In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks opquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef RubenK het volgende:
[..]
De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tusseninquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
Iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
De tunnel is een erge dramaquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks op.. Dacht ook dat je met een Studenten OV niet in en uit hoefde te checken?
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastrichtquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Morgen weer 1ste Klas rondjeRsd - Apeldoorn - Arnhem - Amsterdam - Schiphol - Maastricht - Rsd, of iets wat daar op lijkt
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraanquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:38 schreef greavy het volgende:
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastricht![]()
Hoiquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.
Ik meende dat: AVR-NS schrijft daarnaast ook voor dat iedereen in het bezit dient te zijn van een geldig vervoersbewijs, en indien op het desbetreffende station dit niet mogelijk is, VOOR vertrek van de trein de Hoofdconducteur waarschuwen, om zodoende bij hem/haar een kaartje te kopen.
Je eigen fout, waarbij je logisch na had moeten denken.
Breda. En op de perrons staan bij de roltrappen 2 paaltjes, bij de trappen staan 2 paaltjes, en verderop het perron staan ook nog paaltjes. In de stationshal ook nog eentje maar die is nog niet in gebruik... 't ding is helemaal donker en afgeplakt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Verwoord ik het verkeerd óf klopt er iets nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HoiWelkom in 2010. NA Christus
Effe wennen hmm
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Verwoord ik het verkeerd óf klopt er iets niet
Waarom wil je persé ICR dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraan
Trein 3557; spitstrein naar Maastricht rijdt volgens mij tegenwoordig met ICRm. Is volgens mij het mat van de 3528 's ochtends.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom wil je persé ICR dan?
Dacht overigens dat er alleen VIRM reedt naar maastricht. Het zou wel erg raar zijn als ze dan juist in de spits de ICR inzetten.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tussenin
Precies. Meneer de HC mag geen service meer verlenen, maar de reiziger alleen nog als een crimineel behandelen. Ook al ligt het aan de vervoerder. En dat steektquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef RubenK het volgende:
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopen
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Situatie in Arnhem is ook maar tijdelijk zo met die paaltjes.
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?![]()
![]()
Heus welquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Gaat lekker jongensquote:NSHispeed Eén Fyra vanochtend uitgevallen vanwege storing aan materieel:, ook 1026 (Asd v 10.26), 1025 (Rtd v 11.30) rijden niet. Excuus!
Vraag het je kristallen bol.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Omdat het nieuwe intercity materieel elders nodig is tijdens de spits?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Dat valt nog te betwijfelen. Prorail is een waar talent in dingen vertragen. Het is immers hun werkquote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?![]()
![]()
Als het maar mooi wordt dan is het lange wachten ook nog ergens goed voor geweest. 2011 moet het al een stuk beter zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?
Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Okay... ze hebben in totaal zo'n 4 a 5 jaar met dubbeldekkers gereden en nu zijn ze er achter gekomen dat ie teveel lawaai maakt. Vanaf Purmerend zijn alle zitplaatsen trouwens al vergeven, de gasten die daar instappen moet altijd staan....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ik heb hier nog een zinnig antwoord op ook. Heeft namelijk te maken met de jank-nimby's in Kersenboogerd, en SGMm is het stilste mat wat ze daar in de vroege uurtjes kunnen inzetten
En Den Haag heeft te weinig capiciteit ofzo?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloopquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloop
Preciesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?![]()
De NS werkt nogal op een korte termijn prognose (2 jaar?) qua materieel. Zodra er meer nodig is, schreeuwen ze moord en brand. Hebben ze teveel dan dumpen ze gelijk het oudste / minst geschikte materieel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?![]()
Denk je dat daar al zo in detail over is nagedacht?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DBquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?
Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Houdoe.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
NS kennende komt er een vervolgorder bij AnsaldoBreda, maar dan voor V160's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Leg uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.quote:
Bronnen? Er rijden daar minder treinen dan hier. De ICE is wel sneller, maar dat is ook nodig omdat de afstanden nogal wat groter zijn. Het treinnet is echt minder fijnmazig. En zie hoe het nu gaat met al die kapotte ICE's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:55 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.
met ATB en 1500 volt Succesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:36 schreef Socios het volgende:
Op de Hanzelijn komt ´opgewaardeerde´ V-IRM te rijden met een snelheid van 200 km/u.
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.quote:
1800V, geen 1500Vquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |