abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2009 @ 10:46:04 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76006100
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.

En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
  donderdag 24 december 2009 @ 11:08:29 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76006743
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Ah, daar is de fantast weer.

Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 11:35:09 #178
136283 knars
Teethgrinder
pi_76007641
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2009 @ 11:40:11 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76007824
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 december 2009 @ 11:53:28 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76008339
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76010291
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 13:48:50 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76012595
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
ziet eruit alsof het sein op het perron staat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76013619
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, daar is de fantast weer.
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
quote:
Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanrit )
  donderdag 24 december 2009 @ 14:19:37 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76013906
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
quote:
Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
Hoe bedoel je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76014325
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
quote:
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
quote:
Hoe bedoel je?
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
pi_76014567
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]

Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]

Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
pi_76014875
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.

Daarnaast is een simpele snelheidsverhoging niet het enige. Het is essentieel om hoge snelheden ook te benutten. Het reglement moet anders, de dienstregeling moet anders, de materieel indeling moet anders, etcetera.
pi_76016241
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
die zijn toch van NS dochter
NSFSC
Dus...gaan die gewoon terug naar NS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 december 2009 @ 15:38:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76017715
Vandaag en Gisteren een aantal foto's zitten maken, en geupload naar me webserver.
Heeft iemand nog tips? Heb ze nu met een statief gemaakt.

Klik hier voor me album en kijk dan bij 23 December 09 en 24 December 09

Vandaag reden er sowieso 2x een Thalys naar Parijs niet
Ze mochten, als ze wouden, met hetzelfde ticket met de Benelux naar Brussel
Tevens vielen er vandaag een groot aantal benelux treinen uit, zoals nu ook weer om 15.55, maar ook al om 9.55 en was ergens nog 1, die ik vergeten ben (Vertrektijden zijn genomen uit Rotterdam)
pi_76017847
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vrienden

@James en de 200km/h discussie: ik ben het helemaal eens met James dat wil het OV een gelijkwaardige concurrent zijn, moeten de snelheden omhoog. Verder zijn we qua snelheid belachelijk wanneer vergeleken met rest van West-Europa. Ja, in Zwitserland rijden de treinen langzamer door de bergen ja, maar verder.... Terwijl het spoor als geheel in Nederland subliem is (relatief): alleen op snelheid laten we het afweten, maar we hebben supernieuw materieel, hoge capaciteit, veel treinen, hoge punctaliteit, veel service- en reizigersvoorzieningen, we zijn goedkoop etc. Alleen de snelheid/reistijdverkorting nog en dan is het beeld compleet.

Technisch inhoudelijk is er wel het e.e.a. wat tegen 200km/h pleit: 300km/h kost namelijk maar 15-20% meer als 200km/h, veruit het duurste is 160-->200km/h. De reden dat de Hanzelijn niet 300km/h is puur een afstand-tijd en materieelverhaaltje (winst zou veel te laag zijn), want veel meer geld had het niet gekost. Sowieso moeten bij 160km/h al de regels aangepast worden voor gelijkvloerse kruisingen en perronpassages, anders kost het miljarden om zo'n marginale winst te realiseren.

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: vergeet niet, de TGV is daar geweldig, maar veel regionale verbindingen (zeg, in een provincie zo groot als Nederland) zijn belachelijk slecht. Daar vind je ook geen 160km/h spoor (behalve daar waar de lokale boemel het hsl spoor op kan). Nederland moet je dus zien als een provincie van Duitsland of Frankrijk, en dán kijken naar de verbindingen. Dan is 200km/h inderdaad wel het maximum wat je wil hebben. Op een afstand waarop die snelheid nuttig zou zijn (bijv. tussen Groningen en Maastricht) is de vervoersrelatie gewoon 0.
Killing as few patients as possible.
pi_76017865
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
  donderdag 24 december 2009 @ 15:45:58 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76018073
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uit
1 die om 13:58 uit Rotterdam zou vertrekken ri. Parijs..
Werd er omgeroepen : "Geachte reizigers, vandaag zal de Thalys naar Brussel en Parijs van 13:58 niet rijden. U kunt zich melden bij de servicebalie op het station van NS HiSpeed, en uw reis later vervolgen met de Benelux trein of uw reis om te boeken. Excuses voor het ongemak. Herhaling ... etc etc etc"
pi_76018151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
  donderdag 24 december 2009 @ 16:00:39 #194
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76018794
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:22:04 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76019805
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 16:46:30 #196
136283 knars
Teethgrinder
pi_76020826
In Ede? Speciaal voor Fles?
  donderdag 24 december 2009 @ 17:05:12 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76021687
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef knars het volgende:
In Ede? Speciaal voor Fles?
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76024695
Mogelijk weer amper treinen straks door de ijzel, daar kan je niet veel tegen doen als het echt fiks gaan ijzelen.

Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.

We zullen het wel weer beleven.
............................
  donderdag 24 december 2009 @ 18:19:09 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76024830
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:15 schreef sander89 het volgende:
Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76025332
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')