quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:01 schreef rub3n het volgende:
Ik moet zo buslichting doen. Ik voorzie nu al veel weggewaaide post... Ik zal maar extra goed opletten bij het openen van brievenbussen!
Ik liep hier net door de straat, je kunt hier niet lopen zonder gezandstraald te worden (er wordt hier gebouwd en gesloopt in de wijk)
quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:34 schreef sbientje het volgende:
echt zo'n herfststorm idd, compleet met het miezerbuitje dat er traditioneel bijhoort
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:11 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik moest ook buslichten.Heb gelukkig niet last gehad van weggewaaide brieven.
![]()
Ik heb wel een paar keer gehad dat de achterdeur van het busje niet open bleef staan, waarna ik 'm niet meer goed openkreeg met één hand, ( had in de andere hand het buslichtingsrekje ) en ik wou ook niet het rekje op de grond neerleggen omdat ik bang was dat er post wegwaaide.![]()
Met wat gestuntel en elleboogwerk heb ik de deur uiteindelijk dan wèl opengekregen..
Voor de rest heb ik niet echt last gehad van de regen, alleen ( as usual ) toen ik naar huis fietste een hagelbui.
Is wel wennen zo`n Mercedes Vito. Dat busje heeft als enige auto uit ons wagenpark 6 versnellingen en een voet parkeerrem maar hij rijdt wel lekker. De Ford Transit vind ik het minste omdat die nog zo`n ouderwetse versnellingspook hebben en ze willen ook nog weleens uit de versnelling schieten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze bij ons de versnellingsbakken niet repareren. Dan is er tenslotte de Volkswagen T5 die natuurlijk het beste van alle drie is omdat dat mijn vaste auto is (helaas wel zonder radioquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:27 schreef Jojoortje het volgende:
De TT
Ik heb een Mercedes Vito trouwens
Zonder radio!?!?! Dan zou ik direct staken. Voor 6,14 p/u werken, prima! Maar niet zonder radio! haha.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:08 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Is wel wennen zo`n Mercedes Vito. Dat busje heeft als enige auto uit ons wagenpark 6 versnellingen en een voet parkeerrem maar hij rijdt wel lekker. De Ford Transit vind ik het minste omdat die nog zo`n ouderwetse versnellingspook hebben en ze willen ook nog weleens uit de versnelling schieten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze bij ons de versnellingsbakken niet repareren. Dan is er tenslotte de Volkswagen T5 die natuurlijk het beste van alle drie is omdat dat mijn vaste auto is (helaas wel zonder radio).
Als je denkt dat dat het ergste is, de temperatuur gaat weer onder nul.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:09 schreef xxiessiexx het volgende:
De zomer in aantocht zegtie danWel naar buiten gekeken?
Daar kan ik nu wel mee omgaanquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:25 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat het ergste is, de temperatuur gaat weer onder nul.
Pardon?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:25 schreef TokenW het volgende:
[..]
Ja en ze zeiden ook dat er een elfstedentocht zou komen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:25 schreef TokenW het volgende:
[..]
Die komt er ook wel, alleen voorlopig even niet op de schaatsquote:Op donderdag 1 april 2010 10:46 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Ja en ze zeiden ook dat er een elfstedentocht zou komen.
Ja.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:04 schreef Dionysiou het volgende:
Zaterdag moet er gewoon gewerkt worden neem ik aan?
ivm met stille zaterdag
Volgens mij moet je gewoon dezelfde dienst doen als normaal op zaterdag. Zij moeten nl. een vervanger voor alles gaan zoeken in die maand.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:57 schreef kelgo1990 het volgende:
Nog even een vraag, ik wil dus straks zo mijn ontslag in dienen, ik sta voor 3 uur op papier maar ze hebben mij volgende week ook al ingeplanned. Moet ik alleen die 3 uurtjes een maand lang uitdienen? Alvast bedankt ;-)
Ze kunnen je mijns inziens niet dwingen als zaterdagbesteller zijnde doordeweeks te werken. Zij horen er sowieso niet van uit te gaan dat jij áltijd doordeweeks beschikbaar bent. Ik werk nu ook een half jaar bij TNT zowel doordeweeks als op zaterdag (ik ben zaterdagbesteller), maar nog steeds wordt er aan het begin van elke week gevraagd of ik doordeweeks beschikbaar ben. Rare gang van zaken op jouw depot.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:55 schreef kelgo1990 het volgende:
Ja maar ik werk ook doordeweeks, alleen heb ik maar een 3 uren contract.
Heb er net heen gebeld, ze willen dus dat ik volgende week ook nog werk in een onbekende wijk voor mij.. en ze zeggen ook nog dat ik er heen MOET, dat ik het niet kan weigeren.
Ze zeggen letterlijk: "volgende week moet je sowieso nog, want wij kunnen geen vervanger regelen in die korte tijd."
Aangezien ik maar 3 uurtjes op papier sta, heb ik alle recht om te weigeren, of mis ik iets?
Hmmm had je al gezegd dat je die dag beschikbaar was voor werk?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:55 schreef kelgo1990 het volgende:
Ja maar ik werk ook doordeweeks, alleen heb ik maar een 3 uren contract.
Heb er net heen gebeld, ze willen dus dat ik volgende week ook nog werk in een onbekende wijk voor mij.. en ze zeggen ook nog dat ik er heen MOET, dat ik het niet kan weigeren.
Ze zeggen letterlijk: "volgende week moet je sowieso nog, want wij kunnen geen vervanger regelen in die korte tijd."
Aangezien ik maar 3 uurtjes op papier sta, heb ik alle recht om te weigeren, of mis ik iets?
Jup!quote:Op donderdag 1 april 2010 10:04 schreef Dionysiou het volgende:
Zaterdag moet er gewoon gewerkt worden neem ik aan?
ivm met stille zaterdag
Hoe laat ben je van plan te komen 's ochtends dan?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef RacerDKB het volgende:
''Morgen ophalen op uw postkantoor vanaf 13:00'', is dat echt pas vanaf 13:00?Volgens mij als ik 's ochtends gewoon kom ligt het er ook al, of niet dan?
10:00 ofzo?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:54 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoe laat ben je van plan te komen 's ochtends dan?
Ja maar dan kan ik niet meerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Erg triest dat het zo moet gaan, maar je hebt groot gelijk dat je je niet alles laat wijsmaken.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:26 schreef kelgo1990 het volgende:
Ik ben een THK helaas.
En nee had het niet doorgegeven, werd gewoon ingeplanned vandaag. Vandaag nog weer leuk probleempje.
Kreeg sms dat ik morgen moest werken, dus ik sms terug dat ik niet kon omdat vanwege prive reden. Krijg ik niks terug, krijg ik net sms terug dat ik alsnog moet werken. Stuur ik SMS terug (jaja, waarom bellen we niet gewoon ff, nou dat leg ik zo uit :p) waarin ik vroeg of hij mijn vorige niet had gelezen. Stuurt ie terug "oke is goed' en dat ie mij later terug belt omdat ie nu paar dagen vrij is. Dus ik denk van wtf? Ik wil hjet even goed afhandelen, dus ik probeer hem aantal x te bellen waarop hij mij continu weg drukt.
Nou, ik weet niet zeker of ik morgen vrij ben ja of nee, maar heb goed duidelijk 3x aangegeven dat ik niet kan dus ik ben dr morgen niet. En volgende week zou dan mn laatste week zijn, had er in het begin nog moeite mee om nee te zeggen, maar als ze zo gaan doen.. hallo zeg wat een amateurisme. Laat ze het maar uitzoeken!
En bedankt voor de hulp trouwens allemaal ;-)
In die CAO "Nieuwe Postbedrijven" staat precies welke rechten de bezorgers krijgen. Het was inderdaad vrij minimaal, maar ongeveer vergelijkbaar met wat een postbezorger bij TNT krijgt. Minimum uurloon, 4 weken doorbetaalde vakantie per jaar, 8% vakantiegeld, etc.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat die contracten bij de concurrenten zo flinterdun zijn en zo slecht qua voorwaarden dat de bezorgers er door te tekenen alleen maar op achteruit gaan.
Jep.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:50 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Wordt er vandaag (en morgen) bezorgd?
quote:
quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:16 schreef Viper86 het volgende:
[..]
![]()
Ik moet vanmiddag voor een paar straatjes komen opdraven. Ze hebben tegenwoordig op de daldagen een aantal stadswijken opgedeeld. Die opgedeelde stukken moeten dan extra bezorgd worden door verschillende collega's... En omdat ze voor vandaag nog één stukje van een paar straten over hadden mag ik die bezorgen....
Morgen moet ik 2 autobestellingen achter elkaar rijden.Eerst om 7.30 een autowijk zetten en vervolgens deze bestellen en daarna direct door met de andere autowijk...
Word een lang dagje in de auto. Ik gok iets van 7 uren ofzo..
Nah.. Die eerste autowijk heb ik nog niet zo vaak gedaan. Dus dan is het opzich nog wel leuk qua afwisseling enzo.. En daarnaast is autorijden nooit echt vervelend, beetje muziek luisteren en ( hopelijk ) mooi weer erbij. Makkelijk verdiend, toch.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:32 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
. Succes, ik zou er niet willen werken
Wij hebben morgen ook HAH.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:39 schreef Deezertje het volgende:
Geen HAH vandaag, Wel de Makro al, weinig post, wel veel dikke tijdschriften etc.
Morgen wel HAH, maar verwacht dan bijna geen post omdat vandaag al de dikke tijdschriften en Makro er waren... maar we moeten dan helaas wel elk huis langs met zo'n flut folder...
Je vergeet nog het raampje open bij mooi weerquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:40 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nah.. Die eerste autowijk heb ik nog niet zo vaak gedaan. Dus dan is het opzich nog wel leuk qua afwisseling enzo.. En daarnaast is autorijden nooit echt vervelend, beetje muziek luisteren en ( hopelijk ) mooi weer erbij. Makkelijk verdiend, toch.
De ARKO mag zeker niet vergeten worden!quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet nog het raampje open bij mooi weer![]()
Zal zo ook eens aan de slag. ff een wijk van drie uurtjes lopen
Peterselieman is nog even bezig met bezorgen. Even wachten dus.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:00 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Pakje niet gekomen vandaag.
Edit: of wacht.. komen pakketjes die niet door de brievenbus komen onafhankelijk van pakketjes die er wel door heen komen, zoals die van bol.com?
Ja.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:00 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Pakje niet gekomen vandaag.
Edit: of wacht.. komen pakketjes die niet door de brievenbus komen onafhankelijk van pakketjes die er wel door heen komen, zoals die van bol.com?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Peterselieman is nog even bezig met bezorgen. Even wachten dus.
Ik ben al lang klaar. Had ik niet staan kletsen dan was ik om 15:00 al klaar geweest. Totale looptijd was vandaag 2:05 over een wijk waar 3 uren voor staat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Peterselieman is nog even bezig met bezorgen. Even wachten dus.
Bij ons hebben ze een standaardtijd voor elke taak. En die geld ook gewoon op de zaterdag. Ook werken er veel gewone postbodes op de zaterdag, dus als die op de zaterdag opeens meer tijd krijgen voor een wijk die ze doordeweeks ook lopen, zou dat denk ik wel een beetje oneerlijk zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:02 schreef xxiessiexx het volgende:
Kan het trouwens zijn dat je op zaterdag meer tijd krijgt voor wijken (als zaterdagbesteller zijnde) dan doordeweeks?
Ik had ooit 3 wijken om weg te brengen en 1 wijk om voor te bereiden. Over het voorbereiden (incl. schaduwkantje) deed ik zo'n 3 kwartier en over het wegbrengen resp. anderhalf uur, een uur en een kwartier en een uur. Bij elkaar opgeteld is dat 4,5 uur. En dat terwijl de totaaltijd van het hele zooitje bij elkaar is: 10.15-15.40 uur.
Terwijl je het doordeweeks echt in die 4,5 uur af moet hebben.
Gaan ze er dan van uit dat zaterdagbestellers keilangzaam zijn ofzo?
Wtfquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:17 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze een standaardtijd voor elke taak. En die geld ook gewoon op de zaterdag. Ook werken er veel gewone postbodes op de zaterdag, dus als die op de zaterdag opeens meer tijd krijgen voor een wijk die ze doordeweeks ook lopen, zou dat denk ik wel een beetje oneerlijk zijn.
Ik meende dat ze deze weken alle taken weer gaan meten, dus wie weet zit ik binnenkort de hele dag opgescheept met een teamcoach...Heb gehoord dat die dan de hele tijd achter je aan loopt en kijkt of je alles wel goed doet.
Zo hoort het.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben al lang klaar. Had ik niet staan kletsen dan was ik om 15:00 al klaar geweest. Totale looptijd was vandaag 2:05 over een wijk waar 3 uren voor staat.
Veel meer tijd valt er niet te winnen.
Hahaha, Bij mij valt er op de route gelukkig ook iets af te snijden. Door een klein stukje 2 keer te lopen kan ik er voor zorgen dat ik 2 andere straten niet op en neer hoef te lopen. Win je een paar minuten meequote:Op vrijdag 2 april 2010 16:21 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Zo hoort het.![]()
Bij mijn vaste autowijk doe ik alles ook zo efficient mogelijk. Heb een paar weken geleden mbv google earth mijn route weer een paar km. korter gemaakt, moet daarvoor wel door een dorp van een ander gebied. Maar het scheelt tenminste weer 5 tot 10 minuutjes.
Ja.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
WtfDat zou toch wel goed op m'n zenuwen werken
Ik manoeuvreer ook overal tussendoor met mn brommerquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:35 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja.Sowieso houd ik mij niet altijd perfect aan alle verkeersregels, dus dan doe ik opeens een stuk langer over mijn wijk, en houd er ook niet van als iemand continu over mijn schouders mee kijkt.
![]()
Hoe dan ook, wel terecht.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:41 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ook. Iemand bij ons doet nooit zijn helm op. Doet de ander het 1x hupsakee bekeuring.
Ik heb zo'n soort helm:quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:53 schreef Dionysiou het volgende:
Yep, maar tis wel kut.. bezorg dus zelf ook mijn post met helm. Wel herkenbaar met werkkleding gelukkig anders laat ik al die mensen onnodig een hart verzakking krijgen.
Volgens mij C1000quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:24 schreef sbientje het volgende:
wat is er morgen voor HAH? Hoop dat bij ons de makro's dan ook al meegepakt zijn, dat scheelt weer
Ohja dan kan het in principe wel kloppen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:22 schreef tntster het volgende:
de tijden op zaterdag kunnen ruimer staan dan doordeweeks.
Bij ons hebben bepaalde postcodes elke zaterdag h.a.h. en deze is alleen op dinsdag standaard in de uivoering opgenomen.
Mja, dan nog mogen ze die tijden niet ruimer zetten. Daarvoor heb je juist reclametijd. 5 minuten per 100 afgiftepunten. Dat kan een teamcoach apart aanvinken in Harmony.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:25 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ohja dan kan het in principe wel kloppen.
Ok, nja het maakt niet uit, er staat een uur meer de tijd voor dan je nodig hebt, geen slechte zaak in mijn ogenquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan nog mogen ze die tijden niet ruimer zetten. Daarvoor heb je juist reclametijd. 5 minuten per 100 afgiftepunten. Dat kan een teamcoach apart aanvinken in Harmony.
Ik heb het vroeger ook met de brommer gedaan, maar doe het tegenwoordig toch maar per snorfiets. Ben je gelijk van die vervelende helm af. Enig nadeel is dat 'ie amper de 30 haalt, maar veel harder rijden is met volle posttassen achterop sowieso niet zo'n goed idee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:53 schreef Dionysiou het volgende:
Yep, maar tis wel kut.. bezorg dus zelf ook mijn post met helm. Wel herkenbaar met werkkleding gelukkig anders laat ik al die mensen onnodig een hart verzakking krijgen.
Bij ons staan de voorbereidingstijden op zaterdag (nog) krapper dan doordeweeks, de looptijden zijn hetzelfde als op wo-vr, omdat alleen op dinsdag de hah standaard in de dienstregeling zit.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:17 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze een standaardtijd voor elke taak. En die geld ook gewoon op de zaterdag. Ook werken er veel gewone postbodes op de zaterdag, dus als die op de zaterdag opeens meer tijd krijgen voor een wijk die ze doordeweeks ook lopen, zou dat denk ik wel een beetje oneerlijk zijn.
Ik meende dat ze deze weken alle taken weer gaan meten, dus wie weet zit ik binnenkort de hele dag opgescheept met een teamcoach...Heb gehoord dat die dan de hele tijd achter je aan loopt en kijkt of je alles wel goed doet.
oh die hebben wij nietquote:
Tuurlijk wel, 60km/uur is prima te doen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het vroeger ook met de brommer gedaan, maar doe het tegenwoordig toch maar per snorfiets. Ben je gelijk van die vervelende helm af. Enig nadeel is dat 'ie amper de 30 haalt, maar veel harder rijden is met volle posttassen achterop sowieso niet zo'n goed idee.
Heeft dat ook een reden, dat die voorbereidingstijden op de zaterdag krapper staan dan doordeweeks?quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons staan de voorbereidingstijden op zaterdag (nog) krapper dan doordeweeks, de looptijden zijn hetzelfde als op wo-vr, omdat alleen op dinsdag de hah standaard in de dienstregeling zit.
Zo nu en dan vliegt er eens een bundeltje uit als je over een hobbeltje rijd, maar dat moet kunnen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, 60km/uur is prima te doen.
Natuurlijk nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:23 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Zo nu en dan vliegt er eens een bundeltje uit als je over een hobbeltje rijd, maar dat moet kunnen natuurlijk.
Die is voor de terugweg zekerquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:23 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Zo nu en dan vliegt er eens een bundeltje uit als je over een hobbeltje rijd, maar dat moet kunnen natuurlijk.
Oke, en is die wel goed bevestigd dan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Natuurlijk nietAlles wat boven de tassen uitsteekt, gaat in de bak die midden achterop mn brommer zit
Ja hoor, helemaal met elastiekjes enzo vastgeknutseldquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:15 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oke, en is die wel goed bevestigd dan.
Een bundel is me nog nooit gebeurt, wel een keer een hele tas.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:23 schreef Viper86 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:20 schreef TokenW het volgende:
[..]
Een bundel is me nog nooit gebeurt, wel een keer een hele tas.
Oke, dan is het goed.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja hoor, helemaal met elastiekjes enzo vastgeknutseld
Ja dat heb ik ook eens gehad, bleek hij ergens helemaal onderin de tas te zitten...echt wtfquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er is trouwens niets ergers dan een hele bundel post missen zonder dat je weet waar die gebleven is. Heb ik eens gehad rond kerst. Krijg ik 20 minuten later telefoon: de bundel ligt nog op kantoor.
Heb niet die hele tijd lopen zoeken, omdat ik al door had dat de bundel er echt niet was.
Heb ik in een vreemd dorp ook eens gedaanquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nooit echt iets verloren ofzo. Er zijn weleens spontaan wat brieven uit mijn handen gevlogen bij een harde wind ofzo. En ik heb eens een keer een straat verkeerd bezorgd waar de nummering precies hetzelfde was als bij de straat waar de bundel officieel bij hoorde.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er is trouwens niets ergers dan een hele bundel post missen zonder dat je weet waar die gebleven is. Heb ik eens gehad rond kerst. Krijg ik 20 minuten later telefoon: de bundel ligt nog op kantoor.
Heb niet die hele tijd lopen zoeken, omdat ik al door had dat de bundel er echt niet was.
Dat is wel vervelend idd. Die riemetjes op mijn tassen zijn kapot, dus ze zitten er allebei los op en zo nu en dan wil de tas er weleens van afvallen bij een drempel.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:28 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehad, dat bij een ongeziene deuk in de weg ineens mn tas losraakte, gelukkig bleef hij aan de flap hangen
Ik heb nog wel aangebeld, maar de meesten waren niet thuis omdat het weekend is...quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb ik in een vreemd dorp ook eens gedaan
Dat is wel ernstig ja. Geen fiets bij de hand?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:34 schreef Viper86 het volgende:
[..]
![]()
Dat heb ik vorige week gehad. Heb eerst ook niet lopen zoeken en uiteindelijk kwam ik de bundel aan het einde van de wijk weer tegen. Gelukkig kon ik die op de terugweg nog doen. Maar in die bundel zat ook nog een foute rouwbrief die bij een straat hoorde aan de andere kant van de wijk, dan is het wel vervelend als je een loopwijk hebt.
Ik kan die riempjes niet vastmaken aan m'n brommer helaasquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:35 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat is wel vervelend idd. Die riemetjes op mijn tassen zijn kapot, dus ze zitten er allebei los op en zo nu en dan wil de tas er weleens van afvallen bij een drempel.
Gelukkig niet als de tassen met post gevuld zijn.
Dan zou ik de brief op de fiets via een omweg moeten bezorgen op de terugweg naar huis. Ik denk dat het stuk omlopen dan minder tijd kost.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wel ernstig ja. Geen fiets bij de hand?
Bij mijn wijk kan het wel uit, omdat van het ene eind naar het andere lopen toch zeker een kwartier isquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:47 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dan zou ik de brief op de fiets via een omweg moeten bezorgen op de terugweg naar huis. Ik denk dat het stuk omlopen dan minder tijd kost.
Is dat zo'n uitgestrekte villa - nieuwbouwwijk ofzo?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn wijk kan het wel uit, omdat van het ene eind naar het andere lopen toch zeker een kwartier is
Spannneeeeeeeendquote:Op vrijdag 2 april 2010 22:17 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Mijn twee pakketjes zijn gesorteerd, klaar voor distributie. Waar de derde blijft weet ik niet, heb geen track 'n trace nummer
Normaal komen ze rond 14:00 hier, nu 11:45quote:
Omg geluksvogelquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo nog even een wijkje van ongeveer 1.45 wegbrengen, maarrrr.. net wel 50 euro gevonden tijdens mijn eerste wijk, zag het briefje toevallig ergens liggen in een struikje. Beetje gehavend, hopen dat de bank hem om wil ruilen
Dit ja! Anders was ik echt supervroeg klaar geweest..quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:08 schreef gelebeer het volgende:
Lekker dagje vandaag, alleen jammer van de mediamarkt HAH.
Een dag voor niks gewerkt.quote:
Ja, het regent meestal niet binnenquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:02 schreef CHEVHB het volgende:
Weinig, zeer weinig. Weinig regen hier, alleen wat buiten af en toe!
Dat soort dingen heb ik inderdaad ook enorm veel. En een aantal adressen hebben zaterdag echt altijd minimaal 4-5 pakkies. Enorm dikke bundels danquote:Op zondag 4 april 2010 11:54 schreef rub3n het volgende:
Tis altijd jammer, als iedereen het vet rusitg heeft. Die boeren hebben echt ALTIJD veel post. Die hebben alleen al 4 van die agrarische dagbladen per adres! Op zaterdag.
Nou ik denk dat het dinsdag ook daar een keer heel weinig post isquote:Op zondag 4 april 2010 11:54 schreef rub3n het volgende:
Tis altijd jammer, als iedereen het vet rusitg heeft. Die boeren hebben echt ALTIJD veel post. Die hebben alleen al 4 van die agrarische dagbladen per adres! Op zaterdag.
Bundels? Wij werken met manden post...quote:Op zondag 4 april 2010 12:53 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik inderdaad ook enorm veel. En een aantal adressen hebben zaterdag echt altijd minimaal 4-5 pakkies. Enorm dikke bundels dan
Manden post?quote:Op maandag 5 april 2010 13:23 schreef rub3n het volgende:
[..]
Bundels? Wij werken met manden post...
Morgen (dinsdag) wordt er als op een maandag gewerkt volgens mij.
Dat is toch juist relaxt, hoe meer post, hoe beter, niks verevelender dan met 50 stuks langs 100 adressen gaan.quote:Op zondag 4 april 2010 11:54 schreef rub3n het volgende:
Waarom is dat vervelend?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:32 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat is toch juist relaxt, hoe meer post, hoe beter, niks verevelender dan met 50 stuks langs 100 adressen gaan.
Niet beter dan dat ja. Met 80 over smalle, hobbelige en bochtige boerenwegen waarbij je weet dat de vering van de auto het doet. Heerlijk raampje open, radio aanquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:55 schreef rub3n het volgende:
[..]
Waarom is dat vervelend?
Je rijdt met 80 km/u over een boerenweggetje met 100 adressen en je stopt bij 25 adressen. Draait de oprit op, stopt langs de brievenbus, draait je raampje open en huppa post erin en wegwezen. Heerlijk is dat...
*ik bedoelde inderdaad kratten.
b eigenlijk.. gewoon nog een huis met hetzelfde huisnummer in principe, zoals je soms 6 en 6a (of 6b) hebt, heb je ook 6 en 6 bis..quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand hier wat bis betekend achter het huisnummer?
Hahaha, ach als je betaald krijgt!quote:Op woensdag 7 april 2010 08:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou ik ben vandaag vrij, TC zei dat er ongelooflijk weinig post was. Er stond zelfs iemand het fietsenhok te bezemen bij gebrek aan werk![]()
met de auto toch wel dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Tot zover m'n vrije dagOf ik even alle aangetekenden rond wil brengen
Ik heb bij ons nog nooit een brommer gezien.. Miss op slingerweg maar dat denk ik eigenlijk ook nietquote:Op woensdag 7 april 2010 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had het nu al heel warm, dat wordt nog wat van de zomer
Btw, in Breda hebben ze zeker geen brommers die je zo kunt pakken om een wijk rond te brengen?
Liep die carrière nog dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 14:26 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik heb vandaag mijn ontslagbrief de deur uit gedaan![]()
Al ben ik toch wel een beetje verdrietig dat er een eind gaat komen aan mijn gleuvenvullerscarriere
quote:Op woensdag 7 april 2010 14:03 schreef sbientje het volgende:
[..]
Ik heb bij ons nog nooit een brommer gezien.. Miss op slingerweg maar dat denk ik eigenlijk ook niet
Opvallend hoe dat per vestiging kan verschillen. Ik werd juist gebeld of ik wat eerder wilde komen. Bijna alle TV-gidsen (behalve TROS en Mikro), Eigen Huis Magazine, dikke boekwerken van Viking, en een soort van geadresseerde reclame van H&M. Niet idioot druk, maar om nou te zeggen rustig..........quote:Op woensdag 7 april 2010 08:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou ik ben vandaag vrij, TC zei dat er ongelooflijk weinig post was. Er stond zelfs iemand het fietsenhok te bezemen bij gebrek aan werk![]()
Ik moest uiteindelijk naast de aangetekenden rondbrengen (15quote:Op woensdag 7 april 2010 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Opvallend hoe dat per vestiging kan verschillen. Ik werd juist gebeld of ik wat eerder wilde komen. Bijna alle TV-gidsen (behalve TROS en Mikro), Eigen Huis Magazine, dikke boekwerken van Viking, en een soort van geadresseerde reclame van H&M. Niet idioot druk, maar om nou te zeggen rustig..........
En kennelijk is m'n pakketje dus nog niet gesorteerd? Status staat er al sinds gisteren, volgens de website. Iemand enig idee waarom? Heeft dit wellicht met het down zijn van t&t te maken vandaag?quote:Zending is voorgemeld
Komt allemaal goed, hij is in distributiequote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van een webshop dat m'n order onderweg is. Dus ik kijk even op Track 'n Trace, maar er staat al de hele dag:
[..]
En kennelijk is m'n pakketje dus nog niet gesorteerd? Status staat er al sinds gisteren, volgens de website. Iemand enig idee waarom? Heeft dit wellicht met het down zijn van t&t te maken vandaag?
Bedrijven kunnen eigen track & trace codes aanmaken. Daarom heeft bijvoorbeeld een Bol.com altijd: 3SBOLD Dan zal het altijd voor gemeld staan.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van een webshop dat m'n order onderweg is. Dus ik kijk even op Track 'n Trace, maar er staat al de hele dag:
[..]
En kennelijk is m'n pakketje dus nog niet gesorteerd? Status staat er al sinds gisteren, volgens de website. Iemand enig idee waarom? Heeft dit wellicht met het down zijn van t&t te maken vandaag?
Bron: De Volkskrantquote:SCHIPHOL - TNT zet de Nederlandse postbodes te koop. Het bedrijf gaat in gesprek met potentiële overnamekandidaten, maakte bestuursvoorzitter Peter Bakker donderdag bekend. Als verkoop niet lukt, zal TNT het postbedrijf naar de beurs brengen.
TNT wil divisie ‘express’ behouden
Bakker doet dat met pijn in zijn hart. ‘Laat er geen misverstand over bestaan: dit is het beste postbedrijf ter wereld.’
Het afstoten van de voormalige PTT Post is een indirect gevolg van de mislukte liberalisering van de Europese postmarkt. Terwijl Nederland zijn postmarkt openstelde voor concurrerende aanbieders als SelektMail en Sandd, hielden andere Europese landen de deur op slot door hoge eisen te stellen aan nieuwkomers. Hierdoor kan TNT Post niet verder groeien. Door de concurrentie op de thuismarkt wordt het bedrijf juist gedwongen extra hard te krimpen.
Geen verweer
TNT heeft bovendien geen verweer tegen aandeelhouders die willen dat het concern zichzelf deels of geheel te koop zet. Waar andere Europese postbedrijven nog worden beschermd door de overheid, heeft de Nederlandse staat zich volledig teruggetrokken. Van de TNT-aandelen is 88 procent inmiddels in buitenlandse handen.
De vraag is nu wie het bedrijf kopen. Bakker bezwoer dat hij de post niet zomaar aan de hoogste bieder zal overdoen. ‘We zullen de belangen van alle partijen meewegen, vooral die van het personeel.’ De vraag is echter of hij de druk van zijn aandeelhouders kan weerstaan.
André Mulder, analist bij Kepler Securities, ziet eigenlijk maar een geschikte kandidaat: de Nederlandse staat. ‘De resultaten van de postdivisie lopen alleen maar terug, wie is er nu geïnteresseerd om daarin te investeren?’
Opkoopfondsen
De enige die in het verleden interesse hebben getoond in krimpende bedrijven zijn opkoopfondsen, zoals CVC, Apax of KKR. Door het bedrijf financieel leeg te trekken, slagen zij er vaak nog wel in om een mooi rendement te maken. De overlevingskansen van het bedrijf nemen daardoor meestal wel af. Mulder denkt dat de overheid een dergelijke overname nooit zal toestaan. ‘Toezichthouder Opta zal willen dat de postbezorging in handen komt van een betrouwbare partij.’
De overheid kan zo'n overname volgens hem relatief eenvoudig tegen houden door TNT zijn vergunning om postbussen langs de weg te zetten, te ontnemen.
Verplichting
TNT Post heeft zich nu nog verplicht om de post overal op te halen en te bezorgen. Daar legt het bedrijf geld op toe. ‘Op de lange duur zullen we dat niet kunnen volhouden’ zei Harry Koorstra, directeur van de post.
Een aandeelhouder schetste de ontwikkeling die de postbezorging heeft doorgemaakt. ‘De postbode is afgezakt van ambtenaar tot krantenbezorger.’ Andere aandeelhouders vroegen zich af wanneer er einde komt aan de situatie dat er drie postbezorgers langs de deuren gaan. TNT Post (60 duizend werknemers) is de grootste particuliere werkgever van Nederland.
Omg, ziet er pijnlijk uit!quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik dacht wel even een kar achter me aan te kunnen trekken, geen rekening houdend met het feit dat dit zou kunnen gebeuren:
[ afbeelding ]
Gewoon dwars door mijn schoen heen.
Hier krijgen alle zaterdagwerkers een vast contract.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef SevD het volgende:
Godver. Brief binnen gekregen net, contract wordt niet verlengd. 26 juni m'n laatste werkdag. Dacht al dat het niet verlengt zou worden - toch erg klote.
Leukste bijbaantje dat er is
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
is idd klote.
Ondergetekende heeft inmiddels een vast contract op zak
Ik heb nog geen papier gezien, maar het is sinds een weekquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:34 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Of had je 'm al een tijdje?
Ja, maar die brief die ik ook kreeg vandaag was iniddels ingehaald door de werkelijkheid. Waar Peter Bakker gisteren verklaarde dat een totale verkoop van de posttak een onwaarschijnlijk scenario was gaf hij later aan dat de post-tak toch in de uitverkoop gaat. Als er zich geen kopers aandienen, dan gaan we naar de beurs.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:43 schreef Dionysiou het volgende:
Andere ook een brief gehad over dat TNT Post los wilt van TNT en een sterkere positie wilt opbouwen en wilt gaan fuseren met andere bedrijven?
Zo vreemd is dat niet, na verloop van tijd worden zaterdagbestellers duur, dus werven ze alleen de echte jonkies, die daar hooguit 3 jaar zullen werken (geen onbepaalde tijdcontracten meer). Een zaterdagbesteller verdient misschien wel meer dan een postbezorger van dezelfde leeftijd, maar zal veel makkelijker te krijgen zijn aangezien ze voor hun lleftijd redelijk goed betaald krijgen en ze zijn nog steeds goedkoper dan een volwassen postbezorger.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:18 schreef MissSpooky het volgende:
Er hangt op mijn school reclame op om zaterdagswerker te worden (foto van jas, eronder: je trainingspak) terwijl tegen ons gezegd wordt dat onze contracten niet meer verlengd zullen worden.
Je zou dan denken dat de kwaliteit ook omlaag gaat. Als ik soms zie wat hier binnen komt lopen aan nieuwe pubers..quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:16 schreef TokenW het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet, na verloop van tijd worden zaterdagbestellers duur, dus werven ze alleen de echte jonkies, die daar hooguit 3 jaar zullen werken (geen onbepaalde tijdcontracten meer). Een zaterdagbesteller verdient misschien wel meer dan een postbezorger van dezelfde leeftijd, maar zal veel makkelijker te krijgen zijn aangezien ze voor hun lleftijd redelijk goed betaald krijgen en ze zijn nog steeds goedkoper dan een volwassen postbezorger.
quote:SP wil postbedrijf TNT in overheidshanden
Uitgegeven: 10 april 2010 17:12
Laatst gewijzigd: 10 april 2010 17:11
DEN HAAG -
De SP wil dat de overheid een meerderheidsbelang in postbedrijf TNT neemt.
''Amper drie jaar na de dramatische overname van ABN Amro dreigt Nederland met TNT opnieuw een economisch cruciaal bedrijf te verliezen'', aldus Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen van de SP.
Volgens haar wederom onder druk van ''hijgerige aandeelhouders die uitsluitend in kortetermijnwinst zijn geïnteresseerd''.
Eerder deze week maakte een ruime meerderheid van de aandeelhouders van TNT duidelijk dat het postconcern zijn structuur moet aanpassen, omdat de investeerders meer invloed willen.
Wettelijke bezwaren
Gesthuizen stelde zaterdag dat er geen wettelijke bezwaren zijn voor de overheid om een meerderheidsbelang in het postbedrijf te nemen om de dienstverlening zeker te stellen.
De Europese regels staan volgens haar toe dat de overheid een eigen postbedrijf heeft.
Met de aankoop van TNT-aandelen zou de overheid volgens de SP ook aanvullende eisen moeten stellen aan bedrijven die opereren op de postmarkt, bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsvoorwaarden.
Liberalisering
Volgens Gesthuizen heeft de ingezettte liberalisering van de post tot een chaos geleid. ''Door sommige straten lopen inmiddels vier postbodes van verschillende bedrijven. Dat kan alleen maar winstgevend zijn als diezelfde postbezorgers zwaar onderbetaald worden. Helaas is dat precies wat er gebeurt.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |