Omdat ik verwacht dat Rutte wel 4 jaar vol gaat makenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:01 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom zouden VVD, CDA, SP & D66 samen geen coalitie kunnen vormen ?
Dat is idd ook wel zo jaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Het CDA na een halvering in zetels in een kabinet dat de HRA gaat beperken? Geloofwaardigheid tegenover de achterban -1.
Allicht maar D66 is alleen niet groot genoeg en GL zal niet in zo'n kabinet stappen. En of CU en D66 snel samen zullen gaan...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:00 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Paars of Paars+ wordt prijsschieten voor het CDA. En dat weten ze bij de VVD.
CDA is daar niet zo'n ster in. Als verstokte bestuurspartij zijn ze niet zo goed in oppositie voeren. Hebben VVD en PvdA overigens ook last van hoor.
[q]
[q]Rutte zal er alles aan doen om een kabinet te formeren met in ieder geval CDA en VVD.
Als de PvdA en het CDA niet zo moeilijk deden over commerciële tv, dan waren dat soort constructies helemaal niet nodig geweest. (Van de Ende's TV 10 wou volgensmij via Italië uitzenden, RTL is via Luxemburg)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
het is treurig dat je nog gelijk hebt ook. de VVD adviseerde destijds joop van den ende om desnoods vanuit luxemburg te gaan uitzenden. goedkoop voor de belasting en valt buiten de wetgeving. verdorven zijn jullie.
CU heb ik er liever niet bij, dan liever paars.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allicht maar D66 is alleen niet groot genoeg en GL zal niet in zo'n kabinet stappen. En of CU en D66 snel samen zullen gaan...
Optimist.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Omdat ik verwacht dat Rutte wel 4 jaar vol gaat maken![]()
Lijkt mij ook nogal een gedrocht. En D66 zal wel link uitkijken om weer met CDA en VVD te gaan regeren. Is ze de vorige keer ook slecht bevallenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
CU heb ik er liever niet bij, dan liever paars.
PVV de grootstequote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:23 schreef horned_reaper het volgende:
De peilingen bij scholieren!![]()
[ afbeelding ]
Maar goed dat dat de uitslag niet wordt, want hier is helemaal geen kabinet van te brouwen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:23 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Een flinke ruk naar rechts onder schoolgaand Nederlandquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:23 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Stomme vragen zijn die níet worden gesteld.quote:
De website van de gemeente Den Haag wellicht?quote:Ik heb een paar zeer hectische weken achter de rug, en nu heb ik het blaadje weggegooid waar staat waar ik kan stemmen in mijn buurt
Ik heb lopen googlen op "stemmen tweede kamer loosduinen" en ook op 'stemlokalen loosduinen' en 'stemlokalen den haag' maar ik krijg geen goeie hits
Weet iemand of er ergens iets staat waar ik dat zou kunnen vinden? Zodat ik morgen weet waar ik kan stemme en toch nog bijtijds op mijn werk kan zijn
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Wombcat het volgende:
Heb je op de website van je gemeente gekeken?
Of anders de gemeente bellen?
ja daar liep ik me de tandjes te zoeken, maar inmiddels gevondenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De website van de gemeente Den Haag wellicht?
Deze link helpt je wel verder, denk ik: http://www.denhaag.nl/hom(...)to-1/Stembureaus.htm
inmiddels gevondenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Stomme vragen zijn die níet worden gesteld.
[..]
De website van de gemeente Den Haag wellicht?
Deze link helpt je wel verder, denk ik: http://www.denhaag.nl/hom(...)to-1/Stembureaus.htm
Bij burgerzaken hebben ze nog wel eens openstelling in de avonduren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
ja daar liep ik me de tandjes te zoeken, maar inmiddels gevondenWilde het net komen melden
Overigens de gemeente nu bellen heeft doorgaans niet zo veel zin meer toch? Of doen ze tegenwoordig ook aan avondtelefoon!
Hier in Zeist zijn ze donderdag wel tot 20:00 uur open. Weet niet of ze daar in het Haagse dagelijks 's avonds open zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
ja daar liep ik me de tandjes te zoeken, maar inmiddels gevondenWilde het net komen melden
Overigens de gemeente nu bellen heeft doorgaans niet zo veel zin meer toch? Of doen ze tegenwoordig ook aan avondtelefoon!
Oh? Je doet zelf ook mee?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:37 schreef BrandX het volgende:
ja ik dacht wel open voor irl bezoek, maar stond er eigenlijk niet bij stil dat je dan ook kon bellenGelukkig heb ik zelden wat te zoeken in het gemeentehuis.
Maar ik ga morgen dus gezellig bij de bejaardensoos om de hoek mijn rondje rood inkleuren
PVV stemmen heeft niks met een ruk naar rechts te maken, maar alles met een ruk naar domme xenofobie. Opvallend trouwens dat vooral rijke blanke enclaves waar de enige allochtoon de lokale schoonmaker is het meest PVV stemmen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Een flinke ruk naar rechts onder schoolgaand Nederland
Ik wil niet meer in dit land wonen. Als zelfs de jeugd al geperverteerd is door het rechtse tumor... niet verwonderlijk natuurlijk gezien de veranderingen in het onderwijs.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Een flinke ruk naar rechts onder schoolgaand Nederland
VVD eindigt ook boven de PvdA. Het CDAD66 is onder scholieren zelden zo populair geweestquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
PVV stemmen heeft niks met een ruk naar rechts te maken, maar alles met een ruk naar domme xenofobie. Opvallend trouwens dat vooral rijke blanke enclaves waar de enige allochtoon de lokale schoonmaker is het meest PVV stemmen.
nee, dit is een veeg teken. wist je dat vroeger de pvda één keer de absolute meerderheid haalde onder scholieren? het spreekwoord luidt: je bent 20 en je stemt links, je bent 40....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:49 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, het zijn maar scholieren. Die moeten elke mening nog vormen.
En dat is wel een gezond teken wil je zeggen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
nee, dit is een veeg teken. wist je dat vroeger de pvda één keer de absolute meerderheid haalde onder scholieren?
vroeger haalde het linkse blok (PvdA + CPN + PPR + PSP en eventueel het toen veel linksere D66) tegen de 70 zetels, soms er iets overheen. Lijkt me zeer gezond als de jeugd daar nog ietsjes boven zit. dat corrigeert zich later wel weer, zoals altijdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dat is wel een gezond teken wil je zeggen?
Als je het met een linkse bril bekijkt is dat gezond, ik bekijk het met een rechts-liberale brilquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
vroeger haalde het linkse blok (PvdA + CPN + PPR + PSP en eventueel het toen veel linksere D66) tegen de 70 zetels, soms er iets overheen. Lijkt me zeer gezond als de jeugd daar nog ietsjes boven zit. dat corrigeert zich later wel weer, zoals altijd
Even een feitje: jij hebt zelf gezegd dat je graag zou zien dat de VVD de absolute meerderheid haalt (mede vandaar je voorkeur voor een manipulatief districtenstelsel?). Ik wil dat zeer zeker niet met de PvdA. Want ik ben een democraat en jij niet (het meervoudig kiesrecht weet je nog wel?). Absolute meerderheid betekent machtsmisbruik, corruptie, nepotisme en een gebrek aan controle. Bovendien worden dan te veel mensen/groepen niet vertegenwoordigd in het regeringsbeleid.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je het met een linkse bril bekijkt is dit gezond, ik bekijk het met een rechts-liberale brilNiet dat ik het fantastisch vind dat de PVV het zo geweldig doet, dat noem ik dan ook geen rechtse partij, maar dat hoort ook een beetje bij een opstandige jeugd
Zoals je zegt, dat corrigeert zich later wel weer, hopelijk naar fatsoenlijk rechts
Je moet niet alles te serieus nemen wat ik tegen jou zeg, doe ik ook niet bij jouquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even een feitje: jij hebt zelf gezegd dat je graag zou zien dat de VVD de absolute meerderheid haalt (mede vandaar je voorkeur voor een manipulatief districtenstelsel?).
Macht van de overheid beperken, macht van ondemocratische instanties vergroten. Das mooi zeg. Ooit zal de macht van het zwaard weer samenvallen met private instanties ben ik bangquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je moet niet alles te serieus nemen wat ik tegen jou zeg, doe ik ook niet bij jouDistrictenstelsel ben ik tegen trouwens, geen idee hoe je daar bij komt, je verwart het vast met het censuskiesrecht wat ik in theorie een aardig idee vind, maar in de praktijk natuurlijk niet wenselijk is
![]()
Als je mij een beetje kent en een beetje gevolgd hebt (ook voor de verkiezingen), dan weet je ook dat ik genoeg kritiek op de VVD heb en dat ik op veel punten er anders over denk dan hun. Een absolute meerderheid is niet wenselijk, voor geen enkele partij, als ze dat samen met D66 zouden kunnen halen dan zou het echter niet verkeerd zijn. D66 dan meer voor de privacy en vrijheden, VVD meer voor de economische vrijheden, aangevuld met de afschaffing van de HRA van D66 met belastingverlagingen van VVD, samen zouden ze er vast wel wat leuks van kunnen maken en de macht van de overheid sterk kunnen beperken(in theorie, in de praktijk doen partijen natuurlijk altijd wat anders)
quote:PEIL/ Maurice de Hond 8 juni 2010
VVD 34 -2
PvdA 30
CDA 24 -1
PVV 18
SP 13 +1
D66 11 +1
GroenLinks 11 +1
ChrUnie 6
SGP 2
PvdD 1.
Lees ook de prognose op www.peil.nl
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:29 schreef Flounder het volgende:
PEIL/ Maurice de Hond
VVD 34 -2
PvdA 30
CDA 24 -1
PVV 18
SP 13 +1
D66 11 +1
GroenLinks 11 +1
ChrUnie 6
SGP 2
PvdD 1.
Lees ook de prognose op www.peil.nl
In Duitsland gaan ze ook rellen. Let maar opquote:
Beetje vaag van De Hond ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef TNA het volgende:
De Hond zei eerst nog dat links als geheel niet kan winnen, maar nu meet hij het zelf ook. PvdA-VVD scheelt nog maar vier zetels, spannend!
VVD'ers en CDA'ers die naar links overstappen? Tuurlijk.quote:
Zeker weten!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ga ook maar strategisch PvdA stemmen.
Cohen zou een goede premier zijn.
Alsof er 38 zetels aan vaste VVD'ers in Nederland zijn. Er zijn genoeg mensen die soms van links naar rechts switchen en weer terug.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
VVD'ers en CDA'ers die naar links overstappen? Tuurlijk.
ze zijn wakker geworden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stemmen doe je toch op de partij die je het meeste ligt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
Volgens Van der Brug (politicoloog uva) zijn er heel veel nederlanders die er zowel linkse als rechtse overtuigingen op na houden. Als je op alle issues gaat uitzoeken wat een stabiele meerderheid denkt dan krijg je een soort... wilders. Economisch links (maar niet helemaal: bijstandstrekkers en geestelijk gehandicapten zijn impopulair), cultureel rechts. Grofweg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alsof er 38 zetels aan vaste VVD'ers in Nederland zijn. Er zijn genoeg mensen die soms van links naar rechts switchen en weer terug.
en als je goed kijkt staat het rechtse blok nog steeds op lichte winst. inclusief D66 zelfs op zeer grote winstquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
ja ongelovelijk omdat CDA+VVD+PVV nog steeds op winst staat (76 versus 72) en het linkse blok op verlies.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
Als er bij een ander peilbureau 4 zetels van rechts naar links gaat is het onmogelijk volgens de Hond en nu meet hij hetzelfde
Pvda 34 + SP 16 + D66 13 + Groenlinks 13 = 76quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Prognose van De Hond:
PvdA 27-34
VVD 30-37
CDA 20-27
PVV 15-21
SP 10-16
D66 8-13
GL 9-13
CU 5-8
PvdD 1-2
SGP 2-3
TON 0-1
Rest 0
Zo maakt hij zichzelf wel ongeloofwaardig idd, de verklaring van De Hond:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
Als er bij een ander peilbureau 4 zetels van rechts naar links gaat is het onmogelijk volgens de Hond en nu meet hij hetzelfde
Hij verwacht dus een hogere opkomst bij mensen met een lager inkomen dan dat hij een week geleden, of zelfs gisteren nog, deed.quote:Cohen heeft de linkse kiezers blijkbaar niet in hoge mate kunnen stimuleren. Rutte was daar beter
toe in staat, maar de laatste week lijkt de glans er iets van af te zijn geraakt. Mede ook door het
optreden van Roemer lijken de mensen met een lager inkomen meer geneigd te stemmen dan
twee weken geleden het geval was en dat is maar weinig VVD. Daardoor is het linkse blok vandaag
wat groter geworden. Hoewel
zal het echtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
Pvda 34 + SP 16 + D66 13 + Groenlinks 13 = 76
Ik denk niet dat bij zo'n prognose de linkse (of rechtse) partijen allemaal de max van de prognose halenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
een uitstekende zaak. vorige keer bleef 35% van die groep thuis. ook al stemmen ze allemaal op de VVD, ik zou het geweldig vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Hij verwacht dus een hogere opkomst bij mensen met een lager inkomen dan dat hij een week geleden, of zelfs gisteren nog, deed.
En ik ga de revolutie voorbereiden om dit omver te werpenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
1mei wordt dan die extra nationale feestdag waarover Cohen het had
amsterdam wordt de homo-hoofdstad van de wereld
we houden elk jaar een klimaattop
nijmegen wordt omgedoopt tot karl marx stadt
buitenveldert wordt een eigen gemeente en DenUylstaede
Wat valt hij weer eens door de mand.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef TNA het volgende:
De Hond zei eerst nog dat links als geheel niet kan winnen, maar nu meet hij het zelf ook.
Jij bent echt knettergek he met je enge communistische denkbeeldenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
Als ze op de VVD stemmen zou ik het ook geweldig vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
een uitstekende zaak. vorige keer bleef 35% van die groep thuis. ook al stemmen ze allemaal op de VVD, ik zou het geweldig vinden
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
ik typ gewoon het horrorlijstje van elsevier over wat ze een aantal jaar geleden hadden opgesteldquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:54 schreef Cyber2003 het volgende:
[..]
Jij bent echt knettergek he met je enge communistische denkbeelden
Heb jij nou niet iets van idealen... dat je denkt... goh, dat mensen gebruik maken van hun democratische RECHT is geweldigquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze op de VVD stemmen zou ik het ook geweldig vinden
Gelukkigquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik typ gewoon het horrorlijstje van elsevier over wat ze een aantal jaar geleden hadden opgesteld![]()
(grapje dus...)
Cohen wil 5 mei als nationale feestdagquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
zal het echt![]()
Zolang het mij uitkomt, dat weet je tochquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb jij nou niet iets van idealen... dat je denkt... goh, dat mensen gebruik maken van hun democratische RECHT is geweldig
dan ben je dus eigenlijk meer conservatief dan liberaalquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zolang het mij uitkomt, dat weet je toch
btw: ik zou het sowieso niet leuk vinden als steden worden vernoemd naar personen.quote:
owja, nu herinner ik het me weer bij Het Lagerhuis was dat. al die ondernemers van "Neuh, kost ons veel te veel geld" en ondertussen wel leuke cadeautjes en snoepreisjes aftrekken bij de belastingdienstquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Cohen wil 5 mei als nationale feestdag
Als veel mensen via hun democratische recht de overheid groter maken of weinig mensen via hun democratisch recht de overheid kleiner maken, terwijl de rest thuis blijft, dan kies ik voor het laatste. Als jij dat conservatief noemt, dan mag jij dat doenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dan ben je dus eigenlijk meer conservatief dan liberaal
Dit owned.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
hoe sta jij tegenover machtsverhoudingen in het openbare leven? dat is per definitie rechtvaardig? of is dat altijd nog minder erg dan macht via de overheid? zeg maar het minst kwadequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als er morgen blijkt dat mensen voor een links kabinet kiest, wat niet zeer waarschijnlijk is, dan heb ik daar natuurlijk wel vrede mee. Ik ben een tevreden, positief (echt waar) en gelukkig mens en dat verandert niet door welke partijen er in de regering zitten
In de VS stemden het op één na laagste deciel tot het vijfde deciel overwegend op Bush. Vervolgens voerde Bush belastingverlagingen door waar het hoogste deciel beter van werd. Het allerlaagste deciel kreeg een lichte belastingverhoging voor zijn kiezen. Bush-stemmers: "heuh, wat mooi dat die paupers worden aangepakt!"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Zwolsboy het volgende:Nederland is niet zo arm als gedacht anders was de VVD momenteel niet zo groot
De overheid legt verplichtingen op aan burgers, dat is in sommige gevallen nodig, maar ik wil het wel het liefst zoveel mogelijk beperken. Bij bedrijven hebben we de keuze uit verschillende bedrijven en kunnen we overstappen als we niet tevreden zijn, bij een overheid is dat wel het geval en hebben we de keuze van de meerderheid maar te slikken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
hoe sta jij tegenover machtsverhoudingen in het openbare leven? dat is per definitie rechtvaardig? of is dat altijd nog minder erg dan macht via de overheid? zeg maar het minst kwade
Als het de ene kant op kan, dan kan het ook terug de andere kant op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Laat het morgen lekker hard regenen en onweren, is goed voor het opkomstpercentagequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:15 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als het de ene kant op kan, dan kan het ook terug de andere kant op.
Het zal goddomme niet gebeuren dat de VVD de grootste wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
CDAquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stem dan iig nog CDA, dan krijgt de VVD die stem niet.
VVD stemmers die toch maar thuisblijven, nieuwe kiezers voor SP, enkelen stappen over van VVD naar D66, bij CDA gaan ze naar PvdA, van PvdA naar GL, van PVV naar SP, van VVD naar PVV. Er is veel mogelijk voor wat verschuivingen, en bedenk dat een verschil tussen 18% van de stemmen en 19.3% van de stemmen 2 zetels waard zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:31 schreef Breekfast het volgende:
Zetels die van VVD en CDA naar SP, Groenlinks en D66 gaan?
Hogere verwachte opkomst onder mensen met lagere lonen volgens De Hondquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:49 schreef Montov het volgende:
[..]
VVD stemmers die toch maar thuisblijven, nieuwe kiezers voor SP, enkelen stappen over van VVD naar D66, bij CDA gaan ze naar PvdA, van PvdA naar GL, van PVV naar SP, van VVD naar PVV. Er is veel mogelijk voor wat verschuivingen, en bedenk dat een verschil tussen 18% van de stemmen en 19.3% van de stemmen 2 zetels waard zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |