quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:51 schreef sbientje het volgende:
heb de op even geupdate, met de oude topics
quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:15 schreef Ice-Blue het volgende:
Yaaa! ben aangenomen. 5 juli beginnen ^^.
Nostalgie, wat doe jequote:Op woensdag 23 juni 2010 23:51 schreef seventhseagulll het volgende:
Ik heb zaterdag mijn laatste dag gehad, kan ik uit de OP gehaald worden?
dat is sowieso wel handig jaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet dan ook weten hoe lang je auto is en of je dus kunt keren of niet
De opties daar zijn ook niet veel anders dan draaien of een kilometertje in de achteruit.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet dan ook weten hoe lang je auto is en of je dus kunt keren of niet
Maar toch wel een afrits(pof)broekquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:13 schreef Jojoortje het volgende:
Kut, ik heb geen eens een korte broekMorgen wordt het ook heel warm
Da's vervelend... gauw de stad in om te shoppen dan!quote:
quote:
Waar heen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:50 schreef sbientje het volgende:
ik ben lekker 2 weken vrij want ik ga op vakantie
Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik wist niet of het handig ging zijn op de fiets.quote:
Ehhh... 24 uurspost en niet-24 uurspost in aparte bundels bedoel je?!quote:Vraag me trouwens sterk af hoeveel postbezorgers er wel niet afhaken over een paar jaar (met 3 bundels lopen op de piek/daldagen..., HAH, 24uurspost en niet 24uurspost), dat kan nooit goed gaan
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:15 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat met die drie bundels heeft toch zeker al gefaald?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:18 schreef Deezertje het volgende:
Waarom staat het dan opnieuw in de omslag? Lees maar eens...
Ja maar dat kan nooit schelen in de looptijdquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de hoge heren willen er denk ik wel aan, want het kost in de voorbereiding minder tijd.
Er wordt geen rekening mee gehouden wat de mensen op de werkvloer willen.
Mja pff.... op 31 mei een begeleidend schrijven in je bezorgmapje vinden dat er 'al' sinds 17 mei de Optivo doorgevoerd is in onze vestiging... en dat we daardoor "wat" later de post ontvingen dan we gewend waren... lees... ik begin tegenwoordig ruim 40 minuten later dan voorheen met het rondbrengen....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de hoge heren willen er denk ik wel aan, want het kost in de voorbereiding minder tijd.
Er wordt geen rekening mee gehouden wat de mensen op de werkvloer willen.
Dat stelde dus niets voor!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:32 schreef Sapphira het volgende:
Hmmz, morgen een onbekend wijkje lopen.. Ik ben benieuwd.![]()
Behoorlijke grafstemming hier. Als er al gelachen werd, dan was het galgenhumor. Maar je moet toegeven dat het ook heel raar is dat TNT heel veel werk uitbesteedt of wil gaan uitbesteden (pakketservice, depotritten, aangetekenden, hah stapelen), dan ook nog eens massaal postbezorgers werft, veel deeltijdwerkers en zaterdagbestellers heeft rondlopen die structureel 40 + uren werken per week, en dan vervolgens fulltimers die hier soms al meer dan 30 jaar werken de wacht aanzegt "omdat de post terugloopt". Dat er minder post is dan vroeger is waar, maar als TNT wat meer z'n best had gedaan was het echt niet nodig geweest om zoveel mensen te ontslaan. Ze hadden bijvoorbeeld makkelijk postbodes kunnen overplaatsen naar pakketservice. Daar stijgt het volume enorm (dankzij internet!) en ze hebben pas nog een nieuw sorteercentrum geopend.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:36 schreef Deezertje het volgende:
Godver zeg, ben bekaf...
Ruim 5 uur lang gelopen in de FELbrandende zon..... water mee hielp ook niet echt....
Was gewoon veel post vandaag zeg, uitgerekend vandaag met de hitte!
Hoe was de stemming bij jullie op de VGB's? Hier flink teleurgesteld, want lees maar eens een krant vandaag (Telegraaf...)
Nja met slippers lopen lijkt mij zelf ook niet echt handig (ligt er wel aan wat voor slippers, maar simpele teenslippers vergroten de kans op struikelen nogal). Op de werkvloer zijn wat hogere schoenen sowieso veel veiliger. Heb een tijdje terug een container tegen m'n hiel aan gehad waarbij zelfs mijn hoge schoen amper bescherming bood want mijn hiel was echt bont en blauw.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:01 schreef gekkewiebel het volgende:
Nou vond ik het vandaag zo warm dat ik maar besloten had om in T-Shirt, korte broek en slippers m'n straten te gaan lopen. Dus ik naar VBG om wat post op te halen enzo, wil m'n teamcoach me even spreken.
Vervolgens begint hij over m'n outfit, dat het niet helemaal representatief zou zijn en voor m'n eigen veiligheid was het ook niet goed ("met sluppers kun je zomaar je teen stoten...)
Nou heb ik even vluchtig de ondertekende papieren doorgekeken en ik zag nergens staan dat ik uberhaupt bedrijfskleding aan moet, laat staan dat ik geen slippers mag dragen. Weet iemand waar iets dergelijks wel kan staat, en hoe gaan jullie hier mee om?
Ik vind het vrij bijzonder dat sandalen wel mogen, dat zijn gewoon slippers met een extra bandje aan de achterkant...
Ik vraag me af of het dan nog verantwoord is om 4 uur of langer buiten te lopen, vanaf 11.30. Dat moet ik iig regelmatig op zaterdag, en ik vraag me echt af of dat te doen gaat zijnquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Jongens en meisjes, er worden deze zomer temperaturen tussen de 35 en 38 graden Celsius verwacht.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!
Vandaag was hier op zich wel te doen, omdat er een zeebries stond. Heb in lange spijkerbroek gelopen
Niet lopen, eerder drijvenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het dan nog verantwoord is om 4 uur of langer buiten te lopen, vanaf 11.30. Dat moet ik iig regelmatig op zaterdag, en ik vraag me echt af of dat te doen gaat zijn.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:13 schreef rub3n het volgende:
't was vandaag een stuk drukker. Maar ik merk dat ik dan gewoon harder ga werken rijden en zo ongeveer op de zelfde tijd uit kom haha.
Sterkte en zweetze alvast. Ik ga deze zomer denk ik juist zo min mogelijk werkenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:24 schreef Dionysiou het volgende:
Heb net meteen maar een nieuwe kortebroek besteld en een shirt zonder mouwen, aangezien ik de hele zomer ga bijbeunen bij TNT.
Sterkte met de hitte, en wel voor 4-en klaar natuurlijk!quote:Op maandag 28 juni 2010 08:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag werken...gelukkig bijna alleen maar brommer rijden dus dat scheelt
Gewoon schoenen, volgens mij heb je na die drie wijken op slippers geen voeten meer over andersquote:Op dinsdag 29 juni 2010 08:10 schreef xxiessiexx het volgende:
*twijfel twijfel* Zal ik slippers aandoen of schoenen vandaag...Ik moet drie vrij grote wijken lopen
Het werd mij zo uitgelegd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:33 schreef Sapphira het volgende:
Het is toch de bedoeling dat je de pakjes naar het afhaalpunt brengt? Zo doe ik het toch altijd..
Er is bij ons wel altijd 1 iemand die de pakjes met sticker van kennisgeving in de blauwe bak gooit en dat vind ik persoonlijk erg irritant.Is het zo moeilijk dan om die pakjes naar het afhaalpunt te brengen?
Nou ik heb idd geen voeten meer over maar dat had ik met deze drie wijken op schoenen lopen ook niet gehad. Zeven uur achter mekaar gelopenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:12 schreef Taneli het volgende:
[..]
Gewoon schoenen, volgens mij heb je na die drie wijken op slippers geen voeten meer over anders
Vervelend! Ik mag morgen en donderdag ook weer, denk dat donderdag het vervelendst gaat worden met 30 graden...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou ik heb idd geen voeten meer over maar dat had ik met deze drie wijken op schoenen lopen ook niet gehad. Zeven uur achter mekaar gelopenEn morgen weer dezelfde wijken
![]()
En het was raar weerHet ene moment bloedheet en het andere moment een hoosbui.
Maar morgen is er veel HAH.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:46 schreef Taneli het volgende:
[..]
Vervelend! Ik mag morgen en donderdag ook weer, denk dat donderdag het vervelendst gaat worden met 30 graden...
Hier was er vandaag al 3 HAH met Gamma, AH en blokker, dus morgen sowieso minderquote:
In Den Haag hebben we alleen de Media Markt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:51 schreef Deezertje het volgende:
Wat is er morgen dan voor HAH?
Trouwens weet TNT hoe wel hoe ze de reorganisatie moeten aanpakken hoor.... ik lever bij een bedrijf de post af, komt de pakketdienst (uitbesteed) er meteen aan... kon net zo goed met 1 bezorger/auto dus.... Tja waarom TNT de ''overtollige' postbodes niet naar de steeds groeiende pakketservice verplaatst.... is mij een raadsel!
Er stonden hier vier HAH dingen op t lijstje, heb alleen niet gekeken wat voor welke postcode wasquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:03 schreef Taneli het volgende:
[..]
Hier was er vandaag al 3 HAH met Gamma, AH en blokker, dus morgen sowieso minder
Ach, met die sneeuwlagen was het blijkbaar ook arbo verantwoord.quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:16 schreef rub3n het volgende:
Zaterdag plaatselijk 37 graden hoorde IK op de radio...
Dan komt die temperatuur in de auto denk ik wel op zo'n 45 graden! Is dat wel arbo-verantwoord?
bronquote:FNV: Slippers moeten kunnen
FNV Bondgenoten heeft in principe geen probleem met slippers op de werkvloer. "Het mag allemaal wel, maar het is de vraag of je je collega's er een plezier mee doet", laat een woordvoerder van de vakbond weten.
....
Je mag niet binnenwerken als de binnentemperatuur 40 graden of warmer is. Maar of dat ook geld voor een auto...quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:16 schreef rub3n het volgende:
Zaterdag plaatselijk 37 graden hoorde IK op de radio...
Dan komt die temperatuur in de auto denk ik wel op zo'n 45 graden! Is dat wel arbo-verantwoord?
Allebei kut.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:07 schreef Jojoortje het volgende:
En toch heb ik liever 37 graden dan - 14 graden met sneeuw en ijzel op de weg.
Jullie dan?
Hoelang duurt zo'n opleiding?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:55 schreef Bartjes het volgende:
Vandaag was best nog wel te lopen al heb ik maar anderhalf uur gelopen, als je een wijkje van een uur of drie hebt dan is het wel minder. Maar met veel water drinken kom je er wel, ik heb weleens erger mee gemaakt
En ik zou morgen opleiding krijgen voor een autodienst, alleen nu blijkt mijn diploma uitreiking al om 12.00 uur te beginnen. Hopen dat het allemaal goed gaat komen en ik nog vrij kan krijgen. Zal mijn teamcoach wel niet heel erg vinden dan schuiven we de opleiding maar weer ff door.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:12 schreef rub3n het volgende:
Zijn er ook bezorgers hier (autowijken) die op slippers rijden?
Voor mij als zaterdagwerker die al dik 3 jaar mee draait is het gewoon een keer mee rijden om te weten hoe de route loopt. En dan moet ik de volgende keer alleenquote:
Je bedoelt met die gemeente mailing toch niet toevallig iets van de provincie overijssel he? Zo klinkt het welquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:39 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Bah...vandaag een 100% mailing van de gemeente (een boekje met een hoop bladzijden van dik papier) + geadresseerde HAH van KPN (alwéér!). Als klap op de vuurpijl kwam een plaatselijke meubelboer ook nog eens met z'n (bijna) HAH geadresseerde langgerekte kaarten op de proppen die een paar mm te lang waren voor de machineDus ook nog eens extra voorbereidingstijd
Mijn VBG ligt ergens onder de rivierenquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:08 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Je bedoelt met die gemeente mailing toch niet toevallig iets van de provincie overijssel he? Zo klinkt het wel
Ik schrok even! Op mijn spul stond namelijk particulier (ondanks dat het me overheid verspreiding leek), en waren ook dikke boekjes. Was al bang dat ik ze verkeerd bezorgd had...quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:09 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Mijn VBG ligt ergens onder de rivieren
Het gaat met dit weer in een keer naar je poriën ipv je maag.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:45 schreef Lastpost het volgende:
De tering zeg wat is het warm, heb na een halve wijk al 3 liter water op.
Als je in het zuiden/oosten werkt zal het erg zwaar worden, in het westen wordt het maar zo'n 22 graden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:58 schreef rub3n het volgende:
Tijdens buslichting was het wel gigantisch warm. Maar ik kijk meer tegen morgen op, 4,5 uur in de auto.
Nee 't werd helaas toch wel 24-25 graden (in regio Amsterdam dan), al hoefde ik vandaag niet te werken, gisteren was t idd echt wel een hel...!! Nog speciaal gevraagd om me post wat vroeger afgeleverd te krijgen (en dat gebeurde ook, hulde aan mn teamcoach!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:33 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als je in het zuiden/oosten werkt zal het erg zwaar worden, in het westen wordt het maar zo'n 22 graden.
In jouw gang binnen? Heeft een huisgenoot het niet aangenomen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:11 schreef Cerbie het volgende:
Nou van je collegas bij de pakketdienst moet je het hebben hoor.
Kom net thuis, ligt er een klein pakketje halverwege de gang. Blijkt het mijn ebay-bestelling te zijn! Er wonen nog 300 anderen hier, dus het had goed weg kunnen zijn. Maandag maar eens bellen, als je dat met je post doet hoef je niet terug te komen.
Deze gang loopt langs het trappenhuis en een aantal appartementjes (woon zelfstandig), hij is gewoon doorgelopen tot hij een dicht paar deuren tegenkwam en heeft het daar neergelegd bij de deurbellenquote:Op zondag 4 juli 2010 10:15 schreef Troeta het volgende:
[..]
In jouw gang binnen? Heeft een huisgenoot het niet aangenomen dan?
Typisch TNT-management.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:01 schreef Ice-Blue het volgende:
TNT zou mij afgelopen vrijdag bellen om de werktijden en dagen te bespreken. Maar helaas hebben ze nog steeds niet gebeld!
Werk je per week minder dan 3 uur?quote:Op maandag 5 juli 2010 19:29 schreef Jojoortje het volgende:
Trouwens...
Heb een 3 uurscontract en ik moet elke week wijken wegbrengen die minder dan 3 uur zijn.
Zijn hun nou dom ofzo?
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:29 schreef Jojoortje het volgende:
Trouwens...
Heb een 3 uurscontract en ik moet elke week wijken wegbrengen die minder dan 3 uur zijn.
Zijn hun nou dom ofzo?
quote:
Ik heb ooit, tijdens het naar binnenproppen van dunne HAH-blaadjes, een kat aan mijn vingers gehad...quote:
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 02:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hmm, ik moet zeggen dat ik me in een busje van TNT Post soms wel een klein beetje boven de wet verheven voel. Bij het afleverpunt voor de buslichtingen heb je een lange weg die is afgesloten. Je kunt dan kiezen om linksaf of rechtsaf te gaan wat allebei zo`n 1 km omrijden is. Eerst reed ik altijd netjes om totdat ik al mijn collega`s rustig om de wegafzetting heen zag draaien, om vervolgens over het fietspad te scheuren rijden. Zo reden we vorige week met 4 busjes achter elkaar over het fietspad, wat zullen die fietsers wel niet van ons denken?Wel zonder gevaar overigens...
Volgens mij mag je alleen over een fietspad rijden als je op een andere manier bijvoorbeeld niet bij een brievenbus kan komen, als het alleen maar is omdat het een snellere route naar je kantoor is lijkt het me dat dat gewoon verboden is?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ikzelf een autoroute rij ga ik ook altijd een klein stukje over een fietspad. En ik weet dat dit bij veel meer routes het geval is
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:51 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je alleen over een fietspad rijden als je op een andere manier bijvoorbeeld niet bij een brievenbus kan komen, als het alleen maar is omdat het een snellere route naar je kantoor is lijkt het me dat dat gewoon verboden is?
Ja, ben zaterdagmedewerker he... En als ik alleen wijken hoef weg te brengen waar minder dan 3 uur voor staat, dan schiet dat dus niet opquote:
Bij ons hebben alle zaterdagmedewerkers een 4-uurs contract. Overigens ben ik benieuwd of ik eind oktober nog bij TNT werk aangezien ik een vast contract "moet" krijgen en ik vandaag in het MZ journaal las dat ze die in principe niet meer geven.... én sowieso de zaterdagmedewerker in 2012 niet meer bestaatquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:18 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, ben zaterdagmedewerker he... En als ik alleen wijken hoef weg te brengen waar minder dan 3 uur voor staat, dan schiet dat dus niet op
Hoe ging je opleiding?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:12 schreef Bartjes het volgende:
Vandaag opleiding auto route gehad, gaat lekker snel als je met zijn tweeën bent.Morgen moet ik alleen, dan zal het wel minder snel gaan. Maar we zijn ook gewoon over het fietspad heen gereden als het kon.
![]()
![]()
Ook en vast contract getekend als zaterdagmedewerker, 5 uur in de week, zien of ik het vol houd tot TNT de stekker er uit trekt![]()
Dat hoeft geen probleem te zijn hoor, als ze structureel wijken van minder dan 3 uur meegeven en nooit eentje extra vervallen na een half jaar de minuren. Maar als je met HAH loopt komt er nog wel tijd bij de tijd die er normaal op zaterdag voor staat, dan kan het zo zijn dat je ipv 2,5 uur ineens voor 3 uur aan wijken hebt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:44 schreef Troeta het volgende:
waarom lopp je dan geen 2 wijken Jojoortje? Zo bouw je minuren op...gewoon even aangeven!
Ik loop ook 2 wijken!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:44 schreef Troeta het volgende:
waarom lopp je dan geen 2 wijken Jojoortje? Zo bouw je minuren op...gewoon even aangeven!
Jaquote:Op woensdag 7 juli 2010 06:20 schreef Troeta het volgende:
En dan kom je nog onder de 3 uur per week werken uit?
Kleine wijkkies dan!! wat zegt je teamcoach ervan?quote:
Nee, we hebben ze al echt al dik 1 maand niet gehad.. maar vindt het zo zielig hé..quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Kleine wijkkies dan!! wat zegt je teamcoach ervan?
Dyon, zijn die folders bij jullie niet elke maand dan?
Geen idee, die zie ik nooit. Heb ook geen vaste teamcoach eigenlijkquote:Op woensdag 7 juli 2010 18:50 schreef Troeta het volgende:
[..]
Kleine wijkkies dan!! wat zegt je teamcoach ervan?
Dyon, zijn die folders bij jullie niet elke maand dan?
Moet TNT betalen omdat jij niet wil fietsen? Haha Mja, opzich geef ik je ook wel gelijk.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:52 schreef Dionysiou het volgende:
Geen HAH een wijk waar 3 uur voor staat in 2 uur gedaan.
Maar schrijf wat meer op, aangezien ik op de snor aan het tuffen ben kost dat ook redelijk benzine (grote wijk)
Ach, andersom naaien ze je ook waar je bij staat dus ik begrijp het wel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:00 schreef rub3n het volgende:
[..]
Moet TNT betalen omdat jij niet wil fietsen? Haha Mja, opzich geef ik je ook wel gelijk.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:04 schreef Bartjes het volgende:
Vandaag weer prijs hoor![]()
![]()
Tijdens mijn autowijk, ik trek de deur dicht en met een klap valt de ruit in honderdduizend stukjes. Gelukkig was het raam open dus alles viel in het portier, hoef je de straat niet te vegen![]()
Maar voordat je dan alles weer geregeld hebt, teamcoach bellen, auto naar de garage brengen, wachten tot je word opgehaald bij de garage, schade formulier in vullen ben je weer een dik uur verder![]()
en dat met dit mooie weer.
Last van mijn rug hé, en mijn TC wou me niet kwijt, dus hij ging akkoord met deze oplossing. Benzinekosten kon ik verrekenen in mijn werkuren (moest het wel netjes houden)..quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:00 schreef rub3n het volgende:
[..]
Moet TNT betalen omdat jij niet wil fietsen? Haha Mja, opzich geef ik je ook wel gelijk.
Kreeg je wel een degelijke opleiding?quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:48 schreef Ice-Blue het volgende:
Zo! mijn eerste werkdag bij TNT is voorbij. Het post sorteren was bij mij 'n ramp! En veel geleerd, kijk nu al uit naar morgen.
Mwah, ik had de oneven en de even post door elkaar gehaaldquote:Op donderdag 8 juli 2010 18:54 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Kreeg je wel een degelijke opleiding?
Als ik moet vergelijken toen ik mijn opleiding kreeg (6 maanden terug) en nu, dat het echt drastisch verslechterd is. Althans.. hier dan.
Hoe wordt dat precies afgehandeld, komt de schade gewoon op jouw naam aangezien je een schadeformulier in moest vullen?quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:04 schreef Bartjes het volgende:
![]()
Tijdens mijn autowijk, ik trek de deur dicht en met een klap valt de ruit in honderdduizend stukjes. Gelukkig was het raam open dus alles viel in het portier, hoef je de straat niet te vegen![]()
Maar voordat je dan alles weer geregeld hebt, teamcoach bellen, auto naar de garage brengen, wachten tot je word opgehaald bij de garage, schade formulier in vullen ben je weer een dik uur verder![]()
Da's bot...quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:40 schreef Dionysiou het volgende:
Ik en vele anderen hebben vandaag met een dubbel gevoel gewerkt.. dat komt mede omdat we met heel ons team in onze wijken foldertjes van TNT moesten verspreiden waarbij ze postbodes zoeken. Belachelijk.
Als ik zie hoe ik mijn post af en toe krijg aangeleverd, vrees ik dat ook...quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:54 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Kreeg je wel een degelijke opleiding?
Als ik moet vergelijken toen ik mijn opleiding kreeg (6 maanden terug) en nu, dat het echt drastisch verslechterd is. Althans.. hier dan.
Volgens mij is het schade formulier er voor dat de verzekering de boel kan afhandelen. Dit soort schades zullen verder weinig uitmaken, ik kan er zelf ook niets aan doen toch.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hoe wordt dat precies afgehandeld, komt de schade gewoon op jouw naam aangezien je een schadeformulier in moest vullen?
Als je soms ziet wat voor figuren ze soms binnen laten werken tegenwoordig is dat ook niet zo vreemd, heb al 3 keer meegemaakt de laatste weken dat ze de attentiekaarten ertussen aan het zetten warenquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:33 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Als ik zie hoe ik mijn post af en toe krijg aangeleverd, vrees ik dat ook...
Gisteren twee straten gewoon door elkaar gehad. Kon ik de hele boel nog eens sorteren...
Klopt. Maar toch vind ik het vreemd dat ze jouw gegevens nodig hebben als je er niks aan kunt doen, het kost jou een hoop tijd en TNT verliest geld. Maarja, ik vertrouw erop dat het allemaal goed verwerkt gaat worden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:46 schreef Bartjes het volgende:
[..]
Volgens mij is het schade formulier er voor dat de verzekering de boel kan afhandelen. Dit soort schades zullen verder weinig uitmaken, ik kan er zelf ook niets aan doen toch.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:33 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Als ik zie hoe ik mijn post af en toe krijg aangeleverd, vrees ik dat ook...
Gisteren twee straten gewoon door elkaar gehad. Kon ik de hele boel nog eens sorteren...
Dat pak je ook niet heel goed aan! Ik heb dit ook gehad. Gewoon nog 2 uur de wijk afgemaakt, (je raam heb je toch open) en hem bij je vestiging binnen zetten (als daar mogelijkheid voor is) Anders dichtplakken. En huppa de dag erna kijken ze er maar naar.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:04 schreef Bartjes het volgende:
![]()
Het is opzich wel netjes als ze direct dezelfde dag het raam al repareren of een vervangende auto kunnen regelen, anders moet een collega die de volgende dag jou dienst heeft alles regelen. Voor de rest zou ik inderdaad ook gewoon m'n wijk afmaken, met dit weer is werken met een open raam niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:08 schreef rub3n het volgende:
[..]
Dat pak je ook niet heel goed aan! Ik heb dit ook gehad. Gewoon nog 2 uur de wijk afgemaakt, (je raam heb je toch open) en hem bij je vestiging binnen zetten (als daar mogelijkheid voor is) Anders dichtplakken. En huppa de dag erna kijken ze er maar naar.
edit: en de gene die over de auto's hier gaat, riep mij op maandag gewoon even om een handtekening onder schadeformulier te zetten.
Ik ook niet.quote:
Ik begin nu gewoon al te zweten als ik in de schaduw zit onder het zonnescherm, dus dat wordt morgen nog wat...quote:
Mee eens.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:49 schreef Dionysiou het volgende:
Dikke lul dat ik nu in die TNT Polo ga lopen
Dat zwart trekt enorm veel hitte aan
Heb met dit weer zo'n geblokte blouse met korte mouw aan, lekker koel en je zweet er niet zo in.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:30 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Mee eens.
Heerlijk in mijn eigen dunne floddershirt rondgelopen. Regelmatig water over me heen gegooid. Veel gedronken.
Helaas niet helemaal zonder kleerscheuren er doorheen gekomen, ben nu behoorlijk brak en duizelig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing is what it seems
Het gebeurt iedereen wel eens dat er wat mis gaat. Ik heb ook wel eens wat in de verkeerde bus gegooidquote:Op donderdag 8 juli 2010 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo erg is het bij mij gelukkig niet. Wel dat de enkele delen van een straat verkeerd samengevoegd worden. Gelukkig ken ik mijn pappenheimers wel, dus ik vis het er zo uit. Daarnaast lijken enkele straatnamen op elkaar waardoor ik ook deze fouten er makkelijk uit haal.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:34 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb met dit weer zo'n geblokte blouse met korte mouw aan, lekker koel en je zweet er niet zo in.Om er een beetje netjes uit te zien moet je zo'n blouse in je broek stoppen, vind ik. En ik ben enigszins aan de maat. Dan vind ik het géén porum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat dat tshirt haute couture is, maar die kont is er wel netjes mee bedekt...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
Moet je morgen weer?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:30 schreef MissSpooky het volgende:
Dit. Weer. ZUIGT.
Drijfnat en hoofdpijn. Jolijt jolijt.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:34 schreef Viper86 het volgende:
psst: Het einde van het webicon... 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:35 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Het gebeurt iedereen wel eens dat er wat mis gaat. Ik heb ook wel eens wat in de verkeerde bus gegooidMaar als ik echt alles opnieuw moet nasorteren, of stukken straat 2x moet lopen, dan proef ik bloed
![]()
Gelukkig gebeurt het niet dagelijks, maar zo 1-2 x per week is het echt zwaar k** met peren.
En uitgerekend op die dagen zit er vaak geen rapportagebriefje bij... Zou dat met opzet zijn...?
(een enkel foutje meld ik nooit, ben zelf ook niet perfect, maar als ik weer een zak chaos aantref laat ik dat toch graag even duidelijk weten)
Vandaag trouwens een makkelijk wijkje. Weer geen HAH (al de 2e keer deze week!), dunne bundeltjes, makkie. Het kwam puur door het weer dat ik nu voor lijk thuis lig.
Ik als man, ben ook enigszins aan de maat, maar heb die blouse gewoon aan. En niet in de broek.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:37 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Om er een beetje netjes uit te zien moet je zo'n blouse in je broek stoppen, vind ik. En ik ben enigszins aan de maat. Dan vind ik het géén porum.
Niet dat dat tshirt haute couture is, maar die kont is er wel netjes mee bedekt...!
Ik heb de wijk ook wel afgemaakt hoor. Maar het is wel zo netjes dat je alles ff regelt en niet een ander laat opdraaien voor de rotzooi. Ik heb er zelf ook een hekel aan als ik 's morgens de bus pak en er blijkt een raam uit te liggen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:08 schreef rub3n het volgende:
[..]
Dat pak je ook niet heel goed aan! Ik heb dit ook gehad. Gewoon nog 2 uur de wijk afgemaakt, (je raam heb je toch open) en hem bij je vestiging binnen zetten (als daar mogelijkheid voor is) Anders dichtplakken. En huppa de dag erna kijken ze er maar naar.
edit: en de gene die over de auto's hier gaat, riep mij op maandag gewoon even om een handtekening onder schadeformulier te zetten.
Heb je jezelf al toegevoegd?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:50 schreef geeMc het volgende:
pfff ik heb echt geen zin om morgen te werken ;p en waarom sta ik nog niet in OP?!
Omdat je da eigenlijk zelf moet doen. Maar geef je gegevens maar, dan doe ik t.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:50 schreef geeMc het volgende:
pfff ik heb echt geen zin om morgen te werken ;p en waarom sta ik nog niet in OP?!
Zet mij er maar ook meteen bijquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Omdat je da eigenlijk zelf moet doen. Maar geef je gegevens maar, dan doe ik t.
Ik zag de editquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:20 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Zet mij er maar ook meteen bij
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo.![]()
quote:
my bad, ik ben fok noob ;pquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Omdat je da eigenlijk zelf moet doen. Maar geef je gegevens maar, dan doe ik t.
Yea, een wijk voorbereiden en 2 lopen. Alleen ben ik laatst ook met de fiets op m'n bek gegaan waardoor ik mijn knie niet goed krijg gebogen en m'n hand niet krijg gestrekt.quote:
Waarom val je?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:18 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
Yea, een wijk voorbereiden en 2 lopen. Alleen ben ik laatst ook met de fiets op m'n bek gegaan waardoor ik mijn knie niet goed krijg gebogen en m'n hand niet krijg gestrekt.![]()
Het zit niet meeMaar! Volgende week naar Rome, yay!
rub3n, Ruben, Kampenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:57 schreef xxiessiexx het volgende:
Jullie staan er allebei bijMaar pas in t volgende topic dus
Aangezien ik er ook nog niet tussensta, ik werk in Diemenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:57 schreef xxiessiexx het volgende:
Jullie staan er allebei bijMaar pas in t volgende topic dus
Gezellig.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:24 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 5 uur lang lopen en fietsen met 33 graden BRANDENDE zon... yay!
Een goedmakertje... 's avonds een BBQ van de TNT! Jawel! ze hadden nog geld
Alleen stuurden ze de uitnodigingen 3 dagen van te voren.... hahaben benieuwd hoeveel man er komt!
Altijd gezellig die BBQ's bij ons, dat wel!
Denk dat als het een dag later georganiseerd zou zijn er waarschijnlijk niemand zou komen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:24 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 5 uur lang lopen en fietsen met 33 graden BRANDENDE zon... yay!
Een goedmakertje... 's avonds een BBQ van de TNT! Jawel! ze hadden nog geld
Alleen stuurden ze de uitnodigingen 3 dagen van te voren.... hahaben benieuwd hoeveel man er komt!
Altijd gezellig die BBQ's bij ons, dat wel!
Wij hebben alleen depots hier in de stad in een garage van een gewoon huis en in 2 bejaardentehuizen, dus denk niet dat daar veel te drinken valt te halen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:29 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Gezellig.
Zeg vraagje, bij ons mogen we bij een steunpunt (café) gratis een drankje consumeren op de rekening van TNT. Is dit bij andere vestigingen ook zo?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:34 schreef rub3n het volgende:
Morgen van 9:00-15:30 (gokje) werken. Eerst een wijk voorbereiden, dan mijn eigen (auto)wijk en dan de wijk rijden! Wordt geen pretje met dit weer in de auto!
ik van 10 tot half 4, hopelijk ben ik wat eerder klaar en is het niet te druk. Het zal wel zweten worden vrees ik, al ben ik wel met de fiets. Doe mijn blouse wel aan..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb morgen vrijwel hetzelfde schema
Ik draag die blouse ook en kreeg laatst van een klant te horen dat ik "lekker casual" gekleed was.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:49 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik als man, ben ook enigszins aan de maat, maar heb die blouse gewoon aan. En niet in de broek.
Vandaag lagen er ook flesjes drinken bij ons op de vestiging, helaas zo lauw als het maar kon. Gelukkig hebben we wel een alles in 1 automaat waar ijskoud water uitkomt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:33 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Maar we krijgen wel gratis flesjes water bij ons op de vestiging, die liggen gekoeld in de koelkast in de kantine en daar mag je zo eentje van pakken.
Wij hebben alleen een automaat voor warme dranken. Eerst hadden we er nog een automaat bij waar je koek en snoep enzo uit kon halen, echter hebben ze die uit alle vestigingen in de regio verwijderd omdat die niet meer rendabel zouden zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Vandaag lagen er ook flesjes drinken bij ons op de vestiging, helaas zo lauw als het maar kon. Gelukkig hebben we wel een alles in 1 automaat waar ijskoud water uitkomt.
Een airco-gekoeld pand? Dan heb je erg veel geluk, bij ons is het niet te harden ondanks de ventilatoren die aan het plafond zijn vastgehangen, alleen in de kamers van de teamcoach en de informatie-medewerker is het lekker koel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:07 schreef rub3n het volgende:
Op de fiets is nog erger denk ik. Ik heb met jullie te doen! Respect voor de postbezorgers met loopwijk!
Ik neem denk ik morgen de gok maar en ga om 8:30 naar TNT. Hopelijk is de wijk voor mij in de kast dan klaar en heb ik een half uur voorsprong. Dan kan ik om 10:30 de straat op en ben ik rond 14:45 klaar.
En als die niet klaar is, ach dan is het nog niet verkeerd toeven in ons airco gekoelde pand. Altijd wel gezellig op zaterdag(ochtend)
Het is echt heerlijk hier. Als deze warmte nog even aanhoud ga ik 's avonds rond 23:30 met een luchtbedje richting TNT en daar lekker slapen. HEERLIJK!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:48 schreef TokenW het volgende:
[..]
Een airco-gekoeld pand? Dan heb je erg veel geluk, bij ons is het niet te harden ondanks de ventilatoren die aan het plafond zijn vastgehangen, alleen in de kamers van de teamcoach en de informatie-medewerker is het lekker koel.
Wij hebben ADKOquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:48 schreef TokenW het volgende:
[..]
Een airco-gekoeld pand? Dan heb je erg veel geluk, bij ons is het niet te harden ondanks de ventilatoren die aan het plafond zijn vastgehangen, alleen in de kamers van de teamcoach en de informatie-medewerker is het lekker koel.
Wel kut als je dan weer naar buiten moetquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:02 schreef rub3n het volgende:
[..]
Het is echt heerlijk hier. Als deze warmte nog even aanhoud ga ik 's avonds rond 23:30 met een luchtbedje richting TNT en daar lekker slapen. HEERLIJK!
Tijdens buslichting ook, kom je even terug bij het pand en dan even naar binnen. OOOOOO heerlijk!
Ik neem aan dat je je uurloon weet? Staat iig in de OP.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:39 schreef Banaapies het volgende:
Hoe zit het met het salaris?
ik ben aangenomen als zaterdagmedewerker, maar werk nu ook in de vakantie op andere dagen.
wanneer krijg je uitgebetaald? en is dat dan van de afgelopen 4 weken of 'loopt het achter'.
en hoe berekenen ze je salaris, je krijgt bij aanstelling een uurloon.
maar ik neem aan dat er per wijk een (vaste?) bepaalde tijd staat.
Ik heb even de vrijheid genomen deze in de OP te zetten toen ik namen aan het toevoegen wasquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Hmm.. ik vond die oude topic header wat lelijk, dus ik heb een nieuwe geknutseld
[ afbeelding ]
Meningen?
Fijn dat je het zegt, flikker dat foldertje meestal direct de vuilnis in.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Gratisch postzegels bij de Mail. Ik vind de nieuwe methode nu al onhandig
Dat wou ik ook doen, tot ik voelde dat er een kartondingetje in het pakketje zat en dat is meestal een klein kadootjequote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Fijn dat je het zegt, flikker dat foldertje meestal direct de vuilnis in.
Daar zou ik iig helemaal niks over zeggenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:21 schreef sbientje het volgende:
ligt misschien idd aan hoe krap je wijk gepland staat en dergelijke. Mijne staan blijkbaar best ruim, ik zal het eens nakijken. Ik was vandaag alweer een uur eerder klaar, terwijl ik ook nog een andere wijk voorbereid heb wat eigenlijk niet in mijn tijd hoort...
In de auto is het droog en koelquote:Op maandag 12 juli 2010 11:42 schreef rub3n het volgende:
Ik moet straks mijn boerenwijk doen. (zo'n 2 uur op maandag) Waarschijnlijk midden in het "noodweer"
Was vandaag veel meer post dan er op een normale maandag is hoorquote:Op maandag 12 juli 2010 15:07 schreef Dionysiou het volgende:
Godverdommeh! Weinig post? Lik m'n reet.. 5 wijken zetten, en nu 5 wijken wegbrengen rot op zeg
NOOIT MEER
5 wijken is idd wel veel. Hangt er wel vanaf wat voor wijken, als het boerderijenroutes zijn of grote buitenwijken waar je lange stukken moet fietsen is het gewoon ronduit kut.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:07 schreef Dionysiou het volgende:
Godverdommeh! Weinig post? Lik m'n reet.. 5 wijken zetten, en nu 5 wijken wegbrengen rot op zeg
NOOIT MEER
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing is what it seems
WTFquote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef Jojoortje het volgende:
Ik werd wakker vanmiddag en dacht dat het nog 's nachts wasTotdat mijn vriend me wakker maakte en zei dat het 1 uur 's middags was
OVERAL bomen op de straat!
Een paar straten verderop:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Was vandaag veel meer post dan er op een normale maandag is hoorHoe laat begon je, dat je pas om 3 uur de straat op kon?
Bij ons waren er een paar delen van wijken blijven staan afgelopen zaterdag. Kon ik uiteraard weer een uur met HAH gaan lopen, had ik me ook niet bepaald op voorbereid. Bovendien echt kutweer, regen en warmte, bleghEn ik moest een grote buitenwijk lopen met de gewone maandagpost, waarvoor ik één keer in opleiding ben geweest. Dat viel me nog alles mee, kon bijna alles vinden.
Ik heb idd 5 wijken met boerderijroutes en heel veel fiets werk. Moet er nu nog 2 gast dat is niet normaalquote:Op maandag 12 juli 2010 16:04 schreef Viper86 het volgende:
[..]
5 wijken is idd wel veel. Hangt er wel vanaf wat voor wijken, als het boerderijenroutes zijn of grote buitenwijken waar je lange stukken moet fietsen is het gewoon ronduit kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |