Gehoord. Maar oneens.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Arcee het volgende:
Op Nederland 1 zometeen een analyse van het debat bij Knevel en Van den Brink. Als verliezer werd daar alvast Cohen genoemd. Winnaar noemen ze later.
Bijzonder interessant.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Arcee het volgende:
Op Nederland 1 zometeen een analyse van het debat bij Knevel en Van den Brink. Als verliezer werd daar alvast Cohen genoemd. Winnaar noemen ze later.
Een heel raar stuk dit. Job Cohen is inens de leider van het CDA en een opmerking die Rutte maakte wordt ineens toe geschreven aan Balkenende.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Balkenende winnaar![]()
![]()
![]()
Heb ik zeker 2 uur niet opgelet..
Bron (o.a.): http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-lijsttrekkers.dhtml
Inderdaad, viel mij ook al op. Tevens staat ergens VDD ipv VVD. Lijkt me toch dat je zo'n stukje even naleest voordat je t online zet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:29 schreef marky het volgende:
[..]
Een heel raar stuk dit. Job Cohen is inens de leider van het CDA en een opmerking die Rutte maakte wordt ineens toe geschreven aan Balkenende.
Waarom staat de PVV eigenlijk bij 'Over rechts'? Die partij is op economische gebied zo links als het maar kan.quote:
Nanananananananan~ Ik hoor je lekker toch niet!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het wordt niks met Cohen, je ziet hem steeds harder door het ijs zakken, de VVD gaat de grootste worden.
Dat dus. Ik zei het een tijdje geleden al, hij doet me denken aan Melkert, en dat vind ik steeds meer. Enorm arrogant en uit de hoogte inderdaad, zit daar maar een beetje verslagen in een hoekje en vind dat ook wel prima zo. In zn commentaar zei ie ook iets van 'ja ze hadden allemaal een levendige discussie en af en toe zei ik ook iets'quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik begin mij eigenlijk hoe langer hoe meer te ergeren aan Cohen. Hij doet behoorlijk uit de hoogte, komt nooit echt met een duidelijk standpunt en hij komt niet levendig over in het debat.
Of de wens is de vader van de gedachtequote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:48 schreef Bankfurt het volgende:
Even een gefundeerde anlayse op de huidige poltieke situatie:
De VVD wordt niet zo groot;
Het gaat om de psychologie van de enquetes van de afgelopen 50 jaar:
bij de PVV zijn er veel mensen die bij een enquete er niet voor durven uitkomen dat ze PVV gaan stemmen, maar ook veel mensen zeggen uit balorigheid dat ze lekker PVV gaan stemmen. Netto maakt dit niet veel uit.
In de huidige enquetes schamen mensen zich er voor om toe te geven dat ze op Balkenende gaan stemmen, daarom zeggen ze dat ze op VVD gaan stemmen.
Wegens de "wet van de limiet op de rechtervleugel" kunnen VVD en PVV samen nooit meer dan 45 zetels halen.
Mensen die zeggen dat ze D'66 of Groen Links gaan stemmen, stemmen vaak als het er op aan komt op toch maar de Pvda.
Links is altijd minimaal goed voor in totaal ongeveer 68 zetels (al meer dan 40 jaar)
Rechts + Kl. christ. partijen zijn altijd goed voor minimaal 74 zetels; het Wilders effect brengt dit op ca. 80 zetels.
De SP is nu relatief klein in psychologische zin, maar omdat ze een heel duidelijke linkse koers aangeven, zal de SP de wazige gaten uit de onzekerheid op links meer kunnen opvullen.
De werkelijke verkiezingsuitslag wordt dus op 9 juni 2010:
PVDA: 37 zetels
D66: 7 zetels
Groen Links: 8 zetels
Dierenpartij: 1 zetel
SP: 15 zetels
Totaal Links: 68 zetels
VVD: 28 zetels
CDA: 29 zetels
PVV: 17 zetels
Chr. Unie: 6 zetels
SGP: 2 zetels
Totaal Rechts (& kl. Christelijk): 82 zetels
Mogelijke coalities in theorie:
1) PVDA-VVD-D66-Groen Links: 37+28+7+8 = 80 zetels (superpaars, premier Cohen)
2) PVDA-CDA-D66-Chr. Unie: 37+29+7+6 = 79 zetels (Links van het christelijke midden, premier Cohen)
3) PVDA-CDA-D66-Groen Links: 37+29+7+8 = 81 zetels (Links van het midden, premier Cohen)
4) CDA-VVD-PVV-Chr. Unie: 29 + 28 + 17 + 6 = 80 zetels (Rechts van het christelijke midden, premier Balkenende).
Combinatie 1) Is mogelijk, maar wordt heel moeilijk.
Combinatie 2) wil D66 niet
Combinatie 3) wil CDA niet
Combinatie 4) wil CDA niet, en wil PVV ook niet.
Dus combinatie 1) wordt het of ...
Formatie wordt onmogelijk, en er komt een nationaal kabinet: PVDA-CDA-VVD met Cohen als premier.
Hoe dan ook: Cohen wordt atijd de nieuwe premier.
Dat staat dus nu al vast.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik begin mij eigenlijk hoe langer hoe meer te ergeren aan Cohen. Hij doet behoorlijk uit de hoogte, komt nooit echt met een duidelijk standpunt en hij komt niet levendig over in het debat.
Geert Rutters, de lijsttrekker van de VVD, is geen goede premierskandidaat.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |