1 graad boven nul hier maar. Vannacht gaat het weer vriezen. De bewolking is grotendeels weg, dus extra koud betekent dat doorgaans hier aan de kustquote:Op zondag 20 december 2009 18:35 schreef omapietje het volgende:
Het is nu aan het dooien dus morgen rijden die treinen wel.
ik ben er ook bang voor. maar misschien wel pas wat later op de dag. die gasten moeten eerst rustig opstaan en een bakkie doen. hebben ze rond een uur of 9 a 10 de treinen/metro's/trams (alles wat bovengronds moet) weer aan het rijdenquote:Op zondag 20 december 2009 18:41 schreef Yreal het volgende:
verwacht dat het morgen echt wel weer gewoon goed gaat hoor
quote:Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 70,-.
Retour Amsterdam Centraal - Berlin Hbf: CityNightLine, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 58,-.
of indien niet ´s nachts: InterCity(Express), 2e klas, Niederlande Spezial, ¤ 78,-.
Ja hoor, ik kwam vanmiddag in Zutphen te staan waar mij verteld werd dat de trein richting Roosendaal niet reed, reden onbekend, eerst zou er misschien nog een stoptrein naar Dieren gaan, maar dat later zelfs niet meer. De andere kant op was er bij Deventer ergens een storing.quote:Op zondag 20 december 2009 18:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heeft dat er ooit uitgelegen? Volgens http://www.traphic.nl/trein.aspx rijdt het
'k Wacht nog even af wat ik morgen ga doen.. 'k Wilde eigenlijk wel een rondje gaan doen en met alle tijd van de wereld maakt vertraging me toch niet uit.. Maar waarschijnlijk kan ik het station al niet bereiken
Stoptreintje in noordelijke richting, zien hoe ver je komtquote:Op zondag 20 december 2009 18:56 schreef Hugo__Boss het volgende:
Station Roosendaal zo te zien? stoptreintje naar den haag centraal?
Verder dan naar het zuiden, want die Belgen blijven gewoon helemaal weg hierquote:Op zondag 20 december 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoptreintje in noordelijke richting, zien hoe ver je komt
Falers.quote:Op zondag 20 december 2009 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Helaas, niet dus. Stelletje faalhazen daar zeg. Onbegrijpelijk:
ProRail raadt treinreizen morgen af
ProRail roept reizigers op ook morgen niet met de trein te reizen.
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.quote:Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen. Gewoon elke vitale wissel zorgen dat er iets of iemand em verwarmd.
Ik moet morgen vanuit hardinxveld naar Maastricht![]()
De arriva doet het wel, maar de rest betwijfel ik. Steeds IC's die niet verder gaan dan Breda.
Ik snap er helemaal niets van wat ze daar bij prorail doen. Die wissels staan toch een richting op. Dus als je 2 sporen hebt en een station, komen de wissels altijd op 1 van deze sporen uit. Daar kan je in ieder geval een redelijke dienst op draaien. En ik snap het ook niet. Bij rotterdam heften ze IC's op, omdat sneltreinen handiger zijn om wel te laten rijden. Maar doe dan wel 2 VIRM's ofzo. En niet een korte enkele.
quote:Prognose voor maandag 21 december
Houdt u ook morgen rekening met een zeer beperkte dienstregeling. Maak, indien mogelijk, morgen geen gebruik van de trein.
Excuses voor het ongemak.
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Elk land met weer als dit raakt ontregelt.
Als een particulier bedrijf faalt, wat mij erg logisch lijkt, is dat(privatisering) te wijten aan de overheid. De spoorwegen moeten weer van de staat worden.quote:Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen.
Niet echt een vergelijkbare situatie wbt railinfrastructuur. In Canada en US heb je vaak enkelspoorslijnen zonder veel wissels of seinen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef MrSkyline het volgende:
wilde ik donderdag naar mijn vriendin met de bus, zaten alle bussen vol met lutsers die niet met de trein konden omdat er geen treinen reden vanaf uitrecht, wauw 3 cm sneeuw en het is paniek.
prorail, graag hier een voorbeeld aan nemen:
Dat staat heel duidelijk.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.quote:Op zondag 20 december 2009 19:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
Welnee, doorkachelenquote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
t zal wel. Ik moet het proberen. Ik zie wel wat ik tegenkom.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef RubenK het volgende:
Officieel negatief advies over morgen
[..]
Daar ligt 1 mm sneeuw man.quote:
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
Niet de NS, pro-rail.quote:Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef ehqo. het volgende:
[..]
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
Wel ironisch dat NS Hispeed dat meldt op Twitterquote:NSHispeed: Er pendelen treinen tussen Rtd CS en Den Haag CS 2x p/u, van DenHaagCS naar Asd en volgens NS -planner ook 2x p/u van Asd naar Utrecht!! about an hour ago
Waar lees je dat daar sprake van zou zijn?quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Fixers het volgende:
Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.
Ik kan het in minder letters hoor:quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?
En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Ja 100% zeker. Reken er maar op dat je minimaal 60 minuten langer onder weg bent.quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Ja. Succes.quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Ja. JA JA JA JA JA JA JA!quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
dat is geen probleemquote:Op zondag 20 december 2009 20:04 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ja 100% zeker. Reken er maar op dat je minimaal 60 minuten langer onder weg bent.
quote:Op zondag 20 december 2009 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja. JA JA JA JA JA JA JA!
Koleretering.
Dat ligt eraan of je overvolle treinen, stops op elk middelmatig station, urenlang wachten in de kou op minstens 5 verschillende stations en het risico dat je ergens in Nijmegen moet overnachten, een probleem vindt.quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
1 tip: hou tijdstippen bij. Ben benieuwd naar hoe lang je erover deed vs. hoe lang je erover had kunnen doenquote:Op zondag 20 december 2009 20:05 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
dat is geen probleemhet gaat er mij gewoon om dat ik op plaats van bestemming kom, ik ga iig extra vroeg weg
Nee.quote:Op zondag 20 december 2009 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan het in minder letters hoor:
F-A-A-L![]()
vier. Nu jij
Ik ben er ook benieuwd naar, dinsdag is ook geen optie want dan word er weer veel sneeuw verwachtquote:Op zondag 20 december 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 tip: hou tijdstippen bij. Ben benieuwd naar hoe lang je erover deed vs. hoe lang je erover had kunnen doen![]()
en let goed op het woordje "minimaal" van P313
De productvoorwaarden. Al heb ik nergens concrete uitspraken gezien over deze periode van problemen. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze overmacht gaan proberen. Het staat als volgt in de voorwaarden (artikel 5):quote:Op zondag 20 december 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar lees je dat daar sprake van zou zijn?
Dan is de definitie van uitzonderlijke weeromstandigheden niet duidelijk. In het Nederlandse klimaat lijkt mij 10cm sneeuw niet uitzonderlijk te noemen.quote:In het geval dat een vertraging het gevolg is van overmacht voor NS is NS niet gehouden tot restitutie. [...] Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de dienstregeling geheel of grotendeels niet naar behoren kan worden uitgevoerd zoals [...] uitzonderlijke weersomstandigeheden zoals storm of (stuif)sneeuw.
Doe nou ff rustig, daar zijn ze heus coulant mee. Ook toen een paar jaar terug door die storm helemaal geen enkele trein meer reed (en ik op een haar na op een stretcher in een sporthal had moeten overnachten) werd er gewoon uitbetaald.quote:Op zondag 20 december 2009 20:20 schreef computergirl het volgende:
ok, belachelijk inderdaad.
Volgens mij geven ze dit advies alleen maar omdat ze dan niet hoeven uit te keren bij de te verwachten vertragingen.
Er zijn toch ook geen storing?quote:Op zondag 20 december 2009 20:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
De productvoorwaarden. Al heb ik nergens concrete uitspraken gezien over deze periode van problemen. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze overmacht gaan proberen. Het staat als volgt in de voorwaarden (artikel 5):
[..]
Dan is de definitie van uitzonderlijke weeromstandigheden niet duidelijk. In het Nederlandse klimaat lijkt mij 10cm sneeuw niet uitzonderlijk te noemen.
Opvallend trouwens is de mededeling op de storingenwebsite van ns: "Er zijn op dit moment geen storingen"
Ja. Het leed is al gedaan. En het kwaliteitsbedrijf pro-rail wacht maar gewoon tot de vorst over is.quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Ze hoeven sowieso al niks uit te keren bij 'verwachte' vertragingen. Maar desondanks doen ze daar niet moeilijk over, dus je hebt hier niet echt een sterk puntquote:Op zondag 20 december 2009 20:20 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij geven ze dit advies alleen maar omdat ze dan niet hoeven uit te keren bij de te verwachten vertragingen.
quote:Op zondag 20 december 2009 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja. Het leed is al gedaan. En het kwaliteitsbedrijf pro-rail wacht maar gewoon tot de vorst over is.
Ik ga er ook vanuit dat er gewoon betaald gaat worden. Maar ze hebben wel een juridische voet tussen de deur. De polititeik zal dan wel op de achterste benen gaan. Ik ben iig even druk aan het schrijven aan mijn formuliertjes.quote:Op zondag 20 december 2009 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe nou ff rustig, daar zijn ze heus coulant mee. Ook toen een paar jaar terug door die storm helemaal geen enkele trein meer reed (en ik op een haar na op een stretcher in een sporthal had moeten overnachten) werd er gewoon uitbetaald.
Beetje goedkoop "argument" dus, to say the least.
Het geeft ze juridisch gezien de mogelijkheid ja. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat daar ook nu geen beroep op gedaan zal worden. Wat ik al zei: we hebben wel voor hetere vuren gestaan (storm 18 januari 2007). Bedenk daarbij dat dit een weekend is, en een heleboel mensen dus inderdaad de optie hebben om niet op pad te gaan. Mensen die toch moeten, en vertraging oplopen, en GTbV claimen, krijgen dat gewoon toegekend hoor, daar heb ik alle vertrouwen in.quote:Op zondag 20 december 2009 20:21 schreef Fixers het volgende:
De productvoorwaarden. Al heb ik nergens concrete uitspraken gezien over deze periode van problemen. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze overmacht gaan proberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:De treinen rijden ook maandag met een minimale dienstregeling. Dat laat een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zondagavond weten. ''We hebben hiertoe vooral besloten omdat het KNMI voor maandag opnieuw instabiel weer opgeeft.''
Verder heeft het besluit volgens haar ook te maken met de nasleep van zondag. ''Er moeten zaken aan het spoor worden hersteld. Ook zijn er treinen kapot gegaan, die moeten worden gemaakt.''
Meer: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)regeling-spoor.dhtml
Hou toch je snuit jankbeer, dan krabbel je toch een papieren formuliertje. Sjongejonge zegquote:Op zondag 20 december 2009 20:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Kut dat de vaste klanten momenteel geen GTBV'tjes kunnen indien omdat die website waar je dat online kan doen, er uit ligt door werkzaamheden aan de website...
Jij weet het beter dan het KNMI? Gaafquote:Op zondag 20 december 2009 20:34 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
en dit terwijl dat het morgen een aardige dag word wat betreft het weer
Dat het morgen beter weer word, staat op de website van het knmiquote:Op zondag 20 december 2009 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij weet het beter dan het KNMI? GaafJomanda geneukt?
GAUW GA PRORAIL BELLEN!!!quote:Op zondag 20 december 2009 20:37 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat het morgen beter weer word, staat op de website van het knmi
Doe effe chill......quote:
bij mij zal dat vast wel geregeld zijn, maar ik heb maar zelf gewoon een vrije dag opgenomen. Had gewoon geen zin om morgen om 6 uur te vernikkelen in de kou om vervolgens niet ver te komenquote:Op zondag 20 december 2009 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dan heb je wel een kut baan/werkgever. Dat je doordat het OV niet rijdt, je zelf een vrije dag moet opgeven. Mag dat uberhaupt wel, staat zoiets niet beter omschreven in je CAO?
vind ik ook. De baas kan er ook niets aan doen.quote:Op zondag 20 december 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
naja, IK besluit om naar huis te gaan. Ik had ook kunnen wachten tot er misschien om een uur of 12 een keer een bus het erop gaat wagen. Maar mocht het morgen weer een issue worden, dan ga ik het zeker eens ter discussie stellen.
Maar wees eens reëel: Wie moet het WEL betalen? De klant? De baas? die vinden allebei ook van niet natuurlijk
Da's populairder drukwerk dan de playboy mat Patries erin.quote:Op zondag 20 december 2009 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou toch je snuit jankbeer, dan krabbel je toch een papieren formuliertje. Sjongejonge zeg
Dat dacht je vrijdag ook zeker?quote:Op zondag 20 december 2009 21:00 schreef Socios het volgende:
Eén grote HOAX imo. Morgen rijden alle treinen weer.
ik welquote:Op zondag 20 december 2009 21:02 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Dat dacht je vrijdag ook zeker?
Daar waren toch regels/wetten voor?quote:Op zondag 20 december 2009 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Over taxi's gesproken, ik hoorde op het journaal dat er behoorlijk gewoekerd wordt daarRitje Utrecht - Schiphol, normaal 55 euro, doet nu ineens 200
Dat vind ik dus echt niet kunnen. Nou zijn taxichauffeurs natuurlijk sowieso uitschot, maar ook daar zijn toch GRENZEN. Zou je denken.
Wat mij betreft mogen bij voorbaat alle taxichauffeurs gelijk keihard de tyfus krijgen, inderdaad uitschot!quote:Op zondag 20 december 2009 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Over taxi's gesproken, ik hoorde op het journaal dat er behoorlijk gewoekerd wordt daarRitje Utrecht - Schiphol, normaal 55 euro, doet nu ineens 200
Dat vind ik dus echt niet kunnen. Nou zijn taxichauffeurs natuurlijk sowieso uitschot, maar ook daar zijn toch GRENZEN. Zou je denken.
Oh ja hoor, massa'squote:Op zondag 20 december 2009 21:29 schreef renwan het volgende:
[..]
Daar waren toch regels/wetten voor?
Jawel, want je kan zijn taxinummer noteren, bij het uitstappen een bon vragen (hé, geeft 'ie geen bon dan niet betalen, ben je wel op bestemming) en dan vervolgens een klacht indienen bij De Geschillencommissie met de klacht dat je een woekerbedrag hebt moeten betalen, die niet conform de normale tarieven en regels is.quote:Op zondag 20 december 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoor, massa's![]()
Maar als jij daar staat en je wil naar Schiphol en die diknek zegt "200 of je kan doodvallen" dan heb je daar niet veel aan he?
Hoeveel uren formulieren invullen en maanden behandel/wachttijd gaan daar overheen?quote:Op zondag 20 december 2009 21:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
Jawel, want je kan zijn taxinummer noteren, bij het uitstappen een bon vragen (hé, geeft 'ie geen bon dan niet betalen, ben je wel op bestemming) en dan vervolgens een klacht indienen bij De Geschillencommissie met de klacht dat je een woekerbedrag hebt moeten betalen, die niet conform de normale tarieven en regels is.
En hoppa, grote kans dat je je geld terug krijgt.
ik ging eerder weg en was er 5 kwartier te vroeg omdat alles ging zoals het moest gaanquote:Op zondag 20 december 2009 21:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, ik ben donderdag en vrijdag gewoon op tijd op mijn werk gekomen. Met de trein en zonder vroeger weg te gaan dan normaal.
alle taxichauffeurs zijn verplicht aangesloten. Anders krijgen ze geen vergunning. En zonder vergunning mogen ze niet rijden.quote:Op zondag 20 december 2009 21:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel uren formulieren invullen en maanden behandel/wachttijd gaan daar overheen?
(en dan moet de chauffeur wel aangesloten zijn toch?..)
Die dagen was ik ook op tijd op het werk. Maar wel 4 uur te laat thuis op donderdagquote:Op zondag 20 december 2009 21:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, ik ben donderdag en vrijdag gewoon op tijd op mijn werk gekomen. Met de trein en zonder vroeger weg te gaan dan normaal.
Is een speelbaar scenario idd. En de imagoschade voor de taxibranche is er op dat moment alquote:Op zondag 20 december 2009 21:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
Jawel, want je kan zijn taxinummer noteren, bij het uitstappen een bon vragen (hé, geeft 'ie geen bon dan niet betalen, ben je wel op bestemming) en dan vervolgens een klacht indienen bij De Geschillencommissie met de klacht dat je een woekerbedrag hebt moeten betalen, die niet conform de normale tarieven en regels is.
En hoppa, grote kans dat je je geld terug krijgt.
niet alleen speelbaar, een realistische. je zal neit de eerste zijn die op die manier geld terugkrijgtquote:Op zondag 20 december 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is een speelbaar scenario idd. En de imagoschade voor de taxibranche is er op dat moment al
En als ze eisen dat je vooraf betaalt?quote:Op zondag 20 december 2009 21:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
niet alleen speelbaar, een realistische. je zal neit de eerste zijn die op die manier geld terugkrijgt
hoe vroeg is "op tijd"?quote:Op zondag 20 december 2009 21:51 schreef Luco het volgende:
Dinsdag wordt dus weer een ramp? Leuk, trajectje Groningen - Duivendrecht voor de boeg. Hoe vroeg zal ik de deur uitgaan wil ik op tijd aankomen?
dat zullen ze nooit doenquote:Op zondag 20 december 2009 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als ze eisen dat je vooraf betaalt?
stap je uit, pak je een andere
En als ze ALLEMAAL eisen dat je vooraf betaalt?
Dan ben je er wel zelf vooraf mee akkoord gegaan.
Mja, Gouda Goverwelle. Wat rijdt er niet, en waarom niet?quote:Op zondag 20 december 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:
Bij gebrek aan sneeuwfoto's dan maar een cabinefoto van een trein die ook niet rijdt, maar dan om een andere reden:
[ afbeelding ]
Het is een cabine van een SLT, en die rijden niet omdat ze nog steeds teveel storingen geven.quote:Op zondag 20 december 2009 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Gouda Goverwelle. Wat rijdt er niet, en waarom niet?Omgeleide thalys of wat?
Lijkt wel op een SLT.quote:Op zondag 20 december 2009 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Gouda Goverwelle. Wat rijdt er niet, en waarom niet?Omgeleide thalys of wat?
Dick Grijpink is uit het gevang ontsnapt?quote:Op zondag 20 december 2009 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Over taxi's gesproken, ik hoorde op het journaal dat er behoorlijk gewoekerd wordt daarRitje Utrecht - Schiphol, normaal 55 euro, doet nu ineens 200
Dat vind ik dus echt niet kunnen. Nou zijn taxichauffeurs natuurlijk sowieso uitschot, maar ook daar zijn toch GRENZEN. Zou je denken.
Kijk, het levende bewijs.quote:Op zondag 20 december 2009 22:41 schreef sander89 het volgende:
Treinrit met RHB van Chur naar Tirano:
[ afbeelding ]
Iemand die deze foto's even op A1 formaat uitprint en op Utrecht CS naast de centrale aanwijzer hangt?quote:Op zondag 20 december 2009 22:41 schreef sander89 het volgende:
Treinrit met RHB van Chur naar Tirano:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wenen ligt op 190 meter +NAP. Dus nee, die dingen zijn niet op sneeuw gebouwdquote:Op zondag 20 december 2009 23:00 schreef Peter het volgende:
Laten ze de trams uit Wenen toch rijden? Die zullen wel tegen sneeuw kunnen ofnie?
Ik zie geen wissels.quote:Op zondag 20 december 2009 22:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kijk, het levende bewijs.
Trein.
Sneeuw.
Veel sneeuw.
Rails niet meer zichtbaar, maar
Trein rijdt.
Gewoon
Omdat het zo hoort.
Bij elke wissel staat daar gewoon een schep en een bezem.quote:
En dan?quote:Op zondag 20 december 2009 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog steeds moet ik Amsterdam Science Park en Nijverdal West. En nog 2 lijntjes in België. Veel zal afhangen van 26, 27, 28 en 30 december
Dan zou dat wel kunnen kloppen.quote:Op zondag 20 december 2009 23:52 schreef STTSJT het volgende:
[..]
En dan?
Heb je dan alle lijnen gehad of gaat het om de bordjes?
Valt me 1 ding op, je hoort niks van connexxion of syntus. Lijkt wel alsof die geen last hebben van de sneeuw en gewoon door gaan alsof er niets is gebeurt
Ja maar dan loop je wel in de kouquote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Yreal het volgende:
00:28 Rotterdam Centraal 1 Den Haag HS, Delft Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Haag HS
ze laten dus serieus stoppers rijden tussen CS en HS![]()
![]()
![]()
lopen is sneller
![]()
![]()
![]()
Inderdaad verspilling.quote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Yreal het volgende:
00:28 Rotterdam Centraal 1 Den Haag HS, Delft Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Haag HS
ze laten dus serieus stoppers rijden tussen CS en HS![]()
![]()
![]()
lopen is sneller
![]()
![]()
![]()
Tsja dan voel je je pas echt in de kou gezetquote:Op zondag 20 december 2009 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Inderdaad verspilling.
Als verzachtende omstandigheid geldt dat HTM vandaag geen trams liet uitrukken.
Oja die lui falen inderdaad ook nogal, naja dan is het nog niet zo erg dat die trein er is..quote:Op zondag 20 december 2009 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Inderdaad verspilling.
Als verzachtende omstandigheid geldt dat HTM vandaag geen trams liet uitrukken.
Ik hoop dat morgen (Dinsdag dusquote:Op maandag 21 december 2009 00:13 schreef Palmboom313 het volgende:
Benieuwd wat er morgen en overmorgen rijd
Het is nog zondag hoor. Dienstregeling loop toch tot 2 uur volgende dag.quote:Op maandag 21 december 2009 00:16 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ik hoop dat morgen (Dinsdag dus) de trein richting Groningen wel fatsoenlijk rijden
(Alhoewel ik nog ff moet bekijken of ik vanuit Mariënberg na Zwolle ga of Almelo
)
Qua dienstregeling welquote:Op maandag 21 december 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Het is nog zondag hoor. Dienstregeling loop toch tot 2 uur volgende dag.
Dat kloptquote:Op zondag 20 december 2009 09:35 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
Das bij Gouda Goverwelle, alsk me niet vergisquote:Op zondag 20 december 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:
Bij gebrek aan sneeuwfoto's dan maar een cabinefoto van een trein die ook niet rijdt, maar dan om een andere reden:
[ afbeelding ]
04.00u.quote:Op maandag 21 december 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
Het is nog zondag hoor. Dienstregeling loop toch tot 2 uur volgende dag.
Nee, is standaard.quote:Op maandag 21 december 2009 00:39 schreef STTSJT het volgende:
4 ?![]()
I.v.m. de hoeveelheid reizigers dan nog weg gewerkt moeten worden?
De treinkaartjes zijn geldig van 00.00u tot 04.00u de volgende dag. (Dus totaal 28 uur geldigheid).quote:Op maandag 21 december 2009 00:40 schreef greavy het volgende:
Dus de vraag: Hoe word dit bekeken, met je geldigheid van de kaartjes?
Wanneer is de geldigheid verstreken?
Bedanktquote:Op maandag 21 december 2009 00:43 schreef Socios het volgende:
[..]
De treinkaartjes zijn geldig van 00.00u tot 04.00u de volgende dag. (Dus totaal 28 uur geldigheid).
Lol, np. Ben je een reis aan het plannen of waarvoor had je het nodig?quote:Op maandag 21 december 2009 00:45 schreef mezzy het volgende:
he Socios nogmaals bedankt het voor die info over goedkoopste varianten van retourtje Berlijn/Parijs..
Zeg voor 6u 's avondsquote:
Same herequote:Op maandag 21 december 2009 07:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik wil de trein best proberen, maar er rijden volgens mij helemaal geen bussen hier in ArnhemCrap
Ik blijf wel thuis. Ga een beetje 5 km naar het station glibberen met het risico dat er niet eens treinen rijden!quote:
wat wil dit plaatje zeggen?quote:
Nee, niet echt. Rood: veel vertraging, geel: enige vertraging, groen nauwelijks vertraging, grijs: geen gegevens beschikbaar.quote:Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
wat wil dit plaatje zeggen?
Rood rijdt niet/niet bereikbaar
groen juist wel
geel onzeker
unikleur niet bekend?
Geldig van 0.00 tot 4.00 de volgende dag, maar mocht je vrijdag je kaartje kopen, en in de nacht van vrijdag op zaterdag om 3.45u de nachttrein pakken die om 4.30u aankomt dan mag dat ook nog dacht ik.quote:Op maandag 21 december 2009 00:40 schreef greavy het volgende:
Gister kregen we de vraag in de trein van een aantal reizigers, tot hoe laat is je treinkaartje geldig?
Stel:
Je vertrekt op een zaterdag ochtend uit Dordrecht naar Rotterdam, waar je laat op de avond / in de nacht weer terug gaat naar je eindpunt. Je laatste trein naar je eindpunt vertrekt om 1.05 (GEEN nachttrein), en om 2.02 komt er een nachttrein. Vertrek ook op 1.02, 3.02 enz.
Mag je dan nog met de nachttrein, op dat kaartje, met de nachttrein naar Dordrecht, of krijg je dan een boete, als een conducteur controleert?
Dus de vraag: Hoe word dit bekeken, met je geldigheid van de kaartjes?
Wanneer is de geldigheid verstreken?
Maar in dit geval is het Rood : veel rijdt niet, geel: veel vertraging.quote:Op maandag 21 december 2009 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Rood: veel vertraging, geel: enige vertraging, groen nauwelijks vertraging, grijs: geen gegevens beschikbaar.
quote:Op maandag 21 december 2009 10:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het Rood : veel rijdt niet, geel: veel vertraging.
Je kunt het zelf zien op Traphic
Jammer dat ze de criteria niet aanpassen...quote:Op maandag 21 december 2009 10:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het Rood : veel rijdt niet, geel: veel vertraging.
Je kunt het zelf zien op Traphic
Ik stond gisteravond rond half 8 op Rotterdam CS, om naar Ede-Wageningen te moeten. Eerst een uur gewacht op een stoptrein naar Den Haag CS, die op HS omriep dat iedereen er uit moest en over moest stappen in een stoptrein naar CS, die dus. Toen vanuit daar door naar Leiden, waar ik 70 minuten op een stoptrein naar Utrecht heb gewacht. Toen ik in Utrecht aankwam was het 20 over 12 en heb ik de hoop om nog verder te komen opgegeven, ben maar bij een studiegenoot blijven slapen. Was gelukkig nog een taxi die mij samen met 2 anderen voor 7,80 op de bestemming heeft afgeleverd, heel netjes.quote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Yreal het volgende:
00:28 Rotterdam Centraal 1 Den Haag HS, Delft Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Haag HS
ze laten dus serieus stoppers rijden tussen CS en HS![]()
![]()
![]()
lopen is sneller
![]()
![]()
![]()
Even mijn kristallen bol raadplegen...quote:Op maandag 21 december 2009 10:57 schreef Casparovvv het volgende:
Iemand enig idee of er iets in de richting van Arnhem/Nijmegen vertrekt?
http://ns.nl/actuele-vertrektijden/main.link?POST_AUTOCOMPLETE=%2Freisplanner-v2%2Fautocomplete.ajax&SITESTAT_ELEMENTS=sitestatElementsActueleVertrektijden&station=arnhem&avt-submit=Tonenquote:Op maandag 21 december 2009 10:57 schreef Casparovvv het volgende:
Iemand enig idee of er iets in de richting van Arnhem/Nijmegen vertrekt?
stelletje lutsersquote:Op maandag 21 december 2009 11:27 schreef Peter het volgende:
http://www.traphic.nl/trein.aspx laat veeeeel meer uitvallers zien dan ns.nl/ met de vertrekborden..
De AV klopt voor geen meter meerquote:Op maandag 21 december 2009 11:44 schreef greavy het volgende:
Volgens mij zit er in de AV van de NS ergens een fout...
De Thalys van .03 uit Rotterdam ri. Amsterdam staat er niet meer tussen, en de .58 (?) Thalys richting Parijs uit Rotterdam staat er ook al niet tussen
Zie tevens bijna nergens staan dat er een trein niet rijd.. Klopt die AV wel![]()
aldus nshispeed.nlquote:Uitval van treinen
NS Hispeed treinen die niet rijden:
- Fyra Amsterdam-Rotterdam rijdt de hele dag niet.
- ICBrussel Amsterdam-Brussel rijdt de hele dag niet.
- Eurostar rijdt de hele dag niet, meer informatie.
NS Hispeed treinen die wel rijden, waarschijnlijk met vertraging:
- Thalys
- ICBerlijn, ICB 148 vertrek Szczecin Glowny (06.13) naar Schiphol (aan 15.09) rijdt vandaag niet, door de weersomstandigheden.
Nog niet bekend:
ICE 121 en 105 zijn opgeheven. ICE 123 rijdt NIET.
Er wordt al dagen lang gewaarschuwd. Mensen gaan gewoon toch de baan op en geven dan de vervoerder de schuld.quote:Op maandag 21 december 2009 11:48 schreef Palmboom313 het volgende:
De NS vervoert 'haringen in een ton'
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
NS vervoert ook geen mensen die spelen met treintjes.
1 2 3 | Stoptrein Extra trein |
Als die dan nog rijdt, that isquote:ICBerlijn147 is opgeheven van Schiphol (12.49) naar Berlin Hbf. Reizigers kunnen mee met de eerstvolgende IC 149, vertrek Shl om 14.49
Me too.quote:Op maandag 21 december 2009 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:
De horror, ben blij dat ik thuisgebleven ben!
quote:Let op, werk aan het spoor tussen Breda - Breda-Prinsenbeek
Wat uiteindelijk linkt naar: http://www.ns.nl/werktraj(...)_slechtweer_21_27decquote:Let op, werk aan het spoor tussen Schiphol - Hannover Hbf
Let op, werk aan het spoor tussen Hannover Hbf - Berlin Hbf.-Lehrter Bahnhof
Hopelijk win ik de oudejaarsloterij. De kans is waarschijnlijk even groot.quote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef greavy het volgende:
Morgen moet ik naar Rotterdam..
Een kennis moet uit Arnhem komen..
Hopelijk dat zijn/mijn treintjes op tijd rijden
Modden! En dan met schapen en koeien en zo. En spoorlopende tienersquote:
Ik doe mee morgen, hoe laat?quote:Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef knars het volgende:
Heerlijke sfeer op Utrecht vandaag. Allemaal mensen die het ook niet meer weten. Vond het wel gezellig..
Desalniettemin toch maar weer huiswaarts gekeerd. Was een leuke poging, morgen nog een keer
Neem een warme slaapzak meequote:Op maandag 21 december 2009 16:40 schreef Ireyon het volgende:
Ook voor morgen een negatief reisadvies.. Maar no-way dat ik m'n Thalys ticket ga verspillen, dus Roosendaal - Amsterdam - Antwerpen - Roosendaal zal het sowieso gaan worden. Godverdomme.
Mwah, als ik ergens tussen Rotterdam en Antwerpen zit, ben ik nergens bang voor. 'k Heb altijd nog bezorgde ouders met een auto op max. een uurtje rij-afstand, waar ik dan ook benquote:
En dat maakt die slaapzak een slecht plan vind je?quote:Op maandag 21 december 2009 16:46 schreef Ireyon het volgende:
En anders lopen er vast wel ergens leuke gestrande medereizigsters rond![]()
Daar heb je een goed puntquote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat maakt die slaapzak een slecht plan vind je?
Ha ha ha :pquote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben gewoon ruim binnen 2 uur van EHV naar UTR gekomen. Wel in 2 overvolle stoptreinen, maar dat maakt niet uit.
Toen ik op DenBosch stond te wachten met een hele grote groep op de stopper naar UTR, kreeg die trein eerst 5 min vertr, toen 10. Vervolgens riepen ze om 'Door een technisch probleem..." Toen zag je iedereen zo kijken van "nohhhh beter valt die trein niet uit!!" En het omroepbericht vervolgde "...kan het zijn dat de stationsklokken niet exact de juiste tijd aangeven, excuses voor het ongemak." En toen hoorde je iedereen zo lachen op dat perron.![]()
quote:Download Bergensbanen in HD
Friday November 27th over 1,2 million Norwegians watched parts of “Bergensbanen” on NRK2. The longest documentary ever? At least the longest we have made, almost 7 1/2 hours, showing every minute of the scenic train ride between Bergen on the Norwegian west coast, crossing the mountains to the capital of Oslo.
Bergensbanen is 100 years in 2009, and the documentary was a wild idea from NRK staff that came through, and was a surprisingly big success. On Twitter, this became the thing to talk about in Norway. Over 1 000 tweets with #bergensbanen were posted, and even more when we ran the program again two days later.
Now we want to give the material to our viewers, the whole thing, for download. The documentary had picture-in-picture clips with videos about Bergensbanen, a reporter interviewing people on the train, music and two cameras pointing to the sides of the train. Because of rights, we had to remove the music and many videoclips, so we decided to make a clean frontcamera version for this download. It’s recorded on a Sony 700 camera in XDCAM HD 1080 50i. The camera has a 30 seconds buffer, making it possible to switch disks when needed. So we have a continuous recording of 7 hours.
Bittorrent
The original file was 165 GB, too much for most people to download. We coded a 720 50P, 1280×720 version, resulting in a 22 GB file. You need a filesystem on your drive that takes files bigger than 4 GB. Most external drives have a FAT32 filesystem, which has a limit of 4 GB. NTFS and HFS+ works fine.
http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen-eng/
?quote:Op maandag 21 december 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
schiet lekker op ja, een torrent die alleen maar zichzelf gaat binnenhalen
Zal wel willen maar dan moet ik omrijdenquote:
Ben hem bezig met binnen halen. Lijkt me wel een mooie documantairequote:Op maandag 21 december 2009 17:44 schreef winterapfel het volgende:
passend bij de weersomstandigheden
(gevonden via link in nrcnext van vandaag)
[..]
enjoy
Ik haal iets binnen wat blabla.mp4.torrent heet. Opera schijnt ermee overweg te kunnen, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk nietquote:Op maandag 21 december 2009 18:18 schreef winterapfel het volgende:
[..]
?
ik haal via de torrent een file binnen met de naam "bergensbanen720p_mLogo.mp4"?
wat gaat er volgens jou niet goed?
lukt het hiermee?quote:Op maandag 21 december 2009 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik haal iets binnen wat blabla.mp4.torrent heet. Opera schijnt ermee overweg te kunnen, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk niet
Ja maar Knars en ik stappen op in Gouda.quote:Op maandag 21 december 2009 16:22 schreef Yreal het volgende:
Dan kom ik ook effe een bakkie toen terwijl ik hoop op een trein naar schagen
ik stap over in goudaquote:Op maandag 21 december 2009 18:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar Knars en ik stappen op in Gouda.Dus aankomst in Utrecht onder voorbehoud, het sneeuwt hier alweer...
quote:Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
edit: laat maar, ik kies altijd voor "Opslaan" en deze keer had ik moeten "Openen"![]()
![]()
Toch bedankt winterapfel!
Is het niet makkelijker om via Marienberg te gaan? Aangezien de stoptrein uit de richting van Emmen toch chronische vertraging heeft, kun je die wel halen. (tenminste, ik heb hem de afgelopen maand 10/10x wel gehaald)quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zal wel willen maar dan moet ik omrijden
Van uit vriezenveen naar almelo en dan naar zwolle en dan groningen. Als ik dan eerst langs utrecht ga (als ik er uberhaupt kom) is heel erg om.
[..]
quote:Dierenbescherming? Ja? Ik wil graag melding maken van een mishandelde buffel
Gouda is tov!quote:Op maandag 21 december 2009 19:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik bedenk me opeens dat ik morgen niet naar Utrecht moet, maar naar Gouda, daar had ik een afspraakSatan...
Waar is de tijd gebleven dat iedereen HGBIII/IV uit werd gejaagd om iets nuttigs te gaan doen...quote:Op maandag 21 december 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
Ik heb mijn reisje vrij vlot gedaan. Zonder noemenswaardige vertraging. De omroep in de trein was voorzien van de nodige realiteitszin en cynisme en wat humor natuurlijk. Helaas hebben ze op utrecht cs nog steeds de bezem niet gevonden.
Dat kantoormensen een tientje kregen als ze het perron van hun opstapstation veegden voordat ze met de trein naar hun werk kwamenquote:Op maandag 21 december 2009 19:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat iedereen HGBIII/IV uit werd gejaagd om iets nuttigs te gaan doen...
quote:Op maandag 21 december 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantoormensen een tientje kregen als ze het perron van hun opstapstation veegden voordat ze met de trein naar hun werk kwamen![]()
Ze wilden het opnemen tegen een team dat per auto reisde, maar die was al Groningen binnen voordat de kabels knapten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
een Challenge Team?Mensen die namens een radiostation de baan op gaan om te kijken wat er rijdt en wat niet?
Was ik nog vergeten, bedankt.quote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef greavy het volgende:
Nee, om te kijken wat sneller was, de auto of de trein
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18356
Vanaf Hilversum naar Groningen, voor geld opbrengst voor Serious Request
kan ook, weet zo niet wat sneller isquote:Op maandag 21 december 2009 19:08 schreef lezut het volgende:
[..]
Is het niet makkelijker om via Marienberg te gaan? Aangezien de stoptrein uit de richting van Emmen toch chronische vertraging heeft, kun je die wel halen. (tenminste, ik heb hem de afgelopen maand 10/10x wel gehaald)
ik zag hier vanavond wel een zo'n treinauto op de rails rijden met 3 van die mannetjes die de bovenleiding om de x meter aan het controleren waren (harderwijk)quote:Op maandag 21 december 2009 21:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Ligt 't Harde-Putten er nog uit?
Ik kwam dat traject nog door, maar hoorde later op 3FM Headlines dat een Challenge Team gestrand was te Putten.
Oh wel een tof idee iddquote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef greavy het volgende:
Nee, om te kijken wat sneller was, de auto of de trein
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18356
Vanaf Hilversum naar Groningen, voor geld opbrengst voor Serious Request
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.quote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze wilden het opnemen tegen een team dat per auto reisde, maar die was al Groningen binnen voordat de kabels knapten.
Daar heb je toch zelf wel een beeld van mag ik aannemen? Misschien op donderdag, daarna begint de feestdagendienstregeling weer. Verwacht er niet te veel van tot en met de kerstquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.
De vorige twee keer (vorige maand en afgelopen vrijdag) kwam ik dat traject nog wel volledig door.quote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.
De uitzondering bevestigt de regel hè.quote:Op maandag 21 december 2009 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vorige twee keer (vorige maand en afgelopen vrijdag) kwam ik dat traject nog wel volledig door.
Bron: NS Hispeed, Eurostarquote:Alleen reizigers die een ticket hebben geldig op zaterdag 19 of zondag 20 december kunnen morgen reizen. Reizigers met tickets hebben geldig op maandag 21 en dinsdag 22 december, kunnen op woensdag reizen. Reizigers met tickets geldig op woensdag 23 december of donderdag 24 december kunnen reizen op donderdag 24 december.
Dè ideale praktijktest!quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
Ik sta er ook versteld van...quote:Op maandag 21 december 2009 22:35 schreef James1988 het volgende:
Wtf: Eurostar rijdt morgen weer. Maar reizigers die voor morgen een ticket hebben, mogen overmorgen pas mee:
[..]
Bron: NS Hispeed, Eurostar
Wtf?
Kregen de SLT's problemen met de pantografen?quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
is dat een stam uit de pimpel?quote:Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel vandaag:
[ link | afbeelding ]
Doordat het winterweer zijn tol eist op het spoor, heeft NSR besloten slechts tweemaal per uur per traject een stoptrein te laten rijden. Internationaal treinverkeer was vrijwel in zijn geheel opgeheven. Om toch tegemoet te komen aan internationale reizigers naar Duitsland, zette NS Hispeed om 15:45 een extra Internationale trein in vanaf Utrecht Centraal, via Arnhem naar Emmerich. De trekkracht voor deze trein is de NSR 1757, welke zijn vertrektijd op een verder bijna leeg station Utrecht Centraal staat af te wachten. Normaliter is dit station op dit tijdstip van een werkdag toch flink drukker! Maandag 21 december 2009.
[ link | afbeelding ]
Achterop zit de NSR 1752 met flink wit front.
Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..quote:Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
Die dingen zijn dus niet verwarmd ?quote:Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..
Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )quote:Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.
stoppertje verdwaald in de AV van Utrecht Cquote:21:30 - ?? > Amsterdam Centraal [7] +182
Dan moet het wel van een zeer slechte kwaliteit zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
[..]
De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )
Nee.quote:Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
De worden nu toch ook wissels verwarmt?
Oke, nu snap ik t ff niet meerquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ER worden wissels VERWARMD. Ja.
Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
Die beslissing van Eurostar ligt overigens volledig bij Eurostar, NS Hispeed heeft er niks mee te maken.
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.quote:Ondertussen ontspint zich een discussie of de vervoerders beter voorbereid moeten zijn op sneeuwval en ijzel. Reizigersvereniging Rover stelde dat busmaatschappijen ''erg hysterisch'' hebben gereageerd op het winterweer.
Busvervoerders Connexxion en Veolia repliceerden verbijsterd te zijn over die reactie. De vervoerders stelden ''de verantwoordelijkheid te nemen als het niet veilig is om de weg op te gaan''.
Ook de NS en ProRail herkennen zich niet in de kritiek van Rover. ProRail stelt ''flink wat maatregelen te hebben getroffen'' om problemen bij sneeuwval en vorst te voorkomen. ProRail heeft aangekondigd alle problemen te gaan evalueren als het winterweer voorbij is.
De politiek mengt zich eveneens in de discussie. In elk geval heeft de CDA-fractie in de Tweede Kamer minister Camiel Eurlings (Verkeer) gevraagd snel een investeringsplan te ontwikkelen tegen de treinuitval. Lokaal stelde een aantal politici vragen over het uitvallen van bussen of het strooibeleid.
Ach soquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Peter het volgende:
Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op
Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
Nee, de Franse politiek president had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Rover is dan ook Nationaal Kampioen 'Mekkeren Om Niets'.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.
Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
Nicolas Sarkozy moest weer van zich laten gelden ofzo? Ocharme...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...
Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland.Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
Tuurlijk, gewoon doen, lekker een rondje gaan treinen, want tja: de treinen zijn lekker rustig en er rijden er zo veel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal![]()
08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen
Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht
Ik reis tevens met de OV-chipkaart
In Utrecht stond vanochtend ook een hele zooi DDAR nutteloos te wezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:27 schreef Duvel het volgende:BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.
Ik bedoelde eigenlijk de beslissing om reizigers die een ticket voor vandaag hebben pas overmorgen daarmee te laten reizenquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Bron: de Telegraafquote:Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en NS te helpen
door Harrie Nijen Twilhaar
BERLIJN - De Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en de NS te adviseren of desnoods hulp aan te bieden. De Deutsche Bahn AG (DB) in Berlijn reageerde verbaasd dat er in Nederland slechts 15 procent van de treinen rijden. ,,Als de spoorwegbedrijven advies nodig hebben, dan moeten ze ons benaderen. Wij willen jullie treinvervoerders graag helpen, immers we zijn collega’s van elkaar”, aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.
De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. ,,Maar zo’n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden”, aldus de DB-woordvoerder.
Opvallend rijden nagenoeg alle treinen bij de oosterburen op schema. ,,Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw.”
De wintervoorbereidingen voor de DB zijn altijd ,,gründlich”.
,,We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen.” Volgens Fohrmann zijn er in Duitsland grote landschapverschillen. ,,We houden daar altijd rekening mee. Vandaar we altijd veel tijd besteden om alles winterklaar te maken.” Volgens hem zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland.
De DB vindt het daarom bijzonder dat er in ons land veel uitval is en dat veel treinreizigers niet naar de plaats van bestemming kunnen komen. ,,Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is.
,,Wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken.”
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: de Telegraaf
Wat een afgang voor ProRail / NS
16.33u.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |