Ja. DAT hoor je mij niet ontkennen. Maar het gaat echt niet zo zijn dat een punctualiteitscijfer van 83,2 % DOOR DIE PAAR PROCENT UITVAL ineens daalt naar "ver onder de 50 % ". Dat kan gewoon niet. Maar gelukkig heeft de telegraaf nou eenmaal weinig lezers die langer dan een kwart nanoseconde nadenken over die vuilnis die hun lijfblad allemaal de wereld in helpt.quote:2%
Ja, de Telegraaf maakt het wel echt erger dan het is..quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. DAT hoor je mij niet ontkennen. Maar het gaat echt niet zo zijn dat een punctualiteitscijfer van 83,2 % DOOR DIE PAAR PROCENT UITVAL ineens daalt naar "ver onder de 50 % ". Dat kan gewoon niet. Maar gelukkig heeft de telegraaf nou eenmaal weinig lezers die langer dan een kwart nanoseconde nadenken over die vuilnis die hun lijfblad allemaal de wereld in helpt.
Inderdaad. Hoe het ook zij, een punctualiteitscijfer van ver onder de 50 % over het laatste kwartaal is gewoon gelulquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
de treinen die wel reden haalden het punctualiteitscijfer in december wel behoorlijk onderuit. Daarnaast is een nieuwe dienstregeling op de eerste dagen ook vaak een reden voor een lager punctualiteitscijfer. De mensen moeten er allemaal ff aan wennen.
Ik gok dat ze zoiets zelf ook al bedacht hebbenquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:48 schreef greavy het volgende:
De NS kunnen nu een boete krijgen, maar als ik NS was zou ik ProRail dan ook eventjes mee laten betalen..
Die zijn weer van de NS omdat ze te oud waren voor de aanbesteding Zutphen - Apeldoorn. Daar rijden ze nu met later opgeleverde buffels welke nog net wel kunnen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
een dm90 van syntus met de opdruk zutphen <-> apeldoorn rijdt vandaag tussen oldenzaal en zutphen. Beetje jammer.
Het klopt niet helemaal wat je zegt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Die zijn weer van de NS omdat ze te oud waren voor de aanbesteding Zutphen - Apeldoorn. Daar rijden ze nu met later opgeleverde buffels welke nog net wel kunnen.
De NS zal de buffels wel weer verhuurd hebben aan Syntus om het materieel tekort daar een beetje op te lossen.
NS Financial Services. Een bedrijf dat treinmaterieel bezit en verhuurt aan met name de NS, maar ook Syntus is er klant.quote:
Dus als ik het goed begrijp, hebben de vervoerders (dus NS, Syntus, connexion etc) treinen in hun bezit. En ook de NSFS?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS Financial Services. Een bedrijf dat treinmaterieel bezit en verhuurt aan met name de NS, maar ook Syntus is er klant.
Zie: http://www.nsfsc.com/home/default.asp?NCID=1
Kun je er ook als particulier treinen huren? Voor de volgende meet met een ICE'tje joyridenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
NS Financial Services. Een bedrijf dat treinmaterieel bezit en verhuurt aan met name de NS, maar ook Syntus is er klant.
Zie: http://www.nsfsc.com/home/default.asp?NCID=1
Huren kan altijd, maar je moet aan erg veel voorwaarden voldoen wil je er mee mogen rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kun je er ook als particulier treinen huren? Voor de volgende meet met een ICE'tje joyriden?
Je hebt er wel skills voor nodig natuurlijk..quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:
Geen idee. Ik denk niet dat het een halte is.
Ik zat vandaag ook in de ICL. Wat een rottrein. DIe deuren zijn nauwelijks open te krijgen van binnenuit.
Voor zover ik weet niet, maar alle CTA's ('die aanwijzers') kunnen op elke station dezelfde informatie aangeven.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef italiaan1987 het volgende:
Hebben er trouwens ooit EC's in delft gestopt? Want in die aanwijzer op het Perron zag ik dat EC er ook in zat, of is dat overal zo?
Het spreekt natuurlijk van zelfquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En wat is NSFS?
De boottrein Amsterdam Centraal - Hoek van Holland Haven was ook enkele jaren een EC. Of die in Delft stopte weet ik niet, maar het zou kunnenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef italiaan1987 het volgende:
Hebben er trouwens ooit EC's in delft gestopt?
Gaaf. En hoe prak je de inhoud van 8 boekjes in de CTA van, noem een dwarsstraat, Sauwerd?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:23 schreef KapiteinT het volgende:
Voor zover ik weet niet, maar alle CTA's ('die aanwijzers') kunnen op elke station dezelfde informatie aangeven.
Ook lekkerquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Nog geen nieuwe stofzuiger annex vliegenvanger in Nederland. De loc die hem deze kant op moest brengen is stuk.
http://www.flickr.com/photos/32046576@N03/4308754785/
Wat voor Partyflock/sugababes/CU2-smiley moet dit voorstellen?quote:
Met die uitleg snap ik hem idd de westerse zal zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:46 schreef James1988 het volgende:
Een Aziatische manier van frustratie uiten.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:54 schreef Duvel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Parliamentary_train
Gegoogled op "train service once a week".
Toch vet man, allemaal interessante excursiepuntjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:04 schreef Ascendancy het volgende:
Treinvervoer in Engeland is echt kapot
Als je een keertje een jaar over hebt, want al die losse treindienstjes rijden natuurlijk allemaal op zondagochtend om zeven uur.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch vet man, allemaal interessante excursiepuntjes
Ja precies. Je moet er toch niet aan DENKEN dat er iemand instapt zegquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een keertje een jaar over hebt, want al die losse treindienstjes rijden natuurlijk allemaal op zondagochtend om zeven uur.
Hee maar DAAR hoef je niet voor naar Engelandquote:A variant of the parliamentary train service is the 'permanent' replacement bus service, as employed on the Watford and Rickmansworth Railway. This railway line in Hertfordshire was 'closed' in 1996, but to avoid the legal complications and costs of actual closure train services were 'suspended' and a bus service now runs between the stations, thus maintaining the legal fiction of an open railway.[9] The track and station structures are still intact, but are now heavily overgrown and damaged by lack of maintenance. The 'rail' service still appears on the national rail ticket scheme and on the National Rail online timetables, with an accompanying note informing passengers of the replacement bus.
Dat komt alleen maar omdat daar wat herstelwerkzaamheden enigszins zijn uitgelopen. Gebeurt hier ook wel eens, maar dan iets minder dan 15 jaar vertragingquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar dat is ECHT tijdelijkNaar Bastogne gaat echt nooit meer een trein rijden heur
WTF, elke dikke boom in België heeft een hoop grind met een stationsnaambord er op, maar Bastogne heeft al ruim zestien jaar geen trein meer gezien?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar dat is ECHT tijdelijkNaar Bastogne gaat echt nooit meer een trein rijden heur
That's correctquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF, elke dikke boom in België heeft een hoop grind met een stationsnaambord er op, maar Bastogne heeft al ruim zestien jaar geen trein meer gezien?
Hm, ik heb ff gezocht, en Bastogne is eigenlijk kleiner dan ik dacht. Maar dan nog: er zijn in Nederland plaatsen met minder inwoners en vier treinen per uur per richting.quote:
Ach ja, een station als Leeuwarden heeft dat overdag ook per uurquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Daar zat ik precies aan te denken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Bron: NS.nlquote:Dienstregeling vanaf maandag 1 februari
Weer zonder overstappen naar Heerlen:
Vanaf maandag 1 februari gaan de Intercity's naar Zuid-Limburg weer als vanouds rijden:
in Sittard wordt het achterste treinstel van de Intercity naar Maastricht afgekoppeld en rijdt als Intercity naar Heerlen. Omgekeerd worden in Sittard de Intercity's uit Heerlen en Maastricht aan elkaar gekoppeld.
Reizigers naar / van Heerlen kunnen vanaf 1 februari weer in hun treinstel blijven zitten echter behalve bij de Intercity's die na 20.30 uur uit Heerlen vertrekken.
Alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle blijven volgende week in de spits minder Intercity’s rijden. Op dit traject rijden 2 Intercity’s per uur en 2 stoptreinen.
Tussen Amersfoort en Deventer blijven volgende week in de spits 2 in plaats van 4 Intercity’s per uur rijden.
Extra overstappen:
Reizigers die reizen naar / van Leeuwarden moeten overstappen in Zwolle.
Reizigers die reizen naar /van Rotterdam Centraal stappen in Utrecht Centraal of Gouda over.
Reizigers die een extra overstap hebben: houd rekening met een wat langere reistijd dan normaal.
Leeuwarden Achter de Hoven:quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Op het ICL en de revisie van het SGM na is alles de laatste tijd NedTrain geweestquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:33 schreef Peter het volgende:
Bij welke firma's heeft NS nu het onderhoud? Alles nog bij Nedtrain of shoppen ze ook rond?
Deze is ook minimaal 1x per jaar een week openquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef bork het volgende:
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Tnx. ICL door de Duitsers zelf en SGM ook in Dld?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op het ICL en de revisie van het SGM na is alles de laatste tijd NedTrain geweest
Als de Denen zo kunnen toveren, waarom bouwen ze hun eigen highspeed-treinen dan niet?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
ICL is idd door de Duitsers. Het SGM ging naar Denemarken en kwam als SGMm terug
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Deze is ook minimaal 1x per jaar een week openJa, je had er vroeger ook eentje: Facultatief Boxtel-Best, voor de Land en tuinbouwdagen te Liempde, ik begrijp uit wat ik vind, dat deze sinds kort is opgedoekt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 28-01-2010 14:14:50 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tsja, iedereen weet dat kwaliteitstreinen uit Italië komen hequote:Op donderdag 28 januari 2010 00:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de Denen zo kunnen toveren, waarom bouwen ze hun eigen highspeed-treinen dan niet?
Vergeet ook Uitgeest niet. 10 treinen per uur overdag en 12 in de avond en op zondag. Ook niet slecht voor 12.000 inwoners.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen![]()
10 vertrekkende treinen per uur_!
Uit Canada toch? (Bombardier)quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, iedereen weet dat kwaliteitstreinen uit Italië komen he
Met al die sneeuw heb ik toch het idee dat de Alstom treinen het het beste doen, al valt dat ik het oosten ook tegen..quote:
We kijken reikhalzend uit naar de opening van Eemshavenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef bork het volgende:
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
Wat er in NL rijdt aan Bombardier-ijzer komt volgen mij gewoon uit Aachen hoorquote:
Het is me weer duidelijk waar de prioriteit niet ligt bij de NS. Ben het vroeger opstaan en het overstappen ondertussen wel wat zat eigenlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle blijven volgende week in de spits minder Intercity’s rijden. Op dit traject rijden 2 Intercity’s per uur en 2 stoptreinen.
Extra overstappen:
Reizigers die reizen naar / van Leeuwarden moeten overstappen in Zwolle.
http://www.bndestem.nl/al(...)e-functie-bij-NS.ecequote:Baas snelle trein krijgt andere functie bij NS
De directeur van NS Hispeed, de exploitant van de tot nu toe nauwelijks uit de verf gekomen hogesnelheidstrein in Nederland, krijgt een andere functie binnen NS. Michiel van Roozendaal (46) wordt directievoorzitter van Nedtrain, het onderdeel van de NS dat het rollend materieel onderhoudt. Van Roozendaal moest in december lijdzaam toezien hoe de start van de 300 kilometer per uur rijdende Thalys over het hogesnelheidsspoor door storingen grotendeels in het water viel. Eerder waren er ook problemen met de tweede snelle trein, de Fyra, die over de HSL moet gaan rijden. Van Roozendaal wordt bij NS Hispeed opgevolgd door Jan-Willem Siebers die nu nog commercieel directeur bij Hispeed is. De huidige directeur van Nedtrain, Arie van As, vervolgt zijn loopbaan - aldus een woordvoerder - buiten de NS.
Belooft niet veel goeds als de man verantwoordelijk voor de marketing en promotie/prijsbeleid nu directeur wordt..quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste koppen zijn gerold bij NS LowSpeed
[..]
http://www.bndestem.nl/al(...)e-functie-bij-NS.ece
Volgens mij reis ik het meest verrassende rondje van Nederland..quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom rijdt er tussen Apeldoorn en Enschede zoveel materieel?
-ICM(m)
-Mat 64
-VIRM
-SGM(m)
Is dit puur omdat ze in het westen SGM(m)'s nog nodig hebben?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:38 schreef RubenK het volgende:
Schijnbaar wordt er verwacht dat je 2 minuten voor vertrek wanneer de OV-chipkaart lezers op de perrons allemaal buiten werking zijn, dat je nog even snel naar de automaat moet rennen om een fysiek kaartje te kopenHup, weer 52 euro weg
Mazzeltje geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:18 schreef dennistd het volgende:
De IVW heeft ook weer een nieuw onderzoek gepubliceerd, deze keer een incident van vorig jaar waarbij een trein met 100kmh ging roestrijden over 40kmh-wissels: http://www.ivw.nl/Images/(...)rk_tcm247-272059.pdf
De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
trein
Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet![]()
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
Zolang het nog kan heeft dat ALTIJD de voorkeur idd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:26 schreef Socios het volgende:
Reis dan ook niet met een OV-chipkaart maar met gewone treinkaartjes.
Dankjewel NS.quote:Met veel plezier laat ik u weten dat uw gratis internetstick van T-Mobile, inclusief ¤ 2,50 internettegoed (¤ 7,50 na registratie), binnen enkele dagen op uw zakelijke adres afgeleverd wordt
Het is ProRail toch mooi gelukt om dagelijks een storing op arnhem - winterswijk te krijgenquote:Sein- en overwegstoring Zevenaar - Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten. Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen maar bussen.
Dit rapport heeft er ruim 11 maanden over gedaan, ik zou zeggen: heb nog ff geduld.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wacht op het IVW rapport over Barendrecht
Sinds wanneer hebben meisjes van 17 een zakelijk adres?quote:
Het is één van de vier hoofdsporen die daar ligt, het meest westelijke.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Ik denk vanwege te weinig capaciteit op de weg, en is het een uitwijk- of rangeerspoor? Geen idee eigenlijk...
Het is een proefstuk voor ballastloos spoor, daarom lijkt het alsof het in asfalt ligt. Waarom er weinig treinen overheen gaan, weet ik niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 1 alleen voor goederen en af en toe stoppers?
Eergisteren:quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
trein
Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet![]()
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik kom ook langs een flinke batterij aan paaltjes, dat scheelt ook.
In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks opquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef RubenK het volgende:
[..]
De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tusseninquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
De tunnel is een erge dramaquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks op.. Dacht ook dat je met een Studenten OV niet in en uit hoefde te checken?
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastrichtquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Morgen weer 1ste Klas rondjeRsd - Apeldoorn - Arnhem - Amsterdam - Schiphol - Maastricht - Rsd, of iets wat daar op lijkt
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraanquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:38 schreef greavy het volgende:
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastricht![]()
Hoiquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.
Ik meende dat: AVR-NS schrijft daarnaast ook voor dat iedereen in het bezit dient te zijn van een geldig vervoersbewijs, en indien op het desbetreffende station dit niet mogelijk is, VOOR vertrek van de trein de Hoofdconducteur waarschuwen, om zodoende bij hem/haar een kaartje te kopen.
Je eigen fout, waarbij je logisch na had moeten denken.
Breda. En op de perrons staan bij de roltrappen 2 paaltjes, bij de trappen staan 2 paaltjes, en verderop het perron staan ook nog paaltjes. In de stationshal ook nog eentje maar die is nog niet in gebruik... 't ding is helemaal donker en afgeplakt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Verwoord ik het verkeerd ķf klopt er iets nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HoiWelkom in 2010. NA Christus
Effe wennen hmm
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Verwoord ik het verkeerd ķf klopt er iets niet
Waarom wil je persé ICR dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraan
Trein 3557; spitstrein naar Maastricht rijdt volgens mij tegenwoordig met ICRm. Is volgens mij het mat van de 3528 's ochtends.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom wil je persé ICR dan?
Dacht overigens dat er alleen VIRM reedt naar maastricht. Het zou wel erg raar zijn als ze dan juist in de spits de ICR inzetten.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tussenin
Precies. Meneer de HC mag geen service meer verlenen, maar de reiziger alleen nog als een crimineel behandelen. Ook al ligt het aan de vervoerder. En dat steektquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef RubenK het volgende:
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopen
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Situatie in Arnhem is ook maar tijdelijk zo met die paaltjes.
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?![]()
![]()
Heus welquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Gaat lekker jongensquote:NSHispeed Eén Fyra vanochtend uitgevallen vanwege storing aan materieel:, ook 1026 (Asd v 10.26), 1025 (Rtd v 11.30) rijden niet. Excuus!
Vraag het je kristallen bol.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Omdat het nieuwe intercity materieel elders nodig is tijdens de spits?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Dat valt nog te betwijfelen. Prorail is een waar talent in dingen vertragen. Het is immers hun werkquote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?![]()
![]()
Als het maar mooi wordt dan is het lange wachten ook nog ergens goed voor geweest. 2011 moet het al een stuk beter zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?
Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Okay... ze hebben in totaal zo'n 4 a 5 jaar met dubbeldekkers gereden en nu zijn ze er achter gekomen dat ie teveel lawaai maakt. Vanaf Purmerend zijn alle zitplaatsen trouwens al vergeven, de gasten die daar instappen moet altijd staan....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ik heb hier nog een zinnig antwoord op ook. Heeft namelijk te maken met de jank-nimby's in Kersenboogerd, en SGMm is het stilste mat wat ze daar in de vroege uurtjes kunnen inzetten
En Den Haag heeft te weinig capiciteit ofzo?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloopquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloop
Preciesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?![]()
De NS werkt nogal op een korte termijn prognose (2 jaar?) qua materieel. Zodra er meer nodig is, schreeuwen ze moord en brand. Hebben ze teveel dan dumpen ze gelijk het oudste / minst geschikte materieel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?![]()
Denk je dat daar al zo in detail over is nagedacht?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DBquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?
Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Houdoe.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
NS kennende komt er een vervolgorder bij AnsaldoBreda, maar dan voor V160's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Leg uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.quote:
Bronnen? Er rijden daar minder treinen dan hier. De ICE is wel sneller, maar dat is ook nodig omdat de afstanden nogal wat groter zijn. Het treinnet is echt minder fijnmazig. En zie hoe het nu gaat met al die kapotte ICE's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:55 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.
met ATB en 1500 volt Succesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:36 schreef Socios het volgende:
Op de Hanzelijn komt ´opgewaardeerde´ V-IRM te rijden met een snelheid van 200 km/u.
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.quote:
1800V, geen 1500Vquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |