Omdat Paars-1 en Paars-2 de vorige paarse kabinetten waren?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:14 schreef naatje_1 het volgende:
Waarom is het eigenlijk paars 3, en niet gewoon paars?
okquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat Paars-1 en Paars-2 de vorige paarse kabinetten waren?
Ja, willen de partijen het... PvdA wil zo links mogelijk, en de VVD wil geen paars.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:12 schreef n3z het volgende:
PAARS III is bij alle peilingen mogelijk (Y)
Yep, hetzelfde hier.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
@weetnietmeerwieinhetvorigetopic
Ik moest bij De Hond ook opgeven wie ik wel in de regering wilde, en omdat ik CDA en VVD zei was het logisch dat PVDA de enige overgebleven optie was bij 'wie wil je niet'.
Beiden sluiten geen partijen uit, behalve de PVV, die wordt door PvdA uitgesloten, dusquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, willen de partijen het... PvdA wil zo links mogelijk, en de VVD wil geen paars.
Ik hoop ook dat die mogelijkheid zich voor zal gaan doen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:27 schreef Krambo het volgende:
Met de inhaalslag die het CDA lijkt te gaan maken, wordt Economisch rechts (CDA+VVD+D'66) ook een reële optie. Dat zal de eerste keuze van CDA en VVD zijn. D'66 zal uiteindelijk ook wel mee doen, al heeft Pechtold zijn voorkeur uitgesproken voor paars.
Met de lijstrekkers in de Kamer en Kroes als premier.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik denk dat VVD en CDA gaan praten met PVV. PVV heeft uiteraard belachelijke voorstellen die indruisen tegen de Grondwet en VVD en CDA zeggen dan ook: no thanks. Vervolgens gaat Wilders Calimero na doen, terwijl heel Nederland ziet dat het toch echt Wilders' eigen schuld is dat hij niet in het kabinet komt. Zo valt Wilders door de mand.
Vervolgens komt er een soort "kabinet van nationale eenheid" met VVD-CDA-PvdA.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, in ieder geval zeer onwenselijk. Gebeurd er weer 4 jaar helemaal niks.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat denk jij dan dat het wordt? Als VVD-CDA-D66 geen meerderheid heeft.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:35 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, in ieder geval zeer onwenselijk. Gebeurd er weer 4 jaar helemaal niks.
Dan blijft eigenlijk alleen Paars 3 over.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat het wordt? Als VVD-CDA-D66 geen meerderheid heeft.
Ik vrees hier helaas wel voor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat dit betreft was het mischien beter geweest als de PvdA nog steeds Bos had als lijsttrekker. Die is minder links als Cohen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, willen de partijen het... PvdA wil zo links mogelijk, en de VVD wil geen paars.
Ik denk eerder VVD-CDA-PVV dan Paars.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:51 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dan blijft eigenlijk alleen Paars 3 over.
Of CDA-VVD-D'66 moeten de Christen Unie weten over te halen, maar dat zal erg moeilijk worden.
Exact. Zeg ik ook al maanden, maar de meerderheid op Fok denkt dat paars een reële optie is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik denk eerder VVD-CDA-PVV dan Paars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |