Hahaha, ach als je betaald krijgt!quote:Op woensdag 7 april 2010 08:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou ik ben vandaag vrij, TC zei dat er ongelooflijk weinig post was. Er stond zelfs iemand het fietsenhok te bezemen bij gebrek aan werk![]()
met de auto toch wel dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 09:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Tot zover m'n vrije dagOf ik even alle aangetekenden rond wil brengen
Ik heb bij ons nog nooit een brommer gezien.. Miss op slingerweg maar dat denk ik eigenlijk ook nietquote:Op woensdag 7 april 2010 13:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had het nu al heel warm, dat wordt nog wat van de zomer
Btw, in Breda hebben ze zeker geen brommers die je zo kunt pakken om een wijk rond te brengen?
Liep die carrière nog dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 14:26 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik heb vandaag mijn ontslagbrief de deur uit gedaan![]()
Al ben ik toch wel een beetje verdrietig dat er een eind gaat komen aan mijn gleuvenvullerscarriere
quote:Op woensdag 7 april 2010 14:03 schreef sbientje het volgende:
[..]
Ik heb bij ons nog nooit een brommer gezien.. Miss op slingerweg maar dat denk ik eigenlijk ook niet
Opvallend hoe dat per vestiging kan verschillen. Ik werd juist gebeld of ik wat eerder wilde komen. Bijna alle TV-gidsen (behalve TROS en Mikro), Eigen Huis Magazine, dikke boekwerken van Viking, en een soort van geadresseerde reclame van H&M. Niet idioot druk, maar om nou te zeggen rustig..........quote:Op woensdag 7 april 2010 08:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou ik ben vandaag vrij, TC zei dat er ongelooflijk weinig post was. Er stond zelfs iemand het fietsenhok te bezemen bij gebrek aan werk![]()
Ik moest uiteindelijk naast de aangetekenden rondbrengen (15quote:Op woensdag 7 april 2010 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Opvallend hoe dat per vestiging kan verschillen. Ik werd juist gebeld of ik wat eerder wilde komen. Bijna alle TV-gidsen (behalve TROS en Mikro), Eigen Huis Magazine, dikke boekwerken van Viking, en een soort van geadresseerde reclame van H&M. Niet idioot druk, maar om nou te zeggen rustig..........
En kennelijk is m'n pakketje dus nog niet gesorteerd? Status staat er al sinds gisteren, volgens de website. Iemand enig idee waarom? Heeft dit wellicht met het down zijn van t&t te maken vandaag?quote:Zending is voorgemeld
Komt allemaal goed, hij is in distributiequote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van een webshop dat m'n order onderweg is. Dus ik kijk even op Track 'n Trace, maar er staat al de hele dag:
[..]
En kennelijk is m'n pakketje dus nog niet gesorteerd? Status staat er al sinds gisteren, volgens de website. Iemand enig idee waarom? Heeft dit wellicht met het down zijn van t&t te maken vandaag?
Bedrijven kunnen eigen track & trace codes aanmaken. Daarom heeft bijvoorbeeld een Bol.com altijd: 3SBOLD Dan zal het altijd voor gemeld staan.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van een webshop dat m'n order onderweg is. Dus ik kijk even op Track 'n Trace, maar er staat al de hele dag:
[..]
En kennelijk is m'n pakketje dus nog niet gesorteerd? Status staat er al sinds gisteren, volgens de website. Iemand enig idee waarom? Heeft dit wellicht met het down zijn van t&t te maken vandaag?
Bron: De Volkskrantquote:SCHIPHOL - TNT zet de Nederlandse postbodes te koop. Het bedrijf gaat in gesprek met potentiële overnamekandidaten, maakte bestuursvoorzitter Peter Bakker donderdag bekend. Als verkoop niet lukt, zal TNT het postbedrijf naar de beurs brengen.
TNT wil divisie ‘express’ behouden
Bakker doet dat met pijn in zijn hart. ‘Laat er geen misverstand over bestaan: dit is het beste postbedrijf ter wereld.’
Het afstoten van de voormalige PTT Post is een indirect gevolg van de mislukte liberalisering van de Europese postmarkt. Terwijl Nederland zijn postmarkt openstelde voor concurrerende aanbieders als SelektMail en Sandd, hielden andere Europese landen de deur op slot door hoge eisen te stellen aan nieuwkomers. Hierdoor kan TNT Post niet verder groeien. Door de concurrentie op de thuismarkt wordt het bedrijf juist gedwongen extra hard te krimpen.
Geen verweer
TNT heeft bovendien geen verweer tegen aandeelhouders die willen dat het concern zichzelf deels of geheel te koop zet. Waar andere Europese postbedrijven nog worden beschermd door de overheid, heeft de Nederlandse staat zich volledig teruggetrokken. Van de TNT-aandelen is 88 procent inmiddels in buitenlandse handen.
De vraag is nu wie het bedrijf kopen. Bakker bezwoer dat hij de post niet zomaar aan de hoogste bieder zal overdoen. ‘We zullen de belangen van alle partijen meewegen, vooral die van het personeel.’ De vraag is echter of hij de druk van zijn aandeelhouders kan weerstaan.
André Mulder, analist bij Kepler Securities, ziet eigenlijk maar een geschikte kandidaat: de Nederlandse staat. ‘De resultaten van de postdivisie lopen alleen maar terug, wie is er nu geïnteresseerd om daarin te investeren?’
Opkoopfondsen
De enige die in het verleden interesse hebben getoond in krimpende bedrijven zijn opkoopfondsen, zoals CVC, Apax of KKR. Door het bedrijf financieel leeg te trekken, slagen zij er vaak nog wel in om een mooi rendement te maken. De overlevingskansen van het bedrijf nemen daardoor meestal wel af. Mulder denkt dat de overheid een dergelijke overname nooit zal toestaan. ‘Toezichthouder Opta zal willen dat de postbezorging in handen komt van een betrouwbare partij.’
De overheid kan zo'n overname volgens hem relatief eenvoudig tegen houden door TNT zijn vergunning om postbussen langs de weg te zetten, te ontnemen.
Verplichting
TNT Post heeft zich nu nog verplicht om de post overal op te halen en te bezorgen. Daar legt het bedrijf geld op toe. ‘Op de lange duur zullen we dat niet kunnen volhouden’ zei Harry Koorstra, directeur van de post.
Een aandeelhouder schetste de ontwikkeling die de postbezorging heeft doorgemaakt. ‘De postbode is afgezakt van ambtenaar tot krantenbezorger.’ Andere aandeelhouders vroegen zich af wanneer er einde komt aan de situatie dat er drie postbezorgers langs de deuren gaan. TNT Post (60 duizend werknemers) is de grootste particuliere werkgever van Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |