Is al opgelost, had ff last van wat frustraties.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Ze krijgen het blijkbaar alleen niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig![]()
			
			
			
			Ja hoor, Sahaf, tuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef Socios het volgende:
Vanaf morgen rijdt alles weer conform de dienstregeling.
			
			
			
			quote:"De treindienst is grotendeels hervat. Op de meeste trajecten rijden minimaal 2 intercity's en 2 stoptreinen per uur.
Vanaf morgen, 24 december, rijden de treinen weer volledig volgens de vakantiedienstregeling."
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Terecht toch? Den Haag wilde de bedrijfstakken van de NS opsplitsen en privatiseren en wijst nu alle beschuldigingen van de hand.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees verder
[..]
Lees meer
Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige![]()
![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Boohoofuckinghoo. Wie keurde de beslissing goed? Het parlement! Wie koos het parlement? Het volk! Niet piepen dus. Daarnaast is die splitsing inmiddels al zo lang geleden dat er van de gesplitste bedrijven verwacht mag worden dat ze een modus gevonden hebben om er mee om te gaan. Maar niet dus, helaas.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar zijn ze de fout in gegaan, het is ook hun schuld dat de treinreiziger afgelopen weekeinde gehinderd werd.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Vonken zijn tof ja.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Jullie hadden het laatst toch over dat vonken van de panto's in de kou? Nu dus ook weer, maar in combinatie met sneeuw. Mooi! Alles licht blauw op.
Wisten jullie dat de trolleys in Arnhem ook vonken, maar dan met groen licht? Dat ziet er ook erg cool uit in de sneeuw
			
			
			
			Thalys naas Asd begint ook al goed in Rtd, met +34quote:09:55 Brussel-Zuid/Midi 6 Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen-Centr Rijdt vandaag niet
			
			
			
			Goeie stap voor het nog verder privatiseren, maar toch kwaliteit biedenquote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
			
			
			
			
			
			
			
			Ja, ik zou de concurrentie met DB ook niet aan willen gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
			
			
			
			Mja, daar wordt je vrolijk van, dan staan de stoptreinen eeuwen te wachten totdat een vertraagde IC er eindelijk langs is...quote:Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef James1988 het volgende:
ProRail eruitschoppen en het boeltje over laten nemen door DB Netz. NS Reizigers mag van mij wel blijven.
			
			
			
			In de Volkskrant van de week stond dat het in Duitsland ook een chaos op het spoor was.. Dus of het echt helpt..quote:Op donderdag 24 december 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
Duitsers willen NS helpen
Wat mij betreft neemt DB gewoon dat hele zooitje over hier.
			
			
			
			
			
			
			
			Ah, daar is de fantast weer.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
			
			
			
			
			
			
			
			Wehehehe. Laatst ook in Groningen met de sneltrein ook eens gezien toen er een stel tot tweemaal toe stilviel. Nadat een ander stel voorlangs was gegaan is het betreffende stel alsnog richting Leeuwarden vertrokken.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
			
			
			
			Dan heb ik nog wel wat leuke filmpjes voor de kleine bengel.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:35 schreef knars het volgende:
Vonken zijn zeker tof. An het eind van de straat liggen wat wissels op het spoor (net ten oosten van station Gouda); daar knettert het ook lekker vaak. (knars junior: "sooooow Pappa, vuurwerk bij de dubbeldekker!")
			
			
			
			Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo grootquote:Op donderdag 24 december 2009 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gevalletje handig parkeren.
[ afbeelding ]
Naast het uitrijsein dus.
			
			
			
			ziet eruit alsof het sein op het perron staatquote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
			
			
			
			Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.quote:
ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen. Het meeste wat de staat doet is regeltjes en beslissingen doorvoeren. Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen. Voor de door James1988 200km/h zijn inderdaad grote aanpassingen nodig, maar 160 zou nu zelfs al kunnen(mits de reiziger zich niet stoort aan een achtbaanritquote:Helaas voor jullie kinders is het niet ProRail die dat bepaalt, maar de Nederlandse staat. ProRail mag beheren, op de winkel passen dus.
			
			
			
			Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zonder ambitie kom je niet verder dan waar we nu zijn.
Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.quote:ProRail mag binnen zijn eigen budget doen met het spoor wat ze willen.
Hoe bedoel je?quote:Als ProRail genoeg budget heeft om het spoor te 'bereiden', zou de staat sneller een snelheidsverhoging overwegen.
			
			
			
			200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef Duvel het volgende:
Irreële ambities kosten alleen maar geld en eindigen op dood spoor.
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.quote:Dat valt tegen. Nieuw spoor bouw je niet zomaar.
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.quote:Hoe bedoel je?
			
			
			
			Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijnquote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
200km/h is niet ireëel, het kost gewoon wat moeite. De reden dat er nog niks gebeurt is dat V&W andere prioriteiten heeft(hun woorden, niet de mijne).
[..]
Nee, ik had het over bestaand spoor. Dat mogen ze zelf verbeteren en geschikt maken voor hoge snelheden.
[..]
Dit kabinet is te lui om de infrastructuur direct vanuit zijn huidige staat te opwaarderen naar 200.
			
			
			
			200 zal er toch nooit komen aangezien VVD deel uitmaakt van de Kamer. Maar geloof me, wil het OV ooit concurreren met de andere vervoersmodaliteiten dan moet je groots denken. 140 is slecht. 160 is marginaal. 180 zou voldoende zijn, maar dan moet de hele rechtse kliek van de Kamer wel in elkaar gestort zijn, wil zo'n plan ooit de doorslag geven.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, naar 200km/h is misschien wel een beetje overdreven met de verplichte ongelijkvloerse kruisingen en niet-aangrenzende perrons.. Maar 160km/h had inderdaad allang aanwezig mogen zijn
			
			
			
			die zijn toch van NS dochterquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
De Lintjes gaan er sowieso uit, dat was al bekend.
			
			
			
			
			
			
			
			Het zijn er meer dan 9000, waarvan 6500 verwarmd zijn. De journalisten verkloten die getallen alleen. Journalisten en treinen zijn geen vriendenquote:Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel wissels heeft Nederland nu eigenlijk. De afgelopen dagen heeft pro-rail vaak geroepen dat het komt door de vele wissels. Maar de ene x zijn het er 6500, dan weer 9500, dan weer 7500 en dan weer 9000.
Geen wonder dat pro-rail het zo verkloot heeft de afgelopen dagen, ze weten niet wat er kapot is omdat ze eerst niet wisten dat het er was
			
			
			
			
			
			
			
			Der reden ook nog wel een aantal, maar sowieso 2 vielen er uitquote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef Ireyon het volgende:
Er komt overigens nog regelmatig Thalys langs Roosendaal.. 'k Kan het niet helpen dat ik telkens toch een beetje medelijden heb met de inzittenden..
			
			
			
			Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..quote:Op donderdag 24 december 2009 15:41 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nederland is veel te klein voor grote HSL verbindingen zoals in Frankrijk: ..
			
			
			
			Je zit vrij laag in een Spurt, maar dit was een laag sein op een paaltje.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit je in die trein nou zo laag, of is dat sein gewoon zo groot
			
			
			
			Amsterdam - Utrecht is al geschikt voor 200km/u als ERTMS ingeschakeld wordt. Het is niet zinnig om op baanvakken als Lw - Gn op te waarderen naar 200km/u. Laat staan op Rsd - Vs! Ja, de afstanden zijn groot genoeg, maar het aantal reizigers is zodanig dat het nooit rendabel is. Overigens is Asd - Ut eigenlijk ook te kort voor 200km/u, doortrekken van die snelheid naar Arnhem met alleen een stop in Ede is zinvol.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vind ik niet, trajecten als Leeuwarden/Groningen - Zwolle, Utrecht - Amsterdam/Arnhem/Den Bosch of zelfs Roosendaal - Vlissingen, zijn trajecten waar de trein de auto mijlenver achterwege zou kunnen laten door met een fatsoenlijke snelheid te rijden. In plaats daarvan neemt men genoegen met een voorsprong van enkele minuten, of zelfs niet eens een voorsprong..
			
			
			
			Voor de aansluiting op de Kippenlijn natuurlijk.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!quote:Op donderdag 24 december 2009 18:15 schreef sander89 het volgende:
Want volgens mij kortsluiting maken zodat het ijs smelt zal prorail niet doen omdat te veel risico's op schade met zich meebrengt.
			
			
			
			Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grote delen van het bovenleidingnet zijn voorzien van ontijzeling. In de handboeken staat hoe lang ontijzeld mag worden per baanvak. Dus ik zou zeggen: aan de slag!
			
			
			
			Die 89 in je naam slaat op je geboortejaar toch? Hoequote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
			
			
			
			quote:Zo maakt u gebruik van de acties op 28, 29, 30 en 31 december 2009.
Wat houden de acties in?
Op 28 en 29 december kunnen alle NS-abonnementhouders iemand gratis laten meereizen.
30 en 31 december reist iedereen de hele dag met 40% korting.
Ik heb een Voordeelurenabonnement
Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen. Koop voor uzelf een treinkaartje met korting.
U kunt ook een keuzedag gebruiken en iemand gratis meenemen.
Reist u met reizen op saldo, check dan gewoon in en weer uit. Uw medereiziger hoeft dat niet te
doen.
Ik heb een NS-OV-Jaarabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Ik heb een Jaartrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van
het abonnement. Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een
kortingskaartje voor dit traject.
Ik heb een Maandabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Ik heb een Maandtrajectabonnement
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van het abonnement.
Wilt u buiten uw traject reizen en iemand meenemen, koop dan voor uzelf een kortingskaartje voor dit
traject.
Op 30 en 31 december reist u buiten uw traject met 40% korting.
Ik heb een OV-studentenkaart
De weekendkaart geldt als kortingkaart. Koop op 28 en 29 december een kaartje met korting en laat
iemand gratis meereizen.
De weekkaart geldt als vrij reizen kaart. Op 28 en 29 december kan iemand gratis meereizen.
Ik heb een NS-Business Card
Op 28 en 29 december mag iemand gratis meereizen tegen de voorwaarden van de kaart.
Ik heb geen NS-abonnement
Op 30 en 31 december reist u met 40% korting.
Ik heb een OV-chipkaart met reizen op saldo
Wilt u 30 en 31 december met 40% korting reizen, maar heeft u geen kortingsabonnement? Koop
dan een papieren kaartje.
Wat is de actieperiode?
28 december t/m 30 december 4.00 uur
30 december t/m circa 20.00 uur op 31 december (oudejaarsavond)
Wat geldt voor Samenreiskorting op 28 en 29 december?
De 2de persoon reist gratis, de 3de en 4de persoon reizen met 40% korting.
Is de regeling “Geld terug bij vertraging geldig” voor 28, 29, 30 of 31 december?
Ja, deze is geldig conform de standaardvoorwaarden.
Hiervoor kunt u een formulier aanvragen via NS Klantenservice: 0900-202 11 63 (¤ 0,10 p.m.) of bij
een NS-servicebalie.
Is de overgang van 2e naar 1e klasse mogelijk?
Ja, dat is mogelijk.
In welke treinen is de actie geldig?
In de treinen van NS en de Intercity Brussel.
Deze actie geldt ook voor de treinen van Fyra. In alle gevallen moet u wel voor deze treinen een
toeslag kopen.
De actieperiode bij Arriva is op 29 en 30 december. Kijk voor de actievoorwaarden op www.arriva.nl.
De actie is niet geldig in de treinen van Connexxion, Syntus, Veolia, Thalys en ICE.
Ik heb al een treinkaartje voor 28, 29, 30 of 31 december
Stuur het treinkaartje met verzoek tot restitutie, binnen een maand na einde geldigheid, onder
vermelding van “niet gebruikt” naar:
NS Klantenservice
T.a.v. afd. Restitutie
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Voor 28 en 29 december krijgt u als medereiziger het op het kaartje vermelde bedrag terug. Voor 30
en 31 december krijgt u, als u een kaartje heeft gekocht tegen vol tarief, 40% van het bedrag retour.
Dit geldt ook voor gestempelde kaartjes en e-tickets.
Wijzigingen voorbehouden 24-12-2009.
			
			
			
			
			
			
			
			Tof, klassieker.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:33 schreef bork het volgende:
445 met bijzondere bestemming, eesrte trein vanaf Maliebaan sinds de sneeuw is gevallen, om ongeveer 16.00
[ afbeelding ]
			
			
			
			
			
			
			
			Goed idee, maar ik zou eerst gaan voor 160 waar mogelijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
			
			
			
			Ik blijf vurig hopen dat Balkenende, Bos en Rouvoet volgend decennium fors afgestraft worden. Dat van Bos weet ik zeker, maar dan ben je nog overgeleverd aan de mobiliteitsplannen van de PVV (mochten die er zijn)....quote:Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.
Maarja...
			
			
			
			Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Railquote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
			
			
			
			En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:17 schreef knars het volgende:
[..]
Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Rail
			
			
			
			Juist, want ze maken het zichzelf al lastig genoeg normaalquote:Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
			
			
			
			Ik dacht dat Camiel Eurlings boter op zijn hoofd had?quote:Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
			
			
			
			Ijzelschakeling, en dat hebben ze ook al heel lang.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
			
			
			
			Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nlquote:Ook Thalys past wegens weersomstandigheden dienstregeling aan
donderdag 24 december 2009
Na de Eurostar en de Duitse ICE heeft ook de Thalys last van het winterweer. Tot en met 3 januari zullen er treinen uitvallen. Het gaat niet om Thalys treinen van en naar Nederland, maar enkel om Thalys treinen tussen Brussel en Parijs.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:* Dagkaarten zijn alleen geldig in de voordeeluren. Door de week na 9.00 uur en in het weekend de gehele dag. Van 25 december 2009 t/m 1 januari 2010 zijn deze Dagkaarten ook elke dag de hele dag geldig.
* Dagkaarten zijn alleen online te koop (dus niet aan de balie of kaartautomaat).
* Dagkaarten staan niet op naam.
* Dagkaarten zijn geldig in NS-treinen en in de treinen van Arriva, Syntus, Veolia, Connexxion.
* Er is geen restitutie mogelijk.
* U mag maximaal 4 Dagkaarten aanschaffen.
* Dagkaarten zijn te gebruiken tot en met 28 februari 2010.
			
			
			
			Kunnen we geen Chinezen inhuren? Lekker die wolken aan flarden schieten?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nl
Gaat lekker daar, bij Thalys
ProRail voegt mist toe aan sneeuw
En dat verklaart meer over de problemen bij prorail bij slecht weer
			
			
			
			
			
			
			
			Wat maakt dat hun uit dan? Zolang er maar betaald wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon om te voorkomen dat allerlei josti's hele treinen op langere termijn al gaan volboeken. En dat is niet alleen bij NS Hispeed zo, maar overal in Europa.
			
			
			
			Hier een fotootje toen het treintje weer terugreed naar Utrecht. Heb er ook nog een filmpje van dat de tren richting het museum rijdt door de verse sneeuw heen.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.
Maarja...
			
			
			
			
			
			
			
			knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.quote:
			
			
			
			Misschien komt het er straks van...quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:42 schreef bork het volgende:
[..]
knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Eurotunnel accuses Eurostar of ignoring safety rules
Eurotunnel has accused Eurostar of ignoring safety rules when evacuating passengers from trains last weekend.
The Channel Tunnel operator said evacuations were prolonged because people took bags with them "in complete violation" of safety procedures.
It also rejected claims it contributed to the chaos when 2,000 people were trapped in five broken down trains.
Eurostar was unavailable for comment on Friday but last week blamed Eurotunnel for poor communication.
'Movement of worry'
On Christmas Day the tunnel group also criticised Eurostar's passenger communication after the breakdowns, caused by condensation entering the high-speed trains' electrical systems.
In a statement it said: "Although in continued contact with our teams, it is clear the Eurostar teams obviously did not give the right information to passengers."
It added this had "led to a movement of worry".
Eurostar has admitted a communications failure, but has also partly blamed Eurotunnel, which it said was responsible for evacuations and relaying information to passengers in the tunnel.
But Eurotunnel said its staff had reacted quickly to help stranded passengers and had not failed to communicate with them.
Its statement said: "Although... our teams took actions in a rapid and professional manner going beyond their normal responsibilities, we have been unjustly suspected in some quarters of not reacting in an appropriate way."
Some passengers spent 17 hours trapped in the tunnel in icy conditions last Friday night.
Eurostar cancelled all services for three days to establish what went wrong and carry out safety tests.
The company said it would run a normal service on 26 December, with 40 trains on the regular routes linking London with Paris and Brussels.
An independent review is now being carried out into what happened.
As well as providing tunnel services, Eurotunnel also runs its own cross-Channel shuttle services for cars and freight carriers.
			
			
			
			
			
			
			
			De OP kan je dat vertellenquote:Op vrijdag 25 december 2009 22:48 schreef greavy het volgende:
Kan iemand me ook vertellen of je met een dagkaart van Ns ook met de ICE mag reizen in het binnenland? Dus bijv. Amsterdam - Utrecht ofzo? (misschien met een toeslag??)
En kan het ook bij Fyra met een toeslag?
			
			
			
			Alpen-Express van EETC ri de sneeuw in Oostenrijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 20:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
20:11 Kaldenkirchen 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
AV van Utrecht Centraal, wat is dat voor trein?
			
			
			
			
			
			
			
			Als je dinsdag gaat laat hem me wetenquote:Op vrijdag 25 december 2009 23:02 schreef greavy het volgende:
oja, ik zie het.. Heb m al zovaak doorgenome
Bij Fyra en ICe BEN JE TOEslag verschuldigd.
Ga denk Dinsdag eens met een dagkaart (van die actie) een rondje maken. Morgen maar even kijken hoe en waarlangs, maar k ga zeker met ICE denk ik
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
zelfs op de Maaslijn loopt alles vlekkeloos.
			
			
			
			
			
			
			
			Zoals ik al eerder aangaf weet ik nog niet zeker of ik kan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:14 schreef greavy het volgende:
Oja, graag. Met meerdere mensen is alleen fijner.
(..)
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Nou niksquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef Socios het volgende:
Ik heb even een overzichtje gemaakt wanneer ik voor het laatst met de trein over een bepaald traject gereisd heb.
Alle trajecten in Nederland heb ik allang gehad, maar hieronder een paar voorbeelden van trajecten waar ik echt al heel lang (meer dan 10 jaar) niet geweest ben.![]()
Breda - Roosendaal - Vlissingen: OKT 1998 (IRM)
Den Haag Centraal - Den Haag HS: MEI 1999 (ICR)
Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn: MEI 1999 (Plan V)
Zutphen - Winterswijk: MEI 1999 (Plan U)
Zutphen - Hengelo: MEI 1999 (Plan U)
Lage Zwaluwe - Breda - Boxtel: AUG 1999 (ICR)
Baarn - Den Dolder: AUG 1999 (Plan V)
Sauwerd - Delfzijl: AUG 1999 (Wadloper)
Welke trajecten komen bij jullie uit de bus?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Of je smijt er gewoon een interrail global pass in natuurlijkquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:50 schreef Socios het volgende:
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen.
			
			
			
			Nijverdalquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan voor 27 december:
8:47 Utrecht Centraal V
9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal
11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal
11:55 x 12:15 Gent St Pieters
13:03 x 13:38 Geraardsbergen
13:57 x 14:03 Enghien / Edingen
14:22 x 14:57 Geraardsbergen
15:45 x 16:05 Gent St Pieters
16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal
18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal
18:58 Utrecht Centraal A
538 km
Plan voor 28 december:
7:02 Utrecht Centraal V
7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal
9:42 x 10:04 Brussel-Zuid
11:08 x 11:52 Quévy
12:56 x 13:02 Brussel-Zuid
13:18 x 13:37 Jette
13:52 x 14:24 Brussel-Zuid
15:50 x 15:56 Maastricht
18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal
18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park
19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal
19:50 Utrecht Centraal A
775 km
Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus):
7:51 Utrecht Centraal V
8:05 x 8:08 Amersfoort
8:44 x 9:04 Zwolle
9:28 x 9:36 Nijverdal West
9:51 x 10:03 Nijverdal
10:17 x 10:43 Almelo
11:18 x 11:57 Bad Bentheim
12:05 x 13:06 Salzbergen
13:12 x 14:21 Rheine
17:09 x 17:14 Schiphol
17:47 Utrecht Centraal
460 km
Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd'K zou hoast zegg'n "Joa 't mag wel zo"
			
			
			
			Nou dat moet nog maar blijken natuurlijkquote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:54 schreef dennistd het volgende:
maandag, dinsdag of woensdag zou wmb prima zijn (studenten-ov-week)
ik kom uit de buurt van enschede
			
			
			
			
			
			
			
			Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:57 schreef greavy het volgende:
[..]
zin om dinsdag een rondje te toeren ? Waar zou jij dan willen verzamelen? Voor mij is rotterdam handig, maar amsterdam of utrecht kan ook nog.
En als Steven ook even post als hij meer weet zou ook mooi zijn en waar hij wil beginnen.
De tijden enz maakt mij niet uit, maar als t even kan een ICE en een syntus trein erbij. Andere suggesties zijn ook welkom.
			
			
			
			
			
			
			
			In ieder geval wel creatief opgelost.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, sneeuw. Vet jammer. In Engeland ook. Maar gelukkig hebben ze daar zoals gebruikelijk een stijlvolle oplossing gevonden.![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ookquote:Op zondag 27 december 2009 00:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben graag met het avondeten weer thuis (heb 's avonds nog wat anders).
mogelijkheid:
Es 8.47 2 ST 7930
Hgl 8.56 3a
Hgl 9.06 2 IC 242
Amf 10.22 7
Amf 10.24 6 IC 530
Ut 10.39 8
==========================
Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
========================
Apd 14.36 4 IC 1747
Es 15.32 4
Het middelste is dus het daadwerkelijke reisje, de rest is aan- en afvoer
			
			
			
			jij was er dinsdag toch niet?quote:Op zondag 27 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
400 km exact, mijn hemel.
Ik kan me dagen herinneren dat ik dat op een vrijdagavond na m'n werk deed.
Sorry hoor, maar je moet echt met een aanzienlijk beter plan komen.
			
			
			
			Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?quote:Op zondag 27 december 2009 10:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah, mooi reisje. Die mag van mij natuurlijk ook![]()
Waar wil je dan in Utrecht elkaar opzoeken? Moet op een handige plek zijn, waar we elkaar snel vinden.
En waar kunnen we elkaar aan herkennen.
Ik ben er om 10:28 op spoor 9b met me trein.
			
			
			
			Ik sta bij de tunnelquote:Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Westkant van spoor 14/15, bij de trap van de tunnel?
Daar staat niemand stil, iedereen loopt daar door dus als jij daar stil staat vind ik je wel
Als Dennis daar geen problemen mee heeft..quote:Op zondag 27 december 2009 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
PM elkaar anders het mobiele nummer ofzo
			
			
			
			
			
			
			
			Check.quote:Op zondag 27 december 2009 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch?
			
			
			
			Mwoah, dat wisselt: Den Haag - Utrecht soms ook met SLT (net zoals Den Haag - Goverwelle ook nog wordt gereden met mat64).quote:Op zondag 27 december 2009 14:09 schreef Yreal het volgende:
dat is nog steeds mat 64
Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam
			
			
			
			
			
			
			
			Gvc-Utquote:Op zondag 27 december 2009 16:13 schreef James1988 het volgende:
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken?
			
			
			
			Sinds 16 december is er geen spot van reizigersdienst op somda te vinden, dus ik vrees dat ze niet rijden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met![]()
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ja was leuk! Alleen die treintjes zien er niet uit.. wat een slecht merk zeg!quote:Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef henkde_j het volgende:
Voor de geīnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2.
			
			
			
			Me heenreis:quote:Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
			
			
			
			Limburgs Dagblad, 21 december 2009quote:Zitplaatsentekort bij Veolia na ongeluk
Capiciteitsprobleem - Streekvervoerder wil materieel van NS of Arriva gaan huren
HEERLEN/MAASTRICHT – Streekvervoerder Veolia is naarstig op zoek naar een tijdelijk in te zetten treinstel, waarmee plotseling ontstane capaciteitsproblemen op de Heuvellandlijn
kunnen worden opgelost. Aanleiding is het treinongeluk bij station Houthem St-Gerlach, twee
weken geleden. Hierbij raakte één van de grootste treinstellen zwaar beschadigd. Het treinstel moet terug naar de fabriek in Zwitserland, waardoor Veolia het komende half jaar bijna éénzesde van zijn zitplaatsen niet kan inzetten.
Daarnaast dreigen voor de vervoerder problemen als één van de overgebleven treinen bijvoorbeeld wegens onderhoud niet kan worden ingezet. Voor de dienst op de Heuvelland-
lijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade zijn in 2007 acht treinstellen aangeschaft. Om de
dienstregeling uit te kunnen voeren, zijn dagelijks zeven beschikbare treinstellen nodig.
Veolia hoopt nu bij een andere vervoerder een trein te kunnen huren. Omdat niet zomaar buitenlands treinmaterieel in Nederland kan worden ingezet, moet daarvoor een Nederlandse partij worden benaderd. Veolia hoopt te slagen bij de Nederlandse
Spoorwegen of Arriva, dat een aantal spoorlijnen in Noord-Nederland exploiteert. Voordeel
van deze laatste optie is dat Arriva exact dezelfde treinen heeft als Veolia, zodat de Veolia-machinisten deze probleemloos kunnen besturen. Veolia heeft inmiddels van de NS te horen gekregen dat de oude gele stoptreinen die eerder gehuurd werden, nu niet voor verhuur beschikbaar zijn.
De optie om een Veolia-treinstel over te plaatsen dat nu op de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen rijdt, valt af. Ook daar staan weinig stellen reserve, geeft de vervoerder aan. Directeur René de Beer van Veolia bestrijdt dat er te krap is ingekocht. „Zo’n ongeluk overkomt je één keer in de tien jaar, daar kun je je niet tegen wapenen. En het zou onzin zijn als overal in het land bij particuliere vervoerders dagelijks een vloot dure treinen aan de kant
staat, alleen voor het geval dat.”
			
			
			
			Maastricht - Kerkrade is elektrisch. Probleem is dat Veolia machinisten wel Plan V hebben gereden ooit, maar geen DM'90. En NS is geloof ik historisch gezien horkerig tegen concurrenten, ook al concurreren ze niet direct.quote:Op maandag 28 december 2009 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Limburgs Dagblad, 21 december 2009
Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel?
Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden..
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
			
			
			
			ieuw!quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
			
			
			
			
			
			
			
			Auw dat klinkt pijnlijk! Sterkte en beterschap !!!!quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |