abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75972939
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:47:24 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75973307
Ik hoop het voor de NS..

Was vandaag even naar rtd geweest uit Zwd, en zag in Rlb een ICMm als Intercity naar Asd passeren.
Later zag ik een ICM + ICMm als Intercity naar Ddt uit Rtd.
Verder nog een DD-AR als Intercity naar Ut

Ik ben nu bezig met pics op me pc te zetten, en dan ergens uploaden op me webserver.
Heb na een goede tip van Zug-Chef een statief gekocht:)

Materieel is volgens mij nog niet op de juiste plaatsen
pi_75974019
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 23 december 2009 @ 16:08:18 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75974213
Ik had ook ergens gelezen dat het er meer dan 9.000 zijn..
Er zijn niet ergens concrete cijfers hierover te vinden..
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 16:12:26 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75974369
Zo, mijn eerste fatsoenlijke treinenfilmpje:


Niet klagen over het schudden tijdens het tweede shot, ik heb namelijk nog geen statief en er was niks waar ik de camera stabiel op kon zetten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 december 2009 @ 16:15:59 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75974514
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets belangrijks gemist duuf?
Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2009 @ 16:27:15 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75975020
Arriva had ondanks enkele kleine vertraginkjes haar treindienst vandaag goed op orde. Op Leeuwarden - Groningen reden 3 setjes GTW 2/6 + 2/8 en eentje 2x 2/8. Was wel wat overkill trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75975138
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:

[..]


Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig
Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.
pi_75975566
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
Ja hoor, Sahaf, tuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75976267
Van de NS-site:
quote:
"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.

Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
pi_75976389
Mooi, dan rijdt mijn 12522 tenminste weer normaal, morgen dan maar eens het kerstpakket ophalen, een week later dan gepland
  woensdag 23 december 2009 @ 23:09:05 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75993237
Mijn Intercity mocht kopmaken te Haren vanwege een defecte trein. Die grap heeft me drie kwartier gekost...
  woensdag 23 december 2009 @ 23:13:10 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75993445
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Lees verder
[..]

Lees meer

Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige
Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.

Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
  woensdag 23 december 2009 @ 23:43:44 #164
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75995085
Morgen weer eens kijken of mijn vertrouwde 37328 morgen weer eens in ere hersteld is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:07:54 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76003434
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 08:15:50 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_76003494
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 24 december 2009 @ 08:16:16 #167
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76003498
Gevalletje handig parkeren.



Naast het uitrijsein dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:16:55 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76003503
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
Vonken zijn tof ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 09:39:21 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76004559
Weet iemand waarom de Benelux richting Brussel van 9:55 uit Rtd vandaag niet rijd?:?
quote:
09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34

In Ddt rijd er ook al een IC naar Asd van 9:54 niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:45:29 #170
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76004688
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_76004891
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit bieden
dag
  donderdag 24 december 2009 @ 10:33:16 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76005743
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:35:05 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76005791
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 10:44:47 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76006056
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 24 december 2009 @ 10:45:43 #175
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76006091
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..

Wat in Nederland een probleem is vandaag de dag dat de storingsploegen een half uur bezig zijn om een locatie voor te bereiden om "veilig" te kunnen werken. "Vroeger" konden ze zo het spoor oplopen, beetje vegen en hakken en daarna kon de boel weer doorrijden. En zo gaat het in sommige landen nog steeds, een stuk efficiënter.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:46:04 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76006100
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.

En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
  donderdag 24 december 2009 @ 11:08:29 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76006743
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Ah, daar is de fantast weer.

Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 11:35:09 #178
136283 knars
Teethgrinder
pi_76007641
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2009 @ 11:40:11 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76007824
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 december 2009 @ 11:53:28 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76008339
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76010291
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 13:48:50 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76012595
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
ziet eruit alsof het sein op het perron staat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76013619
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, daar is de fantast weer.
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
quote:
Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanrit )
  donderdag 24 december 2009 @ 14:19:37 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76013906
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
quote:
Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
Hoe bedoel je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76014325
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
quote:
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
quote:
Hoe bedoel je?
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
pi_76014567
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]

Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]

Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
pi_76014875
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.

Daarnaast is een simpele snelheidsverhoging niet het enige. Het is essentieel om hoge snelheden ook te benutten. Het reglement moet anders, de dienstregeling moet anders, de materieel indeling moet anders, etcetera.
pi_76016241
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
die zijn toch van NS dochter
NSFSC
Dus...gaan die gewoon terug naar NS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 december 2009 @ 15:38:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76017715
Vandaag en Gisteren een aantal foto's zitten maken, en geupload naar me webserver.
Heeft iemand nog tips? Heb ze nu met een statief gemaakt.

Klik hier voor me album en kijk dan bij 23 December 09 en 24 December 09

Vandaag reden er sowieso 2x een Thalys naar Parijs niet
Ze mochten, als ze wouden, met hetzelfde ticket met de Benelux naar Brussel
Tevens vielen er vandaag een groot aantal benelux treinen uit, zoals nu ook weer om 15.55, maar ook al om 9.55 en was ergens nog 1, die ik vergeten ben (Vertrektijden zijn genomen uit Rotterdam)
pi_76017847
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vrienden

@James en de 200km/h discussie: ik ben het helemaal eens met James dat wil het OV een gelijkwaardige concurrent zijn, moeten de snelheden omhoog. Verder zijn we qua snelheid belachelijk wanneer vergeleken met rest van West-Europa. Ja, in Zwitserland rijden de treinen langzamer door de bergen ja, maar verder.... Terwijl het spoor als geheel in Nederland subliem is (relatief): alleen op snelheid laten we het afweten, maar we hebben supernieuw materieel, hoge capaciteit, veel treinen, hoge punctaliteit, veel service- en reizigersvoorzieningen, we zijn goedkoop etc. Alleen de snelheid/reistijdverkorting nog en dan is het beeld compleet.

Technisch inhoudelijk is er wel het e.e.a. wat tegen 200km/h pleit: 300km/h kost namelijk maar 15-20% meer als 200km/h, veruit het duurste is 160-->200km/h. De reden dat de Hanzelijn niet 300km/h is puur een afstand-tijd en materieelverhaaltje (winst zou veel te laag zijn), want veel meer geld had het niet gekost. Sowieso moeten bij 160km/h al de regels aangepast worden voor gelijkvloerse kruisingen en perronpassages, anders kost het miljarden om zo'n marginale winst te realiseren.

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: vergeet niet, de TGV is daar geweldig, maar veel regionale verbindingen (zeg, in een provincie zo groot als Nederland) zijn belachelijk slecht. Daar vind je ook geen 160km/h spoor (behalve daar waar de lokale boemel het hsl spoor op kan). Nederland moet je dus zien als een provincie van Duitsland of Frankrijk, en dán kijken naar de verbindingen. Dan is 200km/h inderdaad wel het maximum wat je wil hebben. Op een afstand waarop die snelheid nuttig zou zijn (bijv. tussen Groningen en Maastricht) is de vervoersrelatie gewoon 0.
Killing as few patients as possible.
pi_76017865
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
  donderdag 24 december 2009 @ 15:45:58 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76018073
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uit
1 die om 13:58 uit Rotterdam zou vertrekken ri. Parijs..
Werd er omgeroepen : "Geachte reizigers, vandaag zal de Thalys naar Brussel en Parijs van 13:58 niet rijden. U kunt zich melden bij de servicebalie op het station van NS HiSpeed, en uw reis later vervolgen met de Benelux trein of uw reis om te boeken. Excuses voor het ongemak. Herhaling ... etc etc etc"
pi_76018151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
  donderdag 24 december 2009 @ 16:00:39 #194
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76018794
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:22:04 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76019805
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 16:46:30 #196
136283 knars
Teethgrinder
pi_76020826
In Ede? Speciaal voor Fles?
  donderdag 24 december 2009 @ 17:05:12 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76021687
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef knars het volgende:
In Ede? Speciaal voor Fles?
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76024695
Mogelijk weer amper treinen straks door de ijzel, daar kan je niet veel tegen doen als het echt fiks gaan ijzelen.

Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.

We zullen het wel weer beleven.
............................
  donderdag 24 december 2009 @ 18:19:09 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76024830
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:15 schreef sander89 het volgende:
Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76025332
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')