ik zit op dit moment in een Koploper met nummer 4210, die voorzien is van internet aan boord, ook al ontbreken de stickers aan de buitenkant. Het werkt best aardig!

Volgens www.ip2location.com zit ik alleen wel in Bonn, Duitsland.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:24:51 #192
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_84263472
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_84263596
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

Dan kan je op Zwolle ook overstappen op de stoppert naar Enschede. Ook maar 1 overstap en een stuk kortere route.
Ehh owja? Van de trein naar de bus en bus naar de trein is geen overstap te noemen?

Er zijn werkzaamheden rond Nijverdal Waarbij je een stukje met de bus moet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 09:59:52 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84264198
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 03:11 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ach gewoon 20 MBOers metaaltechniek die tunnel insturen met een een paar aluminiumprofielen, haakse slijpers en een lasapparaat. Koper spannen en klaarrrrr

mja, dan heb je kans dat je volgende week weer moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:07:45 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84264375
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.
Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!
  Redactie Sport dinsdag 20 juli 2010 @ 10:15:22 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84264532
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je mag je een reis alleen onderbreken als je de kortste of snelste reisroute volgt, en dat doe je in dit geval dus niet!
Ja, maar ik moet sowieso eruit om over te stappen op Amersfoort, dus een extra overstap is het niet (wat het wel zou zijn als ik dat in Apeldoorn zou doen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:36:57 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84266877
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, dan heb je kans dat je volgende week weer moet
En ik mis isolatoren in het verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84267202
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

En ik mis isolatoren in het verhaal.
Waar denk je dat die 20 MBO'ers voor waren.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84267952
Wat is er rond Assen gebeurd?

Geen treinverkeer mogelijk
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:02:50 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84268126
Sein- en wisselstoring Assen
Van en naar Assen moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Assen geen treinen.
Prognose:
*treindienst normaal om 13.30 uur.

Sein- en overwegstoring Zevenaar-Wehl
De beperkingen als gevolg van een sein- en overwegstoring tussen Zevenaar en Wehl zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Zevenaar en Wehl wordt geleidelijk hervat.
Prognose:
*treindienst normaal om 12.15 uur.

Aanrijding Anna Paulowna - Schagen
Tussen Anna Paulowna en Schagen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Schagen en Anna Paulowna geen treinen maar bussen.
Prognose:
*treindienst normaal om 14.30 uur.

Het gaat dus weer lekker, én Zevenaar - Wehl ligt er wederom uit.. Rondom 12:00 hervat.

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 20-07-2010 12:12:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')