Iemand een antwoord?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Vanmiddag weer proberen naar A'dam te komen, heenweg ben ik niet zo bang voor, maar moet ook weer rond een uurtje of half 12/12 uur proberen weer terug naar Arnhem te komen![]()
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
Tenzij iemand een glazen bol heeft die nog werkt, kan niemand je vertellen of dat gaat lukken. Ik zou het er persoonlijk niet op wagen, de kans is aanwezig dat je ergens vast komt te zitten.quote:
voor leuke gestrande medereizigstersquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Tenzij iemand een glazen bol heeft die nog werkt, kan niemand je vertellen of dat gaat lukken. Ik zou het er persoonlijk niet op wagen, de kans is aanwezig dat je ergens vast komt te zitten.
Tip: neem een slaapzak mee
lulwut?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
Leuke CTA in het kader van 'er rijden alleen stoptreinen':
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
Leuke CTA in het kader van 'er rijden alleen stoptreinen':
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:57 schreef Nightshadow het volgende:
*ding dong* Dames en heren, de sprinter naar Deventer Goederen Emplacement Aansluiting vertrekt over ongeveer 5 minuten van spoor 2B
[ afbeelding ]
*edit: oops, Dennis was mij al voor, over het hoofd gezien![]()
geen ramp toch? die mensen komen tenminsten nog ergens en volgensmij is de fyra sneller dan de thalys op het momentquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:21 schreef James1988 het volgende:
Ohja. Thalys rijdt vandaag vanaf Rotterdam en eindigt ook daar. Reizigers vanaf Amsterdam mogen per Fyra naar Rotterdam.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
0.57uquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef AMDB het volgende:
Iemand een antwoord?
Kladblok om alle spots op te schrijven en deze in te voeren op Somda?quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
Let op he greavy, als je het verkeerde antwoord geeft praten we niet meer met jequote:Op dinsdag 22 december 2009 12:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Kladblok om alle spots op te schrijven en deze in te voeren op Somda?
Eerst een adviesje mbt de rijspanning.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:41 schreef Fixers het volgende:
Nu de duitsers toch willen gaan helpen. Kunnen ze dan niet gelijk een adviesje materieel en fabrikantkeuze erbij doen. Twee vliegen in een klap.
foto?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:05 schreef Ireyon het volgende:
Zit nu in de Thalys, 20 min. vertraging om op de Fyra te wachten.. Ze mogen hem in de tussentijd wel even schoonmaken, wat een teringbende is het hier..
Bron?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
De NS wil morgen meer treinen laten rijden. Hulde.
Waarom vandaag niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
De NS wil morgen meer treinen laten rijden. Hulde.
doe ik thuis wel.. Op mobiel werkt fok! Bij mij niet fijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef Socios het volgende:
Twitter.![]()
![]()
![]()
Post gewoon in het topic, mang!
Wat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:34 schreef Cothen het volgende:
[..]
Eerst een adviesje mbt de rijspanning.
1. Twitter is kutquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:39 schreef greavy het volgende:
sta in rotterdam stil. Trein reed naar achteren,en valt stil
Even later word er omgeroepen dat er geen machinist meer is. Meer info op me twitter.
Ik was inderdaad veel te laatquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Deventer Goederen Emplacement Aansluiting
Mja daar was 't iets te druk voor, maar denk aan chips op de vloer, evenals lege flesjes, kruimels, snoeppapierrestjes op stoelen, etc.quote:
Nu geen leuk 10-jarigbestaanfeestje meer voor Oostnet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat dan het einde van Syntus?
Nee, per 29 augustus 2010 neemt Syntus het busvervoer in Zwolle, Deventer en omgeving (concessie Midden-Overijssel) over van Connexxion.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat dan het einde van Syntus?
En de syntus, rijd die dan überhaupt ergens met treinen, als ze geen andere trein tracés krijgen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva het bus- en treinvervoer mag doen in Rivierenland en de Achterhoek.
Busvervoer gaat december 2010 al in. Treinvervoer december 2012.
Dat worden dus GTW's op Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Arnhem-Tiel.
http://www.destentor.nl/r(...)n-bus-aan-Arriva.ece
Mijn Twitter link staat wel degelijk in me profiel..quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. Twitter is kut
2. Je twitterlink staat niet in je profiel
3. Het is "mijn Twitter"
Hier posten dus, en rap een beetje
En dan hebben ze net het onderhoud naar Blerick verplaatstquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Zij rijden nog Zutphen - Oldenzaal en in opdracht van Connexxion Almelo - Mariënberg
"mijn profiel", schavuitquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn Twitter link staat wel degelijk in me profiel..
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:26 schreef Fixers het volgende:
Hoor net van een collega dat de gtbv beperkt gaat worden ivm het negatief reisadvies. Dan mag ik hopen dat het voor abbonementhouders niet zi is. Ik heb geen gebruik kunnen maken van mijn abbonement. Ik had niet de keus om maar geen kaartje te kopen.
Ja, daar hebben we lekker veel aanquote:123 Teletekst di 22 dec
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` NS geeft de sinds zondag gedupeerde
treinreizigers geen schadevergoeding
omdat er een negatief reisadvies gold.
Wel mogen abonnementhouders op 29
december gratis iemand laten meereizen
en kan op 30 december iedereen reizen
met 40 procent korting.
Aanbestedingen zuigen stierenballen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Apeldoorn - Zutphen ook naar Arriva gaat
zie ook: http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/463.html
Idioten. Alsof dat negatieve reisadvies niet volkomen misplaatst was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, daar hebben we lekker veel aan
Het zal een futiele actie zijn. Maar ik ga wel klagen. Ik koop maandabbonementen. Ik heb een aanzienlijk deel niet mogen gebruiken. Klint als contractbreuk, al zal er vast wel een leuke clausule in de voorwaarden staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idioten. Alsof dat negatieve reisadvies niet volkomen misplaatst was.
Bij Kievit? daar zit een loket en een muur met bagagekluisjes. En een heeeeeeele grote parkeergaragequote:Op dinsdag 22 december 2009 18:55 schreef Ireyon het volgende:
't Zat hem dus toch in de neusBedankt
.
Vandaag ook maar eens de moeite genomen om 'even' de achteringang van Antwerpen Centraal te bekijken.. Dat was meer een tweede hoofdingang, behoorlijk groot en erg modern, alleen echt helemaal niks of niemand te bekennen![]()
dat wel maar toch ze hebben van het OV wat in de achterhoek gewoon dood was er populair OV van gemaakt. En ik vind dat syntus ook gewoon hoort bij de achterhoekquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, dat vale geel was ook spuuglelijk.
Dat is een grap hoop ik?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens zijn dat voor de treinen die alleen het traject Arnhem - Doetinchem rijden een andere vervoerder komt dan Arriva. Dit deel van de concessie wordt apart aanbesteed
Dat KAN, ja. Maar misschien gebeurt het nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens zijn dat voor de treinen die alleen het traject Arnhem - Doetinchem rijden een andere vervoerder komt dan Arriva. Dit deel van de concessie wordt apart aanbesteed
BR612-achtigs hebben we nog niet hierquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach, die GTW's hebben in ieder geval een wc, die Linten niet. Maar het zou mij ook weer niks verbazen als ze voor een ander type trein kiezen, bedoel, dit is wel Nederland he. Prutsfaalland 1e klas.
Leve de versnipperingquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee niet dus, het wordt inderdaad apart aanbesteed, en ik zie het nog wel gebeuren ook.
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ach, dat vale geel was ook spuuglelijk.
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, per 29 augustus 2010 neemt Syntus het busvervoer in Zwolle, Deventer en omgeving (concessie Midden-Overijssel) over van Connexxion.
De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal.
Of wassen ze die dingen in chloor?
En ik blijf me echt verbazen over de treinen in het winterweer. En de NS en ProRail maar roepen dat ze er niks aan kunnen doen. Als wissels zo belangrijk zijn verwarm je ze toch? Echt, ik kan er niet bij, wat een gepruts.
Hadden die niet net het onderhoud in Blerick ondergebracht trouwens?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden die niet net het onderhoud in Blerick ondergebracht trouwens?
Kennelijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan hebben ze net het onderhoud naar Blerick verplaatst
Werkt niet? Waar haalt ProRail dan het gore lef vandaan om te zeggen dat we niet opgewassen zijn tegen zoveel sneeuw? Da's gewoon gebrek aan onderhoud en helemaal aan de vingerverf-brigade te wijten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:37 schreef MassimO het volgende:
[..]
De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet.
Sigaar uit eigen doos.. Overheid is aandeelhouder van prorail.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Werkt niet? Waar haalt ProRail dan het gore lef vandaan om te zeggen dat we niet opgewassen zijn tegen zoveel sneeuw? Da's gewoon gebrek aan onderhoud en helemaal aan de vingerverf-brigade te wijten.
De NS moet gewoon de reizigers hun geld terug geven en de schade verhalen op ProRail.
De NS betaalt om op het spoor van ProRail te rijden en als dat vervolgens niet kan door prutswerk van prutsrail dan is Prorail zo fout als het maar kan.
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat dat eerder zo'n zootje was. Toen het allemaal nog niet geprivatiseerd was. Toen heb ik ook wel eens met sneeuw in de trein gezeten en toen reden ze gewoon. Toen hadden ze ook nog geen last van blaadjes, utizettende rails door zon, regen en meer weer-gerelateerde kutsmoezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Sigaar uit eigen doos.. Overheid is aandeelhouder van prorail.
De enige die winnen zijn de managers, want die kunnen als 'privaat bedrijf' een marktconforme bonus en salaris opstrijken..
Grappig, ik heb tussen Rsd - Schiphol geen enkele ondergesneeuwde wissel gezien. Om nog maar te zwijgen over het feit dat in fucking België de enige uitgevallen trein de intercity naar Amsterdam Centraal was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:37 schreef MassimO het volgende:
[..]
De meeste zijn verwarmd , volgens een kerel net bij het NOS journaal , maar de verwarming werkt niet.
De GTW's op Dordrecht-Geldermalsen hebben geen wc volgens mij hoor, dus dat zegt helaas nog niets...quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach, die GTW's hebben in ieder geval een wc, die Linten niet. Maar het zou mij ook weer niks verbazen als ze voor een ander type trein kiezen, bedoel, dit is wel Nederland he. Prutsfaalland 1e klas.
In NL ook hoor. Maar ook nog wat gas. Wat op bijvoorbeeld Gouda prima werkte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE's uit Frankfurt en Basel zijn allemaal in Arnhem geëindigdIn Duitsland waaide er geen gasvlammetje uit
Oh nee daar hebben ze elektrische wisselverwarming
Geniaal idee zeg
Het vaal worden van DDAR schijnt een reactie van de milieuvriendelijke verf met het wasmiddel te zijn. De verf zelf is niet vaal, er zit een wittige troep tussen de gele verf (op microscopisch niveau). Het schijnt met veel moeite wel te verwijderen te zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer. Kijk maar eens naar een DDAR, da's ook knap vaal.
Of wassen ze die dingen in chloor?
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Is maar net hoe je ze bestelt.
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Das met de LINT ook zo. Maar in de elektrische die arriva rijdt, zit geen toilet.
Er was al eens een nieuwsbericht dat ze geen 2 vervoerders op arnhem - doetinchem wilden hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt interessant wat ze gaan doen voor de concessie Achterhoek idd. Arnhem - WInterswijk is een smerig lang stuk, langer dan Groningen - Nieuweschans of Leeuwarden - Stavoren, en daar zitten wel toiletten in. Maar als Arnhem - Doetinchem apart aanbesteed wordt kan alles dus weer anders worden.
Ben benieuwd wie men denkt dat daar gebaat bij is trouwens, al dat gekleuter met die splinterconcessies
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:24 schreef Socios het volgende:
Gewoon alles door Deutsche Bahn laten rijden.Met onder meer Dikke RB´s die heel het land doorkruisen.
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt mequote:Op dinsdag 22 december 2009 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Veel langer dan de merwede-lingelijn is het niet, maar die heeft deels een hogere baanvaksnelheid en minder stations(of heb ik dat fout?)
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoewel de ICE wel een stuk mooier is dan ns-treinen
Ik vraag me echt af waarom de NS nooit eens een echt mooie trein heeft
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
quote:C.2.32 Toiletten in het treinmaterieel
Het treinmaterieel hoeft niet te zijn voorzien van toiletten. De
concessieverlener is in overleg met betrokken partijen teneinde
op de perrons toiletvoorzieningen te plaatsen.
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
uit een conceptversie van het pve (8 mei 2009):
[..]
Een ontwerp uit 1984...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ICRm stuurstanden zijn toch best vet?
Pis maar tegen de rand van het perron, we zetten we een trappetje neer in het midden in Winterswijk, daar rijdt toch nooit een trein door.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: Geen toiletten in de treinen, en van "toiletvoorzieningen op de perrons" komt natuurlijk ook gen flikker terecht. Of het moet één Dixi worden op WInterswijk. Chapeau.
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.quote:
Terugweg is veel sneller. Doordat die trein naar Geldermalsen op Leerdam soms bijna 10minuten stil staatquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
63 vs 49 km. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. 1:07 tegen 0:56. Dan zal het met de eisen van de concessieverlener te maken hebben lijkt meEn als die dat in de Linten van Syntus niet eiste, dan waarschijnlijk ook niet in de GTW's van Arriva op hetzelfde traject
Zijn dat dezelfde dingen als wat er tussen Mönchengladbach en Keulen rijdt? 't Zal wel niet, want anders was het een "quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En? Dat zegt niks natuurlijk. Mooi is mooi.![]()
En we hebben sinds kort natuurlijk de FLIRT in Venlo
Ik heb er eigenlijk nog niks over gehoord. De bedoeling was dat er Flirts van de EuroBahn zouden gaan rijden toch???quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:54 schreef dennistd het volgende:
Oh ja?
Volgens mij rijdt DB er nog omdat er toelatingsproblemen met de FLIRT's zijn
quote:De nieuwe vervoerder Eurobahn, welke de concessie van lijn RE13 tussen Venlo en Mönchengladbach vanaf 13 december mag gaan uitvoeren, maakt een slechte start.
Vanaf zondag 13 december zouden de reizigers op de lijn Hamm (Wuppertal) - Düsseldorf - Venlo vervoerd gaan worden in gloednieuwe en comfortabele treinen van de Eurobahn. Er zal echter niet heel veel van terecht komen; de Eurobahn heeft te weinig treinen tot haar beschikking.
Reden voor dit alles is dat er nog maar vier van de in totaal 18 bestelde treinen van het door Stadler gebouwde type FLIRT een geldige toelating op het Duitse spoorwegnet hebben gekregen. De toelating voor de overige 14 treinen laat nog op zich wachten.
'Oude' treinen
"Samen met de Deutsche Bahn (DB) hebben we afspraken gemaakt, om de reizigers toch te kunnen vervoeren." zo zegt woordvoerder Robert Kohl van Eurobahn-moeder Keolis Deutschland. "Totdat de toelating van de andere treinstellen is geregeld, kunnen we de diensten zoveel mogelijk laten uitvoeren."
Daarvoor moeten de ongeveer 7500 reizigers op lijn RE13 de oude, rode treinen van de DB voor lief nemen en tussen Mönchengladbach en Hamm rekening houden met uitval van treinen. Over de aansluitende lijn van Hagen naar Hamm is nog niet veel duidelijk. "Reden daarvoor is dat de DB, die ons heel erg helpt, haar treinen al op andere plaatsen op het Duitse spoorwegnet heeft gepland."
Zwarte Piet
De Zwarte Piet wordt gespeeld naar de bouwer van de FLIRTs, wat staat voor Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug, Stadler Rail Group. Stadler is in Nederland bekend van de treinen waarmee Veolia rijdt tussen Nijmegen en Roermond en tussen Heerlen en Maastricht, maar ook van de treinen waarmee Arriva in Groningen en Friesland en tussen Geldermalsen en Dordrecht rijdt.
Stadler heeft verzuimd op tijd gegevens door te geven over de FLIRT-stellen aan de Duitse tegenhanger van Verkeer en Waterstaat, de Eisenbahn-Bundesamtes (EBA), zoals documenten over onder anderen de remmen van de treinen. Daarnaast zijn de benodigde proefritten van de treinstellen ook nog niet afgerond.
Stadler reageert door te wijzen op normwijzigingen die in oktober zijn ingegaan, die meer proefritten nodig hebben gemaakt. Het gerucht gaat echter dat deze normwijzigingen reeds in 2006 zijn ingegaan en dat de EBA Stadler daar in maart van dit jaar op heeft moeten wijzen.
Het kan Stadler op een boete komen te staan, omdat de 60 miljoen euro kostende opdracht niet op tijd is afgehandeld. Voor de Eurobahn-reizigers is dat echter geen troost. Mogelijk moeten zij tot maart 2010 wachten voordat zij plaats kunnen nemen in de nieuwe treinstellen, die zorgen voor een punctuelere dienstregeling.
Een feest, dat zondag gehouden zou worden bij de start van de nieuwe treindienst op het te openen station Wuppertal-Vohwinkel is in ieder geval afgezegd: Deze dag zal er geen nieuwe trein op het station stoppen.
Bron: OHIH
De verf van tegenwoordig is prima hoor, die vervagende verf werd 15-20 jaar geleden gebruikt. Het probleem doet zich dan ook voornamelijk voor bij materieel uit de eerste helft van de jaren '90 (=DDAR, ICM-viertjes, oude IRM's).quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, die verf van de NS is tegenwoordig ook niks meer.
Syntus heeft het er trouwens al eens over gehad:quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede, Zwolle - Kampen en Zwolle - Emmen worden toch ook straks regionaal aanbesteed? Das dan wel weer wat voor Syntus..
quote:"Een logische expansie", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke. De Achterhoek en het Rivierenland waren de kraamkamer. Midden-Overijssel (met Salland, het Vechtdal, Deventer en Zwolle) is dan 'een mooi aanpalend gebied' om verder te groeien. Als straks ook de consessies opengaan voor de spoorlijn Zwolle-Emmen en de 'vertramming van het Kamperlijntje' (tussen Zwolle en Kampen) zit Syntus alvast dicht bij het vuur. Die spoorambities zijn met nadruk aanwezig, zegt Ten Brinke.
Mensen kunnen ( zeker als ze mooie platen schieten), daar best vinnig op reagerenquote:Op woensdag 23 december 2009 00:53 schreef greavy het volgende:
Ik vond ze bij Google Afbeeldingen, maar verder zoeken heb ik even de naamvermelding bij de foto's gezet.
Je wil niet weten hoeveel fotografen een rekening sturen na ongevraagd gebruik. Vraag anders aan Danny hoeveel het FOK! tot nu toe al gekost heeft..quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef Socios het volgende:
Is toch alleen maar mooi als je (mooie) foto´s gedeeld worden met zoveel mogelijk treinliefhebbers.
Zo gaat het bij de wet helaas niet..quote:Op woensdag 23 december 2009 01:05 schreef greavy het volgende:
Als je ze voor jezelf wilt houden, dan zet je ze niet online?
Dat lijkt mij de slimste oplossing voor zo iets..
Het is zijn eigen fout, in dit geval..
Lees verderquote:NS: Den Haag moet verantwoordelijkheid nemen
(Novum) - Politici hebben boter op hun hoofd omdat zij al langer weten dat het spoor met problemen kampt. Dat zegt de directeur van NS Reizigers Jacques Huberts dinsdag in het tv-programma Nova. De directeur hoopt dat er vijftig miljoen euro beschikbaar komt om het systeem te verbeteren.
Lees meerquote:'Vorstvrije wissels vergen extra investering'
HILVERSUM (ANP) - Om extreme problemen op het spoor door barre weersomstandigheden op te lossen, zijn extra investeringen nodig. Het huidige spoorsysteem is namelijk niet opgewassen tegen de ontregelingen van de afgelopen dagen. Dit zei president-directeur Bert Klerk van spoorbeheerder ProRail dinsdag voor het televisieprogramma NOVA.
Lees meerquote:De tevredenheid over ProRail heeft zijn dieptepunt bereikt. ‘Ze moeten nu met de billen bloot.’
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"quote:Rover meent dat de problemen zijn ontstaan als gevolg van bezuinigingen, waardoor sneeuwschuivers en regionale ploegen sneeuwruimers moesten verdwijnen.
Ik denk omdat het vakantie is, en daarom de studenten sowieso al naar huis zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:15 schreef JaFFe het volgende:
Waarom is de studenten weekend kaart morgenmiddag vanaf 12 uur niet geldig? Voor alle andere feestdagen wel. Zelfs op 4 mei etc. Heel raar.
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"![]()
80% van de treinen tijden weer op woensdagquote:UTRECHT - ProRail laat woensdag 80 procent van de treinen weer rijden. Een woordvoerster van de spoorwegbeheerder heeft dat dinsdag gezegd.
Treinen volgens plan uitgeredenquote:UTRECHT - De treinen zijn woensdagochtend volgens plan met een 80-procent-dienstregeling uitgereden. Dat heeft een woordvoerder van ProRail laten weten. Hij meldde dat er geen bijzonderheden waren. Op een aantal trajecten rijden minder treinen maar dat is normaal ook al zo
Ze hebben wel degelijk onderhoud nodigquote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat hoeft niet meer sinds we "onderhoudsvrije" wissels hebben.![]()
![]()
Ze hadden wel 2 sneeuwschuiven voor heel nederland!quote:Op woensdag 23 december 2009 10:50 schreef greavy het volgende:
Een artikel in De Pers heb ik zojuist gevonden, waarin staat dat ProRail hun kwaliteit alleen maar verder daalt..
[..]
Lees meer
Ze moeten toch echt gaan kijken naar de Oosterburen.. Die kunnen dit wél aan, net als Oostenrijk, canada en dergelijke..
Storm van kritiek op wanbeleid prorail
[..]
Voorheen hadden ze materiaal, maar dit is allemaal weggedaan "omdat er geen goede treinen voor waren"![]()
volgensmij is utrecht -> den haag -> leiden sneller zodra er wat gepruts op het spoor isquote:Op woensdag 23 december 2009 13:42 schreef Duvel het volgende:
Kut. Kut. Kut.
Ik móest om 12.48u een trein hebben in Leiden. Maar door allerlei gedoe en gepruts had de IC van Utercht naar Leiden op Alphen zo veel vertraging (o.a. door wachten op kruisende trein) dat ik maar terug ben gegaan naar Utrecht. Enkelspoor zuigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |