Maakt verder ook niet uit. Het heeft er wel voor gezorgd dat D66 voortaan vermoedelijk bedankt voor een volgend kabinet met CDA en VVDquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:49 schreef Mike het volgende:
We hebben nu dus vastgesteld dat de eerste belofte aan D66 werd geblokkeerd in Paars II en de tweede belofte door de Eerste Kamerfractie van de PvdA. Ik ben benieuwd of er nog meer in de schoenen van Balkenende II wordt geschoven.
Ah ja, zaken die niks met dat kabinet te maken hadden, hebben ervoor gezorgd dat D66 niet meer met CDA en VVD wil.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Het heeft er wel voor gezorgd dat D66 voortaan vermoedelijk bedankt voor een volgend kabinet met CDA en VVD
Nou het hele gedoe rondom Verdonk had natuurlijk wel degelijk met het kabinet te makenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Ah ja, zaken die niks met dat kabinet te maken hadden, hebben ervoor gezorgd dat D66 niet meer met CDA en VVD wil.
Er zijn nu zeker kansen inderdaadquote:D66 heeft het probleem dat ze van regeringsdeelname altijd zo'n stuk kleiner worden. Maar we hebben in het recente verleden gezien dat het daarbij niet uitmaakt of ze aan een centrumrechts kabinet meedoen of aan een paars kabinet.
Wellicht dat er nu weer wat kansen zijn om te groeien. D66 was altijd een soort VVD-light, maar nu de VVD opschuift naar rechts, is het wat makkelijker voor D66 om zich te profileren als liberale partij.
Ik vind die analyse heel gek, omdat de VVD juist werd verweten bijna tot geen hervormingsplannen te hebben opgenomen in de akkoorden en dat de PVV op de sociale thema's, bijvoorbeeld de uitkeringen, pensioengerechtigde leeftijd, ouderenzorg, etc. veel van hun verkiezingsprogramma terugvindt in de akkoorden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
De analyse van Remlof is helemaal niet zo gek hoor.
Denk je dat het CDA en de VVD D66 uit zouden nodigen om mee te doen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Het heeft er wel voor gezorgd dat D66 voortaan vermoedelijk bedankt voor een volgend kabinet met CDA en VVD
Ligt er aan hoe goed dit experiment met de PVV bevaltquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat het CDA en de VVD D66 uit zouden nodigen om mee te doen?
Zie jij het als een experiment?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe goed dit experiment met de PVV bevalt
Ik zie dit inderdaad als een vrij onnozel experiment. Je lot af laten hangen van een onvoorspelbare extreem-rechtse partij is iets gewaagd als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie jij het als een experiment?
Ze moesten wel,anders konden ze geen meerderheid vormen.
D66 heeft niet veel zetels in te brengen.
Het lange termijn geheugen van politici is niet al te best....als de kans zich aandient staat D'66 net zo hard te trappelen om mee te doen als welke andere willekeurige partij. Macht doet vreemde dingen met mensen....noemen ze het "verantwoordelijkheid nemen" of "landsbelang" en offeren desnoods al hun kroonjuwelen principes op als het nodig is.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als D66 hen aan een meerderheid had kunnen helpen dan hadden ze dat zeker weten liever gehad dan PVV.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat het CDA en de VVD D66 uit zouden nodigen om mee te doen?
Weet ik niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als D66 hen aan een meerderheid had kunnen helpen dan hadden ze dat zeker weten liever gehad dan PVV.
dan had de VVD veel meer economisch kunnen hervormen ... nu houdt de PVV hen tegen.quote:
Dat lijkt me sterk, de VVD heeft zich tijdens de verkiezingen vooral geprofileerd op de economie, maar dat laat onverlet dat veel VVD'ers sociale problemen 'over rechts' willen oplossen. Dat gaat met de D'66 zeker niet lukken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
dan had de VVD veel meer economisch kunnen hervormen ... nu houdt de PVV hen tegen.
D66 zou het wel willen denk ik, maar VVD niet. Bovendien 'liggen' ze elkaar niet zo, heb ik het idee.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, de VVD heeft zich tijdens de verkiezingen vooral geprofileerd op de economische, maar dat laat onverlet dat veel VVD'ers sociale problemen 'over rechts' willen oplossen. Dat gaat met de D'66 zeker niet lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |