Nee, want bij de PvdA is het een lastenverhoging, zij doen niet aan een belastingverlaging voor hen die nu al de HRA betalen. Ik meen mij zelfs iets over een nieuw toptarief van 60 % te herinneren.quote:
De topinkomens worden aangepakt, de middeninkomens worden gecompenseerd door de PvdA, in tegenstelling tot de VVD.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want bij de PvdA is het een lastenverhoging, zij doen niet aan een belastingverlaging voor hen die nu al de HRA betalen. Ik meen mij zelfs iets over een nieuw toptarief van 60 % te herinneren.
Wat een onzinquote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Bij elke verandering die de PvdA doorvoert, vergroten zij de grip op de bevolking. De PvdA zal de burger nooit geld of vrijheid teruggeven. Daarom is het altijd fout om de PvdA in de regering hebben.
De VVD wil helemaal niks doen aan de HRA, compensatie is dus niet eens aan de orde. Daarnaast wordt ik echt ziek van altijd maar weer dat PvdA-geouwehoer over de hoogste inkomens.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef remlof het volgende:
De topinkomens worden aangepakt, de middeninkomens worden gecompenseerd door de PvdA, in tegenstelling tot de VVD.
ach, elke partij heeft zijn stokpaardje. de vvd ook.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD wil helemaal niks doen aan de HRA, compensatie is dus niet eens aan de orde. Daarnaast wordt ik echt ziek van altijd maar weer dat PvdA-geouwehoer over de hoogste inkomens.
Ach, daar kickt die partij gewoon op. Hoe dikker de vinger van de overheid, hoe beter. Stomme regeltjes en extra belastingen zijn de stokpaardjes.quote:
Gelukkg bewijst de VVD dat zij pal staat voor vrijheden.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Bij elke verandering die de PvdA doorvoert, vergroten zij de grip op de bevolking. De PvdA zal de burger nooit geld of vrijheid teruggeven. Daarom is het altijd fout om de PvdA in de regering hebben.
Ik verlang ook naar een liberale partij in Nederland. VVD is voor mij de minst slechte keus.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gelukkg bewijst de VVD dat zij pal staat voor vrijheden.
oh wacht...
Idd.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:12 schreef Asphias het volgende:
volgens mij gaat pechtold al lang uit van een 4-partijen paars ipv het paars zonder GL. dus dan zouden die paar zeteltjes voor de vvd niet uitmaken om een paars kabinet te vormen.
Kan je die bewering ook met feiten onderbouwen, want veel klopt er niet van natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:04 schreef BasEnAad het volgende:
Die verlaging van het toptarief is natuurlijk al een hele tijd geleden en de PvdA staat alweer te trappelen om het opnieuw in te voeren.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan je die bewering ook met feiten onderbouwen, want veel klopt er niet van natuurlijk.
De laatste verlagingen van het toptarief van de inkomstenbelasting zijn ingevoerd met de PvdA in de regering. Om maar even een voorbeeldje te noemen. Daarna is de laagste belastingschijf aardig gestegen zonder de PvdA in de regering.
2001 was de laatste significante verlaging, net voordat men de puinhopen van Paars op zou gaan ruimen, niet zo heel lang geleden toch?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die verlaging van het toptarief is natuurlijk al een hele tijd geleden
In tijden van crisis moet je toch alles overwegen? Ook pakweg VVD en CDA ontkomen niet aan lastenverhogingen... Zo legt elke partij in de onderhandeling een lijstje wensen op tafel en daar kiest men uiteindelijk een pakket uit.quote:en de PvdA staat alweer te trappelen om het opnieuw in te voeren.
Tja dat was in de kabinetten Balkenende zonder de PvdA er in natuurlijk geen haar beter.. Toen was zelfs de VVD voorstander van de KM-heffing...quote:Het zal best ook zo zijn dat het CDA het slechte in de PvdA naar boven heeft gehaald, maar de vorige regering heeft bijvoorbeeld vrijwel alleen maar maatregelen doorgevoerd die de burger beperken zoals:
Rookverbod, verhoging accijnzen, verhoging wegenbelasting, verpakkingtaks, vliegtaks, het gedrocht kilometerheffing, Plasterk die studiefinanciering wil afschaffen, Ter Horst die het liefst overal camera's ophangt en ga zo maar door. Met elke maatregel krijgt de overheid een dikkere vinger in de pap. Ik kan zo geen voorbeeld verzinnen waarbij de burger vrijheid heeft teruggekregen.
Voor dit kabinet zat de VVD 5x in de regering, wat heeft de VVD teruggegeven?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die verlaging van het toptarief is natuurlijk al een hele tijd geleden en de PvdA staat alweer te trappelen om het opnieuw in te voeren.
Het zal best ook zo zijn dat het CDA het slechte in de PvdA naar boven heeft gehaald, maar de vorige regering heeft bijvoorbeeld vrijwel alleen maar maatregelen doorgevoerd die de burger beperken zoals:
Rookverbod, verhoging accijnzen, verhoging wegenbelasting, verpakkingtaks, vliegtaks, het gedrocht kilometerheffing, Plasterk die studiefinanciering wil afschaffen, Ter Horst die het liefst overal camera's ophangt en ga zo maar door. Met elke maatregel krijgt de overheid een dikkere vinger in de pap. Ik kan zo geen voorbeeld verzinnen waarbij de burger vrijheid heeft teruggekregen.
Twee in de plus en 1 in de min?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:33 schreef eriksd het volgende:
VVD 36 PvdA 30 +1 CDA 25 +1 PVV 18 SP 12 Groen Links 10 D66 10 -1 ChristUnie 6 SGP 2 PvdD 1 Cohen iets voor op Rutte bij premierkeuze
Volgens zijn Twitter bericht en het bericht op peil.nl blijft de VVD gelijk, verschil met de PvdA is 6 zetelsquote:Op maandag 7 juni 2010 19:38 schreef Arcee het volgende:
VVD ook groen volgens mij op het scherm van De Hond.
Ik ook, maar die kans is nu wel erg klein geworden. Gelukkig lijkt het er wel op dat VVD zijn behoorlijke voorsprong vast heeft gehouden.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:20 schreef Seam het volgende:
God ik hoop zo dat economisch rechts gaat lukken
Je bedoelt de komende dag.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:46 schreef DaMart het volgende:
Hopen dat de PvdA de komende dagen nog genoeg zetels weet te stijgen (en de VVD er wat kwijt raakt) om over de VVD heen te gaan.
quote:
Balkenende is gewoon op.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:51 schreef One_of_the_few het volgende:
ik denk dat cda het beter gaat doen dan gepeild. Ten koste van de VVD en PvdA stijgt nog een beetje.
Nek aan nek wordt het dan. Gelijk aantal zetels zie ik gebeuren.
Vandaag vond ik hem ook matig, terwijl hij het bij de RTL debatten best goed deed. Hij moet het morgen echt beter doen wil hij nog wat winnen. Ook zal het CDA geen strategische stemmers trekken, dat was de vorige keer nog wel zo.quote:
Het leek wel of hij een soort quasi-soepele tactiek uitprobeerdequote:Op maandag 7 juni 2010 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vandaag vond ik hem ook matig, terwijl hij het bij de RTL debatten best goed deed. Hij moet het morgen echt beter doen wil hij nog wat winnen. Ook zal het CDA geen strategische stemmers trekken, dat was de vorige keer nog wel zo.
Het zijn slechts peilingen, in een dag kan er nog van alles gebeuren, maar aan de andere kant staat het aantal zetels in de peilingen van De Hond al ongeveer een week stil. Dus als het debat van morgen hetzelfde verloopt als die van vandaag, als de peiling redelijk betrouwbaar is en er verder geen buitengewone nieuwsfeiten zijn, dan zie ik geen grote verschuivingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:56 schreef Breekfast het volgende:
6 zetels inhalen binnen een dag lijkt me haast onmogelijk toch?
Ach nee, de VVD wordt duidelijk de grootste partij. Cohen mag de Kamer in.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:51 schreef One_of_the_few het volgende:
ik denk dat cda het beter gaat doen dan gepeild. Ten koste van de VVD en PvdA stijgt nog een beetje.
Nek aan nek wordt het dan. Gelijk aantal zetels zie ik gebeuren.
Gezien het rode potlood zou dat heel goed de vroeg op de donderdag kunnen zijnquote:Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef bloodysunday het volgende:
Woensdag avond weten we wie de grootste is
definitieve uitslag wel. Ik hoop dat we rond middernacht wel het een en ander duidelijk wordquote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezien het rode potlood zou dat heel goed de vroeg op de donderdag kunnen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |