Iemand een antwoord?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Vanmiddag weer proberen naar A'dam te komen, heenweg ben ik niet zo bang voor, maar moet ook weer rond een uurtje of half 12/12 uur proberen weer terug naar Arnhem te komen![]()
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
Tenzij iemand een glazen bol heeft die nog werkt, kan niemand je vertellen of dat gaat lukken. Ik zou het er persoonlijk niet op wagen, de kans is aanwezig dat je ergens vast komt te zitten.quote:
voor leuke gestrande medereizigstersquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Tenzij iemand een glazen bol heeft die nog werkt, kan niemand je vertellen of dat gaat lukken. Ik zou het er persoonlijk niet op wagen, de kans is aanwezig dat je ergens vast komt te zitten.
Tip: neem een slaapzak mee
lulwut?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
Leuke CTA in het kader van 'er rijden alleen stoptreinen':
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
Leuke CTA in het kader van 'er rijden alleen stoptreinen':
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:57 schreef Nightshadow het volgende:
*ding dong* Dames en heren, de sprinter naar Deventer Goederen Emplacement Aansluiting vertrekt over ongeveer 5 minuten van spoor 2B
[ afbeelding ]
*edit: oops, Dennis was mij al voor, over het hoofd gezien![]()
geen ramp toch? die mensen komen tenminsten nog ergens en volgensmij is de fyra sneller dan de thalys op het momentquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:21 schreef James1988 het volgende:
Ohja. Thalys rijdt vandaag vanaf Rotterdam en eindigt ook daar. Reizigers vanaf Amsterdam mogen per Fyra naar Rotterdam.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
0.57uquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef AMDB het volgende:
Iemand een antwoord?
Kladblok om alle spots op te schrijven en deze in te voeren op Somda?quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
Let op he greavy, als je het verkeerde antwoord geeft praten we niet meer met jequote:Op dinsdag 22 december 2009 12:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Kladblok om alle spots op te schrijven en deze in te voeren op Somda?
Eerst een adviesje mbt de rijspanning.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:41 schreef Fixers het volgende:
Nu de duitsers toch willen gaan helpen. Kunnen ze dan niet gelijk een adviesje materieel en fabrikantkeuze erbij doen. Twee vliegen in een klap.
foto?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:05 schreef Ireyon het volgende:
Zit nu in de Thalys, 20 min. vertraging om op de Fyra te wachten.. Ze mogen hem in de tussentijd wel even schoonmaken, wat een teringbende is het hier..
Bron?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
De NS wil morgen meer treinen laten rijden. Hulde.
Waarom vandaag niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
De NS wil morgen meer treinen laten rijden. Hulde.
doe ik thuis wel.. Op mobiel werkt fok! Bij mij niet fijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef Socios het volgende:
Twitter.![]()
![]()
![]()
Post gewoon in het topic, mang!
Wat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:34 schreef Cothen het volgende:
[..]
Eerst een adviesje mbt de rijspanning.
1. Twitter is kutquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:39 schreef greavy het volgende:
sta in rotterdam stil. Trein reed naar achteren,en valt stil
Even later word er omgeroepen dat er geen machinist meer is. Meer info op me twitter.
Ik was inderdaad veel te laatquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Deventer Goederen Emplacement Aansluiting
Mja daar was 't iets te druk voor, maar denk aan chips op de vloer, evenals lege flesjes, kruimels, snoeppapierrestjes op stoelen, etc.quote:
Nu geen leuk 10-jarigbestaanfeestje meer voor Oostnet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat dan het einde van Syntus?
Nee, per 29 augustus 2010 neemt Syntus het busvervoer in Zwolle, Deventer en omgeving (concessie Midden-Overijssel) over van Connexxion.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat dan het einde van Syntus?
En de syntus, rijd die dan überhaupt ergens met treinen, als ze geen andere trein tracés krijgen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva het bus- en treinvervoer mag doen in Rivierenland en de Achterhoek.
Busvervoer gaat december 2010 al in. Treinvervoer december 2012.
Dat worden dus GTW's op Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Arnhem-Tiel.
http://www.destentor.nl/r(...)n-bus-aan-Arriva.ece
Mijn Twitter link staat wel degelijk in me profiel..quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. Twitter is kut
2. Je twitterlink staat niet in je profiel
3. Het is "mijn Twitter"
Hier posten dus, en rap een beetje
En dan hebben ze net het onderhoud naar Blerick verplaatstquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Zij rijden nog Zutphen - Oldenzaal en in opdracht van Connexxion Almelo - Mariënberg
"mijn profiel", schavuitquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn Twitter link staat wel degelijk in me profiel..
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:26 schreef Fixers het volgende:
Hoor net van een collega dat de gtbv beperkt gaat worden ivm het negatief reisadvies. Dan mag ik hopen dat het voor abbonementhouders niet zi is. Ik heb geen gebruik kunnen maken van mijn abbonement. Ik had niet de keus om maar geen kaartje te kopen.
Ja, daar hebben we lekker veel aanquote:123 Teletekst di 22 dec
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` NS geeft de sinds zondag gedupeerde
treinreizigers geen schadevergoeding
omdat er een negatief reisadvies gold.
Wel mogen abonnementhouders op 29
december gratis iemand laten meereizen
en kan op 30 december iedereen reizen
met 40 procent korting.
Aanbestedingen zuigen stierenballen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Apeldoorn - Zutphen ook naar Arriva gaat
zie ook: http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/463.html
Idioten. Alsof dat negatieve reisadvies niet volkomen misplaatst was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, daar hebben we lekker veel aan
Het zal een futiele actie zijn. Maar ik ga wel klagen. Ik koop maandabbonementen. Ik heb een aanzienlijk deel niet mogen gebruiken. Klint als contractbreuk, al zal er vast wel een leuke clausule in de voorwaarden staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idioten. Alsof dat negatieve reisadvies niet volkomen misplaatst was.
Bij Kievit? daar zit een loket en een muur met bagagekluisjes. En een heeeeeeele grote parkeergaragequote:Op dinsdag 22 december 2009 18:55 schreef Ireyon het volgende:
't Zat hem dus toch in de neusBedankt
.
Vandaag ook maar eens de moeite genomen om 'even' de achteringang van Antwerpen Centraal te bekijken.. Dat was meer een tweede hoofdingang, behoorlijk groot en erg modern, alleen echt helemaal niks of niemand te bekennen![]()
dat wel maar toch ze hebben van het OV wat in de achterhoek gewoon dood was er populair OV van gemaakt. En ik vind dat syntus ook gewoon hoort bij de achterhoekquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, dat vale geel was ook spuuglelijk.
Dat is een grap hoop ik?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens zijn dat voor de treinen die alleen het traject Arnhem - Doetinchem rijden een andere vervoerder komt dan Arriva. Dit deel van de concessie wordt apart aanbesteed
Dat KAN, ja. Maar misschien gebeurt het nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens zijn dat voor de treinen die alleen het traject Arnhem - Doetinchem rijden een andere vervoerder komt dan Arriva. Dit deel van de concessie wordt apart aanbesteed
BR612-achtigs hebben we nog niet hierquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach, die GTW's hebben in ieder geval een wc, die Linten niet. Maar het zou mij ook weer niks verbazen als ze voor een ander type trein kiezen, bedoel, dit is wel Nederland he. Prutsfaalland 1e klas.
Leve de versnipperingquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee niet dus, het wordt inderdaad apart aanbesteed, en ik zie het nog wel gebeuren ook.
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, dat vale geel was ook spuuglelijk.
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, per 29 augustus 2010 neemt Syntus het busvervoer in Zwolle, Deventer en omgeving (concessie Midden-Overijssel) over van Connexxion.
De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal.
Of wassen ze die dingen in chloor?
En ik blijf me echt verbazen over de treinen in het winterweer. En de NS en ProRail maar roepen dat ze er niks aan kunnen doen. Als wissels zo belangrijk zijn verwarm je ze toch? Echt, ik kan er niet bij, wat een gepruts.
Hadden die niet net het onderhoud in Blerick ondergebracht trouwens?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden die niet net het onderhoud in Blerick ondergebracht trouwens?
Kennelijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan hebben ze net het onderhoud naar Blerick verplaatst
Werkt niet? Waar haalt ProRail dan het gore lef vandaan om te zeggen dat we niet opgewassen zijn tegen zoveel sneeuw? Da's gewoon gebrek aan onderhoud en helemaal aan de vingerverf-brigade te wijten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:37 schreef MassimO het volgende:
[..]
De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet.
Sigaar uit eigen doos.. Overheid is aandeelhouder van prorail.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Werkt niet? Waar haalt ProRail dan het gore lef vandaan om te zeggen dat we niet opgewassen zijn tegen zoveel sneeuw? Da's gewoon gebrek aan onderhoud en helemaal aan de vingerverf-brigade te wijten.
De NS moet gewoon de reizigers hun geld terug geven en de schade verhalen op ProRail.
De NS betaalt om op het spoor van ProRail te rijden en als dat vervolgens niet kan door prutswerk van prutsrail dan is Prorail zo fout als het maar kan.
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat dat eerder zo'n zootje was. Toen het allemaal nog niet geprivatiseerd was. Toen heb ik ook wel eens met sneeuw in de trein gezeten en toen reden ze gewoon. Toen hadden ze ook nog geen last van blaadjes, utizettende rails door zon, regen en meer weer-gerelateerde kutsmoezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Sigaar uit eigen doos.. Overheid is aandeelhouder van prorail.
De enige die winnen zijn de managers, want die kunnen als 'privaat bedrijf' een marktconforme bonus en salaris opstrijken..
Grappig, ik heb tussen Rsd - Schiphol geen enkele ondergesneeuwde wissel gezien. Om nog maar te zwijgen over het feit dat in fucking België de enige uitgevallen trein de intercity naar Amsterdam Centraal was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:37 schreef MassimO het volgende:
[..]
De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet.
De GTW's op Dordrecht-Geldermalsen hebben geen wc volgens mij hoor, dus dat zegt helaas nog niets...quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach, die GTW's hebben in ieder geval een wc, die Linten niet. Maar het zou mij ook weer niks verbazen als ze voor een ander type trein kiezen, bedoel, dit is wel Nederland he. Prutsfaalland 1e klas.
In NL ook hoor. Maar ook nog wat gas. Wat op bijvoorbeeld Gouda prima werkte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE's uit Frankfurt en Basel zijn allemaal in Arnhem geëindigdIn Duitsland waaide er geen gasvlammetje uit
Oh nee daar hebben ze elektrische wisselverwarming
Geniaal idee zeg
Het vaal worden van DDAR schijnt een reactie van de milieuvriendelijke verf met het wasmiddel te zijn. De verf zelf is niet vaal, er zit een wittige troep tussen de gele verf (op microscopisch niveau). Het schijnt met veel moeite wel te verwijderen te zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal.
Of wassen ze die dingen in chloor?
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt.
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.
Er was al eens een nieuwsbericht dat ze geen 2 vervoerders op arnhem - doetinchem wilden hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.
Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:24 schreef Socios het volgende:
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden.Met onder meer Dikke RB´s die heel het land doorkruisen.
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt mequote:Op dinsdag 22 december 2009 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?)
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen
Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
quote:C.2.32 Toiletten in het treinmaterieel
Het treinmaterieel hoeft niet te zijn voorzien van toiletten. De
concessieverlener is in overleg met betrokken partijen teneinde
op de perrons toiletvoorzieningen te plaatsen.
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):
[..]
Een ontwerp uit 1984...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
Pis maar tegen de rand van het perron, we zetten we een trappetje neer in het midden in Winterswijk, daar rijdt toch nooit een trein door.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.quote:
Terugweg is veel sneller. Doordat die trein naar Geldermalsen op Leerdam soms bijna 10minuten stil staatquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt meEn als die dat in de Linten van Syntus niet eiste, dan waarschijnlijk ook niet in de GTW's van Arriva op hetzelfde traject
Zijn dat dezelfde dingen als wat er tussen Mönchengladbach en Keulen rijdt? 't Zal wel niet, want anders was het een "quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.![]()
En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo
Ik heb er eigenlijk nog niks over gehoord. De bedoeling was dat er Flirts van de EuroBahn zouden gaan rijden toch???quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:54 schreef dennistd het volgende:
Oh ja?
Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn
quote:De nieuwe vervoerder Eurobahn, welke de concessie van lijn RE13 tussen Venlo en Mönchengladbach vanaf 13 december mag gaan uitvoeren, maakt een slechte start.
Vanaf zondag 13 december zouden de reizigers op de lijn Hamm (Wuppertal) - Düsseldorf - Venlo vervoerd gaan worden in gloednieuwe en comfortabele treinen van de Eurobahn. Er zal echter niet heel veel van terecht komen; de Eurobahn heeft te weinig treinen tot haar beschikking.
Reden voor dit alles is dat er nog maar vier van de in totaal 18 bestelde treinen van het door Stadler gebouwde type FLIRT een geldige toelating op het Duitse spoorwegnet hebben gekregen. De toelating voor de overige 14 treinen laat nog op zich wachten.
'Oude' treinen
"Samen met de Deutsche Bahn (DB) hebben we afspraken gemaakt, om de reizigers toch te kunnen vervoeren." zo zegt woordvoerder Robert Kohl van Eurobahn-moeder Keolis Deutschland. "Totdat de toelating van de andere treinstellen is geregeld, kunnen we de diensten zoveel mogelijk laten uitvoeren."
Daarvoor moeten de ongeveer 7500 reizigers op lijn RE13 de oude, rode treinen van de DB voor lief nemen en tussen Mönchengladbach en Hamm rekening houden met uitval van treinen. Over de aansluitende lijn van Hagen naar Hamm is nog niet veel duidelijk. "Reden daarvoor is dat de DB, die ons heel erg helpt, haar treinen al op andere plaatsen op het Duitse spoorwegnet heeft gepland."
Zwarte Piet
De Zwarte Piet wordt gespeeld naar de bouwer van de FLIRTs, wat staat voor Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug, Stadler Rail Group. Stadler is in Nederland bekend van de treinen waarmee Veolia rijdt tussen Nijmegen en Roermond en tussen Heerlen en Maastricht, maar ook van de treinen waarmee Arriva in Groningen en Friesland en tussen Geldermalsen en Dordrecht rijdt.
Stadler heeft verzuimd op tijd gegevens door te geven over de FLIRT-stellen aan de Duitse tegenhanger van Verkeer en Waterstaat, de Eisenbahn-Bundesamtes (EBA), zoals documenten over onder anderen de remmen van de treinen. Daarnaast zijn de benodigde proefritten van de treinstellen ook nog niet afgerond.
Stadler reageert door te wijzen op normwijzigingen die in oktober zijn ingegaan, die meer proefritten nodig hebben gemaakt. Het gerucht gaat echter dat deze normwijzigingen reeds in 2006 zijn ingegaan en dat de EBA Stadler daar in maart van dit jaar op heeft moeten wijzen.
Het kan Stadler op een boete komen te staan, omdat de 60 miljoen euro kostende opdracht niet op tijd is afgehandeld. Voor de Eurobahn-reizigers is dat echter geen troost. Mogelijk moeten zij tot maart 2010 wachten voordat zij plaats kunnen nemen in de nieuwe treinstellen, die zorgen voor een punctuelere dienstregeling.
Een feest, dat zondag gehouden zou worden bij de start van de nieuwe treindienst op het te openen station Wuppertal-Vohwinkel is in ieder geval afgezegd: Deze dag zal er geen nieuwe trein op het station stoppen.
Bron: OHIH
De verf van tegenwoordig is prima hoor, die vervagende verf werd 15-20 jaar geleden gebruikt. Het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij materieel uit de eerste helft van de jaren '90 (=DDAR, ICM-viertjes, oude IRM's).quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer.
Syntus heeft het er trouwens al eens over gehad:quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
quote:"Een logische expansie", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke. De Achterhoek en het Rivierenland waren de kraamkamer. Midden-Overijssel (met Salland, het Vechtdal, Deventer en Zwolle) is dan 'een mooi aanpalend gebied' om verder te groeien. Als straks ook de consessies opengaan voor de spoorlijn Zwolle-Emmen en de 'vertramming van het Kamperlijntje' (tussen Zwolle en Kampen) zit Syntus alvast dicht bij het vuur. Die spoorambities zijn met nadruk aanwezig, zegt Ten Brinke.
Mensen kunnen ( zeker als ze mooie platen schieten), daar best vinnig op reagerenquote:Op woensdag 23 december 2009 00:53 schreef greavy het volgende:
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
Je wil niet weten hoeveel fotografen een rekening sturen na ongevraagd gebruik. Vraag anders aan Danny hoeveel het FOK! tot nu toe al gekost heeft..quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Socios het volgende:
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
Zo gaat het bij de wet helaas niet..quote:Op woensdag 23 december 2009 01:05 schreef greavy het volgende:
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
Lees verderquote:NS: Den Haag moet verantwoordelijkheid nemen
(Novum) - Politici hebben boter op hun hoofd omdat zij al langer weten dat het spoor met problemen kampt. Dat zegt de directeur van NS Reizigers Jacques Huberts dinsdag in het tv-programma Nova. De directeur hoopt dat er vijftig miljoen euro beschikbaar komt om het systeem te verbeteren.
Lees meerquote:'Vorstvrije wissels vergen extra investering'
HILVERSUM (ANP) - Om extreme problemen op het spoor door barre weersomstandigheden op te lossen, zijn extra investeringen nodig. Het huidige spoorsysteem is namelijk niet opgewassen tegen de ontregelingen van de afgelopen dagen. Dit zei president-directeur Bert Klerk van spoorbeheerder ProRail dinsdag voor het televisieprogramma NOVA.
Lees meerquote:De tevredenheid over ProRail heeft zijn dieptepunt bereikt. ‘Ze moeten nu met de billen bloot.’
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"quote:Rover meent dat de problemen zijn ontstaan als gevolg van bezuinigingen, waardoor sneeuwschuivers en regionale ploegen sneeuwruimers moesten verdwijnen.
Ik denk omdat het vakantie is, en daarom de studenten sowieso al naar huis zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:15 schreef JaFFe het volgende:
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"![]()
80% van de treinen tijden weer op woensdagquote:UTRECHT - ProRail laat woensdag 80 procent van de treinen weer rijden. Een woordvoerster van de spoorwegbeheerder heeft dat dinsdag gezegd.
Treinen volgens plan uitgeredenquote:UTRECHT - De treinen zijn woensdagochtend volgens plan met een 80-procent-dienstregeling uitgereden. Dat heeft een woordvoerder van ProRail laten weten. Hij meldde dat er geen bijzonderheden waren. Op een aantal trajecten rijden minder treinen maar dat is normaal ook al zo
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodigquote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.![]()
![]()
Ze hadden wel 2 sneeuwschuiven voor heel nederland!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
[..]
Lees meer
Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..
Storm van kritiek op wanbeleid prorail
[..]
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"![]()
volgensmij is utrecht -> den haag -> leiden sneller zodra er wat gepruts op het spoor isquote:Op woensdag 23 december 2009 13:42 schreef Duvel het volgende:
Kut. Kut. Kut.
Ik móest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.quote:
Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig![]()
Ja hoor, Sahaf, tuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
quote:"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.
Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees verder
[..]
Lees meer
Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige![]()
![]()
Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
Vonken zijn tof ja.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34quote:09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit biedenquote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..quote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Ah, daar is de fantast weer.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo grootquote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
ziet eruit alsof het sein op het perron staatquote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanritquote:Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.quote:ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Hoe bedoel je?quote:Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.quote:Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.quote:Hoe bedoel je?
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijnquote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
die zijn toch van NS dochterquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vriendenquote:Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uitquote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..quote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.quote:
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!quote:Op donderdag 24 december 2009 18:15 schreef sander89 het volgende:
Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Die 89 in je naam slaat op je geboortejaar toch? Hoequote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
quote:Zo maakt u gebruik van de acties op 28, 29, 30 en 31 december 2009.
Wat houden de acties in?
Op 28 en 29 december kunnen alle NS-abonnementhouders iemand gratis laten meereizen.
30 en 31 december reist iedereen de hele dag met 40% korting.
Ik heb een Voordeelurenabonnement
Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen. Koop voor uzelf een treinkaartje met korting.
U kunt ook een keuzedag gebruiken en iemand gratis meenemen.
Reist u met reizen op saldo, check dan gewoon in en weer uit. Uw medereiziger hoeft dat niet te
doen.
Ik heb een NS-OV-Jaarabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Ik heb een Jaartrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van
het abonnement. Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een
kortingskaartje voor dit traject.
Ik heb een Maandabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Ik heb een Maandtrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een kortingskaartje voor dit
traject.
Op 30 en 31 december reist u buiten uw traject met 40% korting.
Ik heb een OV-studentenkaart
De weekendkaart geldt als kortingkaart. Koop op 28 en 29 december een kaartje met korting en laat
iemand gratis meereizen.
De weekkaart geldt als vrij reizen kaart. Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen.
Ik heb een NS-Business Card
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van de kaart.
Ik heb geen NS-abonnement
Op 30 en 31 december reist u met 40% korting.
Ik heb een OV-chipkaart met reizen op saldo
Wilt u 30 en 31 december met 40% korting reizen, maar heeft u geen kortingsabonnement? Koop
dan een papieren kaartje.
Wat is de actieperiode?
28 december t/m 30 december 4.00 uur
30 december t/m circa 20.00 uur op 31 december (oudejaarsavond)
Wat geldt voor Samenreiskorting op 28 en 29 december?
De 2de persoon reist gratis, de 3de en 4de persoon reizen met 40% korting.
Is de regeling “Geld terug bij vertraging geldig” voor 28, 29, 30 of 31 december?
Ja, deze is geldig conform de standaardvoorwaarden.
Hiervoor kunt u een formulier aanvragen via NS Klantenservice: 0900-202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) of bij
een NS-servicebalie.
Is de overgang van 2e naar 1e klasse mogelijk?
Ja, dat is mogelijk.
In welke treinen is de actie geldig?
In de treinen van NS en de Intercity Brussel.
Deze actie geldt ook voor de treinen van Fyra. In alle gevallen moet u wel voor deze treinen een
toeslag kopen.
De actieperiode bij Arriva is op 29 en 30 december. Kijk voor de actievoorwaarden op www.arriva.nl.
De actie is niet geldig in de treinen van Connexxion, Syntus, Veolia, Thalys en ICE.
Ik heb al een treinkaartje voor 28, 29, 30 of 31 december
Stuur het treinkaartje met verzoek tot restitutie, binnen een maand na einde geldigheid, onder
vermelding van “niet gebruikt” naar:
NS Klantenservice
T.a.v. afd. Restitutie
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Voor 28 en 29 december krijgt u als medereiziger het op het kaartje vermelde bedrag terug. Voor 30
en 31 december krijgt u, als u een kaartje heeft gekocht tegen vol tarief, 40% van het bedrag retour.
Dit geldt ook voor gestempelde kaartjes en e-tickets.
Wijzigingen voorbehouden 24-12-2009.
Tof, klassieker.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:33 schreef bork het volgende:
445 met bijzondere bestemming, eesrte trein vanaf Maliebaan sinds de sneeuw is gevallen, om ongeveer 16.00
[ afbeelding ]
Goed idee, maar ik zou eerst gaan voor 160 waar mogelijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Ik blijf vurig hopen dat Balkenende, Bos en Rouvoet volgend decennium fors afgestraft worden. Dat van Bos weet ik zeker, maar dan ben je nog overgeleverd aan de mobiliteitsplannen van de PVV (mochten die er zijn)....quote:Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.
Maarja...
Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Railquote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:17 schreef knars het volgende:
[..]
Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Rail
Juist, want ze maken het zichzelf al lastig genoeg normaalquote:Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Ik dacht dat Camiel Eurlings boter op zijn hoofd had?quote:Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Ijzelschakeling, en dat hebben ze ook al heel lang.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nlquote:Ook Thalys past wegens weersomstandigheden dienstregeling aan
donderdag 24 december 2009
Na de Eurostar en de Duitse ICE heeft ook de Thalys last van het winterweer. Tot en met 3 januari zullen er treinen uitvallen. Het gaat niet om Thalys treinen van en naar Nederland, maar enkel om Thalys treinen tussen Brussel en Parijs.
quote:* Dagkaarten zijn alleen geldig in de voordeeluren. Door de week na 9.00 uur en in het weekend de gehele dag. Van 25 december 2009 t/m 1 januari 2010 zijn deze Dagkaarten ook elke dag de hele dag geldig.
* Dagkaarten zijn alleen online te koop (dus niet aan de balie of kaartautomaat).
* Dagkaarten staan niet op naam.
* Dagkaarten zijn geldig in NS-treinen en in de treinen van Arriva, Syntus, Veolia, Connexxion.
* Er is geen restitutie mogelijk.
* U mag maximaal 4 Dagkaarten aanschaffen.
* Dagkaarten zijn te gebruiken tot en met 28 februari 2010.
Kunnen we geen Chinezen inhuren? Lekker die wolken aan flarden schieten?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nl
Gaat lekker daar, bij Thalys
ProRail voegt mist toe aan sneeuw
En dat verklaart meer over de problemen bij prorail bij slecht weer
Wat maakt dat hun uit dan? Zolang er maar betaald wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon om te voorkomen dat allerlei josti's hele treinen op langere termijn al gaan volboeken. En dat is niet alleen bij NS Hispeed zo, maar overal in Europa.
Hier een fotootje toen het treintje weer terugreed naar Utrecht. Heb er ook nog een filmpje van dat de tren richting het museum rijdt door de verse sneeuw heen.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.
Maarja...
knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.quote:
Misschien komt het er straks van...quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:42 schreef bork het volgende:
[..]
knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.
quote:Eurotunnel accuses Eurostar of ignoring safety rules
Eurotunnel has accused Eurostar of ignoring safety rules when evacuating passengers from trains last weekend.
The Channel Tunnel operator said evacuations were prolonged because people took bags with them "in complete violation" of safety procedures.
It also rejected claims it contributed to the chaos when 2,000 people were trapped in five broken down trains.
Eurostar was unavailable for comment on Friday but last week blamed Eurotunnel for poor communication.
'Movement of worry'
On Christmas Day the tunnel group also criticised Eurostar's passenger communication after the breakdowns, caused by condensation entering the high-speed trains' electrical systems.
In a statement it said: "Although in continued contact with our teams, it is clear the Eurostar teams obviously did not give the right information to passengers."
It added this had "led to a movement of worry".
Eurostar has admitted a communications failure, but has also partly blamed Eurotunnel, which it said was responsible for evacuations and relaying information to passengers in the tunnel.
But Eurotunnel said its staff had reacted quickly to help stranded passengers and had not failed to communicate with them.
Its statement said: "Although... our teams took actions in a rapid and professional manner going beyond their normal responsibilities, we have been unjustly suspected in some quarters of not reacting in an appropriate way."
Some passengers spent 17 hours trapped in the tunnel in icy conditions last Friday night.
Eurostar cancelled all services for three days to establish what went wrong and carry out safety tests.
The company said it would run a normal service on 26 December, with 40 trains on the regular routes linking London with Paris and Brussels.
An independent review is now being carried out into what happened.
As well as providing tunnel services, Eurotunnel also runs its own cross-Channel shuttle services for cars and freight carriers.
De OP kan je dat vertellenquote:Op vrijdag 25 december 2009 22:48 schreef greavy het volgende:
Kan iemand me ook vertellen of je met een dagkaart van Ns ook met de ICE mag reizen in het binnenland? Dus bijv. Amsterdam - Utrecht ofzo? (misschien met een toeslag??)
En kan het ook bij Fyra met een toeslag?
Alpen-Express van EETC ri de sneeuw in Oostenrijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 20:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
20:11 Kaldenkirchen 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
AV van Utrecht Centraal, wat is dat voor trein?
Als je dinsdag gaat laat hem me wetenquote:Op vrijdag 25 december 2009 23:02 schreef greavy het volgende:
oja, ik zie het.. Heb m al zovaak doorgenome
Bij Fyra en ICe BEN JE TOEslag verschuldigd.
Ga denk Dinsdag eens met een dagkaart (van die actie) een rondje maken. Morgen maar even kijken hoe en waarlangs, maar k ga zeker met ICE denk ik
quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
zelfs op de Maaslijn loopt alles vlekkeloos.
Zoals ik al eerder aangaf weet ik nog niet zeker of ik kan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:14 schreef greavy het volgende:
Oja, graag. Met meerdere mensen is alleen fijner.
(..)
Nou niksquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef Socios het volgende:
Ik heb even een overzichtje gemaakt wanneer ik voor het laatst met de trein over een bepaald traject gereisd heb.
Alle trajecten in Nederland heb ik allang gehad, maar hieronder een paar voorbeelden van trajecten waar ik echt al heel lang (meer dan 10 jaar) niet geweest ben.![]()
Breda - Roosendaal - Vlissingen: OKT 1998 (IRM)
Den Haag Centraal - Den Haag HS: MEI 1999 (ICR)
Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn: MEI 1999 (Plan V)
Zutphen - Winterswijk: MEI 1999 (Plan U)
Zutphen - Hengelo: MEI 1999 (Plan U)
Lage Zwaluwe - Breda - Boxtel: AUG 1999 (ICR)
Baarn - Den Dolder: AUG 1999 (Plan V)
Sauwerd - Delfzijl: AUG 1999 (Wadloper)
Welke trajecten komen bij jullie uit de bus?
Of je smijt er gewoon een interrail global pass in natuurlijkquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:50 schreef Socios het volgende:
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen.
Nijverdalquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan voor 27 december:
8:47 Utrecht Centraal V
9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal
11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal
11:55 x 12:15 Gent St Pieters
13:03 x 13:38 Geraardsbergen
13:57 x 14:03 Enghien / Edingen
14:22 x 14:57 Geraardsbergen
15:45 x 16:05 Gent St Pieters
16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal
18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal
18:58 Utrecht Centraal A
538 km
Plan voor 28 december:
7:02 Utrecht Centraal V
7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal
9:42 x 10:04 Brussel-Zuid
11:08 x 11:52 Quévy
12:56 x 13:02 Brussel-Zuid
13:18 x 13:37 Jette
13:52 x 14:24 Brussel-Zuid
15:50 x 15:56 Maastricht
18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal
18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park
19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal
19:50 Utrecht Centraal A
775 km
Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus):
7:51 Utrecht Centraal V
8:05 x 8:08 Amersfoort
8:44 x 9:04 Zwolle
9:28 x 9:36 Nijverdal West
9:51 x 10:03 Nijverdal
10:17 x 10:43 Almelo
11:18 x 11:57 Bad Bentheim
12:05 x 13:06 Salzbergen
13:12 x 14:21 Rheine
17:09 x 17:14 Schiphol
17:47 Utrecht Centraal
460 km
Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd'K zou hoast zegg'n "Joa 't mag wel zo"
Nou dat moet nog maar blijken natuurlijkquote:
zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:54 schreef dennistd het volgende:
maandag, dinsdag of woensdag zou wmb prima zijn (studenten-ov-week)
ik kom uit de buurt van enschede
Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.
En als Steven ook even post als hij meer weet zou ook mooi zijn en waar hij wil beginnen.
De tijden enz maakt mij niet uit, maar als t even kan een ICE en een syntus trein erbij. Andere suggesties zijn ook welkom.
In ieder geval wel creatief opgelost.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, sneeuw. Vet jammer. In Engeland ook. Maar gelukkig hebben ze daar zoals gebruikelijk een stijlvolle oplossing gevonden.![]()
Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ookquote:Op zondag 27 december 2009 00:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).
mogelijkheid:
Es 8.47 2 ST 7930
Hgl 8.56 3a
Hgl 9.06 2 IC 242
Amf 10.22 7
Amf 10.24 6 IC 530
Ut 10.39 8
==========================
Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
========================
Apd 14.36 4 IC 1747
Es 15.32 4
Het middelste is dus het daadwerkelijke reisje, de rest is aan- en afvoer
jij was er dinsdag toch niet?quote:Op zondag 27 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
400 km exact, mijn hemel.
Ik kan me dagen herinneren dat ik dat op een vrijdagavond na m'n werk deed.
Sorry hoor, maar je moet echt met een aanzienlijk beter plan komen.
Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?quote:Op zondag 27 december 2009 10:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ook![]()
Waar wil je dan in Utrecht elkaar opzoeken? Moet op een handige plek zijn, waar we elkaar snel vinden.
En waar kunnen we elkaar aan herkennen.
Ik ben er om 10:28 op spoor 9b met me trein.
Ik sta bij de tunnelquote:Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?
Daar staat niemand stil, iedereen loopt daar door dus als jij daar stil staat vind ik je wel
Als Dennis daar geen problemen mee heeft..quote:Op zondag 27 december 2009 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
PM elkaar anders het mobiele nummer ofzo
Check.quote:Op zondag 27 december 2009 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch?
Mwoah, dat wisselt: Den Haag - Utrecht soms ook met SLT (net zoals Den Haag - Goverwelle ook nog wordt gereden met mat64).quote:Op zondag 27 december 2009 14:09 schreef Yreal het volgende:
dat is nog steeds mat 64
Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam
Gvc-Utquote:Op zondag 27 december 2009 16:13 schreef James1988 het volgende:
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken?
Sinds 16 december is er geen spot van reizigersdienst op somda te vinden, dus ik vrees dat ze niet rijden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met![]()
Ja was leuk! Alleen die treintjes zien er niet uit.. wat een slecht merk zeg!quote:Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef henkde_j het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2.
Me heenreis:quote:Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
Limburgs Dagblad, 21 december 2009quote:Zitplaatsentekort bij Veolia na ongeluk
Capiciteitsprobleem - Streekvervoerder wil materieel van NS of Arriva gaan huren
HEERLEN/MAASTRICHT – Streekvervoerder Veolia is naarstig op zoek naar een tijdelijk in te zetten treinstel, waarmee plotseling ontstane capaciteitsproblemen op de Heuvellandlijn
kunnen worden opgelost. Aanleiding is het treinongeluk bij station Houthem St-Gerlach, twee
weken geleden. Hierbij raakte één van de grootste treinstellen zwaar beschadigd. Het treinstel moet terug naar de fabriek in Zwitserland, waardoor Veolia het komende half jaar bijna éénzesde van zijn zitplaatsen niet kan inzetten.
Daarnaast dreigen voor de vervoerder problemen als één van de overgebleven treinen bijvoorbeeld wegens onderhoud niet kan worden ingezet. Voor de dienst op de Heuvelland-
lijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade zijn in 2007 acht treinstellen aangeschaft. Om de
dienstregeling uit te kunnen voeren, zijn dagelijks zeven beschikbare treinstellen nodig.
Veolia hoopt nu bij een andere vervoerder een trein te kunnen huren. Omdat niet zomaar buitenlands treinmaterieel in Nederland kan worden ingezet, moet daarvoor een Nederlandse partij worden benaderd. Veolia hoopt te slagen bij de Nederlandse
Spoorwegen of Arriva, dat een aantal spoorlijnen in Noord-Nederland exploiteert. Voordeel
van deze laatste optie is dat Arriva exact dezelfde treinen heeft als Veolia, zodat de Veolia-machinisten deze probleemloos kunnen besturen. Veolia heeft inmiddels van de NS te horen gekregen dat de oude gele stoptreinen die eerder gehuurd werden, nu niet voor verhuur beschikbaar zijn.
De optie om een Veolia-treinstel over te plaatsen dat nu op de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen rijdt, valt af. Ook daar staan weinig stellen reserve, geeft de vervoerder aan. Directeur René de Beer van Veolia bestrijdt dat er te krap is ingekocht. „Zo’n ongeluk overkomt je één keer in de tien jaar, daar kun je je niet tegen wapenen. En het zou onzin zijn als overal in het land bij particuliere vervoerders dagelijks een vloot dure treinen aan de kant
staat, alleen voor het geval dat.”
Maastricht - Kerkrade is elektrisch. Probleem is dat Veolia machinisten wel Plan V hebben gereden ooit, maar geen DM'90. En NS is geloof ik historisch gezien horkerig tegen concurrenten, ook al concurreren ze niet direct.quote:Op maandag 28 december 2009 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Limburgs Dagblad, 21 december 2009
Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel?
Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden..
quote:Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
ieuw!quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Auw dat klinkt pijnlijk! Sterkte en beterschap !!!!quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |