abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75907050
Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op

Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
dag
  dinsdag 22 december 2009 @ 00:12:10 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75907092
De bovengenoemde reis staat gepland. Misschien dat we nog uitwijken via Arnhem of Nijmegen, als er veel tijd over blijft.

De vraag staat nog wel: Is dat met de OV-chip uit/in checken gewoon 'geldig' (meer info zie eerder bericht)
Neem morgen me camera met 4 batterijen mee, en een noteblok
pi_75907143
quote:
Ondertussen ontspint zich een discussie of de vervoerders beter voorbereid moeten zijn op sneeuwval en ijzel. Reizigersvereniging Rover stelde dat busmaatschappijen ''erg hysterisch'' hebben gereageerd op het winterweer.

Busvervoerders Connexxion en Veolia repliceerden verbijsterd te zijn over die reactie. De vervoerders stelden ''de verantwoordelijkheid te nemen als het niet veilig is om de weg op te gaan''.

Ook de NS en ProRail herkennen zich niet in de kritiek van Rover. ProRail stelt ''flink wat maatregelen te hebben getroffen'' om problemen bij sneeuwval en vorst te voorkomen. ProRail heeft aangekondigd alle problemen te gaan evalueren als het winterweer voorbij is.

De politiek mengt zich eveneens in de discussie. In elk geval heeft de CDA-fractie in de Tweede Kamer minister Camiel Eurlings (Verkeer) gevraagd snel een investeringsplan te ontwikkelen tegen de treinuitval. Lokaal stelde een aantal politici vragen over het uitvallen van bussen of het strooibeleid.
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.

Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75907178
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Peter het volgende:
Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op

Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
Ach so Had die typ fout niet gezien
en dat van de wissels dat wist ik al, ma toch bedankt
Me.. me.. me.. Me too
pi_75907318
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
Nee, de Franse politiek president had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 december 2009 @ 00:18:42 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75907373
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.

Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
Rover is dan ook Nationaal Kampioen 'Mekkeren Om Niets'.
  dinsdag 22 december 2009 @ 00:19:33 #282
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75907409
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Nicolas Sarkozy moest weer van zich laten gelden ofzo? Ocharme...
pi_75907851
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...

Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland. Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
pi_75907887
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Mjah, in dit geval wel, inderdaad...

Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland. Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
Zou je denken?
Denk dat de NS dan alsnog zou zeggen van, zorg eerst maar eens voor een goed spoor
Me.. me.. me.. Me too
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:27:34 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75912946
Over wisselverwarming: ieder wissel dat van enig belang is, is voorzien van wisselverwarming, hetzij via een elektrisch lint, hetzij via gasbranders. Of, maar dat is geloof ik nog een experiment, via aardwarmte. Wisselverwaming wordt berekend op een bepaalde hoeveelheid sneeuwval. Deze hoeveelheid sneeuw moet door de verwarming gesmolten kunnen worden zodat de tongen van het wissel vrij kunnen blijven bewegen (en alle vergrendelingen en beveiligingen goed blijven werken). Nu is er blijkbaar een probleem dat er te veel sneeuw gevallen is, of wisselverwarmingen niet goed onderhouden zijn.

Overigens: vorige week donderdag ging het gruwelijk mis door logistieke problemen. Daar kunnen wisselverwarmingstechneuten dan weer niet zo veel aan doen...

BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:41:48 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75913077
CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal
08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen

Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht

Ik reis tevens met de OV-chipkaart

Kijk af en toe eens op me Twitter voor meer informatie, waar ik stil sta en dergelijke..
http://www.twitter.com/Du_Knitter

[ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 22-12-2009 09:00:55 ]
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:00:56 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75913358
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal
08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen

Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht

Ik reis tevens met de OV-chipkaart
Tuurlijk, gewoon doen, lekker een rondje gaan treinen, want tja: de treinen zijn lekker rustig en er rijden er zo veel.

Sorry, ik kan niet zo heel veel begrip opbrengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:16:55 #288
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75913668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:27 schreef Duvel het volgende:BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
In Utrecht stond vanochtend ook een hele zooi DDAR nutteloos te wezen.

Het treinpersoneel van de ook te korte stopper Utrecht-Amsterdam had vanochtend nog nagevraagd of de trein niet wat langer kon. Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.
pi_75913717
Ik sluit me aan bij Duvel. Ik verklaar mezelf al voor gek dat ik naar mijn werk ga. Maar dat is ook alleen onder de voorwaarde dat ik nood adressen heb waar ik terecht kan bij stilvallen van de treinen. Anders had ik vrijaf genomen. Een lukraak rondje gaan rijden vind ik ook onverantwoordelijk. Het is bekend dat er minder en kleinere treinen zijn, dan moet je het spoor niet onnodig belasten.

In utrecht begint het weer op een spoorbedrijf te lijken. De helft van de centrale halaanwijze liep zojuist vol met aankondigingen van treinen. En de wisselverwarming weet de wisseltjes (en een flink stuk eromheen) te ontdooien en sneeuwvrij te houden. Ze hebben zelfs de sleutel van de bezemkast bovenwater weten te halen. Servex stond koffie en kerststol uit te delen. Het gaat steeds beter, aan het operationele personeel ligt het niet.

Jammer alleen dat de directie nu begint te nukken. Zojuist een nieuwsbericht op de radio dat het nog niet zeker is of de GTbV regeling wordt opgeschort. Immers had de NS maar 15% schuld en willen ze niet opdraaien voor de andere 85%, was de beredenatie. Het laatste woord zal er nog wel niet over gesproken zijn.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:27:30 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75913898
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:16 schreef ReisT het volgende:

[..]
Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.


etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75914151
Kwartierdienst nu tussen alkmaar en amsterdam
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 09:42:07 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_75914229
Ik ben van Arnhem naar Utrecht gekomen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:50:04 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75914421
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Ik bedoelde eigenlijk de beslissing om reizigers die een ticket voor vandaag hebben pas overmorgen daarmee te laten reizen
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:21:08 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75915322
quote:
Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en NS te helpen
door Harrie Nijen Twilhaar
BERLIJN - De Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en de NS te adviseren of desnoods hulp aan te bieden. De Deutsche Bahn AG (DB) in Berlijn reageerde verbaasd dat er in Nederland slechts 15 procent van de treinen rijden. ,,Als de spoorwegbedrijven advies nodig hebben, dan moeten ze ons benaderen. Wij willen jullie treinvervoerders graag helpen, immers we zijn collega’s van elkaar”, aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.

De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. ,,Maar zo’n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden”, aldus de DB-woordvoerder.

Opvallend rijden nagenoeg alle treinen bij de oosterburen op schema. ,,Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw.”

De wintervoorbereidingen voor de DB zijn altijd ,,gründlich”.

,,We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen.” Volgens Fohrmann zijn er in Duitsland grote landschapverschillen. ,,We houden daar altijd rekening mee. Vandaar we altijd veel tijd besteden om alles winterklaar te maken.” Volgens hem zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland.

De DB vindt het daarom bijzonder dat er in ons land veel uitval is en dat veel treinreizigers niet naar de plaats van bestemming kunnen komen. ,,Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is.

,,Wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken.”
Bron: de Telegraaf

Wat een afgang voor ProRail / NS
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 10:28:07 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_75915537
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: de Telegraaf

Wat een afgang voor ProRail / NS
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2009 @ 10:34:09 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75915717
En terecht. Hier kunnen ook minimaal 2x zoveel treinen rijden zonder dat nu het schema in de war wordt geschopt. Rij desnoods met een uitgedunde intercitydienst naast de nu rijdende stoptreinen. Het is toch wel uit het stoomtijdperk dat er alleen maar stoptreinen reden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:34:34 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75915732
sta nu in rtd, en staak even de reis. Ik ga nu naar Rail Z miniworld.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:48:05 #298
192683 AMDB
Visionair.
pi_75916119
Vanmiddag weer proberen naar A'dam te komen, heenweg ben ik niet zo bang voor, maar moet ook weer rond een uurtje of half 12/12 uur proberen weer terug naar Arnhem te komen

Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
pi_75916207
Schagen gaat niet lukken vandaag

RIP mij
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:51:46 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75916225
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
16.33u.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')