Peilingen zijn maar peilingen. Zo moet je dat zien.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?![]()
Nog niet, maar nu worden de lage inkomens wel weer aangetrokken door links, vooral door de netwerk uitzending en Roemers goede vorm.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en natuurlijk ook doordat Roemer goed uit de verf komt. Maar de kiezersuitwisseling tussen PvdA en VVD lijkt mij vrij beperkt, dus ik denk niet dat de VVD last heeft van Roemer.
Een sterke Roemer is alleen maar in het nadeel van Cohenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nog niet, maar nu worden de lage inkomens wel weer aangetrokken door links, vooral door de netwerk uitzending en Roemers goede vorm.
Ja hoor, dat ben ik met je eens, zou zomaar kunnen. Trouw is het CDA-electoraat.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch moet je de trouw van de CDA-aanhang niet onderschatten. Die zouden nog zo maar weer op de 30 zetels uit kunnen komen.
Hij valt Cohen echter niet aanquote:Op maandag 7 juni 2010 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een sterke Roemer is alleen maar in het nadeel van Cohen
Sterke Roemer betekent stemmers PvdA --> SP. Weg gaat de kans om de grootste te worden, mocht die er ooit geweest zijnquote:
Morgen peilt Maurice gewoon door.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:51 schreef DaverzNL het volgende:
Is het eigenlijk zo dat morgen (laatste dag voor de verkiezingen) er niet gepeild gaat worden? Waarmee vandaag de laatste peiling is geweest?
Bij de volgende kamerverkiezingen op de verkiezingsdag een uur tot uur peiling van De Hondquote:
quote:NOS, RTL en ANP werken samen op 9 juni
De NOS, RTL/Nieuws en het ANP werken op de avond van de Tweede Kamerverkiezingen samen. De drie nieuwsorganisaties hebben onderzoeksinstituut Synovate opdracht gegeven op 9 juni bij het sluiten van de stemlokalen een exit poll te leveren, die een indicatie geeft van de te verwachten verkiezingsuitslag.
Daarnaast levert Synovate gedurende de verkiezingsdag tussenstanden van de opkomst en zullen NOS, RTL/Nieuws en ANP een onderzoek publiceren waarvoor kiezers naar hun oordeel is gevraagd over actuele kwesties. De samenwerking tussen de drie nieuwsorganisaties is uniek. Voorgaande verkiezingen trokken NOS en ANP wel al gezamenlijk op. Zowel NOS als RTL/Nieuws zal in de uitzendingen op 9 juni veel aandacht besteden aan de landelijke verkiezingen. De verkiezingsdienst van het ANP levert traditioneel alle voorlopige uitslagen op basis van de uitgebrachte stemmen. Hoofdredacteur Hans Laroes van NOS Nieuws nam het initiatief voor de samenwerking. „Op deze manier bieden we helderheid aan de kiezers, en is er geen onderlinge concurrentie over de cijfers.” Hij verwijst naar landen als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië waar de nieuwsorganisaties ook samenwerken bij polls.
bron: anp, nrc.nl
Huh, wie dan? Pechtold, Halsema of van der Ham bijvoorbeeld worden geen premier. Rutte is geen liberaal meer. Dat is een enge conservatief geworden die BFF met Wilders wilt worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Na 1918 weer eindelijk een liberaal als MP
verschrikkelijk, dat er een crisis voor nodig wasquote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Huh, wie dan? Pechtold, Halsema of van der Ham bijvoorbeeld worden geen premier. Rutte is geen liberaal meer. Dat is een enge conservatief geworden die BFF met Wilders wilt worden.
Drama voor mijn partij, maar dat Cohen met z'n PvdA vier zetels verliest ten opzichte van 2006 maakt erg veel goedquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:37 schreef TNA het volgende:
TNS NIPO van vandaag nog niet gepost hier?
CDA: 21
PvdA: 29
SP: 15
VVD: 36
PVV: 18
GL: 10
CU: 6
D66: 11
PvdD: 1
SGP: 2
TON: 1
Het land moet geregeerd worden, meerderheid is meerderheidquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
VVD-CDA-D66-GL: 36 + 21+ 11 + 10 = 78 Niet echt een gunstige peiling dus, PVV en SP lijken het te gaan verpesten.
Het CDA en de SP zijn natuurlijk de grote verliezers, bij Cohen is het vooral zo dat hij zijn mythische proporties (vanzelfsprekend) niet heeft vast weten te houden, maar het verlies t.o.v. van 2006 blijft zeer beperkt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Drama voor mijn partij, maar dat Cohen met z'n PvdA vier zetels verliest ten opzichte van 2006 maakt erg veel goed
Ik heb toch liever >= 80 zetels voor een kabinet, dan is er nog wat ruimte voor kamerleden die hun eigen koers willen varen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:54 schreef Jurgen21 het volgende:
Het land moet geregeerd worden, meerderheid is meerderheid![]()
Waarom denk je aan nieuwe verkiezingen volgend jaar? Zou zonde zijn van de winst waar VVD nu op staat.quote:Nieuwe verkiezingen volgende jaar, als het Rutte I valt?
VVD moet niet met 3 linkse partijen in zee gaan, dan heb ik liever dat ze de oppositie in gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:55 schreef TNA het volgende:
Tijd voor VVD-D66-PvdA, eventueel aangevuld met GL.
Als ik het wil, is het voor de VVD wrs idd een slechte coalitiequote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD moet niet met 3 linkse partijen in zee gaan, dan heb ik liever dat ze de oppositie in gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |