abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 23:06:06 #1
862 Arcee
Look closer
pi_81744217
Nog even volhouden VVD

Valt me wel op hoe dicht de peilingen bij elkaar zitten nu, is wel eens heel anders geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 23:08:05 #3
862 Arcee
Look closer
pi_81744276
Op Nederland 1 zometeen een analyse van het debat bij Knevel en Van den Brink. Als verliezer werd daar alvast Cohen genoemd. Winnaar noemen ze later.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:08:52 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81744311
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Arcee het volgende:
Op Nederland 1 zometeen een analyse van het debat bij Knevel en Van den Brink. Als verliezer werd daar alvast Cohen genoemd. Winnaar noemen ze later.
Gehoord. Maar oneens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:10:20 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81744372
Balkenende is de winnaar volgens hun.

Mijn winnaar was Van Der Staaij
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:10:50 #6
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81744392
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Arcee het volgende:
Bijzonder interessant.

Ik denk dat iedereen daar zo z'n mening over heeft.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:13:10 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81744494
Balkenende winnaar
Heb ik zeker 2 uur niet opgelet..

Bron (o.a.): http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-lijsttrekkers.dhtml
pi_81744510
tvp
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:20:29 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81744849
Slaapt iedereen ineens? Of wordt naar K&vdB gekeken?
Of zijn we de kroeg in??
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:29:13 #10
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81745333
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Balkenende winnaar
Heb ik zeker 2 uur niet opgelet..

Bron (o.a.): http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-lijsttrekkers.dhtml
Een heel raar stuk dit. Job Cohen is inens de leider van het CDA en een opmerking die Rutte maakte wordt ineens toe geschreven aan Balkenende.
pi_81746536
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:29 schreef marky het volgende:

[..]

Een heel raar stuk dit. Job Cohen is inens de leider van het CDA en een opmerking die Rutte maakte wordt ineens toe geschreven aan Balkenende.
Inderdaad, viel mij ook al op. Tevens staat ergens VDD ipv VVD. Lijkt me toch dat je zo'n stukje even naleest voordat je t online zet.
pi_81751473
Even een gefundeerde anlayse op de huidige poltieke situatie:

De VVD wordt niet zo groot;

Het gaat om de psychologie van de enquetes van de afgelopen 50 jaar:

bij de PVV zijn er veel mensen die bij een enquete er niet voor durven uitkomen dat ze PVV gaan stemmen, maar ook veel mensen zeggen uit balorigheid dat ze lekker PVV gaan stemmen. Netto maakt dit niet veel uit.

In de huidige enquetes schamen mensen zich er voor om toe te geven dat ze op Balkenende gaan stemmen, daarom zeggen ze dat ze op VVD gaan stemmen.

Wegens de "wet van de limiet op de rechtervleugel" kunnen VVD en PVV samen nooit meer dan 45 zetels halen.

Mensen die zeggen dat ze D'66 of Groen Links gaan stemmen, stemmen vaak als het er op aan komt op toch maar de Pvda.

Links is altijd minimaal goed voor in totaal ongeveer 68 zetels (al meer dan 40 jaar)

Rechts + Kl. christ. partijen zijn altijd goed voor minimaal 74 zetels; het Wilders effect brengt dit op ca. 80 zetels.

De SP is nu relatief klein in psychologische zin, maar omdat ze een heel duidelijke linkse koers aangeven, zal de SP de wazige gaten uit de onzekerheid op links meer kunnen opvullen.

De werkelijke verkiezingsuitslag wordt dus op 9 juni 2010:

PVDA: 37 zetels
D66: 7 zetels
Groen Links: 8 zetels
Dierenpartij: 1 zetel
SP: 15 zetels

Totaal Links: 68 zetels

VVD: 28 zetels
CDA: 29 zetels
PVV: 17 zetels

Chr. Unie: 6 zetels
SGP: 2 zetels

Totaal Rechts (& kl. Christelijk): 82 zetels

Mogelijke coalities in theorie:

1) PVDA-VVD-D66-Groen Links: 37+28+7+8 = 80 zetels (superpaars, premier Cohen)

2) PVDA-CDA-D66-Chr. Unie: 37+29+7+6 = 79 zetels (Links van het christelijke midden, premier Cohen)

3) PVDA-CDA-D66-Groen Links: 37+29+7+8 = 81 zetels (Links van het midden, premier Cohen)

4) CDA-VVD-PVV-Chr. Unie: 29 + 28 + 17 + 6 = 80 zetels (Rechts van het christelijke midden, premier Balkenende).

Combinatie 1) Is mogelijk, maar wordt heel moeilijk.

Combinatie 2) wil D66 niet

Combinatie 3) wil CDA niet

Combinatie 4) wil CDA niet, en wil PVV ook niet.

Dus combinatie 1) wordt het of ...

Formatie wordt onmogelijk, en er komt een nationaal kabinet: PVDA-CDA-VVD met Cohen als premier.

Hoe dan ook: Cohen wordt atijd de nieuwe premier.

Dat staat dus nu al vast.
pi_81751638
Ik hoop het, maar kwa standpunten zou ik het liefst weer de PvdA met het CDA zien regeren (+ D66 natuurlijk).
Alleen ben ik bang dat dit nagenoeg onmogelijk is. Vanwege de val van het vorige kabinet enzo. Zonde...

@Bankfurt: Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen. Je analyse ziet er in elk geval netjes uit. Cohen voor MP! :p
“An interesting thing is a good thing.”
pi_81751653
Het wordt niks met Cohen, je ziet hem steeds harder door het ijs zakken, de VVD gaat de grootste worden.
pi_81751667
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat de PVV eigenlijk bij 'Over rechts'? Die partij is op economische gebied zo links als het maar kan.
pi_81751693
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het wordt niks met Cohen, je ziet hem steeds harder door het ijs zakken, de VVD gaat de grootste worden.
Nanananananananan~ Ik hoor je lekker toch niet!
“An interesting thing is a good thing.”
pi_81751701
Leuk Bankfurt, heeft je wat tijd gekost denk ik, maar jij wil hier met droge ogen beweren dat de PvdA ZEVEN-EN-DERTIG zetels gaat halen? Ik begijp dat je dat graag wil, maar de PvdA heeft 1 extra handicap deze verkiezingen: Cohen. SP 15 zetels is trouwens ook volledige onzin, eigenlijk is je hele analyse onzin.

Maar nog even over Cohen: jij vond hem vandaag wel zo'n sterke indruk maken in het debat dat je denkt dat hij nu volledig D66 en GL gaat leegtrekken? Sorry, maar van welke planeet kom jij? Cohen is zichtbaar oud, en kan niet met de rest meekomen. Hij wordt van alle kanten in een hoek gemept, en nu zijn GL en D66 nog redelijk aardig voor m geweest. Dat zal zondag weer gebeuren, als ze weer iets aan het programma gewijzigd hebben. Cohen is écht niet de man die we op dit moment nodig hebben. Als het dan niet Rutte kan worden, geef mij dan maar weer Balkenende.
pi_81751714
Ik begin mij eigenlijk hoe langer hoe meer te ergeren aan Cohen. Hij doet behoorlijk uit de hoogte, komt nooit echt met een duidelijk standpunt en hij komt niet levendig over in het debat.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-05-2010 03:26:04 ]
pi_81751738
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik begin mij eigenlijk hoe langer hoe meer te ergeren aan Cohen. Hij doet behoorlijk uit de hoogte, komt nooit echt met een duidelijk standpunt en hij komt niet levendig over in het debat.
Dat dus. Ik zei het een tijdje geleden al, hij doet me denken aan Melkert, en dat vind ik steeds meer. Enorm arrogant en uit de hoogte inderdaad, zit daar maar een beetje verslagen in een hoekje en vind dat ook wel prima zo. In zn commentaar zei ie ook iets van 'ja ze hadden allemaal een levendige discussie en af en toe zei ik ook iets' Serieus, hoe incompetent wil je overkomen?
pi_81751746
Melkert inderdaad, die spookt ook telkens door mijn hoofd als ik Cohen zie. Verder, als je beelden van Cohen ziet, loopt hij altijd met de handen op de rug of in zijn zakken. Hij laat zich begeleiden en roept af en toe wat, een leidersrol neemt hij allerminst op zich. Bos kwam toch echt veel beter over vond ik, alleen die was politiek gezien een beetje afgerangeerd.
pi_81751802
Klopt, en nu blijkt dat hij in debatten ook niet sterk is (what a surprise...) zie ik de PvdA niet stijgen in zetelaantal. Door overlopende GL en SP-ers zullen ze misschien nog wel 30-33 zetels halen, maar meer gaat het niet worden. Ik gok op VVD 35, PvdA 32. Maar 40-20 zou natuurlijk fijner zijn
pi_81751828
Ik durf eigenlijk niet te juichen voor 9 juni wat betreft de VVD. Ik ben behoorlijk bijgelovig, de VVD moet pas op 9 juni aan de uitslag gaan denken, anders gaat het mis vrees ik. Er zijn nog zat beren op de weg.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 06:48:33 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81752308
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:48 schreef Bankfurt het volgende:
Even een gefundeerde anlayse op de huidige poltieke situatie:

De VVD wordt niet zo groot;

Het gaat om de psychologie van de enquetes van de afgelopen 50 jaar:

bij de PVV zijn er veel mensen die bij een enquete er niet voor durven uitkomen dat ze PVV gaan stemmen, maar ook veel mensen zeggen uit balorigheid dat ze lekker PVV gaan stemmen. Netto maakt dit niet veel uit.

In de huidige enquetes schamen mensen zich er voor om toe te geven dat ze op Balkenende gaan stemmen, daarom zeggen ze dat ze op VVD gaan stemmen.

Wegens de "wet van de limiet op de rechtervleugel" kunnen VVD en PVV samen nooit meer dan 45 zetels halen.

Mensen die zeggen dat ze D'66 of Groen Links gaan stemmen, stemmen vaak als het er op aan komt op toch maar de Pvda.

Links is altijd minimaal goed voor in totaal ongeveer 68 zetels (al meer dan 40 jaar)

Rechts + Kl. christ. partijen zijn altijd goed voor minimaal 74 zetels; het Wilders effect brengt dit op ca. 80 zetels.

De SP is nu relatief klein in psychologische zin, maar omdat ze een heel duidelijke linkse koers aangeven, zal de SP de wazige gaten uit de onzekerheid op links meer kunnen opvullen.

De werkelijke verkiezingsuitslag wordt dus op 9 juni 2010:

PVDA: 37 zetels
D66: 7 zetels
Groen Links: 8 zetels
Dierenpartij: 1 zetel
SP: 15 zetels

Totaal Links: 68 zetels

VVD: 28 zetels
CDA: 29 zetels
PVV: 17 zetels

Chr. Unie: 6 zetels
SGP: 2 zetels

Totaal Rechts (& kl. Christelijk): 82 zetels

Mogelijke coalities in theorie:

1) PVDA-VVD-D66-Groen Links: 37+28+7+8 = 80 zetels (superpaars, premier Cohen)

2) PVDA-CDA-D66-Chr. Unie: 37+29+7+6 = 79 zetels (Links van het christelijke midden, premier Cohen)

3) PVDA-CDA-D66-Groen Links: 37+29+7+8 = 81 zetels (Links van het midden, premier Cohen)

4) CDA-VVD-PVV-Chr. Unie: 29 + 28 + 17 + 6 = 80 zetels (Rechts van het christelijke midden, premier Balkenende).

Combinatie 1) Is mogelijk, maar wordt heel moeilijk.

Combinatie 2) wil D66 niet

Combinatie 3) wil CDA niet

Combinatie 4) wil CDA niet, en wil PVV ook niet.

Dus combinatie 1) wordt het of ...

Formatie wordt onmogelijk, en er komt een nationaal kabinet: PVDA-CDA-VVD met Cohen als premier.

Hoe dan ook: Cohen wordt atijd de nieuwe premier.

Dat staat dus nu al vast.
Of de wens is de vader van de gedachte
pi_81752677
quote:

Laat me raden....jij stemt nooit PvdA en hebt altijd een hekel aan de lijsttrekker van de PvdA.

Zelf stem ik ook nooit PvdA, maar ik begin Cohen juist steeds leuker te vinden. Niet zo'n voorgeprogrammeerde robot die overal een antwoord op heeft, maar af en toe hakkelt en wat klunzig overkomt, wat hem als 1 van de weinige lijsttrekkers op een mens laat lijken.

Nu is het alsof ik zit te kijken naar Idols, waar iedereen heel goed zijn deuntje heeft ingestudeerd en vooral zo symphatiek mogelijk probeert over te komen....het is allemaal zo nep en inhoudsloos.
pi_81752762
quote:
Geert Rutters, de lijsttrekker van de VVD, is geen goede premierskandidaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')