Hengelo - Bad Bentheimquote:Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.
Spoor een beetje bijster![]()
Mja, je hebt nog:quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf
Dit waren ze volgens mij
Ah inderdaad, hoe kon ik Enschede nou vergetenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je hebt nog:
Venlo - Hamm
Heerlen - Aachen (en verder)
Enschede - Gronau (en verder)
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Bad Bentheim
Maastricht - Liege Guillemins
Roosendaal - Antwerpen
Nieuweschans - Leer
Arnhem - Oberhausen Hbf
Dit waren ze volgens mij
Via Oberhausen inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
*ICE:quote:Op zondag 31 januari 2010 21:22 schreef Geerd het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijstje/overzichtje met internationale treinen vanuit ned na duitsland?
NIet veel nodig maar wat nou vanwaar vertrekt voor welke bestemming, misschien met overstap naar de grotere stations in De.
Spoor een beetje bijster![]()
Waar zit het verschil? Want de 1e die stopt toch ook in Hannover? of niet?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
[..]
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
Volgens mij moet dit het wel wat zijn.. Zijn nog een paar, maar die weet ik even niet uit me hoofd![]()
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glownyquote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz de 240/255 serie gaat die niet verder dan bad bentheim trouwens?
Vanaf december inderdaad.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En binnenkort komt er een stoptrein Hengelo - Bad Bentheimmaar hoe en wanneer enzo geen idee
Helemaal vergetenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva (Stoptrein)
Route: Groningen - Nieuweschans - Leer
Rijdend onder de trein nummers: 8400 t/m 8499
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, gaat hij naar berlijn. En soms nog verder polen in, en als eindstation Szczecin Glowny
quote:Op zondag 31 januari 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Helemaal vergeten![]()
[..]
Dat is fout.. De ICBerlijn in de serie 140 t/m 149 rijden soms door Szczecin Glowny.
De 240-255 rijd maar tot Berlijn
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?quote:ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Berlijn (-Szczecin Glowny)
Rijdend onder de trein nummers: 140 t/m 149
ICBerlijn:
Route: Schiphol - Amersfoort - Bad Bentheim - Hannover - Berlijn
Rijdend onder de trein nummers: 240 t/m 255
Jawel, maar zoals je onderaan dat bericht kan lezen, betreffen het niet alle stopsquote:Op zondag 31 januari 2010 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
[..]
En treinnummers 140 t/m 149 stopt ook niet in Hannover?
quote:De route hier is niet alle stops, maar een ongevere route waar deze trein langs rijd.
Vorige week in een Thaise trein in de derde klasse gezeten. Gewoon gevoerde banken (van het type Plan V), gewoon ramen die open konden en uitstekende catering. En dan kom je terug en zit je in zo'n moderne lightrail en denk je, dan is de Thaise derde klasse toch beter. Ik betaalde overigens ongeveer een hele euro voor een stuk van zo'n 280 kilometerquote:Op zondag 31 januari 2010 22:33 schreef Ireyon het volgende:
Wat een ongelofelijke kuttrein is de SLT trouwens.. Ik snap dat echt niet; als je iets nieuws ontwerpt, wil je toch juist dat het beter wordt dan z'n 40 jaar oudere voorganger.
Maar nee, we geven 'm hetzelfde monotone bromgeluid maar dan luider, ook de 1ste klas stoelen zijn nu niet meer dan een plank met een goedkoop laagje stof en op de tafel kun je, door voorzichtig met je vingers te manoeuvreren, net een half colaflesje kwijt. Om over die kansloze "Goedemorgen!" omroep nog maar te zwijgen..
leuke foto jeroen!quote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Dacht dat het een close up was van een model baanquote:Op maandag 1 februari 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Geen commentaar op mijn TGV foto?
Ik heb verdomme bijna 4 uur in Lille gestaan voor die foto
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..quote:
Fout. Naar de internationale verbinding vanuit Venlo kan je lang zoeken in het nieuwste spoorboekje. Niets in dat boekje wijst erop dat die verbinding bestaat.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:06 schreef Socios het volgende:
Zie spoorboekje voor alle internationale verbindingen. Staat allemaal keurig in de tabellen.
En dat noemt zich HC?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar vanaf arnhem ook koln, zeurich en munchen.
tja, een tijd geleden las ik iets over mensen met een kaartje nijmegen-venray ofzo die de HC bij Ede-Wageningen wijs konden maken dat dat de snelste route was....quote:
Dat is dan de 9200. Ofwel: de intercity Amsterdam - Brussel. Rijdt meestal met een Traxx en daarachter een sleep ICRm.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:02 schreef Geerd het volgende:
Internationaal werd niet zoveel aandacht aanbesteedt nee
Nee dusquote:Op zondag 31 januari 2010 23:29 schreef Geerd het volgende:
En je hebt dan de thalys richting belgie, maar ook zie ik vaak getrokken mat in Roosendaal staan, rijdt dat ipv van of andere serie![]()
![]()
Probeer ook alleen maar iets wijzer te worden over die treinseriesquote:Op maandag 1 februari 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dannog moet je minstens de spoorkaart uit je hoofd kennen natuurlijk. Je weet er toch wel IETS van mag ik hopen?![]()
[..]
Nee dus
Nee, de Fyra is serie 1000 Asd-Rtd, de Benelux is serie 9200 Asd-Brusselquote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Geerd het volgende:
En dat getrokken spul van de Fyra is wel de zelfde treinserie?
Wat ik altijd gebruik, is Somda. Vind ik erg makkelijk werken.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef dennistd het volgende:
Voor alle treinseries met materieel zie trouwens http://www.spoornieuws.nl/?page=treinseries
Alleen de CNL/EN ontbreken daar als het goed is
Bron: Treinreiziger.nlquote:Geen dagelijkse controle meer NS materieel
maandag 1 februari 2010
Vanaf 1 februari wordt het meeste NS materieel niet meer dagelijks gecontroleerd op storingen. De dagelijkse controle wordt vervangen door een controle eens in de acht dagen. Enkele kritische processen worden nog wel om de dag gecontroleerd. Dat bevestigd minister Eurlings in een brief aan de Tweede kamer.
Met ingang van de nieuwe Spoorwegwet (2005) is de verplichting van een 24-uurscontrole vervallen. NS Reizigers heeft samen met NedTrain, Lloyd's Register Rail en de TU Delft onderzocht of het controleregime veranderd kan worden. NS heeft op basis hiervan besloten om per 1 februari 2010 op een nieuw controleregime over te gaan met als basis "zinvolle controles op het juiste moment". De Nederlandse Spoorwegen hebben de minister verzekerd dat het nieuwe controleregime geen gevolgen heeft voor de veiligheid.
Het nieuwe controleregime is in de praktijk succesvol getest met de materieelserie VIRM. Het nieuwe regime wordt ingevoerd voor het grootste deel van de materieelvloot van NS Reizigers. Voor enkele oudere treintypes wordt het regime niet aangepast.
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Mja, wat kleine wijzigingen in het menu, een stuk betere spoorkaart en met name een wat professionelere domeinnaamquote:Op maandag 1 februari 2010 15:46 schreef greavy het volgende:
En is 'Spoornieuws.nl' de "vernieuwde" versie van trein.dennistd.nl ?
Er is weinig veranderd, alleen de lay-out toch?
Lees: doordat er minder controles plaatsvinden kan een deel van het personeel ontslagen worden, waardoor in die meer tijd door minder mensen gewerkt wordt, en je dus nog steeds evenveel materieel aan kunt pakken. Wel kun je in de winter de controles niet wat verminderen om zo meer tijd aan reparaties te besteden, omdat de controles al niet vaak plaatsvinden.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:33 schreef Nightshadow het volgende:
Doordat controles in de toekomst naar verwachting zinvoller zijn dan voorheen heeft het technisch personeel meer tijd om relevant onderhoud en reparaties uit te voeren. Dit is in drukke periodes, bijvoorbeeld tijdens streng winterweer, van groot belang.
Verry much truequote:Op maandag 1 februari 2010 07:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik hem wazig, en je ziet amper iets van de trein. In het vervolg kan je beter scherpere foto's nemen, met een groter deel van de trein erop..
geinig, waarneer?quote:4000 Stoptrein Mat'64 / SLT Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
De 4019 (v 5.00) en 4021 (v 5.26u) vertrekken uit Alkmaar. Verder rijdt de 4000 's avonds van/naar Alkmaar als de 800 (IC uit Maastricht) niet meer rijdtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |