abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:06:04 #151
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77428308
Zojuist een uitzonderlijk comfortabele rit gehad met de 3559 en een Avmz rijtuig. Negen coupes van zes stoelen, waarbij in elke coupe de verwarming en de verlichting en geluidsvolume van de omroep kan worden bediend! Daarnaast stopcontacten voor laptops, leeslampjes (kunnen alleen aan als het grote licht uitgezet wordt) maar bovenal een zee van ruimte, zeer gerieflijke stoelen en vrijwel superieure rijeigenschappen. Met recht het meest luxe NSR materieel. Jammer dat ik maar 45 minuten hiermee onderweg was, ik wil er zo mee naar de Alpen rijden.

En hiermee rest voor mij alleen nog een ritje met SLT. Daarna heb ik volgens mij al het NSR mat gehad.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:36:31 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77429187
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:42 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

1800V, geen 1500V
Zucht.

Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77429891
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zucht.

Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Zucht.

Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:01:55 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77430056
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:02:42 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77430079
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:56 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Zucht.

Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:03:42 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77430118
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op sp de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Dit is wel episch ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77430251
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500V Ik probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2010 @ 21:09:22 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77430308
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zucht.

Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Klopt, want de maximumspanning is 1.800 Volt. Het is op sommige plaatsen dus lager
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:20:19 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77430668
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500V Ik probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
Misschien moeten we dan maar eens ophouden met die zinloze discussie. Die spanning is sowieso rete-variabel zodra je maar iets van stroom trekt, zakt ie al in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 29-01-2010 21:35:39 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77431543
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:11 schreef Unreal88 het volgende:
vet coole conducteur! Tot aan zwolle zijn vanwege de vrijdagmiddagdrukte alle stoelen vrijgegeven. Dus je mag dan chill in de eerste klas gaan zitten oja even vermelden zit in de trein naar schiphol van groningen van 16.06
Leuk als je dan veel geld uit hebt gegeven voor een eerste klas kaart.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:46:24 #161
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77431570
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Ah, ProRail VL Den Bosch en episch falen, waar kennen we dat van.

Volgens mij niet de eerste keer dat daar een wintersporttrein verkeerd wordt binnengenomen. Maar dit is werkelijk PrutsRail ten top.

Overigens ook gekheid ten top om dit nog last minute te veranderen. Ook als de trein correct op spoor 12 was binnengekomen veroorzaak je een berg aan frustratie en vertraging omdat iedereen natuurlijk bij de verkeerde rijtuigen terecht komt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport vrijdag 29 januari 2010 @ 22:12:02 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77432596
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:18:17 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77432894
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Ze kunnen kiezen uit meer sporen dan in Den Bosch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77432982
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:35:00 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77433620
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen. H
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:35:56 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77433660
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen. H
Ik heb een trdl een keer een ic van 15 bakken zien binnennemen op spoor 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2010 @ 22:39:40 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77433788
Dat moet tot een bak of 9 à 10 goed gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:43:48 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77433959
Ja, maar de trein kwam binnen vanaf de ic-sporen uit Amersfoort, je kunt dus wel bedenken wat dat voor blokkade opleverde...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77434193
Dan kun je net zo goed uit je cabine stappen en richting het ProRail-kantoor lopen om de trdl een klap te verkopen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:52:29 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77434287
Waarschijnljik is de machinist de andere kant op gelopen om terug te gaan tot achter het sein en het vervolgens opnieuw te proberen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:03:37 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77436973
Vooral leuk als die IC vervolgens verder moest richting Gouda - dat is niet eens mogelijk vanaf spoor 3!
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet tot een bak of 9 à 10 goed gaan
9 bakken gaat misschien nét, langer is dat perron echt niet. Heb het wel eens eerder zien gebeuren, zag een keer 12 bakken binnenkomen op spoor 2, zelfde perronlengte dus zelfde probleem.

Ook een keer in Utrecht: een te lange combinatie voor de stoptrein naar Zwolle (2x DDAR-met-loc ging niet passen in Overvecht-Bhv-Den Dolder) dus was de oplossing: er één vast vooruit sturen als 'extra trein' naar amersfoort.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:15:44 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77437434
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:

Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.

Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r

Plaatje 3
Net na de wissel

Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel

Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein

De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door 2cv op 30-01-2010 00:56:32 (Enorme afbeeldingen veranderd in links.) ]
pi_77437533
Zo, rondje Rsd - Rtd - Gd - Ut - Amf - Apd - Zp - Ah - Asd - Hlm - Ass - Shl - Mt - Ehv - Bd - Rsd zit er weer op. 775 km, 3 uur in een 1ste klas ICL rijtuig
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:23:29 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77437626
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...

@Foto's hierboven, ProRail trdl:
  zaterdag 30 januari 2010 @ 06:41:46 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77441491
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...


Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')