abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 16:36:48 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84238894
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:39 schreef V2 het volgende:
Goed staaltje onderdelenbeheer bij ProRail
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 16:38:46 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84238984
Vandaag in Arnhem.

De CTA:


De trein:


Vraag: hoe vaak moet ik toeslag betalen voor deze trein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 16:50:45 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84239585
3x. En je moet reserveren.

Het blijft wel NS Hispeed he
pi_84241710
Wie betaalt eigenlijk zo'n reparatie, zoals nu bij Schiphol? ProRail? De overheid? Een verzekering? De NS?
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 17:54:36 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84242326
Nouja, het is een NS-trein die de bovenleiding omlaag heeft gehaald, maar misschien was er ook al wel een gedeelte niet in orde, wat dan weer Prorail's schuld is. Zal wel een lang getouwtrek worden lijkt me. Een verzekering lijkt me niet, aangezien de kosten van zo'n verzekering waarschijnlijk veel hoger zouden zijn dan de kosten van herstel maal het aantal keren dat het gebeurd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 18:15:10 #161
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84243031
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 19 juli 2010 @ 18:28:27 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84243422
Ze hebben ook wel wat voorraad, maar niet voor 3 km.
pi_84243665
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 18:42:38 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84243863
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:

[..]

Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 18:45:31 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84243977
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 18:48:27 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84244071
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.

Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
  maandag 19 juli 2010 @ 18:50:28 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84244140
En als je het niet kunt aantonen omdat het een grote klerebende geworden is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 19:04:30 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84244635
50/50?
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 19:14:35 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84244964
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84245143
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 19:23:56 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84245309
De Algemene Voorwaarden zeggen:
quote:
Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 19:25:45 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84245391
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.

Overigens deed ik deze route wel vaak toen ik nog met OV-studentenkaart van Apeldoorn naar Leeuwarden reisde: in Zwolle kwamen er veel studenten bij de trein in en dan had ik tenminste een zitplaats.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:32:40 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84245715
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.

Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.

Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
  maandag 19 juli 2010 @ 19:37:38 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84245933
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:39:05 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_84245997
nog maar één week station Arnhem...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 19 juli 2010 @ 19:39:29 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84246021
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.

Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
Echt leuk, twee bedrijven die zich door McKinsey hebben laten misbruiken en nu naar elkaar wijzen...
pi_84246243
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.

Dus je reed ook heel langzaam op het traject?
Roestrijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 19:46:42 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84246309
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
Het kan geen spoorspatting zijn...
  maandag 19 juli 2010 @ 19:47:37 #179
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84246343
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
"Sein- en overwegstoring". Kan van alles betekenen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84246420
Maar dit zou toch eerder een wisselstoring zijn dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 19:50:23 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84246429
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hmm, dat kan niet door een sein en overwegstoring zijn.
Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 19:53:32 #182
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84246533
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom niet? Op rechterspoor een onterechte bezetmelding, en er zo omheen worden geleid?
Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:07:11 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84246985
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of een rijrichting die vastligt ofzo. Overigens is een bezetspoormelding meestal niet onterecht, er is namelijk altijd een oorzaak. Onverwacht is het vaak wel.
Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 20:11:49 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84247174
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.

Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.

Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
Het gaat mij er juist om dat ik volgens de voorwaarden geen via-kaartje nodig heb, omdat ik de route met de minste overstappen neem. En die is toegestaan, omdat ik geen stations twee keer bezoek.

Mij idee was namelijk:
Enschede-Amersfoort (1e klas Leeuwarden-kaartje)
Amersfoort-Utrecht (retourtje met korting 6,40)
Utrecht-Maliebaan-Utrecht (museumkaartje)
Utrecht-Amersfoort (zelfde retourtje met korting)
Amersfoort-Zwolle (zelfde 1e klas Leeuwarden-kaartje)
Zwolle-Enschede (enkele reis met korting 4,60)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 20:17:54 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84247426
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als er geen trein staat, en het spoorrelais is "af", dan is dat toch onterecht?
In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:20:10 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84247520
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In dat geval hebben we dus meestal geen bezetspoormelding. In negen van de tien gevallen wordt zo'n bezetspoor veroorzaakt door ijzerslijpsel, muntjes, pekelwater, etc. Of een probleempje met een assenteller, die een as mist ofzo.
Spoorrelais "af" betekent toch automatisch dat die sectie bezet gemeld wordt? IJzerslijpsel, muntjes, pekel hebben eigenlijk allemaal het zelfde effect: dat er een ES-las overbrugd wordt waardoor er een spoorrelais afvalt. Assentellers hebben daar allemaal geen last van, maar die hebben weer allerlei andere leuke bugs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')