abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77395726
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks op .. Dacht ook dat je met een Studenten OV niet in en uit hoefde te checken?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_77395822
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:35:25 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77396988
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef RubenK het volgende:

[..]

De logica er achter is dat wanneer HUN apparatuur kapot is, dat ik daar niet voor hoef op te draaien logischerwijs!
Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.
Ik meende dat: AVR-NS schrijft daarnaast ook voor dat iedereen in het bezit dient te zijn van een geldig vervoersbewijs, en indien op het desbetreffende station dit niet mogelijk is, VOOR vertrek van de trein de Hoofdconducteur waarschuwen, om zodoende bij hem/haar een kaartje te kopen.

Je eigen fout, waarbij je logisch na had moeten denken.
pi_77397082
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tussenin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77397092
Morgen weer 1ste Klas rondje Rsd - Apeldoorn - Arnhem - Amsterdam - Schiphol - Maastricht - Rsd, of iets wat daar op lijkt
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:38:22 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77397121
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zie station Arnhem, huidige situatie een paaltje staat naast de pinautomaat in het 'stationsgebouw'. Als ze nou slim waren, hadden ze alle in- en uit-checkpaaltjes geplaatst voor de trappen. Gewoon 4 stuks op een rij.
Idd
Zwijndrecht heeft er 2; Elk bij beide uitgangen van het station 1.
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

In de tunnel bij Utrecht CS is het wel drama ja.. De zuilen staan er wel, maar er staat niks op .. Dacht ook dat je met een Studenten OV niet in en uit hoefde te checken?
De tunnel is een erge drama Heb ik ook al eens gemerkt
Je hoeft momenteel inderdaad nog niet in- en uit te checken met de Studen OV chipkaart.
Dit is alleen nodig voor de Anonieme en Persoonlijke OV-Chipkaart.
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Morgen weer 1ste Klas rondje Rsd - Apeldoorn - Arnhem - Amsterdam - Schiphol - Maastricht - Rsd, of iets wat daar op lijkt
Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastricht
pi_77397466
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:38 schreef greavy het volgende:

Nice. Is dat niet een omslachtige route, eerst Roosendaal door naar Apeldoorn, arnhem en dan weer afbuigen naar Amsterdam, om daat weer af te dalen naar Maastricht
Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraan
pi_77397979
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Je hebt in dit geval een alternatief, de kaartjes automaat.
Ik meende dat: AVR-NS schrijft daarnaast ook voor dat iedereen in het bezit dient te zijn van een geldig vervoersbewijs, en indien op het desbetreffende station dit niet mogelijk is, VOOR vertrek van de trein de Hoofdconducteur waarschuwen, om zodoende bij hem/haar een kaartje te kopen.

Je eigen fout, waarbij je logisch na had moeten denken.
Hoi Welkom in 2010. NA Christus Effe wennen hmm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:26:40 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77399227
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Houten? Amsterdam Bijlmer? de noordertunnel van Utrecht CS? als ik daar iets niet tegenkom is het wel een batterij aan chippaaltjes. die kaart gebruiken kost me bij die stations gewoon te veel moeite. ik begrijp echt niet waarom ze niet gewoon naast iedere stempelpaal zo'n chipkastje hangen? Die staan tenminste op logische plaatsen.
Breda. En op de perrons staan bij de roltrappen 2 paaltjes, bij de trappen staan 2 paaltjes, en verderop het perron staan ook nog paaltjes. In de stationshal ook nog eentje maar die is nog niet in gebruik... 't ding is helemaal donker en afgeplakt.

Maar het zou inderdaag logischer zijn als ze op de plaatsen van de stempelautomaten zouden staan, i.p.v. zomaar ergens lukraak verspreid. Op Rotterdam Blaak staan er ook, maar die staan ook op allerlei rare plekken... bijvoorbeeld net naast de trap naar beneden (vanuit het metrostation gezien).
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:27:49 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77399281
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoi Welkom in 2010. NA Christus Effe wennen hmm
Verwoord ik het verkeerd óf klopt er iets niet
pi_77400201
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Verwoord ik het verkeerd óf klopt er iets niet
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopen
pi_77401056
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ja, maar helaas rijdt alleen in de middag/avondspits ICRm richting Maastricht, dus dat moet sowieso achteraan
Waarom wil je persé ICR dan?
Dacht overigens dat er alleen VIRM reedt naar maastricht. Het zou wel erg raar zijn als ze dan juist in de spits de ICR inzetten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 29 januari 2010 @ 00:30:26 #113
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77401354
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom wil je persé ICR dan?
Dacht overigens dat er alleen VIRM reedt naar maastricht. Het zou wel erg raar zijn als ze dan juist in de spits de ICR inzetten.
Trein 3557; spitstrein naar Maastricht rijdt volgens mij tegenwoordig met ICRm. Is volgens mij het mat van de 3528 's ochtends.
Trein 3559 rijdt met ICL. Heen in de ochtend als 3526.

-edit-
Weet iemand trouwens of er ook Avmz rijtuigen meerijden in de ICL stam van de 3526/3559? Er rijdt of reed blijkbaar wel een in de 1900 tezamen met ICL, maar die rit red ik morgen niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77402237
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en dan steeds met ook 4 syntuspaaltjes in steeds wisselende volgorde er tussenin
Situatie in Arnhem is ook maar tijdelijk zo met die paaltjes.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:29:09 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77404540
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef RubenK het volgende:
Meneer de HC mag alleen kaartjes met 35 euro er bovenop verkopen
Precies. Meneer de HC mag geen service meer verlenen, maar de reiziger alleen nog als een crimineel behandelen. Ook al ligt het aan de vervoerder. En dat steekt
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:10 schreef Palmboom313 het volgende:
Situatie in Arnhem is ook maar tijdelijk zo met die paaltjes.
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:45:26 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77404739
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?
Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:51:25 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77404847
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Heus wel Ooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77406714
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heus wel Ooit
Wanneer de v250 gaat rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:27:41 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77407181
quote:
NSHispeed Eén Fyra vanochtend uitgevallen vanwege storing aan materieel:, ook 1026 (Asd v 10.26), 1025 (Rtd v 11.30) rijden niet. Excuus!
Gaat lekker jongens
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:56:36 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77408079
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wanneer de v250 gaat rijden
Arnhem is eerder klaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77409060
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:36:57 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77409577
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Vraag het je kristallen bol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77409630
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
Omdat het nieuwe intercity materieel elders nodig is tijdens de spits?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:44:55 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77409900
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Freak188 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de NS op het drukke traject Hoorn Kersenboogerd - Schiphol, een sprinter inzet tijdens de spitsuren? En buiten de spits wordt er gereden met een prachtige nieuwe intercity trein die helemaal leeg is..........
ik heb hier nog een zinnig antwoord op ook. Heeft namelijk te maken met de jank-nimby's in Kersenboogerd, en SGMm is het stilste mat wat ze daar in de vroege uurtjes kunnen inzetten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77410569
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Arnhem is eerder klaar.
Dat valt nog te betwijfelen. Prorail is een waar talent in dingen vertragen. Het is immers hun werk
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77410573
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Net zoals dat hele tijdelijke station ook "tijdelijk" heet bedoel je?
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat daar ooit iets anders voor in de plaats komt zeg...
Als het maar mooi wordt dan is het lange wachten ook nog ergens goed voor geweest. 2011 moet het al een stuk beter zijn.
pi_77410885
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?

Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77411636
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?

Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:31:59 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77411784
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:
Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77412687
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik heb hier nog een zinnig antwoord op ook. Heeft namelijk te maken met de jank-nimby's in Kersenboogerd, en SGMm is het stilste mat wat ze daar in de vroege uurtjes kunnen inzetten
Okay... ze hebben in totaal zo'n 4 a 5 jaar met dubbeldekkers gereden en nu zijn ze er achter gekomen dat ie teveel lawaai maakt. Vanaf Purmerend zijn alle zitplaatsen trouwens al vergeven, de gasten die daar instappen moet altijd staan....

Die sprinters hebben trouwens een comfort van 3x niks... Onvoorstelbaar dat je zo weinig krijgt voor een dure dienst. Zitbanken zijn kneppelhard en ik ben met een lengte van 1.95m genoodzaakt om in zo'n '4 zits' te zitten. Als ik in een 2 zits wil gaan zitten, dan passen mijn benen er niet tussen. Echt zwaar irritant.
pi_77415069
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:28 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Omdat ze verwachten dat het drukker wordt op al die 6 stations.
En Den Haag heeft te weinig capiciteit ofzo?
Net als Amsterdam. Dat die 2e tunnel een falend ongebruikt ding is, wil niet zeggen dat we maar een half miljard moeten dokken
En Utrecht is toch voorlopig wel groot genoeg?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77415116
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar bij de planning van materieelinzet wordt doodvrolijk uitgegaan van "een dalende vervoersvraag"
Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:09:41 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77415904
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar komt dat eigenlijk vandaan als de overheid inzet op groei?
er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77415967
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

er moet bezuinigd worden, dus we halen gewoon wat ijzer weg uit de omloop
Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:15:01 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77416125
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?
Precies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77417950
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus de overheid wil meer mensen in de trein, maar de NS heeft niet genoeg geld dus ze verlagen de capiciteit?
De NS werkt nogal op een korte termijn prognose (2 jaar?) qua materieel. Zodra er meer nodig is, schreeuwen ze moord en brand. Hebben ze teveel dan dumpen ze gelijk het oudste / minst geschikte materieel.

Bij vervoer zoals trein speelt de economie een belangrijke rol maar ook nieuwe stations, hogere frequentie etc. Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:56:56 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77418028
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
Denk je dat daar al zo in detail over is nagedacht?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77418898
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:10 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom wordt station Amsterdam CS eigenlijk voor een half miljard verbouwt? Dat station ziet er toch nog prima uit? En na al die faal met de Noord-zuidlijn is daar toch helemaal geen geld voor?

Zelfde geldt voor al die wereldstations
Breda en Rotterdam konden inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken. Maar Utrecht, Den Haag en Amsterdam functioneren toch prima op dit moment? Het kost allemaal nogal wat geld. En dat terwijl onze spoorwegen al een stuk beter zijn dan die van omringende landen.
Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
bier
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:24:35 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77419163
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
Houdoe.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:31:18 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77419473
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef Brembo het volgende:

[..]
Vraag me af wat ze op de hanzelijn willen gaan inzetten?
NS kennende komt er een vervolgorder bij AnsaldoBreda, maar dan voor V160's.
pi_77419655
Op de Hanzelijn komt ´opgewaardeerde´ V-IRM te rijden met een snelheid van 200 km/u.
pi_77419974
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:18 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Ik zal maar wat graag willen ruilen met DB
Leg uit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77420411
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Leg uit.
Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.
bier
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:58:09 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77420522
Sterk verhaal. Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:11:43 #145
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_77421076
vet coole conducteur! Tot aan zwolle zijn vanwege de vrijdagmiddagdrukte alle stoelen vrijgegeven. Dus je mag dan chill in de eerste klas gaan zitten oja even vermelden zit in de trein naar schiphol van groningen van 16.06
Hoi
pi_77421740
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:55 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Op gebied van treinen en infrastructuur lopen hun wel stuk verder dan bij ons in Nederland. Op die manier vind ik hun verder dan de NS.
Bronnen? Er rijden daar minder treinen dan hier. De ICE is wel sneller, maar dat is ook nodig omdat de afstanden nogal wat groter zijn. Het treinnet is echt minder fijnmazig. En zie hoe het nu gaat met al die kapotte ICE's.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77422504
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:36 schreef Socios het volgende:
Op de Hanzelijn komt ´opgewaardeerde´ V-IRM te rijden met een snelheid van 200 km/u.
met ATB en 1500 volt Succes
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:00:34 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77422890
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:50 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

met ATB en 1500 volt Succes
Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77427584
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er komt ook een ERTMS-laag, net als op Amsterdam - Utrecht. Dus dat kan. En 1500V is ook geen beletsel.
1800V, geen 1500V
pi_77427667
Vanmiddag stapte ik om 17:45 in Amstel op de IC naar Utrecht, ding reed 20m voor het sein nog 40km/h, moest bijna op de noodrem stoppen. Waarom? Geen idee. Maar op Utrecht was het een en ander ook nogal vertraagd op spoor 7 en 5, waardoor alles wat binnen kwam rollen dat op dezelfde manier deed. 40 blijven karren, en dan op het laatste moment nog effe de reizigers door de bakken heen gooien je moet wat om 5 mins vertraging in te halen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:06:04 #151
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77428308
Zojuist een uitzonderlijk comfortabele rit gehad met de 3559 en een Avmz rijtuig. Negen coupes van zes stoelen, waarbij in elke coupe de verwarming en de verlichting en geluidsvolume van de omroep kan worden bediend! Daarnaast stopcontacten voor laptops, leeslampjes (kunnen alleen aan als het grote licht uitgezet wordt) maar bovenal een zee van ruimte, zeer gerieflijke stoelen en vrijwel superieure rijeigenschappen. Met recht het meest luxe NSR materieel. Jammer dat ik maar 45 minuten hiermee onderweg was, ik wil er zo mee naar de Alpen rijden.

En hiermee rest voor mij alleen nog een ritje met SLT. Daarna heb ik volgens mij al het NSR mat gehad.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:36:31 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77429187
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:42 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

1800V, geen 1500V
Zucht.

Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77429891
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zucht.

Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Zucht.

Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:01:55 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77430056
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:02:42 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77430079
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:56 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Zucht.

Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:03:42 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77430118
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op sp de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Dit is wel episch ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77430251
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500V Ik probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2010 @ 21:09:22 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77430308
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zucht.

Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Klopt, want de maximumspanning is 1.800 Volt. Het is op sommige plaatsen dus lager
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:20:19 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77430668
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500V Ik probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
Misschien moeten we dan maar eens ophouden met die zinloze discussie. Die spanning is sowieso rete-variabel zodra je maar iets van stroom trekt, zakt ie al in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 29-01-2010 21:35:39 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77431543
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:11 schreef Unreal88 het volgende:
vet coole conducteur! Tot aan zwolle zijn vanwege de vrijdagmiddagdrukte alle stoelen vrijgegeven. Dus je mag dan chill in de eerste klas gaan zitten oja even vermelden zit in de trein naar schiphol van groningen van 16.06
Leuk als je dan veel geld uit hebt gegeven voor een eerste klas kaart.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:46:24 #161
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77431570
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Ah, ProRail VL Den Bosch en episch falen, waar kennen we dat van.

Volgens mij niet de eerste keer dat daar een wintersporttrein verkeerd wordt binnengenomen. Maar dit is werkelijk PrutsRail ten top.

Overigens ook gekheid ten top om dit nog last minute te veranderen. Ook als de trein correct op spoor 12 was binnengekomen veroorzaak je een berg aan frustratie en vertraging omdat iedereen natuurlijk bij de verkeerde rijtuigen terecht komt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport vrijdag 29 januari 2010 @ 22:12:02 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77432596
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:18:17 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77432894
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Ze kunnen kiezen uit meer sporen dan in Den Bosch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77432982
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:35:00 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77433620
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen. H
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:35:56 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77433660
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen. H
Ik heb een trdl een keer een ic van 15 bakken zien binnennemen op spoor 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2010 @ 22:39:40 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77433788
Dat moet tot een bak of 9 à 10 goed gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:43:48 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77433959
Ja, maar de trein kwam binnen vanaf de ic-sporen uit Amersfoort, je kunt dus wel bedenken wat dat voor blokkade opleverde...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77434193
Dan kun je net zo goed uit je cabine stappen en richting het ProRail-kantoor lopen om de trdl een klap te verkopen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:52:29 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77434287
Waarschijnljik is de machinist de andere kant op gelopen om terug te gaan tot achter het sein en het vervolgens opnieuw te proberen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:03:37 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77436973
Vooral leuk als die IC vervolgens verder moest richting Gouda - dat is niet eens mogelijk vanaf spoor 3!
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet tot een bak of 9 à 10 goed gaan
9 bakken gaat misschien nét, langer is dat perron echt niet. Heb het wel eens eerder zien gebeuren, zag een keer 12 bakken binnenkomen op spoor 2, zelfde perronlengte dus zelfde probleem.

Ook een keer in Utrecht: een te lange combinatie voor de stoptrein naar Zwolle (2x DDAR-met-loc ging niet passen in Overvecht-Bhv-Den Dolder) dus was de oplossing: er één vast vooruit sturen als 'extra trein' naar amersfoort.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:15:44 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77437434
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:

Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.

Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r

Plaatje 3
Net na de wissel

Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel

Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein

De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door 2cv op 30-01-2010 00:56:32 (Enorme afbeeldingen veranderd in links.) ]
pi_77437533
Zo, rondje Rsd - Rtd - Gd - Ut - Amf - Apd - Zp - Ah - Asd - Hlm - Ass - Shl - Mt - Ehv - Bd - Rsd zit er weer op. 775 km, 3 uur in een 1ste klas ICL rijtuig
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:23:29 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77437626
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...

@Foto's hierboven, ProRail trdl:
  zaterdag 30 januari 2010 @ 06:41:46 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77441491
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...


Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpel
  zaterdag 30 januari 2010 @ 06:59:10 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77441534
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:

Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.

Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r

Plaatje 3
Net na de wissel

Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel

Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein

De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te groot
Zal vanavond wel even op een betere manier uploaden
pi_77442161
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77442192
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:

Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.

Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r

Plaatje 3
Net na de wissel

Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel

Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein

De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.

Zal voor de mensen die mee moesten niet leuk zijn, maar ik neem aan dat jij stuk ging daar?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77442221
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 06:59 schreef greavy het volgende:
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te groot
Je staat nu wel jezelf uit te lachen he

Hoeveel bakken stonden er niet aanhet perron uiteindelijk? zeker een stuk of 4-5 zo te zien? Lekker briljant gedaan weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77442298
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77442369
Met zulke treinen is het gewoon een feest om te reizen met de trein
Ze hebben daar trouwens ook de oplossing voor onze V250. Gewoon een kapje overheen als ie niet gekoppeld is.

Duurt overigens wel 3 minuten voordat ie op top-speed is
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77442398
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus

Dat is heette vroegah een Fastech 360

Wat is er met die kattenoren gebeurd?

[ Bericht 11% gewijzigd door Dr_Flash op 30-01-2010 10:09:09 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77442497
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is heette vroegah een Fastech 360

Wat is er met die kattenoren gebeurd?
Weggehaald. Ik denk dat ze de remmen beter hebben kunnen krijgen, want dat was de bedoeling van die oren....

Ik kan niet wachten dat ik daar in het echt in kan gaan zitten
Gewoon, omdat het kan
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77442532
Zouden die remmen magnetische assistentie hebben gekregen of zo? En wat is er gebeurd met de asymmetrische koppen? De F360 had een duidelijke voor- en achterkant. Als ik dit zo zie zijn het twee achterkanten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77442614
Elke shin heeft symmetrische koppen voor zover ik weet, ze gaan eenvoudigweg die dingen niet draaien bij het eindstation, dat zou een flinke boog moeten zijn, N700 is al 16 stellen van Tokio naar Hakata

Volgens mij zou de E5 ingezet worden om naar het noorden te gaan tuffen (nou ja, tuffen: 300+ km/uur ).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77442632
dan waren ze op de f360 gewoon 2 verschillende koppen aan het testen dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77444312
Als ik in april de ICE naar Basel wil boeken, kost dat me 0 euro

Met terugreis voor 14 euro eerste klas

[ Bericht 28% gewijzigd door Ascendancy op 30-01-2010 12:00:06 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77445165
Geil. Boeken zou ik zeggen

Lukt dat naar Freiburg (Breisgau) ook? Daar weet ik nog wel wat leuke lijntjes in de buurt, voor een HEEL goedkoop weekendje, waarom niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77445565
Ik wilde gewoon even kijken of het een leuke optie was
Ik kan niet persé die dagen.

Maar hoe kan het dat het 0 euro is? En 10 euro hi-flex terug 2e klas?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77445603
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:39 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wilde gewoon even kijken of het een leuke optie was
Ik kan niet persé die dagen.

Maar hoe kan het dat het 0 euro is? En 10 euro hi-flex terug 2e klas?
Probeer maar eens te boeken, kijk hoe ver je komt Misschien lukt het wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77445695
Is wel vaker, klik een pagina verder en de ´normale´ prijs verschijnt. Deze vlieger gaat echt niet op, hoor.
pi_77445721
Ja zeg, dan staat er opeens 370 euro. Ik ga ze een klacht mailen.

Het is sowieso al een trage ruksite die niet om kan gaan met veranderingen binnen de page.

Hmm, ze zijn ook nog bang voor kritiek. De enige manier om klachten en ideeën te geven is door ze een brief te sturen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77445802
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Is wel vaker, klik een pagina verder en de ´normale´ prijs verschijnt. Deze vlieger gaat echt niet op, hoor.
Maar wel een mooie en vertrouwenwekkende faalsite dan Ik ga daar ook eens kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77445977
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.
pi_77446082
Moet je ze tegenwoordig niet printen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77446352
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.
Ik haal ze liever zelf uit die automaat in Utrecht Centraal, maar okee
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
Moet je ze tegenwoordig niet printen?
Niet noodzakelijk hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77446980
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.
In een erg mooie verpakking ook
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:43:58 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77448887
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 06:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpel
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoor
Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat ik ze juist wél weet

En ik heb vandaag zo'n Hispeed-envelop binnengekregen, met daarin 2 VIP-tickets 1e klas, retour. Deze zijn alleen net zo klein als een NS-kaartje, maar dan uitvouwbaar
pi_77449154
Gisteren op Ut ingestapt, ingechecked, op Amstel uitgestapt, NIET uitgechecked, paar uur later op Amstel ingestapt met een papieren kaartje, op Utrecht uitgestapt, daar weer de Sprinter naar Ut Zuilen genomen, daar uitgechecked. Totale kosten voor de rit Utrecht-Amsterdam Amstel: ¤ 1,85
pi_77449227
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus


Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')