Geen probleem, ik blijf gewoon tot 3 uur op ofzo.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezien het rode potlood zou dat heel goed de vroeg op de donderdag kunnen zijn
Om 21:01 is de exitpoll, als daar al een partij duidelijk de grootste is, dan weten we het al vrij vroeg. Mocht het verschil slechts een paar zetels zijn, dan moet het voor middernacht idd wel duidelijk zijn. Alleen als het heel close is zullen we nog wat langer moeten wachten.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
definitieve uitslag wel. Ik hoop dat we rond middernacht wel het een en ander duidelijk word
Laten we het hopenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word nu toch een beetje zenuwachtig, het moment is nu echt nabij dat de VVD de grootste partij van Nederland kan worden.Lang heb ik iedere zetel voor de VVD als mooi meegenomen gezien, maar het verschil met nummer twee is nu dermate groot dat er toch serieus gedacht moet worden over een situatie waarin de VVD de premier gaat leveren. Over ongeveer 48 uur kan het zover zijn.
Ik mag toch hopen dat ze samen gaan regeren. Niet weer met het CDA, dan verandert er helemaal niets.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ach nee, de VVD wordt duidelijk de grootste partij. Cohen mag de Kamer in.
Het is net pakjesavond, nu nog twee nachtjes slapen en hopelijk krijgen we dan een heel mooi groot cadeauquote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word nu toch een beetje zenuwachtig, het moment is nu echt nabij dat de VVD de grootste partij van Nederland kan worden.Lang heb ik iedere zetel voor de VVD als mooi meegenomen gezien, maar het verschil met nummer twee is nu dermate groot dat er toch serieus gedacht moet worden over een situatie waarin de VVD de premier gaat leveren. Over ongeveer 48 uur kan het zover zijn.
Ik hoop in ieder geval voor twaalf uur, want ik wil daarna nog wel uitgaanquote:Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef bloodysunday het volgende:
Woensdag avond weten we wie de grootste is
Mooi inderdaad, ik ben nog niet zo lang erg geinteresseerd in de politiek, maar dit vind ik echt prachtig.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik verkoop de huid ook nog niet, maar de VVD ligt er op dit moment wel het best voor. In de meest recente peiling is de situatie stabiel gebleven, ook de bookmakers waar je kunt wedden op de verkiezingsuitslag en toekomstig premier zijn gunstig voor de VVD. Er is nog maar één dag te gaan tot de verkiezingsdag, je kunt niet ontkennen dat de VVD er echt heel goed voor ligt. Ook omdat de al langer verwachte stijging van de PvdA, bijvoorbeeld na de beruchte uitzending van Netwerk, toch maar steeds uit blijft.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:59 schreef Boldface het volgende:
Die drie ontwikkelingen maken dat ik zeg: de race is nog lang niet gelopen.
Dat gevoel heb ik ook. Bovendien nog een grote groep zwevende kiezers, het kan alle kanten nog op gaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:59 schreef Boldface het volgende:
Cohen is voor Rutte geëindigd in het debat van vanavond. Ook heeft hij weer nipt een voorsprong als het gaat om de favoriete premierskandidaat. Dat terwijl de PvdA de laatste dagen al weer flink inliep op de VVD. Plus nog het gegeven dat bepaalde groepen kiezers tactisch gaan stemmen om een regering met PVV-deelname te voorkomen.
Die drie ontwikkelingen maken dat ik zeg: de race is nog lang niet gelopen.
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?quote:Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Bovendien nog een grote groep zwevende kiezers, het kan alle kanten nog op gaan.
Volgens mij profiteert de SP van de zwakheid van Cohenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Eens, maar het lijkt me ook wel waarschijnlijk dat deze twee partijen in een coalitie gaan zittenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:07 schreef bloodysunday het volgende:
ik hoop sowieso een coalitie met D66 en VVD. De grootse groeiers verdienen een kans
Dit lijkt me zelf toch net iets belangrijker dan een voetbalwedstrijdquote:Op maandag 7 juni 2010 21:13 schreef Zith het volgende:
Men lijkt net voetbalsupporter, zenuwachtig worden omdat je partij misschien wel gaat winnen
Ja, en natuurlijk ook doordat Roemer goed uit de verf komt. Maar de kiezersuitwisseling tussen PvdA en VVD lijkt mij vrij beperkt, dus ik denk niet dat de VVD last heeft van Roemer.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:11 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Volgens mij profiteert de SP van de zwakheid van Cohen
Toch moet je de trouw van de CDA-aanhang niet onderschatten. Die zouden nog zo maar weer op de 30 zetels uit kunnen komen.quote:
Peilingen zijn maar peilingen. Zo moet je dat zien.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over dat terugkomen van de PvdA wordt al ongeveer twee weken gesproken, zeg maar sinds de beruchte uitzending van Netwerk, vooralsnog blijft dat uit. Staat de come-back van de PvdA nog wel voor de huidige verkiezingen gepland? Of hoe moet ik dat voor mij zien?![]()
Nog niet, maar nu worden de lage inkomens wel weer aangetrokken door links, vooral door de netwerk uitzending en Roemers goede vorm.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en natuurlijk ook doordat Roemer goed uit de verf komt. Maar de kiezersuitwisseling tussen PvdA en VVD lijkt mij vrij beperkt, dus ik denk niet dat de VVD last heeft van Roemer.
Een sterke Roemer is alleen maar in het nadeel van Cohenquote:Op maandag 7 juni 2010 21:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nog niet, maar nu worden de lage inkomens wel weer aangetrokken door links, vooral door de netwerk uitzending en Roemers goede vorm.
Ja hoor, dat ben ik met je eens, zou zomaar kunnen. Trouw is het CDA-electoraat.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch moet je de trouw van de CDA-aanhang niet onderschatten. Die zouden nog zo maar weer op de 30 zetels uit kunnen komen.
Hij valt Cohen echter niet aanquote:Op maandag 7 juni 2010 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een sterke Roemer is alleen maar in het nadeel van Cohen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |