abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84110466
Thalys moet je toch reserveren? Of zelfs dat daar niet?

En ICM(m) en ICRm zijn ook nog echte treinen.
En VIRM ook, maar daar zijn jullie het vast niet mee eens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84110607
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:52 schreef greavy het volgende:

En de ICE en Thalys tussen Aken - Keulen is ook vet. Toeslag vrij en dergelijke (sowieso bij InterRail )

Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet ?
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:09:04 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84110721
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:04 schreef Ascendancy het volgende:
En VIRM ook, maar daar zijn jullie het vast niet mee eens.
Inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84110836
Germany
Thalys (between Köln and Aachen)
Compulsory reservation, 2nd class: ¤ 5 / 1st class: ¤ 7

http://www.interrailnet.com/interrail-special-trains


Waar haalt Greavy 'geen toeslag' vandaan?
pi_84111360
In de groep CTA-Huisvlijt, de categorie "Die hadden we nog niet":



Groetjes uit Deventer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84111428
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet ?
ICE niet. Thalys is zelfs reserveringsplicht en dat kost sowieso geld. En met de kosten die dat in Nederland met zich mee brengt, kan ik me niet voorstellen dat het daar gratis is.

Waarom is VIRM overigens geen echte trein?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84111541
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

ICE niet. Thalys is zelfs reserveringsplicht en dat kost sowieso geld. En met de kosten die dat in Nederland met zich mee brengt, kan ik me niet voorstellen dat het daar gratis is.
Van dezelfde pagina
Germany

ICE / IC / EC
Reservation possible but not compulsory.
2nd class: ¤ 4,50 / 1st class: ¤ 5,50


Naja ik lees het allemaal wel als ik m'n pass binnen krijg. 'k Ben uitgegaan van 10 euro toeslag om van Brussel met ICE en Railjet via München in Budapest te komen, dus minder is altijd beter.
pi_84111695
poeh dan vind ik 10 euro toeslag nog ermm krap langs het randje begroot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84112059
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
poeh dan vind ik 10 euro toeslag nog ermm krap langs het randje begroot
Toeslag voor internationale ICE-reizen van/naar Duitsland is ¤5,50 en toeslag voor Railjet tussen München en Budapest is ¤3,-. Volgens Interrailnet dan. 'k Vind sowieso het concept toeslag een beetje absurd als je een treinkaartje van 240 euro hebt, CityNightLine is zelfs ¤40.
pi_84112331
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Toeslag voor internationale ICE-reizen van/naar Duitsland is ¤5,50 en toeslag voor Railjet tussen München en Budapest is ¤3,-. Volgens Interrailnet dan. 'k Vind sowieso het concept toeslag een beetje absurd als je een treinkaartje van 240 euro hebt, CityNightLine is zelfs ¤40.
Jij denkt dat je dan de hele wereld krijgt of zo? Voor hogesnelheidstreinen en slaaptreinen betaal je gewoon voor het extra comfort, zo raar is dat niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84112865
Binnenlandse ICE is sowieso gratis met interrail, dus daar betaal je niets extra's voor comfort
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84112953
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Binnenlandse ICE is sowieso gratis met interrail, dus daar betaal je niets extra's voor comfort
Alle reden om maar gelijk een slaapplaats met douche gratis te eisen ook ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84112980
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij denkt dat je dan de hele wereld krijgt of zo? Voor hogesnelheidstreinen en slaaptreinen betaal je gewoon voor het extra comfort, zo raar is dat niet
Nee dat ook weer niet.. 'k heb er ook weinig moeite mee om gewoon voor ICE of Railjet te betalen. Maar voor Thalys of Eurostar betaal je gewoon tientallen euro's, voor de Eurostar is de toeslag zelfs duurder dan wanneer je een gewoon enkeltje zou kopen .
pi_84113209
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee dat ook weer niet.. 'k heb er ook weinig moeite mee om gewoon voor ICE of Railjet te betalen. Maar voor Thalys of Eurostar betaal je gewoon tientallen euro's, voor de Eurostar is de toeslag zelfs duurder dan wanneer je een gewoon enkeltje zou kopen .
Zou daar een idee achter zitten misschien? Ze hebben geen zin in stinkende zwerfjongeren die op badslippers heel Europa door crossen voor een scheet en drie knikkers. Niet in DIE trein tenminste. Wordt niet zo gewaardeerd door het publiek waar die treinen WEL voor bedoeld zijn, namelijk zakenreizigers. Die WEL dikke toeslag betalen om een beetje op stand vervoerd te worden

Wel jammer, en enigszins generaliserend natuurlijk, maar zo werkt het dus wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84113349
Alsof de rest van het volk wat in de eurostar/thalys zit zo elitair is.
Het is natuurlijk belachelijk dat je met een europees interrail-ticket niet eens in engeland kan komen zonder meer aan de eurostar te betalen, dan wanneer je gewoon 2 maanden van tevoren boekt. Zelfde geldt voor de thalys.

En als straks de benelux weg is, is de goedkoopste manier om met een interrail in België te komen waarschijnlijk via Duitsland
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84113615
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:58 schreef Ascendancy het volgende:

En als straks de benelux weg is, is de goedkoopste manier om met een interrail in België te komen waarschijnlijk via Duitsland
Neuh, ik wandel gewoon de grens over

Maargoed, 'k snap de redenatie wel maar het slaat natuurlijk nergens op. Mijn medestuderende reisgenoten en ik gedragen ons een stuk fatsoenlijker dan de diknekken die luid telefonerend de kruimels van hun stinkende visbroodjes op de vloerbedekking vegen. Al zeg ik het zelf.
pi_84113793
Ja. Is het nou afgelopen met dat gejammer? Die hogesnelheidstreinen krijgen ze toch wel vol, hoe veel toeslag zo ook vragen. Interrail bestaat juist bij de gratie van het mechanisme dat daardoor ook de zijlijntjes en de boemeltjes tenminste nog een BEETJE bestaansrecht hebben. Anders waren heel veel van die regionale zijlijntjes allang opgeheven. Okee, verlieslatend zal het zijn. Maar in elk geval zit er nog wat volk in zoeen trein, waardoor de maatschappelijke functie (makkelijker) te rechtvaardigen is.

Wie betaalt, bepaalt. Wie een maand lang voor een krats door Europa wil scheuren, maakt maar gebruik van de daarvoor aangewezen treinen, of betaal gewoon dikke toeslag. Vraag - Aanbod. Niks meer en niks minder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84114367
Maar waarom zijn binnenlandse hogesnelheidstreinen dan niet zo duur?

En zoveel interrailers zitten er toch niet in die kleine boemeltjes? Zeker niet buiten de zomer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84114657
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
Maar waarom zijn binnenlandse hogesnelheidstreinen dan niet zo duur?
Omdat ze natuurlijk vooral gebruikt worden, door de interrailers, voor het mijlen trappen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84119784
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het is idd jammer ja. Als men in dit tempo doorgaat, dan rijdt medio volgend jaar mat'64 alleen nog op Zwolle - Emmen
Daar rijd toch de plan V i.p.v. de plan T?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  vrijdag 16 juli 2010 @ 02:53:23 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84119948
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
* Ofyles2 vindt de Plan T wel oké, alleen jammer dat deze voor geluidsoverlast zorgen. Zelf vindt hij de SGMm een hobbelend kutpaard...
  vrijdag 16 juli 2010 @ 02:56:59 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84119970
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nu nog alle buffels eruit
Ik durf er ¤ 5k op in te zetten dat de DM'90 de 30 jaar niet haalt, ¤ 3k als de laatste DM'90 voor 2034 wordt afgevoerd.
pi_84120006
Hallo vrindelijke medespotters, moeten jullie zien wat ik vandaag weer heb gezien.



Vinden jullie niet dat de politie haar ogen sluit voor dit maatschappelijk échec?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 03:13:08 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84120049
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 03:05 schreef tho_Omas het volgende:
Hallo vrindelijke medespotters, moeten jullie zien wat ik vandaag weer heb gezien.



Vinden jullie niet dat de politie haar ogen sluit voor dit maatschappelijk échec?
Yep.

Spoorwegpolitie en ProRail beloven deze stommelingen te manen met prijzige boetes, maar het komt er niet van.

Leuk voorbeeld is de gemeente Zaanstad, op het traject Koog-Zaandijk - Krommenie-Assendelft.
pi_84120628
kan een maand traject worden geladen op een studenten ov chipkaart?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')