abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2010 @ 22:50:55 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77358037
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen
10 vertrekkende treinen per uur _!
Ach ja, een station als Leeuwarden heeft dat overdag ook per uur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77358412
Maar Geldermalsen is nogal wat kleiner. Daar doelde ik op.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport woensdag 27 januari 2010 @ 23:06:03 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77358766

Stoomloc 01 1075
Station Enschede, tijdens open dag Hengelo 30-09-2007
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:25:07 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77359604
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen
10 vertrekkende treinen per uur _!
Daar zat ik precies aan te denken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:26:28 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77359655
quote:
Dienstregeling vanaf maandag 1 februari

Weer zonder overstappen naar Heerlen:


Vanaf maandag 1 februari gaan de Intercity's naar Zuid-Limburg weer als vanouds rijden:
in Sittard wordt het achterste treinstel van de Intercity naar Maastricht afgekoppeld en rijdt als Intercity naar Heerlen. Omgekeerd worden in Sittard de Intercity's uit Heerlen en Maastricht aan elkaar gekoppeld.
Reizigers naar / van Heerlen kunnen vanaf 1 februari weer in hun treinstel blijven zitten echter behalve bij de Intercity's die na 20.30 uur uit Heerlen vertrekken.

Alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle blijven volgende week in de spits minder Intercity’s rijden. Op dit traject rijden 2 Intercity’s per uur en 2 stoptreinen.

Tussen Amersfoort en Deventer blijven volgende week in de spits 2 in plaats van 4 Intercity’s per uur rijden.

Extra overstappen:
Reizigers die reizen naar / van Leeuwarden moeten overstappen in Zwolle.
Reizigers die reizen naar /van Rotterdam Centraal stappen in Utrecht Centraal of Gouda over.
Reizigers die een extra overstap hebben: houd rekening met een wat langere reistijd dan normaal.
Bron: NS.nl
Lekker heur. En t blijft maar doorgaan:')
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:58 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77359768
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen
10 vertrekkende treinen per uur _!
Leeuwarden Achter de Hoven:

3 treinen per dag

Nederland kan ook dat hoor

Alhoewel je daar géén treinkaartje kan kopen.
pi_77359995
Bij welke firma's heeft NS nu het onderhoud? Alles nog bij Nedtrain of shoppen ze ook rond?
dag
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:35:07 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77360064
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2010 @ 23:37:29 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77360189
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:33 schreef Peter het volgende:
Bij welke firma's heeft NS nu het onderhoud? Alles nog bij Nedtrain of shoppen ze ook rond?
Op het ICL en de revisie van het SGM na is alles de laatste tijd NedTrain geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77361035
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef bork het volgende:
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
Deze is ook minimaal 1x per jaar een week open
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dag
pi_77361068
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op het ICL en de revisie van het SGM na is alles de laatste tijd NedTrain geweest
Tnx. ICL door de Duitsers zelf en SGM ook in Dld?
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 januari 2010 @ 23:59:33 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77361100
ICL is idd door de Duitsers. Het SGM ging naar Denemarken en kwam als SGMm terug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77361286
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
ICL is idd door de Duitsers. Het SGM ging naar Denemarken en kwam als SGMm terug
Als de Denen zo kunnen toveren, waarom bouwen ze hun eigen highspeed-treinen dan niet?
dag
  donderdag 28 januari 2010 @ 00:07:50 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77361451
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Deze is ook minimaal 1x per jaar een week open
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, je had er vroeger ook eentje: Facultatief Boxtel-Best, voor de Land en tuinbouwdagen te Liempde, ik begrijp uit wat ik vind, dat deze sinds kort is opgedoekt?

[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 28-01-2010 14:14:50 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:54 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77362121
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Als de Denen zo kunnen toveren, waarom bouwen ze hun eigen highspeed-treinen dan niet?
Tsja, iedereen weet dat kwaliteitstreinen uit Italië komen he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77363384
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Geldermalsen
10 vertrekkende treinen per uur _!
Vergeet ook Uitgeest niet. 10 treinen per uur overdag en 12 in de avond en op zondag. Ook niet slecht voor 12.000 inwoners.
  donderdag 28 januari 2010 @ 07:55:38 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77364994
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, iedereen weet dat kwaliteitstreinen uit Italië komen he
Uit Canada toch? (Bombardier)
  donderdag 28 januari 2010 @ 08:55:42 #68
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_77365643
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit Canada toch? (Bombardier)
Met al die sneeuw heb ik toch het idee dat de Alstom treinen het het beste doen, al valt dat ik het oosten ook tegen..
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_77366208
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:35 schreef bork het volgende:
of een paar keer per jaar jaar Onze Lieve Vrouwe ter Nood
We kijken reikhalzend uit naar de opening van Eemshaven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77366234
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit Canada toch? (Bombardier)
Wat er in NL rijdt aan Bombardier-ijzer komt volgen mij gewoon uit Aachen hoor Waarom zou je met complete treinstellen over die plas gaanslepen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2010 @ 09:56:23 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77366856
Het wordt wel met class66-locs gedaan volgens mij hoor, die komen dacht ik wel uit Canada
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77367425
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:26 schreef greavy het volgende:

[..]
Alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle blijven volgende week in de spits minder Intercity’s rijden. Op dit traject rijden 2 Intercity’s per uur en 2 stoptreinen.

Extra overstappen:
Reizigers die reizen naar / van Leeuwarden moeten overstappen in Zwolle.
Het is me weer duidelijk waar de prioriteit niet ligt bij de NS. Ben het vroeger opstaan en het overstappen ondertussen wel wat zat eigenlijk.
pi_77369082
gr gr
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2010 @ 11:28:04 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77369768
Het niet koppelen van de Noord-Oost komt trouwens omdat er nog veel stellen half defect zijn (compressor kapot e.d.), waardoor deze stellen niet los van wel goed werkende stellen mogen/kunnen rijden. En je zou wel de omloop kunnen veranderen dat ze altijd vast blijven zitten aan één goed werkend stel, maarja, omlopen volgen is niet één van de sterkste kanten van de NS
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 11:41:18 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77370230
De eerste koppen zijn gerold bij NS LowSpeed
quote:
Baas snelle trein krijgt andere functie bij NS

De directeur van NS Hispeed, de exploitant van de tot nu toe nauwelijks uit de verf gekomen hogesnelheidstrein in Nederland, krijgt een andere functie binnen NS. Michiel van Roozendaal (46) wordt directievoorzitter van Nedtrain, het onderdeel van de NS dat het rollend materieel onderhoudt. Van Roozendaal moest in december lijdzaam toezien hoe de start van de 300 kilometer per uur rijdende Thalys over het hogesnelheidsspoor door storingen grotendeels in het water viel. Eerder waren er ook problemen met de tweede snelle trein, de Fyra, die over de HSL moet gaan rijden. Van Roozendaal wordt bij NS Hispeed opgevolgd door Jan-Willem Siebers die nu nog commercieel directeur bij Hispeed is. De huidige directeur van Nedtrain, Arie van As, vervolgt zijn loopbaan - aldus een woordvoerder - buiten de NS.
http://www.bndestem.nl/al(...)e-functie-bij-NS.ece
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77370326
Waarom rijdt er tussen Apeldoorn en Enschede zoveel materieel?
-ICM(m)
-Mat 64
-VIRM
-SGM(m)

Is dit puur omdat ze in het westen SGM(m)'s nog nodig hebben?
pi_77370878
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste koppen zijn gerold bij NS LowSpeed
[..]

http://www.bndestem.nl/al(...)e-functie-bij-NS.ece
Belooft niet veel goeds als de man verantwoordelijk voor de marketing en promotie/prijsbeleid nu directeur wordt..
dag
pi_77375432
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom rijdt er tussen Apeldoorn en Enschede zoveel materieel?
-ICM(m)
-Mat 64
-VIRM
-SGM(m)

Is dit puur omdat ze in het westen SGM(m)'s nog nodig hebben?
Volgens mij reis ik het meest verrassende rondje van Nederland..
Zutphen-Hengelo: Lint of DM'90
Hengelo-Enschede: ICM(m), Mat'64 of SGMm (stoptrein v. .47 en .17 in Hengelo)
Enschede-Deventer: ICM(m), VIRM of Duits materieel vanaf Hengelo
Deventer-Zutphen: ICRm of VIRM

[ Bericht 6% gewijzigd door Nightshadow op 28-01-2010 14:10:10 ]
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2010 @ 15:18:27 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77378354
De IVW heeft ook weer een nieuw onderzoek gepubliceerd, deze keer een incident van vorig jaar waarbij een trein met 100kmh ging roestrijden over 40kmh-wissels: http://www.ivw.nl/Images/(...)rk_tcm247-272059.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77379121
Schijnbaar wordt er verwacht dat je 2 minuten voor vertrek wanneer de OV-chipkaart lezers op de perrons allemaal buiten werking zijn, dat je nog even snel naar de automaat moet rennen om een fysiek kaartje te kopen Hup, weer 52 euro weg
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:47:30 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77379489
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:38 schreef RubenK het volgende:
Schijnbaar wordt er verwacht dat je 2 minuten voor vertrek wanneer de OV-chipkaart lezers op de perrons allemaal buiten werking zijn, dat je nog even snel naar de automaat moet rennen om een fysiek kaartje te kopen Hup, weer 52 euro weg

trein

Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:37:55 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77381665
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:18 schreef dennistd het volgende:
De IVW heeft ook weer een nieuw onderzoek gepubliceerd, deze keer een incident van vorig jaar waarbij een trein met 100kmh ging roestrijden over 40kmh-wissels: http://www.ivw.nl/Images/(...)rk_tcm247-272059.pdf
Mazzeltje geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77382492
Ik wacht op het IVW rapport over Barendrecht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77383216
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef greavy het volgende:

[..]


trein

Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!
pi_77383648
Reis dan ook niet met een OV-chipkaart maar met gewone treinkaartjes.
pi_77384078
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:26 schreef Socios het volgende:
Reis dan ook niet met een OV-chipkaart maar met gewone treinkaartjes.
Zolang het nog kan heeft dat ALTIJD de voorkeur idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77384196
quote:
Met veel plezier laat ik u weten dat uw gratis internetstick van T-Mobile, inclusief ¤ 2,50 internettegoed (¤ 7,50 na registratie), binnen enkele dagen op uw zakelijke adres afgeleverd wordt
Dankjewel NS.
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:51:45 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77384489
Ik reis al een tijdje met OV-chipkaart bij NS, en ik vind het echt goed werken. Geen treinkaartjes meer kopen Ik kom ook langs een flinke batterij aan paaltjes, dat scheelt ook. Wat me vanochtend opviel is dat het overzicht op klanten.ns.nl zo goed als live is... nog geen uur nadat ik in Rotterdam uitcheckte stond die reis er al op!
pi_77385026
quote:
Sein- en overwegstoring Zevenaar - Doetinchem
Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten. Door een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen maar bussen.
Het is ProRail toch mooi gelukt om dagelijks een storing op arnhem - winterswijk te krijgen
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:32:01 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77385674
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wacht op het IVW rapport over Barendrecht
Dit rapport heeft er ruim 11 maanden over gedaan, ik zou zeggen: heb nog ff geduld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:50:46 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77386228
"Morgen in het donker [een V250] van Emmerich naar Amsterdam".
pi_77386538
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Dankjewel NS.
Sinds wanneer hebben meisjes van 17 een zakelijk adres?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77388829
Wat ik nu weer mee heb gemaakt.. Kom je met +10 Tilburg binnen rijden, mogen de deuren niet open 'op last van de politie' en wordt je nog even 20 minuten opgesloten

't Viel me trouwens al vaker op maar heb het volgens mij nooit gevraagd, maar waarom is één van de vier sporen tussen Boxtel - Best in een soort asfalt gelegd en rijdt er nooit een trein overheen?
  donderdag 28 januari 2010 @ 19:58:05 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77389189
Ik denk vanwege te weinig capaciteit op de weg, en is het een uitwijk- of rangeerspoor? Geen idee eigenlijk...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 19:59:42 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77389263
Het kan toeval zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77389392
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Ik denk vanwege te weinig capaciteit op de weg, en is het een uitwijk- of rangeerspoor? Geen idee eigenlijk...
Het is één van de vier hoofdsporen die daar ligt, het meest westelijke.

|1| |2| |3| |4|

3 en 4 worden beide gebruikt richting Den Bosch en Tilburg, richting Eindhoven wordt vrijwel altijd spoor 2 gebruikt. De keren dat er over spoor 1 gereden wordt, merk je echt dat het een stuk soepeler rijdt..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 20:03:48 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77389485
spoor 1 alleen voor goederen en af en toe stoppers?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:08:22 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77389727
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 1 alleen voor goederen en af en toe stoppers?
Het is een proefstuk voor ballastloos spoor, daarom lijkt het alsof het in asfalt ligt. Waarom er weinig treinen overheen gaan, weet ik niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77390322
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:47 schreef greavy het volgende:

[..]


trein

Het is wel stom, maar er zit logica achter.. Zwart rijden mag niet
Alhoewel er genoeg HC's niet controleren
Eergisteren:

Conducteur: "Heeft iedereen een kaartje? Vast wel."
*Conducteur loopt door*
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:58:58 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77395253
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:51 schreef James1988 het volgende:
Ik kom ook langs een flinke batterij aan paaltjes, dat scheelt ook.
Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')