abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 15:47:24 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75973307
Ik hoop het voor de NS..

Was vandaag even naar rtd geweest uit Zwd, en zag in Rlb een ICMm als Intercity naar Asd passeren.
Later zag ik een ICM + ICMm als Intercity naar Ddt uit Rtd.
Verder nog een DD-AR als Intercity naar Ut

Ik ben nu bezig met pics op me pc te zetten, en dan ergens uploaden op me webserver.
Heb na een goede tip van Zug-Chef een statief gekocht:)

Materieel is volgens mij nog niet op de juiste plaatsen
pi_75974019
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 23 december 2009 @ 16:08:18 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75974213
Ik had ook ergens gelezen dat het er meer dan 9.000 zijn..
Er zijn niet ergens concrete cijfers hierover te vinden..
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 16:12:26 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75974369
Zo, mijn eerste fatsoenlijke treinenfilmpje:


Niet klagen over het schudden tijdens het tweede shot, ik heb namelijk nog geen statief en er was niks waar ik de camera stabiel op kon zetten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 december 2009 @ 16:15:59 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75974514
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets belangrijks gemist duuf?
Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2009 @ 16:27:15 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75975020
Arriva had ondanks enkele kleine vertraginkjes haar treindienst vandaag goed op orde. Op Leeuwarden - Groningen reden 3 setjes GTW 2/6 + 2/8 en eentje 2x 2/8. Was wel wat overkill trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75975138
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:

[..]


Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig
Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.
pi_75975566
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
Ja hoor, Sahaf, tuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75976267
Van de NS-site:
quote:
"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.

Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
pi_75976389
Mooi, dan rijdt mijn 12522 tenminste weer normaal, morgen dan maar eens het kerstpakket ophalen, een week later dan gepland
  woensdag 23 december 2009 @ 23:09:05 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75993237
Mijn Intercity mocht kopmaken te Haren vanwege een defecte trein. Die grap heeft me drie kwartier gekost...
  woensdag 23 december 2009 @ 23:13:10 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75993445
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Lees verder
[..]

Lees meer

Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige
Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.

Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
  woensdag 23 december 2009 @ 23:43:44 #164
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75995085
Morgen weer eens kijken of mijn vertrouwde 37328 morgen weer eens in ere hersteld is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:07:54 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76003434
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 08:15:50 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_76003494
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 24 december 2009 @ 08:16:16 #167
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76003498
Gevalletje handig parkeren.



Naast het uitrijsein dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 08:16:55 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76003503
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
Vonken zijn tof ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 09:39:21 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76004559
Weet iemand waarom de Benelux richting Brussel van 9:55 uit Rtd vandaag niet rijd?:?
quote:
09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34

In Ddt rijd er ook al een IC naar Asd van 9:54 niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:45:29 #170
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76004688
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_76004891
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit bieden
dag
  donderdag 24 december 2009 @ 10:33:16 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76005743
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:35:05 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76005791
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 10:44:47 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76006056
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 24 december 2009 @ 10:45:43 #175
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76006091
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen

Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..

Wat in Nederland een probleem is vandaag de dag dat de storingsploegen een half uur bezig zijn om een locatie voor te bereiden om "veilig" te kunnen werken. "Vroeger" konden ze zo het spoor oplopen, beetje vegen en hakken en daarna kon de boel weer doorrijden. En zo gaat het in sommige landen nog steeds, een stuk efficiënter.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:46:04 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76006100
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.

En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
  donderdag 24 december 2009 @ 11:08:29 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76006743
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Ah, daar is de fantast weer.

Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 11:35:09 #178
136283 knars
Teethgrinder
pi_76007641
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2009 @ 11:40:11 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76007824
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 december 2009 @ 11:53:28 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76008339
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76010291
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.

[ afbeelding ]

Naast het uitrijsein dus.
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 13:48:50 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76012595
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
ziet eruit alsof het sein op het perron staat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76013619
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, daar is de fantast weer.
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
quote:
Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanrit )
  donderdag 24 december 2009 @ 14:19:37 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76013906
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
quote:
Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
Hoe bedoel je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76014325
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
quote:
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
quote:
Hoe bedoel je?
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
pi_76014567
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]

Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]

Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
pi_76014875
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.

Daarnaast is een simpele snelheidsverhoging niet het enige. Het is essentieel om hoge snelheden ook te benutten. Het reglement moet anders, de dienstregeling moet anders, de materieel indeling moet anders, etcetera.
pi_76016241
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
die zijn toch van NS dochter
NSFSC
Dus...gaan die gewoon terug naar NS
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 24 december 2009 @ 15:38:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76017715
Vandaag en Gisteren een aantal foto's zitten maken, en geupload naar me webserver.
Heeft iemand nog tips? Heb ze nu met een statief gemaakt.

Klik hier voor me album en kijk dan bij 23 December 09 en 24 December 09

Vandaag reden er sowieso 2x een Thalys naar Parijs niet
Ze mochten, als ze wouden, met hetzelfde ticket met de Benelux naar Brussel
Tevens vielen er vandaag een groot aantal benelux treinen uit, zoals nu ook weer om 15.55, maar ook al om 9.55 en was ergens nog 1, die ik vergeten ben (Vertrektijden zijn genomen uit Rotterdam)
pi_76017847
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vrienden

@James en de 200km/h discussie: ik ben het helemaal eens met James dat wil het OV een gelijkwaardige concurrent zijn, moeten de snelheden omhoog. Verder zijn we qua snelheid belachelijk wanneer vergeleken met rest van West-Europa. Ja, in Zwitserland rijden de treinen langzamer door de bergen ja, maar verder.... Terwijl het spoor als geheel in Nederland subliem is (relatief): alleen op snelheid laten we het afweten, maar we hebben supernieuw materieel, hoge capaciteit, veel treinen, hoge punctaliteit, veel service- en reizigersvoorzieningen, we zijn goedkoop etc. Alleen de snelheid/reistijdverkorting nog en dan is het beeld compleet.

Technisch inhoudelijk is er wel het e.e.a. wat tegen 200km/h pleit: 300km/h kost namelijk maar 15-20% meer als 200km/h, veruit het duurste is 160-->200km/h. De reden dat de Hanzelijn niet 300km/h is puur een afstand-tijd en materieelverhaaltje (winst zou veel te laag zijn), want veel meer geld had het niet gekost. Sowieso moeten bij 160km/h al de regels aangepast worden voor gelijkvloerse kruisingen en perronpassages, anders kost het miljarden om zo'n marginale winst te realiseren.

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: vergeet niet, de TGV is daar geweldig, maar veel regionale verbindingen (zeg, in een provincie zo groot als Nederland) zijn belachelijk slecht. Daar vind je ook geen 160km/h spoor (behalve daar waar de lokale boemel het hsl spoor op kan). Nederland moet je dus zien als een provincie van Duitsland of Frankrijk, en dán kijken naar de verbindingen. Dan is 200km/h inderdaad wel het maximum wat je wil hebben. Op een afstand waarop die snelheid nuttig zou zijn (bijv. tussen Groningen en Maastricht) is de vervoersrelatie gewoon 0.
Killing as few patients as possible.
pi_76017865
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
  donderdag 24 december 2009 @ 15:45:58 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76018073
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uit
1 die om 13:58 uit Rotterdam zou vertrekken ri. Parijs..
Werd er omgeroepen : "Geachte reizigers, vandaag zal de Thalys naar Brussel en Parijs van 13:58 niet rijden. U kunt zich melden bij de servicebalie op het station van NS HiSpeed, en uw reis later vervolgen met de Benelux trein of uw reis om te boeken. Excuses voor het ongemak. Herhaling ... etc etc etc"
pi_76018151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
  donderdag 24 december 2009 @ 16:00:39 #194
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_76018794
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:22:04 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76019805
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 16:46:30 #196
136283 knars
Teethgrinder
pi_76020826
In Ede? Speciaal voor Fles?
  donderdag 24 december 2009 @ 17:05:12 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76021687
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef knars het volgende:
In Ede? Speciaal voor Fles?
Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76024695
Mogelijk weer amper treinen straks door de ijzel, daar kan je niet veel tegen doen als het echt fiks gaan ijzelen.

Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.

We zullen het wel weer beleven.
............................
  donderdag 24 december 2009 @ 18:19:09 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76024830
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:15 schreef sander89 het volgende:
Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76025332
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
............................
  donderdag 24 december 2009 @ 19:28:20 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76027575
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
Die 89 in je naam slaat op je geboortejaar toch? Hoe aandoenlijk , die naīviteit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 24 december 2009 @ 19:32:54 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76027767
Je hebt toch niks tegen mensen uit '89 he

Er is trouwens ook meer bekend over de actie van goedkoper reizen aan het eind van de maand:
quote:
Zo maakt u gebruik van de acties op 28, 29, 30 en 31 december 2009.


Wat houden de acties in?
Op 28 en 29 december kunnen alle NS-abonnementhouders iemand gratis laten meereizen.
30 en 31 december reist iedereen de hele dag met 40% korting.

Ik heb een Voordeelurenabonnement
Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen. Koop voor uzelf een treinkaartje met korting.
U kunt ook een keuzedag gebruiken en iemand gratis meenemen.
Reist u met reizen op saldo, check dan gewoon in en weer uit. Uw medereiziger hoeft dat niet te
doen.

Ik heb een NS-OV-Jaarabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.

Ik heb een Jaartrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van
het abonnement. Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een
kortingskaartje voor dit traject.

Ik heb een Maandabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.

Ik heb een Maandtrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een kortingskaartje voor dit
traject.
Op 30 en 31 december reist u buiten uw traject met 40% korting.

Ik heb een OV-studentenkaart
De weekendkaart geldt als kortingkaart. Koop op 28 en 29 december een kaartje met korting en laat
iemand gratis meereizen.
De weekkaart geldt als vrij reizen kaart. Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen.

Ik heb een NS-Business Card
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van de kaart.

Ik heb geen NS-abonnement
Op 30 en 31 december reist u met 40% korting.


Ik heb een OV-chipkaart met reizen op saldo
Wilt u 30 en 31 december met 40% korting reizen, maar heeft u geen kortingsabonnement? Koop
dan een papieren kaartje.

Wat is de actieperiode?
28 december t/m 30 december 4.00 uur
30 december t/m circa 20.00 uur op 31 december (oudejaarsavond)

Wat geldt voor Samenreiskorting op 28 en 29 december?
De 2de persoon reist gratis, de 3de en 4de persoon reizen met 40% korting.

Is de regeling “Geld terug bij vertraging geldig” voor 28, 29, 30 of 31 december?
Ja, deze is geldig conform de standaardvoorwaarden.
Hiervoor kunt u een formulier aanvragen via NS Klantenservice: 0900-202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) of bij
een NS-servicebalie.

Is de overgang van 2e naar 1e klasse mogelijk?
Ja, dat is mogelijk.

In welke treinen is de actie geldig?
In de treinen van NS en de Intercity Brussel.
Deze actie geldt ook voor de treinen van Fyra. In alle gevallen moet u wel voor deze treinen een
toeslag kopen.
De actieperiode bij Arriva is op 29 en 30 december. Kijk voor de actievoorwaarden op www.arriva.nl.
De actie is niet geldig in de treinen van Connexxion, Syntus, Veolia, Thalys en ICE.

Ik heb al een treinkaartje voor 28, 29, 30 of 31 december
Stuur het treinkaartje met verzoek tot restitutie, binnen een maand na einde geldigheid, onder
vermelding van “niet gebruikt” naar:
NS Klantenservice
T.a.v. afd. Restitutie
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Voor 28 en 29 december krijgt u als medereiziger het op het kaartje vermelde bedrag terug. Voor 30
en 31 december krijgt u, als u een kaartje heeft gekocht tegen vol tarief, 40% van het bedrag retour.
Dit geldt ook voor gestempelde kaartjes en e-tickets.

Wijzigingen voorbehouden 24-12-2009.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 24 december 2009 @ 19:33:46 #203
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76027808
445 met bijzondere bestemming, eerste trein vanaf Maliebaan sinds de sneeuw is gevallen, om ongeveer 16.00



[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 24-12-2009 19:43:49 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 24 december 2009 @ 19:38:19 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76027990
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:33 schreef bork het volgende:
445 met bijzondere bestemming, eesrte trein vanaf Maliebaan sinds de sneeuw is gevallen, om ongeveer 16.00

[ afbeelding ]
Tof, klassieker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 december 2009 @ 20:36:53 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76030757
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.

Maarja...
  donderdag 24 december 2009 @ 20:42:24 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76030978
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.

En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Goed idee, maar ik zou eerst gaan voor 160 waar mogelijk.

En ik wil hierbij het bedrijfsleven aanspreken, de politiek heeft bij mij afgedaan.
  donderdag 24 december 2009 @ 20:43:44 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76031040
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.

Maarja...
Ik blijf vurig hopen dat Balkenende, Bos en Rouvoet volgend decennium fors afgestraft worden. Dat van Bos weet ik zeker, maar dan ben je nog overgeleverd aan de mobiliteitsplannen van de PVV (mochten die er zijn)....
  donderdag 24 december 2009 @ 23:17:35 #208
136283 knars
Teethgrinder
pi_76036132
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Rail
pi_76036801
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:17 schreef knars het volgende:

[..]

Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Rail
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2009 @ 23:39:44 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76036888
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Juist, want ze maken het zichzelf al lastig genoeg normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 december 2009 @ 23:57:05 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76037488
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Ik dacht dat Camiel Eurlings boter op zijn hoofd had?
pi_76038471
Pro Rail Eurlings
pi_76040870
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
Ijzelschakeling, en dat hebben ze ook al heel lang.

En die discussie over snelhiedsverhoging is prachtig maar ik zou het geld dusdanig investeren dat de treinen niet stilvallen bij een nat blaadje en drie vlokken sneeuw.
pi_76041176
Als ze sneller gaan vallen ze toch niet stil.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:09:52 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76047442
quote:
Ook Thalys past wegens weersomstandigheden dienstregeling aan
donderdag 24 december 2009
Na de Eurostar en de Duitse ICE heeft ook de Thalys last van het winterweer. Tot en met 3 januari zullen er treinen uitvallen. Het gaat niet om Thalys treinen van en naar Nederland, maar enkel om Thalys treinen tussen Brussel en Parijs.
Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nl

Gaat lekker daar, bij Thalys


ProRail voegt mist toe aan sneeuw
En dat verklaart meer over de problemen bij prorail bij slecht weer

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 25-12-2009 13:15:40 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 december 2009 @ 13:23:08 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76047791
Handig dat je maar 3 maand vooruit kunt boeken bij HiSpeed. Wil in april even in een dag naar Parijs op en neer. Moet nog een maand wachten voor ik kan boeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76047932
Gewoon om te voorkomen dat allerlei josti's hele treinen op langere termijn al gaan volboeken. En dat is niet alleen bij NS Hispeed zo, maar overal in Europa.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:31:20 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76048052
NS Dagkaartenactie: 2 Dagkaarten voor ¤25,00

Let Op!! Deze actie is tot en met 3 Januari 2010!
quote:
* Dagkaarten zijn alleen geldig in de voordeeluren. Door de week na 9.00 uur en in het weekend de gehele dag. Van 25 december 2009 t/m 1 januari 2010 zijn deze Dagkaarten ook elke dag de hele dag geldig.
* Dagkaarten zijn alleen online te koop (dus niet aan de balie of kaartautomaat).
* Dagkaarten staan niet op naam.
* Dagkaarten zijn geldig in NS-treinen en in de treinen van Arriva, Syntus, Veolia, Connexxion.
* Er is geen restitutie mogelijk.
* U mag maximaal 4 Dagkaarten aanschaffen.
* Dagkaarten zijn te gebruiken tot en met 28 februari 2010.
  vrijdag 25 december 2009 @ 14:07:50 #219
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76049180
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nl

Gaat lekker daar, bij Thalys


ProRail voegt mist toe aan sneeuw
En dat verklaart meer over de problemen bij prorail bij slecht weer
Kunnen we geen Chinezen inhuren? Lekker die wolken aan flarden schieten?
pi_76049319
allereerst iedereen fijne kerstdagen gewenst!

dan nog over station Gaanderen.. ik las laatst dat het beoogde aantal reizigers daar flink tegenvalt. Is het dan een optie dat dit station weer verdwijnt? Lijkt mij persoonlijk ideaal dat dat zo is, want dan rijdt die trein tenminste naar Doetinchem weer lekker door.
pi_76052405
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon om te voorkomen dat allerlei josti's hele treinen op langere termijn al gaan volboeken. En dat is niet alleen bij NS Hispeed zo, maar overal in Europa.
Wat maakt dat hun uit dan? Zolang er maar betaald wordt.
Ik vind het ook raar dat ze een dienst, die ze profileren als vervanging voor het vliegtuig, zo beperken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76053123
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.

Maarja...
Hier een fotootje toen het treintje weer terugreed naar Utrecht. Heb er ook nog een filmpje van dat de tren richting het museum rijdt door de verse sneeuw heen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 18:59:35 #223
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76054853
Leukste stoptrein ooit? 11.38 perron 3

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76054929
Deze is nog leuker..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 december 2009 @ 19:07:59 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76054987
En perron 3 is ook wat kort voor een internationaal treintje
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:42:34 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76055596
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:04 schreef thats-me het volgende:
Deze is nog leuker..
[ afbeelding ]
knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:53:04 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76055803
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:42 schreef bork het volgende:

[..]

knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.
Misschien komt het er straks van...
pi_76056052
20:11 Kaldenkirchen 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein

AV van Utrecht Centraal, wat is dat voor trein?
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:17:28 #229
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76056299
De naschokken van het Eurotunnel-incident:
quote:
Eurotunnel accuses Eurostar of ignoring safety rules

Eurotunnel has accused Eurostar of ignoring safety rules when evacuating passengers from trains last weekend.

The Channel Tunnel operator said evacuations were prolonged because people took bags with them "in complete violation" of safety procedures.

It also rejected claims it contributed to the chaos when 2,000 people were trapped in five broken down trains.

Eurostar was unavailable for comment on Friday but last week blamed Eurotunnel for poor communication.

'Movement of worry'

On Christmas Day the tunnel group also criticised Eurostar's passenger communication after the breakdowns, caused by condensation entering the high-speed trains' electrical systems.

In a statement it said: "Although in continued contact with our teams, it is clear the Eurostar teams obviously did not give the right information to passengers."

It added this had "led to a movement of worry".

Eurostar has admitted a communications failure, but has also partly blamed Eurotunnel, which it said was responsible for evacuations and relaying information to passengers in the tunnel.

But Eurotunnel said its staff had reacted quickly to help stranded passengers and had not failed to communicate with them.

Its statement said: "Although... our teams took actions in a rapid and professional manner going beyond their normal responsibilities, we have been unjustly suspected in some quarters of not reacting in an appropriate way."

Some passengers spent 17 hours trapped in the tunnel in icy conditions last Friday night.

Eurostar cancelled all services for three days to establish what went wrong and carry out safety tests.

The company said it would run a normal service on 26 December, with 40 trains on the regular routes linking London with Paris and Brussels.

An independent review is now being carried out into what happened.

As well as providing tunnel services, Eurotunnel also runs its own cross-Channel shuttle services for cars and freight carriers.
  vrijdag 25 december 2009 @ 22:48:22 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76060393
Kan iemand me ook vertellen of je met een dagkaart van Ns ook met de ICE mag reizen in het binnenland? Dus bijv. Amsterdam - Utrecht ofzo? (misschien met een toeslag??)
En kan het ook bij Fyra met een toeslag?
pi_76060440
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 22:48 schreef greavy het volgende:
Kan iemand me ook vertellen of je met een dagkaart van Ns ook met de ICE mag reizen in het binnenland? Dus bijv. Amsterdam - Utrecht ofzo? (misschien met een toeslag??)
En kan het ook bij Fyra met een toeslag?
De OP kan je dat vertellen
pi_76060755
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 20:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
20:11 Kaldenkirchen 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein

AV van Utrecht Centraal, wat is dat voor trein?
Alpen-Express van EETC ri de sneeuw in Oostenrijk
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:02:48 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76060842
oja, ik zie het.. Heb m al zovaak doorgenome
Bij Fyra en ICe BEN JE TOEslag verschuldigd.
Ga denk Dinsdag eens met een dagkaart (van die actie) een rondje maken. Morgen maar even kijken hoe en waarlangs, maar k ga zeker met ICE denk ik
pi_76067488
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 23:02 schreef greavy het volgende:
oja, ik zie het.. Heb m al zovaak doorgenome
Bij Fyra en ICe BEN JE TOEslag verschuldigd.
Ga denk Dinsdag eens met een dagkaart (van die actie) een rondje maken. Morgen maar even kijken hoe en waarlangs, maar k ga zeker met ICE denk ik
Als je dinsdag gaat laat hem me weten
Weet zelf ook nog niet 100% zeker of ik dan kan.
Maar als ik kan met z'n 2en gaan? (of meerdere als er meer lui zijn)
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:14:39 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76069795
Oja, graag. Met meerdere mensen is alleen fijner.

Ik wil wel in de ochtend starten (ik kom uit Zwijndrecht).
Waar kom jij weg, zodat we de rit kunnen afstemmen?

En als er meerderen geīnsteresseerd zijn, waar komen jullie dan weg?

Een rit zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien:
Rotterdam (FYRA)- Amsterdam (ICE) - Arnhem (SYNTUS)- Winterswijk(SYNTUS) - Zuthpen - (NS) Zwolle - Breda - Rotterdam

Hierbij hebben we dus FYRA, ICE, SYNTUS en NS gehad.

Tijd Vertrekplaats Aankomstplaats Tijd
9.30 FYRA Rotterdam Centraal (11) Amsterdam Centraal 10.11
10.34 ĪCE Amsterdam Centraal (4b) Arnhem 11.33
12.04 SYNTUS Arnhem (6b) Winterswijk 13.11
13.21 SYNTUS Winterswijk (1a) Zuthpen 13.54
14.04 NS Zutphen (3b) Zwolle 14.43
15.18 NS Zwolle (7) Breda 17.50
18.09 NS Breda (6) Rotterdam Centraal 18.42


Zo zou de rit er kunnen uitzien, en indien het te lang duurt kunnen we hem natuurlijk ook gewoon via Zwolle - Utrecht - Rotterdam laten gaan ipv via Breda.
We kunnen ook een andere startplek doen (bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht ofzo, waar we elkaar opzoeken ergens..)

Misschien op oud jaars dag / nieuwjaars dag ook (of ergens in Januari nog een x) want die dagkaart actie is 2 kaarten.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 26-12-2009 11:29:14 ]
pi_76072221
Ik ben altijd wel in voor een ritje, maar dinsdag heb ik de hele dag cursus

Mocht er een nieuwjaarsrondje georganiseerd worden in een weekend in januari, dan hou ik me aanbevolen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:46:33 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76073120
Oke, jammer maar helaas.
In Januari zal het op een Zaterdag of Zondag worden, want dan hebben de meeste mensen een vrije dag, en hebben dus een keuze uit een aantal dagen.

* Oudjaarsdag
* Nieuwjaarsdag
* en overige zaterdagen en zondagen

Maar eerst Dinsdag maar even plannen met degenen die willen en kunnen.

Tip: Goedkoop reizen met een dagkaart als je geen student ofzo bent(en dus een kaartje moet kopen)?
Maak gebruik van de NS Dagkaart actie (Homeprint)
2 dagkaarten voor ¤25,00. Actie tot 3 Januari 2010, uiterste gebruiksdatum 28 februari 2010
pi_76074293
Goeie actie Meteen maar even een setje binnengetikt. Scheelt toch fors t.o.v. gewone dagkaart met korting
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76074431

Op 24 december 2009 is de ochtendspits vrij rustig te noemen, zelfs op de Maaslijn loopt alles vlekkeloos. Veolia's GTW (of Velios) stel 351 staat op het station van Nijmegen gereed voor vertrek als stoptrein naar Venlo en Roermond. De klok wijst 8:05 aan, zoals te zien is gaat het ochtendgloren ook te paard met een kortstondig moment blauer stunde.

Fijne feestdagen tot maandag!
pi_76074885
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
zelfs op de Maaslijn loopt alles vlekkeloos.
Netjes Zug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76074918
Wat een mooie plaat, Zug-Chef... Wat een verschil met mijn baggerfoto van een paar jaar terug, genomen op ongeveer dezelfde plek. Alleen reed er toen ander materieel naar Roermond.

pi_76078482
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:14 schreef greavy het volgende:
Oja, graag. Met meerdere mensen is alleen fijner.

(..)

Zoals ik al eerder aangaf weet ik nog niet zeker of ik kan.
Tis maar net ff de vraag of ik dan naar zeeland toe ga of dat ik er dan vandaan kom.

Ik hoop het zowieso vanaaf/vanacht te weten en anders hoop ik het toch echt voor maandag te weten.

Kan ook zijn dat het gene van hier boven niet door gaat en dan kom ik uit Vriezenveen (Plaats in de buurt van Almelo) ipv Goes.

En ik ben nog student Dus ik kan er komen met de ovkaart.

Anyway, je hoort het nog.

@Socios:
das inderdaad ander materieel
Welke zou beter/fijner zijn ?
Me.. me.. me.. Me too
  Redactie Sport zaterdag 26 december 2009 @ 15:54:20 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76078975
maandag, dinsdag of woensdag zou wmb prima zijn (studenten-ov-week )
ik kom uit de buurt van enschede
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76081252
Ik heb even een overzichtje gemaakt wanneer ik voor het laatst met de trein over een bepaald traject gereisd heb.

Alle trajecten in Nederland heb ik allang gehad, maar hieronder een paar voorbeelden van trajecten waar ik echt al heel lang (meer dan 10 jaar) niet geweest ben.

Breda - Roosendaal - Vlissingen: OKT 1998 (IRM)
Den Haag Centraal - Den Haag HS: MEI 1999 (ICR)
Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn: MEI 1999 (Plan V)
Zutphen - Winterswijk: MEI 1999 (Plan U)
Zutphen - Hengelo: MEI 1999 (Plan U)
Lage Zwaluwe - Breda - Boxtel: AUG 1999 (ICR)
Baarn - Den Dolder: AUG 1999 (Plan V)
Sauwerd - Delfzijl: AUG 1999 (Wadloper)

Welke trajecten komen bij jullie uit de bus?
pi_76081518
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef Socios het volgende:
Ik heb even een overzichtje gemaakt wanneer ik voor het laatst met de trein over een bepaald traject gereisd heb.

Alle trajecten in Nederland heb ik allang gehad, maar hieronder een paar voorbeelden van trajecten waar ik echt al heel lang (meer dan 10 jaar) niet geweest ben.

Breda - Roosendaal - Vlissingen: OKT 1998 (IRM)
Den Haag Centraal - Den Haag HS: MEI 1999 (ICR)
Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn: MEI 1999 (Plan V)
Zutphen - Winterswijk: MEI 1999 (Plan U)
Zutphen - Hengelo: MEI 1999 (Plan U)
Lage Zwaluwe - Breda - Boxtel: AUG 1999 (ICR)
Baarn - Den Dolder: AUG 1999 (Plan V)
Sauwerd - Delfzijl: AUG 1999 (Wadloper)

Welke trajecten komen bij jullie uit de bus?
Nou niks Ik heb in ieder geval eind aug 2006 nog ALLES gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76082090
Plan voor 27 december:

8:47 Utrecht Centraal V
9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal
11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal
11:55 x 12:15 Gent St Pieters
13:03 x 13:38 Geraardsbergen
13:57 x 14:03 Enghien / Edingen
14:22 x 14:57 Geraardsbergen
15:45 x 16:05 Gent St Pieters
16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal
18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal
18:58 Utrecht Centraal A

538 km

Plan voor 28 december:

7:02 Utrecht Centraal V
7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal
9:42 x 10:04 Brussel-Zuid
11:08 x 11:52 Quévy
12:56 x 13:02 Brussel-Zuid
13:18 x 13:37 Jette
13:52 x 14:24 Brussel-Zuid
15:50 x 15:56 Maastricht
18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal
18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park
19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal
19:50 Utrecht Centraal A

775 km

Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus):

7:51 Utrecht Centraal V
8:05 x 8:08 Amersfoort
8:44 x 9:04 Zwolle
9:28 x 9:36 Nijverdal West
9:51 x 10:03 Nijverdal
10:17 x 10:43 Almelo
11:18 x 11:57 Bad Bentheim
12:05 x 13:06 Salzbergen
13:12 x 14:21 Rheine
17:09 x 17:14 Schiphol
17:47 Utrecht Centraal

460 km

Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd 'K zou hoast zegg'n "Joa 't mag wel zo"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76082192
Hehehe, nice. Ik maak ook nog een eindsprint dit jaar. Morgen vertrek ik voor 4.118 kilometer.
pi_76082289
Da's fors Allemaal dit jaar nog ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76082397
Klopt, ja.

Reisschema
pi_76082485
Netjes Wat kostte dat nou alles bij elkaar eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76082785
Harlingen - Amsterdam Centraal: ¤ 16,60. (NS Enkele reis met voordeelurenkorting)
Amsterdam Centraal - Bruxelles-Midi: ¤ 25,-. (NS Low-Fixed)
Bruxelles-Midi - Luxembourg Gare: ¤ 24,90. (NS Hi-Flex Rail Plus-korting)

Luxembourg Gare - Paris Est: ¤ 25,-. (TGV Europe Prem's)
Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf: ¤ 39,-. (DB Frankreich Spezial)

Frankfurt (Main) Hbf - Zürich HB: ¤ 39,-. (DB Schweiz Spezial)
Zürich HB - Frankfurt (Main) Hbf: ¤ 39,-. (DB Schweiz Spezial)

Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf: ¤ 29,-. (DB Sparpreis Dauerspezial)
München Hbf - Frankfurt (Main) Hbf: ¤ 29,-. (DB Sparpreis Dauerspezial)

Frankfurt (Main) Hbf - Harlingen: ¤ 39,-. (NS Low-Fixed-Superdiscount)

Totaal: ¤ 305,50.
pi_76082837
7,419 cent per kilometer dus. Keurig hoor Beetje wat je in NL ook haalt met Voordeelurenkorting op een traject boven de 100 km
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76082860
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen.
pi_76083125
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 18:50 schreef Socios het volgende:
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen.
Of je smijt er gewoon een interrail global pass in natuurlijk Zitten geen nachttreinen in, dus afgezien van beschikbaarheid lijkt me dat je dan voor 550-600 een heel eind komt. Plus dat je nog een dikke driekwart maand over hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76084252
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan voor 27 december:

8:47 Utrecht Centraal V
9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal
11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal
11:55 x 12:15 Gent St Pieters
13:03 x 13:38 Geraardsbergen
13:57 x 14:03 Enghien / Edingen
14:22 x 14:57 Geraardsbergen
15:45 x 16:05 Gent St Pieters
16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal
18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal
18:58 Utrecht Centraal A

538 km

Plan voor 28 december:

7:02 Utrecht Centraal V
7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal
9:42 x 10:04 Brussel-Zuid
11:08 x 11:52 Quévy
12:56 x 13:02 Brussel-Zuid
13:18 x 13:37 Jette
13:52 x 14:24 Brussel-Zuid
15:50 x 15:56 Maastricht
18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal
18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park
19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal
19:50 Utrecht Centraal A

775 km

Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus):

7:51 Utrecht Centraal V
8:05 x 8:08 Amersfoort
8:44 x 9:04 Zwolle
9:28 x 9:36 Nijverdal West
9:51 x 10:03 Nijverdal
10:17 x 10:43 Almelo
11:18 x 11:57 Bad Bentheim
12:05 x 13:06 Salzbergen
13:12 x 14:21 Rheine
17:09 x 17:14 Schiphol
17:47 Utrecht Centraal

460 km

Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd 'K zou hoast zegg'n "Joa 't mag wel zo"
Nijverdal
pi_76084600
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 19:58 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nijverdal
Nou dat moet nog maar blijken natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:24:29 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76086538
Die A-train van Hitachi (de Class 395 aka Javelin-treinen in Engeland) ziet er best nice uit. Ik kwam nog een PDF'je (12 MB) tegen met wat plaatjes en specs...
pi_76087507
Ja, sneeuw. Vet jammer. In Engeland ook. Maar gelukkig hebben ze daar zoals gebruikelijk een stijlvolle oplossing gevonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76088510
Is er nog nieuws over de Plan U's?
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:57:23 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76089197
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 15:54 schreef dennistd het volgende:
maandag, dinsdag of woensdag zou wmb prima zijn (studenten-ov-week )
ik kom uit de buurt van enschede
zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.

En als Steven ook even post als hij meer weet zou ook mooi zijn en waar hij wil beginnen.

De tijden enz maakt mij niet uit, maar als t even kan een ICE en een syntus trein erbij. Andere suggesties zijn ook welkom.
pi_76089198
Ik vrees dat die in SLowakije ionen staan uit te wisselen met de buitenlucht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76089277
Ze zouden toch in een sneltreindienst ingezet worden vanuit Bratislava?
  Redactie Sport zondag 27 december 2009 @ 00:12:31 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76090935
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:57 schreef greavy het volgende:

[..]

zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.

En als Steven ook even post als hij meer weet zou ook mooi zijn en waar hij wil beginnen.

De tijden enz maakt mij niet uit, maar als t even kan een ICE en een syntus trein erbij. Andere suggesties zijn ook welkom.
Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).
mogelijkheid:

Es 8.47 2 ST 7930
Hgl 8.56 3a

Hgl 9.06 2 IC 242
Amf 10.22 7

Amf 10.24 6 IC 530
Ut 10.39 8

==========================

Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a

Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b

Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b

Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3

========================

Apd 14.36 4 IC 1747
Es 15.32 4


Het middelste is dus het daadwerkelijke reisje, de rest is aan- en afvoer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 december 2009 @ 00:17:35 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76091070
400 km exact, mijn hemel.

Ik kan me dagen herinneren dat ik dat op een vrijdagavond na m'n werk deed.

Sorry hoor, maar je moet echt met een aanzienlijk beter plan komen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 december 2009 @ 00:47:57 #265
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76091805
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, sneeuw. Vet jammer. In Engeland ook. Maar gelukkig hebben ze daar zoals gebruikelijk een stijlvolle oplossing gevonden.
In ieder geval wel creatief opgelost.
  zondag 27 december 2009 @ 02:03:11 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76093377
Mm, net met iemand een discussie gehad over trein vs. auto. Hij gaf aan dat hij de trein even helemaal beu was omdat hij vorige week zondag in Antwerpen vastzat na dat winterweer. 's maandags is hij naar Nederland teruggegaan maar hij vond het vreemd dat er alleen maar korte stoptreinen reden die overvol zaten.

"Waarom zetten ze niet gewoon langere treinen in?"
Omdat die ook ergens vandaan moeten komen
"Normaal rijden ze ook"
Ja, normaal wel ja. Dit was niet normaal.

Verder wilde het idee dat er iets als materieel- en baanvakkennis vereist is, ook niet in. "Dan zijn die opleidingen dus niet goed genoeg". Want het is praktisch om 10 materieeltypen aan alle machinisten te leren, die er de helft van de tijd nooit mee gaan rijden?

Dat soort dingen... zucht.
  zondag 27 december 2009 @ 02:17:35 #267
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76093560
De hamvraag: wanneer gaat ProRail in de leer bij Deutsche Bahn?
  zondag 27 december 2009 @ 10:22:16 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76095612
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).
mogelijkheid:

Es 8.47 2 ST 7930
Hgl 8.56 3a

Hgl 9.06 2 IC 242
Amf 10.22 7

Amf 10.24 6 IC 530
Ut 10.39 8

==========================

Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a

Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b

Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b

Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3

========================

Apd 14.36 4 IC 1747
Es 15.32 4


Het middelste is dus het daadwerkelijke reisje, de rest is aan- en afvoer
Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ook
Waar wil je dan in Utrecht elkaar opzoeken? Moet op een handige plek zijn, waar we elkaar snel vinden.
En waar kunnen we elkaar aan herkennen.

Ik ben er om 10:28 op spoor 9b met me trein.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 27-12-2009 10:28:45 ]
  Redactie Sport zondag 27 december 2009 @ 11:12:14 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76096251
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
400 km exact, mijn hemel.

Ik kan me dagen herinneren dat ik dat op een vrijdagavond na m'n werk deed.

Sorry hoor, maar je moet echt met een aanzienlijk beter plan komen.
jij was er dinsdag toch niet?
Een later reisje mag wat mij betreft wel langer duren hoor
(als ik maar niet door dag en dauw uit bed moet )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 27 december 2009 @ 11:14:31 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76096290
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ook
Waar wil je dan in Utrecht elkaar opzoeken? Moet op een handige plek zijn, waar we elkaar snel vinden.
En waar kunnen we elkaar aan herkennen.

Ik ben er om 10:28 op spoor 9b met me trein.
Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?
Daar staat niemand stil, iedereen loopt daar door dus als jij daar stil staat vind ik je wel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76096370
PM elkaar anders het mobiele nummer ofzo
  zondag 27 december 2009 @ 11:26:32 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76096473
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?
Daar staat niemand stil, iedereen loopt daar door dus als jij daar stil staat vind ik je wel
Ik sta bij de tunnel
Ik sta daar met een camera statief, zodat je me wel moet vinden.

Er is toch maar 1 tunnel? Dat scheelt, want noord/west enz. herkennen is niet het beste van mij
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
PM elkaar anders het mobiele nummer ofzo
Als Dennis daar geen problemen mee heeft..
Want als je trein niet rijd / vertraagd is, kan je dat doorgeven
  Redactie Sport zondag 27 december 2009 @ 12:10:18 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76097415
je hebt pm
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76100098
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met
  zondag 27 december 2009 @ 13:21:54 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76100132
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76100242
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch?
Check.
pi_76102167
dat is nog steeds mat 64

Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam
  zondag 27 december 2009 @ 14:52:47 #278
136283 knars
Teethgrinder
pi_76104017
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:09 schreef Yreal het volgende:
dat is nog steeds mat 64

Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam
Mwoah, dat wisselt: Den Haag - Utrecht soms ook met SLT (net zoals Den Haag - Goverwelle ook nog wordt gereden met mat64).
  zondag 27 december 2009 @ 16:13:30 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76106848
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken?
  zondag 27 december 2009 @ 16:19:29 #280
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76107043
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:13 schreef James1988 het volgende:
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken?
Gvc-Ut

Eigenlijk moeten ze daar voorlopig blijven. Vorige week maandag had een combinatie Zl-Amf platgegooid.
  Redactie Sport zondag 27 december 2009 @ 18:28:33 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76111159
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met
Sinds 16 december is er geen spot van reizigersdienst op somda te vinden, dus ik vrees dat ze niet rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 december 2009 @ 18:58:38 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76112271
Vorige week wel 14 bakjes SLT door Utrecht zien komen als leeg mat.

Oh, en iets van 11 bakken SGMm als leeg mat door Gouda. Dat zie je ook niet vaak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 december 2009 @ 19:37:28 #283
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76113632
Tot begin 2010 is er een verminderd aanbod op het traject Brussel-Parijs: http://www.rtl.nl/%28/fin(...)s_schrapt_ritten.xml
  zondag 27 december 2009 @ 19:43:57 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76113865
Was ook al op Treinreizger gepost.
Hun vermelden er wat extra informatie bij, zoals dat de reparaties iets langer duren door de problemen bij Eurostar en dergelijke.
  zondag 27 december 2009 @ 19:58:51 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76114413
Jouw let niet echt op grammatica, is het wel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 december 2009 @ 20:00:03 #286
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_76114456
Voor de geīnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 28 december 2009 @ 09:26:29 #287
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_76131262
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef henkde_j het volgende:
Voor de geīnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2.
Ja was leuk! Alleen die treintjes zien er niet uit.. wat een slecht merk zeg!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 28 december 2009 @ 14:31:06 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76140612
Zojuist me dagkaarten besteld, voor de komende 4 reisdagen.
Via de Actie van NS(2 dagkaarten voor ¤25,00)
Komende 4 keer dat ik een grote rit maak, zoals morgen met Dennis, lekker goedkoop reizen

Indien er nog mensen zijn die mee willen reizen, laat het dan snel weten..
Het reisje ziet er zo uit:
quote:
Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a

Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b

Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b

Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
Me heenreis:

Zwd 9.10 2 ST 5124
Rtd 9.30 8

Rtd 9.35 14a IC 20533
Ut 10.13 12

Ben wel wat vroeg in Utrecht, maar moet nog even ontbijten vrees ik dan (broodje halen bij De Broodzaak) en het ICE toeslag biljet.

Ik ga tevens vanuit Apeldoorn door naar Amersfoort, en dan Amsterdam, om de Fyra van Amsterdam naar Rotterdam te nemen

Ap 14.57 4 IC 1650
Amf 15.22 7

Amf 15.29 7 IC 1550
Asd 16.02 14a

Asd 16.26 14a FYRA 1050
Rtd 17.07 111

Rtd 17.32 7 ST 5165
Zwd 17.50 3

[ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 28-12-2009 15:38:12 ]
  maandag 28 december 2009 @ 19:39:40 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76152849
quote:
Zitplaatsentekort bij Veolia na ongeluk
Capiciteitsprobleem - Streekvervoerder wil materieel van NS of Arriva gaan huren



HEERLEN/MAASTRICHT – Streekvervoerder Veolia is naarstig op zoek naar een tijdelijk in te zetten treinstel, waarmee plotseling ontstane capaciteitsproblemen op de Heuvellandlijn
kunnen worden opgelost. Aanleiding is het treinongeluk bij station Houthem St-Gerlach, twee
weken geleden. Hierbij raakte één van de grootste treinstellen zwaar beschadigd. Het treinstel moet terug naar de fabriek in Zwitserland, waardoor Veolia het komende half jaar bijna éénzesde van zijn zitplaatsen niet kan inzetten.
Daarnaast dreigen voor de vervoerder problemen als één van de overgebleven treinen bijvoorbeeld wegens onderhoud niet kan worden ingezet. Voor de dienst op de Heuvelland-
lijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade zijn in 2007 acht treinstellen aangeschaft. Om de
dienstregeling uit te kunnen voeren, zijn dagelijks zeven beschikbare treinstellen nodig.
Veolia hoopt nu bij een andere vervoerder een trein te kunnen huren. Omdat niet zomaar buitenlands treinmaterieel in Nederland kan worden ingezet, moet daarvoor een Nederlandse partij worden benaderd. Veolia hoopt te slagen bij de Nederlandse
Spoorwegen of Arriva, dat een aantal spoorlijnen in Noord-Nederland exploiteert. Voordeel
van deze laatste optie is dat Arriva exact dezelfde treinen heeft als Veolia, zodat de Veolia-machinisten deze probleemloos kunnen besturen. Veolia heeft inmiddels van de NS te horen gekregen dat de oude gele stoptreinen die eerder gehuurd werden, nu niet voor verhuur beschikbaar zijn.
De optie om een Veolia-treinstel over te plaatsen dat nu op de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen rijdt, valt af. Ook daar staan weinig stellen reserve, geeft de vervoerder aan. Directeur René de Beer van Veolia bestrijdt dat er te krap is ingekocht. „Zo’n ongeluk overkomt je één keer in de tien jaar, daar kun je je niet tegen wapenen. En het zou onzin zijn als overal in het land bij particuliere vervoerders dagelijks een vloot dure treinen aan de kant
staat, alleen voor het geval dat.”
Limburgs Dagblad, 21 december 2009

Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel?
Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden..
  maandag 28 december 2009 @ 19:41:30 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76152938
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Limburgs Dagblad, 21 december 2009

Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel?
Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden..
Maastricht - Kerkrade is elektrisch. Probleem is dat Veolia machinisten wel Plan V hebben gereden ooit, maar geen DM'90. En NS is geloof ik historisch gezien horkerig tegen concurrenten, ook al concurreren ze niet direct.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 december 2009 @ 19:42:45 #292
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76152994
Is weer een machtsspelletje van NS...
pi_76158039
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 december 2009 @ 21:35:50 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76158260
Yipes... beterschap en een spoedig herstel!
  maandag 28 december 2009 @ 21:37:41 #295
136283 knars
Teethgrinder
pi_76158369
Auw, beterschap! Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
  maandag 28 december 2009 @ 21:43:50 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76158701
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
  maandag 28 december 2009 @ 21:47:42 #297
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76158884
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
ieuw!
Sterkte en beterschap! Mag je zelf nu morfine druppelen?
Hoe is het gebeurt als ik vragen mag? Moeten we je nog een keer komen opvrolijken als ze je gereconstrueerd hebben?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76159458
Beterschap Flash!
dag
pi_76159459
Wow Flash, dat klinkt toch wel heftig Beterschap en veel sterkte ermee!
pi_76159554
Vandaag lekker getreind.
Als je vanaf geldermalsen de stoptrein naar Utrecht pakt, ziet de spurt van arriva er prachtig uit als ie net wegrijdt
Denk dat ik binnenkort maar eens foto's ga maken.

Wat deden de SLT's tussen Utrecht en Amersfoort? Volgens mij reedt ie wel in de dienst.
En waarom noemen ze dat kreng utrecht-leiden een intercity
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 28 december 2009 @ 22:20:44 #301
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_76160516
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Auw dat klinkt pijnlijk! Sterkte en beterschap !!!!
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')