Okee.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:49 schreef timmmmm het volgende:
Ik zal straks de laatste peilingen in de OP mikken. Eerst mijn avondmaal bereiden.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:17 schreef du_ke het volgende:
Het is niet mis natuurlijk maar dit is niet een overdreven hoog aangeschreven hoogleraarschap. Volgens mij word die post flink gesponsord door het CDA.
Het hele idee achter een bijzonder hoogleraarschap is dat het door een externe financier bekostigd wordt. Dus ja, het is gesponsord. Wat verder niks hoeft uit te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En daar heb je natuurlijk geen enkel bewijs voor. Voor zover ik kan zien ging het om een part time bijzonder hoogleraarschap aan de VU. Daar is niks speciaals aan, dat komt regelmatig voor. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof. Daarnaast behoor je een wetenschapper natuurlijk niet te beoordelen op zijn titels en functies maar op de kwaliteit van zijn onderzoek/publicaties.
Die redenen om dat aan te nemen zijn er wel degelijk. Anders zeg ik het verdomme toch nietquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En daar heb je natuurlijk geen enkel bewijs voor. Voor zover ik kan zien ging het om een part time bijzonder hoogleraarschap aan de VU. Daar is niks speciaals aan, dat komt regelmatig voor. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof.
quote:Balkenende houdt donderdag zijn oratie 'Over verantwoordelijkheid en economie, wat nu?' voor de onlangs ingestelde leerstoel 'Christelijk-sociaal denken over economie en maatschappij' aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. De leerstoel is ingesteld door de vakcentrale CNV en het Slotemaker de Bruine Instituut, het scholingscentrum van de christelijk-sociale organisaties. Op hem rust de taak het begrip 'verantwoordelijkheid' invulling te geven en daarmee de christelijk-sociale wetenschap een volwaardige plaats te geven tussen de neo-klassieke en Keynesiaanse economen.
enquote:Geen aflevering van het maandblad Christen Democratische Verkenningen of er stond wel een bijdrage van mr.drs. J.P. Balkenende in. Mr.dr. Balkenende werd het in 1992 toen hij promoveerde op het onderwerp ‘Overheidsregelgeving en maatschappelijke organisaties.’ Prof.mr.dr. Balkenende trad het jaar daarop aan. Toen werd hij voor een dag per week benoemd tot bijzonder hoogleraar ‘christelijk-sociaal denken over economie en maatschappij’ aan de VU. De leerstoel werd mede bekostigd door de christelijke vakbeweging, het CNV.
enquote:Balkenende was de eerste hoogleraar Christelijk Sociaal Economisch denken aan de Vrije Universiteit, die in 1991 mede door het CNV werd ingesteld om het erfgoed uit te dragen.
quote:In 1993, een jaar nadat hij gepromoveerd was op Overheidsregelgeving en maatschappelijke organisaties, werd Balkenende bijzonder hoogleraar `christelijk-sociaal denken over economie en maatschappij' aan de faculteit economie van de VU. De basis voor zijn kennis had hij al gelegd tijdens zijn historische studie. De leerstoel werd mede ondersteund door het CNV. Voor een typische christen-democraat als Balkenende is politiek weliswaar belangrijk, maar ook bepaald niet alles. Essentieel is voor hem het onderscheid tussen staat en maatschappij. De staat moet de maatschappij vooral niet voor de voeten lopen. Mensen kunnen met elkaar heel veel zelf. Christelijk-sociaal denken is dan ook meer gericht op de samenleving dan op de politiek.
En met GroenLinks erbij spreekt men van Paars+.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Paars 3 met GroenLinks erin. Sure.![]()
Paars = PvdA-D66-VVD.
Wat begrijp je niet aan Paars III ?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En met GroenLinks erbij spreekt men van Paars+.
De niet zo heel hoge status die ik er aan gaf had er eerder mee te maken dat het een hoogleraarschap van 1 dag in de week was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het hele idee achter een bijzonder hoogleraarschap is dat het door een externe financier bekostigd wordt. Dus ja, het is gesponsord. Wat verder niks hoeft uit te maken natuurlijk.
Dan moet je ook daar even bewijs voor leveren, deze passage is namelijk essentieel voor het geleverde bewijs om overeind te blijven.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:
Nou was de sponsor voornamelijk het CNV ipv het CDA maar die zaten begin jaren 90 nog aardig dicht op elkaar
Mede is niet voornamelijk. Je interpreteert allerlei zaken tendentieus, dat is ook een reden waarom dit nogal een twijfelachtig statement is:quote:De leerstoel werd mede bekostigd door de christelijke vakbeweging, het CNV.
quote:Anders zeg ik het verdomme toch niet?
Ze kloppen wel, maar zijn inmiddels enkele weken oud.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:26 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Er klopt niets van de peilingen in OP.
Uit het stuk uit Trouw dat ik quottequote:Op donderdag 13 mei 2010 18:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moet je ook daar even bewijs voor leveren, deze passage is namelijk essentieel voor het geleverde bewijs om overeind te blijven.
Uit het Trouw artikel:
[..]
Mede is niet voornamelijk. Je interpreteert allerlei zaken tendentieus, dat is ook een reden waarom dit nogal een twijfelachtig statement is:
[..]
Zijn hoogleraarschap werd dus betaald door 2 christendemocratische organisaties.quote:De leerstoel is ingesteld door de vakcentrale CNV en het Slotemaker de Bruine Instituut, het scholingscentrum van de christelijk-sociale organisaties.
Aangezien ik overduidelijk het tegendeel heb bewezen.quote:Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het een gesponsorde leerstoel betrof.
Ja precies. Ik vind dat niet kunnen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze kloppen wel, maar zijn inmiddels enkele weken oud.
En wat begrijp jij niet aan +?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan Paars III ?
Maar het komt goed:quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:29 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Ja precies. Ik vind dat niet kunnen.
quote:Ik zal straks de laatste peilingen in de OP mikken. Eerst mijn avondmaal bereiden.
Lees je iets anders dan ik opschrijf? CDA, CNV en SBI zijn organisaties met een Christelijke achtergrond, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er een organisatorische en financiële link is tussen deze partijen. Ook dat je stelt dat het christendemocratische organisaties zijn laat wederom zien dat je dingen bedenkt die er niet zijn, je probeert daarmee een link te leggen met het CDA, een link die je op deze gronden natuurlijk ook met de CU zou kunnen leggen. Het is nog steeds geen sterk verhaal du_ke, vooralsnog kunnen we aannemen dat het een regulier bijzonder hoogleraarschap betrof met het bijbehorende academische niveau en niet een cadeautje voor Balkenende/het CDA.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uit het stuk uit Trouw dat ik quotte
[..]
Zijn hoogleraarschap werd dus betaald door 2 christendemocratische organisaties.
Ik zie de link naar het CDA inderdaad ook niet meteen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lees je iets anders dan ik opschrijf? CDA, CNV en SBI zijn organisaties met een Christelijke achtergrond, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er een organisatorische en financiële link is tussen deze partijen. Ook dat je stelt dat het christendemocratische organisaties zijn laat wederom zien dat je dingen bedenkt die er niet zijn, je probeert daarmee een link te leggen met het CDA, een link die je op deze gronden natuurlijk ook met de CU zou kunnen leggen. Het is nog steeds geen sterk verhaal du_ke, vooralsnog kunnen we aannemen dat het een regulier bijzonder hoogleraarschap betrof met het bijbehorende academische niveau en niet een cadeautje voor Balkenende/het CDA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |