abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:27:24 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75818487
En de V250 die naar België is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen.

Zie ook:




[ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 19-12-2009 22:49:31 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:50:56 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75819304
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
En de V250 die naar België is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen.

Zie ook:


Kunnen die spaghettivreters dan ook helemaal niets?

En dan maar te bedenken dat een OV-bedrijf uit Göteborg nog meer trams bestelt bij AnsaldoBread. Of ze lijden daar aan vergevorderde Alzheimer of ze zijn omgekocht.
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:51:39 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75819334
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...
Ja, dat was vandaag.

De heenrit ging gelukkig nog wel via het Groene Hart én langs de E19.
pi_75819622
SNEEUW SNEEUW SNEEUW


Na een ochtend gewerkt te hebben, kriebelde de sneeuw mij teveel en heb ik voor de rest van de week verlof aangevraagd (en gekregen). Toen ik naar het Hilversumse Sportparkstation liep, stond NSR 1726 met DDAR 7426 gereed voor vertrek als stoptrein naar Utrecht Centraal. De bekende boogjes zijn altijd een leuk fotomotief, ongeacht het type trein. Opvallend is dat de sneeuw hier tegen het portaal aankleeft, de wind woei ongetwijfeld flink uit het zuiden, afgelopen nacht. Donderdag 17 december 2009.


Met maar liefst 5,5 uur vertraging aan de broek, met als oorzaak een flinke storing aan een groot Stellwerk in Hannover, passeert de DBSRN 1614 dan toch eindelijk nog met Euro Night 446 uit Praag, Warschau, Kopenhagen en doorgaande rijtuigen uit Minsk en Moskau het station van Veenendaal-De Klomp, gelegen tussen Arnhem en Utrecht. Donderdag 17 december 2009.


Het was vandaag een waar drama op het spoor, het regende vertragingen en vele treinen vielen uit. In de avondspits werd er zelfs overgeschakeld naar een nooddienstregeling. Het is maar weer duidelijk dat dit landje niet echt voorbereid is op dit weertype. Opvallend genoeg rijdt Connexxion al de hele dag zonder problemen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Protos 5032 komt hier aan op het eindstation Ede-Wageningen. Donderdag 17 december 2009.


Op de zonnige en sneeuwwitte vrijdag 18 december stond de kerstvakantie voor de deur. Dat moeten ze bij ACTS ook gedacht hebben en zodoende reed er vandaag een extra Leeuwarden2-shuttle naar de Houtrakpolder. Als trein 50067 raast smalbek 1043 het station Ermelo op de Veluwelijn voorbij. Vrijdag 18 december 2009.


Sinds december 2009 rijden de kolentreinen tussen de Maavlakte en het Duitse Ruhrgebied van DB Schenker (voorheen Railion) met dubbeltractie 189 over de Betuweroute, in plaats van een trio 6400'en. Op vrijdag 18 december 2009 is de logoloze 189 036 en de 189 080 met een lege kolentrein even ter hoogte van Haaften nabij knooppunt Deil (A15-A2) op weg richting Rotterdamse Maasvlakte. Vrijdag 18 december 2009.
pi_75819746
prachtige foto's
pi_75820595
Zeer solide, ja. Ga je iedere dag Leeuwarden - Soestdijkerstraatweg heen en weer btw?
pi_75820897
Dank beide. Nee hoor, afspraak is 2 dagen per week, soms worden dat er 3 of 4.
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:40:55 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75821013
Trouwens, de ritjes die de V250 in Nederland totnutoe heeft gemaakt zijn alleen om de trein zelf te testen. Remproeven, topsnelheid, druk van de stroomafnemer, dat soort dingen. Er zijn nog geen ERTMS-testen geweest en AnsaldoBreda heeft daar nog geen planning van afgegeven:
quote:
AnsaldoBreda
In de verslagperiode zijn twee treinen van AnsaldoBreda in Nederland aangekomen. Begin juli worden met de treinen onder andere remproeven gedaan op het traject Venlo-Eindhoven. De testen zijn er met name op gericht om de treinsystemen te beproeven. Van ERTMS-testen is nog geen sprake. AnsaldoBreda zal gebruik maken van dezelfde OBU als de Thalys. De inbouw en de testen zullen pas beginnen nadat in oktober het verwachte Europese inzetcertificaat voor de Thalys wordt afgegeven. AnsaldoBreda heeft voor het ERTMS testprogramma nog geen harde planning afgegeven.
Bron: voortgangsrapportage HSL-Zuid, september 2009.

Ik ben benieuwd wat er in de voortgangsrapportage van december komt te staan... en wanneer die er komt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2009 @ 23:44:40 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75821140
Er zal wel komen te staan dat de Belgen de wielen vierkant hebben gemaakt en dat er daarom niet getest kon worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75821248
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds?
pi_75821397
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
SNEEUW SNEEUW SNEEUW

[..]

prachtige Foto's
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:55:10 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75821491
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:47 schreef Socios het volgende:
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds?
Testperiodes? Deed men daar toen al aan?
pi_75821680
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ging het toen in één keer goed met nieuwe, robuuste, degelijke, zonder ingewikkelde software bevattende treinen?
  zondag 20 december 2009 @ 00:04:24 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75821815
Er zullen vast wel problemen zijn geweest, maar destijds werd alles nog custom gebouwd voor NS. Ook was de bouwer vaak Nederlands (Werkspoor) waardoor het contact tussen de klant en de fabrikant redelijk eenvoudig ging en er sneller getest kon worden.

Tegenwoordig zijn het 'platforms' (zoals de EuroSprinter, de Desiro-serie, enz.), waardoor er minder makkelijk een klantspecifieke versie te bouwen is. Ook is er geen ruimte voor meteen testen (drukke dienstregeling en het feit dat de bouwer honderden kilometers verderopzit) waardoor er eerst gebouwd wordt en naderhand aangepast.

Denk ik.
  zondag 20 december 2009 @ 00:06:52 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75821891
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
SNEEUW SNEEUW SNEEUW
Goed gedaan, prachtig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75821961
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.
Dus er komen Spurts op de HSL?

Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben.
  zondag 20 december 2009 @ 00:19:09 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75822329
Voorlopig verwacht ik nog niks nieuws, zeker niet op de HSL, alleen al omdat je hogesnelheidsmaterieel niet zo snel voorhanden hebt (bouwen duurt een tijdje) en personeel ook niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Evenzogoed biedt het wel interessante mogelijkheden...
  zondag 20 december 2009 @ 00:22:42 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75822427
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:08 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dus er komen Spurts op de HSL?

Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben.
Hopelijk Taurussen met Viaggio's.
pi_75822853
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hopelijk Taurussen met Viaggio's.
Heb je een plaatje van die viaggio's?

Kan hem niet vinden.
  zondag 20 december 2009 @ 00:53:29 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75823321
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Heb je een plaatje van die viaggio's?

Kan hem niet vinden.




pi_75823350
Grootste FAIL in een tijdje

Normaal rijden er twee series intercities tussen Utrecht en Den Bosch, namelijk (alkmaar) - amsterdam - utrecht - den bosch - maastricht/heerlen en schiphol - utrecht - den bosch - eindhoven.

De laatste kapt er na 20:00 altijd mee, rijdt dan vanaf utrecht ofzo maar niet meer tussen utrecht en den bosch.
Door de weersomstandigheden start de eerste vandaag in eindhoven ipv (alkmaar) amsterdam.

Nu voelde ik vanmorgen de bui al hangen dus ik vroeg aan de conducteur hoe ik 's avonds terug naar alkmaar kwam, en of er uberhaubt wel intercities reden 's avonds tussen den bosch en utrecht, aangezien die naar schiphol er mee kapt en die naar amsterdam bij eindhoven stopt

Conducteur helemaal in verlegenheid gebracht, antwoorde iets met 'ehm ja daar kun je wel gelijk in hebben', toen ging ie even bellen. Door de telefoon hoorde ik iets van 'ehm ja hier heb wel je een punt.....'

Dus helemaal niet over nagedacht dat die naar schiphol er om 20:00 mee zou kappen en er geen intercities meer zouden rijden De stoptrein breda - utrecht was ook al planmatig geschrapt, en in plaats daarvan had je een trein die van den bosch naar geldermalsen ging, waar je moest overstappen op de trein die vanuit tiel naar utrecht reed.

De conducteur kon me geen antwoord geven, en de persoon aan de andere kant van de telefoon gaf gewoon toe dat er niet over nagedacht is Ik waagde het maar niet en ging maar terug via rotterdam
pi_75823700
Ik las irgendwo dat de IC's uit Heerlen/Maastricht na Eindhoven door gingen als IC naar Utrecht en Schiphol. Reizigers vanuit het zuiden naar Amsterdam C en Alkmaar zullen ongetwijfeld moeten overstappen in Utrecht C.
pi_75823754
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee?
pi_75824052
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:13 schreef RubenK het volgende:
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee?
En hoe laat beginnen we? (ik ga mee)
Me.. me.. me.. Me too
pi_75824434
Zug-Chef, waar stond je bij Ermelo? Lijkt net alsof je aan de spoorkant van het hek staat. Neem aan dat je richting Harderwijk kijkt?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 20 december 2009 @ 02:36:19 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75825508
Goedenavond morgen alweer.
Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Münster.
We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk.

Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB..
Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is
pi_75825582
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:36 schreef greavy het volgende:
Goedenavond morgen alweer.
Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Münster.
We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk.

Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB..
Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is
Jij was dus degene war die andere commentaar op leverde
Maar ben benieuwt (Y)
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 20 december 2009 @ 02:50:15 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75825734
Ik ga nu eerst me nest in
Ben al 22 uur onafgebroken wakker

Ben tevens met de taxi naar huis gegaan van Rotterdam Centraal. Heb de taxi gedeeld met 3 plaatsgenoten, die allemaal naar station Zwijndrecht moesten, omdat daar hun voertuig stond (hun auto, mijn scooter).
Maar al bij al, met 1x 1u 40 minuten (terugweg, met e-loc) vertraging en 1x op de heenreis 1u 15 minuten vertraging, die alléén is opgelopen door die smerige moffen daar toch thuis gekomen.

Bijna iedereen ging een taxi nemen, omdat er amper nog een trein rijd.. De nachttrein Waar er bijna niemand mee wou gaan
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland.
Hoe ik ze vandaag (gisteren) heb meegemaakt
Dan zou ik ze nog niet eens een lijntje gunnen als Leeuwarden - Harlingen

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 20-12-2009 03:05:17 ]
pi_75826018
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
pi_75826408
quote:
Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
denk als ik het commentaar lees dat we t wel weten
Denk dat hij er graag bij had willen werken (bij de DB)
Me.. me.. me.. Me too
pi_75826946
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik...
pi_75827517
Straks met de Thalys naar Parijs, ben benieuwd of we in een gerenoveerde trein komen! En wat de vertragingen zullen zijn
pi_75827814
quote:
Op zondag 20 december 2009 05:07 schreef thats-me het volgende:
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik...
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
pi_75828077
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein.

Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. alle belangrijke wissels langs de baan hebben toch gewoon verwarming?
  zondag 20 december 2009 @ 10:12:12 #235
282039 VanderMeulen
Mjam mjam mjam mjam, hap hap
pi_75828234
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord?

Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan.
Heeft u al een brandverzekering?
pi_75828292
quote:
Op zondag 20 december 2009 09:35 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
Dat denk ik ook
quote:
Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:

Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:

* Deventer-Zwolle
* Van en naar Den Bosch
* Leeuwarden-Stavoren
* Leeuwarden-Harlingen
* Nijmegen-Den Bosch
* Amersfoort-Apeldoorn
* Amersfoort-Nijkerk

* Van en naar Den Haag Moerwijk
Ik ga beetje last hebben van het dik gedrukte
  Redactie Sport zondag 20 december 2009 @ 10:20:18 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75828389
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:12 schreef VanderMeulen het volgende:
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord?

Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan.
Volgens mij hebben alleen de GTW's zand
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 20 december 2009 @ 10:26:00 #238
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75828502
en zo sneeuwvrij is twente nou ook weer niet, eindelijk ligt hier een mooi pak sneeuw
  Redactie Sport zondag 20 december 2009 @ 10:31:55 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75828599
idd

leuke quote op rolandrail trouwens, wat maar weer eens bewijst hoe de bezuinigingen doorslaan:
quote:
Wat ook wel grappig is is dat ze in Ut geen idee hebben hoe groot de haven is van Rotterdam, die denken taxiritten te besparen door op het dienstkaartje te vermelden dat mcn`s van Mvt naar Whz moeten lopen... "Het is toch ook in Rotterdam?"
Voor de duidelijkheid: Maasvlakte-Waalhaven is zo'n 40km
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 20 december 2009 @ 11:12:45 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75829460
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ging het toen in één keer goed met nieuwe, robuuste, degelijke, zonder ingewikkelde software bevattende treinen?
Beslist niet. In die tijd bouwde men eerst een prototype, ging daar een paar jaar mee testrijden en pas als die probleemloos werkte gingen ze de rest bouwen. Zo ging het bijv. bij Mat '64 (prototype uit 1961, seriebouw vanaf '64) en ICM (protoserie uit 1977, seriebouw vanaf '83).
  zondag 20 december 2009 @ 11:44:58 #241
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_75830374
Tipje voor de NS:

Wat zijn we aan het doen ???
pi_75831336
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
pi_75831409
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
www.ns.nl
pi_75831583
Nou maar hopen dat het donderdag beter gaat
Of is die rond rit die mensen hier in de planning hadden afgelast?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75832661
Ik ga gewoon hoor
pi_75833129
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:00 schreef Fixers het volgende:
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein.

Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. alle belangrijke wissels langs de baan hebben toch gewoon verwarming?
Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?

Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 20 december 2009 @ 13:02:58 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75833236
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?

Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs
Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?
pi_75833291
Trouwens ik wil de mensen die nu aan het werk zijn tussen Winterswijk en Zevenaar even geluk wensen
pi_75833348
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?
Ik hoef er nu gelukkig niet heen. Maar afgelopen vrijdag waren tussen dordrecht en den haag, plan V's als IC en de rest VIRM
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 20 december 2009 @ 13:29:18 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75834230
quote:
Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
Ik heb een leuke dag gehad, maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingen
Ben nu bezig met een klein reisverslag. Heb niet super veel fotootjes tijdens het rijden kunnen maken wegens bevroren ramen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')