Zucht.quote:
Zucht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zucht.
Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:56 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zucht.
Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
Dit is wel episch ja.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op sp de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500Vquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Klopt, want de maximumspanning is 1.800 Volt. Het is op sommige plaatsen dus lagerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zucht.
Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Misschien moeten we dan maar eens ophouden met die zinloze discussie. Die spanning is sowieso rete-variabel zodra je maar iets van stroom trekt, zakt ie al in.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500VIk probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
Leuk als je dan veel geld uit hebt gegeven voor een eerste klas kaart.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:11 schreef Unreal88 het volgende:
vet coole conducteur! Tot aan zwolle zijn vanwege de vrijdagmiddagdrukte alle stoelen vrijgegeven. Dus je mag dan chill in de eerste klas gaan zittenoja even vermelden zit in de trein naar schiphol van groningen van 16.06
Ah, ProRail VL Den Bosch en episch falen, waar kennen we dat van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Ze kunnen kiezen uit meer sporen dan in Den Bosch.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Ik heb een trdl een keer een ic van 15 bakken zien binnennemen op spoor 3.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:35 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen.H
9 bakken gaat misschien nét, langer is dat perron echt niet. Heb het wel eens eerder zien gebeuren, zag een keer 12 bakken binnenkomen op spoor 2, zelfde perronlengte dus zelfde probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet tot een bak of 9 à 10 goed gaan
Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpelquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te grootquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:
Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.
Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r
Plaatje 3
Net na de wissel
Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel
Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein
De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:
Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.
Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r
Plaatje 3
Net na de wissel
Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel
Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein
De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Je staat nu wel jezelf uit te lachen hequote:Op zaterdag 30 januari 2010 06:59 schreef greavy het volgende:
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te groot![]()
Dat is heette vroegah een Fastech 360quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus
Weggehaald. Ik denk dat ze de remmen beter hebben kunnen krijgen, want dat was de bedoeling van die oren....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heette vroegah een Fastech 360
Wat is er met die kattenoren gebeurd?![]()
Probeer maar eens te boeken, kijk hoe ver je komtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:39 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wilde gewoon even kijken of het een leuke optie was
Ik kan niet persé die dagen.![]()
Maar hoe kan het dat het 0 euro is? En 10 euro hi-flex terug 2e klas?
Maar wel een mooie en vertrouwenwekkende faalsite danquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Is wel vaker, klik een pagina verder en de ´normale´ prijs verschijnt. Deze vlieger gaat echt niet op, hoor.
Ik haal ze liever zelf uit die automaat in Utrecht Centraal, maar okeequote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.![]()
![]()
![]()
Niet noodzakelijk hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
Moet je ze tegenwoordig niet printen?
In een erg mooie verpakking ookquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 06:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpel
Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat ik ze juist wél weetquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoor
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus
Goed gedaan hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gisteren op Ut ingestapt, ingechecked, op Amstel uitgestapt, NIET uitgechecked, paar uur later op Amstel ingestapt met een papieren kaartje, op Utrecht uitgestapt, daar weer de Sprinter naar Ut Zuilen genomen, daar uitgechecked. Totale kosten voor de rit Utrecht-Amsterdam Amstel: ¤ 1,85
Sowieso vind ik dat echt geen mooie trein ook. Heeft meer iets van een vliegtuig.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..
Agreed.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed gedaan hoorBedankt voor het betaalbaar houden van het openbaar vervoer
Mooie kutzwartrijder
ICE 4653 had vorige maand iig nog een NS-logo:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef SpeedyRich het volgende:
Rijden er nog steeds NS ICE 3M's rond met NS logo's ?
Wat zou daar het nut van zijn ?
Ik kan me niet voorstellen dat je in een Shinkansen claustrofobisch wordt, je hebt er de ruimte als in een business class Singapore Airlines. Zelfs ik kan languit er in zitten, een verademing tov die verbouwde stoptreinen van de NS.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag op het spoor:
[ link | afbeelding ]
Het kolenvervoer tussen Maasvlakte en de diverse Duitse bestemmingen loopt sinds 13 december 2009 via de Betuweroute met standaard dubbeltractie-189. Nadat in de nacht een groot deel van Nederland opnieuw in sneeuw werd gehuld, klaarde het in de ochtenduren van zaterdag 30 januari 2010 flink op en kwam de zon eraan te pas. DBS 189 084 en 189 047 passeren met een volle kolentrein Hüthum enkele kilometers voor Emmerich.
[ link | afbeelding ]
Sinds begin januari 2010 is het contractvervoer van Dead Burned Magnesium van RTB overgegaan naar ACTS en tevens in frequentie toegenomen. Eenmaal per week, vooralsnog op zaterdagmiddag, komt de lege trein vanuit het Duitse Mainzlar Nederland in op weg naar de Amsterdam Westhaven. Na belading in de Coenhaven wordt er op dinsdagochtend weer koers gezet naar die Heimat. Op een zonnige en en alweer dooiende zaterdagmiddag 30 januari 2010 is SBB Cargo in opdracht van ACTS met de fraaie 186 182 en 18 Tads´n onderweg als trein 348520 en passeert hier ter hoogte van Rumelaar.
De Grote Namen in het Cargowereldje weten dat allemaalquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hoe weet je al die informatie
Ja hoor, prima, foto's volgens morgen welquote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Lukte het vandaag wat met je rondreis Dennis?
Dat lijstje komt redelijk overeen met de mijne.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja hoor, prima, foto's volgens morgen wel
Ik mis nu alleen nog:
- Binckhorstboog
- Maliebaan met aansluitingen
- Boog Diemen Zuid-Watergraafsmeer
- Boog Diemen Zuid-Amsterdam Bijlmer
- Eygelshoven Markt
- HSL ten zuiden van Rotterdam
- Alle grenstrajecten (laatste NL-station tot grens)
Dan kun je wel iedere meter spoor op gaan lepelenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
hebben jullie ook Weert-Budel, de zinkfabriek en Moerdijk gedaan dan?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Grote Namen in het Cargowereldje weten dat allemaal
Ik weet niet of ik jou moet uitkafferen of de politiek.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gisteren op Ut ingestapt, ingechecked, op Amstel uitgestapt, NIET uitgechecked, paar uur later op Amstel ingestapt met een papieren kaartje, op Utrecht uitgestapt, daar weer de Sprinter naar Ut Zuilen genomen, daar uitgechecked. Totale kosten voor de rit Utrecht-Amsterdam Amstel: ¤ 1,85
Er zijn weer bugs in de website van NSHispeed geslopen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:48 schreef Ascendancy het volgende:
Als ik in april de ICE naar Basel wil boeken, kost dat me 0 euro
[ afbeelding ]
Met terugreis voor 14 euro eerste klas
Nog nooit met de trein naar het buitenland geweest?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:09 schreef dennistd het volgende:
- Alle grenstrajecten (laatste NL-station tot grens)
Die drie stukken ben ik toevallig wel met een reizigerstrein op geweestquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kun je wel iedere meter spoor op gaan lepelen
Daar rijdt toch alleen maar bij uitzondering wat? Werkzaamheden en zo?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:09 schreef Socios het volgende:
Heb er een keer speciaal een dag voor uitgetrokken om al die kutboogjes af te leggen.
Daar was wel weer een weerlegging voor geloof ik. Want ja, is het ook genoeg als je alle stations aandoet? Misschien wel. Afdwingen dat je bijvoorbeeld van een viersporig baanvak alle vier de sporen bereist kun je sowieso niet. En waar leg je dan de grens?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:56 schreef Socios het volgende:
Als er volgens de dienstregeling treinen rijden, hoort het erbij, ja.
Nee, en ik mis ook nog het Akzo-lijntje, Delden-Servo, Almelo Bedrijvenpark, Coevorden-Coevorden Heege, Zuidbroek-Veendam, Amsterdam Westhaven, Corus, Heemstede-Bloemendaal via Haarlem Kruis, Rotterdamse Haven, en ga nog maar even verder...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
hebben jullie ook Weert-Budel, de zinkfabriek en Moerdijk gedaan dan?
Ik weet het ook niet precies meer, is vier jaar geleden heaquote:Op zondag 31 januari 2010 03:14 schreef Socios het volgende:
Als er een (rechtstreeks) spoortje ligt tussen twee stations moet het bereden worden, hoe moeilijk kun je het maken?
Wordt het niet eens tijd voor een ander Rondje-NL?quote:Op zondag 31 januari 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies meer, is vier jaar geleden hea
Ja. Ik heb nog wel een leuk ideequote:Op zondag 31 januari 2010 12:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor een ander Rondje-NL?
Gewoon doenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
och je kunt zo veel bedenken natuurlijk:Rondje provinciehoofdsteden Benelux Zoveel mogelijk verschillende vervoerders binnen 24 uur Alle hoeken van het land
Maar wat me echt leuk lijkt om te organiseren Is Enkhuizen - Stavoren - Enkhuizen. Twee teams: Het ene team gaat zaterdam met de treain van Enkhuizen naar Stavoren, het andere team met de waterfiets. Overnachten in Stavoren, zondag terugPrijsje voor de snelste totaaltijd, prijsje voor de snelste waterfietstijd, zoiets
Weet alleen niet of het mag, zomaar het IJsselmeer oversteken per waterfiets (incl support vessel met medical assistance etc. )
Mag wel, maar je moet wel in konvooi.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet alleen niet of het mag, zomaar het IJsselmeer oversteken per waterfiets (incl support vessel met medical assistance etc. )
Dacht dat het IJsselmeer maar 4 meter diep is, in de zomer is het rustig en kalm water. Lijkt me alleen vrij vermoeiend denk trouwens dat de waterfiets sneller isquote:Op zondag 31 januari 2010 15:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Mag wel, maar je moet wel in konvooi.
Lijkt iets te veel op wat we al gedaan hebben hequote:Op zondag 31 januari 2010 16:22 schreef Peter het volgende:
Of een soort trein-elfstedentocht door Nederland? Overal een stempel uit de stempelautomaat halen en dan in elke provincie-hoofdstad, of juist het kleinste stationnetje per provincie (dat laatste lijkt me nog lastiger te plannen)? Starten en eindigen in Utrecht als 12e provincie.
In teamverband, strijden tegen andere teams?
Een treingerelateerde opdracht doen in zo'n plaats niet wat?quote:Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt iets te veel op wat we al gedaan hebben he
Waterfietsen kan heel snel gaan hoor, je hebt ook een soort surfboards met trapaandrijving waarmee je 12 km/h kunt halen. Dan ben je in 2 uur over
Dan is er meer ruimte voor mensen die het wel leuk vinden / het nog niet gedaan hebbenquote:Op zondag 31 januari 2010 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja... Rondje Nederland en dergelijke acties... Dat was iets eenmaligs. Zulke dingen zijn een keer leuk, daarna blijft het een herhaling. Ik zal dan ook zelf persoonlijk nooit mee doen met dat soort acties. Het zal niet zo leuk / bijzonder worden als toen in 2006, wat voor ander soort van wedstrijd het ook wordt.
Daar heb je gelijk in, maar zolang het SLT niet goed afgeleverd is, en de T'tjes nog nodig blijven wegens materieel tekort, blijft het zeker rijden.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:21 schreef RubenK het volgende:
Vanavond dik een uur in een Plan T gezetenZal toch een van de laatste keren zijn aangezien ze dat spul aan het uitfaseren zijn...
Hengelo - Bad Bentheimquote:Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.
Spoor een beetje bijster![]()
Mja, je hebt nog:quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf
Dit waren ze volgens mij
Ah inderdaad, hoe kon ik Enschede nou vergetenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je hebt nog:
Venlo - Hamm
Heerlen - Aachen (en verder)
Enschede - Gronau (en verder)
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf
Dit waren ze volgens mij
Via Oberhausen inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
*ICE:quote:Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.
Spoor een beetje bijster![]()
Waar zit het verschil? Want de 1e die stopt toch ook in Hannover? of niet?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
[..]
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
Volgens mij moet dit het wel wat zijn.. Zijn nog een paar, maar die weet ik even niet uit me hoofd![]()
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glownyquote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz de 240/255 serie gaat die niet verder dan bad bentheim trouwens?
Vanaf december inderdaad.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En binnenkort komt er een stoptrein Hengelo - Bad Bentheimmaar hoe en wanneer enzo geen idee
Helemaal vergetenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva (Stoptrein)
Route: Groningen - Nieuweschans - Leer
Rijdend onder de trein nummers: 8400 t/m 8499
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glowny
quote:Op zondag 31 januari 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Helemaal vergeten![]()
[..]
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.
De 240-255 rijd maar tot Berlijn
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?quote:ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn (-Szczecin Glowny)
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
Jawel, maar zoals je onderaan dat bericht kan lezen, betreffen het niet alle stopsquote:Op zondag 31 januari 2010 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
[..]
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?
quote:De route hier is niet alle stops, maar een ongevere route waar deze trein langs rijd.
Vorige week in een Thaise trein in de derde klasse gezeten. Gewoon gevoerde banken (van het type Plan V), gewoon ramen die open konden en uitstekende catering. En dan kom je terug en zit je in zo'n moderne lightrail en denk je, dan is de Thaise derde klasse toch beter. Ik betaalde overigens ongeveer een hele euro voor een stuk van zo'n 280 kilometerquote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef Ireyon het volgende:
Wat een ongelofelijke kuttrein is de SLT trouwens.. Ik snap dat echt niet; als je iets nieuws ontwerpt, wil je toch juist dat het beter wordt dan z'n 40 jaar oudere voorganger.
Maar nee, we geven 'm hetzelfde monotone bromgeluid maar dan luider, ook de 1ste klas stoelen zijn nu niet meer dan een plank met een goedkoop laagje stof en op de tafel kun je, door voorzichtig met je vingers te manoeuvreren, net een half colaflesje kwijt. Om over die kansloze "Goedemorgen!" omroep nog maar te zwijgen..
leuke foto jeroen!quote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Dacht dat het een close up was van een model baanquote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..quote:
Fout. Naar de internationale verbinding vanuit Venlo kan je lang zoeken in het nieuwste spoorboekje. Niets in dat boekje wijst erop dat die verbinding bestaat.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef Socios het volgende:
Zie spoorboekje voor alle internationale verbindingen. Staat allemaal keurig in de tabellen.
En dat noemt zich HC?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
tja, een tijd geleden las ik iets over mensen met een kaartje nijmegen-venray ofzo die de HC bij Ede-Wageningen wijs konden maken dat dat de snelste route was....quote:
Dat is dan de 9200. Ofwel: de intercity Amsterdam - Brussel. Rijdt meestal met een Traxx en daarachter een sleep ICRm.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:02 schreef Geerd het volgende:
Internationaal werd niet zoveel aandacht aanbesteedt nee
Nee dusquote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Probeer ook alleen maar iets wijzer te worden over die treinseriesquote:Op maandag 1 februari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?![]()
[..]
Nee dus
Nee, de Fyra is serie 1000 Asd-Rtd, de Benelux is serie 9200 Asd-Brusselquote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Geerd het volgende:
En dat getrokken spul van de Fyra is wel de zelfde treinserie?
Wat ik altijd gebruik, is Somda. Vind ik erg makkelijk werken.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef dennistd het volgende:
Voor alle treinseries met materieel zie trouwens http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
Alleen de CNL/EN ontbreken daar als het goed is
Bron: Treinreiziger.nlquote:Geen dagelijkse controle meer NS materieel
maandag 1 februari 2010
Vanaf 1 februari wordt het meeste NS materieel niet meer dagelijks gecontroleerd op storingen. De dagelijkse controle wordt vervangen door een controle eens in de acht dagen. Enkele kritische processen worden nog wel om de dag gecontroleerd. Dat bevestigd minister Eurlings in een brief aan de Tweede kamer.
Met ingang van de nieuwe Spoorwegwet (2005) is de verplichting van een 24-uurscontrole vervallen. NS Reizigers heeft samen met NedTrain, Lloyd's Register Rail en de TU Delft onderzocht of het controleregime veranderd kan worden. NS heeft op basis hiervan besloten om per 1 februari 2010 op een nieuw controleregime over te gaan met als basis "zinvolle controles op het juiste moment". De Nederlandse Spoorwegen hebben de minister verzekerd dat het nieuwe controleregime geen gevolgen heeft voor de veiligheid.
Het nieuwe controleregime is in de praktijk succesvol getest met de materieelserie VIRM. Het nieuwe regime wordt ingevoerd voor het grootste deel van de materieelvloot van NS Reizigers. Voor enkele oudere treintypes wordt het regime niet aangepast.
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Mja, wat kleine wijzigingen in het menu, een stuk betere spoorkaart en met name een wat professionelere domeinnaamquote:Op maandag 1 februari 2010 15:46 schreef greavy het volgende:
En is 'Spoornieuws.nl' de "vernieuwde" versie van trein.dennistd.nl ?
Er is weinig veranderd, alleen de lay-out toch?
Lees: doordat er minder controles plaatsvinden kan een deel van het personeel ontslagen worden, waardoor in die meer tijd door minder mensen gewerkt wordt, en je dus nog steeds evenveel materieel aan kunt pakken. Wel kun je in de winter de controles niet wat verminderen om zo meer tijd aan reparaties te besteden, omdat de controles al niet vaak plaatsvinden.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:33 schreef Nightshadow het volgende:
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Verry much truequote:Op maandag 1 februari 2010 07:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..
geinig, waarneer?quote:4000 Stoptrein Mat'64 / SLT Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
De 4019 (v 5.00) en 4021 (v 5.26u) vertrekken uit Alkmaar. Verder rijdt de 4000 's avonds van/naar Alkmaar als de 800 (IC uit Maastricht) niet meer rijdtquote:
Mja, dat SLT komt uit de planning zoals NS hem heeft, en die heb ik gewoon overgenomen voor mijn websitequote:Op maandag 1 februari 2010 21:59 schreef KapiteinT het volgende:
En op zondag.
Ben nu toch benieuwd of ie nu bedoelde dat 'ie soms tot Alkmaar rijdt, of dat er SLT staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |