abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75950411
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
Syntus heeft het er trouwens al eens over gehad:
quote:
"Een logische expansie", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke. De Achterhoek en het Rivierenland waren de kraamkamer. Midden-Overijssel (met Salland, het Vechtdal, Deventer en Zwolle) is dan 'een mooi aanpalend gebied' om verder te groeien. Als straks ook de consessies opengaan voor de spoorlijn Zwolle-Emmen en de 'vertramming van het Kamperlijntje' (tussen Zwolle en Kampen) zit Syntus alvast dicht bij het vuur. Die spoorambities zijn met nadruk aanwezig, zegt Ten Brinke.
dag
pi_75951699
Maar dan mogen ze toch wel ander materieel bestellen?
Want ik dacht dat toen conexxion een lint wou laten bouwen kwam het niet door de veiligheid test
Me.. me.. me.. Me too
  woensdag 23 december 2009 @ 00:35:57 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75952035

Passage Veenendaal de Klomp

Foto's genomen door Maarten Doornenbal van TreinFotoStop.net(?)
Passage net voorbij Ede-Wageningen

Vond ik op internet

De sneeuw en stoom is een machtige combinatie

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 23-12-2009 00:55:51 ]
pi_75952414
Mooie foto's
Tis net wat je zelf al zei, stoom en sneeuw
Me.. me.. me.. Me too
pi_75952702
Een fotograaf vindt:
a. het meestal niet fijn dat je linkt naar zijn webruimte ivm het ongewenste dataverkeer
b. het niet prettig dat je zonder te vragen zijn foto's plaatst
c. het niet prettig als je zijn naam niet vermeld bij de foto's..
dag
  woensdag 23 december 2009 @ 00:53:02 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75952759
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
pi_75952801
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:53 schreef greavy het volgende:
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
Mensen kunnen ( zeker als ze mooie platen schieten), daar best vinnig op reageren
dag
pi_75953116
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
pi_75953159
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Socios het volgende:
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
Je wil niet weten hoeveel fotografen een rekening sturen na ongevraagd gebruik. Vraag anders aan Danny hoeveel het FOK! tot nu toe al gekost heeft..
dag
  woensdag 23 december 2009 @ 01:05:19 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75953297
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
pi_75953385
quote:
Op woensdag 23 december 2009 01:05 schreef greavy het volgende:
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
Zo gaat het bij de wet helaas niet..
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/

Maar oké, laten we het weer over treintjes hebben
dag
  woensdag 23 december 2009 @ 01:22:53 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75953871
quote:
NS: Den Haag moet verantwoordelijkheid nemen

(Novum) - Politici hebben boter op hun hoofd omdat zij al langer weten dat het spoor met problemen kampt. Dat zegt de directeur van NS Reizigers Jacques Huberts dinsdag in het tv-programma Nova. De directeur hoopt dat er vijftig miljoen euro beschikbaar komt om het systeem te verbeteren.
Lees verder
quote:
'Vorstvrije wissels vergen extra investering'

HILVERSUM (ANP) - Om extreme problemen op het spoor door barre weersomstandigheden op te lossen, zijn extra investeringen nodig. Het huidige spoorsysteem is namelijk niet opgewassen tegen de ontregelingen van de afgelopen dagen. Dit zei president-directeur Bert Klerk van spoorbeheerder ProRail dinsdag voor het televisieprogramma NOVA.
Lees meer

Conclusie: Politiek Den Haag moet het maar weer oplossen, en word ook (mede) gezien als schuldige
  woensdag 23 december 2009 @ 08:56:13 #138
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_75957820
Het modder, eh sneeuwballen gooien naar elkaar is begonnen! Iedereen geeft iedereen de schuld.
NS: prorail en de staat
Staat: prorail had genoeg geld
prorail: komt door de klonten sneeuw onder de trein (NS) die er precies op wissels afvallen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_75958225
Ergste is nog dat de NS geen schade veregoeding uit wil keren aan abbonementshouders. Omdat er een negatief reisadvies gold. In andere sectoren heet wel laten betalen en niet leveren contractbreuk of oplichting.

En dat gratis iemand meenemen? Dat gaat nergens over. Ik moet gewoon werken die dag, net zoals vele anderen. Ik heb geen tijd om dan lekker rondjes te gaan rijden voor mijn lol.
pi_75959597
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:50:35 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75960802
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
quote:
De tevredenheid over ProRail heeft zijn dieptepunt bereikt. ‘Ze moeten nu met de billen bloot.’
Lees meer

Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..

Storm van kritiek op wanbeleid prorail
quote:
Rover meent dat de problemen zijn ontstaan als gevolg van bezuinigingen, waardoor sneeuwschuivers en regionale ploegen sneeuwruimers moesten verdwijnen.
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 10:55:01 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75960963
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:15 schreef JaFFe het volgende:
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
Ik denk omdat het vakantie is, en daarom de studenten sowieso al naar huis zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_75961185
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 december 2009 @ 11:01:31 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75961196
Nog even een bewering van NS / ProRail onderuit halen
quote:
UTRECHT - ProRail laat woensdag 80 procent van de treinen weer rijden. Een woordvoerster van de spoorwegbeheerder heeft dat dinsdag gezegd.
80% van de treinen tijden weer op woensdag
quote:
UTRECHT - De treinen zijn woensdagochtend volgens plan met een 80-procent-dienstregeling uitgereden. Dat heeft een woordvoerder van ProRail laten weten. Hij meldde dat er geen bijzonderheden waren. Op een aantal trajecten rijden minder treinen maar dat is normaal ook al zo
Treinen volgens plan uitgereden

Echter, als je naar Utrecht de AV kijkt, het komende 20 minuten rijden er 9 van de 16 treinen.
Dit is 44 %. Er rijd dus bijna de helft minder dan beloofd.
Van de 9 rijdende treinen zijn er 4 vertraagt, wat duid op 44% van de treinen vertraagt. dus 56 % rijd op tijd.
De EuroNight naar Amsterdam heeft tevens een vertraging van 116 minuten.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodig
  woensdag 23 december 2009 @ 11:01:49 #145
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_75961212
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
[..]

Lees meer

Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..

Storm van kritiek op wanbeleid prorail
[..]

Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"
Ze hadden wel 2 sneeuwschuiven voor heel nederland!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Sport woensdag 23 december 2009 @ 11:19:40 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75961858
Het is vrij logisch dat op een station als utrecht geen 80% van de treinen rijdt, aangezien daar veel trajecten zijn met 4x p.u. intercity's ipv 2x. Als je kijkt naar stations die 2x een IC hebben rijdt daar 100%, en gemiddeld zal het dan wel weer uitkomen op 80%
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 23 december 2009 @ 13:21:29 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75966742
in Rtd Lombardijen een ICMm als IC naar Amsterdam Centraal zien passeren. Stopper zwd naar rtd en verder is een SGMm.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:42:01 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75967666
Kut. Kut. Kut.

Ik móest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75969724
Iets belangrijks gemist duuf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75970819
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:42 schreef Duvel het volgende:
Kut. Kut. Kut.

Ik móest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
volgensmij is utrecht -> den haag -> leiden sneller zodra er wat gepruts op het spoor is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')