Het is eigenlijk het VKZ-slowchat topicquote:Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef MrBadGuy het volgende:
Zelfs als er geen peilingen zijn gaat dit topic snel![]()
Achteruit jaquote:Eindsprint voor de VVD zou idd mooi zijn
Inderdaad, op naar de 40.quote:
VVD/CDA/D66 is ook mijn favoriet, maar doe daar absoluut geen CU bij, dan nog liever de SGP (wat natuurlijk ook nooit zal werken, maar toch).quote:Op zondag 6 juni 2010 12:46 schreef Jurgen21 het volgende:
CDA graag boven de PvdA en dan een kabinet VVD/CDA/D66, met eventueel de CU.
Arcee, ik mis iets in de OP. TNS NIPO is niet zichtbaar, maar ik zie 'm wel als ik de OP quote. Staat er een tagje niet helemaal goed?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:09 schreef Arcee het volgende:
TNS NIPO
[img]http://i49.tinypic.com/migl7q.jpg]afbeelding[/url] ]
Of misschien omdat veel mensen dan met een restschuld komen te zitten? Of omdat duurdere huizen meer lokale belastingen opleveren? Of omdat meer mensen dan kopen in plaats van huren?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:07 schreef Jasper11 het volgende:
Volgens mij is het land beter af met PvdA, SP, D66 en Groen Links. Die gaan samen zeker 76 zetels halen.![]()
En bezuinigen is niet alleen voor rechts. Zo durven de opportunisten en mooi-weer-politici van de VVD en CDA de hypotheekrente niet aan te pakken, terwijl dit jaarlijks 11 miljard kost! Uit angst voor de kiezer.
De hypotheekrenteaftrek kost de overheid niks, maar het levert ze minder inkomsten op doordat het de belastingdruk verlaagd. Dat lijkt me toch wel een heel belangrijk verschil. Afschaffen en verder niks aanpassen is gewoon het ordinair verhogen van de belastingdruk. Als je het afschaft, waar ik persoonlijk niet tegen ben, dan moet je ook de hoogte van de belastingen aanpakken. Maar dat willen de linkse partijen dan weer niet doen, dus hun plan is gewoon het verhogen van de belastingen. Als je dat beter af zijn vindt, dan mag je idd (zeer waarschijnlijk tevergeefs) hopen op een links kabinetquote:Op zondag 6 juni 2010 20:07 schreef Jasper11 het volgende:
Volgens mij is het land beter af met PvdA, SP, D66 en Groen Links. Die gaan samen zeker 76 zetels halen.![]()
En bezuinigen is niet alleen voor rechts. Zo durven de opportunisten en mooi-weer-politici van de VVD en CDA de hypotheekrente niet aan te pakken, terwijl dit jaarlijks 11 miljard kost! Uit angst voor de kiezer.
VVD wilt HRA houden EN belastingen verlagen, is dat dan net zo dom als alleen HRA weg - met het oog op de bezuinigingen?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afschaffen en verder niks aanpassen is gewoon het ordinair verhogen van de belastingdruk. Als je het afschaft, waar ik persoonlijk niet tegen ben, dan moet je ook de hoogte van de belastingen aanpakken. Maar dat willen de linkse partijen dan weer niet doen
De VVD moet de HRA ook alleen maar willen afschaffen als daar lastenverlichtingen tegenover staan, dus op een manier waarop het geen vergroting van de inkomsten van de overheid betekent. Dat de VVD daar nu nog niet aan wil beginnen kan bijvoorbeeld te maken hebben met de onstabiele woningmarkt, zeker omdat het geen bezuinigingsmaatregel is in deze vorm is er geen noodzaak het nu door te voeren, er zijn wel betere momenten denkbaar.quote:
En dan ook de keuze waar deze zwevers tussen twijfelen.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef Toad het volgende:
Ik wil morgen van De Hond (en evt. Synovate) ook wel weten hoeveel zwevende kiezers na dit weekend nog over zijn.
Nee he, ik dacht dat we eindelijk eens van die dagelijkse peilingen af warenquote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef Toad het volgende:
Ik wil morgen van De Hond (en evt. Synovate) ook wel weten hoeveel zwevende kiezers na dit weekend nog over zijn.
Dit kabinet is nu al helemaal geblokkeerd door de dealbreakersquote:Op zondag 6 juni 2010 12:46 schreef Jurgen21 het volgende:
CDA graag boven de PvdA en dan een kabinet VVD/CDA/D66, met eventueel de CU.
Ach, nog twee dagen peilingenquote:Op maandag 7 juni 2010 00:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Nee he, ik dacht dat we eindelijk eens van die dagelijkse peilingen af waren. Gewoon geen peilingen meer vanaf nu.
Rond 19.35quote:Op maandag 7 juni 2010 10:42 schreef n3z het volgende:
hoe laat kunnen we de peiling(en) verwachten vandaag?
En Pechtold wil dus gewoon dat Cohen, met zijn PvdA, de verkiezingen wint.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef Jac0bus het volgende:
Gisteren even gezien dat Pechtold niet op de peilingen gelet heeft. Hij zei dat Rutte moet zeggen dat hij niet met de PVV wil regeren, maar met Paars. "Kost een paar zetels, maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid, dat is pas leiderschap". Laat dat dan net de paar zetels zijn die er voor zorgen dat ze van 76 naar 74 gaan
Duh. dan is er in elk geval geen mogelijkheid voor een extreem-rechts VVD/CDA/PVV kabinet. Als Cohen wint zal D66 hoogstwaarschijnlijk gaan meeregeren.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En Pechtold wil dus gewoon dat Cohen, met zijn PvdA, de verkiezingen wint.
Dat bedoelde Pechtold volgens mij niet. Rutte zou zich wat Pechtold betreft uit moet spreken tegen een kabinet met de PVV, en dat kost Rutte een paar zetels, heeft De Hond berekend.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef Jac0bus het volgende:
Gisteren even gezien dat Pechtold niet op de peilingen gelet heeft. Hij zei dat Rutte moet zeggen dat hij niet met de PVV wil regeren, maar met Paars. "Kost een paar zetels, maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid, dat is pas leiderschap". Laat dat dan net de paar zetels zijn die er voor zorgen dat ze van 76 naar 74 gaan
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:50 schreef freako het volgende:
Arcee, ik mis iets in de OP. TNS NIPO is niet zichtbaar, maar ik zie 'm wel als ik de OP quote. Staat er een tagje niet helemaal goed?.
Ben heel erg benieuwd!quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
nog 7 uur en de Hond komt met een nieuwe peiling![]()
Mwa, of dat rechtse kabinet geen mogelijkheid is als de PvdA de grootste wordt zien we op 9 juni welquote:Op maandag 7 juni 2010 12:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Duh. dan is er in elk geval geen mogelijkheid voor een extreem-rechts VVD/CDA/PVV kabinet. Als Cohen wint zal D66 hoogstwaarschijnlijk gaan meeregeren.
Ja en hij zei tegelijkertijd ook dat Rutte dan voor een Paars kabinet moet kiezen in plaats van de PVV(Pechtold is erg voor Paars). Maar in de peilingen staat Paars nu op zetels dus die uitspraak die hij Rutte wil laten doen is dus politieke zelfmoord als dat inderdaad zetels kost. Dan gaan ze er twee/drie naar beneden en dan is Paars al niet eens meer mogelijk. Dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:26 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat bedoelde Pechtold volgens mij niet. Rutte zou zich wat Pechtold betreft uit moet spreken tegen een kabinet met de PVV, en dat kost Rutte een paar zetels, heeft De Hond berekend.
doek dit hele forum maar op, we zien het na 9 juni wel.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mwa, of dat rechtse kabinet geen mogelijkheid is als de PvdA de grootste wordt zien we op 9 juni wel
Tja, ik denk dat het nog spannend gaat worden, maar misschien dat dit CDA'ers, PVV'ers en D66'ers die Cohen niet zien zitten over de streep zal halen toch strategisch op de VVD te stemmenquote:Op maandag 7 juni 2010 12:53 schreef One_of_the_few het volgende:
ik gok dat vdd in de komende peiling verliest en pvda wint.
Dat bedoelde ik niet, jij stelde dat een VVD/CDA/PVV kabinet niet mogelijk is als de PvdA de grootste wordt, dat is gewoonweg niet zoquote:Op maandag 7 juni 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
doek dit hele forum maar op, we zien het na 9 juni wel.
Nee, het valt wel mee hoor, grote schommelingen zijn in de laatste week vrijwel uitgesloten blijkt uit de historie. Ik denk dat veel mensen hun keus al gemaakt hebben.quote:
Ik vrees het ergste. Ik zie de PvdA nog wel eens de verkiezingen winnen.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het valt wel mee hoor, grote schommelingen zijn in de laatste week vrijwel uitgesloten blijkt uit de historie. Ik denk dat veel mensen hun keus al gemaakt hebben.
Mocht jij dat niet zijn dan kun je dus nog flink verdienen aan een overwinning van de PvdA.quote:General Election 2010 - Most Seats
Wat wordt het? Winnaar
1,10 VVD
5,00 PvdA
12,00 CDA
Ik denk dat zoiets best veel waard is eerlijk gezegd. Ik ben weer enigszins gerustgesteld.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:32 schreef Arcee het volgende:
Voor wat het waard is, bij Unibet zijn ze overtuigd van een overwinning van de VVD:
[..]
Mocht jij dat niet zijn dan kun je dus nog flink verdienen aan een overwinning van de PvdA.
Worden die 'kansen' om de zoveel tijd aangepast? Dan zijn ze denk ik best nauwkeurig.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:32 schreef Arcee het volgende:
Voor wat het waard is, bij Unibet zijn ze overtuigd van een overwinning van de VVD:
quote:Op maandag 7 juni 2010 13:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mocht jij dat niet zijn dan kun je dus nog flink verdienen aan een overwinning van de PvdA.
Zeker worden die aangepast, hoewel deze cijfers al 4 dagen staan, of zo. En ze zijn niet gezakt na de laatste politieke barometer. Vond ik wel opvallend. Ik schat de kansen voor de PvdA toch zeker hoger in dan dat Unibet doet.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Worden die 'kansen' om de zoveel tijd aangepast? Dan zijn ze denk ik best nauwkeurig.
Dat is dus precies wat de PvdA wilquote:Op zondag 6 juni 2010 20:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD moet de HRA ook alleen maar willen afschaffen als daar lastenverlichtingen tegenover staan, dus op een manier waarop het geen vergroting van de inkomsten van de overheid betekent. Dat de VVD daar nu nog niet aan wil beginnen kan bijvoorbeeld te maken hebben met de onstabiele woningmarkt, zeker omdat het geen bezuinigingsmaatregel is in deze vorm is er geen noodzaak het nu door te voeren, er zijn wel betere momenten denkbaar.
Zelf hou ik overigens niet zo van het juiste moment afwachten er kan beter gelijk begonnen worden en er moet gelijk fors hervormd worden want over een paar jaar is momentum wat dat betreft weer verdwenen.
Bij de PvdA is het wel gewoon een verhoging van de belastingdruk, ik zie er geen enkele belastingverlaging tegenover staan. Dat heeft dus niks met bezuinigen te maken, maar alles met het verhogen van de belastingen.quote:
Niks mis met het afschaffen van een villasubsidie voor miljonairsquote:Op maandag 7 juni 2010 13:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij de PvdA is het wel gewoon een verhoging van de belastingdruk, ik zie er geen enkele belastingverlaging tegenover staan. Dat heeft dus niks met bezuinigen te maken, maar alles met het verhogen van de belastingen.
Maar zeg dan niet dat dat precies is wat de PvdA wil, want dat is dus gewoon niet zo. Daarnaast is de HRA geen subsidie, maar het gaat bij de PvdA schijnbaar meer om de bewoording, dat hebben ze mooi van de SP geleerdquote:Op maandag 7 juni 2010 13:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Niks mis met het afschaffen van een villasubsidie voor miljonairs
Nee, want bij de PvdA is het een lastenverhoging, zij doen niet aan een belastingverlaging voor hen die nu al de HRA betalen. Ik meen mij zelfs iets over een nieuw toptarief van 60 % te herinneren.quote:
De topinkomens worden aangepakt, de middeninkomens worden gecompenseerd door de PvdA, in tegenstelling tot de VVD.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want bij de PvdA is het een lastenverhoging, zij doen niet aan een belastingverlaging voor hen die nu al de HRA betalen. Ik meen mij zelfs iets over een nieuw toptarief van 60 % te herinneren.
Wat een onzinquote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Bij elke verandering die de PvdA doorvoert, vergroten zij de grip op de bevolking. De PvdA zal de burger nooit geld of vrijheid teruggeven. Daarom is het altijd fout om de PvdA in de regering hebben.
De VVD wil helemaal niks doen aan de HRA, compensatie is dus niet eens aan de orde. Daarnaast wordt ik echt ziek van altijd maar weer dat PvdA-geouwehoer over de hoogste inkomens.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef remlof het volgende:
De topinkomens worden aangepakt, de middeninkomens worden gecompenseerd door de PvdA, in tegenstelling tot de VVD.
ach, elke partij heeft zijn stokpaardje. de vvd ook.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD wil helemaal niks doen aan de HRA, compensatie is dus niet eens aan de orde. Daarnaast wordt ik echt ziek van altijd maar weer dat PvdA-geouwehoer over de hoogste inkomens.
Ach, daar kickt die partij gewoon op. Hoe dikker de vinger van de overheid, hoe beter. Stomme regeltjes en extra belastingen zijn de stokpaardjes.quote:
Gelukkg bewijst de VVD dat zij pal staat voor vrijheden.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Bij elke verandering die de PvdA doorvoert, vergroten zij de grip op de bevolking. De PvdA zal de burger nooit geld of vrijheid teruggeven. Daarom is het altijd fout om de PvdA in de regering hebben.
Ik verlang ook naar een liberale partij in Nederland. VVD is voor mij de minst slechte keus.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gelukkg bewijst de VVD dat zij pal staat voor vrijheden.
oh wacht...
Idd.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:12 schreef Asphias het volgende:
volgens mij gaat pechtold al lang uit van een 4-partijen paars ipv het paars zonder GL. dus dan zouden die paar zeteltjes voor de vvd niet uitmaken om een paars kabinet te vormen.
Kan je die bewering ook met feiten onderbouwen, want veel klopt er niet van natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Die verlaging van het toptarief is natuurlijk al een hele tijd geleden en de PvdA staat alweer te trappelen om het opnieuw in te voeren.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan je die bewering ook met feiten onderbouwen, want veel klopt er niet van natuurlijk.
De laatste verlagingen van het toptarief van de inkomstenbelasting zijn ingevoerd met de PvdA in de regering. Om maar even een voorbeeldje te noemen. Daarna is de laagste belastingschijf aardig gestegen zonder de PvdA in de regering.
2001 was de laatste significante verlaging, net voordat men de puinhopen van Paars op zou gaan ruimen, niet zo heel lang geleden toch?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die verlaging van het toptarief is natuurlijk al een hele tijd geleden
In tijden van crisis moet je toch alles overwegen? Ook pakweg VVD en CDA ontkomen niet aan lastenverhogingen... Zo legt elke partij in de onderhandeling een lijstje wensen op tafel en daar kiest men uiteindelijk een pakket uit.quote:en de PvdA staat alweer te trappelen om het opnieuw in te voeren.
Tja dat was in de kabinetten Balkenende zonder de PvdA er in natuurlijk geen haar beter.. Toen was zelfs de VVD voorstander van de KM-heffing...quote:Het zal best ook zo zijn dat het CDA het slechte in de PvdA naar boven heeft gehaald, maar de vorige regering heeft bijvoorbeeld vrijwel alleen maar maatregelen doorgevoerd die de burger beperken zoals:
Rookverbod, verhoging accijnzen, verhoging wegenbelasting, verpakkingtaks, vliegtaks, het gedrocht kilometerheffing, Plasterk die studiefinanciering wil afschaffen, Ter Horst die het liefst overal camera's ophangt en ga zo maar door. Met elke maatregel krijgt de overheid een dikkere vinger in de pap. Ik kan zo geen voorbeeld verzinnen waarbij de burger vrijheid heeft teruggekregen.
Voor dit kabinet zat de VVD 5x in de regering, wat heeft de VVD teruggegeven?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die verlaging van het toptarief is natuurlijk al een hele tijd geleden en de PvdA staat alweer te trappelen om het opnieuw in te voeren.
Het zal best ook zo zijn dat het CDA het slechte in de PvdA naar boven heeft gehaald, maar de vorige regering heeft bijvoorbeeld vrijwel alleen maar maatregelen doorgevoerd die de burger beperken zoals:
Rookverbod, verhoging accijnzen, verhoging wegenbelasting, verpakkingtaks, vliegtaks, het gedrocht kilometerheffing, Plasterk die studiefinanciering wil afschaffen, Ter Horst die het liefst overal camera's ophangt en ga zo maar door. Met elke maatregel krijgt de overheid een dikkere vinger in de pap. Ik kan zo geen voorbeeld verzinnen waarbij de burger vrijheid heeft teruggekregen.
Twee in de plus en 1 in de min?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:33 schreef eriksd het volgende:
VVD 36 PvdA 30 +1 CDA 25 +1 PVV 18 SP 12 Groen Links 10 D66 10 -1 ChristUnie 6 SGP 2 PvdD 1 Cohen iets voor op Rutte bij premierkeuze
Volgens zijn Twitter bericht en het bericht op peil.nl blijft de VVD gelijk, verschil met de PvdA is 6 zetelsquote:Op maandag 7 juni 2010 19:38 schreef Arcee het volgende:
VVD ook groen volgens mij op het scherm van De Hond.
Ik ook, maar die kans is nu wel erg klein geworden. Gelukkig lijkt het er wel op dat VVD zijn behoorlijke voorsprong vast heeft gehouden.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:20 schreef Seam het volgende:
God ik hoop zo dat economisch rechts gaat lukken
Je bedoelt de komende dag.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:46 schreef DaMart het volgende:
Hopen dat de PvdA de komende dagen nog genoeg zetels weet te stijgen (en de VVD er wat kwijt raakt) om over de VVD heen te gaan.
quote:
Balkenende is gewoon op.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:51 schreef One_of_the_few het volgende:
ik denk dat cda het beter gaat doen dan gepeild. Ten koste van de VVD en PvdA stijgt nog een beetje.
Nek aan nek wordt het dan. Gelijk aantal zetels zie ik gebeuren.
Vandaag vond ik hem ook matig, terwijl hij het bij de RTL debatten best goed deed. Hij moet het morgen echt beter doen wil hij nog wat winnen. Ook zal het CDA geen strategische stemmers trekken, dat was de vorige keer nog wel zo.quote:
Het leek wel of hij een soort quasi-soepele tactiek uitprobeerdequote:Op maandag 7 juni 2010 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vandaag vond ik hem ook matig, terwijl hij het bij de RTL debatten best goed deed. Hij moet het morgen echt beter doen wil hij nog wat winnen. Ook zal het CDA geen strategische stemmers trekken, dat was de vorige keer nog wel zo.
Het zijn slechts peilingen, in een dag kan er nog van alles gebeuren, maar aan de andere kant staat het aantal zetels in de peilingen van De Hond al ongeveer een week stil. Dus als het debat van morgen hetzelfde verloopt als die van vandaag, als de peiling redelijk betrouwbaar is en er verder geen buitengewone nieuwsfeiten zijn, dan zie ik geen grote verschuivingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:56 schreef Breekfast het volgende:
6 zetels inhalen binnen een dag lijkt me haast onmogelijk toch?
Ach nee, de VVD wordt duidelijk de grootste partij. Cohen mag de Kamer in.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:51 schreef One_of_the_few het volgende:
ik denk dat cda het beter gaat doen dan gepeild. Ten koste van de VVD en PvdA stijgt nog een beetje.
Nek aan nek wordt het dan. Gelijk aantal zetels zie ik gebeuren.
Gezien het rode potlood zou dat heel goed de vroeg op de donderdag kunnen zijnquote:Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef bloodysunday het volgende:
Woensdag avond weten we wie de grootste is
definitieve uitslag wel. Ik hoop dat we rond middernacht wel het een en ander duidelijk wordquote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezien het rode potlood zou dat heel goed de vroeg op de donderdag kunnen zijn
Geen probleem, ik blijf gewoon tot 3 uur op ofzo.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezien het rode potlood zou dat heel goed de vroeg op de donderdag kunnen zijn
Om 21:01 is de exitpoll, als daar al een partij duidelijk de grootste is, dan weten we het al vrij vroeg. Mocht het verschil slechts een paar zetels zijn, dan moet het voor middernacht idd wel duidelijk zijn. Alleen als het heel close is zullen we nog wat langer moeten wachten.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
definitieve uitslag wel. Ik hoop dat we rond middernacht wel het een en ander duidelijk word
Laten we het hopenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word nu toch een beetje zenuwachtig, het moment is nu echt nabij dat de VVD de grootste partij van Nederland kan worden.Lang heb ik iedere zetel voor de VVD als mooi meegenomen gezien, maar het verschil met nummer twee is nu dermate groot dat er toch serieus gedacht moet worden over een situatie waarin de VVD de premier gaat leveren. Over ongeveer 48 uur kan het zover zijn.
Ik mag toch hopen dat ze samen gaan regeren. Niet weer met het CDA, dan verandert er helemaal niets.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ach nee, de VVD wordt duidelijk de grootste partij. Cohen mag de Kamer in.
Het is net pakjesavond, nu nog twee nachtjes slapen en hopelijk krijgen we dan een heel mooi groot cadeauquote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word nu toch een beetje zenuwachtig, het moment is nu echt nabij dat de VVD de grootste partij van Nederland kan worden.Lang heb ik iedere zetel voor de VVD als mooi meegenomen gezien, maar het verschil met nummer twee is nu dermate groot dat er toch serieus gedacht moet worden over een situatie waarin de VVD de premier gaat leveren. Over ongeveer 48 uur kan het zover zijn.
Ik hoop in ieder geval voor twaalf uur, want ik wil daarna nog wel uitgaanquote:Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef bloodysunday het volgende:
Woensdag avond weten we wie de grootste is
Mooi inderdaad, ik ben nog niet zo lang erg geinteresseerd in de politiek, maar dit vind ik echt prachtig.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik verkoop de huid ook nog niet, maar de VVD ligt er op dit moment wel het best voor. In de meest recente peiling is de situatie stabiel gebleven, ook de bookmakers waar je kunt wedden op de verkiezingsuitslag en toekomstig premier zijn gunstig voor de VVD. Er is nog maar één dag te gaan tot de verkiezingsdag, je kunt niet ontkennen dat de VVD er echt heel goed voor ligt. Ook omdat de al langer verwachte stijging van de PvdA, bijvoorbeeld na de beruchte uitzending van Netwerk, toch maar steeds uit blijft.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:59 schreef Boldface het volgende:
Die drie ontwikkelingen maken dat ik zeg: de race is nog lang niet gelopen.
Dat gevoel heb ik ook. Bovendien nog een grote groep zwevende kiezers, het kan alle kanten nog op gaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:59 schreef Boldface het volgende:
Cohen is voor Rutte geëindigd in het debat van vanavond. Ook heeft hij weer nipt een voorsprong als het gaat om de favoriete premierskandidaat. Dat terwijl de PvdA de laatste dagen al weer flink inliep op de VVD. Plus nog het gegeven dat bepaalde groepen kiezers tactisch gaan stemmen om een regering met PVV-deelname te voorkomen.
Die drie ontwikkelingen maken dat ik zeg: de race is nog lang niet gelopen.
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?quote:Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Bovendien nog een grote groep zwevende kiezers, het kan alle kanten nog op gaan.
Volgens mij profiteert de SP van de zwakheid van Cohenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Eens, maar het lijkt me ook wel waarschijnlijk dat deze twee partijen in een coalitie gaan zittenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:07 schreef bloodysunday het volgende:
ik hoop sowieso een coalitie met D66 en VVD. De grootse groeiers verdienen een kans
Dit lijkt me zelf toch net iets belangrijker dan een voetbalwedstrijdquote:Op maandag 7 juni 2010 21:13 schreef Zith het volgende:
Men lijkt net voetbalsupporter, zenuwachtig worden omdat je partij misschien wel gaat winnen
Ja, en natuurlijk ook doordat Roemer goed uit de verf komt. Maar de kiezersuitwisseling tussen PvdA en VVD lijkt mij vrij beperkt, dus ik denk niet dat de VVD last heeft van Roemer.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:11 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Volgens mij profiteert de SP van de zwakheid van Cohen
Toch moet je de trouw van de CDA-aanhang niet onderschatten. Die zouden nog zo maar weer op de 30 zetels uit kunnen komen.quote:
Peilingen zijn maar peilingen. Zo moet je dat zien.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?![]()
Nog niet, maar nu worden de lage inkomens wel weer aangetrokken door links, vooral door de netwerk uitzending en Roemers goede vorm.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en natuurlijk ook doordat Roemer goed uit de verf komt. Maar de kiezersuitwisseling tussen PvdA en VVD lijkt mij vrij beperkt, dus ik denk niet dat de VVD last heeft van Roemer.
Een sterke Roemer is alleen maar in het nadeel van Cohenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nog niet, maar nu worden de lage inkomens wel weer aangetrokken door links, vooral door de netwerk uitzending en Roemers goede vorm.
Ja hoor, dat ben ik met je eens, zou zomaar kunnen. Trouw is het CDA-electoraat.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch moet je de trouw van de CDA-aanhang niet onderschatten. Die zouden nog zo maar weer op de 30 zetels uit kunnen komen.
Hij valt Cohen echter niet aanquote:Op maandag 7 juni 2010 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een sterke Roemer is alleen maar in het nadeel van Cohen
Sterke Roemer betekent stemmers PvdA --> SP. Weg gaat de kans om de grootste te worden, mocht die er ooit geweest zijnquote:
Morgen peilt Maurice gewoon door.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:51 schreef DaverzNL het volgende:
Is het eigenlijk zo dat morgen (laatste dag voor de verkiezingen) er niet gepeild gaat worden? Waarmee vandaag de laatste peiling is geweest?
Bij de volgende kamerverkiezingen op de verkiezingsdag een uur tot uur peiling van De Hondquote:
quote:NOS, RTL en ANP werken samen op 9 juni
De NOS, RTL/Nieuws en het ANP werken op de avond van de Tweede Kamerverkiezingen samen. De drie nieuwsorganisaties hebben onderzoeksinstituut Synovate opdracht gegeven op 9 juni bij het sluiten van de stemlokalen een exit poll te leveren, die een indicatie geeft van de te verwachten verkiezingsuitslag.
Daarnaast levert Synovate gedurende de verkiezingsdag tussenstanden van de opkomst en zullen NOS, RTL/Nieuws en ANP een onderzoek publiceren waarvoor kiezers naar hun oordeel is gevraagd over actuele kwesties. De samenwerking tussen de drie nieuwsorganisaties is uniek. Voorgaande verkiezingen trokken NOS en ANP wel al gezamenlijk op. Zowel NOS als RTL/Nieuws zal in de uitzendingen op 9 juni veel aandacht besteden aan de landelijke verkiezingen. De verkiezingsdienst van het ANP levert traditioneel alle voorlopige uitslagen op basis van de uitgebrachte stemmen. Hoofdredacteur Hans Laroes van NOS Nieuws nam het initiatief voor de samenwerking. „Op deze manier bieden we helderheid aan de kiezers, en is er geen onderlinge concurrentie over de cijfers.” Hij verwijst naar landen als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië waar de nieuwsorganisaties ook samenwerken bij polls.
bron: anp, nrc.nl
Huh, wie dan? Pechtold, Halsema of van der Ham bijvoorbeeld worden geen premier. Rutte is geen liberaal meer. Dat is een enge conservatief geworden die BFF met Wilders wilt worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Na 1918 weer eindelijk een liberaal als MP
verschrikkelijk, dat er een crisis voor nodig wasquote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Huh, wie dan? Pechtold, Halsema of van der Ham bijvoorbeeld worden geen premier. Rutte is geen liberaal meer. Dat is een enge conservatief geworden die BFF met Wilders wilt worden.
Drama voor mijn partij, maar dat Cohen met z'n PvdA vier zetels verliest ten opzichte van 2006 maakt erg veel goedquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:37 schreef TNA het volgende:
TNS NIPO van vandaag nog niet gepost hier?
CDA: 21
PvdA: 29
SP: 15
VVD: 36
PVV: 18
GL: 10
CU: 6
D66: 11
PvdD: 1
SGP: 2
TON: 1
Het land moet geregeerd worden, meerderheid is meerderheidquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
VVD-CDA-D66-GL: 36 + 21+ 11 + 10 = 78 Niet echt een gunstige peiling dus, PVV en SP lijken het te gaan verpesten.
Het CDA en de SP zijn natuurlijk de grote verliezers, bij Cohen is het vooral zo dat hij zijn mythische proporties (vanzelfsprekend) niet heeft vast weten te houden, maar het verlies t.o.v. van 2006 blijft zeer beperkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Drama voor mijn partij, maar dat Cohen met z'n PvdA vier zetels verliest ten opzichte van 2006 maakt erg veel goed
Ik heb toch liever >= 80 zetels voor een kabinet, dan is er nog wat ruimte voor kamerleden die hun eigen koers willen varen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:54 schreef Jurgen21 het volgende:
Het land moet geregeerd worden, meerderheid is meerderheid![]()
Waarom denk je aan nieuwe verkiezingen volgend jaar? Zou zonde zijn van de winst waar VVD nu op staat.quote:Nieuwe verkiezingen volgende jaar, als het Rutte I valt?
VVD moet niet met 3 linkse partijen in zee gaan, dan heb ik liever dat ze de oppositie in gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:55 schreef TNA het volgende:
Tijd voor VVD-D66-PvdA, eventueel aangevuld met GL.
Als ik het wil, is het voor de VVD wrs idd een slechte coalitiequote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD moet niet met 3 linkse partijen in zee gaan, dan heb ik liever dat ze de oppositie in gaan.
tering, zo zielig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Drama voor mijn partij, maar dat Cohen met z'n PvdA vier zetels verliest ten opzichte van 2006 maakt erg veel goed
Paars of Paars+ wordt prijsschieten voor het CDA. En dat weten ze bij de VVD. Rutte zal er alles aan doen om een kabinet te formeren met in ieder geval CDA en VVD.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD moet niet met 3 linkse partijen in zee gaan, dan heb ik liever dat ze de oppositie in gaan.
Volgens mij is dat een breekpunt voor Balkenende niet voor het CDA, een nieuwe CDA leider zit dus niet met dat breekpunt opgescheept.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:59 schreef TNA het volgende:
Plus, hoewel alles na de verkiezingen anders zal zijn, hebben we nog steeds het omgekeerde breekpunt over de HRA van D66 en het CDA.
Balkenende zei van niet, maar ja, wat is die uitspraak waard hè.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een breekpunt voor Balkenende niet voor het CDA, een nieuwe CDA leider zit dus niet met dat breekpunt opgescheept.
Ik heb Jurgen21 de vorige verkiezingen oprecht gefeliciteerd met de winst van het CDA, maar blijkbaar heeft hij niet de sportiviteit om het verlies van deze verkiezingen gewoon toe te geven.quote:
Jij denkt echt dat de charitas alles kan oplossen zag ik elders. Echt onvoorstelbaar die haat voor de PvdA.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Jij bent toch ook al uitgekeken op die salonsocialisten
Ik heb het verlies van het CDA al meerdere malen aangehaald. We zullen zien wat de daadwerkelijke uitslag morgenavond is. Ik zal elke winnende partij natuurlijk van harte feliciterenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb Jurgen21 de vorige verkiezingen oprecht gefeliciteerd met de winst van het CDA, maar blijkbaar heeft hij niet de sportiviteit om het verlies van deze verkiezingen gewoon toe te geven.
Dat wordt vier jaar warmpjes erbij zitten terwijl het volk bloed hè bankier.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:12 schreef Jac0bus het volgende:
Mooie peiling. Blij om te zien dat de opmars van de PvdA gestopt is, en dat na wekenlang billenknijpen de VVD nu echt de grootste lijkt te gaan worden
Als dat zou kunnenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:04 schreef Toad het volgende:
Jurgen21, ze zouden je eigenlijk per post moeten betalen uit de CDA-campagnekas.
Prima dat je op het CDA stemt. Maar waarom post je niet meer vanuit je eigen idealen en ideeën? Het is nu vaak meer campagneretoriek, en dat neem ik niet zo serieus eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:13 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb het verlies van het CDA al meerdere malen aangehaald. We zullen zien wat de daadwerkelijke uitslag morgenavond is. Ik zal elke winnende partij natuurlijk van harte feliciteren
Is niet helemaal voor het eerst. In '94 gingen ze van 54 naar 34.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:09 schreef Joeriii het volgende:
CDA bijna gehalveerd als de peilingen kloppen, historisch
ach, dat plegen jullie liberaaltjes met jullie onvervreembare rechten gewoon een staatsgreep met het VVD-gezinde legerquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:
Aan de ene kant ziet de peiling er geweldig uit, de VVD steekt er duidelijk boven uit, aan de andere kant wordt het wel lastig om tot een goede coalitie te komen waar alle coalitiepartijen zich echt in kunnen vinden.
Het volk moet ook maar eens gaan werken, jij dus ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat wordt vier jaar warmpjes erbij zitten terwijl het volk bloed hè bankier.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het volk moet ook maar eens gaan werken, jij dus ook.
Bankierquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Neem jij jezelf nog wel een beetje serieus?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jaloers dat jij wrs. wel uit een goede familie komt? Jah?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:16 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
BankierIk ben een simpele student hoor. Niet elke VVD'er is een bankier en andersom. Anders hadden ze nooit op 36 zetels gestaan. Jaloers ofzo?
Ik ben gek op verkiezingscampagnes. Ik heb hier een hele tijd uitgebreide discussies gevoerd over allerlei onderwerpen. Maar na het studentenleven komt de tijd dat je moet werken en dan heb je daar geen tijd meer voor. Maar in een verkiezingscampagne kan ik het toch niet laten om hier weer mee te schrijvenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Toad het volgende:
[..]
Prima dat je op het CDA stemt. Maar waarom post je niet meer vanuit je eigen idealen en ideeën? Het is nu vaak meer campagneretoriek, en dat neem ik niet zo serieus eigenlijk.
Goede? Nee hoor, gewoon een normale familie die goed met geld om kan gaan, en dit ook over heeft gegeven op mij. Ik ben heus niet rijk ofzo. Ik kan er gewoon goed mee omgaan en heb dus geen overheid nodig die me helpt alsof ik een klein kind ben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jaloers dat jij wrs. wel uit een goede familie komt? Jah?
Dat zegt niks. Heel veel nederlanders beweren dat ze uit de 'arbeidersklasse' komen en nu tot de 'middenklasse' behoren. Iets van 80% noemt zich nu middenklasse. Of heeft dat aan lopen praten. Tegelijkertijd zegt iets van 50% oid dat ze oorspronkelijk uit de arbeidersklasse komen. Dat kan natuurlijk niet. Dat is zelfoverschattingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:19 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Goede? Nee hoor, gewoon een normale familie die goed met geld om kan gaan, en dit ook over heeft gegeven op mij. Ik ben heus niet rijk ofzo. Ik kan er gewoon goed mee omgaan en heb dus geen overheid nodig die me helpt alsof ik een klein kind ben.
Dus je beweert nu even voor mij dat ik in een lagere klasse zit dan ik aanneem?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Heel veel nederlanders beweren dat ze uit de 'arbeidersklasse' komen en nu tot de 'middenklasse' behoren. Iets van 80% noemt zich nu middenklasse. Of heeft dat aan lopen praten. Tegelijkertijd zegt iets van 50% oid dat ze uit de arbeidersklasse komen. Dat kan natuurlijk niet. Dat is zelfoverschatting
Dat zit er zo niet in nee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik wens Rutte alle goeds met zijn formatie in 3 weken
Hij is een linkschmensch, neem hem niet al te serieus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dus je beweert nu even voor mij dat ik in een lagere klasse zit dan ik aanneem?
Haha, dit is dat VVD instinct. Beledigd als ze 'te laag' worden ingeschat. Maar dat zeg ik niet eens. Ik zeg eerder dat juist heel veel nederlanders denken dat ze uit een eenvoudig gezin komen, uit een arbeidersklassegezin. En nu zichzelf tot de middenklasse rekenen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:24 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dus je beweert nu even voor mij dat ik in een lagere klasse zit dan ik aanneem?
Ik weet het, een echte linkse troll. Toch wel even leuk om te kijken wat hij zoal denkt. Ik ken iig zijn soort(Klopkoek, EchtGaaf etc.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Hij is een linkschmensch, neem hem niet al te serieus.
Eerlijk gezegd denk ik niet zo in klasses. Het is dat jij er over begon. Ik merkte alleen op dat ik het prima voor elkaar heb zonder dat ik uit een rijk nest kom. Puur met geld om kunnen gaan, meer niet. En dat ik daarvoor ook geen overheid nodig hebt die me als klein kind behandelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Haha, dit is dat VVD instinct. Beledigd als ze 'te laag' worden ingeschat. Maar dat zeg ik niet eens. Ik zeg eerder dat juist heel veel nederlanders denken dat ze uit een eenvoudig gezin komen, uit een arbeidersklassegezin. En nu zichzelf tot de middenklasse rekenen.
We gaan wel eerst ons best doen om het op de democratische manier te doen en daarna de linkse media afschaffen en de rechtse media van subsidie voorzien zodat de linkse partijen nooit meer op democratische wijze kunnen winnen. Als dat niet lukt, tja dan moeten we idd gewoon naar andere middelen zoekenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ach, dat plegen jullie liberaaltjes met jullie onvervreembare rechten gewoon een staatsgreep met het VVD-gezinde leger
je meent het volgens mij nog serieus ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We gaan wel eerst ons best doen om het op de democratische manier te doen en daarna de linkse media afschaffen en de rechtse media van subsidie voorzien zodat de linkse partijen nooit meer op democratische wijze kunnen winnen. Als dat niet lukt, tja dan moeten we idd gewoon naar andere middelen zoeken
CDA, PVDA en SP kwamen er de vorige keer al niet uit, en dat ligt dichter bij elkaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom zouden VVD, CDA, SP & D66 samen geen coalitie kunnen vormen ?
Omdat SP een oerconservatieve partij is zonder realiteitszin?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef horned_reaper het volgende:
Maar de missie is al bijna voltooidquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
je meent het volgens mij nog serieus ook
CDA-D66 hebben een omgekeerd HRA-breekpunt, wat volgens Balkenende aan het CDA is gekoppeld en niet aan zijn persoon.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef horned_reaper het volgende:
Alles wat Balkenende zegt is na woensdag gelukkig niet meer relevantquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:04 schreef TNA het volgende:
[..]
CDA-D66 hebben een omgekeerd HRA-breekpunt, wat volgens Balkenende aan het CDA is gekoppeld en niet aan zijn persoon.
Het CDA na een halvering in zetels in een kabinet dat de HRA gaat beperken? Geloofwaardigheid tegenover de achterban -1.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alles wat Balkenende zegt is na woensdag gelukkig niet meer relevantSP en VVD in een coalitie is een stuk onwaarschijnlijker
het is treurig dat je nog gelijk hebt ook. de VVD adviseerde destijds joop van den ende om desnoods vanuit luxemburg te gaan uitzenden. goedkoop voor de belasting en valt buiten de wetgeving. verdorven zijn jullie.quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef horned_reaper het volgende:
Omdat ik verwacht dat Rutte wel 4 jaar vol gaat makenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef horned_reaper het volgende:
Dat is idd ook wel zo jaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Het CDA na een halvering in zetels in een kabinet dat de HRA gaat beperken? Geloofwaardigheid tegenover de achterban -1.
Allicht maar D66 is alleen niet groot genoeg en GL zal niet in zo'n kabinet stappen. En of CU en D66 snel samen zullen gaan...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:00 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Paars of Paars+ wordt prijsschieten voor het CDA. En dat weten ze bij de VVD.
CDA is daar niet zo'n ster in. Als verstokte bestuurspartij zijn ze niet zo goed in oppositie voeren. Hebben VVD en PvdA overigens ook last van hoor.
[q]
[q]Rutte zal er alles aan doen om een kabinet te formeren met in ieder geval CDA en VVD.
Als de PvdA en het CDA niet zo moeilijk deden over commerciële tv, dan waren dat soort constructies helemaal niet nodig geweest. (Van de Ende's TV 10 wou volgensmij via Italië uitzenden, RTL is via Luxemburg)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
het is treurig dat je nog gelijk hebt ook. de VVD adviseerde destijds joop van den ende om desnoods vanuit luxemburg te gaan uitzenden. goedkoop voor de belasting en valt buiten de wetgeving. verdorven zijn jullie.
CU heb ik er liever niet bij, dan liever paars.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allicht maar D66 is alleen niet groot genoeg en GL zal niet in zo'n kabinet stappen. En of CU en D66 snel samen zullen gaan...
Optimist.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Omdat ik verwacht dat Rutte wel 4 jaar vol gaat maken![]()
Lijkt mij ook nogal een gedrocht. En D66 zal wel link uitkijken om weer met CDA en VVD te gaan regeren. Is ze de vorige keer ook slecht bevallenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
CU heb ik er liever niet bij, dan liever paars.
PVV de grootstequote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:23 schreef horned_reaper het volgende:
De peilingen bij scholieren!![]()
[ afbeelding ]
Maar goed dat dat de uitslag niet wordt, want hier is helemaal geen kabinet van te brouwen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:23 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Een flinke ruk naar rechts onder schoolgaand Nederlandquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:23 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Stomme vragen zijn die níet worden gesteld.quote:
De website van de gemeente Den Haag wellicht?quote:Ik heb een paar zeer hectische weken achter de rug, en nu heb ik het blaadje weggegooid waar staat waar ik kan stemmen in mijn buurt
Ik heb lopen googlen op "stemmen tweede kamer loosduinen" en ook op 'stemlokalen loosduinen' en 'stemlokalen den haag' maar ik krijg geen goeie hits
Weet iemand of er ergens iets staat waar ik dat zou kunnen vinden? Zodat ik morgen weet waar ik kan stemme en toch nog bijtijds op mijn werk kan zijn
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Wombcat het volgende:
Heb je op de website van je gemeente gekeken?
Of anders de gemeente bellen?
ja daar liep ik me de tandjes te zoeken, maar inmiddels gevondenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De website van de gemeente Den Haag wellicht?
Deze link helpt je wel verder, denk ik: http://www.denhaag.nl/hom(...)to-1/Stembureaus.htm
inmiddels gevondenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Stomme vragen zijn die níet worden gesteld.
[..]
De website van de gemeente Den Haag wellicht?
Deze link helpt je wel verder, denk ik: http://www.denhaag.nl/hom(...)to-1/Stembureaus.htm
Bij burgerzaken hebben ze nog wel eens openstelling in de avonduren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
ja daar liep ik me de tandjes te zoeken, maar inmiddels gevondenWilde het net komen melden
Overigens de gemeente nu bellen heeft doorgaans niet zo veel zin meer toch? Of doen ze tegenwoordig ook aan avondtelefoon!
Hier in Zeist zijn ze donderdag wel tot 20:00 uur open. Weet niet of ze daar in het Haagse dagelijks 's avonds open zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
ja daar liep ik me de tandjes te zoeken, maar inmiddels gevondenWilde het net komen melden
Overigens de gemeente nu bellen heeft doorgaans niet zo veel zin meer toch? Of doen ze tegenwoordig ook aan avondtelefoon!
Oh? Je doet zelf ook mee?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:37 schreef BrandX het volgende:
ja ik dacht wel open voor irl bezoek, maar stond er eigenlijk niet bij stil dat je dan ook kon bellenGelukkig heb ik zelden wat te zoeken in het gemeentehuis.
Maar ik ga morgen dus gezellig bij de bejaardensoos om de hoek mijn rondje rood inkleuren
PVV stemmen heeft niks met een ruk naar rechts te maken, maar alles met een ruk naar domme xenofobie. Opvallend trouwens dat vooral rijke blanke enclaves waar de enige allochtoon de lokale schoonmaker is het meest PVV stemmen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Een flinke ruk naar rechts onder schoolgaand Nederland
Ik wil niet meer in dit land wonen. Als zelfs de jeugd al geperverteerd is door het rechtse tumor... niet verwonderlijk natuurlijk gezien de veranderingen in het onderwijs.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Een flinke ruk naar rechts onder schoolgaand Nederland
VVD eindigt ook boven de PvdA. Het CDAD66 is onder scholieren zelden zo populair geweestquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
PVV stemmen heeft niks met een ruk naar rechts te maken, maar alles met een ruk naar domme xenofobie. Opvallend trouwens dat vooral rijke blanke enclaves waar de enige allochtoon de lokale schoonmaker is het meest PVV stemmen.
nee, dit is een veeg teken. wist je dat vroeger de pvda één keer de absolute meerderheid haalde onder scholieren? het spreekwoord luidt: je bent 20 en je stemt links, je bent 40....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, het zijn maar scholieren. Die moeten elke mening nog vormen.
En dat is wel een gezond teken wil je zeggen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
nee, dit is een veeg teken. wist je dat vroeger de pvda één keer de absolute meerderheid haalde onder scholieren?
vroeger haalde het linkse blok (PvdA + CPN + PPR + PSP en eventueel het toen veel linksere D66) tegen de 70 zetels, soms er iets overheen. Lijkt me zeer gezond als de jeugd daar nog ietsjes boven zit. dat corrigeert zich later wel weer, zoals altijdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dat is wel een gezond teken wil je zeggen?
Als je het met een linkse bril bekijkt is dat gezond, ik bekijk het met een rechts-liberale brilquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
vroeger haalde het linkse blok (PvdA + CPN + PPR + PSP en eventueel het toen veel linksere D66) tegen de 70 zetels, soms er iets overheen. Lijkt me zeer gezond als de jeugd daar nog ietsjes boven zit. dat corrigeert zich later wel weer, zoals altijd
Even een feitje: jij hebt zelf gezegd dat je graag zou zien dat de VVD de absolute meerderheid haalt (mede vandaar je voorkeur voor een manipulatief districtenstelsel?). Ik wil dat zeer zeker niet met de PvdA. Want ik ben een democraat en jij niet (het meervoudig kiesrecht weet je nog wel?). Absolute meerderheid betekent machtsmisbruik, corruptie, nepotisme en een gebrek aan controle. Bovendien worden dan te veel mensen/groepen niet vertegenwoordigd in het regeringsbeleid.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je het met een linkse bril bekijkt is dit gezond, ik bekijk het met een rechts-liberale brilNiet dat ik het fantastisch vind dat de PVV het zo geweldig doet, dat noem ik dan ook geen rechtse partij, maar dat hoort ook een beetje bij een opstandige jeugd
Zoals je zegt, dat corrigeert zich later wel weer, hopelijk naar fatsoenlijk rechts
Je moet niet alles te serieus nemen wat ik tegen jou zeg, doe ik ook niet bij jouquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even een feitje: jij hebt zelf gezegd dat je graag zou zien dat de VVD de absolute meerderheid haalt (mede vandaar je voorkeur voor een manipulatief districtenstelsel?).
Macht van de overheid beperken, macht van ondemocratische instanties vergroten. Das mooi zeg. Ooit zal de macht van het zwaard weer samenvallen met private instanties ben ik bangquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je moet niet alles te serieus nemen wat ik tegen jou zeg, doe ik ook niet bij jouDistrictenstelsel ben ik tegen trouwens, geen idee hoe je daar bij komt, je verwart het vast met het censuskiesrecht wat ik in theorie een aardig idee vind, maar in de praktijk natuurlijk niet wenselijk is
![]()
Als je mij een beetje kent en een beetje gevolgd hebt (ook voor de verkiezingen), dan weet je ook dat ik genoeg kritiek op de VVD heb en dat ik op veel punten er anders over denk dan hun. Een absolute meerderheid is niet wenselijk, voor geen enkele partij, als ze dat samen met D66 zouden kunnen halen dan zou het echter niet verkeerd zijn. D66 dan meer voor de privacy en vrijheden, VVD meer voor de economische vrijheden, aangevuld met de afschaffing van de HRA van D66 met belastingverlagingen van VVD, samen zouden ze er vast wel wat leuks van kunnen maken en de macht van de overheid sterk kunnen beperken(in theorie, in de praktijk doen partijen natuurlijk altijd wat anders)
quote:PEIL/ Maurice de Hond 8 juni 2010
VVD 34 -2
PvdA 30
CDA 24 -1
PVV 18
SP 13 +1
D66 11 +1
GroenLinks 11 +1
ChrUnie 6
SGP 2
PvdD 1.
Lees ook de prognose op www.peil.nl
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef Flounder het volgende:
PEIL/ Maurice de Hond
VVD 34 -2
PvdA 30
CDA 24 -1
PVV 18
SP 13 +1
D66 11 +1
GroenLinks 11 +1
ChrUnie 6
SGP 2
PvdD 1.
Lees ook de prognose op www.peil.nl
In Duitsland gaan ze ook rellen. Let maar opquote:
Beetje vaag van De Hond ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef TNA het volgende:
De Hond zei eerst nog dat links als geheel niet kan winnen, maar nu meet hij het zelf ook. PvdA-VVD scheelt nog maar vier zetels, spannend!
VVD'ers en CDA'ers die naar links overstappen? Tuurlijk.quote:
Zeker weten!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ga ook maar strategisch PvdA stemmen.
Cohen zou een goede premier zijn.
Alsof er 38 zetels aan vaste VVD'ers in Nederland zijn. Er zijn genoeg mensen die soms van links naar rechts switchen en weer terug.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
VVD'ers en CDA'ers die naar links overstappen? Tuurlijk.
ze zijn wakker geworden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stemmen doe je toch op de partij die je het meeste ligt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
Volgens Van der Brug (politicoloog uva) zijn er heel veel nederlanders die er zowel linkse als rechtse overtuigingen op na houden. Als je op alle issues gaat uitzoeken wat een stabiele meerderheid denkt dan krijg je een soort... wilders. Economisch links (maar niet helemaal: bijstandstrekkers en geestelijk gehandicapten zijn impopulair), cultureel rechts. Grofweg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alsof er 38 zetels aan vaste VVD'ers in Nederland zijn. Er zijn genoeg mensen die soms van links naar rechts switchen en weer terug.
en als je goed kijkt staat het rechtse blok nog steeds op lichte winst. inclusief D66 zelfs op zeer grote winstquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
ja ongelovelijk omdat CDA+VVD+PVV nog steeds op winst staat (76 versus 72) en het linkse blok op verlies.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
Als er bij een ander peilbureau 4 zetels van rechts naar links gaat is het onmogelijk volgens de Hond en nu meet hij hetzelfde
Pvda 34 + SP 16 + D66 13 + Groenlinks 13 = 76quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Prognose van De Hond:
PvdA 27-34
VVD 30-37
CDA 20-27
PVV 15-21
SP 10-16
D66 8-13
GL 9-13
CU 5-8
PvdD 1-2
SGP 2-3
TON 0-1
Rest 0
Zo maakt hij zichzelf wel ongeloofwaardig idd, de verklaring van De Hond:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
Als er bij een ander peilbureau 4 zetels van rechts naar links gaat is het onmogelijk volgens de Hond en nu meet hij hetzelfde
Hij verwacht dus een hogere opkomst bij mensen met een lager inkomen dan dat hij een week geleden, of zelfs gisteren nog, deed.quote:Cohen heeft de linkse kiezers blijkbaar niet in hoge mate kunnen stimuleren. Rutte was daar beter
toe in staat, maar de laatste week lijkt de glans er iets van af te zijn geraakt. Mede ook door het
optreden van Roemer lijken de mensen met een lager inkomen meer geneigd te stemmen dan
twee weken geleden het geval was en dat is maar weinig VVD. Daardoor is het linkse blok vandaag
wat groter geworden. Hoewel
zal het echtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
Pvda 34 + SP 16 + D66 13 + Groenlinks 13 = 76
Ik denk niet dat bij zo'n prognose de linkse (of rechtse) partijen allemaal de max van de prognose halenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
een uitstekende zaak. vorige keer bleef 35% van die groep thuis. ook al stemmen ze allemaal op de VVD, ik zou het geweldig vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Hij verwacht dus een hogere opkomst bij mensen met een lager inkomen dan dat hij een week geleden, of zelfs gisteren nog, deed.
En ik ga de revolutie voorbereiden om dit omver te werpenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
1mei wordt dan die extra nationale feestdag waarover Cohen het had
amsterdam wordt de homo-hoofdstad van de wereld
we houden elk jaar een klimaattop
nijmegen wordt omgedoopt tot karl marx stadt
buitenveldert wordt een eigen gemeente en DenUylstaede
Wat valt hij weer eens door de mand.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef TNA het volgende:
De Hond zei eerst nog dat links als geheel niet kan winnen, maar nu meet hij het zelf ook.
Jij bent echt knettergek he met je enge communistische denkbeeldenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
Als ze op de VVD stemmen zou ik het ook geweldig vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een uitstekende zaak. vorige keer bleef 35% van die groep thuis. ook al stemmen ze allemaal op de VVD, ik zou het geweldig vinden
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
ik typ gewoon het horrorlijstje van elsevier over wat ze een aantal jaar geleden hadden opgesteldquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:54 schreef Cyber2003 het volgende:
[..]
Jij bent echt knettergek he met je enge communistische denkbeelden
Heb jij nou niet iets van idealen... dat je denkt... goh, dat mensen gebruik maken van hun democratische RECHT is geweldigquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze op de VVD stemmen zou ik het ook geweldig vinden
Gelukkigquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik typ gewoon het horrorlijstje van elsevier over wat ze een aantal jaar geleden hadden opgesteld![]()
(grapje dus...)
Cohen wil 5 mei als nationale feestdagquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
Zolang het mij uitkomt, dat weet je tochquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb jij nou niet iets van idealen... dat je denkt... goh, dat mensen gebruik maken van hun democratische RECHT is geweldig
dan ben je dus eigenlijk meer conservatief dan liberaalquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zolang het mij uitkomt, dat weet je toch
btw: ik zou het sowieso niet leuk vinden als steden worden vernoemd naar personen.quote:
owja, nu herinner ik het me weer bij Het Lagerhuis was dat. al die ondernemers van "Neuh, kost ons veel te veel geld" en ondertussen wel leuke cadeautjes en snoepreisjes aftrekken bij de belastingdienstquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Cohen wil 5 mei als nationale feestdag
Als veel mensen via hun democratische recht de overheid groter maken of weinig mensen via hun democratisch recht de overheid kleiner maken, terwijl de rest thuis blijft, dan kies ik voor het laatste. Als jij dat conservatief noemt, dan mag jij dat doenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dan ben je dus eigenlijk meer conservatief dan liberaal
Dit owned.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
hoe sta jij tegenover machtsverhoudingen in het openbare leven? dat is per definitie rechtvaardig? of is dat altijd nog minder erg dan macht via de overheid? zeg maar het minst kwadequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als er morgen blijkt dat mensen voor een links kabinet kiest, wat niet zeer waarschijnlijk is, dan heb ik daar natuurlijk wel vrede mee. Ik ben een tevreden, positief (echt waar) en gelukkig mens en dat verandert niet door welke partijen er in de regering zitten
In de VS stemden het op één na laagste deciel tot het vijfde deciel overwegend op Bush. Vervolgens voerde Bush belastingverlagingen door waar het hoogste deciel beter van werd. Het allerlaagste deciel kreeg een lichte belastingverhoging voor zijn kiezen. Bush-stemmers: "heuh, wat mooi dat die paupers worden aangepakt!"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Zwolsboy het volgende:Nederland is niet zo arm als gedacht anders was de VVD momenteel niet zo groot
De overheid legt verplichtingen op aan burgers, dat is in sommige gevallen nodig, maar ik wil het wel het liefst zoveel mogelijk beperken. Bij bedrijven hebben we de keuze uit verschillende bedrijven en kunnen we overstappen als we niet tevreden zijn, bij een overheid is dat wel het geval en hebben we de keuze van de meerderheid maar te slikken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
hoe sta jij tegenover machtsverhoudingen in het openbare leven? dat is per definitie rechtvaardig? of is dat altijd nog minder erg dan macht via de overheid? zeg maar het minst kwade
Als het de ene kant op kan, dan kan het ook terug de andere kant op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Laat het morgen lekker hard regenen en onweren, is goed voor het opkomstpercentagequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:15 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als het de ene kant op kan, dan kan het ook terug de andere kant op.
Het zal goddomme niet gebeuren dat de VVD de grootste wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
CDAquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stem dan iig nog CDA, dan krijgt de VVD die stem niet.
VVD stemmers die toch maar thuisblijven, nieuwe kiezers voor SP, enkelen stappen over van VVD naar D66, bij CDA gaan ze naar PvdA, van PvdA naar GL, van PVV naar SP, van VVD naar PVV. Er is veel mogelijk voor wat verschuivingen, en bedenk dat een verschil tussen 18% van de stemmen en 19.3% van de stemmen 2 zetels waard zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:31 schreef Breekfast het volgende:
Zetels die van VVD en CDA naar SP, Groenlinks en D66 gaan?
Hogere verwachte opkomst onder mensen met lagere lonen volgens De Hondquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:49 schreef Montov het volgende:
[..]
VVD stemmers die toch maar thuisblijven, nieuwe kiezers voor SP, enkelen stappen over van VVD naar D66, bij CDA gaan ze naar PvdA, van PvdA naar GL, van PVV naar SP, van VVD naar PVV. Er is veel mogelijk voor wat verschuivingen, en bedenk dat een verschil tussen 18% van de stemmen en 19.3% van de stemmen 2 zetels waard zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |