Nee, de OV-chipkaart-VIRM. Die's nog erger dan de V250.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
Was het idee achter die nieuwe OP niet dat het minder ruimte zou innemen?
en @TT, iemand zag een V250 langs komen zeker?
Nee, die bestickerde V-IRM obv.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
en @TT, iemand zag een V250 langs komen zeker?
Er hoeft dan ook maar de helft geplakt te wordenquote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
Was het idee achter die nieuwe OP niet dat het minder ruimte zou innemen?
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus bij deze credits aan ene Wim Salis
Dan ga ik nog liever spotten op vleuten dan daarbij gaan staanquote:Op maandag 15 maart 2010 21:39 schreef bork het volgende:
Dag spottertjes !![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier is het droog![]()
Ah, duidelijk!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voor de geinteresseerden (PSM dus):
Het plaatje van de grenzen tussen de verschillende treindienstleiders binnen Post Groningen staat hier.
De precieze grenzen zijn:
<knip>
De Heek Dutsj Reelquote:Op maandag 15 maart 2010 21:39 schreef bork het volgende:
Dag spottertjes !![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier is het droog![]()
Gokje: hij zat in Plan U 114 voor de koninklijke wachtkamer ritquote:Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Heek Dutsj Reel![]()
wat moest je daar?
Bijna goed, ik zat alleen in de 386.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gokje: hij zat in Plan U 114 voor de koninklijke wachtkamer rit
welke richting uit ?quote:Op maandag 15 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die 114 heb ik wel zien rijden eigenlijkVorige week zaterdag bij Naarden-Bussum
Is dat inherent aan ons 1,5 kV-systeem, of zou je datzelfde probleem ook hebben met 25 kV?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Niet alleen de perrons zijn te kort voor 19 bakken, maar het is zo dat zo'n trein te veel vermogen neemt. Zeker omdat er meer enorm lange treinen zijn en dan kunnen 2 ICM-treinen die meer dan 15 bakken hebben er voor zorgen dat een onderstation er op bijvoorbeeld de Veluwe uit kan vliegen.
Ja klopt. ik dacht dat ze dat deels opgelost hadden door de spanning naar 1800 V te trekkenquote:Op maandag 15 maart 2010 23:38 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat een 1,5kV probleem, als je nog meer stroom gaat trekken dan gaan de draden gloeien zo'n beetje
I know, maar die trein zat toch echt in de reizigersdienstquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
één geel frontsein bij een trein is het rangeersein
Onderstations die er uit vliegen? Gebeurt nooitquote:Op maandag 15 maart 2010 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Niet alleen de perrons zijn te kort voor 19 bakken, maar het is zo dat zo'n trein te veel vermogen neemt. Zeker omdat er meer enorm lange treinen zijn en dan kunnen 2 ICM-treinen die meer dan 15 bakken hebben er voor zorgen dat een onderstation er op bijvoorbeeld de Veluwe uit kan vliegen.
Ja, je hebt gelijk. De Rotterdammer is ook druk. Erg druk in de spits. Maar waarom ze deze met minder stellen laten rijden, is voor mij een vraag.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom wordt de trein naar Rotterdam eigenlijk met minder bakken gereden dan die naar Den Haag? Je zou toch zeggen dat Utrecht - Rotterdam drukker is dan Utrecht - Den Haag. Of denk ik nu hele gekke dingen?
dan zou dat ding dus leiden -> utrecht -> den haag moeten doen toch? kijken of ik hem morgen zie danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:09 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik dacht nog gister "zou ik morgen die OV VIRM al tegen komen? Nah, duurt vast nog daaagen"
Eerste beste trein waar ik instap vanochtend was em al(IC Leiden - Utrecht)
Ik vind het wel wat hebben hoor, die kleur
Een schoonmaakkarretje met een grappige foto er op?quote:
Is trouwens gewoon een kwestie van een onderstation erbij, hebben ze voor Utrecht-Amersfoort ook gedaanquote:
Ja, ze schudden die dingen bij wijze van spreken gewoon uit hun mouw.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:08 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Is trouwens gewoon een kwestie van een onderstation erbij, hebben ze voor Utrecht-Amersfoort ook gedaan
Usability failquote:Alert 1:
---------------------------
Message from webpage
---------------------------
Fout in XML-ontleding CreateXmlDoc Fatal Error: at file Integration Server line: 1 column: 22 message: Invalid document structure (159,5) NS_XML_SOAP.SOAPcaller.OnExecute Name:Call PCPC:10295 Statement:139
Called from:NS_ROS.OVCPTransactionsForCustomer.OnExecute Name endTxRequest Statement:179
Called from:NS_ROS.OVCPTransactionsForCustomer.OnExecute Name oTxRequest Statement:52
Called from:NS_ROS_NEW.ROS.GBL.default.1900-01-01.Step01.OnExecute Statement:2
Fout bij ontleden van XML
---------------------------
OK
---------------------------
Alert 2:
---------------------------
Message from webpage
---------------------------
De uitvoering van applicatie 0.is abnormaal beëindigd bij stap NS_ROS_NEW.ROS.Step01 (PeopleCode) - RC = 24 (108,524)
---------------------------
OK
---------------------------
Alert 3:
---------------------------
Message from webpage
---------------------------
CallAppEngine: applicatie NS_ROS_NEW: AppEngine-fout. (2,653) NS_ROS_DERIVED.NS_PEOPLECODE.FieldFormula Name:FillGridReisTransacties PCPC:16647 Statement:199
Called from:NS_OV_CHPCRDS_ROS.GBL.NS_ROS_DERIVED.NS_VORIGE_MAAND.FieldChange Statement:12
Tijdens het aanroepen van de ingebouwde functie CallAppEngine is er een fout ontdekt door de Applicatie-engine. Raadpleeg het logboek van de Applicatie-engine voor meer informatie.
---------------------------
OK
---------------------------
Klik onderin op "classic" en je bent gered.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Ireyon het volgende:
De NS heeft z'n mobiele site ook weer lekker weten te verneuken. Van snel, simpel en overzichtelijk naar lomp, traag en lelijk. Goed bezig NS.
Inderdaad, nu je het zegt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Ireyon het volgende:
De NS heeft z'n mobiele site ook weer lekker weten te verneuken. Van snel, simpel en overzichtelijk naar lomp, traag en lelijk. Goed bezig NS.
Was dat niet de stoptrein uit Roosendaal, en dat alleen grote stations op de display staan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ben onderweg richting Dordrecht, en zag net een SGMm de andere kant oprijden (richting Rotjeknor). Op de display stond "Rotterdam Centraal / Den Haag Centraal". Zijn er Sprinters die o.a. Barendrecht, Rotterdam Lombardijen, Zuid en Blaak overslaan, of viel dit SGMmetje in voor een VIRM/ICRm uit de 1900? o.O
1 2 | Hengelo |
Ah top, bedanktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klik onderin op "classic" en je bent gered.
SGM proppen ze op den haag cs overal waar ze ze nodig hebben. Ik vond hem in de sneltrein naar hoorn erg apartquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah top, bedanktDat was dus al het eerste knopje wat nu buiten m'n scherm viel.
SGMm in de stoptrein Rsd - Gvc zou trouwens wel uniek zijn.. 'k heb het echt nog nooit gezien in ieder geval
Dat zal dan de 5100 wel zijn, dat die een keer niet met V of T reedquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ben onderweg richting Dordrecht, en zag net een SGMm de andere kant oprijden (richting Rotjeknor). Op de display stond "Rotterdam Centraal / Den Haag Centraal". Zijn er Sprinters die o.a. Barendrecht, Rotterdam Lombardijen, Zuid en Blaak overslaan, of viel dit SGMmetje in voor een VIRM/ICRm uit de 1900? o.O
Alsnog, Classis werkt ook klote. Geef me liever de oude, vertrouwde maar weer terug. De Classic is hetzelfde, maar zonder kleuren qua achtergrond enzo.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klik onderin op "classic" en je bent gered.
Wàt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gezzelige mensen daarquote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"
Terminal stop vind ik ook altijd zo leukquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
..![]()
en ik vond Skippol Erreport al zo erg
Iquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Alsnog, Classis werkt ook klote. Geef me liever de oude, vertrouwde maar weer terug. De Classic is hetzelfde, maar zonder kleuren qua achtergrond enzo.
Ik moet me eerst de pleuris scrollen voor ik bij Geef Reisadvies ben, wat ik voorheen niet hoefde.
iPhonequote:
Meestal is het "Final Destination", maar volgens mij is dat ook niet helemaal goed.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Terminal stop vind ik ook altijd zo leuk
http://www.androlib.com/a(...)tijden-pro-nEqm.aspxquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:19 schreef Duvel het volgende:
Ja, weet ik, maar ik wil ook zoiets voor Android... Ik ben alleen te lui om te zoeken.
Werkt dat ook op de Nokia E75 ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
http://www.androlib.com/a(...)tijden-pro-nEqm.aspx
Gebruik hem al maanden, werkt als een trein![]()
Haha, ik zat ook in die trein! Het werd nog veel leuker, Breukelen werd Brooklyn en Amsterdam Holendrecht 'The Holyone'. Bij 'Emsterdem Bijlmer Ariená' ben ik maar uitgestapt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"
Echt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Majne Daamen. Oent Herren. Die neegste haltestelle iest WIN SGOO TUN.
Ik heb ook een Symbian toestel, maar helaas is daar nog geen applicatie voorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Werkt dat ook op de Nokia E75 ?
Ik dacht dat dat Symbian ofzo was.. Is daar ook zoiets voor?
Strax beuken ze niet meer over amersfoort maar draaien ze bij zwolle al weg richting lelystadquote:Op maandag 15 maart 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Oude + nieuwe op
Mooie plaatjes tevens, iedereen.
Sprak ik vandaag een HC van de NS tussen Utrecht en Rotterdam. Hij kon me vertellen dat de IC Rotterdam - Utrecht - Zwolle - Leeuwarden en Den Haag - Utrecht - Zwolle - Groningen waarschijnlijk vaker apart gaan rijden, minder gekoppeld, ook in het weekend.
Dit vanwege de sterk toenemende drukte in deze IC's, vooral 's ochtends uit het Noorden en 's avonds uit de Randstad. Hierdoor gaan de treinen met meer stellen rijden, en een combi word dan te lang.
Als dat er door komt, krijg je nóg een extra bezet spoor in Utrecht voor een minuut of 5 a 8.. En 2 treinen die vlak achterelkaar rijden, tenzij de tijden op de schop gaan.
Dit heeft hij weer van hogere functionarissen bij de NS gehoord.
Altijd leuk dat Arrivaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Majne Daamen. Oent Herren. Die neegste haltestelle iest WIN SGOO TUN.
Er is ergens op de app store ook nog een gratis versie van te vindenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef Duvel het volgende:
OK, en niet duur. Alleen nog nooit een Android app gekocht, dus maar 's uitzoeken hoe dat moet.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Weet toevallig iemand hoe ik kan achterhalen waar een goederentrein naar toe gaat (zoals de treinen op de video's hierboven?)
Je hebt 'm wel compleet. Maar alleen voor de benelux. De belgen zelf zijn nog wel eens anaal over de taalgrens in de omroepen. Maar waalse conductrices treinbegeleidsters in de trein naar antwerpen zijn soms best skattik.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:33 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, het volgende station is Brussel-Zuid. Eindpunt van deze trein. Mesdames, messieurs, le prochain arrêt de ce train est Bruxelles-Midi, la gare terminus de ce train. Ladies and gentlemen, the next station is Brussels South, this train terminates here. Meine Damen und Herren, auf wenigem Minuten erreichen wir das Brüssel Südbahnhof, dieser Zug endet hier. Volgende station: Brussel-Zuid. Prochain arrèt: Bruxelles-Midi"
Dat is 'm volgens mij.. kan zijn dat ik een hoofdletter of vervoeging verkeerd heb tho.
Valt mee:quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ow en het is "all station service" in het engels geen "stop train" das echt stoonkool english, die laatste.
http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_railquote:Other terms include local train and stopping train.
Klopt ja, ik ben er in Brooklyn uitgegaanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Haha, ik zat ook in die trein! Het werd nog veel leuker, Breukelen werd Brooklyn en Amsterdam Holendrecht 'The Holyone'. Bij 'Emsterdem Bijlmer Ariená' ben ik maar uitgestapt.
'Local train' vind ik nogal vaag, omdat de meeste stoptreinen in Nederland regio's doorkruisen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Op de borden op Schiphol staat er local train
Naar international normen is "Local train" een perfecte term voor dat geklungel hierquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Local train' vind ik nogal vaag, omdat de meeste stoptreinen in Nederland regio's doorkruisen.
Haha, prachtig.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:00 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zat vanmiddag met deze MCN/HC opgescheept die dus bij ieder station dit hele riedeltje op aan het lezen was...
Erg goed natuurlijk, maar een beetje irritant.
Bij de sneltreinen is het pas leuk: semi-fast trainquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Local train' vind ik nogal vaag, omdat de meeste stoptreinen in Nederland regio's doorkruisen.
RegionalExpress is een prima termquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de sneltreinen is het pas leuk: semi-fast train
Wat was er mis met 'express train'?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de sneltreinen is het pas leuk: semi-fast train
Wie gaat ze daar vertellen in welk jaar we inmiddels leven?quote:Wanneer gelden de Voordeeluren?
* Van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur
* Tijdens het weekend de hele dag.
* In de maanden juli en augustus de hele dag
* Tijdens de volgende (feest)dagen in 2009 de hele dag: Goede Vrijdag (10 april), 2e paasdag (13 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (21 mei), 22 mei, 2e Pinksterdag (1 juni), 25 december t/m 1 januari 2010.
Maastricht - Schipholquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:48 schreef KapiteinT het volgende:
Ik! 2010!![]()
Ik zie 's ochtends vaak een ICL op Amsterdam Zuid staan als intercity naar Schiphol. Heb het even opgezocht en dat klopt. Maar als mijn trein dan verder rijdt richting Utrecht komen we daarna altijd een ICRm tegen. Zit deze nu in de trein vanuit Nijmegen naar Schiphol ofzo?
Nee, want Maastricht - Schiphol wordt gereden met ICL. De eerst volgende trein die ik dan tegen kom zou dus die vanuit Nijmegen moeten zijn.quote:
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, want Maastricht - Schiphol wordt gereden met ICL. De eerst volgende trein die ik dan tegen kom zou dus die vanuit Nijmegen moeten zijn.
OH NOES!quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.
Tevens ook in de 1900 gereden
quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, want Maastricht - Schiphol wordt gereden met ICL. De eerst volgende trein die ik dan tegen kom zou dus die vanuit Nijmegen moeten zijn.
Er rijden twee treinen Maastricht - Schiphol waarvan de eerste een ICL stam en de tweede een ICRm stam is. Tevens rijdt er elke dag ICL in de 1900, meestal met vertrek uit Ehv om 08:02 richting Venlo en 16:02 richting Den Haag.. en vast nog wel wat daartussen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.
Tevens ook in de 1900 gereden
Lul, nu zit ik keihard te lachen tijdens collegequote:Op donderdag 18 maart 2010 08:49 schreef Socios het volgende:
[..]
En Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 4
Mooi. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.
Tevens ook in de 1900 gereden
Ah, ik dacht dat er maar één rit naar Maastricht was.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Er rijden twee treinen Maastricht - Schiphol waarvan de eerste een ICL stam en de tweede een ICRm stam is. Tevens rijdt er elke dag ICL in de 1900, meestal met vertrek uit Ehv om 08:02 richting Venlo en 16:02 richting Den Haag.. en vast nog wel wat daartussen.
Toen ik er gister langs liep dacht ik: wat zouden ze doen als ik nu met een kruiwagen en een schep aan kom en het zèlf ga staan opruimen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een bende is het op Utrecht CS!! Kijk, als schoonmaker kan je best gaan staken, soit. Maar of dan vervolgens expres rotzooi te gaan schoppen is belachelijk. Alle krantjes worden aan stukken gescheurd en rondgestrooid.
Metro en Pers zouden ze aansprakelijk moeten stellen![]()
Actievoeren is één ding, maar dit slaat ergens op
FYPquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:55 schreef RubenK het volgende:
Kan niet wachten totdat het echt lente/zomer is, op dat er in de VIRM's Wadlopers de kachel weer aan staat en het lekker een sauna is
In VIRM-4 is het anders prima toeven in de zomer hoor... heerlijk koud.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:55 schreef RubenK het volgende:
Kan niet wachten totdat het echt lente/zomer is, op dat er in de VIRM's de kachel weer aan staat en het lekker een sauna is
Mooi he?quote:
Hij heeft omhooglopend de andere leuning gedaan natuurlijk hequote:Op donderdag 18 maart 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het emmertje beneden neerzetten en boven aan het werk zijn. Hoezo werkverschaffing
Daar was allicht meer te zien dan op die blindedarm naar Rhenen hequote:Op donderdag 18 maart 2010 18:24 schreef Duvel het volgende:
Hé, Utrecht - Arnhem! Daar ben ik precies langs gereden vandaag!
Het Evoluon was al een tijdje dicht hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:
En ook Ehv is weer een stukje mooie techniek kwijt..
My everyday trackquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:24 schreef Duvel het volgende:
Hé, Utrecht - Arnhem! Daar ben ik precies langs gereden vandaag!
Eindelijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:28 schreef RubenK het volgende:
Ja, zeer jammer dat ze de CTA's nu overal aan het vervangen zijn
Eijsdenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost zet ook een leuke foto bij een enquete over een treinstation in Bergentheim
[ afbeelding ]
( http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=108795 )
whehe lekker danquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost zet ook een leuke foto bij een enquete over een treinstation in Bergentheim
[ afbeelding ]
( http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=108795 )
Schiphol is een ingewikkelde puzzel in het spoorwegnet geworden. Als alles klopt past het precies, maar als één trein vertraging heeft wordt het een soort van domino en worden er meer treinen vertraagd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef RubenK het volgende:
Waarom gaat het altijd zo vaak mis bij/om schiphol?
En de oplossing daarvoor is of minder treinen laten rijden via / stoppen te Schiphol, of meer sporen aanleggen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schiphol is een ingewikkelde puzzel in het spoorwegnet geworden. Als alles klopt past het precies, maar als één trein vertraging heeft wordt het een soort van domino en worden er meer treinen vertraagd.
Als je daar zelf langer dan een kwart seconde over nadenkt weet je best dat geen van beide een zinnige optie isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En de oplossing daarvoor is of minder treinen laten rijden via / stoppen te Schiphol, of meer sporen aanleggen?
Heb je nog ondersteuning nodig of komt het zo ook wel goed denk je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik de eerste die de OV-chiptrein gespot heeft?
[ link | afbeelding ]
Huh? Wel jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je nog ondersteuning nodig of komt het zo ook wel goed denk je?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh? Wel jaIk zal nog eens een fotootje te posten.
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je daar zelf langer dan een kwart seconde over nadenkt weet je best dat geen van beide een zinnige optie is
Ooh, maar ik heb ook nóóit beweerd dat 'ie mooi was!! Nee, dat issie nietquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Jij kan het ook niet helpen dat die trein zo lelijk is
Dat gat wordt snel opgevuld met meer treinen over de Zuidas als voorbode van de Hanzelijnquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.
Jammergenoeg willen ze dat helemaal opvullen met Fyra's (Fyrii?)
Dat was inderdaad voor de schok van het zien van die lelijke trein, niets persoonlijks tegen jou.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh? Wel jaIk zal nog eens een fotootje te posten.
Ah, zo zie je maar! Een komma of een letter maakt van Jesus nog een ketter (op internet).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was inderdaad voor de schok van het zien van die lelijke trein, niets persoonlijks tegen jou.
TV Oost had ook al zo'n geweldige kaart gemaakt bij de spooropbreking in Nijverdal, waar ze de posities van Nijverdal en Wierden ook niet al te goed meer wistenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost zet ook een leuke foto bij een enquete over een treinstation in Bergentheim
Hij stond vanmorgen op de Cartesiusweg, komt hier in Utrecht bijna elke dag wel voorbijschuiven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik de eerste die de OV-chiptrein gespot heeft?
[ link | afbeelding ]
Succes. Bij een vriend van me lukte het laatst tot drie keer toe niet. Toen moest hij naar een servicebalie. Bij het lokale station was dit AH to go en die mensen daar hadden uiteraard geen idee hoe hij verder geholpen moest worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal, nu ik me zo verveel, eens het Reizen op Saldo gaan aanvragen op ns.nl
ik had hem toch echt al gezien toen ie richting den haag ging om half 10quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik de eerste die de OV-chiptrein gespot heeft?
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:26 schreef Socios het volgende:
WAT ZEG JE?! Zeg dat je een stomme grap maakt?
Ik bedoelde iets met "proberen" erin?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:28 schreef De_Hertog het volgende:
Succes. Bij een vriend van me lukte het laatst tot drie keer toe niet. Toen moest hij naar een servicebalie. Bij het lokale station was dit AH to go en die mensen daar hadden uiteraard geen idee hoe hij verder geholpen moest worden.
quote:Rickiie schreef:
Voor degene die afvragen waarom de indienststelling van de Fyra-stellen zo lang duurt. Het gaat nog veel langer duren, waarschijnlijk pas in 2013.![]()
Reden: Treinen zijn buiten profiel in België.
Let op! Dit zijn geruchten!
Want ook dat zijn dingen die je helemaal niet van te voren kunt weten natuurlijk, wat het profiel is in een land waar die trein doorheen moet gaan rijden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:55 schreef James1988 het volgende:
Ik reis al maanden met OV-chip bij NS, geen centje pijn.
Overigens, het vogelbekdier gaat, als de geruchten waar zijn, nog wat langer op zich laten wachten... het ding zou namelijk buiten profiel zijn in België.
Je komt er ook zeker wel pas na een maand of 4 achterquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want ook dat zijn dingen die je helemaal niet van te voren kunt weten natuurlijk, wat het profiel is in een land waar die trein doorheen moet gaan rijden.
Het enige wat gewoon voor geen meter werkt is dat de NS bij reizen op saldo i.c.m. een jaartrajectabonnement technisch NIET het traject op abonnement kan detecteren (en voorlopig zal dit ook niet veranderen volgens ROVER), en zal het hele traject afrekenen bij uitcheckenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.
Jammergenoeg willen ze dat helemaal opvullen met Fyra's (Fyrii?)
Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:15 schreef RubenK het volgende:
[..]
Het enige wat gewoon voor geen meter werkt is dat de NS bij reizen op saldo i.c.m. een jaartrajectabonnement technisch NIET het traject op abonnement kan detecteren (en voorlopig zal dit ook niet veranderen volgens ROVER), en zal het hele traject afrekenen bij uitcheckenHet alternatief is niet inchecken bij het beginpunt, en bij het verste station waar je trajectabo je brengt snel uitstappen en inchecken. Of gewoon papieren kaartjes kopen
Het zou me niets verbazen als ze er 'achter zijn gekomen' toen er plots een mooie kras op de trein zat na de eerste rit door Belgie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je komt er ook zeker wel pas na een maand of 4 achter
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemmingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizen![]()
Zoals het eigenlijk altijd al moest voor de ov-chipkaart bedoel je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:
[..]
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Ja okee, maar nu de situatie waarin je een deel bereist van het traject waarop je een jaartrajectabo hebtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:
[..]
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.quote:
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:53 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.
Het zou toch niet nodig moeten zijn om voor 6 treinen de slagbomen 20 minuten gesloten te houden.
3! minuten voordat de eerste trein komt gaan de bomen al omlaag.
Ja, dat is ook een gerucht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef James1988 het volgende:
Ach, bij Ansaldo kijk ik nergens meer van op. Ze hebben zich ook in de boogstraal vergist, tenslotte
Berichten van OHIH met als toevoeging "dit is een gerucht".quote:
En dan te bedenken dat het spoor rondom Helmond niet eens zo druk bereden wordt...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht isZal best gevaarlijk zijn en zo allemaal, maar hier moet echt wat aan gedaan worden.
Ah, dankjewel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.
http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer![]()
Inmiddels is het wel weer het directievoertuig trouwensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.
http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer![]()
Minder graffiti in België dan in Nederland? Dat is nieuw...quote:Essen (B), 27 augustus 2007. Graffiti zie je in België wat minder dan in Nederland, maar als het gebeurt wordt het meteen goed aangepakt. Dit is de pendeltrein naar Antwerpen.
Netjes hoe de mensen zo gepest wordenquote:
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie plaat Zug-Chef.
Alleen jammer dat het treinstel op zich zo'n pijn aan je ogen doet.
----------------------------------
Ik hoop niet dat Ziggy vanmiddag in het Groningse achter de knoppen zat. Ging niet helemaal lekker op spoor 2a namelijk. Stonden al 5 bakken GTW gereed voor trein van 15.06 naar Roodeschool, maar er werden nog even vier andere bakken GTW vanuit de richting Groningen Noord binnengenomen. Het paste gelukkig op het spoor, maar het betekende wel dat de passagiers die al ingestapt waren over moesten stappen naar de net binnengekomen stellen.
quote:De beperkingen tussen R'dam Stadion en A'werp Luchtbal als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.
Maar in principe bepaalt de vervoerder wat waarheen gaat, niet de treindienstleiding. Als zij negen bakken op 2A/2C willen hebben, doen we dat gewoon.
Ik hoop van niet. Ben vandaag voor het eerst met die trein (of überhaupt met een Belgische trein) geweest. Wat een comfort!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:28 schreef James1988 het volgende:
Wellicht over 3 jaar, mocht de Maastricht-Brussel Express niet voortgezet worden, en het oude stoptreintje weer terugkeren. Dan zal Eijsden vast ook wel weer bediend worden.
quote:Reisgegevens
* van UTRECHT CS naar PRAHA HLAVNI NADRAZI op 18/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 457 vertrek om 19:29 en aankomst om 09:27
1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)
* van PRAHA HLAVNI NADRAZI naar UTRECHT CS op 19/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 456 vertrek om 18:31 en aankomst om 10:10
1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijkquote:
Denk ik wel ja, maar zet er dan neer 'HSL Rotterdam-Antwerpen'. De gemiddelde reiziger heeft hier weinig tot niks aan..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
Digitaal is kutquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:56 schreef Ascendancy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
De stoptrein naar Tiel via Utrecht Zuilen en Maarssen. Wat een zegen zal het zijn als alles digitaal wordt.
[...]
Ha, nee toch niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?
Zo kennen we Arriva weer. Probleem is deels op te lossen door uit het raam te kijkenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ha, nee toch niet.
Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Dus vanwege de fouten wil je de oude CTA's houden? Bijzonder... Ik vind de nieuwe CTA's erg mooi en duidelijk. Bovendien reis ik elke dag via Schiphol en daar kan flink wat verwarring ontstaan door fouten op de CTA's.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Digitaal is kutLiever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan
.
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens![]()
'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'k Maak wel regelmatig mee dat de machinist van een 7-bakken ICRm stam in Tilburg of Breda vrolijk bij het bordje 10/12 stoptquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Ze houden zich vaak niet aan die borden. Althans, op Hoofddorp. Ik moet altijd naar mijn bus rennen, dus probeer ik tactisch in te stappen, maar ze parkeren hem weer elke keer anders.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Erg treffend.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]
Via: OV-chipkaart werkt ook in het buitenland
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
Mja, als je bij het instappen als mcn niet oplet dan kun je het over het hoofd zienquote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
hoe kun je serieus niet weten hoeveel bakken je bij je hebt in een GTW? die zijn sowieso niet zoo variable
Ik ben benieuwd wat er dan aan verschraling plaatsvindt. Station Deventer vind ik een van de beste stations. Twee verwarmde wachtruimtes, een (eenvoudige) restauratie, kiosk en toilet op het eilandperron. Fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en restauraties zijn met bosjes door de NS gesaneerd, Deventer heeft ze nog.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:51 schreef Zug-Chef het volgende:
In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
Eens. Die roestvrijstalen toiletten zijn een schande. In elk ander land waar ik ben geweest was dit beter geregeld, zelfs op kleine stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was er vanmiddag nog. Dat toilet is nou niet bepaald iets om trots op te zijnVerder is het stationsgebouw eigenlijk nogal oubollig. Op het schattige af. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, en wat voor gevolgen dat voor mijn uitzicht gaat hebben
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.quote:
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijkVorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.
Je hebt nog ruim de tijd om wat in Praag rond te kijken...leuk idee eigenlijk
Ik ben tijdens m'n interrail vakantie ook in Tsjechië geweest. Niet in Praag, ik vind de kleine dorpjes veel interessanter. Wat mij opviel is dat ik geen mens heb aangetroffen die Engels of Duits spreekt, ook geen spoorwegpersoneel op de stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerEn ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen
Maar het zou inderdaad kunnen ja
Flash gaat naar de hoertjesquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerEn ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen
Maar het zou inderdaad kunnen ja
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
OV Chip VIRM
[ link | afbeelding ]
Ter promotie van de steeds meer landelijk geldige OV Chipkaart, heeft NSR VIRM treinstel 9524 in de wit-roze huiskleuren van de OV-chipkaart bestickerd. Als trein 2051 arriveert dit opvallend uitgedoste Intercitytreinstel vanuit Den Haag het Centraal Station van Utrecht Centraal. Vrijdag 19 maart 2010
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of welquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:24 schreef SvMp het volgende:
[..]
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.
In Zwolle wordt veel meer overgestapt. Bij harde wind en/of temperaturen onder 0 moet je een pool-outfit meenemen, aangezien daar totaal geen verwarmde wachtgelegenheid is. Dan staat men collectief te blauwbekken op de perrons. En dan is 10 minuutjes vertraging wel heel lang. Station Zwolle is een voorbeeld van hoe het niet moet.
JAquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed?Einstein.
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..
Waaat rozendaal heeft een stationshal?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
in leiden staan die krengen helemaal bij het einde van het peronquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:01 schreef SvMp het volgende:
Misschien al eens voorbij gekomen in dit topic, maar op enkele stations heeft de NS van die warmtezuilen neergezet. I.i.g. in Amersfoort en Nijmegen. Warmte komt er wel van af, maar er kunnen maar weinig mensen om heen staan. Op dit moment dat de zuil gebruikt wordt - en die is best populair op koude dagen - staan er voortdurend mensen om heen, volgens mij kost dat ook de nodige energie. Ze kunnen beter die glazen wachthokken verwarmen.
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waaat rozendaal heeft een stationshal?![]()
Nou ben ik daar maar 1x geweest met marko-almelo, maar dat was toch wel een droevig stationnetje
Sorry hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Daar noem je 3 stations waar ik dagelijks een aantal minuten op het perron te vinden ben, maar de wachtruimtes zijn gewoon simpele tochtige hokjes. Alleen in Eindhoven is het binnen wel uit te houden, maar daar heb je niks aan als je in de spits een zitplaats wilt en dus nog een paar honderd meter naar het eind van het perron moet lopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
Je kan 't hem niet kwalijk nemen hoor.. Stationshal is nogal overdreven voor die anderhalve vierkante meter.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Dat is NS beleid. De (eenvoudige) restauraties trekken genoeg publiek, toch sluit NS ze. Ze hebben liever AH-to-go's en Burger Kings.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen..
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.quote:'t Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren.
Dat vind ik ook. En helaas is er geen enkel land waar dit op elk station goed geregeld is. Wel is het in bijv. België en Luxemburg op een klein deel van de stations zeer goed geregeld (dat is beter dan niets).quote:En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het stationquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
jajaja dat is zo heerlijkquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station. 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
Heerlijk beleid van de NS: overal geld op willen verdienen maar weinig service geven aan de reiziger.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Vergeet Vlaardingen Centrum niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen![]()
Waar dan precies in Den Haag?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
jajaja dat is zo heerlijk. In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen
. In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..
Betaalbare treinsnacks
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijksquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
[..]
Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de SBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.
[..]
Ge-edit.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:34 schreef brandsrus het volgende:
[..]
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
Wow, errug leuke post SvMp! Die moeten we eigenlijk toevoegen aan de openingspost.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein
Niet alle voertuigen. Doorgaans, voor de normale reizigersdienst, is dit wel verplicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.
Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
Leuke foto's! Is wel even wat anders dan de andere Europese dwergstaat met een station: Monaco. Ben daar deze zomer geweest.quote:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege
Dit soort railbusjes:quote:Op zondag 21 maart 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwegeDie kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt
Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Oh ja, ik zie hetquote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
Dankje! Ik ben deze zomer van Marseille tot Rome gegaan langs de Middellandse Zee. Het stuk tussen Marseille en de Italliaanse grens is het mooist. Over het hele stuk rijden flink wat treinen en ook de kleine stations zijn goed bereikbaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best![]()
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
Voorbij de trams lopen op CS, en dan die straat waar de gall en gall en multivlaai zitten 5 minutjes lopenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar dan precies in Den Haag?![]()
En vergeet Utrecht centraal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |