abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79835897
''Morgen ophalen op uw postkantoor vanaf 13:00'', is dat echt pas vanaf 13:00? Volgens mij als ik 's ochtends gewoon kom ligt het er ook al, of niet dan?
pi_79835995
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef RacerDKB het volgende:
''Morgen ophalen op uw postkantoor vanaf 13:00'', is dat echt pas vanaf 13:00? Volgens mij als ik 's ochtends gewoon kom ligt het er ook al, of niet dan?
Hoe laat ben je van plan te komen 's ochtends dan?
Noot noot.
pi_79836028
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:54 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoe laat ben je van plan te komen 's ochtends dan?
10:00 ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 april 2010 @ 17:00:50 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79836284
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:55 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Het is soms ook echt 13:00
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79836325
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is soms ook echt 13:00
Ja maar dan kan ik niet meer Nouja ik ga er maar gewoon heen, heb het ook een keer om 16:59 kunnen halen op de dag zelf (dus nog niet de volgende werkdag).
pi_79838050
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:55 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Bij mij is het rond 11.00 altijd nog gelukt
Noot noot.
pi_79838716
TNT heeft besloten om de gevreesde 'masterplannen' te schrappen voor de komende jaren!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79839833
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_79840038
Nou ik zie alweer dat ik snel weg moet wezen bij de TNT vestiging waar ik nu werk Zaterdagbestellercontracten worden maar 2x verlengd, wat betekent dat ik nu mijn laatste jaar in ben gegaan en ze willen de hele zooi verplaatsen naar een dorp hier dik 5 km verderop. Nou echt niet dat ik lekker meeverhuis
pi_79841120
TvP
Out for my own, to live my own way...
pi_79842110
Tvp post.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_79844372
Morgen voor het eerst sinds een maand ofzo weer mijn boerenwijk doen! 2 dagen achter elkaar, wel zin in!
pi_79848228
Word morgen weer wakker gebeld aangezien de scenario's de hele week al niet een dag van tevoren kunnen worden bepaald.
Nu al twee keer wakker gebeld met: "Goeiemorgen, spring maar vrolijk uit bed, ga even lekker douchen en ik zie je zo!" Met zo'n hele vrolijke (te vrolijk op dat tijdstip) toon in m'n TC z'n stem
pi_79850761
quote:
Op donderdag 1 april 2010 08:01 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

Pardon?

Vannacht in het oosten staat volgens buienradar temperaturen onder nul, don't blame the messenger.
pi_79850895
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:26 schreef kelgo1990 het volgende:
Ik ben een THK helaas.

En nee had het niet doorgegeven, werd gewoon ingeplanned vandaag. Vandaag nog weer leuk probleempje.

Kreeg sms dat ik morgen moest werken, dus ik sms terug dat ik niet kon omdat vanwege prive reden. Krijg ik niks terug, krijg ik net sms terug dat ik alsnog moet werken. Stuur ik SMS terug (jaja, waarom bellen we niet gewoon ff, nou dat leg ik zo uit :p) waarin ik vroeg of hij mijn vorige niet had gelezen. Stuurt ie terug "oke is goed' en dat ie mij later terug belt omdat ie nu paar dagen vrij is. Dus ik denk van wtf? Ik wil hjet even goed afhandelen, dus ik probeer hem aantal x te bellen waarop hij mij continu weg drukt.

Nou, ik weet niet zeker of ik morgen vrij ben ja of nee, maar heb goed duidelijk 3x aangegeven dat ik niet kan dus ik ben dr morgen niet. En volgende week zou dan mn laatste week zijn, had er in het begin nog moeite mee om nee te zeggen, maar als ze zo gaan doen.. hallo zeg wat een amateurisme. Laat ze het maar uitzoeken!

En bedankt voor de hulp trouwens allemaal ;-)
Erg triest dat het zo moet gaan, maar je hebt groot gelijk dat je je niet alles laat wijsmaken.
pi_79850908
Die scenario's heb je niets aan. Voor afgelopen woensdag was de voorspelling dat het druk zou zijn, en was het redelijk rustig. Vandaag hadden sommige wijken wel 10 volle blauwe bakken en was het zogenaamd "scenario normaal".

Ik ben benieuwd of we nog wat actie mogen verwachten van bonden of overheid. In april zouden bij de "Nieuwe Postbedrijven" 14% van de bezorgers een arbeidsovereenkomst moeten hebben, en in oktober 2012 zelfs 80%! De teller is echter tot nu toe blijven steken bij 0,5%. Volgens de directeur van Sandd, die ik gisteren bij RTL Z voorbij zag komen, had hij het toch heus geprobeerd, maar helaas had 75% van de bezorgers bij hem geen interesse in een contract.

Niet alleen geloof ik niet dat hij dat echt jammer vond, maar hij kan ook niet rekenen. Als 75% geen contract wil, dan wil 25% dat dus wel. En 25% is toch echt aanzienlijk meer dan 0,5%.

Ook gaf hij aan dat hij door de prijzenslag onvoldoende winst maakte om aovk'en af te kunnen sluiten. De oplossing lijkt met simpel: verhoog je prijzen! Bang zijn dat de klanten dan naar de concurrent gaan is niet nodig, want de concurrent zit in hetzelfde schuitje en zal ook moeten verhogen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 april 2010 @ 22:59:58 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79851132
Ik hoorde dat die contracten bij de concurrenten zo flinterdun zijn en zo slecht qua voorwaarden dat de bezorgers er door te tekenen alleen maar op achteruit gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79851380
toen ik begon bij netwerk (ja sorry, issie weer maar nu is het relevant ) begon die bloke die op bezoek was ook over een contract. Ik heb toen meteen gevraagd hoe da tin elkaar stak qua uren enzo... "ja de ene keer krijg je wat meer dan wat je werkt uitbetaald, en de andere keer wat minder" Nou dan heb ik liever (weinig) loon naar werken. Studenten krijgen voorlopig daar ook geen contract. Omdat ze dan massaal stoppen, denk ik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:45:30 #44
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_79860077
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat die contracten bij de concurrenten zo flinterdun zijn en zo slecht qua voorwaarden dat de bezorgers er door te tekenen alleen maar op achteruit gaan.
In die CAO "Nieuwe Postbedrijven" staat precies welke rechten de bezorgers krijgen. Het was inderdaad vrij minimaal, maar ongeveer vergelijkbaar met wat een postbezorger bij TNT krijgt. Minimum uurloon, 4 weken doorbetaalde vakantie per jaar, 8% vakantiegeld, etc.

Maar ongetwijfeld hebben ze zelf nog een trukendoos opengetrokken, om het minder aantrekkelijk te maken. Ongetwijfeld hebben ze het maandsalaris gebaseerd op een veel te laag ingeschat aantal werkuren, zodat je omgerekend per daadwerkelijk gewerkt uur net zo laag uitkomt als nu. Ook mag je dan niet meer voor meerdere postbedrijfjes tegelijk werken, omdat het concurrentiebeding van toepassing is. En je moet de arbeid nu zelf verrichten, met een OVO mag je het in principe weer aan iemand anders uitbesteden.

Ook is mogelijk dat Sandd vooral de jongere bezorgers benaderd heeft, die onder het minimumJEUGDloon vallen. Dat is zo laag dat ze met stukloon meer verdienen. Ook is het zo dat bij een aovk de werkgever jou specifieke instructies mag geven over hoe je je werk moet doen, bijv. de volgorde waarin je je wijk loopt, en hoe je sorteert. Bij een OVO mogen ze alleen aangeven hoe het gewenste resultaat moet zijn, bijv. alle post uiterlijk donderdag voor 18.00 uur in de juiste bus.

Het is natuurlijk ook goed mogelijk om contracten zodanig vorm te geven dat de bezorgers van Sandd nog steeds heel veel flexibiliteit hebben, maar ik ga ervan uit dat Sandd de contracten zo onaantrekkelijk mogelijk heeft ingericht. Eigenlijk zou ik wel even zo'n Sandd-contract willen zien.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_79862978
tvp

En, ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar een sandd-contract. Misschien is het een idee om onder een andere naam te solliciteren, zodat je wellicht een onder ogen krijgt, waarna je het contract afwijst ofzo

[ Bericht 57% gewijzigd door CihV op 02-04-2010 17:30:09 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:50:17 #46
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_79863696
Wordt er vandaag (en morgen) bezorgd?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:54:34 #47
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79863840
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:50 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Wordt er vandaag (en morgen) bezorgd?
Jep.
Nothing is what it seems
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:05:32 #48
179065 BroodjePindakaas
pi_79864253
Mooi .
Smeuïg tot op de bodem.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:16:03 #49
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79864624
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:05 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Mooi .

Ik moet vanmiddag voor een paar straatjes komen opdraven. Ze hebben tegenwoordig op de daldagen een aantal stadswijken opgedeeld. Die opgedeelde stukken moeten dan extra bezorgd worden door verschillende collega's... En omdat ze voor vandaag nog één stukje van een paar straten over hadden mag ik die bezorgen....

Morgen moet ik 2 autobestellingen achter elkaar rijden. Eerst om 7.30 een autowijk zetten en vervolgens deze bestellen en daarna direct door met de andere autowijk...

Word een lang dagje in de auto. Ik gok iets van 7 uren ofzo..
Nothing is what it seems
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:32:58 #50
179065 BroodjePindakaas
pi_79865249
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:16 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik moet vanmiddag voor een paar straatjes komen opdraven. Ze hebben tegenwoordig op de daldagen een aantal stadswijken opgedeeld. Die opgedeelde stukken moeten dan extra bezorgd worden door verschillende collega's... En omdat ze voor vandaag nog één stukje van een paar straten over hadden mag ik die bezorgen....

Morgen moet ik 2 autobestellingen achter elkaar rijden. Eerst om 7.30 een autowijk zetten en vervolgens deze bestellen en daarna direct door met de andere autowijk...

Word een lang dagje in de auto. Ik gok iets van 7 uren ofzo..
. Succes, ik zou er niet willen werken
Smeuïg tot op de bodem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')