Zucht.quote:
Zucht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zucht.
Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:56 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zucht.
Dat de norm 1500V dicteert met een marge van 20% neemt niet weg dat ProVingerVerf standaard 1800V zonder marge op de draad zet.
Dit is wel episch ja.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op sp de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500Vquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je ineens praat over een 1800V-systeem.
Klopt, want de maximumspanning is 1.800 Volt. Het is op sommige plaatsen dus lagerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zucht.
Een 1500V systeem, conform NEN-EN 50163, bedreven op "highest permanent voltage".
Misschien moeten we dan maar eens ophouden met die zinloze discussie. Die spanning is sowieso rete-variabel zodra je maar iets van stroom trekt, zakt ie al in.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Klopt maar als dezelfde 20% marge-op-1500V-truuk stand houdt in een VIRM die 200 km/h mag, dan is dat natuurlijk wel gunstiger dan 1500VIk probeer alleen maar te zeggen dat met 1800V het misschien wel lukt een VIRM 200km/h te laten rijden, dat jij de norm zo goed kent weten we nu ook wel
Leuk als je dan veel geld uit hebt gegeven voor een eerste klas kaart.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:11 schreef Unreal88 het volgende:
vet coole conducteur! Tot aan zwolle zijn vanwege de vrijdagmiddagdrukte alle stoelen vrijgegeven. Dus je mag dan chill in de eerste klas gaan zittenoja even vermelden zit in de trein naar schiphol van groningen van 16.06
Ah, ProRail VL Den Bosch en episch falen, waar kennen we dat van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef greavy het volgende:
hier Greavy vanuit Utrecht (inmiddels trein terug).
Alpen Expres 13213 zou binnenkomen te Spoor 9, zoals gewoonlijk. Helaas werd er op het laatste moment besloten deze trein te Spoor 12 te laten binnenkomen. Dit werd netjes omgeroepen, maar de treindienstleider was weer eens dom bezigg...
Omdat de Alpen Expres een lange trein is, is bijna het hele perron nodig. Ze lieten de Alpen Expres binnenrijden via Spoor 13, waarna hij naar 12 moest dmv een linksleidende wissel.
Echter zat deze wissel op ongeveer de helft van het perron.
Hierdoor kwam een klein deel van de trein aan het perron te staan, en de rest op de wissel en Spoor 13.
Hierdoor moesten de reizigers die in de achterste bakken zaten via de dichtbijzijnste deur aan het perron erin, om vervolgens de trein door te wandelen.
Dit is toch echt een grote fout, lijkt mij.
Vanavond zal ik hier een paar fotoos van uploaden.
Ze kunnen kiezen uit meer sporen dan in Den Bosch.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Dit was Utrecht he, niet Den Bosch
Die is volgens mij nog wat beter in vingerverven dan Utrecht
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef dennistd het volgende:
Ik heb een trdl een keer een ic van 15 bakken zien binnennemen op spoor 3.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:35 schreef Eix het volgende:
[..]
Oh ik zie het. Goed, dan heb ik niets gezegd. Met Utrecht heb ik vooralsnog persoonlijk geen slechte ervaringen.H
9 bakken gaat misschien nét, langer is dat perron echt niet. Heb het wel eens eerder zien gebeuren, zag een keer 12 bakken binnenkomen op spoor 2, zelfde perronlengte dus zelfde probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet tot een bak of 9 à 10 goed gaan
Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpelquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te grootquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:
Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.
Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r
Plaatje 3
Net na de wissel
Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel
Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein
De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:23 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet wat erger is, zo'n raar rondje, of dat ik al die stations zo op kan noemen...
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:15 schreef greavy het volgende:
Alpen Expres 13213 (20.11 uit Ut) kwam op een ander spoor binnen;
Hij moest van Spoor 13, via wissel 151A / 151 B naar Spoor 12, om aan het perron te komen.
Omdat de Alpen Expres lang is, heeft hij het volledige perron nodig, en kreeg je de volgende effecten:
Plaatje 1
Hier kan je de afwijking goed zien, hij staat over de wissel, naar spoor 13. Voorkant op spoor 12.
Plaatje 2
Ja, en dan staat ie daar, niet langs het perron..:r
Plaatje 3
Net na de wissel
Plaatje 4
Je ziet de trein naar links gaan, op de linksleidende wissel
Plaatje 5
En zo zag het er uit, met de trein
De remmen werden ook gecontroleerd, dat scheen bij zo'n voorval 'standaard' te zijn.
Je staat nu wel jezelf uit te lachen hequote:Op zaterdag 30 januari 2010 06:59 schreef greavy het volgende:
Een mod heeft er links van gemaakt, en als je erop klikt, is de afbeelding te groot![]()
Dat is heette vroegah een Fastech 360quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus
Weggehaald. Ik denk dat ze de remmen beter hebben kunnen krijgen, want dat was de bedoeling van die oren....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heette vroegah een Fastech 360
Wat is er met die kattenoren gebeurd?![]()
Probeer maar eens te boeken, kijk hoe ver je komtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:39 schreef Ascendancy het volgende:
Ik wilde gewoon even kijken of het een leuke optie was
Ik kan niet persé die dagen.![]()
Maar hoe kan het dat het 0 euro is? En 10 euro hi-flex terug 2e klas?
Maar wel een mooie en vertrouwenwekkende faalsite danquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Is wel vaker, klik een pagina verder en de ´normale´ prijs verschijnt. Deze vlieger gaat echt niet op, hoor.
Ik haal ze liever zelf uit die automaat in Utrecht Centraal, maar okeequote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.![]()
![]()
![]()
Niet noodzakelijk hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
Moet je ze tegenwoordig niet printen?
In een erg mooie verpakking ookquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Socios het volgende:
Zij sturen tenminste nog echte, mooie, grote, prachtige treinkaartjes op.![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 06:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat je de afkortingen niet weet? Die zijn simpel
Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat ik ze juist wél weetquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze verkortingen zijn wel basiskennis hoor
Met zulke raampjes wordt je toch spontaan claustrofobisch..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:54 schreef Pheno het volgende:
Deze week is de nieuwe E5 in Japan gesignaleerd. Voor de niet kenners: het is de mintgroene met de extreem lange neus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |