abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77494582
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.

Spoor een beetje bijster
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf

Dit waren ze volgens mij
pi_77494591
Wat een ongelofelijke kuttrein is de SLT trouwens.. Ik snap dat echt niet; als je iets nieuws ontwerpt, wil je toch juist dat het beter wordt dan z'n 40 jaar oudere voorganger .

Maar nee, we geven 'm hetzelfde monotone bromgeluid maar dan luider, ook de 1ste klas stoelen zijn nu niet meer dan een plank met een goedkoop laagje stof en op de tafel kun je, door voorzichtig met je vingers te manoeuvreren, net een half colaflesje kwijt. Om over die kansloze "Goedemorgen!" omroep nog maar te zwijgen..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 januari 2010 @ 22:37:17 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77494758
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf

Dit waren ze volgens mij
Mja, je hebt nog:
Venlo - Hamm
Heerlen - Aachen (en verder)
Enschede - Gronau (en verder)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77494830
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, je hebt nog:
Venlo - Hamm
Heerlen - Aachen (en verder)
Enschede - Gronau (en verder)
Ah inderdaad, hoe kon ik Enschede nou vergeten
pi_77495000
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf

Dit waren ze volgens mij
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
pi_77495067
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
Via Oberhausen inderdaad
Zo kun je vanaf Hengelo naar Berlijn rechtstreeks, en ook nog verder polen
  zondag 31 januari 2010 @ 22:48:17 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77495360
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.

Spoor een beetje bijster
*ICE:
Route: Amsterdam Centraal - Köln - Frankfürt
Rijdend onder de trein nummers: 120 t/m 129

ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn (-Szczecin Glowny)
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149

*ICE:
Route: Amsterdam Centraal - Köln - Frankfürt
Rijdend onder de trein nummers: 226 en 227

ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255

*ICE:
Route: Amsterdam Centraal - Köln - Frankfürt
Rijdend onder de trein nummers: 300 t/m 399 (waarvan 328 en 329 in gebruik)

Stoptrein (?):
Route: Heerlen - Aachen - Stolberg
Rijdend onder de trein nummers: 8900 t/m 8999

DB Regio (Stoptrein:
Route: Enschede - Gronau - Münster
Rijdend onder de trein nummers: 29000 t/m 29049

PEG (Stoptrein):
Route: Enschede - Gronau - Dortmund
Rijdend onder de trein nummers: 29050 t/m 29099

De route hier is niet alle stops, maar een ongevere route waar deze trein langs rijd.
Volgens mij moet dit het wel wat zijn.. Zijn nog een paar, maar die weet ik even niet uit me hoofd

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 31-01-2010 23:25:29 ]
pi_77495477
Dank u daar kan ik weer even mee verder.
pi_77495581
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:

[..]


ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149

ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255

Volgens mij moet dit het wel wat zijn.. Zijn nog een paar, maar die weet ik even niet uit me hoofd
Waar zit het verschil? Want de 1e die stopt toch ook in Hannover? of niet?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 januari 2010 @ 22:52:27 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77495627
Arriva (Stoptrein)
Route: Groningen - Nieuweschans - Leer
Rijdend onder de trein nummers: 8400 t/m 8499
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77495808
Uhmzz de 240/255 serie gaat die niet verder dan bad bentheim trouwens?
pi_77495831
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz de 240/255 serie gaat die niet verder dan bad bentheim trouwens?
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glowny

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2010 22:57:18 ]
pi_77495856
En binnenkort komt er een stoptrein Hengelo - Bad Bentheim maar hoe en wanneer enzo geen idee

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2010 22:56:24 ]
  Redactie Sport zondag 31 januari 2010 @ 22:57:28 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77495926
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En binnenkort komt er een stoptrein Hengelo - Bad Bentheim maar hoe en wanneer enzo geen idee
Vanaf december inderdaad.
Verder heb je ook nog de CNL/EN die bij Arnhem de grens overgaan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77496179
En de ICE naar basel?
  zondag 31 januari 2010 @ 23:21:28 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77497212
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva (Stoptrein)
Route: Groningen - Nieuweschans - Leer
Rijdend onder de trein nummers: 8400 t/m 8499
Helemaal vergeten
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glowny
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.
De 240-255 rijd maar tot Berlijn

De volgenden rijden door tot / van Polen: 143, 148. Dat is dus dagelijks één trein.
pi_77497367
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Helemaal vergeten
[..]

Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.
De 240-255 rijd maar tot Berlijn
quote:
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn (-Szczecin Glowny)
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149


ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2010 23:24:38 ]
  zondag 31 januari 2010 @ 23:25:56 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77497446
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]


[..]

En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?
Jawel, maar zoals je onderaan dat bericht kan lezen, betreffen het niet alle stops
quote:
De route hier is niet alle stops, maar een ongevere route waar deze trein langs rijd.
pi_77497510
Duidelijk
pi_77497616
Niet goed gekeken.

En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie
pi_77498814
ik begrijp dat doordat de SLT zoveel problemen kent, Mat '64 nog even dienst blijft doen ?
zal ik alvast de Plan V in de SGMm kleurstelling photoshoppen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 1 februari 2010 @ 00:10:17 #272
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77499007
Vergeet ook de Belgische Intercity O niet, Maastricht - Brussel - Gent - Oostende
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 februari 2010 @ 00:18:33 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77499176
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef Ireyon het volgende:
Wat een ongelofelijke kuttrein is de SLT trouwens.. Ik snap dat echt niet; als je iets nieuws ontwerpt, wil je toch juist dat het beter wordt dan z'n 40 jaar oudere voorganger .

Maar nee, we geven 'm hetzelfde monotone bromgeluid maar dan luider, ook de 1ste klas stoelen zijn nu niet meer dan een plank met een goedkoop laagje stof en op de tafel kun je, door voorzichtig met je vingers te manoeuvreren, net een half colaflesje kwijt. Om over die kansloze "Goedemorgen!" omroep nog maar te zwijgen..
Vorige week in een Thaise trein in de derde klasse gezeten. Gewoon gevoerde banken (van het type Plan V), gewoon ramen die open konden en uitstekende catering. En dan kom je terug en zit je in zo'n moderne lightrail en denk je, dan is de Thaise derde klasse toch beter. Ik betaalde overigens ongeveer een hele euro voor een stuk van zo'n 280 kilometer

Foto's, inclusief een paar bordjes, volgen nog
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77499813
Geen commentaar op mijn TGV foto?

Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
pi_77499850
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?

Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
leuke foto jeroen!
pi_77499900
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?

Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Dacht dat het een close up was van een model baan , sorry.
pi_77500380
Zie spoorboekje voor alle internationale verbindingen. Staat allemaal keurig in de tabellen.
pi_77502621
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

leuke foto jeroen!
  maandag 1 februari 2010 @ 07:27:18 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77502766
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:32 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..
  maandag 1 februari 2010 @ 09:53:01 #280
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_77504237
In noord Duitsland afgelopen weekend veel problemen op het spoor door de sneeuw (ik dacht dat de DB alles zo goed op orde had)
http://www.depers.nl/buit(...)os-in-Duitsland.html
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:03:11 #281
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77504453
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef Socios het volgende:
Zie spoorboekje voor alle internationale verbindingen. Staat allemaal keurig in de tabellen.
Fout. Naar de internationale verbinding vanuit Venlo kan je lang zoeken in het nieuwste spoorboekje. Niets in dat boekje wijst erop dat die verbinding bestaat.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:48:09 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77507127
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
En dat noemt zich HC?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 1 februari 2010 @ 12:03:21 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77507641
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat noemt zich HC?
tja, een tijd geleden las ik iets over mensen met een kaartje nijmegen-venray ofzo die de HC bij Ede-Wageningen wijs konden maken dat dat de snelste route was....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 februari 2010 @ 12:50:01 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77509256
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie
Dat is dan de 9200. Ofwel: de intercity Amsterdam - Brussel. Rijdt meestal met een Traxx en daarachter een sleep ICRm.
pi_77509591
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat noemt zich HC?
Internationaal werd niet zoveel aandacht aanbesteedt nee
  maandag 1 februari 2010 @ 13:13:09 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77509934
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:02 schreef Geerd het volgende:
Internationaal werd niet zoveel aandacht aanbesteedt nee
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie
Nee dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77510726
En dat getrokken spul van de Fyra is wel de zelfde treinserie?
pi_77510819
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?
[..]

Nee dus
Probeer ook alleen maar iets wijzer te worden over die treinseries
  Redactie Sport maandag 1 februari 2010 @ 14:15:25 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77511924
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Geerd het volgende:
En dat getrokken spul van de Fyra is wel de zelfde treinserie?
Nee, de Fyra is serie 1000 Asd-Rtd, de Benelux is serie 9200 Asd-Brussel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 1 februari 2010 @ 14:19:15 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77512050
Voor alle treinseries met materieel zie trouwens http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
Alleen de CNL/EN ontbreken daar als het goed is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 februari 2010 @ 15:46:53 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77515139
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef dennistd het volgende:
Voor alle treinseries met materieel zie trouwens http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
Alleen de CNL/EN ontbreken daar als het goed is
Wat ik altijd gebruik, is Somda. Vind ik erg makkelijk werken.
Somda.nl/treinnummers
Als je al de nummers weet:
Somda.nl/dienstregeling

Daar staan ook de CNL/EN treinen, maar ook LM ritten
Oja, de Mat voorspellingen op Somda worden o.a. met spots gemaakt volgens mij, dus vaak erg betrouwbaar

En is 'Spoornieuws.nl' de "vernieuwde" versie van trein.dennistd.nl ?
Er is weinig veranderd, alleen de lay-out toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 01-02-2010 15:59:31 ]
pi_77517002
quote:
Geen dagelijkse controle meer NS materieel
maandag 1 februari 2010

Vanaf 1 februari wordt het meeste NS materieel niet meer dagelijks gecontroleerd op storingen. De dagelijkse controle wordt vervangen door een controle eens in de acht dagen. Enkele kritische processen worden nog wel om de dag gecontroleerd. Dat bevestigd minister Eurlings in een brief aan de Tweede kamer.

Met ingang van de nieuwe Spoorwegwet (2005) is de verplichting van een 24-uurscontrole vervallen. NS Reizigers heeft samen met NedTrain, Lloyd's Register Rail en de TU Delft onderzocht of het controleregime veranderd kan worden. NS heeft op basis hiervan besloten om per 1 februari 2010 op een nieuw controleregime over te gaan met als basis "zinvolle controles op het juiste moment". De Nederlandse Spoorwegen hebben de minister verzekerd dat het nieuwe controleregime geen gevolgen heeft voor de veiligheid.

Het nieuwe controleregime is in de praktijk succesvol getest met de materieelserie VIRM. Het nieuwe regime wordt ingevoerd voor het grootste deel van de materieelvloot van NS Reizigers. Voor enkele oudere treintypes wordt het regime niet aangepast.

Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Bron: Treinreiziger.nl
  Redactie Sport maandag 1 februari 2010 @ 16:42:04 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77517369
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:46 schreef greavy het volgende:
En is 'Spoornieuws.nl' de "vernieuwde" versie van trein.dennistd.nl ?
Er is weinig veranderd, alleen de lay-out toch?
Mja, wat kleine wijzigingen in het menu, een stuk betere spoorkaart en met name een wat professionelere domeinnaam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 1 februari 2010 @ 16:44:53 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77517462
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:33 schreef Nightshadow het volgende:
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Lees: doordat er minder controles plaatsvinden kan een deel van het personeel ontslagen worden, waardoor in die meer tijd door minder mensen gewerkt wordt, en je dus nog steeds evenveel materieel aan kunt pakken. Wel kun je in de winter de controles niet wat verminderen om zo meer tijd aan reparaties te besteden, omdat de controles al niet vaak plaatsvinden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77517686
quote:
Op maandag 1 februari 2010 07:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..
Verry much true

Alleen zat ik in coupe 2 van de eurostar, en moest dus eerst helemaal naar 12 rennen om die foto te kunnen nemen, Ik was vet verbaast dat ie niet heel bewogen en wazig was
  maandag 1 februari 2010 @ 20:12:12 #296
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_77526368
elke dag nakijken is ook onzin......
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_77529790
quote:
4000 Stoptrein Mat'64 / SLT Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
geinig, waarneer?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_77530537
Zodra er voldoende SLT beschikbaar is. Voorlopig worden alle diensten die met SLT waren ingepland door Mat' 64s gereden.
  Redactie Sport maandag 1 februari 2010 @ 21:50:30 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77531129
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

geinig, waarneer?
De 4019 (v 5.00) en 4021 (v 5.26u) vertrekken uit Alkmaar. Verder rijdt de 4000 's avonds van/naar Alkmaar als de 800 (IC uit Maastricht) niet meer rijdt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77531548
En op zondag.

Ben nu toch benieuwd of ie nu bedoelde dat 'ie soms tot Alkmaar rijdt, of dat er SLT staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')