Nee, de OV-chipkaart-VIRM. Die's nog erger dan de V250.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
Was het idee achter die nieuwe OP niet dat het minder ruimte zou innemen?
en @TT, iemand zag een V250 langs komen zeker?
Nee, die bestickerde V-IRM obv.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
en @TT, iemand zag een V250 langs komen zeker?
Er hoeft dan ook maar de helft geplakt te wordenquote:Op maandag 15 maart 2010 21:12 schreef De_Hertog het volgende:
Was het idee achter die nieuwe OP niet dat het minder ruimte zou innemen?
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus bij deze credits aan ene Wim Salis
Dan ga ik nog liever spotten op vleuten dan daarbij gaan staanquote:Op maandag 15 maart 2010 21:39 schreef bork het volgende:
Dag spottertjes !![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier is het droog![]()
Ah, duidelijk!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Voor de geinteresseerden (PSM dus):
Het plaatje van de grenzen tussen de verschillende treindienstleiders binnen Post Groningen staat hier.
De precieze grenzen zijn:
<knip>
De Heek Dutsj Reelquote:Op maandag 15 maart 2010 21:39 schreef bork het volgende:
Dag spottertjes !![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier is het droog![]()
Gokje: hij zat in Plan U 114 voor de koninklijke wachtkamer ritquote:Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Heek Dutsj Reel![]()
wat moest je daar?
Bijna goed, ik zat alleen in de 386.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gokje: hij zat in Plan U 114 voor de koninklijke wachtkamer rit
welke richting uit ?quote:Op maandag 15 maart 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die 114 heb ik wel zien rijden eigenlijkVorige week zaterdag bij Naarden-Bussum
Is dat inherent aan ons 1,5 kV-systeem, of zou je datzelfde probleem ook hebben met 25 kV?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Niet alleen de perrons zijn te kort voor 19 bakken, maar het is zo dat zo'n trein te veel vermogen neemt. Zeker omdat er meer enorm lange treinen zijn en dan kunnen 2 ICM-treinen die meer dan 15 bakken hebben er voor zorgen dat een onderstation er op bijvoorbeeld de Veluwe uit kan vliegen.
Ja klopt. ik dacht dat ze dat deels opgelost hadden door de spanning naar 1800 V te trekkenquote:Op maandag 15 maart 2010 23:38 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat een 1,5kV probleem, als je nog meer stroom gaat trekken dan gaan de draden gloeien zo'n beetje
I know, maar die trein zat toch echt in de reizigersdienstquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
één geel frontsein bij een trein is het rangeersein
Onderstations die er uit vliegen? Gebeurt nooitquote:Op maandag 15 maart 2010 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Niet alleen de perrons zijn te kort voor 19 bakken, maar het is zo dat zo'n trein te veel vermogen neemt. Zeker omdat er meer enorm lange treinen zijn en dan kunnen 2 ICM-treinen die meer dan 15 bakken hebben er voor zorgen dat een onderstation er op bijvoorbeeld de Veluwe uit kan vliegen.
Ja, je hebt gelijk. De Rotterdammer is ook druk. Erg druk in de spits. Maar waarom ze deze met minder stellen laten rijden, is voor mij een vraag.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:27 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom wordt de trein naar Rotterdam eigenlijk met minder bakken gereden dan die naar Den Haag? Je zou toch zeggen dat Utrecht - Rotterdam drukker is dan Utrecht - Den Haag. Of denk ik nu hele gekke dingen?
dan zou dat ding dus leiden -> utrecht -> den haag moeten doen toch? kijken of ik hem morgen zie danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:09 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik dacht nog gister "zou ik morgen die OV VIRM al tegen komen? Nah, duurt vast nog daaagen"
Eerste beste trein waar ik instap vanochtend was em al(IC Leiden - Utrecht)
Ik vind het wel wat hebben hoor, die kleur
Een schoonmaakkarretje met een grappige foto er op?quote:
Is trouwens gewoon een kwestie van een onderstation erbij, hebben ze voor Utrecht-Amersfoort ook gedaanquote:
Ja, ze schudden die dingen bij wijze van spreken gewoon uit hun mouw.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:08 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Is trouwens gewoon een kwestie van een onderstation erbij, hebben ze voor Utrecht-Amersfoort ook gedaan
Usability failquote:Alert 1:
---------------------------
Message from webpage
---------------------------
Fout in XML-ontleding CreateXmlDoc Fatal Error: at file Integration Server line: 1 column: 22 message: Invalid document structure (159,5) NS_XML_SOAP.SOAPcaller.OnExecute Name:Call PCPC:10295 Statement:139
Called from:NS_ROS.OVCPTransactionsForCustomer.OnExecute Name endTxRequest Statement:179
Called from:NS_ROS.OVCPTransactionsForCustomer.OnExecute Name oTxRequest Statement:52
Called from:NS_ROS_NEW.ROS.GBL.default.1900-01-01.Step01.OnExecute Statement:2
Fout bij ontleden van XML
---------------------------
OK
---------------------------
Alert 2:
---------------------------
Message from webpage
---------------------------
De uitvoering van applicatie 0.is abnormaal beëindigd bij stap NS_ROS_NEW.ROS.Step01 (PeopleCode) - RC = 24 (108,524)
---------------------------
OK
---------------------------
Alert 3:
---------------------------
Message from webpage
---------------------------
CallAppEngine: applicatie NS_ROS_NEW: AppEngine-fout. (2,653) NS_ROS_DERIVED.NS_PEOPLECODE.FieldFormula Name:FillGridReisTransacties PCPC:16647 Statement:199
Called from:NS_OV_CHPCRDS_ROS.GBL.NS_ROS_DERIVED.NS_VORIGE_MAAND.FieldChange Statement:12
Tijdens het aanroepen van de ingebouwde functie CallAppEngine is er een fout ontdekt door de Applicatie-engine. Raadpleeg het logboek van de Applicatie-engine voor meer informatie.
---------------------------
OK
---------------------------
Klik onderin op "classic" en je bent gered.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Ireyon het volgende:
De NS heeft z'n mobiele site ook weer lekker weten te verneuken. Van snel, simpel en overzichtelijk naar lomp, traag en lelijk. Goed bezig NS.
Inderdaad, nu je het zegt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Ireyon het volgende:
De NS heeft z'n mobiele site ook weer lekker weten te verneuken. Van snel, simpel en overzichtelijk naar lomp, traag en lelijk. Goed bezig NS.
Was dat niet de stoptrein uit Roosendaal, en dat alleen grote stations op de display staan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ben onderweg richting Dordrecht, en zag net een SGMm de andere kant oprijden (richting Rotjeknor). Op de display stond "Rotterdam Centraal / Den Haag Centraal". Zijn er Sprinters die o.a. Barendrecht, Rotterdam Lombardijen, Zuid en Blaak overslaan, of viel dit SGMmetje in voor een VIRM/ICRm uit de 1900? o.O
1 2 | Hengelo |
Ah top, bedanktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klik onderin op "classic" en je bent gered.
SGM proppen ze op den haag cs overal waar ze ze nodig hebben. Ik vond hem in de sneltrein naar hoorn erg apartquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah top, bedanktDat was dus al het eerste knopje wat nu buiten m'n scherm viel.
SGMm in de stoptrein Rsd - Gvc zou trouwens wel uniek zijn.. 'k heb het echt nog nooit gezien in ieder geval
Dat zal dan de 5100 wel zijn, dat die een keer niet met V of T reedquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ben onderweg richting Dordrecht, en zag net een SGMm de andere kant oprijden (richting Rotjeknor). Op de display stond "Rotterdam Centraal / Den Haag Centraal". Zijn er Sprinters die o.a. Barendrecht, Rotterdam Lombardijen, Zuid en Blaak overslaan, of viel dit SGMmetje in voor een VIRM/ICRm uit de 1900? o.O
Alsnog, Classis werkt ook klote. Geef me liever de oude, vertrouwde maar weer terug. De Classic is hetzelfde, maar zonder kleuren qua achtergrond enzo.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klik onderin op "classic" en je bent gered.
Wàt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gezzelige mensen daarquote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"
Terminal stop vind ik ook altijd zo leukquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
..![]()
en ik vond Skippol Erreport al zo erg
Iquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Alsnog, Classis werkt ook klote. Geef me liever de oude, vertrouwde maar weer terug. De Classic is hetzelfde, maar zonder kleuren qua achtergrond enzo.
Ik moet me eerst de pleuris scrollen voor ik bij Geef Reisadvies ben, wat ik voorheen niet hoefde.
iPhonequote:
Meestal is het "Final Destination", maar volgens mij is dat ook niet helemaal goed.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Terminal stop vind ik ook altijd zo leuk
http://www.androlib.com/a(...)tijden-pro-nEqm.aspxquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:19 schreef Duvel het volgende:
Ja, weet ik, maar ik wil ook zoiets voor Android... Ik ben alleen te lui om te zoeken.
Werkt dat ook op de Nokia E75 ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
http://www.androlib.com/a(...)tijden-pro-nEqm.aspx
Gebruik hem al maanden, werkt als een trein![]()
Haha, ik zat ook in die trein! Het werd nog veel leuker, Breukelen werd Brooklyn en Amsterdam Holendrecht 'The Holyone'. Bij 'Emsterdem Bijlmer Ariená' ben ik maar uitgestapt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ladies and gentlemen, this is the stop service to JOET-KIEST!"
Echt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Majne Daamen. Oent Herren. Die neegste haltestelle iest WIN SGOO TUN.
Ik heb ook een Symbian toestel, maar helaas is daar nog geen applicatie voorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Werkt dat ook op de Nokia E75 ?
Ik dacht dat dat Symbian ofzo was.. Is daar ook zoiets voor?
Strax beuken ze niet meer over amersfoort maar draaien ze bij zwolle al weg richting lelystadquote:Op maandag 15 maart 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Oude + nieuwe op
Mooie plaatjes tevens, iedereen.
Sprak ik vandaag een HC van de NS tussen Utrecht en Rotterdam. Hij kon me vertellen dat de IC Rotterdam - Utrecht - Zwolle - Leeuwarden en Den Haag - Utrecht - Zwolle - Groningen waarschijnlijk vaker apart gaan rijden, minder gekoppeld, ook in het weekend.
Dit vanwege de sterk toenemende drukte in deze IC's, vooral 's ochtends uit het Noorden en 's avonds uit de Randstad. Hierdoor gaan de treinen met meer stellen rijden, en een combi word dan te lang.
Als dat er door komt, krijg je nóg een extra bezet spoor in Utrecht voor een minuut of 5 a 8.. En 2 treinen die vlak achterelkaar rijden, tenzij de tijden op de schop gaan.
Dit heeft hij weer van hogere functionarissen bij de NS gehoord.
Altijd leuk dat Arrivaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Majne Daamen. Oent Herren. Die neegste haltestelle iest WIN SGOO TUN.
Er is ergens op de app store ook nog een gratis versie van te vindenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef Duvel het volgende:
OK, en niet duur. Alleen nog nooit een Android app gekocht, dus maar 's uitzoeken hoe dat moet.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Weet toevallig iemand hoe ik kan achterhalen waar een goederentrein naar toe gaat (zoals de treinen op de video's hierboven?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |