Hopelijk win ik de oudejaarsloterij. De kans is waarschijnlijk even groot.quote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef greavy het volgende:
Morgen moet ik naar Rotterdam..
Een kennis moet uit Arnhem komen..
Hopelijk dat zijn/mijn treintjes op tijd rijden
Modden! En dan met schapen en koeien en zo. En spoorlopende tienersquote:
Ik doe mee morgen, hoe laat?quote:Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef knars het volgende:
Heerlijke sfeer op Utrecht vandaag. Allemaal mensen die het ook niet meer weten. Vond het wel gezellig..
Desalniettemin toch maar weer huiswaarts gekeerd. Was een leuke poging, morgen nog een keer
Neem een warme slaapzak meequote:Op maandag 21 december 2009 16:40 schreef Ireyon het volgende:
Ook voor morgen een negatief reisadvies.. Maar no-way dat ik m'n Thalys ticket ga verspillen, dus Roosendaal - Amsterdam - Antwerpen - Roosendaal zal het sowieso gaan worden. Godverdomme.
Mwah, als ik ergens tussen Rotterdam en Antwerpen zit, ben ik nergens bang voor. 'k Heb altijd nog bezorgde ouders met een auto op max. een uurtje rij-afstand, waar ik dan ook benquote:
En dat maakt die slaapzak een slecht plan vind je?quote:Op maandag 21 december 2009 16:46 schreef Ireyon het volgende:
En anders lopen er vast wel ergens leuke gestrande medereizigsters rond![]()
Daar heb je een goed puntquote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat maakt die slaapzak een slecht plan vind je?
Ha ha ha :pquote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben gewoon ruim binnen 2 uur van EHV naar UTR gekomen. Wel in 2 overvolle stoptreinen, maar dat maakt niet uit.
Toen ik op DenBosch stond te wachten met een hele grote groep op de stopper naar UTR, kreeg die trein eerst 5 min vertr, toen 10. Vervolgens riepen ze om 'Door een technisch probleem..." Toen zag je iedereen zo kijken van "nohhhh beter valt die trein niet uit!!" En het omroepbericht vervolgde "...kan het zijn dat de stationsklokken niet exact de juiste tijd aangeven, excuses voor het ongemak." En toen hoorde je iedereen zo lachen op dat perron.![]()
quote:Download Bergensbanen in HD
Friday November 27th over 1,2 million Norwegians watched parts of “Bergensbanen” on NRK2. The longest documentary ever? At least the longest we have made, almost 7 1/2 hours, showing every minute of the scenic train ride between Bergen on the Norwegian west coast, crossing the mountains to the capital of Oslo.
Bergensbanen is 100 years in 2009, and the documentary was a wild idea from NRK staff that came through, and was a surprisingly big success. On Twitter, this became the thing to talk about in Norway. Over 1 000 tweets with #bergensbanen were posted, and even more when we ran the program again two days later.
Now we want to give the material to our viewers, the whole thing, for download. The documentary had picture-in-picture clips with videos about Bergensbanen, a reporter interviewing people on the train, music and two cameras pointing to the sides of the train. Because of rights, we had to remove the music and many videoclips, so we decided to make a clean frontcamera version for this download. It’s recorded on a Sony 700 camera in XDCAM HD 1080 50i. The camera has a 30 seconds buffer, making it possible to switch disks when needed. So we have a continuous recording of 7 hours.
Bittorrent
The original file was 165 GB, too much for most people to download. We coded a 720 50P, 1280×720 version, resulting in a 22 GB file. You need a filesystem on your drive that takes files bigger than 4 GB. Most external drives have a FAT32 filesystem, which has a limit of 4 GB. NTFS and HFS+ works fine.
http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen-eng/
?quote:Op maandag 21 december 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
schiet lekker op ja, een torrent die alleen maar zichzelf gaat binnenhalen
Zal wel willen maar dan moet ik omrijdenquote:
Ben hem bezig met binnen halen. Lijkt me wel een mooie documantairequote:Op maandag 21 december 2009 17:44 schreef winterapfel het volgende:
passend bij de weersomstandigheden
(gevonden via link in nrcnext van vandaag)
[..]
enjoy
Ik haal iets binnen wat blabla.mp4.torrent heet. Opera schijnt ermee overweg te kunnen, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk nietquote:Op maandag 21 december 2009 18:18 schreef winterapfel het volgende:
[..]
?
ik haal via de torrent een file binnen met de naam "bergensbanen720p_mLogo.mp4"?
wat gaat er volgens jou niet goed?
lukt het hiermee?quote:Op maandag 21 december 2009 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik haal iets binnen wat blabla.mp4.torrent heet. Opera schijnt ermee overweg te kunnen, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk niet
Ja maar Knars en ik stappen op in Gouda.quote:Op maandag 21 december 2009 16:22 schreef Yreal het volgende:
Dan kom ik ook effe een bakkie toen terwijl ik hoop op een trein naar schagen
ik stap over in goudaquote:Op maandag 21 december 2009 18:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar Knars en ik stappen op in Gouda.Dus aankomst in Utrecht onder voorbehoud, het sneeuwt hier alweer...
quote:Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
edit: laat maar, ik kies altijd voor "Opslaan" en deze keer had ik moeten "Openen"![]()
![]()
Toch bedankt winterapfel!
Is het niet makkelijker om via Marienberg te gaan? Aangezien de stoptrein uit de richting van Emmen toch chronische vertraging heeft, kun je die wel halen. (tenminste, ik heb hem de afgelopen maand 10/10x wel gehaald)quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zal wel willen maar dan moet ik omrijden
Van uit vriezenveen naar almelo en dan naar zwolle en dan groningen. Als ik dan eerst langs utrecht ga (als ik er uberhaupt kom) is heel erg om.
[..]
quote:Dierenbescherming? Ja? Ik wil graag melding maken van een mishandelde buffel
Gouda is tov!quote:Op maandag 21 december 2009 19:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik bedenk me opeens dat ik morgen niet naar Utrecht moet, maar naar Gouda, daar had ik een afspraakSatan...
Waar is de tijd gebleven dat iedereen HGBIII/IV uit werd gejaagd om iets nuttigs te gaan doen...quote:Op maandag 21 december 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
Ik heb mijn reisje vrij vlot gedaan. Zonder noemenswaardige vertraging. De omroep in de trein was voorzien van de nodige realiteitszin en cynisme en wat humor natuurlijk. Helaas hebben ze op utrecht cs nog steeds de bezem niet gevonden.
Dat kantoormensen een tientje kregen als ze het perron van hun opstapstation veegden voordat ze met de trein naar hun werk kwamenquote:Op maandag 21 december 2009 19:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat iedereen HGBIII/IV uit werd gejaagd om iets nuttigs te gaan doen...
quote:Op maandag 21 december 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantoormensen een tientje kregen als ze het perron van hun opstapstation veegden voordat ze met de trein naar hun werk kwamen![]()
Ze wilden het opnemen tegen een team dat per auto reisde, maar die was al Groningen binnen voordat de kabels knapten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
een Challenge Team?Mensen die namens een radiostation de baan op gaan om te kijken wat er rijdt en wat niet?
Was ik nog vergeten, bedankt.quote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef greavy het volgende:
Nee, om te kijken wat sneller was, de auto of de trein
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18356
Vanaf Hilversum naar Groningen, voor geld opbrengst voor Serious Request
kan ook, weet zo niet wat sneller isquote:Op maandag 21 december 2009 19:08 schreef lezut het volgende:
[..]
Is het niet makkelijker om via Marienberg te gaan? Aangezien de stoptrein uit de richting van Emmen toch chronische vertraging heeft, kun je die wel halen. (tenminste, ik heb hem de afgelopen maand 10/10x wel gehaald)
ik zag hier vanavond wel een zo'n treinauto op de rails rijden met 3 van die mannetjes die de bovenleiding om de x meter aan het controleren waren (harderwijk)quote:Op maandag 21 december 2009 21:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Ligt 't Harde-Putten er nog uit?
Ik kwam dat traject nog door, maar hoorde later op 3FM Headlines dat een Challenge Team gestrand was te Putten.
Oh wel een tof idee iddquote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef greavy het volgende:
Nee, om te kijken wat sneller was, de auto of de trein
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18356
Vanaf Hilversum naar Groningen, voor geld opbrengst voor Serious Request
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.quote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze wilden het opnemen tegen een team dat per auto reisde, maar die was al Groningen binnen voordat de kabels knapten.
Daar heb je toch zelf wel een beeld van mag ik aannemen? Misschien op donderdag, daarna begint de feestdagendienstregeling weer. Verwacht er niet te veel van tot en met de kerstquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.
De vorige twee keer (vorige maand en afgelopen vrijdag) kwam ik dat traject nog wel volledig door.quote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.
De uitzondering bevestigt de regel hč.quote:Op maandag 21 december 2009 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vorige twee keer (vorige maand en afgelopen vrijdag) kwam ik dat traject nog wel volledig door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |