Je hebt 'm wel compleet. Maar alleen voor de benelux. De belgen zelf zijn nog wel eens anaal over de taalgrens in de omroepen. Maar waalse conductrices treinbegeleidsters in de trein naar antwerpen zijn soms best skattik.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:33 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, het volgende station is Brussel-Zuid. Eindpunt van deze trein. Mesdames, messieurs, le prochain arrêt de ce train est Bruxelles-Midi, la gare terminus de ce train. Ladies and gentlemen, the next station is Brussels South, this train terminates here. Meine Damen und Herren, auf wenigem Minuten erreichen wir das Brüssel Südbahnhof, dieser Zug endet hier. Volgende station: Brussel-Zuid. Prochain arrèt: Bruxelles-Midi"
Dat is 'm volgens mij.. kan zijn dat ik een hoofdletter of vervoeging verkeerd heb tho.
Valt mee:quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ow en het is "all station service" in het engels geen "stop train" das echt stoonkool english, die laatste.
http://en.wikipedia.org/wiki/Regional_railquote:Other terms include local train and stopping train.
Klopt ja, ik ben er in Brooklyn uitgegaanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Haha, ik zat ook in die trein! Het werd nog veel leuker, Breukelen werd Brooklyn en Amsterdam Holendrecht 'The Holyone'. Bij 'Emsterdem Bijlmer Ariená' ben ik maar uitgestapt.
'Local train' vind ik nogal vaag, omdat de meeste stoptreinen in Nederland regio's doorkruisen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Op de borden op Schiphol staat er local train
Naar international normen is "Local train" een perfecte term voor dat geklungel hierquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Local train' vind ik nogal vaag, omdat de meeste stoptreinen in Nederland regio's doorkruisen.
Haha, prachtig.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:00 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zat vanmiddag met deze MCN/HC opgescheept die dus bij ieder station dit hele riedeltje op aan het lezen was...
Erg goed natuurlijk, maar een beetje irritant.
Bij de sneltreinen is het pas leuk: semi-fast trainquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
'Local train' vind ik nogal vaag, omdat de meeste stoptreinen in Nederland regio's doorkruisen.
RegionalExpress is een prima termquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de sneltreinen is het pas leuk: semi-fast train
Wat was er mis met 'express train'?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de sneltreinen is het pas leuk: semi-fast train
Wie gaat ze daar vertellen in welk jaar we inmiddels leven?quote:Wanneer gelden de Voordeeluren?
* Van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur
* Tijdens het weekend de hele dag.
* In de maanden juli en augustus de hele dag
* Tijdens de volgende (feest)dagen in 2009 de hele dag: Goede Vrijdag (10 april), 2e paasdag (13 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (21 mei), 22 mei, 2e Pinksterdag (1 juni), 25 december t/m 1 januari 2010.
Maastricht - Schipholquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:48 schreef KapiteinT het volgende:
Ik! 2010!![]()
Ik zie 's ochtends vaak een ICL op Amsterdam Zuid staan als intercity naar Schiphol. Heb het even opgezocht en dat klopt. Maar als mijn trein dan verder rijdt richting Utrecht komen we daarna altijd een ICRm tegen. Zit deze nu in de trein vanuit Nijmegen naar Schiphol ofzo?
Nee, want Maastricht - Schiphol wordt gereden met ICL. De eerst volgende trein die ik dan tegen kom zou dus die vanuit Nijmegen moeten zijn.quote:
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, want Maastricht - Schiphol wordt gereden met ICL. De eerst volgende trein die ik dan tegen kom zou dus die vanuit Nijmegen moeten zijn.
OH NOES!quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.
Tevens ook in de 1900 gereden
quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, want Maastricht - Schiphol wordt gereden met ICL. De eerst volgende trein die ik dan tegen kom zou dus die vanuit Nijmegen moeten zijn.
Er rijden twee treinen Maastricht - Schiphol waarvan de eerste een ICL stam en de tweede een ICRm stam is. Tevens rijdt er elke dag ICL in de 1900, meestal met vertrek uit Ehv om 08:02 richting Venlo en 16:02 richting Den Haag.. en vast nog wel wat daartussen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.
Tevens ook in de 1900 gereden
Lul, nu zit ik keihard te lachen tijdens collegequote:Op donderdag 18 maart 2010 08:49 schreef Socios het volgende:
[..]
En Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 4
Mooi. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag heeft ICL niet een normale omloop gereden, als ik het goed begreep op Somda.
Tevens ook in de 1900 gereden
Ah, ik dacht dat er maar één rit naar Maastricht was.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Er rijden twee treinen Maastricht - Schiphol waarvan de eerste een ICL stam en de tweede een ICRm stam is. Tevens rijdt er elke dag ICL in de 1900, meestal met vertrek uit Ehv om 08:02 richting Venlo en 16:02 richting Den Haag.. en vast nog wel wat daartussen.
Toen ik er gister langs liep dacht ik: wat zouden ze doen als ik nu met een kruiwagen en een schep aan kom en het zèlf ga staan opruimen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een bende is het op Utrecht CS!! Kijk, als schoonmaker kan je best gaan staken, soit. Maar of dan vervolgens expres rotzooi te gaan schoppen is belachelijk. Alle krantjes worden aan stukken gescheurd en rondgestrooid.
Metro en Pers zouden ze aansprakelijk moeten stellen![]()
Actievoeren is één ding, maar dit slaat ergens op
FYPquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:55 schreef RubenK het volgende:
Kan niet wachten totdat het echt lente/zomer is, op dat er in de VIRM's Wadlopers de kachel weer aan staat en het lekker een sauna is
In VIRM-4 is het anders prima toeven in de zomer hoor... heerlijk koud.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:55 schreef RubenK het volgende:
Kan niet wachten totdat het echt lente/zomer is, op dat er in de VIRM's de kachel weer aan staat en het lekker een sauna is
Mooi he?quote:
Hij heeft omhooglopend de andere leuning gedaan natuurlijk hequote:Op donderdag 18 maart 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het emmertje beneden neerzetten en boven aan het werk zijn. Hoezo werkverschaffing
Daar was allicht meer te zien dan op die blindedarm naar Rhenen hequote:Op donderdag 18 maart 2010 18:24 schreef Duvel het volgende:
Hé, Utrecht - Arnhem! Daar ben ik precies langs gereden vandaag!
Het Evoluon was al een tijdje dicht hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:
En ook Ehv is weer een stukje mooie techniek kwijt..
My everyday trackquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:24 schreef Duvel het volgende:
Hé, Utrecht - Arnhem! Daar ben ik precies langs gereden vandaag!
Eindelijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:28 schreef RubenK het volgende:
Ja, zeer jammer dat ze de CTA's nu overal aan het vervangen zijn
Eijsdenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost zet ook een leuke foto bij een enquete over een treinstation in Bergentheim
[ afbeelding ]
( http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=108795 )
whehe lekker danquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost zet ook een leuke foto bij een enquete over een treinstation in Bergentheim
[ afbeelding ]
( http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=108795 )
Schiphol is een ingewikkelde puzzel in het spoorwegnet geworden. Als alles klopt past het precies, maar als één trein vertraging heeft wordt het een soort van domino en worden er meer treinen vertraagd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:44 schreef RubenK het volgende:
Waarom gaat het altijd zo vaak mis bij/om schiphol?
En de oplossing daarvoor is of minder treinen laten rijden via / stoppen te Schiphol, of meer sporen aanleggen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schiphol is een ingewikkelde puzzel in het spoorwegnet geworden. Als alles klopt past het precies, maar als één trein vertraging heeft wordt het een soort van domino en worden er meer treinen vertraagd.
Als je daar zelf langer dan een kwart seconde over nadenkt weet je best dat geen van beide een zinnige optie isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
En de oplossing daarvoor is of minder treinen laten rijden via / stoppen te Schiphol, of meer sporen aanleggen?
Heb je nog ondersteuning nodig of komt het zo ook wel goed denk je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik de eerste die de OV-chiptrein gespot heeft?
[ link | afbeelding ]
Huh? Wel jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je nog ondersteuning nodig of komt het zo ook wel goed denk je?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh? Wel jaIk zal nog eens een fotootje te posten.
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je daar zelf langer dan een kwart seconde over nadenkt weet je best dat geen van beide een zinnige optie is
Ooh, maar ik heb ook nóóit beweerd dat 'ie mooi was!! Nee, dat issie nietquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Jij kan het ook niet helpen dat die trein zo lelijk is
Dat gat wordt snel opgevuld met meer treinen over de Zuidas als voorbode van de Hanzelijnquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.
Jammergenoeg willen ze dat helemaal opvullen met Fyra's (Fyrii?)
Dat was inderdaad voor de schok van het zien van die lelijke trein, niets persoonlijks tegen jou.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh? Wel jaIk zal nog eens een fotootje te posten.
Ah, zo zie je maar! Een komma of een letter maakt van Jesus nog een ketter (op internet).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was inderdaad voor de schok van het zien van die lelijke trein, niets persoonlijks tegen jou.
TV Oost had ook al zo'n geweldige kaart gemaakt bij de spooropbreking in Nijverdal, waar ze de posities van Nijverdal en Wierden ook niet al te goed meer wistenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
RTV Oost zet ook een leuke foto bij een enquete over een treinstation in Bergentheim
Hij stond vanmorgen op de Cartesiusweg, komt hier in Utrecht bijna elke dag wel voorbijschuiven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik de eerste die de OV-chiptrein gespot heeft?
[ link | afbeelding ]
Succes. Bij een vriend van me lukte het laatst tot drie keer toe niet. Toen moest hij naar een servicebalie. Bij het lokale station was dit AH to go en die mensen daar hadden uiteraard geen idee hoe hij verder geholpen moest worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal, nu ik me zo verveel, eens het Reizen op Saldo gaan aanvragen op ns.nl
ik had hem toch echt al gezien toen ie richting den haag ging om half 10quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik de eerste die de OV-chiptrein gespot heeft?
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:26 schreef Socios het volgende:
WAT ZEG JE?! Zeg dat je een stomme grap maakt?
Ik bedoelde iets met "proberen" erin?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:28 schreef De_Hertog het volgende:
Succes. Bij een vriend van me lukte het laatst tot drie keer toe niet. Toen moest hij naar een servicebalie. Bij het lokale station was dit AH to go en die mensen daar hadden uiteraard geen idee hoe hij verder geholpen moest worden.
quote:Rickiie schreef:
Voor degene die afvragen waarom de indienststelling van de Fyra-stellen zo lang duurt. Het gaat nog veel langer duren, waarschijnlijk pas in 2013.![]()
Reden: Treinen zijn buiten profiel in België.
Let op! Dit zijn geruchten!
Want ook dat zijn dingen die je helemaal niet van te voren kunt weten natuurlijk, wat het profiel is in een land waar die trein doorheen moet gaan rijden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:55 schreef James1988 het volgende:
Ik reis al maanden met OV-chip bij NS, geen centje pijn.
Overigens, het vogelbekdier gaat, als de geruchten waar zijn, nog wat langer op zich laten wachten... het ding zou namelijk buiten profiel zijn in België.
Je komt er ook zeker wel pas na een maand of 4 achterquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want ook dat zijn dingen die je helemaal niet van te voren kunt weten natuurlijk, wat het profiel is in een land waar die trein doorheen moet gaan rijden.
Het enige wat gewoon voor geen meter werkt is dat de NS bij reizen op saldo i.c.m. een jaartrajectabonnement technisch NIET het traject op abonnement kan detecteren (en voorlopig zal dit ook niet veranderen volgens ROVER), en zal het hele traject afrekenen bij uitcheckenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.
Jammergenoeg willen ze dat helemaal opvullen met Fyra's (Fyrii?)
Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:15 schreef RubenK het volgende:
[..]
Het enige wat gewoon voor geen meter werkt is dat de NS bij reizen op saldo i.c.m. een jaartrajectabonnement technisch NIET het traject op abonnement kan detecteren (en voorlopig zal dit ook niet veranderen volgens ROVER), en zal het hele traject afrekenen bij uitcheckenHet alternatief is niet inchecken bij het beginpunt, en bij het verste station waar je trajectabo je brengt snel uitstappen en inchecken. Of gewoon papieren kaartjes kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |