Omg, ziet er pijnlijk uit!quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik dacht wel even een kar achter me aan te kunnen trekken, geen rekening houdend met het feit dat dit zou kunnen gebeuren:
[ afbeelding ]
Gewoon dwars door mijn schoen heen.
Hier krijgen alle zaterdagwerkers een vast contract.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:55 schreef SevD het volgende:
Godver. Brief binnen gekregen net, contract wordt niet verlengd. 26 juni m'n laatste werkdag. Dacht al dat het niet verlengt zou worden - toch erg klote.
Leukste bijbaantje dat er is
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
is idd klote.
Ondergetekende heeft inmiddels een vast contract op zak
Ik heb nog geen papier gezien, maar het is sinds een weekquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:34 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Of had je 'm al een tijdje?
Ja, maar die brief die ik ook kreeg vandaag was iniddels ingehaald door de werkelijkheid. Waar Peter Bakker gisteren verklaarde dat een totale verkoop van de posttak een onwaarschijnlijk scenario was gaf hij later aan dat de post-tak toch in de uitverkoop gaat. Als er zich geen kopers aandienen, dan gaan we naar de beurs.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:43 schreef Dionysiou het volgende:
Andere ook een brief gehad over dat TNT Post los wilt van TNT en een sterkere positie wilt opbouwen en wilt gaan fuseren met andere bedrijven?
Zo vreemd is dat niet, na verloop van tijd worden zaterdagbestellers duur, dus werven ze alleen de echte jonkies, die daar hooguit 3 jaar zullen werken (geen onbepaalde tijdcontracten meer). Een zaterdagbesteller verdient misschien wel meer dan een postbezorger van dezelfde leeftijd, maar zal veel makkelijker te krijgen zijn aangezien ze voor hun lleftijd redelijk goed betaald krijgen en ze zijn nog steeds goedkoper dan een volwassen postbezorger.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:18 schreef MissSpooky het volgende:
Er hangt op mijn school reclame op om zaterdagswerker te worden (foto van jas, eronder: je trainingspak) terwijl tegen ons gezegd wordt dat onze contracten niet meer verlengd zullen worden.
Je zou dan denken dat de kwaliteit ook omlaag gaat. Als ik soms zie wat hier binnen komt lopen aan nieuwe pubers..quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:16 schreef TokenW het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet, na verloop van tijd worden zaterdagbestellers duur, dus werven ze alleen de echte jonkies, die daar hooguit 3 jaar zullen werken (geen onbepaalde tijdcontracten meer). Een zaterdagbesteller verdient misschien wel meer dan een postbezorger van dezelfde leeftijd, maar zal veel makkelijker te krijgen zijn aangezien ze voor hun lleftijd redelijk goed betaald krijgen en ze zijn nog steeds goedkoper dan een volwassen postbezorger.
quote:SP wil postbedrijf TNT in overheidshanden
Uitgegeven: 10 april 2010 17:12
Laatst gewijzigd: 10 april 2010 17:11
DEN HAAG -
De SP wil dat de overheid een meerderheidsbelang in postbedrijf TNT neemt.
''Amper drie jaar na de dramatische overname van ABN Amro dreigt Nederland met TNT opnieuw een economisch cruciaal bedrijf te verliezen'', aldus Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen van de SP.
Volgens haar wederom onder druk van ''hijgerige aandeelhouders die uitsluitend in kortetermijnwinst zijn geïnteresseerd''.
Eerder deze week maakte een ruime meerderheid van de aandeelhouders van TNT duidelijk dat het postconcern zijn structuur moet aanpassen, omdat de investeerders meer invloed willen.
Wettelijke bezwaren
Gesthuizen stelde zaterdag dat er geen wettelijke bezwaren zijn voor de overheid om een meerderheidsbelang in het postbedrijf te nemen om de dienstverlening zeker te stellen.
De Europese regels staan volgens haar toe dat de overheid een eigen postbedrijf heeft.
Met de aankoop van TNT-aandelen zou de overheid volgens de SP ook aanvullende eisen moeten stellen aan bedrijven die opereren op de postmarkt, bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsvoorwaarden.
Liberalisering
Volgens Gesthuizen heeft de ingezettte liberalisering van de post tot een chaos geleid. ''Door sommige straten lopen inmiddels vier postbodes van verschillende bedrijven. Dat kan alleen maar winstgevend zijn als diezelfde postbezorgers zwaar onderbetaald worden. Helaas is dat precies wat er gebeurt.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |