Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...quote:
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:
[..]
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.quote:Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Echt leuk, twee bedrijven die zich door McKinsey hebben laten misbruiken en nu naar elkaar wijzen...quote:Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.
Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Het kan geen spoorspatting zijn...quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
"Sein- en overwegstoring". Kan van alles betekenen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).
Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.
Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.
Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |