Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.quote:
Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig![]()
Ja hoor, Sahaf, tuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
quote:"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.
Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees verder
[..]
Lees meer
Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige![]()
![]()
Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
Vonken zijn tof ja.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34quote:09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit biedenquote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..quote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Ah, daar is de fantast weer.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo grootquote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
ziet eruit alsof het sein op het perron staatquote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanritquote:Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.quote:ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Hoe bedoel je?quote:Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.quote:Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.quote:Hoe bedoel je?
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijnquote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
die zijn toch van NS dochterquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vriendenquote:Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uitquote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..quote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.quote:
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!quote:Op donderdag 24 december 2009 18:15 schreef sander89 het volgende:
Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Die 89 in je naam slaat op je geboortejaar toch? Hoequote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
quote:Zo maakt u gebruik van de acties op 28, 29, 30 en 31 december 2009.
Wat houden de acties in?
Op 28 en 29 december kunnen alle NS-abonnementhouders iemand gratis laten meereizen.
30 en 31 december reist iedereen de hele dag met 40% korting.
Ik heb een Voordeelurenabonnement
Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen. Koop voor uzelf een treinkaartje met korting.
U kunt ook een keuzedag gebruiken en iemand gratis meenemen.
Reist u met reizen op saldo, check dan gewoon in en weer uit. Uw medereiziger hoeft dat niet te
doen.
Ik heb een NS-OV-Jaarabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Ik heb een Jaartrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van
het abonnement. Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een
kortingskaartje voor dit traject.
Ik heb een Maandabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Ik heb een Maandtrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een kortingskaartje voor dit
traject.
Op 30 en 31 december reist u buiten uw traject met 40% korting.
Ik heb een OV-studentenkaart
De weekendkaart geldt als kortingkaart. Koop op 28 en 29 december een kaartje met korting en laat
iemand gratis meereizen.
De weekkaart geldt als vrij reizen kaart. Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen.
Ik heb een NS-Business Card
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van de kaart.
Ik heb geen NS-abonnement
Op 30 en 31 december reist u met 40% korting.
Ik heb een OV-chipkaart met reizen op saldo
Wilt u 30 en 31 december met 40% korting reizen, maar heeft u geen kortingsabonnement? Koop
dan een papieren kaartje.
Wat is de actieperiode?
28 december t/m 30 december 4.00 uur
30 december t/m circa 20.00 uur op 31 december (oudejaarsavond)
Wat geldt voor Samenreiskorting op 28 en 29 december?
De 2de persoon reist gratis, de 3de en 4de persoon reizen met 40% korting.
Is de regeling “Geld terug bij vertraging geldig” voor 28, 29, 30 of 31 december?
Ja, deze is geldig conform de standaardvoorwaarden.
Hiervoor kunt u een formulier aanvragen via NS Klantenservice: 0900-202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) of bij
een NS-servicebalie.
Is de overgang van 2e naar 1e klasse mogelijk?
Ja, dat is mogelijk.
In welke treinen is de actie geldig?
In de treinen van NS en de Intercity Brussel.
Deze actie geldt ook voor de treinen van Fyra. In alle gevallen moet u wel voor deze treinen een
toeslag kopen.
De actieperiode bij Arriva is op 29 en 30 december. Kijk voor de actievoorwaarden op www.arriva.nl.
De actie is niet geldig in de treinen van Connexxion, Syntus, Veolia, Thalys en ICE.
Ik heb al een treinkaartje voor 28, 29, 30 of 31 december
Stuur het treinkaartje met verzoek tot restitutie, binnen een maand na einde geldigheid, onder
vermelding van “niet gebruikt” naar:
NS Klantenservice
T.a.v. afd. Restitutie
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Voor 28 en 29 december krijgt u als medereiziger het op het kaartje vermelde bedrag terug. Voor 30
en 31 december krijgt u, als u een kaartje heeft gekocht tegen vol tarief, 40% van het bedrag retour.
Dit geldt ook voor gestempelde kaartjes en e-tickets.
Wijzigingen voorbehouden 24-12-2009.
Tof, klassieker.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:33 schreef bork het volgende:
445 met bijzondere bestemming, eesrte trein vanaf Maliebaan sinds de sneeuw is gevallen, om ongeveer 16.00
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |