Ja. DAT hoor je mij niet ontkennen. Maar het gaat echt niet zo zijn dat een punctualiteitscijfer van 83,2 % DOOR DIE PAAR PROCENT UITVAL ineens daalt naar "ver onder de 50 % ". Dat kan gewoon niet. Maar gelukkig heeft de telegraaf nou eenmaal weinig lezers die langer dan een kwart nanoseconde nadenken over die vuilnis die hun lijfblad allemaal de wereld in helpt.quote:2%
Ja, de Telegraaf maakt het wel echt erger dan het is..quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. DAT hoor je mij niet ontkennen. Maar het gaat echt niet zo zijn dat een punctualiteitscijfer van 83,2 % DOOR DIE PAAR PROCENT UITVAL ineens daalt naar "ver onder de 50 % ". Dat kan gewoon niet. Maar gelukkig heeft de telegraaf nou eenmaal weinig lezers die langer dan een kwart nanoseconde nadenken over die vuilnis die hun lijfblad allemaal de wereld in helpt.
Inderdaad. Hoe het ook zij, een punctualiteitscijfer van ver onder de 50 % over het laatste kwartaal is gewoon gelulquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
de treinen die wel reden haalden het punctualiteitscijfer in december wel behoorlijk onderuit. Daarnaast is een nieuwe dienstregeling op de eerste dagen ook vaak een reden voor een lager punctualiteitscijfer. De mensen moeten er allemaal ff aan wennen.
Ik gok dat ze zoiets zelf ook al bedacht hebbenquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:48 schreef greavy het volgende:
De NS kunnen nu een boete krijgen, maar als ik NS was zou ik ProRail dan ook eventjes mee laten betalen..
Die zijn weer van de NS omdat ze te oud waren voor de aanbesteding Zutphen - Apeldoorn. Daar rijden ze nu met later opgeleverde buffels welke nog net wel kunnen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een dm90 van syntus met de opdruk zutphen <-> apeldoorn rijdt vandaag tussen oldenzaal en zutphen. Beetje jammer.
Het klopt niet helemaal wat je zegt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Die zijn weer van de NS omdat ze te oud waren voor de aanbesteding Zutphen - Apeldoorn. Daar rijden ze nu met later opgeleverde buffels welke nog net wel kunnen.
De NS zal de buffels wel weer verhuurd hebben aan Syntus om het materieel tekort daar een beetje op te lossen.
NS Financial Services. Een bedrijf dat treinmaterieel bezit en verhuurt aan met name de NS, maar ook Syntus is er klant.quote:
Dus als ik het goed begrijp, hebben de vervoerders (dus NS, Syntus, connexion etc) treinen in hun bezit. En ook de NSFS?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS Financial Services. Een bedrijf dat treinmaterieel bezit en verhuurt aan met name de NS, maar ook Syntus is er klant.
Zie: http://www.nsfsc.com/home/default.asp?NCID=1
Kun je er ook als particulier treinen huren? Voor de volgende meet met een ICE'tje joyridenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS Financial Services. Een bedrijf dat treinmaterieel bezit en verhuurt aan met name de NS, maar ook Syntus is er klant.
Zie: http://www.nsfsc.com/home/default.asp?NCID=1
Huren kan altijd, maar je moet aan erg veel voorwaarden voldoen wil je er mee mogen rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kun je er ook als particulier treinen huren? Voor de volgende meet met een ICE'tje joyriden?
Je hebt er wel skills voor nodig natuurlijk..quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:
Geen idee. Ik denk niet dat het een halte is.
Ik zat vandaag ook in de ICL. Wat een rottrein. DIe deuren zijn nauwelijks open te krijgen van binnenuit.
Voor zover ik weet niet, maar alle CTA's ('die aanwijzers') kunnen op elke station dezelfde informatie aangeven.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef italiaan1987 het volgende:
Hebben er trouwens ooit EC's in delft gestopt? Want in die aanwijzer op het Perron zag ik dat EC er ook in zat, of is dat overal zo?
Het spreekt natuurlijk van zelfquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En wat is NSFS?
De boottrein Amsterdam Centraal - Hoek van Holland Haven was ook enkele jaren een EC. Of die in Delft stopte weet ik niet, maar het zou kunnenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef italiaan1987 het volgende:
Hebben er trouwens ooit EC's in delft gestopt?
Gaaf. En hoe prak je de inhoud van 8 boekjes in de CTA van, noem een dwarsstraat, Sauwerd?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:23 schreef KapiteinT het volgende:
Voor zover ik weet niet, maar alle CTA's ('die aanwijzers') kunnen op elke station dezelfde informatie aangeven.
Ook lekkerquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Nog geen nieuwe stofzuiger annex vliegenvanger in Nederland. De loc die hem deze kant op moest brengen is stuk.
http://www.flickr.com/photos/32046576@N03/4308754785/
Wat voor Partyflock/sugababes/CU2-smiley moet dit voorstellen?quote:
Met die uitleg snap ik hem idd de westerse zal zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:46 schreef James1988 het volgende:
Een Aziatische manier van frustratie uiten.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:54 schreef Duvel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Parliamentary_train
Gegoogled op "train service once a week".
Toch vet man, allemaal interessante excursiepuntjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:
Treinvervoer in Engeland is echt kapot
Als je een keertje een jaar over hebt, want al die losse treindienstjes rijden natuurlijk allemaal op zondagochtend om zeven uur.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch vet man, allemaal interessante excursiepuntjes
Ja precies. Je moet er toch niet aan DENKEN dat er iemand instapt zegquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een keertje een jaar over hebt, want al die losse treindienstjes rijden natuurlijk allemaal op zondagochtend om zeven uur.
Hee maar DAAR hoef je niet voor naar Engelandquote:A variant of the parliamentary train service is the 'permanent' replacement bus service, as employed on the Watford and Rickmansworth Railway. This railway line in Hertfordshire was 'closed' in 1996, but to avoid the legal complications and costs of actual closure train services were 'suspended' and a bus service now runs between the stations, thus maintaining the legal fiction of an open railway.[9] The track and station structures are still intact, but are now heavily overgrown and damaged by lack of maintenance. The 'rail' service still appears on the national rail ticket scheme and on the National Rail online timetables, with an accompanying note informing passengers of the replacement bus.
Dat komt alleen maar omdat daar wat herstelwerkzaamheden enigszins zijn uitgelopen. Gebeurt hier ook wel eens, maar dan iets minder dan 15 jaar vertragingquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar dat is ECHT tijdelijkNaar Bastogne gaat echt nooit meer een trein rijden heur
WTF, elke dikke boom in België heeft een hoop grind met een stationsnaambord er op, maar Bastogne heeft al ruim zestien jaar geen trein meer gezien?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar dat is ECHT tijdelijkNaar Bastogne gaat echt nooit meer een trein rijden heur
That's correctquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF, elke dikke boom in België heeft een hoop grind met een stationsnaambord er op, maar Bastogne heeft al ruim zestien jaar geen trein meer gezien?
Hm, ik heb ff gezocht, en Bastogne is eigenlijk kleiner dan ik dacht. Maar dan nog: er zijn in Nederland plaatsen met minder inwoners en vier treinen per uur per richting.quote:
Ach ja, een station als Leeuwarden heeft dat overdag ook per uurquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Daar zat ik precies aan te denken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Bron: NS.nlquote:Dienstregeling vanaf maandag 1 februari
Weer zonder overstappen naar Heerlen:
Vanaf maandag 1 februari gaan de Intercity's naar Zuid-Limburg weer als vanouds rijden:
in Sittard wordt het achterste treinstel van de Intercity naar Maastricht afgekoppeld en rijdt als Intercity naar Heerlen. Omgekeerd worden in Sittard de Intercity's uit Heerlen en Maastricht aan elkaar gekoppeld.
Reizigers naar / van Heerlen kunnen vanaf 1 februari weer in hun treinstel blijven zitten echter behalve bij de Intercity's die na 20.30 uur uit Heerlen vertrekken.
Alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle blijven volgende week in de spits minder Intercity’s rijden. Op dit traject rijden 2 Intercity’s per uur en 2 stoptreinen.
Tussen Amersfoort en Deventer blijven volgende week in de spits 2 in plaats van 4 Intercity’s per uur rijden.
Extra overstappen:
Reizigers die reizen naar / van Leeuwarden moeten overstappen in Zwolle.
Reizigers die reizen naar /van Rotterdam Centraal stappen in Utrecht Centraal of Gouda over.
Reizigers die een extra overstap hebben: houd rekening met een wat langere reistijd dan normaal.
Leeuwarden Achter de Hoven:quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Op het ICL en de revisie van het SGM na is alles de laatste tijd NedTrain geweestquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:33 schreef Peter het volgende:
Bij welke firma's heeft NS nu het onderhoud? Alles nog bij Nedtrain of shoppen ze ook rond?
Deze is ook minimaal 1x per jaar een week openquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef bork het volgende:
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Tnx. ICL door de Duitsers zelf en SGM ook in Dld?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op het ICL en de revisie van het SGM na is alles de laatste tijd NedTrain geweest
Als de Denen zo kunnen toveren, waarom bouwen ze hun eigen highspeed-treinen dan niet?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
ICL is idd door de Duitsers. Het SGM ging naar Denemarken en kwam als SGMm terug
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Deze is ook minimaal 1x per jaar een week openJa, je had er vroeger ook eentje: Facultatief Boxtel-Best, voor de Land en tuinbouwdagen te Liempde, ik begrijp uit wat ik vind, dat deze sinds kort is opgedoekt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 28-01-2010 14:14:50 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tsja, iedereen weet dat kwaliteitstreinen uit Italië komen hequote:Op donderdag 28 januari 2010 00:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de Denen zo kunnen toveren, waarom bouwen ze hun eigen highspeed-treinen dan niet?
Vergeet ook Uitgeest niet. 10 treinen per uur overdag en 12 in de avond en op zondag. Ook niet slecht voor 12.000 inwoners.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Uit Canada toch? (Bombardier)quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, iedereen weet dat kwaliteitstreinen uit Italië komen he
Met al die sneeuw heb ik toch het idee dat de Alstom treinen het het beste doen, al valt dat ik het oosten ook tegen..quote:
We kijken reikhalzend uit naar de opening van Eemshavenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef bork het volgende:
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
Wat er in NL rijdt aan Bombardier-ijzer komt volgen mij gewoon uit Aachen hoorquote:
Het is me weer duidelijk waar de prioriteit niet ligt bij de NS. Ben het vroeger opstaan en het overstappen ondertussen wel wat zat eigenlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle blijven volgende week in de spits minder Intercity’s rijden. Op dit traject rijden 2 Intercity’s per uur en 2 stoptreinen.
Extra overstappen:
Reizigers die reizen naar / van Leeuwarden moeten overstappen in Zwolle.
http://www.bndestem.nl/al(...)e-functie-bij-NS.ecequote:Baas snelle trein krijgt andere functie bij NS
De directeur van NS Hispeed, de exploitant van de tot nu toe nauwelijks uit de verf gekomen hogesnelheidstrein in Nederland, krijgt een andere functie binnen NS. Michiel van Roozendaal (46) wordt directievoorzitter van Nedtrain, het onderdeel van de NS dat het rollend materieel onderhoudt. Van Roozendaal moest in december lijdzaam toezien hoe de start van de 300 kilometer per uur rijdende Thalys over het hogesnelheidsspoor door storingen grotendeels in het water viel. Eerder waren er ook problemen met de tweede snelle trein, de Fyra, die over de HSL moet gaan rijden. Van Roozendaal wordt bij NS Hispeed opgevolgd door Jan-Willem Siebers die nu nog commercieel directeur bij Hispeed is. De huidige directeur van Nedtrain, Arie van As, vervolgt zijn loopbaan - aldus een woordvoerder - buiten de NS.
Belooft niet veel goeds als de man verantwoordelijk voor de marketing en promotie/prijsbeleid nu directeur wordt..quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste koppen zijn gerold bij NS LowSpeed
[..]
http://www.bndestem.nl/al(...)e-functie-bij-NS.ece
Volgens mij reis ik het meest verrassende rondje van Nederland..quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom rijdt er tussen Apeldoorn en Enschede zoveel materieel?
-ICM(m)
-Mat 64
-VIRM
-SGM(m)
Is dit puur omdat ze in het westen SGM(m)'s nog nodig hebben?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:38 schreef RubenK het volgende:
Schijnbaar wordt er verwacht dat je 2 minuten voor vertrek wanneer de OV-chipkaart lezers op de perrons allemaal buiten werking zijn, dat je nog even snel naar de automaat moet rennen om een fysiek kaartje te kopenHup, weer 52 euro weg
Mazzeltje geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:18 schreef dennistd het volgende:
De IVW heeft ook weer een nieuw onderzoek gepubliceerd, deze keer een incident van vorig jaar waarbij een trein met 100kmh ging roestrijden over 40kmh-wissels: http://www.ivw.nl/Images/(...)rk_tcm247-272059.pdf
De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
trein
Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet![]()
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
Zolang het nog kan heeft dat ALTIJD de voorkeur idd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:26 schreef Socios het volgende:
Reis dan ook niet met een OV-chipkaart maar met gewone treinkaartjes.
Dankjewel NS.quote:Met veel plezier laat ik u weten dat uw gratis internetstick van T-Mobile, inclusief ¤ 2,50 internettegoed (¤ 7,50 na registratie), binnen enkele dagen op uw zakelijke adres afgeleverd wordt
Het is ProRail toch mooi gelukt om dagelijks een storing op arnhem - winterswijk te krijgenquote:Sein- en overwegstoring Zevenaar - Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten. Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen maar bussen.
Dit rapport heeft er ruim 11 maanden over gedaan, ik zou zeggen: heb nog ff geduld.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wacht op het IVW rapport over Barendrecht
Sinds wanneer hebben meisjes van 17 een zakelijk adres?quote:
Het is één van de vier hoofdsporen die daar ligt, het meest westelijke.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Ik denk vanwege te weinig capaciteit op de weg, en is het een uitwijk- of rangeerspoor? Geen idee eigenlijk...
Het is een proefstuk voor ballastloos spoor, daarom lijkt het alsof het in asfalt ligt. Waarom er weinig treinen overheen gaan, weet ik niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 1 alleen voor goederen en af en toe stoppers?
Eergisteren:quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
trein
Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet![]()
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik kom ook langs een flinke batterij aan paaltjes, dat scheelt ook.
In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks opquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef RubenK het volgende:
[..]
De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tusseninquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
De tunnel is een erge dramaquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks op.. Dacht ook dat je met een Studenten OV niet in en uit hoefde te checken?
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastrichtquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Morgen weer 1ste Klas rondjeRsd - Apeldoorn - Arnhem - Amsterdam - Schiphol - Maastricht - Rsd, of iets wat daar op lijkt
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraanquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:38 schreef greavy het volgende:
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastricht![]()
Hoiquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.
Ik meende dat: AVR-NS schrijft daarnaast ook voor dat iedereen in het bezit dient te zijn van een geldig vervoersbewijs, en indien op het desbetreffende station dit niet mogelijk is, VOOR vertrek van de trein de Hoofdconducteur waarschuwen, om zodoende bij hem/haar een kaartje te kopen.
Je eigen fout, waarbij je logisch na had moeten denken.
Breda. En op de perrons staan bij de roltrappen 2 paaltjes, bij de trappen staan 2 paaltjes, en verderop het perron staan ook nog paaltjes. In de stationshal ook nog eentje maar die is nog niet in gebruik... 't ding is helemaal donker en afgeplakt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Verwoord ik het verkeerd ķf klopt er iets nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HoiWelkom in 2010. NA Christus
Effe wennen hmm
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Verwoord ik het verkeerd ķf klopt er iets niet
Waarom wil je persé ICR dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraan
Trein 3557; spitstrein naar Maastricht rijdt volgens mij tegenwoordig met ICRm. Is volgens mij het mat van de 3528 's ochtends.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom wil je persé ICR dan?
Dacht overigens dat er alleen VIRM reedt naar maastricht. Het zou wel erg raar zijn als ze dan juist in de spits de ICR inzetten.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tussenin
Precies. Meneer de HC mag geen service meer verlenen, maar de reiziger alleen nog als een crimineel behandelen. Ook al ligt het aan de vervoerder. En dat steektquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef RubenK het volgende:
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopen
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Situatie in Arnhem is ook maar tijdelijk zo met die paaltjes.
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?![]()
![]()
Heus welquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Gaat lekker jongensquote:NSHispeed Eén Fyra vanochtend uitgevallen vanwege storing aan materieel:, ook 1026 (Asd v 10.26), 1025 (Rtd v 11.30) rijden niet. Excuus!
Vraag het je kristallen bol.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Omdat het nieuwe intercity materieel elders nodig is tijdens de spits?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Dat valt nog te betwijfelen. Prorail is een waar talent in dingen vertragen. Het is immers hun werkquote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?![]()
![]()
Als het maar mooi wordt dan is het lange wachten ook nog ergens goed voor geweest. 2011 moet het al een stuk beter zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?
Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Okay... ze hebben in totaal zo'n 4 a 5 jaar met dubbeldekkers gereden en nu zijn ze er achter gekomen dat ie teveel lawaai maakt. Vanaf Purmerend zijn alle zitplaatsen trouwens al vergeven, de gasten die daar instappen moet altijd staan....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ik heb hier nog een zinnig antwoord op ook. Heeft namelijk te maken met de jank-nimby's in Kersenboogerd, en SGMm is het stilste mat wat ze daar in de vroege uurtjes kunnen inzetten
En Den Haag heeft te weinig capiciteit ofzo?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloopquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloop
Preciesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?![]()
De NS werkt nogal op een korte termijn prognose (2 jaar?) qua materieel. Zodra er meer nodig is, schreeuwen ze moord en brand. Hebben ze teveel dan dumpen ze gelijk het oudste / minst geschikte materieel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?![]()
Denk je dat daar al zo in detail over is nagedacht?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DBquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?
Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Houdoe.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
NS kennende komt er een vervolgorder bij AnsaldoBreda, maar dan voor V160's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Leg uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.quote:
Bronnen? Er rijden daar minder treinen dan hier. De ICE is wel sneller, maar dat is ook nodig omdat de afstanden nogal wat groter zijn. Het treinnet is echt minder fijnmazig. En zie hoe het nu gaat met al die kapotte ICE's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:55 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.
met ATB en 1500 volt Succesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:36 schreef Socios het volgende:
Op de Hanzelijn komt ´opgewaardeerde´ V-IRM te rijden met een snelheid van 200 km/u.
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.quote:
1800V, geen 1500Vquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.
Zucht.quote:
Zucht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zucht.
Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:56 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zucht.
Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
Dit is wel episch ja.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op sp de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500Vquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Klopt, want de maximumspanning is 1.800 Volt. Het is op sommige plaatsen dus lagerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zucht.
Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Misschien moeten we dan maar eens ophouden met die zinloze discussie. Die spanning is sowieso rete-variabel zodra je maar iets van stroom trekt, zakt ie al in.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500VIk probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
Leuk als je dan veel geld uit hebt gegeven voor een eerste klas kaart.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:11 schreef Unreal88 het volgende:
vet coole conducteur! Tot aan zwolle zijn vanwege de vrijdagmiddagdrukte alle stoelen vrijgegeven. Dus je mag dan chill in de eerste klas gaan zittenoja even vermelden zit in de trein naar schiphol van groningen van 16.06
Ah, ProRail VL Den Bosch en episch falen, waar kennen we dat van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Ze kunnen kiezen uit meer sporen dan in Den Bosch.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Ik heb een trdl een keer een ic van 15 bakken zien binnennemen op spoor 3.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:35 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen.H
9 bakken gaat misschien nét, langer is dat perron echt niet. Heb het wel eens eerder zien gebeuren, zag een keer 12 bakken binnenkomen op spoor 2, zelfde perronlengte dus zelfde probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet tot een bak of 9 ā 10 goed gaan
Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpelquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te grootquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:
Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.
Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r
Plaatje 3
Net na de wissel
Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel
Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein
De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:
Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.
Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r
Plaatje 3
Net na de wissel
Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel
Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein
De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Je staat nu wel jezelf uit te lachen hequote:Op zaterdag 30 januari 2010 06:59 schreef greavy het volgende:
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te groot![]()
Dat is heette vroegah een Fastech 360quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus
Weggehaald. Ik denk dat ze de remmen beter hebben kunnen krijgen, want dat was de bedoeling van die oren....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heette vroegah een Fastech 360
Wat is er met die kattenoren gebeurd?![]()
Probeer maar eens te boeken, kijk hoe ver je komtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:39 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wilde gewoon even kijken of het een leuke optie was
Ik kan niet persé die dagen.![]()
Maar hoe kan het dat het 0 euro is? En 10 euro hi-flex terug 2e klas?
Maar wel een mooie en vertrouwenwekkende faalsite danquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Is wel vaker, klik een pagina verder en de ´normale´ prijs verschijnt. Deze vlieger gaat echt niet op, hoor.
Ik haal ze liever zelf uit die automaat in Utrecht Centraal, maar okeequote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.![]()
![]()
![]()
Niet noodzakelijk hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
Moet je ze tegenwoordig niet printen?
In een erg mooie verpakking ookquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 06:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpel
Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat ik ze juist wél weetquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoor
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus
Goed gedaan hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gisteren op Ut ingestapt, ingechecked, op Amstel uitgestapt, NIET uitgechecked, paar uur later op Amstel ingestapt met een papieren kaartje, op Utrecht uitgestapt, daar weer de Sprinter naar Ut Zuilen genomen, daar uitgechecked. Totale kosten voor de rit Utrecht-Amsterdam Amstel: ¤ 1,85
Sowieso vind ik dat echt geen mooie trein ook. Heeft meer iets van een vliegtuig.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..
Agreed.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed gedaan hoorBedankt voor het betaalbaar houden van het openbaar vervoer
Mooie kutzwartrijder
ICE 4653 had vorige maand iig nog een NS-logo:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef SpeedyRich het volgende:
Rijden er nog steeds NS ICE 3M's rond met NS logo's ?
Wat zou daar het nut van zijn ?
Ik kan me niet voorstellen dat je in een Shinkansen claustrofobisch wordt, je hebt er de ruimte als in een business class Singapore Airlines. Zelfs ik kan languit er in zitten, een verademing tov die verbouwde stoptreinen van de NS.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag op het spoor:
[ link | afbeelding ]
Het kolenvervoer tussen Maasvlakte en de diverse Duitse bestemmingen loopt sinds 13 december 2009 via de Betuweroute met standaard dubbeltractie-189. Nadat in de nacht een groot deel van Nederland opnieuw in sneeuw werd gehuld, klaarde het in de ochtenduren van zaterdag 30 januari 2010 flink op en kwam de zon eraan te pas. DBS 189 084 en 189 047 passeren met een volle kolentrein Hüthum enkele kilometers voor Emmerich.
[ link | afbeelding ]
Sinds begin januari 2010 is het contractvervoer van Dead Burned Magnesium van RTB overgegaan naar ACTS en tevens in frequentie toegenomen. Eenmaal per week, vooralsnog op zaterdagmiddag, komt de lege trein vanuit het Duitse Mainzlar Nederland in op weg naar de Amsterdam Westhaven. Na belading in de Coenhaven wordt er op dinsdagochtend weer koers gezet naar die Heimat. Op een zonnige en en alweer dooiende zaterdagmiddag 30 januari 2010 is SBB Cargo in opdracht van ACTS met de fraaie 186 182 en 18 Tads´n onderweg als trein 348520 en passeert hier ter hoogte van Rumelaar.
De Grote Namen in het Cargowereldje weten dat allemaalquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hoe weet je al die informatie
Ja hoor, prima, foto's volgens morgen welquote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Lukte het vandaag wat met je rondreis Dennis?
Dat lijstje komt redelijk overeen met de mijne.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja hoor, prima, foto's volgens morgen wel
Ik mis nu alleen nog:
- Binckhorstboog
- Maliebaan met aansluitingen
- Boog Diemen Zuid-Watergraafsmeer
- Boog Diemen Zuid-Amsterdam Bijlmer
- Eygelshoven Markt
- HSL ten zuiden van Rotterdam
- Alle grenstrajecten (laatste NL-station tot grens)
Dan kun je wel iedere meter spoor op gaan lepelenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
hebben jullie ook Weert-Budel, de zinkfabriek en Moerdijk gedaan dan?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Grote Namen in het Cargowereldje weten dat allemaal
Ik weet niet of ik jou moet uitkafferen of de politiek.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gisteren op Ut ingestapt, ingechecked, op Amstel uitgestapt, NIET uitgechecked, paar uur later op Amstel ingestapt met een papieren kaartje, op Utrecht uitgestapt, daar weer de Sprinter naar Ut Zuilen genomen, daar uitgechecked. Totale kosten voor de rit Utrecht-Amsterdam Amstel: ¤ 1,85
Er zijn weer bugs in de website van NSHispeed geslopen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:48 schreef Ascendancy het volgende:
Als ik in april de ICE naar Basel wil boeken, kost dat me 0 euro
[ afbeelding ]
Met terugreis voor 14 euro eerste klas
Nog nooit met de trein naar het buitenland geweest?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:09 schreef dennistd het volgende:
- Alle grenstrajecten (laatste NL-station tot grens)
Die drie stukken ben ik toevallig wel met een reizigerstrein op geweestquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kun je wel iedere meter spoor op gaan lepelen
Daar rijdt toch alleen maar bij uitzondering wat? Werkzaamheden en zo?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:09 schreef Socios het volgende:
Heb er een keer speciaal een dag voor uitgetrokken om al die kutboogjes af te leggen.
Daar was wel weer een weerlegging voor geloof ik. Want ja, is het ook genoeg als je alle stations aandoet? Misschien wel. Afdwingen dat je bijvoorbeeld van een viersporig baanvak alle vier de sporen bereist kun je sowieso niet. En waar leg je dan de grens?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:56 schreef Socios het volgende:
Als er volgens de dienstregeling treinen rijden, hoort het erbij, ja.
Nee, en ik mis ook nog het Akzo-lijntje, Delden-Servo, Almelo Bedrijvenpark, Coevorden-Coevorden Heege, Zuidbroek-Veendam, Amsterdam Westhaven, Corus, Heemstede-Bloemendaal via Haarlem Kruis, Rotterdamse Haven, en ga nog maar even verder...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
hebben jullie ook Weert-Budel, de zinkfabriek en Moerdijk gedaan dan?
Ik weet het ook niet precies meer, is vier jaar geleden heaquote:Op zondag 31 januari 2010 03:14 schreef Socios het volgende:
Als er een (rechtstreeks) spoortje ligt tussen twee stations moet het bereden worden, hoe moeilijk kun je het maken?
Wordt het niet eens tijd voor een ander Rondje-NL?quote:Op zondag 31 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies meer, is vier jaar geleden hea
Ja. Ik heb nog wel een leuk ideequote:Op zondag 31 januari 2010 12:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor een ander Rondje-NL?
Gewoon doenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
och je kunt zo veel bedenken natuurlijk:Rondje provinciehoofdsteden Benelux Zoveel mogelijk verschillende vervoerders binnen 24 uur Alle hoeken van het land
Maar wat me echt leuk lijkt om te organiseren Is Enkhuizen - Stavoren - Enkhuizen. Twee teams: Het ene team gaat zaterdam met de treain van Enkhuizen naar Stavoren, het andere team met de waterfiets. Overnachten in Stavoren, zondag terugPrijsje voor de snelste totaaltijd, prijsje voor de snelste waterfietstijd, zoiets
Weet alleen niet of het mag, zomaar het IJsselmeer oversteken per waterfiets (incl support vessel met medical assistance etc. )
Mag wel, maar je moet wel in konvooi.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet alleen niet of het mag, zomaar het IJsselmeer oversteken per waterfiets (incl support vessel met medical assistance etc. )
Dacht dat het IJsselmeer maar 4 meter diep is, in de zomer is het rustig en kalm water. Lijkt me alleen vrij vermoeiend denk trouwens dat de waterfiets sneller isquote:Op zondag 31 januari 2010 15:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Mag wel, maar je moet wel in konvooi.
Lijkt iets te veel op wat we al gedaan hebben hequote:Op zondag 31 januari 2010 16:22 schreef Peter het volgende:
Of een soort trein-elfstedentocht door Nederland? Overal een stempel uit de stempelautomaat halen en dan in elke provincie-hoofdstad, of juist het kleinste stationnetje per provincie (dat laatste lijkt me nog lastiger te plannen)? Starten en eindigen in Utrecht als 12e provincie.
In teamverband, strijden tegen andere teams?
Een treingerelateerde opdracht doen in zo'n plaats niet wat?quote:Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt iets te veel op wat we al gedaan hebben he
Waterfietsen kan heel snel gaan hoor, je hebt ook een soort surfboards met trapaandrijving waarmee je 12 km/h kunt halen. Dan ben je in 2 uur over
Dan is er meer ruimte voor mensen die het wel leuk vinden / het nog niet gedaan hebbenquote:Op zondag 31 januari 2010 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja... Rondje Nederland en dergelijke acties... Dat was iets eenmaligs. Zulke dingen zijn een keer leuk, daarna blijft het een herhaling. Ik zal dan ook zelf persoonlijk nooit mee doen met dat soort acties. Het zal niet zo leuk / bijzonder worden als toen in 2006, wat voor ander soort van wedstrijd het ook wordt.
Daar heb je gelijk in, maar zolang het SLT niet goed afgeleverd is, en de T'tjes nog nodig blijven wegens materieel tekort, blijft het zeker rijden.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:21 schreef RubenK het volgende:
Vanavond dik een uur in een Plan T gezetenZal toch een van de laatste keren zijn aangezien ze dat spul aan het uitfaseren zijn...
Hengelo - Bad Bentheimquote:Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.
Spoor een beetje bijster![]()
Mja, je hebt nog:quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf
Dit waren ze volgens mij
Ah inderdaad, hoe kon ik Enschede nou vergetenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je hebt nog:
Venlo - Hamm
Heerlen - Aachen (en verder)
Enschede - Gronau (en verder)
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf
Dit waren ze volgens mij
Via Oberhausen inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
*ICE:quote:Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.
Spoor een beetje bijster![]()
Waar zit het verschil? Want de 1e die stopt toch ook in Hannover? of niet?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
[..]
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
Volgens mij moet dit het wel wat zijn.. Zijn nog een paar, maar die weet ik even niet uit me hoofd![]()
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glownyquote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz de 240/255 serie gaat die niet verder dan bad bentheim trouwens?
Vanaf december inderdaad.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En binnenkort komt er een stoptrein Hengelo - Bad Bentheimmaar hoe en wanneer enzo geen idee
Helemaal vergetenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva (Stoptrein)
Route: Groningen - Nieuweschans - Leer
Rijdend onder de trein nummers: 8400 t/m 8499
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glowny
quote:Op zondag 31 januari 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Helemaal vergeten![]()
[..]
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.
De 240-255 rijd maar tot Berlijn
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?quote:ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn (-Szczecin Glowny)
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
Jawel, maar zoals je onderaan dat bericht kan lezen, betreffen het niet alle stopsquote:Op zondag 31 januari 2010 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
[..]
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?
quote:De route hier is niet alle stops, maar een ongevere route waar deze trein langs rijd.
Vorige week in een Thaise trein in de derde klasse gezeten. Gewoon gevoerde banken (van het type Plan V), gewoon ramen die open konden en uitstekende catering. En dan kom je terug en zit je in zo'n moderne lightrail en denk je, dan is de Thaise derde klasse toch beter. Ik betaalde overigens ongeveer een hele euro voor een stuk van zo'n 280 kilometerquote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef Ireyon het volgende:
Wat een ongelofelijke kuttrein is de SLT trouwens.. Ik snap dat echt niet; als je iets nieuws ontwerpt, wil je toch juist dat het beter wordt dan z'n 40 jaar oudere voorganger.
Maar nee, we geven 'm hetzelfde monotone bromgeluid maar dan luider, ook de 1ste klas stoelen zijn nu niet meer dan een plank met een goedkoop laagje stof en op de tafel kun je, door voorzichtig met je vingers te manoeuvreren, net een half colaflesje kwijt. Om over die kansloze "Goedemorgen!" omroep nog maar te zwijgen..
leuke foto jeroen!quote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Dacht dat het een close up was van een model baanquote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..quote:
Fout. Naar de internationale verbinding vanuit Venlo kan je lang zoeken in het nieuwste spoorboekje. Niets in dat boekje wijst erop dat die verbinding bestaat.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef Socios het volgende:
Zie spoorboekje voor alle internationale verbindingen. Staat allemaal keurig in de tabellen.
En dat noemt zich HC?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
tja, een tijd geleden las ik iets over mensen met een kaartje nijmegen-venray ofzo die de HC bij Ede-Wageningen wijs konden maken dat dat de snelste route was....quote:
Dat is dan de 9200. Ofwel: de intercity Amsterdam - Brussel. Rijdt meestal met een Traxx en daarachter een sleep ICRm.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:02 schreef Geerd het volgende:
Internationaal werd niet zoveel aandacht aanbesteedt nee
Nee dusquote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Probeer ook alleen maar iets wijzer te worden over die treinseriesquote:Op maandag 1 februari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?![]()
[..]
Nee dus
Nee, de Fyra is serie 1000 Asd-Rtd, de Benelux is serie 9200 Asd-Brusselquote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Geerd het volgende:
En dat getrokken spul van de Fyra is wel de zelfde treinserie?
Wat ik altijd gebruik, is Somda. Vind ik erg makkelijk werken.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef dennistd het volgende:
Voor alle treinseries met materieel zie trouwens http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
Alleen de CNL/EN ontbreken daar als het goed is
Bron: Treinreiziger.nlquote:Geen dagelijkse controle meer NS materieel
maandag 1 februari 2010
Vanaf 1 februari wordt het meeste NS materieel niet meer dagelijks gecontroleerd op storingen. De dagelijkse controle wordt vervangen door een controle eens in de acht dagen. Enkele kritische processen worden nog wel om de dag gecontroleerd. Dat bevestigd minister Eurlings in een brief aan de Tweede kamer.
Met ingang van de nieuwe Spoorwegwet (2005) is de verplichting van een 24-uurscontrole vervallen. NS Reizigers heeft samen met NedTrain, Lloyd's Register Rail en de TU Delft onderzocht of het controleregime veranderd kan worden. NS heeft op basis hiervan besloten om per 1 februari 2010 op een nieuw controleregime over te gaan met als basis "zinvolle controles op het juiste moment". De Nederlandse Spoorwegen hebben de minister verzekerd dat het nieuwe controleregime geen gevolgen heeft voor de veiligheid.
Het nieuwe controleregime is in de praktijk succesvol getest met de materieelserie VIRM. Het nieuwe regime wordt ingevoerd voor het grootste deel van de materieelvloot van NS Reizigers. Voor enkele oudere treintypes wordt het regime niet aangepast.
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Mja, wat kleine wijzigingen in het menu, een stuk betere spoorkaart en met name een wat professionelere domeinnaamquote:Op maandag 1 februari 2010 15:46 schreef greavy het volgende:
En is 'Spoornieuws.nl' de "vernieuwde" versie van trein.dennistd.nl ?
Er is weinig veranderd, alleen de lay-out toch?
Lees: doordat er minder controles plaatsvinden kan een deel van het personeel ontslagen worden, waardoor in die meer tijd door minder mensen gewerkt wordt, en je dus nog steeds evenveel materieel aan kunt pakken. Wel kun je in de winter de controles niet wat verminderen om zo meer tijd aan reparaties te besteden, omdat de controles al niet vaak plaatsvinden.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:33 schreef Nightshadow het volgende:
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Verry much truequote:Op maandag 1 februari 2010 07:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..
geinig, waarneer?quote:4000 Stoptrein Mat'64 / SLT Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
De 4019 (v 5.00) en 4021 (v 5.26u) vertrekken uit Alkmaar. Verder rijdt de 4000 's avonds van/naar Alkmaar als de 800 (IC uit Maastricht) niet meer rijdtquote:
Mja, dat SLT komt uit de planning zoals NS hem heeft, en die heb ik gewoon overgenomen voor mijn websitequote:Op maandag 1 februari 2010 21:59 schreef KapiteinT het volgende:
En op zondag.
Ben nu toch benieuwd of ie nu bedoelde dat 'ie soms tot Alkmaar rijdt, of dat er SLT staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |